Ha kiveszed a rossz gyertyát,milyen színűre van kiégve? Csak arra tudok gondolni,hogy rossz a hőérték,akkor pedig nincs meg az öntisztulás,vagy szét ég.
Sziasztok!Van egy robi 52 es gépem.Tavasszal lett felújítva új motorja lett bitang erős szépen megyen indul is erő van de nagyon de most vacakol.Kiálltam vele hogy felakasszam a kocsit de leállt és nem indul, nincs szikra benzint azt kap.Ngk gyertya volt benne de már csinálta ezt korábban is akkor brisk volt benne.Nem ad szikrát ha teszek bele újjat akkor beindul megy de egy rövid idő után megint ezt csinálja pedig egy rántásra indult be most is.Mi lehet a probléma a gyertya vagy a gyújtása?pedig most nagyon kellene a gép sok munka lenne rá.Reggel veszek gyertyát de hát mindíg nem győzöm gyertyával.
Ha tényleg besült, akkor félő, hogy ennél nagyobb beavatkozás szükséges. Ezt viszont csak akkor tudod felmérni, ha szétszeded. A költségek meglehet egy használt motor árával fognak vetekedni.
Ilyen nem volt. Azt láttam volna, mert annyira azért képben vagyok hogy ezt észrevegyem. Egyszerűen nem volt azt hiszem rendesen feltöltve olajjal. A másikba vettem olajat ebből tanulva és gyorsan feltöltöttem.
Csak ezt sajnálom kidobni, de vélhetően nehéz lenne a hengert felfúratni, újra gyűrűztetni, stb.
Azt, hogy 'hogy lett felújitva', attól kéne megkérdezni, aki csinálta. De ha ennyi idő alatt elfogyasztotta az olajat, akkor bizonyára füstölt. Nem volt gyanús?
Volna egy ilyen Briggs motorom. Nos tavaly vettem elő sok éves állás után és elvittem egy szakihoz beüzemelni és felújíttatni. Kisebb döccenőkkel meg is csinálta és szépen üzemelt. Az idén is dolgoztam vele addig míg egyszer csak megállt a motor olyannyira, hogy megállt teljesen. Na ma kiderült, hogy ja bocs hát a motorolaj kb. 20 órányi használat után gyakorlatilag eltűnt és nyilván a dugattyú az besült. Akkor hogy lett felújítva?
Érdemes ezzel még foglalkozni? Nem mai gyerek ez tény, de kár érte.
Csigahajtás hykomol 80w90 motor 10w30, hajtómű esetleg szimeringcsere bár lehet a gcv160 is célszerű szimeringezni. Karbi teljes tisztítás ha van ultrahangal, és légszűrőbetét csere. Na jó lehet a kuplung is kissé rohadt s a bovdenok. Csak egy "érdekesség" igaz az kf04 volt,alig használt garázsban tartott 3éve nem ment garázs előtt letisztítva. Ja lemosták meg bemostak, mind a 4 hajtómű csapágy+kuplung csapágy csere kihajtótengelyek szimeringcsere. A tulaj nem akarta elhinni mikor látta szétborítva.
Robi 156-H (Honda GVC160 5.5) típusú gépről van szó, kb 10 éve garázsba áll (nem hibás). Szeretném üzembe helyezni, olajat cserélnék benne, ezenkívül mi az amit még feltétlen szükséges átnézni/cserélni rajta?
+milyen típusú olajat érdemes használni?
Gépkönyvet, használati dokumentációt kerestem a neten de nem találtam (csak robi 55 típushoz), fellelhető valahol?
Most nem tudok fényképet csinálni, mert a Robi 151-re van felrakva szántáshoz, ezen állandóan rajta van, ezt a gépet nem is használom másra csak szántani. Az RK 02-re csak kíváncsiságból próbáltam fel egyszer.
A kapálógép tengelyére egyszerű felrakni, szétszeded az összekötő csavarokat, felrakod a gépre és összecsavarozod. Kétféleképpen is fel lehet rakni, hogy előrefelé álljon vagy hátrafelé, a gép sulypontja miatt szántáshoz én hátrafelé raktam fel. Utánfutóhoz nem tudom hogy lenne jobb.
Az a nyulvány amit írsz a Robihoz való, lehet hogy lehet hogy nem lesz jó az RK 02-höz, akkor másikat kell csinálni. Elől a mankókerék tartójához tudod rögzíteni, vagy hátul a csoroszjatartóhoz.
Itt raktam fel fényképet, csináltam hozzá merevítőt is, két db félcollos vízvezetékcsövet összehegesztettem két zártszelvény darabbal hogy merevebb legyen.
Mivel megy a kapám, csak néha bepillantok. Most bele is beszélek /:)/
Napi 8 órában hidraulikát javítok /sok az angolszász méretezésű/, amerikai csónakmotorom van. Briggs a traktoron. Szabvány az, csak nem itt, hanem amott. Minden megvásárolható itt. Még a colos helicoil menetjavító is. Nem olcsó, de minden van.
Gugli megmondja mit honnét. A webshopos beleteszi a borítékba, a posta meg elhozza, de bármelyik csavarboltos is meg tudja rendelni, ha nem lusta kiszolgálni a vásárlót. Ugye senki nem a Salgó polchoz akar vásárolni 500 darabot, csak 2-3-5-10 darab kellhet otthonra. Ez azért nem egy vagyon, és akkor nincsenek a beleerőltetett, átfúrkált, összetákolt menetelések.
Szerintem semmi baj az 500 órával ház körüli munkára ez a teljesítmény bőven megfelel! Nagy területem van.2 órát még nem vágtam egyhuzamban. 1 tank benzint használok el 1 fűnyírásra,2 vágásból kész vagyok. 2-3 hét,mire újra vágnom kell (átlagban) Ha utána számolok,ez 250 fűnyírás :D Bőven 20 év,vagy több.Addigra lerohad a váz a motorról...
Így van, a régi fajták bírják még, de már pár éve nm látni újonnan ezekből a régi jól bevált 3,5-4 Le-ős szériákból. Nekem az MTD fűnyíróm és a KF Sprint rotám is csipegeti az olajat egyre jobban, de erő van meg mennek. Amíg szét nem hullik a motorja addig használni fogom őket.
Nálam is volt javításon egy Tecumseh motoros fűnyíró régebben talán 4lovas(német lomis) a berántó része még fogaskoszorú bendix. Öntvény aluházas csak a kerekek voltak nagyon rossz állapotban,később talán egy évre hallom elvitték a méhbe a guta kerülgetett,mondtam neki te nem tudod mi az érték,én 2-4x árat adtam volna.
Ezek az amcsi motorok a régiek igen jók voltak de a mostaniak már csak valami 4-500 órát bírnak egy honda meg 2000 órás ha a szervíz jól van csinálva !
Én jobbára csak a kis motorokat láttam 4,5 lóig de nem tetszett a csavarjai miatt ! A spórolási ,külön kapálógép és külön fűnyíró motorok miatt sem szeretem !
Van azon csőszerűség,műanyag szívócső szűrővel,nekem fűnyírón felül a cső préselése elengedett--kicsit rővidítés préselve ragasztva s újra ok. A hibás én voltam fogtam egy követ s be akartam fejezni, a kés rezonált.
Az MTD az olyan, tudom van nekünk is. A KF-nek, is inkább a tetejére rakódik valamennyi, meg a kidobórészél, de az betudható annak, hogy sokszor olyan helyen használom ahol eleve nem tudja kidobni a füvet.
Nekem van egy régi Robi adapterem,azt hiszem 35-ös.Sima kör keresztmetszet,semmi ficak! A belseje fényes,meg sem nézem nyírás után.A tetejébe rakódik valamennyi,máshol steril.Vannak helyek,ahol csak evvel férek el! A nagy 51-es Mtd állandóan tele lesz,nem lehet elrakni takarítás nélkül,mert belerohad a fű...
Mio standard gyári futójára gondoltál? Az r250t javításakor én is dragonnal(kf04+gcv160) húztam a pótot,ott is ha nem volt felezőre rakva indulásnál rakottan kicsi segítés esetleg csúsztatot kuplung,nem szabad de a szükség törvényt bont.
Sajnos a 4le elég harmatos még ha jó is a motor, bár üresen az indulás nem lehet gond,rakottan picit segíteni induláskor. Nagyobb súlynál rossz úton igényli a sebesség felezőt.
Az én adapterembe is elég sok felrakódott de nekem nem ez volt a nyűgöm nehéz volt, fordulás kerülgetés borzalmas. Nekem maga a gép dragon(kf04-honda) túl magasan van tolókar bekötés amikor az adapterre kerül(normál fűnyíróhoz viszonyítva) s ez okozza a gondokat.Részemről felejtős.
Én tavasszal megkérdeztem az egyik kereskedőt, pár perc gondolkodás után annyit tudott mondani, hogy az rks jobban össze van szerelve gyárilag, tehát könnyebb/gyorsabb beüzemelni. Más különbséget nem tudott mondani.
Valakitől azt hallottam, azt hiszem itt a fórumon, hogy az rks-nek gyengébbek a kapái. Látni kéne élőben a kettőt egymás mellett.
Múlt héten hétfőn vásároltam egy fűnyíróadaptert a KF-hez. Ha esetleg valaki most szeretne vásárolni, és kérdése lenne az adapterrel kapcsolatban kérdezzen bátran!
A képen úgy látszik, hogy a gázbovden külső része nincs lefogatva a hűtőburkolathoz. Azt is rögzítened kellene valahogy, mert így "nem az igazi" a gázadagolás sem.
Lehet emiatt nem tud megfelelően bontani a testkontaktus sem, mert gázadáskor nem mozdul eleget a kar...
Vedd ki a kábelt, egy rugós lemez fogja és úgy próbáld indítani.
Amihez csatlakozik az egy szigetelő lap és ki áll belőle kis ék alakú lemez, amihez hozzá ér a fölső mozgó rész amikor abba az irányba tolod a gáz kart ahol le kell állítani.
Ha szikrázik akkor hozzá ér a felső lemez, vagy valami más.
van egy briggs 40 rotakapam sajnos elkopott a kuplung, sehol nem talalok hozza kuplungot.Szerintetek megeri a sok utanajaras vagy vegyek egy hasznalt müödökepes gepet?
Valaki cserelt mar kuplungot ilyen gepen? Menyibe kerülhet?
Láttál te már olyan megoldást, mikor a bowdenhuzalra merőlegesen van a buci rögzítve, nem csak símán megvastagítva a vége? Ilyen pl az én gépem összes kuplungja, erre tehetnél akár eketaliga küllő véget is, az se lenne jó.
Igen vasöntvény a hajdani robik,de én még a hajdani kf hajtásháznál is találkoztam vasöntvénnyel sajnos olyat nem sikerült "kukáznom". előző év őszzén javítottam kf hajtást lejárt gari,occcso csapágyak,az összeset cseréltem. Nekem a robi 250t-nél csak nyelestengely csapágyak lettek először cserélve a télen, na meg életében másodszor hézagolva, a többi még az eredeti mgm radax. Na jó a motor az egyszer perselyezve+a szokásos,most meg talán 5-7éve kapott egy gcv160-at
Hello!Szerintem ami hibákat leírtál,az pontosan a konstrukciós gondok leírása.Ádáz fejlesztőmunkával,néhány százalék gyártási költség megtakarítása miatt el.....szák a bevált típust,illetve tovább gyártják "extra" név alatt,gondolom drágábban.Egyszer szétszedtem a régi robi 50-es gépem öntvény hajtásházát,kicsit elcsodálkoztam.Tűgörgős csapágyak,masszív öntvényház,ha van benne olaj tényleg örök élet.Szerintem elfelejtettek szólni a tervező mérnöknek,hogy mennyi időre kell tervezni a cuccot,és ő poénból megtervezte normálisan.Ha ma valaki ma ilyet tervezne,nemcsak a cégtől,de lehet hogy az országból is elzavarnák...Az is tény,hogy annyi anyagból ma kb 3 hajtásházat legyártanak.Ilyen lett a világ,összes előnyével és hátrányával együtt.Üdv
Valahogy ezen a szervizes megállapításon konstrukciós gondok átsiklottam. Ez nekem túl "okos" szervizes megállapítás,konkrétan mik azok a konstrukciós gondok? Minden régi bevált a hajtásban,csak a hajtásház lett "könnyített" két félből álló,ráadásul az extránál maradt a régi ház. Valóban a könnyített háznál(mint az én gépeimnél) a szimeringház kopása miatt igencsak húzós lett volna a csere(régi fajta háznál csak a két fedelet kellett volna cserélni) én megoldottam "szervizben kukázás" Többen panaszkodtak törik a könnyített ház,igen előfordul nem jól súlyozva, kocsi terhelve,fix kerekeknél beton úton,ráadásul nem megfelelően csatlakoztatott pót, "majd én megmutatom jeligével".
Én nem írok sem rosszat sem jót a kf vagy fk gépekről mivel nekem csak 8-9 éves vagy régebbi szentkirály gépek vannak.A 15évnél valószínű régebbi dragon is a mai napig üzemel. A mai gyártásúakal nem dolgoztam. A kettő dragonra most már csak kb 6000m2 + egy kis maszek talajmunka jut. Javítás: szimering kb évente csere(max15perc), porvédő műanyag nem számolom, csapágyazva mindkettő egyszer,kuplungfelső csak az egyiknél de az saját hiba(szorult a csigatengely bemenő csapágy de be akartam fejezni a munkát nem sikerült). Az egyik hajtómű házat cserélni kellett a bálazsineg és hasonlók annyira elkoptatták a szimeringnél a házat hogy szinte kifordult, a porvédőnek természetesen már nem volt helye.
Kapálógép szervizben (forgalmaz is: szentkirályt is meg oleo-mac-ot is) mondták, hogy a szentkirály gyártmányok nem túl jók, sok a baj velük, gyenge gyártásminőség, konstrukciós gondok, gyakran lesz szervizelve hol a kuplung, hol a hajtás, hol ez, hol az. Nem kétlem, hogy ez a tapasztalata. Itt mégis erősen ajánlottak a Szentkirály gépek, bár valakinél olvastam, hogy szerinte már nem az a minőség, mint régebben. Most akkor mi a helyzet? Kicsi, 200m2-nél alig nagyobb területre kellene egy gép, ami lehetőleg nem pont akkor fog megállni, amikor használnám. Ekkora területen a szentkirály túlél normálisan?
Igen, ez valóban így van, kérdés, hogy ez jó érték-e. Más vonalon az hallottam, hogy 220nano-s kéne bele. Ha ez igaz, akkor nagyságrendileg jó a cucc. Valószínűleg a gyújtótekercs lesz a ludas, annak a bemérése a következő lépés.
Ducati MPM-2 kondenzátorának a kapacitása érdekelne, mert sehol nincs normálisan feltüntetve. MPM503-800. Ami most van az 190nF-os. Egyetlen oldalon van egy 0,17mF érték feltüntetve, de az ha valóban millifarad, akkor nagyon nem jó, amennyiben mikro?, akkor viszont igen, bár elég böszmeség lenne így jelölni...
A csavaros az szart se ért. Bár én ezzel csináltam, csak ráforrasztottam még. Aztán volt, mikor a belsőt átdugtam a dió lukán, az elemi szálaknak először megcineztem a végét, kissé széthajtogatva, az így keletkezett bunkót megreszeltem kúposra, visszahúztam a dió lukába, és mégegyszer ráforrasztottam, így elég tartós lett.
Forrasztani meg már a gábor cigányok is tudtak, mikor még elektrika se vót!!
Lényeg a gyors és megfelelő hőközlés, no meg a folyasztószer, ami a hőskorban tényleg a cinkklorid volt, szerintem a mai csodaszerek alapja is ez.
Cinklemezem ma is van raktáron, régi cink ereszcsatorna néha még fellelhető, arról ismerhető fel, hogy puha, majdnem, mint az ólom, hajtogatva ropogó hangot ad.
Motoros koromban (ami még ma is tart) régebben én is szívtam a bowdenforrasztással, pedig vettem egy drága elektromos pákát is, mégsem tudtam rendesen megforrasztani.
Történt egyszer hogy éppen kiszakadt a kuplungbowdenem, az árokparton szereltem. Csavaros bowdenvégekkel igyekeztem megjavítani, kettőt is felraktam egymás mellé hogy ne csússzon le. Arra jött egy motoros cimbora, azt mondja hogy ne tököljek vele, menjünk el hozzá, majd ő megforrasztja nekem.
Egy ócska bádogos tüzipákával felforrósította a bowdenszálat és belenyomta letwasszerbe. Sistergett egyet és lehült. Ezután ugyanúgy megforrasztotta ahogy én is csináltam, de így már fogott a cin rendesen, nem szakadt ki többé. Én meg csak lestem, hogy ezzel az ócskavassal (pontosabban vörösrézzel) jobban tud forrasztani mint én a drága elektromos pákámmal.
Mi ez a letwasszer? Háztartási sósavban oldott cinklemez.
A háztartási sósavból az erősebbiket érdemes használni, a 20%-osat. Ebből 1 dl kell.
Cinklemezt ócska szárazelemek külsejéről lehet lebontani. Arról a fajtáról amelyikben még a vastag szénrúd van középen. Ezek a hagyományos, olcsóbb, nem tartós elemek. Az újabb tartóselemekben nem cinklemez van, ezek nem jók erre a célra.
Annyi cinklemezt kell beledobálni a sósavba hogy telített legyen, már ne tudja tovább oldani, ottmaradhatnak a lemezek a sósav alatt és már nem pezseg. (góliátelemből elég 1 db, ceruzaelemből 2-3 db)
Ezzel kész a letwasszer.
Én már kb 30 éve használok egy dl letwasszert, még alig fogyott belőle. Kis csavarostetejű műanyag edényben tartom hogy ne párologjon el.
Ha bowdent készítek úgy szoktam csinálni, hogy először felcinezem a bowdenszál végét és amíg még forró az olvadt cint egy ronggyal gyorsan letörlöm. Így nem bomlik szét amíg a külsőbe dugom. Ezután végig bekenem zsírral a bowdweszálat, a külsőbe meg olajat töltök, így dugom össze. Forrasztás előtt természetesen zsírtalanítani kell, egy benzines ronggyal letörlöm.
Kész bowdent nem is szeretek venni, mert azonkívül hogy drágák, szárazon rakják össze és előbb-utóbb megrozsdásodik és szorulni fog. Vettem néhány méter 2-es és 2,5 mm-es bowdenszálat, a gázbowdeneket és a biciklis bowdeneket 2-es, a motor fék és kuplungbowdeneket 2,5-ös szállal javítom.
'Motoros koromban sokat szívtam a forrasztásokkal.'
Ez nekem is megvolt :-). Amióta viszont a rézcsöves fűtésszereléshez vettem egy szuper folyasztószert, azt használva mindenféle egyéb forrasztás is egy végtelen szombat éjszaka lett.
Az a tömör huzalos bowden, azt könnyebb szabni, mint a sodrott huzalosokat, ezeknél vagy forrasztott, vagy rásajtolt "dió" van a végeken. Motoros koromban sokat szívtam a forrasztásokkal. A zsírzás egyébként jó ötlet, tartósabb, mint az olaj.
Nem tudom, ki volt az a barom, aki a kopasz bowdent feltalálta, amin nincs műanyag külső. Kosz, por, víz egyből bemegy a menetek közé, és egyből vége.
Én új "bovdennél"(huzal) zsírozni szoktam s utánna megy ameddig megy,bovden alsó végéről Z levág bovden kihúzás zsírzás visszarakás új Z hajlítás burkolatból annyi lebontás hogy pont újra jó legyen a szabályzás.
Vagy kuka, és pár száz Ft-ért van új, amibe már belemegy az olaj!
Az én mániám az olajozás, de az enyémhez egy vagyonba kerül bármilyen gyári bowden, ezért ápolgatom.
Több, mint 30 éves a gép, a kuplung bowdenje még eredeti, a többit már elnyűttem az olajozások ellenére, itt a szálak törtek el.
Egy pár oldalkapcsoló garnitúra 15 ezer volt nemrég(ez a Honda sajátos megoldása, de kva jó, mert terhelés alatt is kapcsolható, egyik oldali hajtást meg lehet állítani)
Köszönöm, többször befújtam de bele van szorulva az a huzal a házba, annál van a probléma. Leszereltem és kézzel sem mozdítható meg benne, hiába csepegtettem bele olajat is. Bár igazából túl mélyre nem tud befolyni, pici a hézag. Köszi még egyszer!
Van egy Robix rotációs kapánk Honda gcv 160 as motorral kb 8 éves. Olyan gond jött elő most kb 2 év állás után, hogy csak a szivató álláson működik, a többin csak haldoklóan puffog és leáll, pont mint amikor nem kap benzint. Keveset használt, olaj van benne gyertya is utolsó használat előtt volt cserélve. Mi lehet a gond, valahol lehet valamit állítani hogy jobb legyen?
Esetleg próbáld meg fordítva feltenni a kapákat: a jobbost baloldalra, a balost jobboldalra.
Nem próbáltam, csak hallottam hogy így szokták ha nem halad hanem elássa magát a gép.
Azok a 25 cm átmérőjű kapák is elég kicsik, a robikapáé 29 centis. A jófogáson használtat olcsón vehetsz és rábarkácsolhatod a marcikapára. Homokon biztos elbírja.
Egy kicsit "kicsit.... vagy 2 évet.." visszaolvastam és találtam okosságokat. Talán az is lehet a baj hogy kb 2 hete volt megrotálva, nincs még lekeményedve.
Talán az is baj lehet hogy én kiéleztem a kapatagokat.
Azt is megtaláltam hogy van kötött és laza talajhoz való penge, ha a leírás helyes akkor nekem a laza talajhoz van pengém.
Lehet az is baj hogy a csoroszlya talpára raktunk egy kis háromszög alakú kapát hogy középen is vigye ki a gazt. Gyárilag csak egy sima, hátrafelé ívelő laposvas van fent. Bár az első rotálásnál csak a sima laposvas volt fent, úgy sem volt sokkal könnyebb.
Kérdésem az lenne higy ha szeretnék a géppel kultivátort használni, mekkora körmöskereket vegyek? A kicsit vagy a nagyot? A gép FK azaz fordított kuplungos "ha jól tudom"
Másik kérdés, van otthon egy hurrican fűnyíróm egy quantum 60 motorral. Nem tudom kompatibilis e az a motor a rotakapával de, ha az lenne akkor szerintetek érdemes lenne megcserélnem a két motort?
Ha olajszűrős egy B&S 850-es motor es olajat cserél benne az ember - első 5 munkaóra után - akkor itt is illik a szűrőt is vele cserélni mint a gépkocsiknál ?
Olyan problémam van hogy sorközművelni szeretném a fűszerpaprikát egy Szentkirályi MarciKa kapával. XC 35 Briggs motor van a gépen, 3-3 kapatag melyek átmérője 25cm.
A problémam az hogy nem hajtja magát előre a gép, csak egyhelyben forognak a földben a kapák. Mi lehet ennek az oka? Már próbáltam száraz és nedves talajban is. Rángatni, billegtetni és baromi erősen tolni kell a gépet hogy menjen. Már a kormányt is eltörtem ez miatt.... Én arra gondoltam hogy túl kicsi a kapatagok átmérője. Ha sík talajon van a gép, kb 4-5 cm van a forgattyúsház alja és a talaj között. Munka közben is érzem az a baj hogy felakad a forgattyúsház és ez miatt nem tudja magát előre hajtani.
Ötlet?
Esetleg körmöskerékkel és kultivátorral meg tudna birkózni ez a motor?
Szia! Ez a gyári váltója, T-20 a neve. Terra, T-20. 2 Előre+1 hátra. Én mindent darabokban vettem, azt sem tudtam, mi hová megy, pontosan. Egy ember szétszedte, hogy majd felújítja, megvett mindent hozzá, fúrt henger-dugó, felújított főtengely, csapágyak, szimmeringek, 2 szarv, stb...2 motor+1,5 váltó, mindent atomjaira szedett, de nem csinált utána vele semmit... A fórumokról szereztem be a tervrajzokat. 70-ért árulta, 50-ért elhoztam. Ha a fórumok nem lennének, akkor sosem rakom össze, de hát ezért vannak a fórumok, az információ itt van, csak olvasni kell.
Így haladós volt, pedig nincs sok időm, sajnos, csak hétvégeken, akkor sem mindig, de azért sietős vagyok.
+ Mákom volt 8-ért vettem még egy ilyen motort, a jó kuplung, a légszűrő, a normális állapotú tank nagyon hiányzott. Minden alkatrész horror áron van hozzá. De most, a 3 mociból, a 2 szarvból, 1,5 váltóból, szinte majdnem 2 darab terrát össze tudnék rakni, a másodikhoz szinte csak kerekeket, meg egy rossz váltó alsót kéne vennem, annyi cuccom van, de egyenlőre nem mászok bele ennyire, csak erre az egyre koncentrálok, én használni szeretném, azért vettem meg.
Csukott szemmel szinte már összerakok egy ilyen váltót, meg kb. 1 óra a motor, ha nem kell alkatrészekért futkosni.
A 3 motorból a gyenge pontokat is látom, hogy mire kell figyelni. Valamit tanultam megint, kiismertem egy típust-hibáit. Lendkereket kell nagyon megnézni, konkrétan annak a vájatát. Nincs -e nagyon szétmenve az a vájat. Tank rozsdás belül=kb. kuka. Karburátorom 3 van és az összes folyatott...Pedig még új állapotú is volt közte. Szegény papik így mentek vele, aztán panaszkodhattak, hogy sokat eszik, legalábbis így képzelem.:) Pedig csak apró beállítás az úszón.
Ez milyen váltó? Robi Rekord 250T, vagy valami más trakinak a váltója? Három előre és egy hátrameneti sebesség van benne? És a legfontosabb, mennyiért vetted a váltót? Válaszod előre is köszönöm!
Érezni benne az erőt, tetszik a hangja. Főleg, amikor láttam a kerekeit a sebességekben pörögni,,,,erősek az 1-es és hátramenet áttételek, 2-esben pedig jó szaladós lesz. Szerintem ez mindenhol el megy. Ha minden kész van már, akkor megint szétszedem, új festést is kap, de addig nincs értelme. Régi gép, de nagyon jó.
Sziasztok, 200-250m2 területre vennék egy kapálógépet. Hecht 746R vállalható? Semmi bajom nem lenne magasabb kategóriás használt géppel, csak nem igazán tudom mit kell nézni, hogy ne legyen szívás a dologból.
Szentkirályi KF gázbowdenje iszonyú nehezen mozog (oda és vissza is), már el is csavarodott a kar (tudom, van reteszelő, nem azt barmoltam el). Azt néztem, hogy az a fém lap amire a bowden csatlakozik a motornál nagyon nehezen mozog, kézzel alig húzható-tolható. Azt a részt/fém lemezt kézzel könnyűnek kéne lenni mozgatni?
Szeretnék használati útmutatót, gépkönyvet kapni a réges-régi Robi-50 kerti kapálógéphez. A szükségessége a karburátor közelében lévő szivatókar (?) működtetés ismeretének teljes hiánya miatt van. A karnak van 3 állása, ráadásul egy bowden is csatlakoztatható rá saruval, így a szakszerű használat miatt gépkönyvet szeretnék találni, illetve ha valaki ért hozzá akkor írott formában is tudok már vele mit kezdeni.
És azt is szeretném tudni, hogy milyen benzinnel érdemes működtetni, illetve kell-e valamilyen arányban olajat keverni a benzinéhez.
Van egy robi56 kapám. Rotálásnál szépen dolgozik viszont a pótot nem húzza el. A motor nem fullad le csak állunk egy helyben és nem mozdulunk teljes gáznál. Kapott új kuplungpofákat rugóval kompletten. Sajnos továbra sem akar húzni (üres a pót) Mi lehet a gondja? Ötlet?
Sziasztok adott 1 ZJ-BC260 alkatrész amit 4db csavar fog engem ez a 4db csavar tipus/mérete érdekelne mert sajnos nincsenek meg 1db se hogy legalább minta legyen :/
A kép csak illusztráció úgy szedtem a neten. Az lenne kérdés,hogy pontosan milyen fajta honda. Azért kellene,hogy segítsetek, mert azt amelyiket szerelnem kellene nem tudtam beazonosítani mert nincs adat táblája, de teljesen így néz ki:
Az ami nálam van az is 5,0-as. Válaszaitokat előre is köszönöm.
Még délelőtt beszéltem az eBolttal, azt mondták, hogy a korábbi Robix gyártmányokhoz jó az általuk forgalmazott. Már megrendeltem, átutaltattam a vételárat, ...
Sajnálom, ha előbb jön az ajánlatod, megegyezhettünk volna. Nekem nagyon sürgős volt, ...
Hétvégén úgy 1 óra alatt szétszedtem a benassi-szerzeményt, henger kopásmentes, dugó-gyűrű is úgy nézem jó, kuplungja szinte újszerű, (röpsúlyos), sőt, még a hajtásrész is jó, az olaj is szép tiszta benne. Hengerfej tömítés is újszerű.
Múltkor úgy próbáltam a kasza részét elindítani, hogy vagy kihúztam teljesen a kart, vagy lenyomtam teljesen, de úgy csak a kerék ment, azonos sebességgel. Középállásba kell,,:) ,ott 3-at fordul a motor, és kattan, forgatná a kaszát. Jó lesz ez. Vágóasztalt is szétszedtem, kitisztítottam, ami hiba lehet, a kuplung felőli oldalon sok a kormos lerakódás, tuti szimering a bibije.
Héten megnézzük, van -e hozzá ilyen méret, valahol. Ha nem speciális, akkor jó lesz a gép, amúgy már semmi nem kapható hozzá. Ha jó lesz, akkor eladom valamennyiért, nem tartom meg, pont a nem létező alkatrész ellátása végett.
Viszont, tervezek venni holnap, egy 2+1 sebességes Terrát, illetve majdnem kettőt. Alkatrész formába, minden megvan és darabokban van. Teljes felújítást terveztek, az elmaradt, örököltek egy Honda 400-ast. Minden meg lett véve anno hozzá. Fúrt henger, csehszlovák dugó, szimeringek, felújított főtengely, csapágyak, tömítések. 2 motor, 2 váltó, 2 szarv, 1 pár kopott járókerék, de keréksúlyokkal, orrsúllyal, kapa sorral. Egyedül a váltójától félek, mivel sajnos az is szét van szedve,,,azt meg alighanem hézagolni kell, sosem csináltam még váltót. Minden-minden atomjaira szedve. Ha olcsó lesz, elhozom, helyben lenne a gép.
Van egy Robix gyártmányú, Robi 66 S40 typusjelű gépem, amellyel saraboló ekézni szeretném a meglehetősen nagy területű kertemet. (Elég régi gép, bár nagyon keveset használtam.)
1./ A linkben szereplő láncos hajtómű rászerelhető-e esetleg az én gépemre, vagy ez annyira speciális, hogy tényleg csak a szentkirályi gyártmányú gépekre tehető rá?
Az mitől lehet ha egy kétütemű motor hidegen viszonylag könnyen (1-2 rántásra) indul, de melegen meg nem akar. Egy régi MPM2-ről van szó egyébként, kb. 5 éve lettek benne gyűrűk illetve a dugattyú cserélve, mert már elég erőtlen volt.
Köszi, ő az!!!:) Minarelli a motor is. Én 2 órája semmit nem leltem. Most legalább a neve megvan, gomba Benassi fordításban, így már van néhány találat, többféle motorral, egyforma vázzal. Automata váltó, azt írja a hirdetés. Hmm-hmm,,az nem jó, mert akkor lehet nem kapcsol kettesbe. Vagy úgy automata, hogy csak ez az egy sebesség van, olyan 10-15 km/h-t tud, az a jobbik eset.
Azon sincs berántó.:-) Hétvégén kicsit szétszedem szegényt.
Szia, sziasztok! Ez sajnos mégsem az a gép, amire emlékeztem. (lehet túl sokat ittam, akkor..:) )
Azért elhoztam, de csak 10 ezerért, annyit a kerekei is érnek...El is indítottam, hatalmas szikrája van, karbit kipucoltam, zsinórral el lehetett indítani, de sokadszorra, hiába is állítom, alapjárat nincs, vagy nagyon magas, üveghangon is csak lépésben megy a gép, szóval nem túl gyors. 1 sebességes csak, a kar, ami van rajta, az sajnos csak a kaszáé, és a kasza rész sem megy, lehet be van rohadva, ezt még nem tudom. Karbi át van alakítva, gomba levegő szűrősről, picike szűrősre, szép karbija van.
Viszont nagyon jól kapaszkodik, vissza fogni nem igazán lehet, elhúzza az embert, kaparás nélkül, ez tetszik.:) A motorból valami fehér műanyag darabok kipotyogtak, valamit szétdarált, talán hűtőlapátot,,,nem tudom, de ettől még ment. 10 perc menet után füst jött a hajtás olajbetöltő sapkája mellett, meg mintha az olaj is felforrt volna, szóval van baja. :) Kuplung jó, hajtásból sem jöttek rossz hangok.
Szerintem szimeringes lehet a motorja.
Mi lehet ez a gép, tudja valaki esetleg? Itt nekiálltam szétszedni, a tank már külön van. Nem találok a neten ilyen gépet.
Ducattira emlékeztet a kipufogó és a tank formája, de jóval nagyobb, mint a "kisolasz". Minaretti, ez van a motorra írva, és BF-115, meg Polytechnik a matricák szerint, meg kisebb német feliratok. A tankon Raviot a felirat,,,mintha sosem létezett volna ilyen gép. Lóerő feliratot most nem találtam sehol rajta...Lehet valami múzeálisat vettem? :)
Szervusz! Köszönöm a tanácsot, de az előző topik társ tippje volt az igazi. A tanksapka szellőző lyukja volt eltömődve. Ki tisztitása után egyből indult.
Lazítsd fel a tanktetőt, úgy próbáld meg járatni, illetve ellenőrizd a tanktetőt valahol van rajta egy lyuk, ahol levegőt kell kapni a tanknak. Ha ez el van tömődve, akkor a tankban vakum keletkezik és nem folyik utána a benzin. Az hasomló jelenséget produkálhat.
Szervusztok! Marci tip kapálógépem van. Kb. 1 hete oljat cseréltem. Ma dolgozni szerettem volna vele, de nem indul. Azaz beindul egy pár másodpecig üzemel majd leáll. Kb. 1 órát próbákoztam, az eredmény ugyan az. Üzem anyag van a tankban reggel öntööttem fel, levegőszűrőt kitakaritottam, a gyertya jó. Olyan mintha nem lapna üzem anyagot. Mit csináljak?
A jobb-bal felcserélése esetén előremenetnél a kapa-késnek nem az "éles" része kap a földbe hanem az életlen így kevésbé ássa el magát a töltögető húzásakor.
Van nekem ez a Szevafém Rk-02B típusú kapálógépem. Arra gondoltam, hogy leszedek mindkét oldaláról 1-1 kapatagot, a csoroszlya helyére töltögető ekét rakok, és felhasználom krumpli töltésre.
A kérdésem az lenne, hogy le lehet-e venni úgy a kapatagot, hogy a többi utána fent maradjon, nem fognak-e leesni, vagy esetleg egy rövidebb kapatengely kellene? Egyáltalán létezik hozzá rövidebb tengely?
A kép nem a legjobb, anno egy másik poszthoz készült.
Megnéztem a videót, a srácok vagy próbálták, vagy csak bohóckodtak, de még az erdei út menti törpefenyőt is megstuccolták a kaszával. Nem életszerű ilyen sárban használni, de jól bírta, ugyanez optimális terepen álommunka lehet.
Leginkább a saját Honda 600-sommal hasonlítgatom, hasonló kategóriájú és tudásszintű lehet, persze más célra optimalizálva.
Nem igazán lehetett az előremenet 1.és 2. fokozatát érzékelni, ehhez a gázkar állása ismert kellene, hogy legyen. Meg persze a kasza a fő funkciója, ez nem rohanós munka.
Keressél hozzá gépkönyvet, leírást, a műszaki adatok beszédesek lehetnek.
Viszont: van a kormányok alatt egy-egy kar, ezt meghúzva megállítható az egyik kerék, forduláskor ez nagy kincs, a videón 6.00 perctől egyértelműen látható. Az enyémen az eredeti bowdenek pár éve megadták magukat, sokáig sajnáltam rá a pénzt, de feladtam: most rendeltem gyáriakat, 1 pár 15.000, utángyártottat még a kereskedő sem ajánlotta 4000-ért.
Látható a berántókötél, ez is megteszi.
Motorcserén gondolkodsz: biztos összehozható, közdarabbal, fekvő főtengelyes legalább 6 de inkább 8 lovas Brigss és társai, de úgy sejtem, a kétütemű moci többet pörög, itt segíthet a gépkönyv.
A hiányzó vonószerkezet könnyebben megoldható, aki ilyen jófajta "lekvárfőzőket" csinált, másra is képes!
Találtam egy ilyen videót, a zene az vacak, :), de számomra az az érdekes, hogy még egy kicsit sem látom elkaparni ezt a gépet, sárban, hóban, és nagy dombbal együtt véve sem. Valami hasonló nehéz, váltós gép ez is. Szép lassan mendegél, igaz hogy futó nincs rajta, de az is elég valószínű, hogy az én gépem itt önmagában is elkaparna. (nem próbáltam, de ez azért bíztató) Zsinórral indít, szintén.:
Pihen pár éve, nem tudni, mi van vele, egy lutri a gép. Gondolom ócskavasként kidobták gazdag emberek, szegény az biztos nem, mert kint is ilyen 800-1500 euró körül látom az árát. Eléggé túl árazott. Berántó hiányzik elég sok társairól is, láttam youtub-on, hogy madzaggal, meg fúrógéppel indítják őket és azonnal röffennek. 1 hónapja simán ott hagytam, pedig volt nálam pénz, mert azt hittem valami névtelen vacak, az sem tetszett, hogy olyan széles szarvkormánya van, meg az a vonórész hiány elég fájó pont. (Nem olyan szép formájú mint egy Mf-70, na,,:) ) Meg akkor még nagyon bíztam a robi-briggs-ben,hogy árkon-bokron elmegy. :) Most azért már tetszene, mert látom, mennyi egy használt sebesség váltós kasza, vagy rota.
Ha a motor nagyon kuka is, talán bele lehet cuppantani egy briggs-et, ahhoz meg van minden.
Van egy olyan megérzésem, hogy működőképes. Ennyiért nézés nélkül elviszem, lesz-ami lesz alapon, aztán majd kiderül.
Ilyen áron ne hagyd ott, ha indul a motor, húz, nem füstöl(nagyon), biztosan lehet hozzá alkatrészeket szerezni, meg szakit is találni. Lehet, hogy az alkatrészt a labancoknál kell keresni, ára:?????
Ez egy sváb gép, azok is "meg vannak csinálva", örök élet.
A linket nézve, amit feltettél, rotálni is lehet vele, no meg vontatni, szántani is, nem beszélve a kert kaszálgatásáról.
Ha a barátod jártas a szomszédéknál, biztos talál kapcsolatot ezeket felderíteni.
Ui.: nemrégen egy másik mázlista fórumtársunk 8 lovas japán gépet vett megkímélt állapotban tartozékaival, hagyatékból, potom 65 ezerért.
Szia! Volna lehetőség. Úgy egy hónapja, iszogattam a faluban egy sráccal, aztán kiderült, hogy külföldön henteskedik. Azt mondja, van egy Mf-70-e eladó, 25-ért, onnan hozta még haza.
Jó, mondom, nézzük meg.
Átmentem, az mindjárt lejött, hogy ez nem Mf-70, hanem valami olyan, amit sosem láttam még, számomra tök ismeretlen.. Kibogoztunk a motor részén valami Werke nevű szöveget, 7 lóerőt, és erős izgalmi állapotban egy AM-112 feliratot. Kétütemű, kocka tankos, berántó rész hiányzik róla kompletten és sajnos a vontató- rész is, 6 üres csavar furat volt a helyén. Amúgy egyben van, nem is nagyon rossz állapotú. Kerekei is szépek, kasza része levehető, azon sem látok hibát.
2 hete nézegetem, mi lehet az a gép, ma meglett. Reform Motormaher-RM- 112, ez a neve. Csak ausztriai lapokon látom. 2 sebesség előre, 1 hátra, erős, nagyon nehéz gép. 15-ért el tudnám hozni, ma azt mondtam neki, megveszem, amikor megyek. Hogy alkatrész honnan lesz hozzá, még sejtelmem sincs. Ennyit azért megérhet, hátha életre lehetne kelteni.
Ha lekopik a REFO felirat, marad az RM, de azt az R-t simán el lehet nézni A-nak is, sőt leginkább annak. Ilyen a gép, tudja valaki, hogy honnan lehet ehhez alkatrészt szerezni? Nem egyszerű ez a megoldás sem, lehet semmi sincs hozzá, vagy aranyárban csak...https://www.landwirt.com/ez/index.php/kleinanzeigen/anfrage/670112
Szerintem tök mindegy tolja, vagy húzza, ugyanúgy kaparni fog, amennyiben nincs kellőképpen lelassítva a járókerék, legalább felezővel, de inkább sebváltós lenne jó, sőt tolva bebicskázik, ha elfordítható marad a vonó/"tolórúd".
Ha megteheted, sebességváltós gépben gondolkodjál, a vonóerő fordítottan arányos a kerék fordulatszámával. Ráadásul kicsi percenkénti kerékfordulatnál a kaparás veszélye is sokkal kisebb. Mászó sebbeséggel kell ilyen emelkedőt leküzdeni.
Megfelelő gépnél még sétálnod se kell mellette, ha az utánfutó tömegének legalább 2/3-át ráterheled a traki tengelyére, beleszámítva a saját testtömegedet is. Ehhez a futó tengelyének olyan elhelyezése kell, hogy erősen "orrnehéz" legyen.
Világos, mindjárt gondoltam, hogy földes útról van szó. Betonon az enyém is hasít, akármekkora az emelkedő, pedig csak 3,5 lovam van. (van egy 5 lovas mocim is, de hiába tenném rá,,,a tapadás a gond, nem a lóerő). Max. 100 kilót kéne, le-fel hordani, de megbízhatóan. Betonon ezt tudja, erőtartalékkal, ez is.
Nincs rükverc...:)) Agyaltam még kicsit a dolgon, amire jutottam: Hólánc. Megnéztem az árukat, meg van -e egyáltalán hozzá, stb...Horror áron, de létezik, mások is kitalálták már, amint az szokott lenni. Egy ilyen videót találtam a neten: https://www.youtube.com/watch?v=yCjY350gVEM Ez jó lehetne.
Elsőkerék hajtás-hátsó kerék hajtás, egy sztori.: Valamelyik (nagyon régi) évben hatalmas nagy hó volt, hirtelen esett le. Kecskemétről jöttem hazafelé, Skoda-105 autómmal. Volt egy hatalmas nagy domb. Előttem ment egy Wartburg, félúton, vagy még előbb, vissza fordult, elkapart. A Skodámmal következtem, utána. Kilinccsel előre, szinte, nagyon érdekesen ment az autóm, szemből kamionok, minden, a másik sávban, igen egyenletes gázt kellett tartani neki, se 1 mm-t lenyomni, se visszavenni 1 mm-t nem lehetett, keresztbe, a másik sávot még épp nem zavarva, de felment a dombon és haza is jutottam. Mindegy, bontott tégla utat építek-építtetek, alul sitt alapozással, ha a betonos emelkedőn simán elmegy, akkor itt is el fog. Időm van, a birtokot 2 részre szakítja ez az emelkedő,,,fent már bőven termő gyümölcsfák, lent még kisebbek, amik egy év múlva már jól fognak teremni, no, arra kell majd a futó, ne kelljen annyit talicskázni a leendő termést...
Vagy út, vagy jobb gép, de valami kell, talicskával kínzás lenne a majdani szüret.
Udv mindenkinek. Eddig a ketutemuek taborat erositettem egy kis 2 lovassal. Most gyengelkedik es gondoltam veszek egy masikat. Vettem is egy szentkiralyi dragon 55-t honda 5,5 motorral keztol. A motomotor szepen jart, de a hajtomutol csunya fémes surlodo hangot hallottam. Most szetkaptam, cseréltem egy olajat, az is meger egy miset😀, nincs leereszto... Nem is jott ki csak 4dl olaj. Kiegtem. Na de akkor jott a hajtomu. Szetszedve semmi extra dolgot nem tapasztaltam. Bowdeneket csereltem, kuplung szepen kiemel. Kuplung fog mert atomkemeny foldre rateszem, nem all/ csuszik meg. Kezzel megforgatom szepen mozog. Nekem olyan mintha a kiemelovilla erne bele a forgo reszbe. Van esetleg valakinek otlete? Tapasztaltatok hasonlot? Ake, hog elado volt, de a vol tulaj ujonnan vette es azt mondta akkor is ilyen volt. Ha volt hasonlonkerdes sorry.
Megpróbálok akkor azon az emelkedőn javítani valamit, hátha sikerül. Sittel, téglával, ilyesmivel feltölteni. Hiába, elsőkerék-hajtás a bibi, meg a túl nagy emelkedő. Hátsókerék hajtással biztos nem volna gond, az feltolná, de ez van, ezt kell szeretni. Ha jó lenne ott az út, valami betonhoz közeli állapot, akkor működnie kell a dolognak, max. egy felezőt beszerzek még, menet közben, ha találok. Felmotorkapálom, aztán feltöltjük, egyszer kell jól megcsinálni, azt a részt a birtokon. Köszi!
A rév az beton ráadásul elméletileg csúszásmentes. Nekem a dupla kerék inkább az egyenes talajon kellett de még úgy is előfordult hogy indulásnál rúgott.
Az fy 600-as hondám a duplakerékkel, gyári 2 orr és keréksúlyokkal, üresen alig megy fel a 40 fokos lejtőn, úgy, hogy sétálok mellette! Mondjuk viszonylag nagy futó van utánna!
Nincsen felezőm. Fene tudja, nem tűnik gyorsnak, egy ponton túl megfigyeltem, hiába is ad gázt az ember, akkor sem halad már gyorsabban. Elég finoman, érzéssel, késleltetve is el lehet indulni vele, röpsúlyos, karbiban új membrán van, szépen szabályozható a gáz. Az biztos, hogy könnyű az eleje.
A dupla kerék az valószínűleg többet érne, nagyobb lenne a felület. Próbáltam még ezen a két kereket csonkostól megfordítani, így a mintája is megfordult. Gondoltam így hátha jobban kapaszkodik. Jobban is kapaszkodott, de ez is ásásban merült ki, az elejét néha a levegőbe dobálta kicsit, mikor már jó nagy lyukat ásott, semmi siker. Betonon viszont semmi gondja nincs, ettől nagyobb és tartósabb emelkedőkön felmegy, fél gázzal is. Valami a tapadással kell legyen, mert betonon bárhol elmegy zokszó nélkül. A kritikus földes emelkedőn lefelé sincs gond, mentem le vele egy széles hordóban 80 liter kifőtt cefrével, (fákra komposztnak) fékezgetve szépen lement, nem akart lecsúszni a gép, meg ilyesmi, elég stabilnak éreztem. (az alját a futónak már kicseréltem, masszív)
45% az elég meredek szerintem a géped súlya kevés és gyors is(feleződ van?már nem emlékszem). Amikor még dragont használtam a révnél felező és ráadásul dupla kerekeim voltak+pótsúly,a rév ráadásul szerintem nem is volt 45%.
Sziasztok! Nem vált be egyenlőre sajnos a masina. Olyan szemre 45-47%-os emelkedőn, földes úton egyszerűen elássa magát. Ha leszállok róla akkor is tolnom kell, hogy ne kaparjon el, persze közben így is kapar, de tolás nélkül nem halad ilyen helyen. Szerintem nem erőhiány a gond, inkább az első kerék hajtásra tippelnék. Ha az elejét jól lenyomom, akkor sem képes felkapaszkodni, feltúrja a kerék a talajt, 10-15 centire is elássa magát, nem mozdul. Gondolkoztam, hogy egy nehéz mf-70 talán fel tudna menni, ha szereznék, egy ekkora dombon, de arra jutottam, hogy az is csak első kerék hajtású, talán téglákból utat kéne neki raknom a domboldalra, ami kb. egy jó 30 méteres szakasz.
Vajon segítene neki? Ahol csak 20-30% az emelkedő, ott simán elmegy földes-füves úton is.
Ha kiviszem az aszfaltra, ott akármekkora, ennél nagyobb emelkedőn is szépen elmegy, még ha a domb közepén megállok, akkor is kaparás nélkül szépen újra indul, még nagy súllyal is.
Nálatok sem mennek el ezek a gépek, meredek száraz földes úton? Nagyobb gép, vagy tégla út lerakása, ez itt a kérdés. :) Köszi!
Segítsetek kérlek, mert nem vagyok biztos magamban. Tegnap megvolt a tűzkeresztség a dragon 65-tel. Azon gondolkodtam, miközben cibáltam ki a kapát a földre, hogy ki lehetne vinni őt lábon is, de ha a kereket felteszem, akkor le kell venni a sárvédőt. Érdemes lenne csinálni rá egy csőtengely toldót a kerekekhez, hogy ne kelljen folyton szerelgetni?
A másik, hogy a kapán van egy piktogram, hogy a csizma tengelyét olajozzuk be. Nem ellentmondásos ez azzal, hogy akkor a beleragadó portól, vagy elkopik a tengely, vagy nem jön le a kapatag?
Ha valakinek lenne a Honda FG315-ről robbantott ábrája, (elsősorban a kuplung érdekel) kérem ossza meg velem. Tegnap majdnem felnyomott a kerítésre, ahogy forgolódtam vele, mert nem engedett el a kuplung.. Még nem estem neki, de kapásból van valami ötlet esetleg?
Segítséget szeretnék kérni milyen irányban keressem a hibát.
Robi kapám van,használtan vettem,ritkán használom.Pontos típust nem tudom,talán Robi 66 de kerek légszűrős.
Közvetlen benzin befecskendezéssel egyből indul és terhelés nélkül minden ok.Terhelésnél pár másodpercig jár aztán leáll.Nem csattog,nem durrog,de kormos a kipufogó és a gyertya is,ami új benne. Van,hogy azért hosszas "türelmes" próbálkozás után elkapja,és bírom használni hosszabb távon is.Olaj szerintem öreg benne.Üzemanyag rendszer vagy inkább gyújtáshiba lehet?
Voltaképpen háromszor töltöttem fel, mire egyszer sikerült...
Szóval: kaptam ezt a ROBI 150-et a "sufni mélyéről", és eddig a főtengely-szimmeringeket cseréltem, a hengerfej-tömítést csináltattam (tűzkarikás), a karburátor - ahogy nálatok láttam -, MZ150-esből való. De még véglegesíteni kell mindent, szóval még csak épp bepöccent...
De nekem a kis szőlőm rotációzásra használható csak, a többi része felesleges. Ezért tettem ide az ekéket, meg a kereket, hogy lássátok, ami van.
Szóval, érdekelne-e itt valakit, illetve mennyiért tegyem fel a "jófogás"-ra, vagy valahova, ahol még foglalkoznak ilyesmivel?
Sziasztok! Most kínaltak nekem egy Robi 155-öt. Esetleg tudna valaki véleményt mondani erről a gépről? Milyen erős, mennyire strapabíró,stb. Egy 500m2-es homokos kertbe kellene.köszi előre is
Tudja valaki MPM2-be hivatalosan milyen gyertya való? Nem találjuk sajna a leírását, eredetileg az biztos hogy valamilyen Lodge volt benne, amivel nagyon sokáig, évekig elment.
Azt szeretném kérdezni, hogy Briggs 675ös motoron van benzinszűrő, és/vagy előszűrő? A gépkönyv azt írja a benzinszűrőre, hogy "ha van beépítve". Olyan szűrőt,amilyet a könyv rajzol, nem látok. Ám a benzincső egy fém színű "pohárba" vezet. Az lehet valami ilyesmi?
GCV 160 motor fordulatszámát nem tudom állítani -állandóan teljes fordulaton pörög.Ha rotálok ez nem gond,de vetni is szeretnék oda finom hangolásra van szükség.
A gázhuzalt nemrég cseréltem le -elő vettem egy régit és megbuheráltam .Amikor felszereltem a gáz adagolható volt ,aztán használat közben következett be a szabályozhatatlanság.
A gép 10 éve van meg,már a második motor dolgozik rajta -így még nem jártam -vajon mi történhetett?
A huzal mindkét végét sikerült precízen rögzíteni -tudom ez is lényeges.
Hidegen csak úgy tudom beindítani ha a gyertyába teszek egy kis benzint és úgy csavarom be majd rántom.
A huzal milyen helyzetében célszerű rögzíteni alul vezetőhüvelyt?
Az a gondom, hogy ezeken a helyeken csak 1:24-es és 1:28-as áttételű van. Azt gyanítom, hogy az én új tengelyem kisebb menetemelkedésű, nagyobb áttételű lehet. Vagy nem.
Találós kérdés! A jobb oldali csigatengelyt most vettem ki egy régebbi típusú KF-04-es lehajtásból, mert eltört. A csiga átmérője kb. 31mm, menetemelkedése kb. 11mm, a csigakerék 28 fogszámú volt. A jobboldali is elvileg KF-04, de az átmérője nagyobb (kb. 35mm), a menetemelkedése kisebb (kb. 9 mm). Emiatt valószínűleg az áttétele is 1:30 felett van. Kérdés, hogy mibe való ez pontosan, mennyi lehet az áttétele és hol lehet kapni hozzá bronzkereket?
Valóban meg tudom mérni, ha a közelemben van a gép, csak épp készültem mas dolgokat is venni, és akkor vettem volna stiftet is. A kapálógép viszont kinn van a kertben :)
Nem írtad milyen géphez kell, de szerintem ezt Te is meg tudod mérni. (Talán géptípusonként nem is egyforma.) Hossza a kapatag csőtengely vastagabb végének a külső átmérője + az stift egyik végén a "lapított fej" kb fél centi és a másik végén is hozzáadsz úgy 7-8 mm-t ahol a 2.5-3 mm-es keresztfurat van benne a rugós rögzítő szegnek.
A stift átmérőjét meg adja a kapatengely keresztfuratának átmérője. (Ha minden igaz 10 mm-es, de akár ez is eltérhet teljesítmény szerint.)
Sziasztok!Nem tudna valaki képet feltenni a robi 52-es berántó szerkezetéről?próbáltam rugót tenni bele,de akárhogy tekerem,nem húzza vissza a zsinórt,jó esetben nem is adja ki végig:( igazából arra lennék kíváncsi,hogy beszerelt állapotban hová kell akasztani a rugó füleit és mi akadályozza meg,hogy szétugorjon?Köszönöm a segítségeket!
A vezérműtengelyen a röpsúlyos indításkönnyítő leffentyű működik? Nincs fenntakadva? Alaphelyzetben nyitva tartja kicsit a kipufogószelepet a könnyebb indítás miatt!
Igen van ott egy csapágy amiről eddig nem nagyon tudtam hogy mi célt szolgál de igy már világos...köszönöm a segítséget
Esetleg a csapágy nem megfelelő müködése miatt lehetséges hogy terhelésre annyira lefojtaná a motort hogy megálljon??
Tengely irányba mozog kb. 1mm-t a főtengely, ez a motor generál elött még nagyobb mozgású volt..
Hézagoló gyűrűt nem raktam sehova mert nem is volt benne
Vezérlés jol lett összarakva,figyeltem az jelölésekre a fogaskerekeken, el is indul szépen csak terhelés hatására lefullad, megáll ha nem kuplungolok idejében
Vezérlés jól lett összerakva,figyeltem az összejelölésre és el is indul
Főtengely tengelyirányba mozdul kb. 1 mm-t de hézagoló gyűrű nem volt benne és nem is raktam bele illetve a régi hengernél még nagyobb mozgása volt a főtengelynek tengely irányba...
Csapágy van a kuplung felső részén de nem tudtam igazábol mi célt szolgál ugyhogy köszönöm a felvilágosítást!
Akkor esetleg ha ez a csapágy nem megfelelően látja el feladatát okozhatja azt a problémát hogy terhelésre lefújtja a gépet???
Studiod1 jól beszél, ott kell lennie egy homlokcsapágynak!
A kuplun jól van beállítva? A főtengely mennyit kottyan tengelyirányba? Belül a főtengelyre a vezérlés kiskereke alá be lett rakva a hézagoló gyűrű? A vezérlést biztos, hogy jelen raktad össze?
Egy kicsit én is belekotyogok,robi 66-ost nem ismerem de kúpos kuplungoknál a főtengely tehermentesítésére a kuplungfelső fölött nyomcsapágy van.Persze azt is kihézagolva szerelik.Néhány tized megengedett sőt illik is.
Az "új henger" az egy jó állapotú bontott henger valójában
Szelephézagot nem néztem de hétvégén megnézem a hézagokat meg hogy hogy zárnak a szelepek!
Köszönöm a segítséget!
Esetleg ha még egy kérdést megengednének...
Bár lehet butaság de én kuplung problémára is gyanakszom
A kuplung felső részét a főtengelyre két íves retesszel és a főtengely végére kis vékony hézegolo alátéttel majd egy nagyobb alátéttel és hatlapfejű csavarral rögzitettem mint ahogy eredetileg volt...
Kiváncsiság képpen a kis hézagoló alátétet kihagyva a kuplung tányér úgy rászorultba motorra hogy a berántóval megmozdítani sem birtam,vékony hézagoló alátétet visszahelyezve berántóval forgathato a főtenygely!
Lehetséges hogy amikor a kuplungkart kiengedve a két kuplungtányér összezárásakor az lehajtáson lévő alsó kupluntanyár felnyomja a felső kuplungtányért a motor aljára és ez megfogja a gépet???
Lehet nagy hülyeséget kérdezek de én erre is gondoltam
Lehet kicsit érthetetlen a leírás de ezt nehéz elmagyarázni igy...
Mondcsak, zár a kipufogószelep? Ezeknél el szokott fogyni a szelephézag, egyszerűen kiverődik a szelepülék! A szelephézagok: szívó 0.2, kipufogó 0.25 ! Állítani csak köszörüléssel lehet! Ki kell venni a szelepet, és a végéből leköszörülni!
Vagy egy Briggs 375 motoros robi 66-os kézi kuplungos kapám aminek a motorja kapott egy új hengert illetve dugattyúgyűrüket!!!
Összeszerelés után 3. rántásra be is indult szépen ketyereg bár az alapjárat kicsit ingadozó,gázadásra reagál terhelés nélkül forgatja is a kapákat de amikor a földbe engedném és terhelést kap le akar fulladni és le is áll ha nem kuplungolok!?
Gyertyafuratot újjal befogva érzek benne kompressziót de mégis ha terhelést kap fulladozik!
Komplett másik benzintank karburátor egységgel is kipróbáltam,hátha nem kap elég üzemanyagot amit a 3.5 briggs fűnyirómról raktam át tehát benzint is kap mégis terhelésre fullad!
Amennyiben őszi szántás elmunkálásáról van szó, teljesen igazad van.
Vannak azért esetek, mikor mélyen kell járatni a rotát, pl. szűz területen, nyári talajmunkánál(másodvetés), vagy, ha egyáltalán nem volt őszi szántás.
Egy jól kifagyott őszi szántásnál én csak saraboló hengert szoktam használni.
Idén meg, elmaradt őszi szántás híján szívok, de nem adom fel, igenis szakaszosan, minden parcellát felrotálok úgy, hogy a rota tengelye a felszín alatt legyen, ez kb. 20 cm művelési mélységet jelent, na itt van jelentősége a több menetnek.
Van, mikor nedves, göröngyös az első két-három menet, ekkor várok, ha szerencsém van, kiszárad, esik(ha nem meglocsolom), és utána porhanyós vető/palántázó ágyat lehet csinálni rotával, dobkapával, sarabolóval, mikor melyik a legjobb. A talaj nálunk inkább kötött, agyagos, de kiváló fekete erdei talaj.
Tudom, sok a vízveszteség, ez van, vagy esik, vagy öntözök.
Sziasztok, egy elég elhanyagolt Robi 56 új tulaja vagyok. Annak ellenére, hogy 10 évet állt egy nyirkos pincében, sikerült beindítanom. Nekem úgy tűnik, hogy mintha hiányozna valami még a gáz csúszkája körül. Megköszönném, ha tudna valaki felrakni képet, akinek szintén ilyen a motorja.
Én maradok a "tanuló" viszonylag sekély rotálásnál,nekem tavasszal elég a fogas, rotálás-vagy sarabolás 10-12cm mélyen(magágy) kivétel a krumpli mivel ott nyitni-takarni kell ott kb20cm. A rotátor egy szükséges rossz, porosít tönkreteszi a talajszerkezetét.
Akkor én valamit nem jól csináltam? Én mindössze 3 hete vagyok kapa tulajdonos, de én szegényt első menetben "sárvédőig" dolgoztattam. Ment az ..... ha nem is rohanva.
Két-három menetben, lehetőleg az előzőre merőlegesen, vagy fél munkaszélességgel eltolva, optimális talajnedvesség esetén igenis megoldható, persze tökös gép is kell hozzá! Évtizedek óta így csinálom.
Kinek a pap kinek a papné nekem a lánya. Saját hozzáállás: én jobb szeretem a normál (nyugalmi helyzet zárt) kézi kuplungot, könnyebb vele elindulni mint röpsúlyossal.A másik amire figyelni kell kúpos kuplungnál,egy esetleges motor rözítés fellazítása-visszahúzásakor ügyelni kell a központosságra, röpsúlyos kevésbé érzékeny az ilyen hibára.
Használtban nem tudok tanácsot adni egy ismi aki otthon van a kerti gépek között őt vidd magaddal. Új gép kf04, robix, szevafémes,eseleg valamelyik megbízható cég kínában gyártatott-összerakott gépe. "Az elképzelés az lenne, hogy 20-25 cm mélyen fel tudjam rotálni" szerintem rotálni csak addig,hogy kapatengely ne a talajban járjon. Sokan állítják 20-30cm mélyen rotálnak meg szántanak kerti gépekkel, nem kell készpénznek venni mindent.(persze homokon mindent lehet).
Görgess lejjebb 30722 hozzászólásban látod a gépet. Kecskemét mellett volt eddig is használva, azt gondolom, hogy a célnak megfelel, bár nem új darab, biztos ráfér egy nagytakarítás.
Nem én árulom, hanem ismerősé, de ha nem kel el akkor megveszem én a kecskeméti kajszisomba. Akkor nem kell állandóan 100km-ről levinni a Hondát...
Még én sem néztem meg, majd most hétvégén, de állítólag nincs baja.
Az elképzelés az lenne, hogy 20-25 cm mélyen fel tudjam rotálni, eltüntetni a gazt a jó kis kecskeméti homokból kb. 500m2 területen. Legyen elég ereje hozzá, és használható géről legyen szó.
Igazából tanácsokat is szívesen fogadok, hogy melyik robi tipusú kapa lenne a legmegfelelőbb erre a célra
Nem vagyok szaki úgyhogy nagyon jól jönne a segítség.
Vettem egy Mf 70 est rota adapterrel, igazából arra jöttem rá hogy alkalmatlan a feladatra. Egyes fokozatban is túl gyors , ha meg erőből megprobalom tartani elàssa "homok" magat ráadásul a felszínt kapargatja csak.
tudok e valamit csinálni hogy használható legyen vagy jobban járok ha eladom és nem szenvedek vele
Ha a menet, elektróda pozíció, és minden egyéb stimmel, cska a hőérték eltérő, egy próbát megér, az NGK-k a szokásosnál nagyobb tartományban ígérnek jó működést. Pár üzemóra után ki kell venni, aztán a színe alapján el lehet dönteni.
Armafiltnél böngészve képre hasonlított az MZ ES szűrő, német webshopon ki volt írva a méret (kívül 100, belül 50, magasság 53 mm). Tehát a Fortschritt E931 légszűrő MZ ES 125/150 betétjével egyezik, Armafilt cikkszám: L-100/52.0
Sziasztok! Először is had mondjam el, hogy teljesen új vagyok a rotakapa témában, pár napja vettem az első használt gépemet. Ez egy olasz Tecnamotor (Tecumseh engines)- mást nem találtam rajta....
A próba során jól működött, viszont amikor haza hoztam észrevettem, hogy a kaparésze nem forog, ahogy a kuplungot engedem ki, viszont a motor az jár rendesen ha a kuplung be van húzva. Ha felemelem a levegőbe, akkor forog a forgó kapálótárcsa. Ha erőt kell kifejtenie a földben, akkor nem forog, hanem lefullad. Mintha nem lenne ereje. Légyszives segítsetek, hogy mi lehet a baja? Ha komoly akkor visszaviszem az eladónak...
Most találtam rá a fórumra,hogy aktuális lett a rotakapám beüzemelése.
A csatolt képeken láthatjátok a gép hajtóművét.Kérdésem a következő:
Milyen típusú gép lehet ez?Használtan,üzemképtelenül vettem.
A gondjaim vele:
Motor berántókörmei kihullottak,elvesztek,rugók törtek. A motor elindult (rágenteltem a fűnyíró berántófedelét.).
Egy Briggs Quantum XTE motor van rajta.A kuplung viszont nem emel ki rendesen.Nem tudom,hogy erre a fajta kuplungra kell-e alulra ez a csésze alakú lemez?
Szia Köszi a segítséget, végül nem kellett szétszedni, a kuplung alsó csapágy a ludas. A többi tengely rendben a hajtóműben, nem lógnak könnyen forognak.
Szia. Kérdezni szeretném, hogy az ekét próbáltad-e? Gondolom a körmöskerék, és a felező kell hozzá. A gép mennyire bírta az ekézést? Gépem nekem is van, csak bírja-e az ekézést?
Világos, féláron én sem adnám, a kiegészítők árát viszont nem számoltam bele. Apám keresgél kapagépet, de ő max 100-ig nézelődik, úgyhogy neki ez drága masina.
Ez.... /én vagyok itt a legkopaszabb/ talán olyan mint az enyém. Marci 55. Ha kicsit visszalapozol, valaki linkelt alkatrész lelőhelyet. Ott láttam bronz kereket is.
Először fájl kiválasztása utánna beillesztés, ha túl nagy a kép akkor előtte a gépen leméretezés s úgy már felmegy,vagy indafotóra fel s onnan "linkelés"
Sajnos lehet értetlen vagyok, a motor pereme-talprésze fixen a közdarabra-kuplungházra va csavarozva 3 vagy négy csavarral a kivehető ékszíjas felező ehhez a közdarabhoz csatlakozik bilincsel. A felező felső része és a közdarab(most már régi kuplungház alsó része) síkba vannak esztergálva marva és párhuzamosak a síkok. Ugyanez igaz a felező alsó része és a hajtóműház csatlakozásra is. Előfordult már a kiemelő tengelyen a villa rögzítő csapnak-csavarnak túl mély volt a fészek s ott meghajlott s később szorult a házban. Tanácstalan vagyok, nekem kettő dragon(kf04) és jópárat javítottam is.
Akkor kezdeném az elején: Kapa beröff minden szuper, kuplung rendben zár-old, másodikra a tengely enyhén elgörbült. Sebaj, úgyis megy fel a felező, bowden kiszed, tokba olajspré, kapatagokra fel a felező, minden tuti. Utána jött az izgi rész, motor ráemel, tájolócsap beigazít, de nem ül össze a két fél. Jött a gondolat, ha a kuplungkart meghúzom, akkor a villa kioldja, és lejjebb megy a kúp. Így már összeértek a házak szegélyei erre már csak a bilincset kellett felrakni. Ezért volt számomra két emberes a mutatvány. Hogyan lehet ezt gyakorlottan összerakni?
Amit a szögekről írtam: Ha a motor alját és a felező tetejének az érinkezési vonalát egy osztósíknak nevezzük, akkor az osztósíkhoz képest a motor pereme mondjuk 35°-ban van, a felező pereme meg kb 30°-ban. Ezért félek tőle, hogy a bilincs nem teljesen tartja össze a két felet, ami később a ferdeség miatt a ferodolon fog meglátszani. Én misztifikálom csak túl a dolgot, vagy simán csak a bilincsen lévő festékréteg miatt volt olyan fura összerakni az egészet elsőre?
Én elég sok dragont(kf04) láttam, kuplung akadás csak bovden erős hajlítá,s kuplungállító(hasított csavar) hiba a bovden beakad a hasítékba,és bordástengelyen akadt kicsit a kuplung. Nem értem nem áll egy szögben? a motor talp síkja a hajtómű ház tetejével nincs egy síkban? a közdarab (kuplungház) két síkja nem párhuzamos? hogy mértél a szem az felejtős a bilincs is az csak a felületeket szorítja össze. Esetleg a pozicionáló csap megfelelő ott összeül a két felület? A motoregység a hajtóművel könnyedén összerakható. Sajnos a regulátornál könnyezés mindegyik gcv-nél megvan a japán összerakásúnál is. Jellemző kuplung probléma nincs határozott kiemelése.(A motort a közdarabon fellazították s nem központosan húzták vissza a 3 vagy 4 csavarral.)
Én is kb egy hónapja vettem egy dragon 65-öt, akkor itt be is számoltam róla. Nekem ugyanez a problémám, de még a felező felrakása előtt el is görbült a kuplung tengelye, amit a bowden húz. A motor talpa és a bilincs nem teljesen egy szögben áll, a felező is picit más szögben, egyedül összerakni lehetetlen volt. Ketten összeraktuk, végülis zár-old a kuplung, a bilincs megfogta, de olyan kínai szar módjára áll. A legszebb: a nulla üzemórás! gépből már folyik a regulátornál az olaj. Erre van házi megoldás, vagy vigyem vissza az egészet a céghez akitől vettem és pénz vissza? Azért az sem gyenge, hogy egy gyári honda motort úgy raknak össze, hogy kilóg a motor oldalán a hőálló tömítőpaszta hegyekben. Japán mentalitás hol maradt belőle?
Eddig még egyszer volt beindítva az olajfeltöltés után, teljesen átlátszó az olaja, de nagyot csalódtam a szentkirályiban és a hondában is.
Elnézést az össze-visszaságért, de egy kérdést azért sikerült beleírnom a kifakadásom ellenére is. Kérlek válaszolj rá!
Jelenleg egy Rotalux 5H55 kapálógépem van. Meg vagyok vele elégedve, de mivel igen kötött talajt szükséges művelnem ezért egy másik gépben is gondolkodom (1200 m2 veteményeskert). Fontos lenne, hogy legyen erős és legyen benne hátramenet is.
Lehetőleg jobb minőségű gépben gondolkodnék.
Elsőre kinéztem kettő típust:
- Hecht 750
- Honda FG 320R
A fentieken kívül természetesen más javaslatot is szívesen várnék nálam jobban hozzáértő fórumozóktól.
Igen erről van szó. Volt egy elektromos ez a kinézetű nekem de nem ennyiért.
Pár évig ment es egy hidegben használattól lefüstölt a motorja. Nekiadtam egy kollégának mert neki a kés ment tönre es ha van már egy erős kapám akkor inkább vennék hozzá egy robosztus adaptert a kerti ágak vágásához.
Jól látom hogy ennél csak a motort kell leemelni az alu öntvényről vagy vinni kell vele a az alatta lévő kuplungszerkezetet is ?
Sajnos a száraz ágakat nem szereti. Illetve nagy a vágandó ágak visszarúgása. A friss ágakkal el van. Nem az a bedobálós szerkezet, sajnos tömögetni kell. Ráadásul középen beszűkül a garat, ez egy akadály csak az elágazó, görbe ágaknak. Ennek ellenére merem ajánlani, mert az elektromosok sehol sincsenek hozzá képest.
Ahogy írod lejön a rugó alatti "illesztővel", valószínű a csigatengely felső csapágy,az hal meg először nedvesség víz hatására,többen szeretik a rotát lemosni s bemosnak.Nincs felűl szimering csak félig zárt csapágy.
Mintha valami csapágy meghalt volna benne. Gondoltam délután szétszedem. A kuplung alsót csak a zegergyűrű fogja? A kiemelővillának a karjával lejjebb nyomom a kuplung alsót kiveszem a zegergyűrűt és aztán az gondolom én le is jön. Aztán az imbuszokat kitekerem és már szét is jött.?
Sajnos vannak perc-talajok a fekete földek között is,felénk is van fekete tele csigaháztörmelékkel(öntéstalaj) ősszel ha túl nedvesen szántják s nem fagy ki tavasszal nincs eszköz ami megfelelő. A véleményem nekem is először fogas+simító de könnyű, a nedves rész ne piszkálja, majd további szikkadás után újból fogas símító kombó. Nekem annó 40-50éve az iskolában azt tanították a tárcsa s a rotátor egy szükséges rossz(az első gyakorlati oktatóm egy hajdani gazdatiszt volt)
De ez nem jelenti azt hogy porrá zúzza a földet, vagy is nem minden esetben. Kevés volt a hó, a fagy ,és sok az eső, ezért sulykoltak a földek, a nehéz művelésű fekete földek meg még inkább. A kapa felszaggatja a lágykeményet, és ha az megszárad még rosszabb lesz. Én szerény véleményem 2 ha meg volt szántva: két sor barona és vetés! Majd ha ki kél, szikkad, lehet rotálni.
Szeretném megkérdezni, hogy lehet-e kapni magas kapafordulatú rotációs kapát, ami nem dolgozik túl mélyen. Nagyon kemény fekete földem van, amit feltör ugyan Dragon, de tojás méretű kőkemény rögös talaj az eredmény. Ezt kellene valahogy "porrá" zúzni.
Sajnos munka közben történt és mire a gép leállt, a kuplung kar meg is görbült. Ebben az állapotban a kis műanyag pöcök nem is rögzíti. 2 napos a gép...
Segítséget szeretnék kérni abban,hogy adott egy Szentkirályi Indián 40-es gép és nem találok hozzá karburátort esetleg aki tud olyan karburátort ami jó ehhez a típushoz kérem küldje el.
Még új vagyok itt. Az érdekelne, hogy egy mio standard 350 rotakapához milyen keverékű benzin kell. Nemrég került hozzám, az öreg akitől elhoztam már meghalt és amúgy sem használta egypár éve, a gyerekeik nem tudják hogyan kell beindítani és használni, ebben szeretnék egy kis segítséget kérni. Segítséget előre is köszönöm!
Csúsztatás szerintem felejtős,én legalább is olajban levő kuplungról nem tudok illettve megfizethetetlen, na jó egy normális ékszíjas kuplung kicsit csúsztatható.Nagy súlyoknál valamilyen sebváltós gép illik 2+1 vagy 3+1, új gépben oleo vagy átcímkézett kínai ami megfizethető kategória. Teljesítmény az már 5-6le amivel lehet.
Sziasztok. Szeretnék venni egy masinát amivel futózni is tudnék. Jó lenne ha velem együtt aszfalton boldogulna 5-6 mázsával. Milyen gépet kellene nézegetnem? Vajon hány lóerőtől lenne ez elvárható? Illetve a kuplung. Milyen kuplungal rendelkeznek ezek a masinák? Hogy akár indulásnál lehessen csúsztatni is.
Pucold ki a karbit, de amolyan istenigazából, amit a feletted lévő kollega is írta, aztán majd meglássuk!
A Honda(meg más tipusok is) eléggé érzékenyek a benzin minőségére. Én már döntöttem: nem 98, hanem 100-as benzint veszek, a legtöbb bajt a szar üzemanyag okozza.
Hajtásház felett bilincsnél szét s nézd meg kuplungalsót a rugó ellenében simán le tudod nyomni vagy valahol akad a bordástengelyen,én időnként vékonyan megkenem.A kiemelő villa-tengely nem szokott szorulni, a bovden az előfordul főleg az állítóorsónál.Majdnem elfelejtettem a bovdent lehetőleg egyenesen vezesd.
Pár hete kértem és is tanácsot hogy mit vegyek és az itt "öshonos" tipikolók nyitották fel a szemem ezzel kapcsolatban. (kuplung)
Nekem azert lett KF mert az tűnik a legrégebbi cégnek. Ma már itthon is sokan gyartanak kapát viszonylag rövid multtal.
Az előző amit hasznaltam robi-55 volt de azt sem tudom hogy van-e még az a cég ...
Ha viszonylag kicsi területet muvel az ember, nem ekézik vele, nem kocsizik akkor szerintem bármelyik jó lehet akkor csak a kuplungra figyelnék. Először honda motorosat akartam de megbékéltel a B&S 875 motorral.
Csúszott,de ez a kúp ahogy látom egy minimális polírpapír s ok, a ferodor ha nem nagyon kopott szintén csíszolás,olajszivárgás megszüntetés vagy-és kuplungbeállítás s go
Honda HRB 435-ös fűnyírómmal jártam így, angliából behozott bontószökevény volt, sokat állt persze semmi baja nem volt nincs azóta se. Nekem is tarokkírozott alapjáraton, kapkodott rendesen. a fő fúvókát vettem ki, tudtam hogy át pucoltam, meg át is lehetett rajta látni, DE!!! Mikor sodrott finom rézdróttal meg piszkáltam valami sárga lerakódás jött ki belőle, és kicsit nagyobb lett az addig látható fúvóka furat. Tudom nem illik fúvókát piszkálni de rezet rézzel azért nem nagy bűn... és be vált.
Pont olyan lett a hangja a Hondának, amit elvártam a Hondától. Kiszedtem belőle a kereplőt. És persze, ha az ember megold egy problémát, mindjárt jelentkezik helyette másik:
Szépen indul. Csendes. Nem füstül. Viszont, alapjáraton/alacsony fordulaton Nem stabil. Folyamatosan szabályozgat. Mielőtt leállna puffan egyet a kipufanóba, majd a regulátor gyorsan ad neki egy kis gázt, tehát mégsem áll le. Minél több gázt adok neki, annál stabilabb, és úgy félgáz körül már teljesen egyenletes. Ha kézzel belenyúlok a regulátorba, azonnal korrigál, végzi a dolgát.
Csak ez az alapjárati ingadozás, és a belepufogás .... zavaró.
Lehet hogy egy hete is ilyen volt, de akkor úgy kerepelt, minden másra figyeltem, csak erre nem.
Ki mit sejt, mi lehet a bibi?
Köszönöm.
Van a házban egy Briggs is, az is csinálta, de beavatkozás nélkül leszokott róla. Meg van egy kínai /eurostar/ is, az újszerű, de az meg nem csinál ilyet.
Be kell menni egy csapágy csavar kötőelemek vagy valami hasonló boltba s megmondod mire s kb mennyi kell. Nekem pillanatnyilag würt 200ml-es hajtógázos silikon tömítő (super rtv silicon) ez elég drága,de szerintem bármelyik silicon tömítő ami nem ecetsavas jó.
Lenne egy kérdésem a kerti kapás társasághoz. Van egy Marci 55-ös rotakapám és a csigakeréknél szétszedtem a hajtóművet kitisztítani és, hogy milyen állapotban van. Teljesen jó, viszont nem valószínű, hogy lehet hozzá tömítést venni, miből tudnék itthon tömítést csinálni ami bírja a hajtómű olajat és a hőt!?
Szegény papa nem tudom miért ezt a rotát választotta, csak a baj van vele. Gondolom olcsó volt a Tescoban, de mivel alig használta, azt hittem jobb állapotú lesz. Észrevettem, hogy a gyertyánál se mindig van szikra, több gyertyát is próbáltam és ugyanez a jelenség. Kompressziója, hát lehetne jobb is, de ennél nem tudom mekkora kéne lennie. Most már csak beröffen és 4-5 másodperc múlva egy durranással leáll. Még ha fullgázt adok neki akkor is.
Milyen szűrő van a tankban? A csőből folyik a benzin, mert így eresztettem le belőle, megnéztem, hogy nem-e szutykos, de semmi kosz nincs benne. A karbira gyanakszom már, hogy valamiért nem adagol rendesen. Néha mikor kezd lefulladni, ha full gázt adok felpörög, néha viszont semmit nem reagál. Tolom előre fullra, és leáll. Majd ma még kísérletezek a rugókkal, hátha valami nem jó mégse.
Olyasmi a jelenség mintha nem kapna elég benzint. Esetleg a tankban lévő szűrő van eltömődve, vagy a benzincsap eldugulva. Le kéne venni a karbiról a benzincsövet és vizslatni folyik-e rendesen.
Elég nagy lyuk van rajta, kicsit benzines is körülötte. Szerintem kap levegőt. Az alapjáraton állítottam, ha magas akkor jár, de egyenetlenül, és olyankor is képes leállni. Ha gázt adok neki akkor elkapja, de visszaveszem, ugyanúgy pörög full gázon, mintha beragadna, csak minimum fokozatnál vesz vissza. És megint kezdi hogy dadog az alapjárat, durrog és leáll. A rugók elég újnak néznek ki és szépen mozognak gázadáskor.
Sziasztok. Hagyatékból örököltem egy Straus 4.0 rotát, évek óta nem volt használva, de újonnan vették és alig volt használva. Sikerült beindítanom de kb. 1-2 perc járás után durrog egy nagyot és simán megáll. Új olaj és benzin van benne, a tank és csövek még szinte újak, a légszűrő is tiszta, minden patyolat. 5-6 métert tudok menni vele, és valamikor csak szép lassan elkezd megállni, mintha lefulladna. Ha odanyomom neki a gázt, hogy felpörögjön na akkor egy nagy durranás és leáll. De nem füstöl, nem folyik se a benzin, se az olaj. 1-2 rántás után beindul, aztán megint ez. Vagy rögtön durran és megáll, vagy pár méter rotálás után. De addig se jár valami egyenletesen. Gyertya lehet, vagy a karbi?
Amennyiben "keménydrótos" azaz nem a szokásos boedenes -legalábbis én úgy látom- akkor fent a gázállitónál kutakodj. Ki szokott akadni, vagy valami más, legjobb lenne egy újat tenni rá. (Valószinű, ha megfigyeled figyelmesen a drót elgörbűl, ahalyett, hogy a gázt adagolná.)
Egy olyan problémám lenne, hogy van egy Tecumseh Vantage 35 rotakapám de hiába húzom a gázkart nem reagál semmire nem akar felpörögni a motor ha kézzel a karburátornál húzogatom a spirált akkor pörög.
Lehetséges, hogy hiányzik valami onnan vagy rosszul van összerakva?
Szia! Tök jó lett! Jól is megy, fék is szuper. 3,5-es motort kapott végül, 2 napig csinálgattam ezt a motort, de frankó lett, szép az alapjárata is. Röpsúlyos. A tengelyt összekapcsoló gyári kapocs rúd az nem ment bele, ellenben egy erős 15-ös csavar, anyával pont jónak bizonyult. Majdnem álló helyben megfordul, egyenes úton kivittem picit a betonra, olyan egyenesen megy, hogy még a szarvat sem kell fogni, csak mint egy kormánykereket, tartani. :)
Két rotációs kapám van, az egyiktől meg szeretnék válni de egyszerűen nem tudom melyik legyen az áldozat. Mind a kettő hibátlan, az egyik RK-5B Honda koppintás motorral a másik meg gyári Honda FG315.
Sziasztok!Segítségre lenne szükségem egy Briggs& Stratton 8Hp rotációs kapa terhelésre leáll.Levegőszűrő nélkül nem indul be,a levegőszűrőnél levegőt nyom ki.
Sziasztok.Honda GCV 160 karburátorjához keresek csavart,mert sikerült eltörnöm takarítás közben.Valaki tud segíteni ,hogy hol tudom beszerezni ezt a csavart?Ha jól sejtem levegő állító lehet.
Az LDW 502 olasz kis dieselbe (505ccm 2 henger) szintén alu hajtókar van, és bírja. Már régebben, de egy ismerősnek ugyan ilyen problémája lett a szintén Honda motorral, ott elég volt az olajos polírpapír a javításhoz. Később derült ki, hogy trehányságból egyszer lefogyott az olaj.
Apám 75. A telek 1 hektár. Ásni már nem megy neki. Én meg inkább bírkózom a Hondával egy napot, mint ássak egy hetet. Évi egyszeri 1 hektárért mennyit érdemes költeni.
Smirgli, kínai hajtókar, és kibírja évekig.
Vagy új motor rá, és sokáig jó, de nem olcsó megoldás.
És a kettő közt legalább 6-8-10 variáció.
Profi vagyok probléma csinálásban....... holnap inkább elmegyek pecázni.:)
Mert az a rohadt fődet nem lehet ám parlagon hagyni.
Igen. Elővettem a fenőkövet, és a csiszolót is.... rajta van a listámon a "megmentős" verzió is. Csak ehhez már mikró, meg minta hajtókar kellene /kedd/. És ma már nem is akarok csak így elméletben dolgozni. :)
Van a cégnél jó köszörű. A szomszédban /800m/ meg igazi főtengely köszörűs /még cimbora is/, lehet tud is hajtókart, de így ünnep alatt nem zaklatjuk.
Most szépen a fejemben listázok. Azt majd a jövő hétre csak megérik a megoldás bennem.
Mnagy.....Mnagy..... fűrészes topic? Lehet? Vagy az aprítós.......
Henger-dugó, jó lesz még /gyűrűk is szinte újszerűek/:
A hajtókar tuti kuka. Másfél millivel nagyobb, mint a főtengely:
de.... erre érdemes lehet még rátenni:
Olyan..... szemre csíkos, kicsit körömmel is érezhető. Mérni nem tudom a "hiányt" feltéve hogy kerek méret volt. Körkörös, hengeres....... csak nem szép. Vélemények, tapasztalatok?
Hát igen... tényleg csend van. Ez vagy azért van, mert a Hondák nem romlanak, vagy..... nem tudom. Úgy is van most egy hosszú hétvége, biztosan szétszedem. Utána még mindíg eldobhatom. :)
Hajtókar kiverődés..... akkor ez egy tipikusnak mondható valami?
Nagy zúzódásra nem gondolnék /nulla tipusismerettel/, mert nagyon megbízhatóan indul. Azon a rövid távon amit próbáltam, ereje is van. Még csak nem is füstöl.
Micsoda videjók vannak....
Ha van egy kis szerencsém, akkor ez azért még megfizethető dolog:
Segítségre, némi iránymutatásra lenne szükségem. Sikeresen "bevásároltam" egy kapával. Honda GCV 160 van rajta. Megbízhatóan indul, forog, kapál /sokat ugyan nem mertem próbálni/, de ijesztő kopogás jön a motorból. /természetesen, olaj van benne/
Lendkereket jobbra-balra mozgatva jól hallható a kotyogás, gyertya nyíláson keresztül kb 1mm-t "diagnosztizálok".
Nem idegen tőlem a dolog, szét fogom szedni, csak kíváncsi lennék van-e valakinek tipus tapasztalata. Mire számítsak. Dugattyúban a csapszeg, vagy a hajtókarban a dugattyú csap, vagy a főtengely szem a hajtókarban a jellemzően meglógósodó alkatrész? Vagy netán minden egyben... :(
Érdekelne, mennyire jellemző hogy .... mondjuk a hajtókar megrágja a főtengelyt is.
Esetleg valami más, ami így külső szemlélődésre nem jut eszembe.
Ha oda jutok, melyik a legjobb-legolcsóbb alkatrész beszerzési lehetőség?
Egy kis elig: kf04 tehát normál kuplung a könnyített hajtómű(két félből áll a hajtóműház) többféle motorral szerelik s van 2x3 és 2x4(ritkábban találgató) kapás, kf extra régi típusú(erősebb)hajtómű normál kuplung én csak 2féle motorral láttam briggs 850 és 875, ez is van 2x3 és 2x4 kapás változat, sőt extrában láttam gyárileg fixen beépített "felezőt"(dupla ékszíjtárcsás 1/2 és 1/1 sebeség) Ha esetleg valamelyik kf mellett döntenél célszerű felhívni szentkirály kft és m-forg kft.
Amit figyelgettem hogy a kuplungunk a hagyományos legyen.
Ez azért sajnos kizár pár kedvelt márkát most a KF Dragon 65 lesz talán a befutó de meg nem tudom hogy a quantum a lightosabb verzió ebből a KF szériából vagy nem ...
Azt sem tudom hogy honda elegyen-e kizárólag vagy a kf extra 850 ... :)
Ha erre gondolsz http://komroll.hu/media/com_hikashop/upload/30100009Sarabolo01.jpg kiválóan működik. Célszerű felezővel használni(jobban belekap), a ferde(csavart) kések jobban vágnak(gondolj a paradicsom szeletelésre) Amennyiben felezővel sem kap bele jól(kemény kötött talajnál esetleg) próbáld meg a kések szögét növelni (ötszög csúcsáról leflexelni s meredekebben visszahegeszteni,mintha nyitnál rajta)
Valaki megmondaná miért jó ha 5 szögletű, és íves a kés a sarabolókerékben? Mert az itthon kapható nem működik nekem rendesen, ez olasz :) Bariban lőttem tavaly nyáron egy szőlészetben.
Szia! Tegnap este szerencsésen hazaértünk, sőt, rendeltetési helyére is elszállítottuk a kis gépet, a kötöző anyagot külön nagyon köszönjük, az nagyon kellett, nem túl jók az utak felétek.
Talán hétvégén már be is tudom fogni munkára a kis ördög szekeret. Ha nem, akkor kicsit később, de mindenképpen nagyon hasznos lesz a háznál, masszív masina. Szerintem a vonórész is stimmelni fog.
Őszintén? ha csak nem túl nagy terület tolikapa,nagyobb darabnál kertigép után ekekapa(igli), jó lenne a saraboló(hengerkéses) sajnos a gyári kicsit széles a sorokhoz én rotátort sorközben nem használok.
A kf sorozatot is gyártja http://ceginformacio.creditreform.hu/cr9310215344 . Az előbbi hsz-ben linkelt képet nem ismerem, de valóban ismerősnek tűnik de nem kf sorozatra hanem fk-ra (fordított kuplungos), én nem szeretem a fordított kuplungot.
Szívesen vennék ilyen cuccot mert szimpi csak kicsit aggaszt hogy sem egy weblap se érdemi információ nincs a cuccal és c céggel kapcsolatban. Az alépítmény nagyon hajaz a régi Robi cuccokra. Normális vastag anyagból vannak a kapatagok az alu öntény is robusztusnak tűnik mint a közepes KF széria.
Pontosan azt írtam a sebesség mélységszabályzás a csoroszja feladata, a háromszöget azért teszik +ban hogy a hajtóműház alatt is legyen művelés gyomirtás. Én nem tenném, írtam is nekem hátrafelé ívelt csoroszjám van sokkal könnyebb dolgozni kevésbé szedi össze a gazt, az esetleg összeszedettet is könnyen leesik-lecsúszik
Biztos, hogy csak a lazitás a funkciója? Az a csoroszlya inkább a haladás sebességének és ezzel a művelés mélységének állitását teszi lehetővé. Ha lenyomom, akkor a kapa ledolgozza magát. Ha kiemelem, akkor megyünk tovább. Szerintem pont azért egy előredőlő ék alakú valami, hogy enyhe lenyomásra is behúzza megát a földbe.
" lehet hogy ezért ugrál ki a földből?" az a háromszög egy mini lúdtalp kapa és feladata a hajtóműház álltal kihagyott-elhagyott rész lazítása. Persze keményebb talajnál pont emiatt nehézkesebb a kezelőnek vele szabályozni a sebességet-mélységet"(eiakad-kiugrik)" nekem egy hátrafelé ívelt "laposvas" van csak(a régi robi gépeknél volt ilyen).
Tudtommal a kf továbbra is kapható szinte minden boltban, majd utánnanézek nem hiszem de lehet hogy más lett a szentkirály tulajdonosa. A szentkirályiak régóta gyártanak leegyszerűsített gyengébb rotákat az mtd-nek,de az nem a kf04 sorozat. A marci s misina is a "környéken" készül,mondhatnám néhány ember kivált lelépett a pletyi szerint
Lényeges különbség nincs a gépek közt a kinézetükön kívül nekem Zongshen van nem volt vele gondom most talán a Rurist választanám mert jobb áron van és több tartozékot adnak hozzá.
Mi a különbség Oleo-Mac MH 197 RK és a 197 RKS között mert leírásban annyit találtam RKS láncos, RK gyengébb és más a művelési mélység. Másmilyen kapatag lenne rajta?
Többen írjátok a Ruris illetve Zongshen gépeket, ezeknél a megbízhatóságtól illetve az alkatrészelllátástól nem kell tartani?
Én is gépet tervezek beszerezni, futót próbálok vadászni apróba.
Miért kellene azt levágni? Oda annak a helyére kell illeszteni. Ha a "kocsirúdban" kisebb a furat akkor felfúrni, ha nagyobb akkor egy betétcsövet kell bele készíteni. De úgy látom rövidebb is, úgyhogy vagy közbetétek kellenek vagy a legjobb egy esztergályossal készíttetni egy új csatlakozót a rúdra és a régi helyére rendesen felhegeszteni mert ez a legjobban igénybe vett pontja a szerkezetnek.
Eddig kiváló a kanyarodáshoz, de az oldalirányú mozgások felvételére(mikor billeg a futó jobbra-balra), én javasolnék még egy pluszt: kettő, egymásba csúszó cső vonórúd, egy ovális keresztirányú furattal mindkét csőbe(10x30mm), bele egy 10-es acél csapszeg, na, akkor lesz az igazi, különben csavargatni fogja a gép, vagy a pótkocsi elemeket, a végén valami törhet.
Képet nem mert már nincs meg a "közdarab",én nem a csoroszjatartó végére kapcsolnék,nekem egy kb15cm közdarab volt közvetlen a hajtóműházon két laposvas(hasonlóan mint az eredeti)a végükön U alakra hajlított széles laposvas furattal,a terra-robi kocsirudnak a fejrésze pontosan illeszkedett az U-ba.Hosszú közdarab nem jó mivel ekkor nehéz lessz kanyarodni.
Ha az alkatrész árakat beszerezhetőséget is nézzük akkor kf vagy robix. Kf alkatrész az szinte minden szervizben van rövid időn belül megjön.(azországban szerintem a legtöbb gép kf jelenleg) Kf-ből szerintem a régi típusú hajtóművest érdemes venni(kf exra) ennél a ház erősebb stabilabb ez főleg vontatásnál jelentkezik.
Tetszetős gép, a briggs motorja 163ccm. Egy előre, egy hátra. Én az árát az oleo mac 197rks alá tippelném, inkább a 175 ellenfele. Talán az árai 150 körül van.
Az M-forg webáruháza már egy éve szünetel, de lehet náluk mindent kapni csak telefonálni kell. A Szentkirálynál sincs minden termék kitéve a weboldalra érdemes ott is telefonon érdeklődni.
Sziasztok van itt olyan ember aki egy Honda F-400 rátakapát bont ? vagy alkatrésznek leginkább csak két alkatrész érdekelne engem róla nagyon be karikáztam egy képen mi az a alkatrész ami érdekelne róla! válaszokat köszönöm előre is
Sziasztok van itt olyan ember aki egy Honda F-400 rátakapát bont ? vagy alkatrésznek leginkább csak két alaktrész érdekelne engem róla nagyon be karikáztam több képen is mi az ami érdekelne engem
Lehet használni csak nehéz kormányozni,és főleg ha a kocsi jelentősen terhelt könnyen bicskázik egy esetleges hirtelen rátoláskor,s landolás az árokban.