Egyes EC vonatok közlekedésében 7-10 perces késés várható
2012. május 28-tól előreláthatólag a menetrendi időszak végéig a következő vonatoknál Stúrovo (Párkány), illetve Hidasnémeti állomáson mozdonycsere szükséges:
EC 170 Budapest - Berlin, mozdonycsere Stúrovo (Párkány) állomáson EC 274 Budapest - Praha, mozdonycsere Stúrovo (Párkány) állomáson
EC 273 Praha - Budapest, mozdonycsere Stúrovo (Párkány) állomáson EC 171 Berlin - Budapest, mozdonycsere Stúrovo (Párkány) állomáson
EC 536 Budapest - Koice, mozdonycsere Hidasnémeti állomáson EC 537 Koice - Budapest, mozdonycsere Hidasnémeti állomáson
A szükségessé váló mozdonycserék miatt 7-10 perc késés várható.
Neten nem lehet. Meg tudod venni Szófiában, indulás előtt is ugyanannyi az ára mint 6 hónappal korábban. Legfeljebb helyed nem lesz, mert elfogy. A vonat egyetlen fekvőhelyes kocsiból áll, ami 10 fülkés. Adott esetben megpróbálhatod itthon is megvenni, elméletileg nincs akadálya.
Arra készülj fel hogy vágányzár van és lehet hogy pótlóbuszra kell szállni.
Nem tudom hol kérdezzem meg így megpróbálom ebben a topikban. :-) Előre is elnézést kérek, hogy ilyen hülyeségeket traktállak benneteket! Ha az SNCF-nél a TER automatákból jegyet akarunk venni, akkor az, hogyan történik? Ugyanúgy mint mondjuk az ÖBB automatákból? Vagy mint az olaszoknál, hogy bizonyos vonatot ki kell választani, a megadott lehetőségek közül, amivel szeretnénk utazni? Ezek már papírpénzt is elfogadnak vagy többnyire ugyanúgy bankkártyát és legfeljebb 1-2 Eurosokat? Miután megvettük a jegyet aztán érvényesíteni kell azokkal a kis sárga dobozokkal a felszállás előtt?
Megnéztem az ÖBB-nél is az rj162-est, de ott is Bécstől Zürichbe már 4 főre 2.o-on csak az 59 Euro-s jegyeket adja már ki. A többi vonatra meg még drágább a jegy.
Franciaországba utazók IR bérlettel. A TGV-n gond nélkül működik a dolog, egy probléma van, hogy kell rá venni felárat, ami ha csak 1-2 nappal, vagy az indulás előtt van megvásárolva, csak is a 18 Euro-st kapni rá. A 6 Euro-s biztos nincs. Na meg a jegyautomaták sem mindig jók, így akár 1 órát is kell sorba állni a pénztárnál. De még így is sokkal olcsóbb Franciaországba utazgatni, mint ha rendes TGV jegyet venne rá. A sógorom a munka miatt utazgat most kint, szó szerint beutazta egész Franciaországot TGV-vel, és ő mesélt ezekről. A 8 Napos egyországos IR-t vette meg Lausanneban. 1 nap Genftől ez már jó volt a TGV-re Párizsba, onnan TGV-vel Rennensbe. 2. nap Rennesnből Poitier, 3. nap Poitier-Párizs és vissza TGV, 4. nap Poitier-ből Párizson át Montpellier TGV végig. 5. nap Montpellier Párizs TGV. Majd most onnan repülővel hazajött, majd megy vissza Párizsba, és 6. nap Lillbe megy és vissza Párizs, 7. nap Párizsból Dijon és vissza, 8. nap meg Dijonból Genf, és Lausanne.
Pedig sajnos csak annyir, mivel a 316 helyből az ÖBB is kifoglal magának iylen kedvezményes jegyárú kontingenst, meg gondolom az SBB is értékesít rá, így ő is kifoglal, így már mindjárt több helyről van szó. Ráadásúl az ÖBB több árú kontingenst foglal, azaz van 3-4 hely 39 Euro, aztán 3-4 49 Euro, 3-4 hely 59 Euro...stb, így tovább.
Sajnos létezhet, mivel egy nap max 3-4 ilyen kedvező árú jegyet adnak csak ki. Konkrétan csak Zürichbe mentek, vagy Svájcon belül még tovább? Mert ha utóbbi, akkor próbáld meg két darabba megvenni, és Bécstől a svájci célig, amiből még talán kaphatsz esetleg 39 Euros- jegyet akár Genfbe is, és vegyél mellé egy 13 Euro-st Pesttől Bécsig. Ha meg nem, akkor még mindig olcsóbbm, ha megnézed az 59 Euro-s 1.o. jegyet, hátha abban kapsz még.
Az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudom megvenni a Szófia-Istambul oda-vissza vonatjegyet? Ha lehet akkor neten? Ha nem akkor az utazás napján mennyivel kerülne többe? Köszi a választ!!
A hálófülkében van konnektor, a mosdó felett a szekrényben. Általában működik. Étkezőkocsi lesz, ne aggódj.
Ajtót bereteszelitek+láncoljátok belülről, ablakot pedig egy kiadós szellőztetés (a meleg miatt) után bezárjátok estére. Táskákat nehezen hozzáférhető helyre, útlevél, pénztárca és egyéb értékek a párnahuzatba bedugva a fejetek alá. Biztos ami biztos.
A 220-as csatlakozónak kell lennie és elvileg működik is, bár erre nem esküszöm meg de általában szokott működni. Étkezőkocsi közlekedik a vonatban a menetrend szerint és ha jól tudom a nemzetközi viszonylatokat nem érinti, hogy június 15-től megszűnik az IC-ken az étkezőkocsi szolgáltatás. Amire figyelj, hogy éjszaka zárva legyen az ajtó, mivel előszeretettel szokták kirámolni a turistákat, valamint ha nyitva hagyod az ablakot egyes megállóhelyeken kint külföldön a magas peron miatt nagyon könnyű benyúlni és kiemelni csomagokat, táskákat.
Kajával és italokkal nem árt felkészülni biztos ami biztos, ha jófej a hálókocsi kalauz akkor még a hűtőjébe is beteheted, ha megengedi, de ez jelzem, nem kötelessége.
Családdal (párom + 6 éves gyerek) júliusban utazunk Békéscsabáról Burgaszba hálókocsival. Mivel még soha nem utaztunk hálókocsiban így gyakorlatilag minden tapasztalat, vélemény érdekelne (pl. olyanok is, hogy van-e 220V a fülkében, van-e étkezőkocsi, stb.), illetve mikre kell esetleg külön odafigyelni utazás előtt/közben. Válaszaitokat előre köszönöm!
Létezik az, hogy már nem lehet kapni július 5-ére rj160-ra 4 db 39€-s jegyet Bp-Zürich távra? Ismerősömet elhajtotta a pénztáros, hogy már elfogyott, Elvira is csak 1-et dob ki...
Júli 13-ára visszafelé a Wienerrel 6-os fekvőben ugyanez a probléma...
Ha csak oda akkor nézze meg hogy van-e Sparjegy. Értelemszerűen a legolcsóbbat válassza. Egyébként meg Pécsről Budapestre IC-vel. Mehet egyenesen a Corvinussal is csak hajnalok hajnalán ér oda.
2003 körül. A két / három vasút egyezsége (ÖBB/GySEV/ MÁV) alapján elfogadták a másik vasútra érvényes kerékpárjegyet a határ bizonyos körzetében, ez 50 vagy 100 km volt. Hogy visszavonták-e vagy elhalt a dolog, az számomra sem ismert.