Ha már ABS-téma: testvérem Xantiáján véletlenszerű gyakorisággal, folyamatosan világít a blikkolásgátló visszajelző lámpája. A csatlakozónál minden jeladónál nagyjából azonos, az előíráshoz közeli ellenállás-érték mérhető. A minap én vezettem az autót, és hirtelen nagy fékezésre kényszerültem. Nos: természetesen nem viccből világít a visszajelző, blokkoltak a kerekek erősen.
Van esetleg valami gyakori hibaok, amire érdemes volna ránéznem, vagy (saját Lexia híján) csak jól felszerelt műhely segíthet?
Jegesmedvéket kellett kikergetnem a kocsiból, mert végre jó lett a klímám(nyomáskapcsoló durrant el), és hazafelé kipróbáltam, bár a 18 fok nem túl jó alap ehhez!8D
Viszont, észrevettem, hogy a tank jelzőm kb közép állásban elkezdett "táncot járni". Össze-vissza ugrált, bár nagy úthibák vagy lengések nem voltak.
Szerintetek, kezdjek aggódni? Vagy mit szerezzek be a közeljövőre, milyen "váratlan" várható ?
Valószínűleg dióda nyitófeszültség mérés (-|>|-) állásban mérted, nem ohm-mérésben. Akkor pedig nagyságrendileg rendben lehet, most mértem így egy 1 kiloohmos ellenállást, arra 0,463V-ot mutatott.
Nekem akkor világított (vagy villogott) az ABS lámpa, mikor túltöltött a generátor (ekkor egyik tompított izzó is kiégett, meg az AIRBAG lámpa is világított, vagy villogott, de nem a szokásos kontakthiba volt az ülés alatt, hanem ez is a túlfesztől...).
üdv mindenkinek. xantia 1,9td abs lámpája világít folyamatosan. az abs jeladón mekkora ellenállást lehet mérni ami jónak mondható? én rá mértem az első kettőre és az egyiken 634 a másikon 450 a hátsókat még nem mértem. esetleg más lehet a hiba?
Nem régiben vettem egy xantia 2.0 HDI-t. Osztrák papíros, egy évet ált a kereskedőnél. A problémám lényege a központi zár távirányítója lenne ( immós kulcsal). Az elem jó benne terhelés alatt is ( ki lett mérve). Hogyan, milyen módon lehetne orvosolni ezt a problémát?
Majdnem. Ahogy írtad, kábé valóban egy szívódízelre tettek egy turbót, oszt hadmennyen.
Szorosabb a dugattyúillesztés, kisebb átmérőjű csapszeg, vékonyabb kompressziógyűrű (és nem "páncélozott"), és sokkal zártabb veztengely.
Ezért nem hűtik a töltetet, és nem lehet nagyobb 0,6-nál a töltőnyomás. Mondjuk a vezérlés miatt nem is menne bele...
Nya, a fűtőradiátor miatt (ha az nem "új") azé kicsit aggódhatsz. Nem azért, mert FeZ nem tud jó csőcsonkot "szerezni", hanem ahogy ez lenni szokott, legkésőbb 2018. január 9-én egy mínusz 8-ban fog beködösíteni neked, aztán hóttfasza akkor elcseszni a 3 nap normaidőt, amikor éppen nem a legalkalmasabb.
Ez a második legkínosabb probléma (a toronyszilent után), messze mögötte következik az autófelgyújtás.
Péntek hajnaltájt jöttem haza a melóból és fehér füst, vízgőz szállt fel a bal első kerékjáratból, szerencsére az utolsó 30 méteren történt. Géptető fel, hosszas keresgélés után megtaláltam, hogy eltörött a fűtőradiátor könyökén az egyik cső.
Délelőtt feltöltöttem desztvízzel, lábujjhegyen levittem a szerelőhöz aki azt mondta, hogy fűtőradiátort kell cserélni.
Viszont találtam tegnap "fűtés könyökcső" néven ilyen alkatrészt. Akkor ezek szerint nem kell lebombázni a műszerfalat, hanem a motortérből is orvosolható?
A szagirodalom nem tesz különbséget a két motor turbója között, csak a KKK 5304 970 0011-et említi. Ha fizimiskára passzol, akkor felszerelés után állítsd be a nyomását, 0,6-nál többet ne nyomjon!
Oké valószínűleg az lesz amit mondasz, ez az 1.9 sd motor lényegében a sima szívódízel motor, csak kapott egy kis teljesítményű turbót, gondolom az 1.9 td is ugyanez.