Nem attól félek én, hogy kiesik a kamra, hanem attól, hogy kifúj mellette. Mondjuk a köszörűs jól beragasztotta, semmi rés nincs, úgyhogy bizakodó vagyok. A nagyobbik baj a hengerpersely kiállás különbsége. Nem tudom hogy fog így tömíteni a hengerfej tömítés.
Abban bízok, hogy a 3 problémából (gyenge csavarok, hengerfej bemaródás, hengerpersely kiállás különbség) 2-t megoldottam, a maradékkal hátha elbír a rezes tömítés.
Én évek alatt mindent ami kotyogott kiküszöbölgettem. Kotyogott a kormányoszlopban lévő kardáncsuklóm (csere), a vízhűtőnél van 1 toldása a kormány tengelyének (hosszabb vascsövet húztam rá, átfúrva 4 csavarral), a kormányoszlop alján a kar kotyogott (utána húztam, meg lebiztosítottam (de ez mindig fellazul)), a kormányrúdak fejeiben kicseréltem a műanyag perselyeket, meg a gömbcsapokat, a féltengelyek alsó és felső perselyeit kicseréltem. Egyedül a szervótoronyba nem piszkáltam bele, mert már ott a csiga is koppon van, meg a fogasléc is rá van tolva tökig. Ezek mind nagyon nagyon sokat jelentenek, minden alkatrész holtjátékának megszűnésével élvezhetően jobb lett a kormányzás. De ha a kerékösszetartást beállítod, úgy hogy a kerekek eleje össze fele álljon, a könyvben leírt méretek szerint, lehet megszűnik a szitálás. Ez számít csak sokat. Én 9-edikbe üvegen megyek, egyenesen.
Gömbcsuklók kopottak, az irányítókar rögzítő anyája fellazult, vagy már annyira szét van verve a tengely, hogy meghúzva is bemozdul, rosszabb esetben a kormányműben több alkatrész is kopott (fogasív, fogasléc, perselyek), esetleg mindez együtt ...
Na így vigyen az ember mérőműszert az MTZ közelébe!
Egy adagoló beállításból hirtelen motor nagygenerál lett (ha már úgyis kint van a porlasztó mérjünk egy kompressziót), most meg (ha már úgyis szét van bontva ...) rámértünk a hengerhüvely kiállásra. Az Antal Géza féle "orákulum" szerint az elfogadható érték 12 + 3 század, mi 7 és 22 század között mértünk. A helyzetet súlyosbítja, hogy a két szélső értéket egyazon hüvelyen (körömmel végighúzva is jól érezhető a különbség). Jellemzően a motor baloldalán voltak a magasabb értékek (19-22), a jobb oldalon meg az alacsonyak (7-10), szóval az sem lehetetlen, hogy ez még gyári hiba.
A hengerfejben kicseréltük a 3 szétment örvénykamrát. Nekikészültünk nagy komolyan: kamrák a fagyóba, hengerfej a sütőbe, erre az egyik kamra úgy lóg a fészekben, hogy ha a csavar nem fogná a saját súlyától kiesne. Ahhoz is be kell ragasztani, hogy síkba lehessen köszörülni.
Fog ez így tömíteni?
Volt már valakinek ilyen baja?
Olvadoznak azzal kapcsolatos reményeim, hogy az 50-esből schaffhausent csinálok ...
De kell a kihelyezett körhöz, pl. vontatott tárcsánál a kerék felemeléséhez, gyűrűshengernél a szárnyak csukásához, de így nem tudom most használni csak ha átdugdosom a csöveket!
A hidraulika rendszer csak egyik irányba akar nyomatni.
Még a hátsó 3 pont hidraulikám emeli a terhet, de a traktort már nem bírja megemelni, tehát nyomatni nem tud annyira. És ugyanez a helyzet a kivezetett egy körrel is: a pótkocsit billenti, lemértem a kimenő nyomás 180bar még alapjáraton is, de ennek a körnek a visszamenője amivel a tárcsa kerekét emelem ott alapjáraton 25 bar a nyomás, max. gáznál 85 bar.
Tehát az emelések működnek, de az úszó helyzet előtti nyomató állások nem.
Én jan. elején csináltam, akkor vettük a gépet. Gond nélkül ment. Ha gondolod átküldöm a kalkulációt hátha segít a továbbmenetelben. Annyi az igazsághoz hozzátartozik, hogy a miénk lassújármű.
Egész évre szoktam én is ! A netrix nem működik már többször próbáltam olyanokat kérdez amiket nem tudok és igy nem megy tovább felakad ,egy barom volt aki kitalálta is ! A másikat nem ismerem !
Ne foglalkozz a biztosító társasággal. Nem akarok reklámot, de netrisk.hu, vagy biztosítás.hu. Értelem szerűen kitöltöd és a végén hozza szinte az összes biztosító ajánlatát. A legolcsóbbat megkötöd. Az egész folyamat a gép mellől intézhető. Ha még ezek közül egyiknél sem vagy regisztrálva akkor először kell majd egy meghatalmazás na és ehhez kell egy nyomtató és scanner.
Én az előbbin keresztül intézem az összes járgányra (6db) a biztosítást kb. olyan 13-15 éve. Az elmúlt két évben volt először olyan, hogy nem tudtam olcsóbb biztit kötni.
Ha teheted akkor érdemes egy összegben átutalva fizetni, mert sok társaságnál még erre is van kedvezmény.