Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Belépéskor az Avalával jön Párkányig, az szinte biztos. Idén is volt közvetlen kocsija Szalonikibe, de csak egy (esetenként kettő) fekvőhelyes kocsi. Kifelé még nem sikerült rájönnöm a logikájára. A 2 óra várakozást soknak tartom. Még ha csak hetente egyszer is... És csak most veszem észre, hogy az Avalában és a Haekben sem lesz étkező.
Én kinézem belőle, hogy a Nesebar stokkja lesz. Túl sokat áll ahhoz Párkányban, bár gondolom gépcsere lesz, de akkor is. Visszafelé végülis elfogadható a majd' két órás várakozás, de páros irányban a 4 óra... ha így lesz, eléggé egy ráérős egy vonat lesz.
...és mostmár nyáron sem lesz rajkai átmenet. Viszont, már majdnem sikerült a 2 órás ütem Budapest-Prága viszonylaton, főleg nyáron. A Meridiant meg nem értem, miért kell Párkányig elvonszolni. Akkor már inkább mehetne Pozsonyig (de legalább Érsekújvárig), vagy csak Budapestig.
Most nézem a linkelt tervezetet, elvileg lesz a plavecsi átmeneten egy pár Kassa-Krakkó nemzetközi személyvonat. Ez aztán minőségi szolgáltatás lesz, legalább Eperjes-Kassa között be lehetett volna gyorsítani, nade mindegy. Az is örvendetes, hogy a Cracovia és Bem "bukása" után végre ismét lesz napi rendszerességű személyforgalom az év egészén.
Amúgy az előző felvetésedre, a Vlaky-n vannak régebbi menetrendek, hogy csak a '98/99-eset említsem, napi három pár gyorsvonat járt Kassa-Krakkó között (Cracovia, Presovcan, Tarnovia), ezek közül egy-egy pár valójában személyvonat volt, Eprejestől a határig gyakorlatilag mindenütt megállt. Hát igen, akkor még más szelek fújtak.
Van egy kassai telefonszámmom, sajna csak helyi formátumban adták meg: 910-2334. Segíjjetek, miféle előhívókkal kell megpengetnem: Odáig stimm, hogy: +421... és onnan?
Az van ráírva, hogy hálókocsi, de ez egy 10 fülkés kocsi, ami fekvőhelyes kocsira utal. A WLAB (70-70, 70-40) hálókocsik meg 11 fülkések, nem így néznek ki.
Történt átépítés sima 10 fülkés fekvőhelyesből hálókocsivá? Ha igen mi lett a pályaszáma, illetve fotókat is keresnék róla.
Igen, kicsit szerencsés volt a dolog :) Volt nálam menetrend, így sejtettem merre lesz az útvonal. Odafelé pont az Os 2214 haladt el alattunk. Kedvet is kaptam a környékhez, bejárni a 074, 063,064,061, 062 környékét.
Azt jól láttam,hogy In-Kartával olcsóbb a CD hálózati jegy mint a SONE+?? 433 vagy 450 korona. Az In-Kartára van nem heti vagy havi 1.oszt hálózati jegy? Online nincsen az tuti.
nohát én itt évekig számítgatom, hogy legyen egy ideális vasárnap (nem sulis, de nem is olyan igazi nyári hétvégés), amikor átmehetek azon a hídon vonattal, erre te meg simán egy tereléssel letudod ezt a szakaszt :)
Útközben láttam oda-vissza a Bc kocsikból kiállított személyt is.
Én két hónapja utaztam is vele Decin-ből Bad Schandau-ba. Ezeket a - Decin-be átállomásított - fekvőket tényleg nem deklasszálták úgy, mint plzeni társaikat (azokba vagy Bmee-kocsik ülései kerültek és a középső ágyat is kiszedték, vagy maradt minden, de a középső ágyat rögzítették - az alsón viszont még lehet aludni), belül teljesen használhatóak maradtak. A kaller spiné viszont eléggé morgott, amikor lehajtottam az ágyat...
ha jól rémlik a 2004/2005-ös menetrend végéig, de hogy mikor indult, azt nem tudom, szerintem valamikor a 90-es évek közepén. de van rá esély, hogy idén újra legyen személyvonat Krakkó és Kassa között, esetleg pont Tarnovia néven.
A mai kirándulás Prága-Ktová volt, Trosky várához ment a túra. Odafelé R1138 Vendulka volt a szerelvény. A kalauz valamit hangosan mondott valamit Mlada Boleslavról majd indultunk. Liben környékén vettem észre,hogy nem a megszokott úton megyünk, Libenben meg is álltunk. Utána Poricany-n és Nymburk Mesto-n keresztül mentünk Ml. Boleslavba, a 060 és 071-es vonalakok. Kb 15 perc késés jött össze a keresztek miatt, de meglepően jó tempóban haladtunk és Poricanyig igen szépen futott Vendulka. (Láttam is a hídat Nymburkban, amit gw topiktárs említett a heti 1x menetrendszerinti személyvonat kapcsán, ezen a hétvégén volt bőven rajta forgalom) Turnovban pedig hozzákapcsolták egy 749-eshez ami 2 kocsit hozott. A Regionova kellemes volt, nálunk is lehetne nyugodtan venni vagy a meglévő Bz-ket beadni felújításra.
Visszafelé nagyon teli Os5512 (http://www.zelpage.cz/razeni/10/vlaky/cd-5512). Turnovban a gyors átszállás után Tanvaldból a 749-es hozott két kocsit és mögötte a 2 vagonos 854-es motorkocsi. (R1147) Ekkor derült ki, hogy a Vsetaty és Neratovice közötti vágányzár miatt, a mozdony és a két kocsi Nymburkon át, a maradék meg Vsetatyig. Onnan busz és vonat Cakovice-ig volt az opció így visszafelé is a nymburki kerülő maradt.
Ezúttal nem láttam sehol semmi vágányzárat kiplakátolva, pedig 2 hete jártam a vonalon, hangosbemondás nem volt sehol, mindkét esetben a jv gagyogott valamit. Sok utas csak rohangált a két szerelvény között, mint valami bolond. Ez meglepő volt, mert eddig a CD nem okozott ilyen meglepetést. A zelpage szerint is csak szombaton lett volna vágányzár.
Ami érdekes volt, hogy nemcsak a 070-es vonalon vannak autószállító tehervonatok leállítva, hanem errefelé is be van szórva jó pár.
tegnap volt egy kellemes drezdai kirándulás. Kifelé EC 178, szépen voltak rajta, de átmenő forgalomban nem olyan sokan. Drezdából sokan mentek Berlinbe. Visszafelé az EC 179, pontosan jött és elég üresen indultunk tovább. A cseh szakaszon megtelt a vonat és minden fülkében 3-4ember ült. A JLV még mindig elfogadható, bár a cseh bemondásban sikerült árakat bemondani, a német meg angol verzió nem sikerült olyan jól. Lehetnének errefelé is olyan árak mint a Haseken. :) A következő kanyar Berlin lesz végre. Útközben láttam oda-vissza a Bc kocsikból kiállított személyt is. A képek vonatból készültek, for the record. 2-3 német képet majd a megfelelő topikba is felrakok.
Elsősorban szlovákul tudok segítségét kérném: a holnap Szlovákián áthaladó gőzös + V200-as különvonatnak a vlaky.net-en lehet esetleg valahol menetrendje?
A poggyászteres kocsi azért addig Kassán várakozik, a 9661-es hsz 2. képének bal szélén látható is :)
Tavaly még egyébként az Abaúj MÁV-os szerelvénye ment egy Kassa-Ágcsernyő éjszakai/hajnali személyvonatpárt a "Dukla" maradvány közvetlen kocsijaival. Kicsit vicces jelenet volt, mikor Miskolcon felszállva aznap hajnali Tótújhely környéki jegyeket találtam rajta. Majdnem onnan indult a szerelvény ahonnan én (Sátoraljaújhely), csak pár órával hamarabb, és "odaát" jött :)
Mit csinál napközben a Rákóczi szerelvénye Szlovákiában ? Még nyáron voltam Kassán, akkor egy CD mozdony érkezett valahonnan a szerelvény nagyobbik részével. A biciklis kocsi meg a 13. vágányon várta a többit vagont.
Azt néztem, hogy a Rákóczival megoldható, igaz a reggeli felső Kassa-Eperjes kanyar kimarad, hanem alúl a tőketerebesi leérkezéshez lehet becsatlakozni. Vissza meg ha rendes a kassai érkezés, szintén van Rákóczi csatlakozás. Jó lenne ezeket a szakaszokat is bejárni, mert ahogy nézem, így hamar elfogy a még beutazandó vasútvonalak Szlovákiában (ami még üzemel). Jövő nyáron az következik, hazánkkal végezek decemberig, és utána jön a maradék Szlovák, és Kárpátaljai vasút. Lényegében 10 év alatt mindhárom rész teljes lesz (kivéve egyes közben bezárt szakaszok).
Igen, most elég sok ilyen alkalom van, de ekez szerencsére nem bezárt vonalak (hiszen akkor hogyan mehetnének rajta :), "csak" a személyforgalom szünetel rajtuk. Azt is érdemes megemlíteni, hogy a szerelvényt a gálszécsi önkormányzat bérelte ki a város napja alkalmából, csak az élelmes vasútbarát klub, akié a szerelvény talált ki egy meglehetősen látványos oda és visszautat, amire természetesen szívesen várják a vasútbarátokat is.
Ez például az érintett vonalon Gálszécs és Tőketerebes között közlekedő tolatós teher pár hete:
Szlovák vasútbarátoknál is a bezárt mellékvonalakra szervezett különvonatos utazások mennek. Jövő vasárnap Kassáról indulva Eperjesen át a bezárt Varannó-Tőketerebes vonalat fogják beutazgatni, és vissza majd alulról jönnek Kalsa felé Kassára.
nem tudom, de elvileg a Homonna-Sztakcsány és a Homonna-Mezőlaborc vonalon minden állomáson kint van, Homonnát is beleértve. Én csak Homonnán és Sztakcsányban láttam, de nekem nem volt gond a fotózással :)
Szia! Egy pár kérésem volna. Arra lennék kíváncsi,hogy Homonnán, Kassán és Pelsőcön hány Bardotka üzemel még? Mely szlovák fűtőházban üzemelnek még 751-es vagy 752-es gépek? Ha pályaszám szerint tudnád megadni,nagyon megköszönném.
A változatos időjárás ellenére (esik-zuhog-esik-zuhog...) nekem is nagyon tetszett a mai nap, bár hiányoltam pl. a 757-est, 671-est, meg az efféle premiereket. Egyelőre ennyi, holnap folytatom, kb. 150-170 kép várható. http://hbweb.hu/fg/fg1496/
Más, de idevág: a fűtőházban álló 770 602 vajh' kinek a jószága? Mert a ZSCS-t nem hiszem, bár előfordulhat. Mostanában több ex-maszek mozdony jelent meg a flottájukban.
A rossz időjárás ellenére szerintem jól sikerült a zólyomi "Grand Prix Slovensko 2010" rendezvény! Tetszett a dízel parádé és a gőzösök sem voltak alább valók. Tetszett az 52-es és a 464-es gép, de érdekes volt a Magyar részről a 242-es szereplése, mert 424-es volt meghírdetve... Azért jó volt. Szállást nekem nem sikerült szerezni, sajnos vissza mondták a zólyomi laktanyában :(( A többit drágának tartottam, így maradt az autó és az utak viszontagsága, ami ilyen időben nem lebecsülendő!
Nyolc éve járok ki, de még ilyen esős futam nem volt... ez a 2010-es év...
Ez ugye nem komoly, hogy a magántársaság Prága-Ostrava között a mienknél - legalábbis így filmen látva - semmivel sem kényelmesebb ülésű szóló Desirot fog járatni, hanem "csak illusztráció"?
Zólyomban ugye több szállás is van, van szállás Gyetván, nem is túl messze az állomástól, Kriványban, a Losonc felőli kijáratnál, Losoncon pár hotel, szintén az állomáshoz közel, meg egy motel Füleken.
meg még egy tucat, ami igy most elsőre nem ugrik be. véleményem nincs róluk, mivel én max. Zólyomban szoktam megszállni (mint ahogy most is teszem :))
Ebből pont a lejjebb említett lényeges dolgok nem derülnek ki. (Amúgy a Silesia kocsijait is szét fogják szórni más vonatok között.) SzVÖR illetve 230-as vonal menetrendje nincs valahol?
Abbó gondoltaml, hogy már nincs Vltava gyorsvonat a menetrend tervezetben, van viszont közvetlen kocsi Moszkvába a Slovakia EN-en (ha jól IC mégse ezeket a kocsikat viszi).
A végleges cseh tervezet nézegetve örömteli, hogy megmaradnak a Metrópótló prágai "alvós" kocsijai. Igaz, mivel az Amicus a cseh szakaszon is megszűnik, ezért csak Prága és Pardubice között mennek külön egy gyorsvonathoz kapcsolva. Időben teljesen ugyanaz marad, mint most, Prágából 23:10-kor indul, oda 6:19-kor érkezik.
Prágából eltűnik a Vltava gyorsvonat, viszont a birodalmi kocsik nem tűnnek el a főpályaudvarról, csak éppen Bohumínig álnéven mennek majd egy IC-hez kapcsolva, onnan megy újra Vltava néven.
Prágából Kassára beindul a Wagon Service sro EN420/421-e éjszaka, illetve amint számítani lehetett rá március 6-tól a Regiojet IC-i Ostravába, Český Těínbe , Návsiba, egy vonatpárral egészen Zsolnáig 2 órás ütemben, ingyenes Wifivel a kocsikban.
Ja Szlovákia, de tervezem már régóta a Kelet Szlovák viaduktokat is. Á, ez a vasutazás, egy soha véget nem érő dolog, mindig van hová menni, pedig még nem is voltam nagyon messze, csak hazánk környéke is tele van utazni valókkal. Románia, Erdély, , meg lefelé Szerbek, Bosnyákok, Horvátok felé, á ezek hol vannak még a terveimben.
Nem, végül is le lett fújva idén az egész Kárpátalja, benne ez a határátmenet is (meg Ausztria is). Az ok, hogy még 6 út van idénre betervezve, hogy hazánk vasútvonalait 7 év alatt végre teljesen beutazzam, így ezt vettem idén előre. Aztán jövő évtől jönnek ismét a környező országok, Ausztria, Szlovákia, meg Kárpátalja. Itthon jövőre még 3 kisvasút (Felsőtárkány, Pécs Állatkerti, meg a Csömödéri és a Gemenci egy szakasza) meg a Ráckevei HÉV ami még hiányzik, a hazai villamos vonalakat most nem fogom még beutazni mind:-) Na meg hídfotókat akarok, bár az ideihez hasonlóan gyérebb teljesítménnyel már.
Ha már ilyen jól összefutottunk ezen a topikon, hadd kérdem meg, mi újság a Szlovákújhely - Csap vonatozási terveddel ? Sikerült megtenni ? Ha igen, érdekelnének a részletek, mert én is készülök oda kb. 25 éve, és előbb-utóbb el is fogok jutni oda :)
Szerintem az elsö átépítés a villamositás folyamán történt. Ekkor épitették át az állomásokat is - ez meg szerintem a 80-as évek folyamán történt. Lehet, hogy azota volt már egy másik is.
A přerovi deltát nem számítva, nyíltvonali szakaszból az utolsóként kezelésbe vett a Horní Motěnice - Přerov, ezt mostanság fejezgetik be. (Igaz, Horní Motěnice végponti peronvégétől (179.850) valójában a több egységre tagozódó Přerov eleje jön, tehát forgalmi szempontból onnantól már nem nyíltvonal.) Az átépítés előtti állapotban betonaljas, GEO-s volt. Gyalog nem néztem meg azt a szakaszt, de "érzésre", a felépítményi elemek típusa és állapota alapján kb. a 70-es évek második felére saccolom.
A 330-as vonalon első szakaszt (Hodonín-Moravský Písek) 1997. szeptemberében kezdték, az utolsó szakaszt (Otrokovice-Přerov) 2002. decemberében fejezték be.
Szerintem te kevered valami mással, bár nekem nem rémlik egyik koridor átépítése sem a 90-es évek elejéről.
Én a Breclav Prerov-i szakaszra értettem azt (beleértve az állomásokat is) joval régebben ujitották fel - és ha jol emlékszem a 90-es évek elején fejezték be - igaz aztán egy árviz elvitte a pálya jo részét 2002-ben.
1997 nem 20 éve volt szerintem... És a 2-es korridor utolsó szakasza Studénkánál csak 6 éve készült el, a nagyobb állomási körzetek pedig még mindig a megújulás különböző fázisaiban vannak (Břeclav,Přerov, Ostrava).
Viszont tény, hogy megfelelő állapotban tartják, nagyon jó alvós pálya, nem zavar semmi csattogás, csak a menetszél susogása hallatszik :)
Az északi vasut (KFJNB - Breclav - Prerov) kb. 20 éve volt teljesen felujitva és azota is törödnek vel (amugy a CD egyetlen vonala ahol bal oldali a közlekedés). Prerovnál kapcsolodik a kelet-nyugati fö vonalhoz, amit igyekeznek a legjobb állapotban tartani minden szempontbol, hiszen még mindig az egyik legfontosabb vonal.
Katowice Varso között csak 160 km/h a megengedett, de azt nyomják is a személyvonatok.
Egy hete éjjel átutaztam a Breclaw-Ostrava vonalon. (Elnézést, hogy nem vonalszámot írok, de fogalmam sincs róla:)
Lehet, hogy az éjjeli benyomások csalnak, de nekem úgy tűnt, hogy eszeveszett és síma a száguldás, vadonatúj a pálya és az állomási infrastruktúrák döntő része. Helyes volt a megfigyelésem?
Azonkívül Katowice és Varsó között a CMK-n 160, vagy 200 a menetrendi sebesség?
Ha te mondod:) Nekem csak érdekesnek tűnt, mert még nem láttam ilyen gépet Komáromban. A fotó meg egész jó lett ahhoz képest, hogy 100-as tempónál készült, alkonyatkor:)
Ez a Nikola Tesla gépe (szerb), csak Szlovákiában Ruttkán újították fel, és vár a hazaútra. Én ezt a gépet oda és visszaútban is le tudtam fotózni.
Íme még felújítás előtt (június 21-én):
Ugyanakkor kb. 2 hete viszont ilyen kék gépet fotóztam tehervonattal Komárom rendezőben, az nem ilyen Teslás volt, nem tudom, miféle cég gépe lehetett.
A támogatást arra kapták, hogy kiépitik az észak déli pályát 160km/h-ra és ezt meg is fogják tenni (persze kérdés, hogy mikorra), mert azért még Vágujhelytöl a lengyel határig van némi dolog.
A másik kérdés meg pontosan az amit irsz. (Amugy a közbülsö balizok egy része már megvan, és a rendszer is ki lett probálva többek között a V63-assal is).
Most azon rágodnak mi olcsobb: kiépiteni a jelzöket, és ráengedni a pályára minden jármüvet, vagy kiépiteni a jármüvek fedélzeti rendszereit - de itt meg az a kérdés hányat és melyiket.
Nem egyszerü a dolog, miután Szlovákiában nincs jelentösebb modern jármüpark, most jönnek a City Elefantok, de más nincs -sem mozdony sem motorvonat és a modernizált jármüvek sem lettek ilyen értelemben elökészitve.
A Taurusszal még mindig cirkuszolnak, habár az uj pályán ennek már nincs akadálya, de Pozsony még mindig a legnagyobb gond az ottani biztberek igen érzékenyek a modern meghajtásokra.
Itt is volt/van egy terv, hogy átrakják a mai föpályaudvart, de eddig nem igen sok történt ebben az ügyben, ezzel meg lehetne szüntetni a régi biztbert és egy más rendszerrel helyettesiteni vagy másképp megszüntetni a rendszer inkompatibilitását - ahogy azt a CD-nél már megtették (legalábbis Prága és az osztrák határ között Breclav felé).
Köszönöm, tehát az állomástávolság + állomásköz megosztó jelzők + ETCS-1 amolyan "félállandó" megoldásnak fogható most fel. ETCS-2 esetén sem muszáj térközjelzőnek lenni, persze, viszont a vonal átbocsátóképessége nem növelhető, ha teszem azt, az állomásköz-megosztó jelzőknél telepített balízokat nem követik újabb balízok, amelyekkel pl. negyedelhetők az állomásközök. De így a nem ETCS-es járművekre már komoly korlátozások vonatkoznának.
Kérdés, hogy szükséges-e egyáltalán a vonal kapacitásának növelése. A mai körülményeket a mai biztber láthatólag kiszolgálja. A tehervonatok Zsolnáig nem hemzsegnek, és gondolom személyszállító vonatból sem akar hirtelen kétszerannyi közlekedni, mint most. Ha azonban a pályasebesség megnő 160 km/h-ra, a 80...100 km/h-s tehervonatok, a meglévő mozdonyokkal 120 km/h-val közlekedő személyvonatok, a 140...160 km/h-s új villamos motorvonatok, gyorsvonatok, IC-k, EC-k (SC-k?) között megnő a különbség, tehát ezek haladás közben sokkal jobban elkezdenek "csúszkálni" egymáshoz képest. Így már felmerülhet, hogy nem is rossz dolog a viszonylag rövid térközök használata. (ETCS-3 szintről azért ne kezdjünk mindjárt álmodozni. :) ) De az infrastruktúra üzemeltetői nyilván kiszámolták, és úgy találták, hogy elég lesz az állomásköz-szeletelés mostani mértéke...
kifogytak a források, sem a pálya sem a jármüpark pillanatnyilag nem alkalmas a nagyobb sebességre.
Az ETCS pénzhiány miatt pillanatnyilag pihen.
Az ETCS-2 höz nem kell elvileg térközjelzö - föleg nem, ha a jármüvek fel lennének szerelve ETCS fedélzeti berendezésel.
Ehhez azonban fontos döntések és pénz kell. Meg kell várni amig a jelenlegi kormány elvégzi a nagytakaritást s majd utánna folytathatok a dolgok a tervek szerint.
A cseh vasutak kárpótlást fizet szeptember 20-tól, ha 60 perc felett késnek az IC, EC, SC vonatok:
Trains category Intercity and Eurocity The delay compensation 60 or more minutes 50 crowns 120 and more minutes 100 crowns Other cases Amount of compensation Absence of the car first Class 50 crowns Malfunctioning air conditioning * 100 CZK Trains category SuperCity The delay compensation 30 or more minutes crowns 100/200 ** Other cases Amount of compensation Deployment of alternative sets crowns 100/200 ** Malfunctioning air conditioning * 100 CZK
Persze baleset, időjárás vagy külföldi vasút késése miatt nem... Avalán jól keresnének az utasok :)
Tényleg, ha már szlovák IC és társai: a szlovák 120-as vonalon úgy érzékeltem, hogy a felépítményi munkák befejeződése ellenére, továbbra is 120 km/h a pályasebesség (legalábbis Pozsony és Vágújhely között). A közlekedés egyelőre maradt olyan, mint az átépítés előtt: állomástávolságú, plusz az állomásközöket (amelyek egyébként, részben "alájátszva" ennek a megoldásnak, elég rövidek) megosztják egy-egy főjelzővel. A biztber elemeket lecserélték, de az alapmegoldás változatlan, illetve ezt még kiegészíti egy ETCS-1. A mondás eredetileg az volt, hogy amíg nincs térköz, addig nincs sebességemelés. Na de akkor egy újabb invesztíció hatására a frissen telepített vonali biztber és ETCS-1 ki lesz dobva, helyette pedig települnek térközjelzők, plusz esetleg ETCS-2? Vagy hogyan? (Az is igaz persze, hogy különösebb mennyiségű, 120 km/h feletti tempóra alkalmas jármű hiányában a probléma nemcsak pályaoldali.)
Gondolom ez decemberi menetrendváltástól indul. Érdekes az ez EC/IC állami dotáció megszűnése, ami szerintem jó ötlet, mert így lehet biztosítani, hogy a magánvasút és az állami vasút is ebben a szegmensben teljesen azonos feltételekkel szolgáltasson, és lehet ár/szolgáltatásversenyt folytatni.
Eljátszottam a gondolattal, hogy amíg odakinn esik, addig esővédett helyen gyalogolok: a 2,4 km végülis teljesíthető, miközben a Bézé megfordul, ha az ember nem akarja közben kövenként tanulmányozni a falazatot. De aztán a nosztalgiamenet miatt letettem a dologról, egyrészt mert kecsegtetett némi fotózási lehetőséggel (bár az erdős terep miatt annyira mégsem), másrészt mert a francnak sem hiányzik, hogy a gőzmozdony telepöfögi a légteret... :)
Amúgy nem játszanak rossz zenét. Ha valaki valahol megtalálja nézze meg a Rok Dabla c. filmet, az róluk szól meg Nohavicáról.
Hogy legyen egy kis ON téma is. Mai 272-es Haseken voltak utasok már a magyar szakaszon is szép számmal, minden fülkében ültek, sok helyfoglalás is volt. Szlovák és cseh részen is sokan voltak, minden ülőhely elkelt. Bár cserélődés volt, mert 16-an fordultak meg rajtam kivűl a fülkében. A klíma nem volt bekapcsolva, kellemes szauna volt, aztán a cseh jv néni kinyitatta az ablakot Breclavnál az utasokkal, ami meg hideget csinált. Ő meg Brno után kicsivel bekapcsolta a klímát,mert rájött,hogy az a gond, hogy nincs bekapcsolva. Így kellemes jégverem volt a végére...
Tegnap volt Myjava (Miava) felől Veselí nad Moravou-ra és vissza egy gőzösös nosztalgiamenet. Csak éppen az időjárás nem vette kegyeibe a résztvevőket. De legalább amikor a vízszállító haladt Vrbovce zastávkán (Verbóc), akkor két másodpercre valamivel jobban átszűrődött a napsütés a felhőkön... (Jópofa dolog volt átvészelni a zuhit az erdő közepén, a viharvert esőbeálló töklyukas teteje alatt. Ha ez nincs, kénytelen lettem volna az alagutat választani. :) )
amint láttam a csehek is csak spekulálnak, mit is keresnek ott a szlovák 810-esek, amik egyébként már 2 hónapja érkeztek Csehországban. A legvalószínűbb variáció az, hogy Regionovák lesznek belőlük. Érdekes ez a csere-bere, a szlovák személyszállítás a cseheknek ad el járműveket, a cseh cargó meg a szlováknak...
Tegnap este, bár akaratomon kívül, volt szerencsém végighallgatni egy cseh zenekar koncertjét Homonnán. Egyébként ez egy rendkívüli turné része volt, annyiban rendkívüli ugyanis, hogy vonattal mennek a helyszínek között, a felszerelés és a stáb is vonattal utazik a helyszínek között, illetve a koncerteket is vasútállomásokon tartják (itt építik föl a színpadot is). "Szerencsére" elég rossz idő volt, így kevesen voltak kint, így elég hamar abbahagyták, és hagytak engem aludni :)
A 3 gép Enyickére tartott, nem Tiszacsernyőre (az enyickei depóban szerelik át a széles forgóvázat, onnan Mátyóc felé lépnek majd ki), nem ukránok voltak, hanem azeriek és nem Ruttkán újultak meg, hanem Nymburkban, Csehországban.
A 6-os Maki végre megmutatta magát nékem. Róla mit kell tudni, mert Január óta amikor megkapta az ETCS-t nem nagyon látni semerre... Tót atyafiaktól sem láttam képeket, csak azt az 1-2 próbafutást. Tegnap sem bíztak rá nagy feladatot... Bejött az R608 Pozsonyba, rájárt, majd kihúzta... Kemény munka:)
tegnapi Jeseniuson olyan dologban volt részem, amit pár ezer km alatt még nem láttam a cseh vasúton, ellenőrök jöttek jegyeket nézni, Brno és Breclav között, az utolsó 2.5 kocsit sikerült leellenőrizni, az internetes jegyemet visszadobták pillanat alatt, egy szlovák gyerek Kuty-Brno menettérti jegyét viszont, szétkapták, már majdnem megvádolták hamisítással, amikor kiderült valami kód pont megegyezik. Elég profi kis füzetük volt,amiben kódok voltak.
Amúgy kivételesen láttam az Avalát, Breclav és Kúty között, fura h nem késett nagyon sokat. Határátlépőben talán 60-80 utas lehetett, sok hátizsákos fiatal. (OFF Nem tudom franciák vajon otthon is úgy utaznának-aludnának a vonaton, hogy a 4-es ülésnél, lábak keresztbe az asztalon, cipővel az ülésen. hálózsák rajtuk, egy sál a fejükön meg sötétítő függönynek. Mint valami menekültek... ON)
25.-én a 131 006 által vontatott vélhetőleg Ágcsernyőn kilépő tehervonatban 3 ukrán gép volt besorozva, gondolom Ruttkán újították fel őket. Pályaszámuk: CsME-3T 7025 CsME-3T 7024 CsME-3T 6537
Szombaton (11-én), ugyanis aznap lesz a dízeleknél az ilyen volt - ilyen lett bemutató, illetve aznap lesz gyorsvonaton a gőzös, meg a gőzös verseny délután.
Komáromtól kényelmesen 2,5 óra az út, nem akarok rohanni. Olyan 10 óra felé jó lenne odaérni, úgyhogy 7 és 8 között szeretnék indulni. De az indulási idő nincsen kőbe vésve. De minél korábban indulunk, annál jobb, mert fel lehet térképezni a terepet, ugyanis én arra nem vagyok ismerős.
A vlaky.net állománylistája szerint egy néhány 810-est, szám szerint: 005, 407, 462, 475, 491 - a ZSSK eladott Csehországba valakinek. Közülük a 005, 462, 475-tel találkoztam minap a sumperki fűtőház egy félreeső vágányán. Tudunk róluk valamit? Kik vették meg, mi célból, s hol kívánnak közlekedni velük? Vagy csak alkatrésznek vette meg őket a Pars nova? Ez az 5 motorkocsi nem tartozik a múltkor eladásra felkínált 10 db-os flottához, ez valami más.
Valamint gw topictárs tollából olvasom lentebb, hogy a Kriván-Zólyom 932-es számú gyorson gőzös lesz. Ezt hol lehet menetrendben megtalálni? Mert csak a 934-es találtam, igaz, nem szlovák menetrendben néztem.
A zólyomi parádéra érkező mozdonyok vonatba sorozva fognak érkezni a helyszínre, vagy vontatni is fognak? Az esetlegesen Pozsonyból érkező masinák milyen útvonalon jutnak el Zólyomba?
Tervezem, hogy elmegyek, és lehet útközben fotóznám az érkező gépeket.
míg az augusztusi esőzések idején a vonatokat alkalmanként busszal pótolták Margitfalva és Korompa (Margecany-Krompacy) között, most a közút felújítása miatt augusztus 26 és október 6 között 2 pár helyijáratú autóbuszt vonatokl pótolnak ezen a szakaszon. A pótlójárat 812-es motorkocsi és egy mellékkocsi felállásban közlekedik.
Gondolom a bevételt, vagy egy részét visszaforgatják a személyszállítás felé.
Ezt szvsz rosszul gondolod, mert mindenütt az a célja az uj strukturáknak, hogy az ilyesmit ne lehessen megtenni. Az állam szedje be az adot a haszonbol és azután támogassa a személyforgalmat. Igy elvileg tisztán lehetne látni a hasznot meg a költségeket - habár még mindig van rengeteg iszap a vizben a tiszta vizben. Mind a két (vagy több) vállalat ugyanazt a hálozatot használja annak minden minden elönyével, de a gondokat már más nyakába varrták..... (De igy van ez a közuti forgalomban is - az adofizetök pénzén megépitik az autopályát, majd ráengedik a
sok kamiont, hogy a saját zsebükre fuvarozzanak).
Nyilván, hogy az új üzleti modellek föleg a hasznot veszik figyelembe, de pontosan ezért van az állam (vagy kellene lennie), hogy azokat a helyeket támogassa, helyezze elönybe, ahol nem jön össze a haszon.
Ez van sajnos mindenütt nagyon gyerekcipöben, illetve rengeteg ilyen kezdeményezés már a születése pillanatában meg van furva, mert az érdekelteknek nem érdekük, hogy mások jussannak a javakhoz.
Abból a szempontból tűnik úgy, hogy mintha abban a két országban csak az EU elvárásának megfelelően leválasztották a teherszállítást és kész. Gondolom a bevételt, vagy egy részét visszaforgatják a személyszállítás felé. A MÁV-nak volt bevétele a teherszállításból, igaz abból mennyit kaphatott vissza az államtól? A másik topic-ból az jött le, hogy az RCA csak a fővonalakat szereti, de az iparos vagányokon nem köteles vontatni. A mozdonyoknak nem csináltak külön céget (Trakció). A mellékvonalak fenntartásából nézve is ugye...
A hírnevet nem vettem figyelembe, az most mellékes.
Mennyibe kerül most a Párkány-Brno illetve a Pozsony-Brno menettérti (City Star) jegy? Párkányban is kiadják a Pozsony-Brno jegyet? A CS kedvezmény akkor is érvényes, ha Párkány-Brno/Brno-Pozsony jegyet kérek?
Igen, a 131-es volt. Az ablakán volt egy nyomtatott A/4-es papír is a honállomásáról stb, valami rendezvény résztvevője lehetett.
Amúgy a szerelvény végén volt még egy 721-es, de az már nem ment le Csernyőre. Leakadt és a tőlünk kilépő három zárt teherkocsit vitte fel Terebes felé. Annak a pályaszámát nem jegyeztem fel.
Sajnos ma ezek a kolosszusok (teljesen mindegy hol vannak a tengeren innen vagy azon tul) sokkal bizonytalanabb tákolmányok mint a Lucca széke.
Már az értékelésük is kétséges, hiszen szinte naponta változik az értékük, anélkül, hogy arrol a cégen belül bárki is tehetne....
Sok ilyen cégnek az hirneve sokkal többet ér mint maga a vállalat - sajnos erre rájöttek a reklám- meg börzeguruk is és kényük kedvük szerint értékelik a cégeket.
A legrosszabb az, hogy sok ezer ember munkáját képesek egy köpéssel értéktelenné tenni. Sajnos az ellenkezö esetre igen nehéz példát találni....
A railpage.net internetes portál különvonatot szervez szeptember 25-re Losonc-Ipolyberzence (Breznička)-Katalinhuta (Katarínska Huta) útvonalon. A 163-as vonalon (Ipolyberzence-Katalinhuta) 2003 óta nincs személyszállítás, sőt erre azóta nyilvános különvonat sem közlekedett (az utóbbi időben a teherforgalom is halódik).
A menetdíj 10 euró, melyet előre kell fizetni, mely magában foglalja az utazást, füzetet a vonalról, fotózási lehetőséget, frissítőket illetve egy kultúrális programot Szinóbánya (Cinobaňa) település jóvoltából.
Na megvolt a Pendolino kiprobalasa is. Nem volt rossz, tempos kis vonat, bar odafele a fopalyaudvarrol nem Libenen, hanem Vrsovicen keresztul tavoztunk igy szepen megfordultak a szekek menetirany szerint, es 10 perc keses is lett ami megmaradt vegeig. (SC 503). Visszafele az SC 514 pontos volt, es elegge tomott.
Nem rossz vonattipus,mert gyorsan letekerte ezt a 356km-t es igyekeznek jo karban tartani oket. Ami idegesitett, az a billeges a rosszabb szakaszokon, masnapos gyomorral tuti nem ulnek ott szivesen.
A völgyben fölfelé elég fixen fél 9-kor indul, de nem mindig megy végig a vonalon, Trstenába elvileg du. 2-kor ér. Visszefelé elvileg fél 4-kor indul és este 9 után ér vissza, de ha jól sejtem visszafelé több órával korábban szokott jönni a menetrendjénél. Egyékbként már csak hétfő, szerda, csütörtöki napokon jár.
Segítségeteket szeretném kérni! Pozsonyba szeretnék eljutni a leggyorsabban és legolcsóbban! Idehaza ingyenesen utazok. Gondolom odakint is van vmiféle nyári menetrend. Szóval ne azt vegyétek figyelembe hanem, a rendeset mert, csak szeptember után utaznék! Előre is köszi a segítséget!
egyik sem, ezt nem engedi megjeleníteni a CD, az aktuális késést csak a saját oldalán lehet lekérdezni: http://www.cd.cz/cd-online/poloha-vlaku/ . Az első oszlop a minimális késés, az adott időperióduson belül.
Már csak egy kérdés marad: vajh' a sok statisztikából melyik oszlopban rejlik a vonat aznapi késése? Pl.: http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=752&d=3
Valahogy nem működik az a link, ahol korábban megleltem a cseh vonatkövetési oldalt. Meg tudná valaki adni az aktuális címét? Előre is köszönöm (holnap hajnalban indulok). HB
Nos, hazaértem. Somoskőújfalun vettem 50%-os jegyet Fülekig, az volt 370 ft, majd Fülektől Csaca GR-ig szintén egy felest 4,84-ért. Így kb. 1700 ft-ból átutaztam szlovákián.
Gyönyörű a felvidék, egyszer oda is megyek fotózni :-)
Így igaz, jobban osztották be a forrásokat, és egy koncepció mentén mentek végig (a magyar helyzetet nem tudom megítélni, azzal nem vagyok képben).
Igen, a Breclav-Modrice szakasz általában 160-an járható, ott igyekeznek a lassújeleket lehetőleg minél hamarabb felszámolni (végülis 3 éven belül ott már 200-at terveznek, arra meg még jobban oda kell figyelni). Az átépítés egyébként már 10 éve zajlott, csak alkalmas jármű hiányában nem azonnal indult be a 160-as üzem.
Egyébként pont ugyanezt az ablakot adja ki a pénztárosnak is, ha meg akarja nézni, melyik hely szabad. Jó játék tényleg, már volt, hogy átszerveztem az utazást, mert láttam, hogy az adott éjszakai vonaton nincs megfelelő hely.
A dolog müködik az Amicussal is, csak az a trükk, hogy belföldi utazáshoz kell helyjegyet keresni (pl. Praha-Brno), mert a nemzetköziben csak bécsi hálójegyet árulnak. A ma esti 365-ös budapesti fekvő, pontosan 50%-ban van kiadva :)
Érdekes felfedezést tettem, mikor az Avalat néztem a cseh vasutak e-shopjában, a helykegy kiválasztásánál felbukkan a Bar-ba menő fekvőkocsi is, amiből látni,hogy mekkora a foglaltság.
És amit egyszer átépítenek, az úgy is marad. Példa erre a Breclav-Brno szakasz. Már legalább 5-6 éve átépült 160-ra. A vonatok most is annyival járnak, lassujel nincs.
Nálunk meg pl. a Vecsés - Cegléd - Szolnok átépítést kell megnézni a millió, állandóan szaporodó lassújelek miatt.
Kirívó, hogy az Abony - Szolnok jobb vg. egy kb 3km-es új 160-ra átépített szakasza 80-as lassújel, után az elágazások után a régi át nem épített szakasz 120 km/h!!!!
Ezek szerint rosszul emlékeztem. Nem baj! Most nem lesz "sztár" motorvonat? Tavaly Desiró volt, azelőtt a Pápa vonat, azelőtt a 840-es (Lila kurva) Tényleg, mi is a másik beceneve?:)
Amit ott látsz, abban nincs semmi újdonság, talán csak a 094-es és a 326-os, de ez utóbbi már úgyis csak papíron létezik, jövőre megszűnik a vonatpótló is.
Ráadásul ez még jobbára a májusi állapotot mutatja, azóta új kormány van Csehországban is, többek között azonnali hatállyal felfüggesztették az összes a jövőben tervezett vasúti fejlesztést, illetve valószínűleg a folyamatban lévők közül is többet leállítanak majd, vagy csökkentett tartalommal folytatják.
Mivel a központi kormányzatnak nincs beleszólása a regionális vonalak forgalmába, így hiába a vágy több tucat vonal szüneteltetésére, ez várhatóan nem (vagy még nem) fog megtörténni.
Azért így is vannak pletykák pl. a 073 (Ústi Strekov-Decin), 131 (Ústi-Uporiny-Bílina), 137 (Chomutov-Vejprty) vonalakon a személyforgalom teljes szüneteltetéséről, csak hétvégi forgalom várható a 095 (Vranany-Zlonice), 097 (Lovosice-Teplice). Szintén szüneteltetés fenyegeti a középcseh tájakon a 094 (Vranany-Luzec), 222 (Vlasim-Trh.Stepanov szakasz).
Szintén bezárás elé néz a 192-193-as vonalpár délen, illetve pár vonal Brno környékén is.
De ezek még csak spekulációk, lehet ennél sokkal rosszabb, vagy kicsit jobb verzió is, szeptemberig még sok minden történhet.
A szokásokhoz illően 2 napos lesz, igaz a második napon inkább "vidéki" program várható.
Az idei év témája a felújított dízelgépek lesznek, ilyen volt, ilyen lett felállásban. Ennek a bemutatója szombaton 10-kor kezdődik, résztvevők: 735-736.0-736.1; 742-746; 753-756; 740-724; 810-813.
A gőzösverseny idén 13:15-kor kezdődik, 15:30-kor indulnak a gőzös vontatta különvonatok Besztercebányára és Selmecbányára.
Osztrák részről egy 52-es, lengyelről egy Tkt48-as vesz részt, a csehektől egy 477-es és egy 423-as, tőlünk ha jól tudom egy 424-es megy, a hazai színeket pedig a 464.001, a 498.104-es és a 422.0108-as képviseli. A dízelrészleget ha minden jól megy egy ukrán masina is színesíti.
A 932-es Domica gyorsvonatot Kriván és Zólyom között a 498.104-es húzza majd.
Vasárnap a páncélvonat kapja a főszerepet, idén Dobrá Nivára (Dobronya) látogatnak el a harcosok, 13 órától a város mellett lesz bemutató, repülőgépek közreműködésével. Zólyom és Dobronya, illetve Ipolyság és Dobronya között különvonatok is közlekednek majd várhatóan.
pedig nemzetközi viszonylatra egy irányba kb. annyira jön ki az 50 %-al.
FIP-ben nem vagyok járatos, de csak benéz ide valaki, aki többet tud, milyen kedvezményt tudsz FIP igazolványra igénybe venni szlovák belföldi forgalomban (már ha tudsz).
Értem, akkor majd kiderül. Ma a nyugatiban a nemzetközi pénztárban kérdeztem,ott egy útra,FIP igazolvánnyal mondtak 4300 ft-ot,de ezt nem nagyon hiszem el.
szerintem ha 1 héttel előre megrendeled, akkor esetleg. úgy vélem amikor még közvetlen vonat volt oda, akkor sem lehetett valami egyszerű venni ilyen jegyet Somoskőújfalun.
.
Ami biztos megy: Fülekig venni egy kishatár jegyet 1,6-ért és onnan Csacáig egy belföldi 9,68 euróért.
A menettérti nemzetközi Somoskőújfalutól egyébként olyan 25 euró körül van.
Valaki nem tudja véletlenül,hogy körülbelül mennyibe kerülhet a jegy Somoskőújfalu-Cadca viszonylatban (230 km),és hogy Somoskőújfalun meg lehet-e venni?
Az esőzések, és az azt követő árvízek következtében Észak-Csehországban a következő vonalakon vannak korlátozások:
037 Liberec - Černousy : Liberec és Viňová között vonatpótló autóbuszok járnak, Viňová és Černousy között azok sem tudnak.
helyreállítás folyamatos, a legjobban sérült szakasz (Minkovice - Viňová) még nem előrelátható, de várhatóan több hónap, a többi szakasznál: aug. 18-ig
038 Raspenava - Bílý Potok pod Smrkem : Raspenava és Hejnice között vonatpótló autobuszok járnak, Hejnice és Bílý Potok között jelenleg a közúti forgalom sem lehetséges.
Helyreállítás várható ideje: aug. 13-ig.
039 Frýdlant v Čechách - Jindřichovice pod Smrkem : a teljes szakaszon autóbuszos pótlás, helyreállítás várható ideje: aug. 18-ig.
089 Liberec- Chrastava - Hrádek nad Nisou: jelenleg részlegesen busszal pótolva, Chrastava-Hrádek között csak holnaptól.
Helyreállítás várható ideje: aug. 22-ig.
081 Beneov nad Ploučnicí - Jedlová : Děčín és Jedlová között vonatpótló autóbuszok között járnak, helyreállítás várható ideje: Děčín-Beneov nad Ploučnicí augusztus 16-ig, Česká Kamenice - Jedlová között október 16-ig.
072 Lysá nad Labem - Ústí nad Labem západ : minden, az állomáson egyébként nem megálló vonat átmenetileg megáll Sebuzín állomáson, mivel a helyi buszjárat az árvíz miatt nem közleked Ústiban, ezt pótolják a vonatok, várhatóan holnapig.
IC busz játszik? Ugyanis azzal a legrövidebb, a leggyorsabb és az egyik legolcsóbb, Hungária EC Budapesttől Prágáig, majd onnan az IC busz Nürnbergig...
A másik, még gyorsabb és kicsit még olcsóbb is, tovább végig vonatos móka a Jeseniusszal indul, majd a Husz János Furthon át, de ezt ugye kizártad ... Ez 19+26 euró (26 csak a közvetlen Prága-Nürnbeg vonatra meg az IC buszra érvényes, a készlet erejéig).
Esetleg még marad a Hungária+Albert Einstein+RE variáns, mondjuk ez is kijöhet még 19+46 euróból.
Egyébként csak 1 napnál hosszabb utazással jön ki a dolog, ami olcsó, de úgy nem rövid és nem gyors.
Nem tudom mire gondolsz, Csehország se kisebb abszurdisztán mint Magyarország, csak innen tűnik jobbnak (onnan meg ugyanez fordítva). Jobb helyzetben vannak most éppen vasútilag, de ki tudja ez meddig tart?
Furth felé átjárható a határ, nincsenek tankakadályok, vagy ilyesmi. Van vonat is, 4 távolsági, és 6 helyi vonat.
Magyarországról Szlovákián és Csehországon át szeretnék Nürnbergbe eljutni. A leggyorsabb,legrövidebb,és legolcsóbb útvonal érdekelne. Ausztrián való keresztülutazás és a Jan Jesenius névre hallgató vonat nem játszik. A cseheknél még sosem voltam,az itthoni abszurdisztáni viszonyokhoz képest mire kell számítani? A Ceská Kubice-Furth im Wald határ mennyire átjárható? Köszönöm szépen!
A Steam Story Agency októberben 2 napos különvonatot szervez Közép és Nyugat Szlovákia vonalain, melyek közül többön egyáltalán nincs személyszállítás már évek óta. Mozdonyként egy Bardotka szerepel majd, illetve vasárnap részben a ruttkai Szergej.
A Jaroslav Haseket ez mennyire érinti? csak azért, mert jövőhét vasárnap többed magammal utasa leszek. Prágában átszállnánk a Silesia gyorsra Krakkóig.
Hát elég nagy. Roztokyn kiesett az állomási bizber, Libcice és Bubenec között a vonali, illetve nem működik 4 közúti kereszteződésben a sorompó sem. Így állomásközű forgalom van, írásbeli engedélyeztetéssel. Leghamarabb vasárnapra lehet átmeneti megoldás, de állítólag nem lesz abból semmi.
A 091-esen jelenleg csak az EC-k és a gyorsok járnak, az utóbbiak Kralupyig mindenhol megállnak, a lemondott személyeket pótolva, fél-1 órás késsel.
OFF Általában úgy indulok hazafelé, hogy valamily' villamossal az IP. Pavlováig, onnan vagy gyalog, vagy 11-essel a Muzeumig és a pályaudvar felett, annak nyugati szélén a fal mellett gyalog le és azon a hátsó kapun át rohamozom meg a vonatomat. Közben alkalom adtán elkattan a fényképezőgépem is: http://hbweb.hu/fg/fg1490/html/kep50.htm
Sajnos ilyenek itt is vannak... Köszi a gyors infot.
Az jutott eszembe,hogy vajon ilyenkor vagy az Avala késésekor Prágában, hogyan oldják meg az utasok kiterelését az elvileg lezárt pályaudvarról. Nem szívesen venném,ha csak úgy kidobnának a 'sherwoodi' erdőbe, ahogy a csehek hívják éjfél körül. Meg a Keleti környéke se túl kellemes olyankor...
Bedöglött a bizber Roztokyn. Ami tudott, ment kerülve felétek, ami nem, vagy amire azt hitték, hogy addigra kész lesz a javítás (EC170), az beállt a sorba.
Ugyanez a 170-esen Zdice után, a 140-en Sokolovnál gázolás emiatt egy vágányon ment a forgalom, Milovice felé meg buszok jártak a pálya használhatatlansága miatt.
Jó képek! Én fordítva szoktam közlekedni ezen a szakaszon (Párkány- Léva- Zólyom- Lónyabánya- Fülek- Somoskőújfalu) nekem úgy az izgalmasabb! :)) A "Dongó féle mozdonyok"-ból csak a hatlábút hívják így. A 742-est esetleg kis dongónak. (én legalábbis így szoktam) Kocúrnak a Cseheknél hívják, ott sem mindenhol. (Úgy tudom) A "jó fej állomás" Magyarul: Kőhídgyarmat. Lovinobana-t már előbb leírtam. Apropó! Ha már itt is voltál Aszódon, igazán szólhattál volna!! :-)))
Most a saját bőrömön sikerült megérezni, hogy a cseheknél sem kóser minden... a 331-es vonal teljesítménycsökkentése elég övön aluli volt, a zlíni sűrítők iskolaszezonra történő kikorlátozásával, az este 11-kor Vizovice-ből visszainduló utolsó vonat törlésével, valamint az eggyel előtte lévő járat munkanapokra való lekorlátozásával. És úgy látszik, még ez se elég nekik, a MOR-t is meg akarták sarcolni, így a koncertről hazamenős vonat most el se ment Otrokovice-ig, hanem Zlín-ben végzett. Ellenben a teherforgalom még pezsgőbb, mint az elmúlt években.
Mi volt még? Egyre több Najbrt-kocsi (azon viszont a mai napig csodálkozok, hogy azok a dunakeszi kocsik is megkapják, amelyeket nem főjavították), meg nagyon sok deklasszált fekvő Plzenben (egy részük üléscserével, míg másokban csak a középső ágyat rögzítették be), illetve még csak nem is deklasszáltak Decin-ben, amelyek most a Bad Schandau-i vonatban voltak.
Plusz Zehlicka-vontatta kétkocsis személyek Jindrichuv Hradec magasságában, a "cseh délkör" Brno és Jihlava között Havlickuv Brod-ra terelve... és a Prága-Plzen vonalon 380-asok is, előfogatként, meg tehervonat előtt is.
Megtapasztaltam. :-) Sajnos a HBWEB ma este megint nem működik, de az ígéret szerint holnaptól ismét elérhető lesz. Imhol tekinthetitek (majd) meg a friss prágai és útközben készült képeket: http://hbweb.hu/fg/fg1490/ HB
na igen, de azon a vonalon hétvégén első szériás (szögletes) 830-as jár (igaz, a szabadjegy nem jó rá :)))) Mondjuk ezen a hétvégén pont nem a főpályaudvarról, mert vágányzár lesz Vysehrad és Smíchov közt.
Hétvégén sajnos nem nagyon. A "villamospótló vonat" (S65 a Na Knízeci megállótól Zlicinig) csak munkanap járkál. Úgyhogy nem lesz sok időm ma fotózni. :-(
hát ez jó kérdésfelvetés a szlovák vasutak topikban :)
ezen leírás szerint Zwickauban használható (ez a VMS területén fekszik), Lipcsében viszont az MDV tarifaközösség van, és ott a leírás szerint csak vonatokon jó.
Kerek 1 hónap múlva Drezdába utazom az EC174-gyel, de a lényeg most jön: tervezünk utazásokat Lipcsébe és Zwickauba, Sachsentickettel. A kérdés az, hogy ezek a Länder-jegyek érvényesek-é a helyi közlekedési eszközökre is? A választ előre is köszönöm!
Az OKD Doprava megvette a Viamont Cargo-t (cserébe az OKD személyszállító vonalát, Milotice-Vrbno, átvette a Viamont), majd az OKD-D tulajdonosa átnevezte a cégcsoportot AWT-re (a holding többi cége is átneveződött). Az OKD-D korábban is a legnagyobb magán volt a cseh síneken, ez csak tovább erősödött.
A többieknek is marad elég piac, a TSS továbbra is elsősorban a pályaépítésekre koncentrál, az Unipetrol Dopravának (nem Chemopetrol) is megvan a saját szeletkéje, a tulajdonosa által, a többiek pedig csakúgy mint eddig kitöltik a piaci réseket.
Hát, hiába, rég jártam már arrafele. Szóval az OKD bekebelezte a Viamontot, az OKD-t meg az AWT. Tehát van a cseheknél egy nagyon nagy magánvasúti, jórészt árufuvarozásból és trakcionálásból élő cég, a többiek: pl: TSS, Chemopetrol, Lokotrans, LTE meg majd szépen kikopnak vagy bekebeleződnek?
Valhol igazuk van a tótoknak. Egy nullforgalmú állomás ez a Lénártfalva, aki onnan útra kél, az inkább Pelsőc vagy Torna felé helyi utas. És náluk a gyorsvonatnak rangja van, nem áll meg minden bokornál csak azért, hogy ne felejtse el a vezér, merre van a fékszelep. Ha nincs csatlakozás, akkor a gyorssal nyeretnek 2 percet.
A magyar fél nihilizmusán felbuzdulva a tót atyafiak is rádobtak egy lapáttal: a gyorsok Lénártfalván már nem állnak meg. Szóval újabb 4km gyaloglás Csízfürdőig.
Az nem 6-8 éve, hanem 3-4 éve volt, akkor amikor épült az aluljáró Szirmabesenyőnél a 921-esen, így teljes Miskolc-Hatvan szakaszon alig ment negyed évet a vágányzárak miatt. Így részben ezért is maradtam sajnos erről le.
Most nézem, hogy a szeptemberi zólyomi nosztalgiás vonat megint másfelé megy, azaz Szob-Párkány-Érsekújvár-Surány-Léva útvonalon megyen majd. Miért nem Párkány-Léva között? Bár így nem kell körüljárni Párkányban.
Lehetséges, csak a csatlakozások és a járatok száma miatt nem vonzó.
Egy érdekesség: kb 6-8 éve volt ilyen közvetlen vonat Miskolc és Hatvan között, de aztán megszünt. Vagy az idétlen tarifapolitika, vagy hosszú menetidő vagy mind a kettő miatt.
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy ha Miskolcról Salgótarjánba akarok eljutni, Szovákián keresztül lehetséges? Úgy tudom, a határ túloldalán (de azzal párhuzamosan) halad vasútvonal, és ha Bánrévén ki, Somoskőújfalunál be az országba, sztetek lehetséges lenne? Előre is köszönöm a válaszokat
Egy olyan kérdéssel fordulnék most hozzátok, hogy egy modellépítéshez kellene pár méret adat egy Gorilláról. Azért fordultam ide ezzel a kéréssel, mert békéscsabai lévén elég távol esik tőlem még a Keleti is, és "potyára" úgymond nem szeretnék felutazni, hogy a 'vasútőr bácsik' elkergessenek a Keleti fűtőház környékéről.
A kérdésem, illetve kérésem, ha valaki olyan személy esetleg olvassa ezt a topikot, aki a közelébe tud férkőzni ezeknek a gépeknek, és tudna nekem, tényleg csak pár adattal szolgálni, az kérem jelentkezzen a publikus email címemen!
Előre is köszönet aki lenne szíves segíteni! És elnézést a kissé OFF jellegű hozzászólásért!
Szörnyű... Létezhet,hogy ezért szaporodtak meg a tehervonatok a Vysocany-n átmenő vonalakon? (nem messze tőle, de még a Cakovice-i elágazás előtt,így nem tudom merre mennek) Korábban napi 1-2 tehervonat volt, most meg napi szinten 4-5, főleg konténervonatok.
Az e-shopban megjelentek az új ajánlatok: Praha - Leipzig, Praha - Erfurt, Praha - Frankfurt am Main és Dánia (3100korona a retúr). A berlini átszállás elég feszes a koppenhágai vonatra. Ajánlott helyjegyet venni,de persze az e-shopban nem lehet...
persze, magánvasúton bárhol, ahol 3 kV-van, többek között a szlovák 180-as vonalon is majdnem napi vendégek.
közben utánagondoltam, és a szlovák 163-asok csak Zwardonig vitték a Skalnicát vagy a Goralt, onnan tovább lengyel mozdony, illetve az előző menetrendi szezonban pont a polonizált cseh Pershingek vitték onnan tovább a vonatokat Krakkóig.
Kit érdekel a tervezet?! Az még 88-szor változik! Én csak azt írtam ami biztos! Nagyon jól tudom, hogy 2010 decemberi menetrendváltástól nem lesz a palocsai határátmenetben gyorsvonati közlekedés, még nyáron sem, mivel erről korábban már szó volt! Hála a Lengyeleknek!
Szép/jó kép! Kár, hogy manapság nem fotózhatunk ilyen szépségeket. Tudom, nem a megbízhatóság volt a fő erényük, de sokkal kényelmesebbek voltak a mai motorvonatoknál!! Imádom ezeket a motorvonatokat! :)
Még mindig jobban jártatok, mint ma az 5-ös CityElefant vezérlő Ústi nad Labemben ma 16:48-kor. A vezérlőkocsi kisiklott, az oldalára borult és a töltésoldalon összetörött. Úgy tudni a mozdonyvezető meghalt, 11-en megsérültek.
Valószínűleg egy váltón siklott a vonat, de pontos okot még nyomozzák.
A szakaszon a vasúti forgalom szünetel, a személyvonatokat buszokkal pótolják, az EC-k Lysa nad Labem felé kerülnek.
Ma nem volt valami szerencsés a Hasek Prága felé. http://poloha.vlaku.info/vlak/272/
A váci forgalmista szerint valami tehervonat szétakadt Rp-Újpesten és emiatt állt még a Vácra 14.30 körül érkező zónázó. Az 40 percet késett kb, a Hasek 15.34-kor indult el Vácról. A végén 65 perc lett csak a késés,de nem volt kellemes. Ugyanakkor semmi mögé nem keveredett be és haladt szépen tempósan. Egyre több a nemzetközi turista és eltűntek az egyetemisták.
A 273-as Haseken csak egy első osztály volt a végén és mögé volt sorozva egy MÁV-os 2.oszt CAF.
Úgy tűnik igen, a szlovákok lemondanak a törekvésükről, hogy "saját" vonattal is járjanak a Vaterlandba.
A Smetana nekem nem tűnik Billencsnek, az osztrákok inkább a Railjetet nyomatnák.
Érdekesek még a Regiojet tervezett ütemes vonatai Prága és Cesky Tesin/Trinec között, illetve egy vonatpár egészen Zsolnáig menne, így lenne nemzetközi magánvonat is. Sőt, lenne még egy maga éjszakai vonat is Kassa és Prága közt a Wagon Service "jóvoltából".
Ha addigra sem lesz hadra fogható példány, akkor marad a 813-as egy egysége. Még egyszerűbb is lesz, csak nem olyan nagy durranás... (nem is tudtam, hogy döglődnek a 840-esek)
Kíváncsi vagyok a topik lakók véleményére. Egy egység 840-es sorozatú motorvonat közlekedne augusztus közepén Losonc- Ipolytarnóc- Balassagyarmat- Aszód vonalon és vissza végig személyvonatként. A 33615, 33525, 33516 és a 33618-as vonatként.
július 3-tól indulnak a Harrachov-Sklarska Poreba Gorna személyvonatok, a cseh oldalon a Viamont, lengyel oldalon a PR üzemelteti a vonatokat. 2-án a VIP vendégekkel egy SA134 közlekedik, a rendszeres forgalomban még nem tisztázott, milyen motorkocsi fog közlekedni (de várhatóan nem lengyel).
Menetrend itt (legalul,a többi a nyári szezonban közlekedő vonatok menetrendje):
Én anno Komjátról Érsekújvárra menet a vonaton barátságot kötöttem egy szlovák kalauzzal, a mai napig jó barátok vagyunk. A szlovákok bő 80%-a nem utálja a magyarokat, s ezt rengeteg helyen tapasztaltam. Szóval éljen a magyar-szlovák barátság!
Most estem haza nemrég a RENDEZ 2010-ről. Hát, nagyon meggyőzött! Jövőre is megyek, de akkor mindkét nap! Képek később lesznek, amiért mindenkitől elnézést. Ja és a szlovák vasútbarátok nagyon barátságosak, kedvesek, az ő körükben nem érződik a magyarellenesség. Amint meghallották hogy Budapestről jöttünk, nagyon örültek nekünk. (hál' istennek) Ajánlom mindenki figyelmébe a jövő évi rendezvényt!
A Regiojetet fotózni szeretném, tehát sima Os-sel vagy az ALEX-szel mennék fel. A hetijeggyel az a bibi, hogy akkor nem tudok kimenni a Metropollal. Vagy van pénztár ott éjjel is? Mert amíg megtolatnak a bécsi stokkal, gondolom simán meg lehet venni. Meg nem biztos, hogy egyszerre lenyomnám, lehet egy drezdai kirándulós Desiro fotózás lenen Sebuzinnál, aztán Bohumín, meg külön egy sárga Desiro. Még meglátjuk:-)
Nem sztem egy cseh Bohumínra, meg a Student Agency-s Desirora, meg vagy két Vác-Kúty Gr. vagy mégegy szlovák IR hozzá, attól függ, melyik az olcsóbb...
Ha rákeresek valamire a cseh online menetrendben, amit kidob árat IC-re, abban már benne van mindenféle pótjegy, ilyesmi, vagy azt még külön kell fizetni?
(Miskolc) - Kassa - Hernádkosztolány - Magas-Tátra: http://hbweb.hu/fg/fg1486/ Ez utóbbiról: egy kis kirándulás a Magistrale-n, a földből kinőtt egy új libegő: a Kőpataki-tavi lanovka Start állomásáról indul (szerintem még nem adták át), a 420.953 (ex- és leendő EMU 89.0003) felújítása nosztalgiajárműként restaurálása megkezdődött és a meglévő, 94 esztendős Ganz villamossal egy kis különvonat.
Minden kamerához jár valamilyen SW - ezt már a kezdök is rendszerint a szemétkosárba dobják, mert bármelyik a piacon megtalálhato SW jobb, mint amit a gyártol kapsz - söt az esetek 90%-ban semilyen ilyen alap SW-re nincs szükséged, mert, ha nem hülye a gyár, akkor bármelyik operácios rendszer magátol letölti a képeket mindeféle SW nélkül.
ezt elkerülendö:
a bolti áron kb. 300 000 Ft-ba kerülő Photoshopot adják
Sok kameragyár megegyezik a PS-sel és annak OEM vagy leegyszerüsitett változatát csomagolja, és attol mindenkit hasra akarnak kényszeriteni, hogy a drága PS-t kapják, ráadásul mindegyikben ott a kameraspecifikus gomb, amivel a képeket "elvarázsolják"....
Itt zárul be a kör - mert a kameratulajdonosok elenyészöen kis része veszi meg legálisan a PS-t, illetve tanulja meg annak a használatát (ami nem annyira egyszerü) - föleg nem, ha megtalálja benne a márkához illö gombot.
(A számok szerint nagyságrenddel több PS-t adnak el kamerákkal mint egyedül, igy ez igen jo üzlet).
16 euró oda-vissza, de csak akkor ha Szobon keresztül mész az EC-vel. (másfele nemigen lehet, max Amicus) Apropó: vannak már tervezetek a 2010/11-es menetrendre?
"A szlovák főváros mindössze csak két és fél órányi utazásra található Budapesttől." Győrtől is két és fél óra, ha nem még több... Igaz, hogy mindössze 100km-re van cirka, és talán sokat is mondtam...
OFF Azt azért nem hinném, hogy a bolti áron kb. 300 000 Ft-ba kerülő Photoshopot adják, bármilyen jó is az a kamera. Valamilyen szoftver meg mindegyikhez jár... ON
Üdv!
Igen, én is láttam. De hogy mi az oka? Gőzőm sincs.
A HOREHRONEC meg csak Margecany járatják, hogy ne akadályozza a a folyamatosan javuló forgalmat.
Nem tudom, kit ér kár ezzel... legfeljebb azokat a lengyeleket, akik így akartak utazni a bolgár tengerpartra. A keszthelyi fekvőn az egész közlekedési ideje alatt nem volt annyi utas, mint az alap Budapest-Krakkó fekvőn egy nyári hét alatt. Aki meg Miskolcról akar menni a Balatonra, annak úgyis ott marad a vonat...
Én örültem volna ha a PKP és a ZSSK azt a megoldást választja, hogy Lupków felé viszi el a Varsóviát, dacolva a késéssel és a meghirdetettel ellentétben csak Krakow Gl.-ig közlekedne!
Egy Kassa- Zsolna- Zwardon- Krakkó kerülő több időbe telne sztem. Így meg sajnos spórolnak a mi kárunkra :(
Az eredetileg Palocsán át közlekedő tehervonatok egy részét Mezőlaborc-Lupków felé terelik, itt eddig azért nem indulhatott meg a közlekedés, mert a lengyel oldalon egy új hidat építettek, de ezt most rohammunkában fejezik be, így holnaptól ismét lehetséges a közlekedés. Eredetileg péntek volt a befejezési határidő, mivel szombattól járnak majd újra a nyári hétvégi személyvonatok, így tavaly szeptember után ismét feléled a vonal.
Tájékoztatjuk tisztelt utasainkat, hogy a Stary Sacz és Nowy Sacz között vasúti híd megrongálódása miatt a 1380/1381 sz., Varsó és Keszthely között közlekedő Varsovia nemzetközi vonat közlekedését a lengyel vaúttársaság (PKP) annak egész közlekedési időszakára lemondta.
A MÁV-START Zrt. a közlekedés részbeni biztosítása érdekében megállapodott a szlovák vasúttársasággal arról, hogy az érintett vonatokat a korábban megállapított közlekedési időszakban (2010. június 18-tól szeptember 4-ig.) Kassa és Keszthely között közlekedtetni fogják, így az említett időszakban a vonatok Kassától illetve Kassáig a korábban meghirdetett menetrend szerint közlekednek.
A lemondás miatt a vonat Keszthelyre fekvőhelyes kocsit nem továbbít, és nem közlekednek a Varsóból Várnába illetve Burgasba közlekedő közvetlen hálókocsik sem. A Kassáról Várnába illetve Burgasba közlekedő fekvőhelyes kocsik, valamint a Kassa-Szolnok közvetlen kocsik közlekedését a változások nem érintik.
A 2010. szeptember 5-én Kassa-Keszthely és vissza útvonalon közlekedő 1381/1380 sz. vonatok közlekedése szintén változatlan marad.
Az érintett időszakban Lengyelországba továbbra is a Metropol EuroNight krakkói és varsói közvetlen kocsijaival lehet utazni, amelyekhez a Varsovia nemzetközi gyorsvonat mindkét irányban Budapest Keleti pályaudvaron kedvező időpontban csatlakozik.
Üdv!
2:00-kor új infok...
A mára meghírdetett különvonatozás elmarad:
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003569-5-juna-oslavte-MDD-Gemerskym-expresom-na-ceste-z-Kosic-do-Slavosoviec.asp
Van egy jó kép hozzá. Talán ez lenne a valóság: földcsuszamlás?
tra 180 nezjazdný úsek Krompachy Margecany z dôvodu zosuvu pôdy. Predpokladané obnovenie dopravy po polnoci. Ostatné úseky prejazdné. Opatrenia:IC 500 Zelmer odrieknutý. EN 424 Slovakia odrieknutá v úseku Koice Poprad, od Popradu súprava 2 vozňov od EC 121 + WLAB + autovozeň, R 440 Excelsior odrieknutý po ilinu, od iliny náhradná súprava, osobné vlaky v smere od Popradu na východ končia svoju jazdu v Spiských Vlachoch kde sa otáčajú, osobné vlaky od Koíc jazdia iba v úseku Koice Margecany.
tra 188 doprava preruená v úseku Kysak Drienovská Nová Ves kvôli zosuvom. Zavedená NAD. Zvyná čas trate je kvôli vytopenej meniarni v réii dieselovej trakcie.
tra 160 nezjazdný úsek Slavec jaskyňa Gemerská Hôrka. Opatrenia:R 800 Požana je v úseku Preov Zvolen odrieknutý, R 801 Požana je v úseku Zvolen Preov odrieknutý. Ostatné vlaky nahradené NAD.
Zastavená doprava na tratiach: 185 Poprad Plaveč; 153 ahy Čata, 194 Bardejov Kžuov, 164 Fižakovo Maďarsko, 174 Rimavská Baňa Rimavská Sobota Jesenské, 187 Spiské Vlachy Spiské Podhradie > bez NAD
Nagyon dúrva, akkor ezért vannak a nagy késések errefelé.
Ez alapján: Kostožany nad Hornádom do st Kysak. meg a maps.goggle.com alapján Sároskőszeg felé is van egy Hernád híd az állomás után, és a hídról lejőve történt az elmosás. Legalább is a kép alapján nem tudtam más helyszínt beazonosítani.
Nem politizáltam csak, korábban a 15 perc alatti késésnél biztosították az átszállást. Most néhány napja 0-val indul a R606 Liptov, pedig IC532 Rákóczi meg 11-29 perc a késés. Május 29-31-ig láttam bevárta:
http://poloha.vlaku.info/mapa/uzly/ statisztika.
Most már látszik az áradás a előbbi oldalon.
A dán ajánlatban, főleg a kompos része érdekelne, meg ha 'retúrt' veszel, akkor is 30ezer forint oda vissza az elég jó. Ha valaki Budapestről is jönne akkor plusz 10. Ez bőven versenyképes a repülővel árban, csak ugye baromi hosszú.
Azt nem tudod,hogy a drezdai repülőtéri ajánlatnál van-e valamilyen megkötés? Nézegettem és arra gondoltam,hogy ha 1 hónapig jó ennyiért, akkor miért vennek bárki is 19+19 Euroért retúrt, ami csak vonatra szól. Nem igazán sikerült rájönni,hogy van-e valami huncutság ezzel vagy sem.
menettérti olcsó egynapos kirándulójegy csak Drezdába van, 2. osztályon Prágából 22 EUR, elsőn 33. Ugyanennek a VVO-ra is érvényes verziója +4 ojró, illetve a drezdai reptérig 1 hónapig érvényes menettérti változat 26 eur.
Csak nem azért, mert nemzetiségi villongások vannak?
OFF Figyu, a "nemzetiségi villongás" az, amikor mondjuk néhány, magát dél-szuahélinek és észak-szuahélinek valló, kassai polgár nekiáll a másik felmenőit szidni a kocsma előtt, és összeverekszenek. További lehetőség, hogy ugyanezek a polgárok este vakuval fotóztatják magukat. Bár mostanság szerintem mindezek helyett homokzsákokat pakolnak. ON
Ne politizálj itt kérlek, inkább nézz tévét, vagy olvass újságot.
Egyébként is max. 10 percet vár a Liptov, de mivel mostanában az időjárás nem segíti elő a vasúti (de más egyebet sem) közlekedést, emiatt elindítják a normál idejében, a Rákóczi nélkül is kap bőven elég késést.
Ma pl. Kassa és Sároskőszeg (Kysak) között nem működött a térköz biztosító berendezés, emiatt és a Hernád magas vízállása miatt csökentett sebességgel lehet csak közlekedni.
Jól láttam a terjengő képeken, hogy ezekben a kocsikban nincs rendes konyha, csak mikro? Na az azért elég nagy csapás lesz a JLV eddig megszokott színvonalára...
A Moravia Breclav-ban a Vindobona-hoz csatlakozik majd mindkét irányban, az pedig önmagában is elég hosszú ahhoz, hogy ne rakosgassanak át rá kocsit...
Már erröl megy a vita több forumon is (itt is meg külföldön is).
Egyeseknek tetszik ez a szentjánosbogár fotográfia
(ráadásul az istenitett kamerákhoz csomagolnak egy fotoshopot is amiben vagy egy az intellektet teljesen kimeritö funkcio - csak be kell klikkelni - és azonnal optimálizálja (teljesen tönkreteszi) az amugy jo képeket is.
De ez a duma már kezd parttalan lenni - valaki szereti és a PC-ken jol világit.
az ARmpee832 sem egy sikersztori, bár a héten az első darab már külföldre is ment (a 3-as Bécsbe), az ütemtervhez képest alig fél éves késéssel. Igaz, azzal a kocsival az egyik első osztályt+az étkezőt simán ki lehet váltani, a Haseken a két bolhás kocsi kimondottan sok.
A Nesebar csak nyári Burgas-Várna fürdős lesz, viszont ami csak egy picit látszik az a Thessaloniki-Belgrád fürdős nyáron, ez is itt fog jönni, ez látszik R1144 Párkány érkezik Szob felől 18:22.
még a saját honukban is csak pár napja kezdték el a tesztfutásokat közforgalmú pályán, utasokkal még nem is jár, úgyhogy még lehet várni év végéig, vagy még tovább rájuk nálunk (bár addigra már mind a 20 darab készen lesz).
Nem néz ki rosszul a dolog, bár nekem a Hasek ilyetén való eltolása nem jönne jól. Később érnék Mo-ra, korábban vissza Prágába.
Mivel a kínálatbővülés mindig tetszik, a Moravia jónak tűnik, remélem lesz rajta prágai közvetlen kocsi. A Nesebar sem lenne rossz, ha menne mindennap, bár valószínűleg csak nyári vonat lesz.
az első 2011-es fecskék. szigorúan tervezetek, a megjelenésük oka, hogy az emberek véleményezhessék őket, mielőtt a megrendelők (az egyes kerületek) elfogadnák.
Elnézést, de musz ide is agyon szaturált "fél-műanyag" képeket feltölteni? Ugye nem lesz ebből a jó kis örömvonatozgatós topikból is "Korrekt vasútfotósok topikja"?
Mert a múltkori kelenföldi találkozásunk után bekukkantottam a topikotokba és iszonyodva fordultam ki onnan. Amilyen kedvesek vagytok élőben, annyira förtelmes a topikotok. Valótlan képek gyártásában egymás túllicitálása és verbális, primitív földbe döngölése. Szomorú és szégyenletes...
:-(
Úgyhogy remélem, mihamarabb el fog múlni ez az őrület, ezek a tűzpiros és rikító sárga, foszforeszkáló zöld színek, műfelhők, műszivárványok, mű napok és műárnyékok. A legenyhébb kifejezés erre az irányzatra az, hogy ízléstelen.
Már csak a fordáját kéne tudni és akkor uzsgyi... Találó a hasonlat, ugyanis az egyenáramú "kistesóinak" üzemkészsége a fent említett poszt-szovjet vasakkal vetekszik. HB
Az az Apeer-kocsi az a bizonyos legelső, amely '93-ban még Pesten is járt? ('95-ben meg a Tatran IC-ben volt az egyetlen nem görlitzi kocsi... :-)))) )
Vasárnap egy kicsit nosztalgiáztam és mentem egy kört a 150-172-173-160-150-es vonalakon, odafele úton interneten vett online jeggyel. Bár már több mint 1 éve van ilyen jegy, odafele a kalauzok elég bizonytalanul kezelték, főleg az első, nem is igazán volt biztos benne, hogyan kell a vonalkódot olvasnia a kütyüjével.
Mivel eredetileg nem voltam biztos, hogy hazafele hogy jövök, így a Gemeranon nem tudtam kipróbálni, arrafelé mennyire jelent újdonságot az online jegy.
Utazott vki ilyen gyereknapi szerelvényen? Csábító a kör, csak az esetlegesen túl élénk gyerekzsivaj miatt gondolkodóba estem... Jól értem, hogy a vonatra felszállva kell jegyet venni? Nincs esetleg vmi netes elővétel?
EC 175-ön elég sokan voltak, ami furcsa volt,hogy legalább 15 tehervonatot számoltam Prága és C.Trebova között, sokszor egyik tehervonat volt félredobva a másik elöl. Amióta erre utazgatok, nem láttam még ekkora forgalmat, remélem beindult a teherszállítás.
A Metropolt Párkányban szemléltem meg, a cseh ülőkocsiban páran voltak csak, a Krakkói hálóban és fekvőben összesen 10-15utas, a varsóiban is voltak, bár nem sokan, a berlini fekvő viszont tele volt, minden fülkében voltak 2-3 utas legalább.
június 1-től szeptember végéig Prágában pályafelújítás miatt villamospótló vonatok járnak a prágai Semmeringen (122-es vonal). Az ideiglenes S65-ös vonalon munkanapokon kb. fél óránként jár, érdekesség, hogy nem Smíchov állomáson van a végállomás, hanem azon túl egy kihúzóvágány végénél a Na Kníecí buszmegállóhelynél lévő ideiglenes peronnál, itt jó busz és metrókapcsolat is van. További érdekesség, hogy a sűrű közlekedés miatt a már régóta kizárt jelzőkkel és szolgálat nélkül működő Jinonice állomáson kereszteznek a vonatok.