Tisztelt uraim! Azt hiszem kicsit elkanyarodtunk az eredeti iránytól! A környezetvédelemről van mindenkinek véleménye és az eltérő de itt mindenkinem ugyanaz az autója (azt hiszem) és mégis vitatkozunk pedig csak nagyon kis halak vagyunk a politikában és nem azzal formáljuk a környezetet hogy mit öntünk ki és hová! Ezek jelentéktelen tényezők és túl sok a kétkedés a kimenetelét tekintve (lásd természet ismertető csatornák) ott is sok dokumentumfilm beszél egymás ellen attól függ kit hallgatnak meg. Nem kell annyira erőltetni a környezetvédelmet hisz az olaj is benn van a földben nem? az más kérdés hogy egy helyen van sok. Tiltsuk meg a vulkánkitörést is hisz az 200 évnyi széndioxidot lő a levegőbe stb......
Néhány hozzászóló stílusával nem értek egyet, de azzal igen, hogy ha az ember józanul gondolkodik akkor megértheti hogy a katalizátor és ezen keresztül a környezet védelme nem azért szükséges, hogy ne büntessen meg a hatóság, hanem azért hogy 20-30-50-100 év múlva is élhető legyen a világ.
És ha azért szarunk bele a problémába mert mások is megteszik, akkor semmivel sem vagyunk jobbak mint a magyarokról szóló viccek szereplői...ugye mindenki ismeri a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" poént :(
Persze aki büszke arra, hogy Ő nem tesz semmit a környezetért mert nincs belőle közvetlen anyagi haszna, az igya csak a szennyezett vizet!
igazad van, nem basztam el semmit addig nem volt katalizátorom mig nem tutam szerezni egy rendes hátso dobot de már van fent van a katalizátor is, kb 2 honapig nem volt, remélem az idiotázos kolléga is megnyugodott. ( ha 5 le számitana akkor nem ilyen autom lenne ) jó éjt mindenkinek. :)
A környezetvédelemre nem azért van/nincs szükség mert a döntéshozók mit csinálnak, vagy mekkorát szarnak reggel. Ez külön lehet felháborító (a BKV busz pl. tényleg az), de a környezetvédelemről önmagában nem mond semmit.
Arról van szó, hogy az ember este, amikor lefekszik arra gondol, hogy én nem engedtem a csatornába az olajat, de jó lenne, ha más se tenné, mert nem szeretném, ha a gyerekem abból származó vizet inna, vagy úgy fekszik le, hogy telefostam a csatornát olajjal, mint a szomszéd, remélem, nem lesz baja a gyereknek tőle, mert _így_ nem fogok tudni tükörbe nézni.
Ja, és más, ha van egy autód, pont. Majd a következő más lesz, pont. Illetve, hogy van egy autód, ami már végre nem hányja tele rákkeltő HC-vel a levegőt, és szándékosan, tudatosan, direkt elbaszod. Léptékeiben más eset.
Ráadásul minimális haszonért teszik ezt néhányan. 3-4-5LE? Húúú, de fasza! Mi változik ettől? Erős autó sehogy sem lesz. Megbízható, használható fasza kis autó meg így is tud lenni.
Megvilágítom máshogy: ha valami nagy svindlit csinálsz, milliárdos leszel, cégeket alapítasz, még az unokáidnak a biztonságát is szavatolod, az egy dolog. Ha egy doboz cigit lop valaki, akkor piti kis bűnöző. gondolom, vágod a példa lényegét! ;)
Hali! Igazad van az egész környezetvédelem csak üres pofázás! Nézzétek meg azokat akik "odafent" hozzák a döntést mind kis fogyasztású autóval járnak ugye???? és figyelnek hogy ki legyen használva ugye????? és ha rossz a levegő beülnek a tömegközlekedési járművekbe ugye ez így igaz???!!! Aztán innen nem kellene emlegetni ezt az egészet addig amíg ez csaka pénzről szól!
ez érdekes vannak emberek akik 20 évig 105 skodával , vagy trabantal járt most vet egy katalizátoros autot ami több olajat eszik mint benzint ( olajturbina) és most ö a nagy környezetvédö
Na gratulalok, sok eszed van aztan neked is. Az meg le van szarva hogy a fosturbinad utana nyomja ki magabol ki a szart, mi? A gyerekeink meg fulladjanak meg. Idiota.
Ja, amúgy meg most is a lökhárító mögül szívja a légszűrő a hideg levegőt, szóval sokkal már nem lenne hidegebb úgy sem esetleg több lenne benne a szennyeződés.
Nem hogy megvágnak, de meg is büntetnek ha pl. valami ellenőrzéskor észreveszik, mert nem lehet "visszafejleszteni". A nem katalizátorosból csinálhatsz katalizátorost, de ugyanezt visszafelé már nem lehet.
Hali ezen már én gondolkoztam csak van egy hőérzékelő a légszűrőház bemenetén és ha nagyon hideg a dolog átkapcsol a kipufogóra és akkor ott elveszíted a többlet levegőt!
Nem szeretnék sportosabb hangzást, csak egy kicsit rugalmasabbá tenni az autómat. A neten sokfelé reklámozzák ezeket a levegőgyorsító spirálokat, amiket a légszűrő után kell behelyezni. Ennek van valami előnye? A másik kérdésem lenne, hogy ha a lökhárító résein keresztül direkt hideg levegőt vezetek a légszűrőházba, akkor az mennyiben károsítja a szűrőt, és a motort, valamint jelent-e többlet teljesítményt, illetve csökkent fogyasztást? Elvileg több hideg levegő áramlik a keverékhez, ebben több az oxigén, ezért jobb az égés, és mindez a torlónyomás miatt nagyobb nyomással is van.
Kérdésem lenne, hogy a szellőző ventilátor csak a "0" jelzésnél áll (de akkor azonnal párásodik minden üveg) ? A ventilátor szimbólumnál már ugyanúgy megy, mint a "I" fokozatban. Feltételezem, hogy a "0" állásban a bejövő levegő útja is záródik, ettől a párásodás, de ezek szerint természetes szellőzés állás nincs?
Válaszotokat előre is köszönöm, SKODÁS üdvözlettel.
Én is így jártam, de a napellenző tengelyére tekert kis papírdarabbal sikerült orvosolni a problémát. Ideiglenes megoldásnak szántam, de 3 éve működik:)
Sziasztok. Érdeklödnék, hogy nem volna-e elfekvöben egy vezetö oldali napellenzötök. Nos ugy jártam, hogy megadta magát., eltört benne a rugó, és most csak ugy lóg. Próbáltam javitani, szétszedtem, de reménytelen. A boltban érdeklödtem, lo ooo Ft db-ja. Ha valaki tudna segiteni irjon, és felvenném vele a kapcsolatot. Üdv. Orha László
Köszönöm a válaszokat. Eddig csak kétszer észleltem hogy nem reagál a gázadásra, de akkor szinte egyálatalán nem és elindulni is alig sikerült. De az utóbbi napokban megint minden ok. Remélem nem is lesz újra! Majd kiderül.