Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ja, viszont azon meglepődtem, hogy a tankkal voltak problémák, mert egyáltalán nem tűnik olyan érzékenynek. Bár tény, hogy alulról van egy "támaszték" a tanknak, de ez hajlékony műanyag, tehát inkább dísz, mint hasznos alkatrész. Ez is lehetne fémből, úgy érne is valamit. De ha nem tehénkedik rá az ember, nem hiszem, hogy baja lenne a tanknak.
Tegnap megérkezett a Fuxtec fűkaszám :). Sajnos kipróbálni csak hétvégén tudom, de azért kicsomagoltam és megnézegettem. Összességében tetszik a gép, jó nagy motorja van. Ami kicsit hátránya, hogy minden full műanyag. A motorvédő burkolat is elég érzékeny műanyagból van megoldva, tehát vigyázni kell, nehogy az ember odakoccintsa valahová, de ettől függetlenül jól össze van rakva.
Amit kicsit hiányolok, az a védőburkolat azon része, ami a damil vágására lenne alkalmas. Tehát amikor a damil túlnyúl a védőburkolaton, akkor egy kis fém lapocska kellene, hogy levágja a damil végét. Nem tudom, hogy van-e esetleg külön ilyen alkatrész, de nem találtam. Ha nincs, akkor az a fekete műanyag rész elég hamar meg fog kopni. Viszont ez orvosolható házilag.
Szóval első ránézésre nem csalódtam :). Látszik, hogy volt rajta spórolva, de a hasonló árú gépeknél jobbnak tűnik. A motor teljesítménye pedig magáért beszél, már alig várom, hogy gyakorlatban is megtapasztaljam az erejét. Ami meglepett, hogy az Ikrámon megnéztem az adatokat, és elvileg 23 cm3, ennek ellenére elég erős gép volt, legalábbis irtottak vele bozótot is, és bírta. Akkor ez tuti, hogy erős gép :D.
"Basic setting The carburettor is set to its basic setting when test run at the factory. The basic setting is “richer” than the optimal setting (fast idle speed is 600–800 rpm under the recommended max. speed) and should be kept during the engine’s first working hours. Thereafter the carburettor should be fine tuned. The default setting is: H = 1 revolution open L = 1 revolution open
Az enyém teljesen füstmentes hidegen, melegen egyaránt és szép barna a gyertya és meglepően keveset eszik. A tiéd biztosan nincs jól beállítva. Elég gyakori jelenség, hogy az új gépeknél a gyári beállítás dúsabb a kelleténél. Ezzel védik a motort a bejáratási időszakban. De a bejáratás után valóban utána kell állítani.
,,,130 ért van husi 135 r,,,nem egy nagy gép de elmondásod szerint szerintem jó,,,vaqy oleo 746t de az 160,,,vagy kissebb stihl de az már 170-180,, aza husi 135r jó lehetne,,,,jó heveder jó fej,,,olyasmi mint a régi 333r azzal sokat nyomtam jó gép ,,,menj be a boltba nézd meg,,,
én apinak írtam hogy miért ne lehetne dícsérni a nagy oleokat,,,meg hogy miért ne lehetne tőlük várni annyit mint egy husitól,,,nem értem,,,,mindegy...
stihl husi oleo felhasználástól függően válassz teljesítményt a boltban segítenek, részemről makitát soha, inkább a sarló,,,
jók lesznek azok a nagy oleok, szerintem nyugodtan várhat annyit tőlük mint a husi vagy fs 450 től,,,lehet nem anyira a szép, meg ormótlan kicsit meg nincs rajta dekomp..,, viszont pörög és leadja,,nem ráz,,,csak tudni kell használni meg karbantartani,,,,legyen kész a meló ,jöhet a következő...
Sziasztok! Kellene vennem egy fűkaszát de nem igazán vagyok képbe a témával. Amire kellene heti 1-2 órás munka inkább gaz vágás de nem durva szárú. Max 120 ezret szánok rá, ami lényeges lenne hogy strapabíró legyen és jó áron legyen hozzá alkatrész. Sthilt, Husit, Makitát, Hitachit néztem de nem tudok dönteni még talán Oleot. Legyetek szívesek javasoljatok valamit, ha esetleg van vmi ami jelenleg ilyen árkategóriába best azt is szívesen várom. Köszönöm!
Szomszéd településen tavalyig husikkal dolgoztak. A régi, talán 24x szériát dicsérte a srác. Az ujjakat nem. Most vettek nagy oleokat, még azokat is dicséri! Mondtam neki, hogy annyit ne várjon mint a husiktól, de annyival olcsóbbak! Kérdezte hány évesek a stihljeink. Miután megtudtam hány szezont mentek az ő husiaik, egyből megfeleztem az általam kimondani akart számot.(nem akartam megbántani) Ez nem jelent semmit, mert a gépeket nem árt néha átnézni. Érted a lényeget!
Szeretem a husikat! Igaz még közelről nem láttam! :-)
És ő sem!
Az ő csapatuk csak dolgozik, szerintem nem nagyon tart karba. Szervizbe viszik a gépeket javítani. Így jó a három év egy gépnek!
10 husqvarnám van.(2 kasza,2 fűrész,2 hómaró,2 fűnyíró,1 traki,1 sövényes)Biztos hogy utálom a márkát? :-))))
Egyáltalán nem,csak nem ájulok el tőle,vannak hibák,nem kevés,sajnos nálunk ki is jönnek viszonylag hamar.
Az egyetlen gépük amire azt kell mondanom,hogy egy hibátlan szuper gép amit nagyon szeretek és semmire nem cserélnék le,az a 365-ös fűrész.Az tényleg etalon.
Nem katalizátoros és ugyanaz a keverék van bennük.Szerintem az 545 sokat kap.Az xp nem büdös,a komatsuból nem jön ki egy gramm füst sem.Semmi.De szó szerint.Hidegen sem.
Kevés gépen van zenoah motor.A profikra például csak husi motor kerül.Sajnos.Mivel az jobb......:-DDDD
Szóval szerintem azért büdös,mert sokat kap.Valószínűleg azért is fogyaszt sokat.Be fogom vinni beállításra.Még elnyomok egy 8-10 tankot és visszaviszem.A sövényessel is így jártam,úgy füstölt és annyit evett mint az állat.Visszavittem,beállították,most olyan mint a régi volt.
Ettől függetlenül a 3 zenoah sosem volt állítgatva,tekergetve,4-5-7 szezon után még mindig fingom sincs hol kell állítani a karbin.....és soha nem füstölt egyik sem,nem evett sokat satöbbi.Akkor ez most hogy?Na mindegy.
Akkor jó üzletet csináltál :). Nem bánom, hogy én fuxtecet vettem, de ha lett volna rá lehetőségem_ akkor én is vettem volna egy ilyen gépet. Az eredeti ára amúgy 35ezer, arról volt leakciozva egy napig. Remélem sokáig kiszolgáló, jó munkát kívánok hozzá :).