Zsúfoltság a Nyíregy-Bp vonalon? Nem is engednek álló utast! Ez a távolsági közlekedést végző bármilyen volán járatáról ár nem mondható el, na ott, van zsúfoltság.
Van pár pontatlanság cikkben. Kimondottan a pestire 1 419 vn, FLX-954, ezen kívül két másik, -952, -953 a vonalon jár, ha jár. Neoplanból valóban kettő volt, de 12 és 13.8m. Utóbbi FJG-299, előbbi xxx-700(?). Mellesleg jó lenne, ha a "vonalra" is ennyire figyelne Járku "úr" és nem jelennének meg érdekes cikkek a Keletben.... Ők nem késnek, nincs zsúfoltság.... ANYÁD!
Helyközi buszokat igénybe lehet venni helyi forgalomban. Helyi bérlettel valóban nem,de jegyes utazásra van lehetőség. 10km-es jegy ára olcsóbb,mint a helyi (nem a kedvezményes) menetjegy ára,egyéb kedvezményekről (50% ; 90%) nem is beszélve.
Eszerint 25% a városi busz részesedése Nyíregyháza város belső helyváltoztatásaiból.
Az azért furcsa volt, hogy az ábra szerint a helyközi buszok 0%-kal (vasút 1%-kal) részesedik, de a következő nyolc-kilenc oszlop diagramnál végig rákérdeztek a helyközi buszra és értékeltették a mintát adó lakossággal.
Ha nulla % akkor minek rákérdezni ?
Valószínűleg nem nulla, hanem nulla egész valamennyi tized, oly kicsi, hogy kerekítéssel is inkább nulla.
Azért Nyíregyháza illetékes alpolgármestere helyében csak fenékbe billenteném azt a városházi alkalmazottat, aki elfogadni és kifizetni javasolta ezt a munkát úgy, hogy : - nincs benne Nyíregyháza modal splitje, - nincs benne a Nyíregyházara/ról be-kimenő forgalom modal splitje
Az első bekezdésében leírja, hogy a helyzetértékelés külön munkarészben van. Ami nem ez a pdf.
A tanulmány szakmai megalapozásául a teljes városra és annak agglomerációjára, minden közlekedési módra és érintett szolgáltatásra kiterjedően forgalomfelvételek kerültek elvégzésre 2013 novemberében, melynek részletes elemzése és a levont következtetések a Helyzetértékelés (I/1.) munkarészben kerültek összefoglalásra.
Azért Nyíregyháza illetékes alpolgármestere helyében csak fenékbe billenteném azt a városházi alkalmazottat, aki elfogadni és kifizetni javasolta ezt a munkát úgy, hogy :
- nincs benne Nyíregyháza modal splitje,
- nincs benne a Nyíregyházara/ról be-kimenő forgalom modal splitje.
Mintha idegen nyelvet tanítanának valakinek a betűk kiejtésének módja nélkül.
Jó-jó, hogy egy alpolgármester politikus és nem szakember, de azért a kettő modal splitről még neki (abban a székben) is tudnia kell, hogy alap-alap adat.
Igen. De csak merészel. Megmondom őszintén, én már azzal is megelégednék, ha folytatódna a buszcsere. Ez a gagyi sereg, ami itt jár most, rossz a szemek, az utazónak, meg a tüdőnknek is. Nem tudom lesz-e változás, de nagyon csúszunk lefelé. Ez a terv nagyon szép, és drukkolok is hozzá, de a pesszimizmusom egy kissé felül kerekedett. Ott, ahol szó nélkül tűrik, hogy folyamatosan leépüljön a buszpark, attól tartok, csak egy szép olvasmány marad ez a tanulmány. Hát kíváncsi leszek.... (arra is, hogy valaha még egyszer az önkormányzatunk említést tesz-e ennek a tanulmánynak a létezéséről is). Szerintetek??
A konkrét helyszín tömegközlekedéssel való ellátottságát(/elláthatóságát) nem ismerem, inkább csak az első kérdésre próbálok meg válaszolni.
A megyében a nagyobb ipari üzemek kiszolgálást kisebb-nagyobb magáncégek végzik, illetve Nyíregyháza esetén a Volán intézi a helyi dolgozók szállítását. A Volán árban (de jelenleg színvonalban sem) nem rúg labdába (valószínűleg nem is akar) a magánvállalkozók mellett.
Egy példaként a nyíregyházi LEGO-t tudom felhozni, melynek már évek óta egy miskolci központú vállalkozás végzi vidéki a munkásszállítását. 6 járatot üzemeltet a három műszakos rendhez igazítva, beleértve a hétvégéket is. Van néhány olyan csapásirány, amit ez a hat vonal nem érint (pl. Nyírtelek), azokról a helyekről a dolgozók vonattal járnak, az állomáson a helyi járatra átszállva. A buszok a műszakok után óra:15 kor indulnak,valamint kb. fél órával hamarabb érkeznek be. A járműpark nyugatról levett jó esztétikai állapotú,utasterét tekintve változóan leharcolt buszokból áll. Van köztük fapados elővárosi kivitel,de 2+1 elrendezésű bőrfoteles Bova is. A dolgozók utazását nagy részben a munkáltató fizeti, ezen felül néhány ezer Ft ot levonnak a fizetésből is. Vannak a megyében más rendszerek is, például egy nyírbátori multinál az utazást teljes mértékben a vállalat állja. Esetleg össze lehetne szedni a többi nagyobb üzemeket kiszolgáló járatokat,tapasztalatokat,bár ez itt meglehet offtopicnak számít.
Az új céggel kapcsolatban feltételezhetően a vonat lesz az egyik fő közlekedési eszköz, hisz Tiszabezdéd elég közel van egy komolyan vehető vasúti vonalhoz. Buszokat tekintve egy vasútállomás-telephely közti távolságot - kisebb ráfordítással - talán a Volán is be tudna vállalni, amennyiben valóban szükséges buszt közlekedtetni ezen távon. Ha a környező településekről lesznek munkásbuszok, akkor a többi céghez hasonlóan valami olcsó/elfogadható színvonalú magáncéget képzelek el. Aztán meglátjuk, ez csak egy vélemény az itteni infók/tapasztalatok alapján.
Érdeklődnék, hogy idén eddig idén történt e selejtezés vagy felújítás a buszok között? ha igen melyek s milyen mértékben?? Illetve, hogy a 200-as sorozatból helyközibe mely buszok vannak?
Nem vagyok egy Grétsy, de "világbajnok utastájékoztatásnak köszönhetően" ironikus szófordulat nem az a nyugodt, megfontolt TÁRGYILAGOS fórumozó hozzászólás, tetézve a vastagon kiemelt részre, ami ugye kiabálásnak felel meg... Ehhez képest Neked csak telefonálnod kellett volna a toronynak, a MÁV decentrumnak vagy - ne adj isten - a forgalomvezetőnek és tudtad (volna). De nem, Te így írod be a fórumba....
Második beírásodban már személyeskedsz.. "Ne haragudj, hogy ezt kell mondanom, de ez megint mellé duma valahonnan, valakitől..." amire az én iróniám "Nem haragszom, de menj el médiafigyelőnek és kukacoskodj ott" már alap arra, hogy feltételezd "Egyre inkább azt érzem, hogy nem én vagyok az, aki folyamatosan megsértődik...Jó lenne, ha leszállnál végre a Volános múltamról"
NEM mellékesen még mindig nem "emlegetem a beosztásodat és egyéb dolgaidat egy nyilvános fórumon"
És végül, de nem utolsósorban: "nem állítottam konkrétan, minden pontban a Volán felelősségét, hanem a helyzetekért kialakult felelősökről beszéltem" annak fényében, hogy az előző hozzászólásodban még ezt írtad: "Annyira figyeli a tisztelt Volán vezetés azt, hogy ki, mikor, mit ír a Volánról, vagy a város közlekedéséről az írott és elektronikus médiában, csak pont ezt nem olvasta... A másik: Amilyen balesetveszélyes helyzetet sikerült kialakítani itt Sóstóhegyen a tereléssel, azt külön tanítani kellene..." HÁÁÁÁÁT legalábbis megmosolyogtató ellentmondás...
Tényleg utoljára: "még ha önhibáján kívül szerződést kénytelen szegni az közlekedési társáság" igen, jól írtad..
Egyre inkább azt érzem, hogy nem én vagyok az, aki folyamatosan megsértődik...
Jó lenne, ha leszállnál végre a Volános múltamról. Én sem emlegetem a beosztásodat és egyéb dolgaidat egy nyilvános fórumon. ... nem vagyunk egyformák...
Az 1-es pontod első mondatával egyetértek, ugyanakkor nem tudom mennyire olvastad figyelmesen az írásomat, de nem állítottam konkrétan, minden pontban a Volán felelősségét, hanem a helyzetekért kialakult felelősökről beszéltem. Ezt az inget magadra, pontosabban a cégre húztad... Sajnálom...
Bocsánat, hogy a 6480 ft-os bérletemért elváróm, mint utas, hogy, ha már - még ha önhibáján kívül szerződést kénytelen szegni az közlekedési társáság, legalább biztosítson alternatívákat, vagy magyarázatot.
Kimegyek egy buszhoz, ami nem jön. Felmérem a helyzetet, valahol meg is értem. Gondoltam késik, de azt meg sem mertem álmodni, hogy semmilyen mentesítő járat nincs.
Hajnali 5-kor zárták le az átjárót, én a 9.39-essel szerettem volna utazni. Miféle gyorsreagálású egység az, ami 4és fél órán keresztül nem veszi észre, hogy gáz van???
Sok-sok gondolatot leírhatnék még, de azt gondolom, teljesen felesleges....
Nem haragszom, de menj el médiafigyelőnek és kukacoskodj ott... MELLÉ DUMA???
1.,Csak jelezni szeretném, hogy ilyen eljárásoknak jogszabályi keretei vannak.. Örülök, hogy jár Neked a Napló, de a Volánnak NEM onnan kellene megtudnia ezt (és mi van, ha Nekik nem jár??)
Nem mellékesen szakhatóságként is eljáró céget kihagyni???
2., A terelési útvonalat a GHY jelölte ki, amit a NyírVV-nek továbbított.. A Szabolcs Volánnak beleszólási lehetősége sem volt.
Ui:Kedves Györgyúr! Ugye nem kell újra lejátszanunk a ki sértődött meg, mire, és hogyan bosszulja meg játékot??
Ne haragudj, hogy ezt kell mondanom, de ez megint mellé duma valahonnan, valakitől...
Szeretném figyelmedbe ajánlani a Nyíregyházi Napló 2014.04.02-án megjelent LEZÁRJÁK A VASÚTI ÁTJÁRÓT c. cikkét, amiben a következőt olvashatod:
" A MÁV Zrt. beleset-megelőzési és baleset-elhárítási munkát végez Sóstóhegyen, az Igrice utcai vasúti átjárónál május 7-én 5.00 órától május 9-én 21.00 óráig. A munkálatok ideje alatt teljes pályazárra kell számítania az arra közlekedőknek. Kérik a lakosságot, lehetőség szerint kerüljék el ezt az útszakaszt a megjelölt időpontban."
Ez a cikk a város hivatalos lapjának 2. oldalán jelent meg.
Annyira figyeli a tisztelt Volán vezetés azt, hogy ki, mikor, mit ír a Volánról, vagy a város közlekedéséről az írott és elektronikus médiában, csak pont ezt nem olvasta...
A másik: Amilyen balesetveszélyes helyzetet sikerült kialakítani itt Sóstóhegyen a tereléssel, azt külön tanítani kellene...
2008.november 18-án 9.00 és 13.00 között volt legutóbb ilyen lezárás, akkor a hozzáértők egy sokkal praktikusabb és okosabb útvonalat és megoldást jelöltek ki.
Ha gondolod, segítségképpen elküldhetem azt az anyagot!
Az utastájékoztatás elmaradását köszönheted a GHY kft.-nek (kivitelező), aki még mindig nem küldte el a forgalomkorlátozásról az értesítést a Szabolcs Volánnak! A NyírVV küldte át az elektronikus levelet, így tudták meg egyáltalán mi, meddig folyik ott...
A világbajnok utastájékoztatásnak köszönhetően fogalmam sincs hol kell felszállnom a 9.39-es 14F jelzésű autóbuszra, mivel a vasúti átjáró le van zárva egész napra és már a sima busznak is meg kellett fordulnia. Vagy hivatalosan nyitva van, csak nem hivatalosan zárták le??????
Én úgy tudom, hogy a honvédségi volt 78-as és a 3 VB-s gép 79-es (konkrétan pont a pécsi 3 ajtós helyi csuklósok rendszámaival együtt voltak az övéik).
Gondolom kizárásos alapon a 36-67 lehet, mert a 68 első ajtaját átépítették 1,3 m szélességűre, a 69-et meg szimplán szétvágták 1992-ben.
Viszont nálam 1987-es a VB selejtezés, az AVE-hez meg 1989-es állományba vétel van beírva - és ez két év differencia. Kaphatok korrekt dátumo(ka)t ehelyett?
A Szabolcsos helyközi Volánbusz eredetű, a Trans-Touros honvédségi. Képekhez, további infókhoz ebben a topikban kell visszaolvasni évekre visszamenőleg.
Azokra nem emlékszem, nem igazán buszoztam a városban a 80-as években. Viszont helyköziben is voltak 282-esek legalább 2, az egyik a TT-hoz került, a másik hagyományos volánsárgát is sűrűn láttam egy időben. Ezek 1-2-0-2 ajtóval voltak az első 266 mintára. Többször áttúrtam már a netet, de ezekről semmit sem találtam.
Lehet hogy "old" vagyok, de nem hülye. Ezt a kettőt gyakran keverik. Kettővel korábban leírtam, miért gondoltam. Még ha nem is most, és nem ezeket a buszokat. :-(
Akkor nincs más hátra, szagoljuk a bérelt korszerűtlen 200 éves buszokat. Ezek olyan igazi "magyaros" válaszok voltak a részetekről. Megmagyaráztátok, hogy miért is nem. Arra még nem gondoltatok, hogy ez esetleg egy jövőbe mutató dolog is lehetne? (vagy valamely más alternatív meghajtás). A BKK már vagy 450 milliárdot "húzott le" az EU-ról. A pályázatból Szabolcs megye sincs kizárva. Csak mindig elfogadjuk, hogy nekünk ilyen nem lehet. Ahogy most is.
Üzemeltetni, szervizelni, kiképezni/oktatni a személyzetet, külön csarnokot biztosítani a CNG üzem követelményeihez, időszakos vizsgákat elvégezni rajta meg a szomszéd fogja ingyen és bérmentve.
Lett volna a városnak pénze 37 db CNG üzemű típusidegen használt autóbuszra?
Mennyibe fájt volna még pluszba, hogy üzembe állítják őket?
Mennyibe fájt volna még a műszaki háttér kiépítése és a képzés?
Külön flotta üzemeltetés, javítás, karbantartás mennyivel több, mint egy sima dízel üzemé?
Albánál a fehérvári telepen sorakozik 12 LPG üzemű DAB, szerintem olcsón megszámítják bárkinek, bár ülést és kijelzőt senki ne keressen bennük, azok már jórészt az Ik200-asokban találhatóak. Még védik a telep talaját az esőtől...
Ma délután nem hittem a szememnek. Péntek délután 3-kor egy meglepő színfoltot láthattunk a városban. Két Kapena sietett egymás után 12-es jelzéssel a Korányin a Vasúti Aluljáró irányába. Annyira meglepett, hogy nem is volt időm lefotózni. Ügyesen megoldotta a forgalmista a buszhiányt.
Az nem volt kérdés, hogy hibrid busz lesz vagy sem, mivel lényegesen olcsóbb a villamosnál meg a trolibusznál, amit az Unió nem támogatott. A pénzt az Unió adta rá nem a Daimler, talán a pályázati kiírás volt kihegyezve a Mercire, mert ugye ki volt kötve hogy soros hajtással lehet csak indulni, ez meg ugye csak a Mercinél van.
Szerintem semmi tévhit-terjesztés nem volt a mondanivalómban. Nem azt mondtam, hogy csak és kizárólag villamost támogat, de annak kerete és főleg támogatási intenzitása (sic!) jelentősen nagyobb.
Kecskemétről meg röviden annyit, hogy nem véletlenül van akkora Mercedes jel a gyár előtt.. Szerinted milyen hibrid buszt vettek? Szerinted ki adta rá a pénzt? SZERINTED???
Az utolsó 2 mondatoddal mélyen egyetértek.. Csak az a baj, hogy az EU a villamost támogatja, így mindenki nyakra-főre villamost akar
(a csurran-cseppen feltételezéseket meg nyilván kikérem a résztvevők nevében..)
Olyan szavak, hogy financiális egyensúly, rentabilitás, fenntarthatóság, közlekedési rugalmasság meg csak arra valók, hogy a buta mérnökök csapkodjanak vele...
Annyi pénzből, amiből egy troli - főleg egy villamos - felépül, Nyíregyháza teljes járműparkját minimum hibridre lehetne cserélni... SZVSZ
Nem is értem, miért nem trolival kampányolnak? Sokkal több realitása lehetne, mint egy dízel városi vasútnak...Nem is tudom, hol van olyan, hogy dízel városi vasút? Szerintem a gyorsulása még a buszhoz képest is rosszabb, nem is szólva az elektromos járművekhez. Mire felgyorsulna, már kezdhetne fékezni is, a megálló távolságok miatt. Arról nem is szólva, hogy keskeny nyomközűt építeni, kvázi skanzen vasutat? Nagyon parasztvakításnak tűnik ez az egész. Azért rendes az önkormányzattól, hogy ilyen tanulmányokra költ...
Lehet megfognak szólni a témáért, de van mostanság valami hír a kisvasúttal kapcsolatosan? Számomra még van remény, amíg a sínek a helyükön vannak. Sóstóig továbbra is látnám értelmét, nem is beszélve a piacról, ami kedvezőbb lenne a kedves vásárló korosztálynak. Egyébként ma Sóstónál láttam a pályán egy 4 személyes "szekeret" elsuhanni. :)
Múlt hónap közepétől a Volán szerződéses járatot közlekedtet az új LEGO gyárba, melyre csak a dolgozók szállhatnak fel. Áprilistól azonban ezen járat át fog alakulni közösségi közlekedésre hivatott, külterületre kiterjesztett helyi járattá H40L néven. A jelenlegi H40-eshez képest rövidített útvonalon,a belváros érintése nélkül fog kiérni végállomásához,mely az említett gyár lesz.
Jelenleg semmi nem biztos a Volán "életében", egyik napról a másikra változhatnak a dolgok. Lehet visszamennek, lehet nem. Anno. úgy volt, hogy a Hajdús 415-ösökre nem lesz már szükség, ennek ellenére mai napig itt vannak.
Mindegyik kapott. Még az a Borsodos gép is, amely már vissza is ment Borsodba. Ugyanígy volt a két Körös Volános is, de már azok is hazatértek. A Zalás kocsi is meg a Somlós kocsi is csak március végéig maradnak. Ja meg a a Volánbuszos gépek is.
Szerintem csak a LOL-713-ban van benne, és esküdni mernék rá, hogy egy-két hete még nem volt ott.
Más, az lenne a kérdésem, a Volánbusztól mit keres itt helyközi 415-ös? Ma az FGM-285-öt láttam Nyírtelek felé menni. Ez még ezzel van összefüggésben? Meg Zala Volános 256.42-t is láttam, ez is csak ideiglenes? Ezeknél az autóbuszvezető is pl. Volánbuszos?
A Hajdús MAN-ekben benne maradt az EMKE kijelző. LOL-713-ban vettem észre (elől-oldalt-hátul 8-ast mutat). Ezeket miért nem használják (ha már ott van)? Este sokkal láthatóbb/észrevehetőbb lenne.
Köszönöm! Hogy legyen némi on is, nemrég utaztam a TT "új" Setráján, 30 kg, és 150 cm felett nem ajánlom. Az ülések egymás mellé szorítva, két felnőttnek iszonyat kényelmetlen.
Egyben javítanálak, 2 óránként van Nyíregy-Miskolc, kétóránként pedig Nyíregy-Szerencs. A "kritikus" időszakot kivéve 3 kocsi van. Személyvonatoknál. A kör IC-ket ne nézzük. A szerelvényforduló meg nem kaotikusabb a volános fordáknál pl. pláne ma az ütemes baromságban.
Amit küldtem, "Vontatási díjak"című kalkulátort is bárhová felrakhatod, ahol minél többen hozzáférnek.
Lehetőleg ezzel együtt, nehogy vki azt higgye a vontatási költség egyenlő a vonat költségével, mert nem egyenlő.
------------
Sőőőt-2.
Ha nem lennék lusta (de az vagyok) akkor az itt kérdező olvtársunknak kiszámolnám a Nyíregyháza-Szerencs szakasz hasonló költségét és bevételét is.........:-)))
Igaz-e, hogy ezeknek a régi vacak vagonoknak a fékbetéteit igen sűrűn (3-4 naponta) cserélgetni kell?
--------------
Nem.
Ez nem igaz.
Az igaz lehet, hogy pl. Szolnokon, ahol 6-7 kocsis ingákat kell karbantartani ott egy-egy ingához 3-4 naponta hozzá kell nyúlni, de ott se azért mert 3-4 naponta elkopna hanem mert egy-egy ingán van 7x4 tengely, 28x4=112 fékbetét.
Óhatalan, hogy ha nagyon lelkiismeretes az ellenőrző személy akkor négy naponta, az ugye 448 vizsgálat (??) ne találna egy cserélni valót.
Nem tudom pontosan mennyit bír egy-egy Bhv fékbetét, de szerintem inkább két-három hetente cserélik intenzív használatban (100-120 km/h vonalakon, ennél szolídabb vonalakon ritkábban.
Egy vonat költségét így tudjátok kiszámítani: Példa lesz a Miskolc-Ózd
Veszed a vontatási díjak exel táblát.
Abban rákattintasz az M41-re. A zöld téglalapba beírod, hogy 2, mert kettő kocsit vontat. 2 kocsi = 160 ülőhely.
Alulra, a harmadik, legalsó piros téglalapba beírod, hogy 58, mert Miskolc-Bánréve-Ózd = vasúton 58 km.
Ekkor az exel tábla kiszámolja és az M41 sorának jobb szélső rovatába beírja, hogy 65.062 Ft.-
Tehát ennyi a vonat vontatási költsége Miskolcról Ózdra. Ebben benne van minden ami vontatás, a mozdonyvezető költsége is.
Ez még nem a vonat költsége.
Ehhez jön a START költsége ( kalauz bére, takarítás, jegy, stb.) ez 200 Ft.-/km, tehát 58x200= 11.600 Ft.-/vonat.
Eddig 65.062 + 11.600 =76.662 Ft.-
Ekkor már csak pályát kell a vonat alá tenni.
Ennek kiszámítása rendkívül bonyolult, a HÜSZ = Hálózati üzletszabályzat szerint kell csinálni, annyi elég kell hogy legyen, hogy PHD = Pályahasználati díj a vonatatási és Start költség 85-115% szokott lenne.
Esetünkben 76.662 Ft.- a vontatási és start költség, mivel az Ózdi vonal nem hegyvidéki de nem is alföldi, számoljunk a 85%-115% számtani középértékével, azaz 100%-kal. Tehát a 76.662 forinthoz még 76.662 forintot kell hozzáadni.
Ezen a vonalon naponta jár 13 vonatpár, = 13x 306.648 = 3.986.424 forint + 3 pár IP = InterPici ami kevesebb, kb. 3x70.000 Ft + 1 pár betétjárat Bánréve -Ózd között ami
kb.60.000 Ft.
Mindösszesen a vonalon a vasúti személyszállítás munkanapokon körülbelül : 3.986.648 + 210.000 + 60.000 = 4.270.000 forintba kerül.
Körülbelül.
Számoljunk csak napi4.000.000 forinttal.
Ezért a pénzért a MÁV, napi 26 vonaton + 6 IP-n + 2betét járaton elszállít, 1470 utast, átlag 25-35 km-re.
Egy utas elszállítása kb. 2.721 forintba kerül, amiből az utasok kb. 40%-a szerencsés esetben megfizet 525 forintot, a többi40% kb. 100 forintot és úgy kb. 20% pedig semmit.
A napi bevétel jó közelítéssel körülbelül (588x525) + (588x100) + (294x0), összesen kb. 367.500, kerekítve talán 400.000 forint is lehet.
A START napi költségének ( 4 millió Ft.-), talán 10%-a is (400.000 Ft.-) befolyik menetdíj illetve visszaosztott bérletár formájában munka- és iskola napokon.
Egy vonat költségét így tudjátok kiszámítani: Példa lesz a Miskolc-Ózd
Veszed a vontatási díjak exel táblát.
Abban rákattintasz az M41-re. A zöld téglalapba beírod, hogy 2, mert kettő kocsit vontat. 2 kocsi = 160 ülőhely.
Alulra, a harmadik, legalsó piros téglalapba beírod, hogy 58, mert Miskolc-Bánréve-Ózd = vasúton 58 km.
Ekkor az exel tábla kiszámolja és az M41 sorának jobb szélső rovatába beírja, hogy 65.062 Ft.-
Tehát ennyi a vonat vontatási költsége Miskolcról Ózdra. Ebben benne van minden ami vontatás, a mozdonyvezető költsége is.
Ez még nem a vonat költsége.
Ehhez jön a START költsége ( kalauz bére, takarítás, jegy, stb.) ez 200 Ft.-/km, tehát 58x200= 11.600 Ft.-/vonat.
Eddig 65.062 + 11.600 =76.662 Ft.-
Ekkor már csak pályát kell a vonat alá tenni.
Ennek kiszámítása rendkívül bonyolult, a HÜSZ = Hálózati üzletszabályzat szerint kell csinálni, annyi elég kell hogy legyen, hogy PHD = Pályahasználati díj a vonatatási és Start költség 85-115% szokott lenne.
Esetünkben 76.662 Ft.- a vontatási és start költség, mivel az Ózdi vonal nem hegyvidéki de nem is alföldi, számoljunk a 85%-115% számtani középértékével, azaz 100%-kal. Tehát a 76.662 forinthoz még 76.662 forintot kell hozzáadni.
Ezen a vonalon naponta jár 13 vonatpár, = 13x 306.648 = 3.986.424 forint + 3 pár IP = InterPici ami kevesebb, kb. 3x70.000 Ft + 1 pár betétjárat Bánréve -Ózd között ami
kb.60.000 Ft.
Mindösszesen a vonalon a vasúti személyszállítás munkanapokon körülbelül : 3.986.648 + 210.000 + 60.000 = 4.270.000 forintba kerül.
Körülbelül.
Számoljunk csak napi4.000.000 forinttal.
Ezért a pénzért a MÁV, napi 26 vonaton + 6 IP-n + 2betét járaton elszállít, 1470 utast, átlag 25-35 km-re.
Egy utas elszállítása kb. 2.721 forintba kerül, amiből az utasok kb. 40%-a szerencsés esetben megfizet 525 forintot, a többi40% kb. 100 forintot és úgy kb. 20% pedig semmit.
A napi bevétel jó közelítéssel körülbelül (588x525) + (588x100) + (294x0), összesen kb. 367.500, kerekítve talán 400.000 forint is lehet.
A START napi költségének ( 4 millió Ft.-), talán 10%-a is (400.000 Ft.-) befolyik menetdíj illetve visszaosztott bérletár formájában munka- és iskola napokon.
Igaz-e, hogy ezeknek a régi vacak vagonoknak a fékbetéteit igen sűrűn (3-4 naponta) cserélgetni kell? (Ezt valami vasutas topikban olvastam - s ha igen, akkor pl. baromira nem mindegy, hogy 100 kocsit szerelnek napi szinten, vagy csak 50-et.)
A Miskolc-Tiszalúc közötti szakasz kritikussága éppen annyira top aktuell, mint amennyire rugalmas a vasút-:) Heti szinten járok épp Tiszalúcon, a következőt látom:
- a legkihasználtabb reggeli iskolás járatokra (7 óra körül) szállnak fel kb. 50-en. Ezen a vonaton már az érkező utasok száma is jelentős, tehát összesen lehetnek 150-en is, mire elindul a vonat Miskolcra. Bőcs-Hernádnémeti vá.-n a személyforgalom minimális - hála a jól eltalált földrajzi helyszínnek. Felsőzsolca vá-ról ugyanez elmondható.
Reggeli csúcsban sincs 300 utas a fedélzeten, legfeljebb a fele. (Két csuklós busznyi szám.)
- vissza irányban, Szerencs felé a Tiszalúcra érkező vonaton rendre 20% körüli a kihasználtság (ezt onnan saccolom, hogy általában mindig találok magamnak olyan négyes ülést, amin csak én ülök, ha esetleg nem, akkor olyat, amin csak egyvalaki ül), a felszállók száma 10 körüli. Taktaharkányban még száll fel egy jelentősebb "tömeg", ez 15-30 embert jelent.
Igazság szerint, ezek a számok jelentősen nagyobbak lehetnének, ha előtte 23 perccel nem menne el egy Miskolc-Szerencs (ami aztán 25 perc állás után megy tovább Szerencs-Saújhely járatban). Ezen a "másodrészen" a fentinél valamivel kisebb a kihasználtság.
A 7:14-kor Szerencsről Nyíregyházára tovább induló vonat egy viszonylag jelentős utascsere után kb. 15-20%-os kihasználtsággal megy (ránézésre és hallomás alapján sokan közülük Tokajig mennek diákként).
- az egy órával későbbi vonatok mindkét irányban már kisebb terheléssel bírnak.
Délután kritikus a 15:45 körüli (Nyíregyháza-) Szerencs-Miskolc szakasz. Ezen előfordul, hogy 3 helyett 4 kocsi van, s itt rendre úgy ülök le Szerencsen, hogy valaki (egy fő) van a négyes ülésen. Krumpliszedéskor, mezőgazdasági idénymunkánál még nagyobb tömeg is összeverődik. Itt Taktaharkányig az 50%-ot is eléri, esetenként felül is múlja az ülőhely-kihasználtság.
Egy órával később a Sátoraljaújhely-Budapest fogadja Szerencsen a nyíregyházi csatlakozást. Szerencsen 20-30 utas száll fel, köztük főként Szerencsen dolgozó irodisták (csokoládégyár) és diákok. Nem követek el merényletet a MÁV-Start ellen, ha azt saccolom, hogy 25-nél többen nem szállnak le a csatlakozó nyíregyi vonatról.
A fentieknél jobban érzékelhető a "zsúfoltság", ha kivénhedt I. osztályú kocsikat állítanak ki, hisz azokban kevesebb az ülés.
Összességében:
nem tudok olyan terhelésről, amely akár a 3 kocsis vasúti kapacitást is legitimálná. (Nyilván az extrém vasárnap délutáni, hosszú ünnepek előtti/utáni stb. terhelés más kérdés.) A sokkal-sokkal olcsóbban fenntartható buszokon simán előfordul - egy vonalon naponta többször is - hogy a legkomolyabb csúcsidőben az utasok negyedének állnia kell. Ezen a vonalon a legkomolyabb csúcsidőben, a legkomolyabb terhelésű szakaszon az fordul elő, hogy az utasok felének-harmadának meg kell osztoznia másodmagával egy négyes ülésen...
Tehát vegyünk egy V43 mozdony vontatta 4 személykocsit továbbító szerelvényt Miskolc-Nyíregyháza között = 88 km hosszan.
Ha a vonat 4 személykocsiból (vagonból) áll akkor a továbbítási díj 55.600 forint körül alakul, ha csak két kocsit továbbít, akkor 44.600 forint körül.
Figyelem : ez NEMa vonat teljes költsége az említett útra, ez csak a vontatási költség egy irányba.
Tehát a különbözőség vonatonként és utanként kb. 10.000 forint lenne.
De.
Ahhoz, hogy útközben megbontsd a szerelvényt, ott ahonnan már nem kell a 4 kocsi, oda egy tolató mozdonyt kell telepítened 24 órában, tolató csapattal.
Az pedig drágább mint végig vontatni mind a 4 kocsit ha kell, ha nem.
Itt a megoldás az lehetne (egy változatban) hogy a Miskolcról óránként induló - villamos motorvonattal kiadott - személyvonat Szerencsen szétválna, és egyik fele tovább menne Nyiregyháza a másik Súlyhely felé.
Persze ehhez elébb villamosítani kellene a Súlyhelyi vonalat.
Bár műszakilag ez sem szükséges ugyanis már évtizedek óta működnek oyan, egyforma gyártmányú dízel illetve villamos motorvonatok, melyek egymással kompatipilisek, és összekapcsolódva ugyanúgy vezethetők, irányíthatók, bármelyik rész szerelvényből.
Nem off a vasútról is írni, hisz a topik címe ez ügyben NEM korlátozó.
Tehát ON.
Napközbeni vagy inkurrens időbeni szerelvény hossz csökkentésről.
Lehet, de nem éri meg.
Egy vonalnál, itt példádban Nyiregyháza-Szerencs közötti személyvonatnál a teljes vonalhosszon mért maximális utasszámra méretezik az összes szerelvényt.
Ott hibáztál megfigyelésedkor, hogy Nyíregyháza-Szerencs személyvonatot néztél, holott ezek a vonatok Nyiregyháza -Miskolc személyvonatok.
a vonal kritikus keresztmetszete a Tiszaluc-Miskolc szakasz.
Tehát erre kell méretezni.
Erre a szakaszra kell a 4 kocsi = 320 ülőhely.
Az igaz, hogy Miskolc-Nyíregyháza = 90 km-ből a Miskolc-Tiszaluc= 20 km, csak az érintett szakasz 22%-a, de vasút van annyira rugalmatlan, hogy ha 22 km-re kell 300 ülőhely akkor az egész 90 km-en közlekedteti a 300-320 ülőhelyet.
Ugyanis a 22 km-nél lekapcsolni és visszafelé ismét felkapcsolni a felesleges kocsikat drágább, sokkal drágább mint végig oda vissza vontatni.
A vonalon közlekedő szerelvényeket elég kaotikusan forgatják a vasútnál (szerelvény forduló rendszer) emiatt a le- fel- kapcsolgatás a felmerülő felesleges költségeken felül, más forgalomszervezési problémák sokaságát is felvetné.
Majd mindjárt megkeresem és beírom Neked, ide, hogy mennyibe kerül egy két kocsis vonat továbbítása és egy négykocsis vonat továbbítása a Miskolc-Nyiegyháza szakaszon.
Közlekedésbarátként, (ebben a vasút is benne van) írom: részben megáll a korábban írt irányonkénti változó terhelés is, illetőleg az esetleges tolatási munkák nehézsége is. Azért azt megjegyezném, hogy Szerencs felé a csúcsidők kivételével 3 kocsis szerelvények járnak, 4-5 kocsi az IC attól függően, hogy van-e kerékpárszállítás, illetve korábban volt kör IC-be beforgatott hosszabb nemzetközi (cseh/szlovák) szerelvény, ezt manapság nem látom, attól még lehet ilyen is. Ha igazán belegondolunk, Záhony ill. Debrecen felé vannak durva szórások, 2-10-12 kocsis szerelvények járnak végcéltól és időszaktól függően. Itt a 2 kocsis szerelvény, még ha tele is van legalább olyan pocsékolás, mint egy alig kihasznált 3-4 kocsis. Ennek fő oka a millió szir-szar kft-be kiszervezett vasút. Akit érdekel elcsodálkozhat egy V43 mozdony km költségén 2-3-4... kocsis terheléssel. 2000 Ft-on felül indul, két kocsi 160 ülőhely....
Gondolom, üzemszervezési okai vannak: ha az egyik irányban üres, akkor a másik irányban nem feltétlenül (pedig de-:), meg a napi 2-3 szét- és összekapcsolgatást, az azzal járó pályaudvari tologatást így megspórolják. Mivel a vasút egy alapvetően rugalmatlan üzem, az is lehet, hogy a sok tologatás még drágább, mintha egész nap üresen jár az egész szerelvvény-:)
Azóta meg lassan elfogyott ott az utas. Most ott tartunk, hogy semmilyen nehézséget nem okozott a hetekig-hónapokig tartó vonatpótlás. Tudom, hogy a vasutasok nekem esnek, ha olvassák, de a csúcsban 30, völgyidőben 60 percenkénti ütemes buszközlekedéssel kiváltható lenne az Újhely-Szerencs. Rendszeresen előfordul, hogy 20 körüli utas lézeng a vonaton.
De pl. az esti időszakban miért kell ugyanannyi kocsival közlekedni, mint napközben? Még napközben sincsenek kihasználva, nem hogy este. Nem vagyok vasút ellenes, de talán a valós igényeket kellene követni.
Sok kicsi sokra megy, szóval ezen is ellehetne kezdeni.
Az igazi spórolás a motorvonatok bevezetése lenne, de arra nincs pénz, a másik megoldás a megszűntetés pedig igazi szentségtörés, akkor hogy utazgatna az a pár vasutas adópénzen?
Egyértelműen igen a válasz, de a vasútmániások szerint ezért kötél jár-:) Érvelésük szerint annyira csekélység, ami elhanyagolható. Az persze igaz, hogy a pályafenntartási és a hihetetlen élőmunka-költségek, meg a durván pazarló üzemmód mellett ez csak csepp a tengerben, de mégis.
Ha OFF-olnék, elnézést kérek, újdonságot nem fogok mondani. Igazából eddig is tudtam, hogy sok szellemvonat van, de így látva még siralmasabb a dolog. Nyíregyháza-Szerencs között 4-5 kocsival szinte üresen futkosnak a vonatok. Nem értek hozzá, de jelent valamiféle spórolást, ha kevesebb kocsit húznak?
Ex-Szabolcsos gyorgyur ismét elővette a "simábbik" modorát és csöppet sem személyeskedő hangnemben lereagált egy féligazságot...
A tény az, hogy dec. 23-án a NyírVV igeiglenes forgalombahelyezési eljárásban engedélyezte a működtetést, azonban hibatalos okirat még nem érkezett a Szabolcs Volán felé.
Bocsánat, őszintén! Én nem az általad írt "gyűjtök a 3-asra" és hasonlók kategória vagyok, szemetet is visznek tőlünk :), értem a lényeget, de az olvtárs általánosított, a részleteket inkább mellőzöm. Sajnos ez van ma.
Ha már a Szabolcs Volán oldalán nem olvasható, legalább ide kiírom ezt az utasok számára "teljesen érdektelen információt", hogy már legalább egy hete át lett helyezve a 14-14F vonalán a Korányi Frigyes u. 195. nevű megálló kb. 300 méterrel a város irányába (nagyon helyesen, kb. 10 év után) az autóbuszöbölbe.
Az kétségtelen, hogy a családi házak rátesznek a szennyezésre rendesen, de nyílván (ahogy te is írtad) ennek megvannak a kiváltó okai. Anno, úgy 35 éve ugyanez volt a helyzet, ami akkor szűnt meg, amikor a gáz, mint fűtési alternatíva elterjedt. Hosszú éveken keresztül este mehettél futni fűtési szezonban. Ha ma ezt estére hagyod, megfulladsz. És persze a kiváltó ok is ismert. Ezen az áron, ilyen gazdasági helyzetben széles réteg nem tudja a gázt megfizetni. Bár az is igaz, hogy a környezetemben többen is megtehetnék, de mégis fával füstölnek, mert spórol - az új 3-as BMW-re. Ő például arra is büszke, hogy szemetet tőle nem visznek, mert mindent eléget. Szóval itt a fejekben is rendet kellene tenni. De ha jól szétnéztél Nyíregyen az ünnepek előtt, tele volt a belváros autóval, amit még fokozott az ingyen parkolás lehetősége is. Szóval ne egymást szedjétek szét így az új év kapujában tömegközlekedő barátaim.
Engem már csak az érdekel, hogy Nyíregyházán lesz-e még új busz, vagy megindultunk a "fényes jövő" felé. Engem ez a sok roncs, amit ide hoztak, teljesen letaglóz. Korábban nagy tervek voltak, hogy nem tudom hány tízes nagyságrendben itt busz beszerzések lesznek. Ehelyett olyan gépeket bérelnek, amit jobb esetben a SZV már régen leselejtezett volna. Egyéb iránt meg okádják füstöt, ami szintén nagyon jót tesz Nyíregyháza levegőjének.
Jó kérdés, de sok gépnél jelentkezett vázrepedés. Azt sem tartom kizártnak, hogy összes megy majd (persze nem egyszerre).
Hogy megéri-e? Nem tudom. Ha minden igaz, ez az 1 cég tud mit kezdeni az Autosanok vázjavításával. Mindenképpen megéri, ha úgy nézzük, hogy nem kell újabb gépeket bérelni az így is elég "színes" flottába. De úgy gondolom muszáj volt ezt a lépést megtenni.
Nekem semmi bajom az Autosanokkal, elvisznek A-ból B-be, de most kezd csak igazán jelentkezni, hogy olcsó húsnak híg a leve.
Elég pocsék lett. A vezető oldalán kívülről nem sikerült egészben visszatenni a lemezt. A festés ocsmány, belül össze van kenve az egész plafon, és borzasztóan büdös, ráadásul zajosabb is. Mely gépek mennek még ilyen vázcserés felújításra? Megéri egyáltalán? Kb. mennyibe kerülhet?
Ajánlom a Szabolcs Volán figyelmébe. Az Agria Volán is vásárol innen gépeket. Bár a Szabolcsot nem hiszem, hogy ez érdekli, sokkal inkább a más Volánok selejtsoráról összeguberált gépek...
Csak és kizárólad a TÁMOP 2.1.6-12/1-2012-0001 azonosítószámú Újra tanulok! megnevezésű kiemelt projekt (http://www.afsz.hu/engine.aspx?page=full_tamop_216_12) miatt vannak itt ezek a buszok, a többsége márciusig marad maximum. A képzéseket 54 helszínen folytatják, melyből 52-t old meg a SZV (többi MÁV)
Újabb idegenlégiós. Ex BKV 06-15 Ikarus 260-as áll az egyik örökösföldi óvoda (praktikerhez közel) udvarán. Rendszám nélkül a fehér 280-as mellett (szintén rendszám nélkül).
Valakinek valami infója? Csak játszótér, vagy a kis embereket fuvarozzák majd vele? Nem a legideálisabb jármű lenne erre a célra.
Ezek mind csak március 31-ig maradnak. Egy országos felnőttképzés keretében vannak jelen. Több helyről, szerződéses járatban hordják az embereket a megyeszékhelyre, illetve Mátészalkára.
Hejha, ez izgalmasan hangzik, ezek szerint érdemes nyitott szemmel járkálni! Úgy tudom az Autosanokkal - főként az első szériásokkal - súlyos vázproblémák merültek fel. A gyártó sem tudott mit kezdeni az esettel, így végül Székesfehérváron, egy nagy tapasztalattal rendelkező cégnél fogják megjavítani őket. Egy kisvárdai gépet már el is vittek,talán már haza is jött. Valószínűleg ezek pótlására (is) kell.
Maximális egyetértés és köszönet az írás létrehozójának!
Annyi írás megjelent már az interneten az első ajtós felszállással kapcsolatban, küldenék én is egyet a "másik oldal" szemszögéből. Nem nagyon tudok olyan embert mondani, aki igazán lelkes lenne ettől a megoldástól. Ki-ki a maga vérmérséklete és intelligenciája alapján kezeli a helyzetet.
Autóbuszvezetőként próbálom az utasok minimális zaklatásával betartani a rendszert. Nagyjából minden második megállóra jut 1-2 vagy több utas, aki hátul száll fel. Vagy elöl, de nem tudja, mi a teendő. Ilyenkor bemondatom a rendszerrel a megfelelő figyelmeztető üzenetet. Általában semmi reakció. Ez esetben nem lehet mit tenni, nem szállhatunk ki a vezetőfülkéből minden második-harmadik megállóban.
Talán ha a többi utas figyelmeztetné őket, de ilyen csak elvétve történik, pedig a fizető utasoknak is érdeke a bliccelés visszaszorítása. Persze van, aki előrejön és elnézést kér. A jellemző inkább az, hogy ha előre is jönnek, elég zord arccal néznek ránk. Valahol megértem őket, púp a hátán ez mindenkinek, nekünk is. Leginkább a nem kívánatos konfliktusok miatt.
Merthogy sajnos vannak bőven szélsőséges alakok is, a múltkor például egy középkorú úr (ránézésre jól szituált fajta) nagy dérrel-dúrral előrerombolt, odavágta a bérletét a vezetőfülke üvegéhez és felkiáltott: "Most örülsz, b***d meg?!"
Kedves Utasok, akkor örülnénk igazán, ha emberszámba vennének és partnerként kezelnének minket, nem ellenségként. Higgyék el, nem mi vagyunk a rosszfiúk/rosszlányok, hanem azok, akik egymás ellen hangolják a társadalmat. Mi Önöket szolgáljuk. Ha csak annyit megtennének, hogy felszálláskor ránk néznek, biccentenek egyet, jó reggelt/jó napot/jó estét kívánnak, netán megeresztenek egy mosolyt, ahogy tesszük sokan mi is, megkockáztatom, hogy nem csak mi, hanem Önök is jobban éreznék magukat.
Én tényleg elgondolkodnék azon a H33-as vonalon/járaton. Ma reggel ha jól emlékszem a
CLD-263-as ment Kőlaposra, 1-2 utassal jött befelé, kint a főúton kb. 7 ember várta a helyközit...
Ebben a formában annak az 1 járatnak sincs értelme, legalább egy délutáni párja is lenne. Ha másnem az iskolásokat, mivel Jósavárosba/ból volna igény. Vagy talán a teljes megszüntetés a cél?
Hogy őszinte legyek, azaz 1 járat sem kellene, a 95% a helyközit választja, azt viszont gondolom nem fognak oda betéríteni, meg nem is lenne okos döntés.
Sziasztok! Keresek szabolcsi "voláncsigás" Ikarusokról készített fényképeket! Olyan '85-'95 körüli időszakra gondolok! Magánarchívumba szeretném és fontos lenne! Akinek van, kérem küldje el nekem emailben.
Van holttér egy 280-asban a járművezetőnek, ha rendeltetésszerűen használja a tükröket? A belső tükrök utasokkal tele buszban nem sokat érhetnek.
Huba az interjúban marhaságokat is mondott: A jármű biztonsági rendszerében az ajtók záródását az utasoknak hangjelzés, a gépkocsi vezetőnek fényjel mutatja - az ajtók záródását soha, a zárt vagy nyitott állapotot inkább. Ha idegen tárgy kerül az ajtó útjába, az automatikus visszanyitást eredményez, és a sikertelen zárát a fényjelzés mutatja a pulton a járművezetőnek - kivéve a régebbi típusoknál, ott semmilyen visszanyitásérzékelő, és semmilyen rögzítőfék nincs beépítve, amely összefüggésben lenne az ajtó zárt vagy nyitott állapotával.
Ha jól tudom, a BKV beépítette a rögzítőféket a 260/280-asaiba is, nem tudnak nyitott ajtókkal megmozdulni.
A tragádia során - függetlenül attól, hogy az útakadályt úgy kell megközelíteni, hogy az ne legyen balesetveszélyes - vajon a szakérdő urak, ügyészek, ügyvédek, bíróság fel fogja-e tenni azt a költői kérdést a T. városvezetésnek, hogy mi az oka annak, hogy egy ilyen szerencsétlen aknafedélsűllyedés javítása több hete nem kezdődött el? És most a tragédia után hány nappal fogják ezt a munkát elkezdeni és befejezni? Vagy megvárnak még egy újabb balesetet?
Köszönjük a közreműködőknek és a gépkocsivezetőnek, hogy ez a gyönyörű busz ismét részt vehetett a találkozón. Szerintem mindent elmond, hogy a németek ismét megkérdezték, hogyan tudnák megszerezni maguknak. :)
(A duplalámpáért és a felnifényért külön pirospont.)
HCP-089 selejtezésével eljutottunk oda, hogy maradt egyetlen 260.39-es Szabolcsban, ami eredetileg is odavalósi, ő pedig ugye az FKF-378. Kíváncsi vagyok ő meddig húzza még.
Van egy buszjárat, amelynek az indulási idején szeretnénk módosítani. Természetesen nem csak rólam van szó, hanem több emberről. Konkrétan, 14:10-kor induló H31X (Electrolux, Ipari park2 - Nyíregyháza autóbusz állomás - amelyik a Lego irányába halad) járat indulási idejét szeretnénk ha kb 5 perccel korábban indulni.
Okok: Nehezen lehet elérni a csatlakozást, főként a forgalmi okok miatt annyira bedugul néha a debreceni úti felüljáró, hogy sokszor csak a 3 lámpán megyünk át és az már időben nagy veszteség. Csatlakozások, Első sorban a 14:35-kor induló Sényői járat elérése nagyon necces, ma is pl 14:34-re értünk be, de többször késtük már le vagy sorolom még : 14:15-kor Autóbusz állomásról induló 6-os, a debreceni úti felüljárónál kb 25-re van és kb 2-3 perc miatt nem lehet elérni. További járatok még -> Vasútállomástól induló 12, 14, és több távolsági járaton utazó személy jelezte már, hogy jobb lenne ha hamarabb indulnak. A helyijáraton utazoknak könnyebb a helyzet, mert egy járat lekésése esetén csak maximum 30 percet kell várakozni a következőre, de pl egy távolságinál mint pl a sényőinél már utána csak 16:10-kor megy. És tényleg csak néhány percen múlik az egész. Mivel 4-5 busz is jön fel ilyenkor az Ipari parkból, úgy gondolom hogy nem lenne nehéz legalább egy járatot hamarabb elindítani.
A segítséget azért kértem, mert nem tudom hova lehetne fordulni és kihez, milyen lehetőségek vannak? Kihez kell pontosan fordulni egy ilyen problémával és mennyi esély van hogy segítenek? Ha kell akkor a járaton utazók szívesen aláírnak egy kérvényt is.
Köszönöm a válaszotokat és segítségeteket előre is! :)
A héten sikerült utaznom a Szabolcs Volánnal, a keleti végeken. Meglepően jól működtek ezek a belső kijelzők. Egyetlen hibát Tunyogmatolcson a buszfordulónál észleltem. (Bemondja előre, majd mikor megérkeznénk, akkor szintén bemondja, de mikor a hurokban vagyunk, akkor már a köetkező megállót emlegeti. ) Hangos bemondás egyedül a KJF-505-n nem volt, de nem volt zavaró, mert a tábla működött. A buszok tiszták voltak, nem csoda hisz majd minden járat után takarítják őket 'gyarmaton. Viszont a GNN-521 meglátogathatná a kecskeméti javítóbázist, egy kis felújítás miatt. :) De meghagyva a mostani üléshuzatot. Egyszóval megvoltam elégedve a szolgáltatással.
1, A T-systems-esekkel megy a harc a kijelzők, hangok, megállóhelyi totemoszlopok ügyében.. Lassan, de határozatlanul javul a helyzet ;-)
Itt a nyár, hát lehetne orrvérzésig javítani a renoméjukon (fedcom javítás), de Ők a sokadik projektet csinálják.. Most talán újra Debrőben, talán a DKV-nál.. Ez nekem SOK(K)...
2, A naményi pályaudvart még (már) a BeregTÖT elkezdte, csak a MÁV kicsit huncutkodott.. (NO comment)
Sokat anyáztunk, míg így is kialakult a forgalmi rend, már nem kell hurkolni a járatokat sem..
Hasonló kérdés merült fel bennem is. De a képeket elnézve egész pofás. Végre van két külön sáv a kocsiállásoknak, meg egy tároló így nem egymás hegyén-hátán állnak a buszok és beszállítani is kulturáltabban lehet.
A telepen láttam ma egy MKS-501 rendszámú ex. Hajdús SL222-est, tudja valaki, ez melyik LOL átszámozva? A 848 biztosan nem, az ott állt kicsivel arrébb.
Az IUN-280 , FIY-437 INTERCITY vonatott pótol , a KLH-073 FIY-431 KVT-851 LTL-613 pedig személyvonatott . Az INTERCITY pótlok a Szerencs vá indulnak a 37 Bodrogkeresztúr felőll mennek Tokaj vasuthállomásra és onnan a Nyiregyháza vasuthállomásra , mert Tarcal-Tokaj között a vasuti átjárot újitanak fel .
Egy lista Insider kollégának a kijelzőkről, az elmúlt 2 hét tapasztalataiból, azokon a járműveken, melyeken megfordultam:
JGS-253 - Kijelző egyik szélén rajta a gyári vonalkód :), működik, hang nem JVF-262 - Hang: OK, kijelző: OK LGF-383 - Hang - szakadozva (pl.: TiTiTiszavasvári...), Kijelző : 0 KUU-268 - Kijelző: Ok, hang néha EWS-833 - Kijelző, Hang: 0 EWS-831 - Kijelző, Hang: 0 JSZ-370 - Kijelző, Hang: 0 JSZ-375 - Kijelző: többnyire a végállomást mutatja, hang: néha LNV-757 - Kijelző ok, hang: 0 KLH-068 - Hang: OK, kijelző: OK KGC-667 - Hang, kijelző: 0
Ebben vannak tartalékbuszok, rendes fordás buszok. Konklúzió: ez így egy kalap ... Az illetékeseknek pedig nem tőlem kellene információt szerezni, hanem felszállni néha napján buszra, járat közben és megnézni. Sőt van egy jó javaslatom: használják a volán szolgáltatásait úgy, mint sokan mások: pl. munkába-járásra, s akkor sokkal pontosabb képet kaphatnak sok dologról.
Azt már megszoktam, hogy a klímák nem mennem az arra képes buszokon, de azt hogy az ablakok nem nyithatók, már nem igazán tolerálom... Több KLH-s SOlarison az első ülés melletti ablak nem nyitható, mert a sofőrök tönkretették/leszerelték a zárakat - őket valamiért zavarja. Pl. KLH-427. KLH-423-nál érthetetlen módon meg van fordítva a nyitási irány... Elöl semmi levegő. Kapenák nagy részén borzasztó nehezen nyithatók az ablakok... Ha már klímára/üzemeltetésre nincs pénz, ezekre miért nem lehet odafigyelni?
Arra gondoltam, az utasok igen magas arányban bérletesek, így az esetleges átszállás nem okozna problémát. A jegyesek közül is inkább a vonattal érkezőknek, hisz a helyközi járatok nagy része a központon is átmegy, vagy közel hozzá.
Igen, helyköziben szinte tökéletes a Petőfi tér, de helyiben elcseszett dolog. Tudom, hogy anno kb a korzó helyén volt pu. azt nem értem miért szüntették meg, az volt parkoló az építkezés előtt. Bár lehet szűkös lett volna ha racionalizálják a vonalakat, de ha a korzónak volt hely egy buszpályaudvar is elfért volna... Van még egyvonalas bérlet? Ha nincs (úgy rémlik) még az elektronikus jegyrendszer sem feltétlen szükséges.
Jól látod a lényeget, de sajnos pont az ellentétes irányban mozdultak el a Korzó megépítésével. Ott volt régen a pályaudvar.
Én azért nem bánom a Petőfi téri buszállomást (persze ez inkább távolsági- elővárosi, mint helyi forgalom), mert a vasútállomás végett az intermodalitás tud érvényesülni.
Amúgy a párhuzamosság megszüntetése és a belvárosi végállomás probléma nem újkeletű, sokan sokféleképp felemlegetik, ötletelnek, felmerült a belső körgyűrűn való "körmenet" is, és a város által korábban megrendelt tanulmányok is ezt pedzegetik: sugárirányban középre beérkeznek a vonalak. Innen pedig már csak egy lépés a középen kettévágott vonalak "újrakötése", leginkább járatgyakoriság alapján. Az elektronikus jegyrendszerrel pedig már a korlátlan átszállás fogalma is a mindennapok része lenne.
Igazad van eltérő a szerkezet, de azért az sem ártana, ha a nagyobb végállomások nem csak a település szélein lennének, ha nem is több de egy városközponti állomás igencsak kellene. Igaz ezzel esetleg átszállásra kényszerülne az utasok egy része, viszont megszűnne a párhuzamosság ami ma jellemző, ráadásul pár percen belül átvágtat egy megállón 5-6-10 járat majd félóra csend aztán ismétlés. A bokortanyákat illetően is egyetértek, de Te magad is leírtad, hogy a kivitelezés az hááát ne minősítsük... Vannak adottságok amiket ki lehetne használni egy központi pályaudvarral, mert sugárirányban induló járatokkal sokkal kevesebb lenne az átfedés, ehhez jöhetnének körúti elemek stb..
Nyíregyháza településszerkezete nem egy Miskolcé, nem lehet összehasonlítani. A bokortanyák csak erre a részre jellemzőek, hasonlóak vannak még az Őrségben. Egy ilyen szerkezetet nem tudsz jobban megoldani, jó ötlet és jól működik a H-s járatok üzeme, csak a menetrendi kivitelezés nem jó, mert átláthatatlan. Meg a menetrend sem kínálati. :)
Erre nem lehet alapozni, és ebből kiindulni, mert borzasztó utasriasztó a jelenlegi formátum. Lásd, pont a H40-es. Ki sem derül például ebből, hogy bizonyos indulási időkben (Autóbuszállomásról) két járat is indul, egyik a főút egyik oldalán, másik a másikon tér be a bokrokba. Pl. aki Rókából akar Vargába átmenni. Igaz, ott van a két menetidőoszlop, de attól még nem derül ki, mely járatokhoz tartozik. Szóval ezt csak úgy lehet, hogy új formátum, megállókból való indulási idők (menetidők), sima A4-es papírra nyomtatva, akár a MABEG táblatartókba csúsztatva... csak hát ugye a pénz megint. Így az állandó letépkedést is ki lehet védeni.
Jönnék megin' az MKV-val, de ott ha jól emlékszem beérték hétköznapi és hétvégi menetrenddel, ráadásul egy járat nem közlekedett 8 útvonalon.... a H40 és kiegészítései tényleg csúcs! De hallgatok, mert radír lesz megin'..
Igen, ez is egy megoldás, a DKV-nál 3 is van, de ez az utas számára csak túlbonyolítja a menetrendi böngészést. Tökéletes megoldás nincsen. Ezzel pl. az a baj, hogy lineárisan változik (a megfigyelések és mérések alapján, de ingadozások, kivételek mindig lehetnek) a menetidő, pl. akárhol húzod meg a határt a két menetidő között, nagy valószínűséggel a hosszabb menetidejű utolsó járat rövidebb, a rövidebb menetidejű első járat hosszabban fog közlekedni a kiírtnál. A lehető legideálisabb tehát az lenne, ha minden egyes járatnak többszörös mintavétellel megmérnénk a menetidejét, és mindegyiknek, függetlenül a többitől, saját menetideje lenne. Ez persze kivitelezhetetlen, és fel is borul az ütemes menetrend (már ha van az adott városban, de sajnos Nyíregyházán alig).
A tökéleteshez legjobban közelítő megoldás pedig költséges: GPS alapú forgalomirányítás helyiben is, megfelelő eszközökkel, ahol a sofőr látja, siet-e, és ha igen a következő megállóban mindenképp félreáll. Az útvonaltervezők által is javasolt átszállások ezáltal tarthatóak lennének, de akkor még mindig ott van az intermodalitás problémája is (Helyköziről helyire, vonat-busz, stb.)
OFF Nálunk is úgy volt anno mint Miskolcon, aztán bevezették azt a rendszert hogy minden járatnak 2 menetidőt adnak, 1 csúcsideit, 1 csúcsidőn kívülit. Itt a fekete indulások csúcsideiek, a kékek csúcsidőn kívűliek, a bordók betétjáratok. Ha ugrunk egy nagyot a megállólistában itt már el is vannak csúszva az indulási idők a megállóból. Meg lehet oldani ezt utasbarát módon hogy egyértelmű is legyen. ON
Az ilyen mellé legszívesebben odaállnék egy méteres collos csővel.... Egyébként korábban az öcsém is úgy gondolta, hogy ha x van kiírva akkor az szent, aztán elkezdett vezetni és rájött, hogy ez nem úgy működik.
Viszont én is ismerek olyan fazont akinek semmi sem jó, ha siet miért, ha pontos akkor sietne, ha meg késik jajjaj....egyszer elmeséltem neki én hogy látom ezt, azóta nem is köszön.
Csak a 2. ponthoz szólnék: azért a kedves utas ha nem lenne szemellenzős és bírna rostokolni 2-3 percet a megállóban ahogy a nagy többség megteszi nem nagyon lenne probléma, meg jogi herce-hurca. A későhöz meg annyit, hogy rendszeresen kifogok ilyet, és tudom értékelni nagyon, mint az az utastárs aki a csatlakozását mulasztja el a késés miatt pl, vagy a munkába gyalogló társaim akik időnként futóversenyt rendeznek a tökölő birka miatt.
Ja eddig nem írtam, nem a Volánnal tömegközlekedem. Ez csak annyiban számít, hogy miattam nem kell ott senkinek a fejét venni.
PFF. Lehet én vagyok zizi, de teljesen korrektnek tartottam( és most is annak tartom) ezt a meghatározhatatlan kifejezést. Igaz én jobban szeretem ha siet a járatom mintha késne. Én örülök, ha 2-3 percel több időm van besétálni melóba..
A menetidő kérdést Miskolcon anno igen egyszerűen meg tudta oldani az MKV helyiben: a korareggeli és az esti játatok jelentősen rövidebb menetidővel közlekedhetnek. Ez minden egyes megállóban ott virított a menetrendek alján. Az SZV-nél még ilyet nem láttam.
Megnézném azt a menetrendet ami mind helyiben mind helyköziben járatra van szabva... Ilyen nincs és nem is volt, aki utazik illik tisztában lennie annyival, hogy adott időszakban milyen "haladás" várható. Mondom ezt úgy, hogy csak utazom, de van autóm és járok vele...
Eddig kívülállóként olvastam az igazán izgalmas vitátokat, de most nem tudom megállni, hogy ne kapcsolódjak be egy észrevétellel.
Azért, mert valami nem működik megfelelően, rögtön a gépész kerül szóba, hanyag munkavégzés, fenyegetőzést, akkor is így van ez, amikor egy vagy több olyan információ kerül ide, vagy az utasok közé a köztudatba, ami szemmel látszik és tapasztalható. Ez sajnos tipikus munkáltatói hozzáállás.
Elég sokat utaztam én is mostanság helyi és helyközi járatokon egyaránt.
El kell mondjam, hogy azok a hibák, amelyek szóba kerültek nem elsősorban gépész vagy más munkaválláló lustasága, hanyagsága. Bár én már nem vagyok volános, de ezt a régi kollégáim nevében kikérem magamnak. Azzal együtt teszem ezt, hogy egy két hanyagság valóban észlelhető.
Azonban az tény, hogy az első generációs Solákon még mindig "Korányi 75/A" olvasható, illetve a háromlábuakon nem működik a hangos. És igen is, mint utas tapasztalom a helyközi járatokon egyre többször hibásodik meg a szupergép, aztán előkerül a jó öreg EMKE. Volt amikor kínos 5 perceket álltunk a megállóba a jegykiadógépek lefagyása és újraindítása miatt.
A GPS rendszert működtetni kell, magától nem működik... (ez akár hanyag munka is lehet pl. a forgalmi szolgálat részéről)
Az általánosítást kérem mellőzni... A buszok nagy része hibátlanul működik... Az egy másik téma, hogy a gépész leveszi az erősítőről a hangot, mert az utasok unják, vagy mert csak...
Szeretném, ha leírnád, melyik autóbuszon nem működik a kijelző, vagy a hang és továbbítjuk a szervíz felé (ellenőrzés után)
Ha a gépész nem akar (mert lusta.. viszont nem tudom, ha általánosságban írod) vagy nincs ellátva bérletpapírral (mert nincs jogosultsága) akkor sem adhat ki bérletet,
de valóban olyan is előfordul, hogy a bérletkiadó hibásodik meg... Ezért kell az írásos rögzítés..
(viszont ne várd, hogy a bejelentésed másnapján már működni fog, mert ez sajnos nem tőlem függ)
Az első mondatom igazolása, ha a forgalmista/információs nem a gépen néz utána (vagy mert nem akarja, vagy mert nem tudja) a busz pozíciójának, hanem megkérdezi mobilon, mert az a "régi, jól bevált" módszer...
A GPS rendszer fog még valaha az életben normálisan működni? A városban a táblák hülyeségeket mutatnak. A buszok nagy részén nem működik sem a kijelző, sem a hang. A pénztárgépeken nagyjából 2-3 hete bérletet nem lehet kiadni/vásárolni, és folyamatos késést okoznak... A térkép használhatatlan. Ha felhívom az információt, azzal a kérdéssel, hogy az adott busz hol jár: pillanat, felhívom a sofőrt... 400 millióból ezt sikerült összehozni: csak gratulálni tudok.
A playstore-ból letölthető Nyíregyháza offline mobilos helyi menetrendje. A H31, H35 és H40 egyelőre hiányzik az adatbázisból, viszont minden más elérhető. Az alkalmazás működésével, funcionalitásával kapcsolatban az app oldalán írhattok javaslatokat, az adatbázissal, menetrendi adaokkal kapcsolatban pedig a DERKE elérhetőségein várjuk az észrevételeket.
Gyönyörű a Széchenyi utcabuszállomás előtti szakasza. Még valamikor március elejénfelmarták, és otthagyták. Gyöngyörű, lassan Észak-Korea szintjére is eljutunk...
Sajnos ez teljesen megszokott. Este és hétvégén -6-10 perccel kell kalkulálni. :(
Nem tudsz mit csinálni, mert kevés olyan van, aki végig tartja a menetidőt, és lassabban megy (lásd 4-es), de a többségnek fontosabb a zsebe, és az üzemanyagmegtakarítás. Csak nem tudom, ez miért éri meg nekik, egy esetleges feljelentés, főleg az 5A-12 kombináció miatt várható lesz.
Új menetrend, járatritkítások, vonalrövidítések, de a szokások a régiek. Tegnap esti, csúcsidőn kívűli történet, de gondolom mindennapos, 20 órási 4-es Orosról, 20:20-21 körüli nagyjából rendes idejében a Kodálynál, 20:10-es 5A-s busz Örökösföldről, 20:20 előtt kb. 1 perccel vagy 20-kor, mindegy, nagyjából 5-6 perccel hamarabb mint a tájékoztató jellegű menetrendi adatok a Kodálynál, így megint lehetett nézni a 4-esről amint elmegy előtte az 5-ös, nagyon jó, utána fél óra múlva következő 5-ös, de 14-es is csak 20:30-kor a vasútról, ami 20:39-kor van a Nyár utcán, úgy, hogy oda már át is kell gyalogolni, amivel ugyan nincs bajom, de még az így is majd 20 perces várakozást jelent leszállva a 4-ről mire olyan buszra ülök, ami továbbvisz a Jósaváros felé. Ja igen, elvileg 20:24-re van a Búza téren a 4-es, és 20:10-es 12-es 20:26-ra van ott, de gyanítom ott se éri el, mert a 12-nél is garantált estefelé a 4-5 perces minusz alsó hangon, szóval mielőtt ezzel jönne valaki, hogy ott van ez a lehetőség, akkor ezzel se érek sokat. Igaz, akkor ott is megmarad az átszállási lehetőség a 14-esre, amihez csak át kell sétálni a másik oldalra, de mi ez ha nem szivatás? Roppant érdekes, hogy az 5; 5A; 12 rendszeresen hamarabb tud lenni percekkel, de a 4-es sose, vagy késik, vagy éppen rendes, ja igen, hát az orosin se 25-30-35 km/h-val kéne száguldoznia a sofőrünknek, meg a zöldre fékezni mondván úgyse érem már el, persze, pont előtte vált vissza pirosra, úgy, hogy addig is ilyen gyökkettő körüli sebességgel mentünk, nem azt mondom száguldozzon, de egy intenzívebb gyorsítással, ami még bőven nem utaselesős, és felgyorsítva 50 km/h-ra, tartva azt, tuti hogy nem a pirosat, de még csak nem is a sárgát éri el sofőrünk, hanem a zöldet telibe. Na meg azt se nagyon értettem, hogy ajtózárás után miért álltunk még hosszú másodperceket minden megállóba, mögöttünk egy autó se jött, utána ugyanúgy elindult a megállóból, de arra pont elég volt, hogy a következő zöldet ne lehessen elérni. És marhára nem érdekelne a kifogások, nem volt jég, hó, csúszos, esős út, száraz, kis forgalmú, kellemes tavaszi este volt, szerintem az út és látási viszonyok bőven megfeleltek arra, hogy ne 25-30-al himbilimbizzünk, az 5A meg nem tudom hova siet, akkor az menjen 30-40-ekkel, hogy ne legyen hamarabb, és még úgy se fog késni, viszont az utas se lesz megszivatva, ha már megveszi a drága jegyet, bérletet. Ja igen, másik történet, mondja a volán, hogy továbbutazási lehetőség a Bánkitól a Sóstói úti kórház felé az 5A-ról, a 12-es, persze, úgy tuti, ha ott is a 12-es kikanyarodik a temetőnél a körútról a Korányira a pirosnál várakozó 5A elé, és elhúz a francba, akkor mégis ezt hogyan gondolták? Vagy ezek a dolgok teljesen rendben vannak? Akkor adja írásba a Volán, és én kérek elnézést, ha ezeknek így kell menniük.
Ok, én sem tudom, mikortól érek rá, de vagy a 20-ason, vagy a 9Y-oson akkor találkozzunk, akinek esetleg nem jó, az később is csatlakozhat. Mondjuk stílszerűen egy (hosszú) 18-ason, mert munkanap már ilyen sem lesz többé. Aztán egy könnyed szakirodalmi olvasgatással zárhatjuk a napot. ;)
Részemről a 20-as nem jó holnap, viszont ha minden jól megy, akkor az utolsó 9Y-ost el tudom érni. Ez esetben nem biztos, hogy sikerül Örökösföldön felszállni (inkább a kórház körül számíthattok rám), de igyekszek, amennyiben tényleg tudok menni. A többieknek hogy jó?
AUTOSANdris: köszönöm a helyesbítést a H33 assal kapcsolatban, ha neked is összejön ez a holnapi dolog, akkor személyesen folytatjuk.
Szóval, akit érdekel, holnap csinálhatunk egy topictalit a megszüntetendő vonalak emlékére. Részletek még nem forrtak ki, de ha van ötletetek, akkor valamit találjunk ki. Itt beszéljük meg. Én ragaszkodnék az utolsó 9Y és 20-ason való utazáshoz.
Üdv! KLH-417 vasárnap délután 6 körül az Etel köz megállónál megadta magát, jött a műszaki mentés elvontatni. Hátul csepegett az olaj. Tudni valamit az esetről, hogy mi történt?
Rokonaim is laknak ott és de, beszélgettem ott lakókkal és a többség a helyközit választotta, a H33-as megléte ellenére is. Teljesen lehetetlen időpontokban közlekedtek a délutáni járatok is.
Autóval is megnéztük, nincs 1 km.
A megoldás egy teljes átszervezés lenne, a jelenlegi helyi vonalak már rég nem a valós igényeket szolgálják.
A H33-as egy jó vonal és egy jó lehetőség a Kőlaposiaknak. Valószínüleg nem beszélgettél még soha az ott lakókkal, ezért nem ismered az igényeiket. Nekem sokáig utasaim voltak. Többször elmondták, hogy ha belterületi viszonylet lenne sokan utaznának vele, de így jóval olcsóbb a helyközi viszonylat. Ajánlanám figyelmedbe a kilóméterkövet a buszforduló közelében.
Igazad van én sem hagytam volna egy járatot sem. EZ ÍGY EGY NAGY KÉPMUTATÁS a város részéről. Folytatódik a fantomjáratok, fantomvonalak létrehozása, amely segítségével "bebizonyíthatják" az utasigény hiányát.
Gondolj vissza: Így történt ez annak idején a 18-assal reggelre maradt egy járat, a 21-essel, a 22-essel és most a 20-assal (utóbbiról csak el kellett volna mondani egy kis kampány segítségével, hogy honnan hová lehet vele utazni, mert a két főiskola hallgatóinak 95%-ának fogalma sem volt róla. Szintén személyes tapasztalat).
Folytathatnám ezt a gondolatot, de inkább nem teszem...
Maga a H33-as vonal értelmetlen, én egy járatot sem hagytam volna meg. Az ottani lakosság nagy része a helyközi buszokat választja, ráadásul a kőlaposi buszforduló és a kőlaposi elágazás megálló között kb. 600 méter a távolság, ami gyalog sem egy nagy ördöngőség.
Ennek csak azért nem lehet örülni, mert a Kőlaposiak így a közel 8000 Ft-os felnőtt és a 3000 forint körüli diákbérletükért kapnak EGY azaz EGY járatpárt!!!!!
Ez hitelesen tükrözi, hogy ma Nyíregyházán a tömegközlekedésben a szolgáltatás!!!
A Malomkertiek gyalogoljanak, a két kórház között megszűnik napközben a közvetlen szolgáltatás, Örkösről a Tescoba ismét két busz és kétszer annyi idő, a főiskola pedig három átszállás!!! SIRALMA és Felháborító!
Amikor 1-2 évente megritkítják a helyi menetrendet igyekszek mindig arra gondolni,hogy áá nem,ennél kevesebb járat már csak nem lehet a jövőben,aztán mégis. Ahogy más sem, én sem örülök az új kínálatnak,de ezen az új menetrenden legalább látszik,hogy nem csak kiradíroztak pár indulási időpontot a táblázatokból,hanem kicsit tovább gondolkoztak.
A most belinkelt változat (talán a végleges?) még egész tűrhető a korábban bemutatott tanulmányban leírtakhoz képest, úgy néz ki(egyelőre) azért sok minden nem fog megvalósulni a spórolási javaslatokból.(Főként azokat a három számjegyű járatokat nem hiányolom) Íme néhány vélemény:
Egyetértek veled, nem tudom minek kell a 20-ast megszűntetni. Vajon mi lehet a ráció abban hogy ugyanazokat az utasokat rákényszerítsék a kedvezőtlenebb 8 as/esetleg 12 esre,ha azokon meg majd másodrészt kell indítani/sűríteni kell. Az a 20 as nagyon jól ki volt találva abban a formában ahogy volt.
Érdekes ez az 15-16 összeolvasztás. A leírtak alapján úgy néz ki,hogy a 15 ös télen, módosított útvonalon,a másik pedig nyáron fog közlekedni az eredeti Utcákat érintve. Az utolsó 16-os 15:30-15:53-as járatpárt kivették,az sajnos tapasztalatom szerint tényleg nem volt kihasznált,melyen nem is csodálkozok ezzen időzítés fényében. Noha lemondásokkal jár ez a 15-16 os dolog,szerintem nagyjából mégis jó megoldást választottak. Van még egy pozitív hozadéka is,ugyanis így gyors eljutási lehetőség keletkezik a tanév ideje alatt a Szarvas utca és a Jósaváros között. Az eddigi egyedüli lehetőségként szolgáló 12-es hosszú menetrendjéhez képest ez a megoldás számottevő időmegtakarítás lesz az érintetteknek amennyiben éppen "jókor jön".
A 3-24-H31 házasításába a menetrend szerint nem kezdtek bele,nem is bánom. További "pozitívum",hogy a 12-est ránézésre nem ritkították tovább.(Na igen,már hová?..)
Az ötös csúcsidőn kívüli Jósavárosí indítása is lehet hogy fájó,de tényleg luxus volt,hogy addig a megállóig néha szinte üresen érkezett. Nem egy hosszú szakasz,de közöben legalább kétszer kell megállnia-elindulnia. Úgy látom a 12 essel sikerült összehangolni. Ha a valóságban is működni fog,és bevárja,akkor szerintem ez így elfogadható, inkább megszokni lesz nehéz az új rendszert. A főiskolához meg nem érdemes átszállni,a Bánki elől sincs sokkal messzebb gyalog mint a Sóstói Úti kórháztól(főleg ha beleszámoljuk még azt a plusz ~5 perc menetidőt).
Megszűnik a rugalmas közelkedés? Igazi sikertörténet... Nem tudom hogy lehetett volna annál lehetetlenebbül kivitelezni mint ahogy volt.(volt?) Pedig azt gondolnám lenne benne lehetőség,de ez a húzós felár,regisztrációhoz való kötöttség elrettenti az utasokat. A megszűntetés helyett jobb lett volna a megreformálást választani.
A topictalálkozó ötletében benne vagyok,de nem tudom biztosra mondani a 30-ikát. Ha összejön,és szavazni lehet,én a 9Y-ossal vagy a H33 asal tennék egy utolsó kört.
Más: tegnap volt szerencsém JLA-459-hez is, du. háromnegyed 2 körül a Nyíregyháza-Nagykálló-Balkány járaton láttam közlekedni, és kapott a homlokfalára és az oldalára egy fehér Szabolcs Volán Zrt. feliratot.
Hogyne lett volna! Tényleg nem olvasta át az előterjesztést, és tényleg a 2. anyagban is szerepel.
Egyébként ha már a ritkításnál tartunk, ugyan a 20-ast pótolni lehet a 12-essel, meg tényleg 2-3 járat van irányonként, de azok a járatok viszont fullra vannak tömve. A napokban többször sikerült kifognom, és az Északi krt. 25 - Vasútállomás között van tele. Ez a mennyiségű utas a jelenlegi 12-es kapacitásra nem fog felférni, ha csak nem csuklósítják. Északi körút 25.-től most 14:15 és 14:27-kor indul a 12-es, a 20-as a kettő között 14:23-kor indul. Mivel hosszabb a menetideje, a 14:15-ösre várható a megnövekedett létszám, azt érdemes kapacitásbővíteni, de a lekésők miatt a következőt sem árt.
Úgy látszik alpolgármester Úr nem olvasta az előterjesztést, hiszen annak menetreni mellékletének 2. oldala részletesen tárgyalja a 10 és a 10 J járatok ritkítását rövidítését, sőt a 10 J vonal megszünését.
Egyértelműen más a cél, az ellenkezője, minél többen űljenek át autóba, többet tankoljanak az emberek a drága üzemanyagokból, mivel más alternatíva, főleg rossz időben nem nagyon van, persze én eddig is szívesen bicikliztem, ezután is szívesen fogok, de néha elengedhetetlen, főleg szakadó esőben buszra, vagy kocsiba űlni.
Ez így tiszta jó. Örökösföld - Főiskola csúcsidőn kívül akkor két átszállás, 5-12-8 ? Ezt komolyan gondolják?
A tömegközlekedés leépítésében nagyon jók a kedves vezetőink, a 6-os busz örökösföld és a vasútállomás közt már így is használhatatlan. Így hogy fognak több utast a buszra ültetni? Vagy más a cél?
Bár tervezetet még nem láttam, de ha már megszűntetnek egy csomó járatot, meg rövidítenek egy halom vonalat, stb. május 1-től, és mivel nem egy-két alacsonypadlós busza van már a Szabolcs Volánnak, így nem lenne hülyeség, ha a menetrendben feltűntetnék azt is mely járatok közlekednek alacsonypadlós buszokkal majd.
Jó ötlet, én benne lennék! Egyeztessünk emil-ben vagy telefonon. Nekem változott a számom, úgyhogy emil-ben légyszi küld el nekem a Tiédet: simaigyurms@gmai.com-ra
Mit szólnátok egy topictalihoz? Legutoljára, ha jól emlékszem, 2003. június 14-én volt, tíz éve. Akkor örömködés volt, új buszok bemutatása, most sajnos a búcsú ideje lesz...
3 viszonylat fog végleg elbúcsúzni április 30-án, a 9Y-os, a 16-os, a 20-as és a H33-as. Az utolsó menetrend szerinti indulások ideje: 9Y 15.34 - 16.08
Egyébként nemsokára újabb hajdús gépek várhatóak Szabolcsországban: a T&J visszaadja a MAN-okat a Hajdúnak, a tervek szerint a szabolcsos bérlemények sorát gyarapítják majd.
Lehet hogy végleg marad a többi borsodos és hajdús bérleménnyel együtt. Ne feledjük, jövőre már egy cég lesz a három Volán és már most is lehetséges a kocsik cserélgetése a jövőben egyesülő Volánok között. Erre már több példa is akadt.
Viszont egyszerűen nem fér a fejembe, hogy a 7-es és 18-as járatokat miért kell továbbra is pazarló módon egy vonalon közlekedtetni.
Miért, hol közlekedtetnéd még? Egyébként is, inkább akkor össze kellett volna vonni: először elmegy Jósavárosig, majd Örökösföld. Természetesen betétjáratokkal.
Egy kis segítséget kérnék. Tudja esetleg valaki, hogy a munakanapokon 4.41 órakor induló Székely-Mátészalka és a 16.20 órakor induló Mátészalka-Ramocsaháza járatot melyik gép csinálja?
Valaki megrendelte a szempontrendszert, ami szerint kidolgozták. Ez Nyíregyháza város önkormányzata, tehát az illetékes képviselőnél kell jelezni, hogy kérem a XXI. század európájában nem a csökkentésről kell szólnia a tömegközlekedésnek. De mivel nem jelzi neki senki, ezért inkább szökőkútra, díszkőre szavazza meg ezt a pénzt...
Csak "GRATULÁLNI" tudok ehhez a "FANTASZTIKUS" munkához.
Elkészítették és jóváhagyták ezt a javaslatot azok az emberek akik soha nem utaztak és nem is fognak utazni autóbusszal Nyíregyházán.
Végre világossá vált, hogy csak az utasok igénye és kiszolgálása nem fontos a városnak.
Azzal együtt mondom ezt, hogy egy-két változtatással magam is egyetértek. Ilyen például a 9Y és a 2-es járat ,illetve a 8A megreformálása megszüntetése.
Viszont egyszerűen nem fér a fejembe, hogy a 7-es és 18-as járatokat miért kell továbbra is pazarló módon egy vonalon közlekedtetni.
Elhúzták a mézes madzagot az Örökösföldiek előtt a 18-assal és mire kezdték megszokni, ismét visszavágjak a Tescoig.
Vérlázító, hogy az ország 7. legnagyobb városában a járatok megszűnése alkalmával a leggyakrabb alternatíva a gyaloglás.
Ami azonban a legelszomorítóbb, hogy az anyag végén további spórolás lehetőségére szólít fel, ami valószínüleg újabb járatok és vonalak megszűnését eredményezi majd.
Ennyi erővel a peremkerületek és a külváros kivételével meg is lehetne szüntetni a tömegközlekedést a városban.
Nem Érkert, Malomkert, mea culpa. Avagy mit vinnél a Kert utcán? Mert ott nemcsak a panelok vannak, hanem a körút két oldala is. Nyilván nem kéne a belvárost kihagyni, de ne legyen ez egy 6-os pótló járat, ne nevezzük annak. Ezzel az erővel a mostani 18-as is pótolja a 6-ost, mert a két vége ugyanaz. :)
Tetszik, hogy külön akarják kezelni a csúcsidőt, a 17-22 órai napszakot, meg a 22 utánit. Na de ne legyen három, teljesen köszönőviszonyban sem lévő hálózat! És a váltásoknál hogy száll át az utas? :)
Amúgy a pecsételős (akár Protokon) jegymegoldás tetszik, de azért is jobb az elektronikus, mert az utasszámlálás végig folyamatos lesz, egy csapásra megoldódik a probléma. Meg ezen kívül sok más lehetőség is ígérkezik.
Hát ne is érintse az Érkertet, mert akkor baj van. A 4-es utasainak többsége a belvárosban száll fel, ezt nem szabad kihagyni, és a Rendelőintézet megálló forgalma hétvégéken nevetséges, hétköznap se sok. Ha végigmenne az érkerten, akkor se menne az Inczédy sorra, de lenne egy 12-es szerű, kacskaringós, jó 50 perc menetidejű vonalad, amin nem tudnának egy buszt spórolni, mint így.
132-es viszonylat Autóbusz-állomás Borbánya TelephelyA vonalvezetés a szombatival megegyezik. A 13UGM jelzésű, utolsó 13-as járaton senki nem utazott.
Talán mert az a 13UGM meg sem volt hirdetve a menetrendben...
46E viszonylat Autóbusz-állomás Örökösföld Oros, Takarék közA 6-os viszonylat nem közlekedik, a 4-es viszonylat 22:38-as járatán összesen 38-an utaztak. Vonalvezetése megegyezik a hétköznapi 648-aséval.
Ez a 46E nem is érintené a 6-os vonalát, csak a kezdő- és végpontját. Szépen kihagynák egész Érkert városrészt. Ja, és a slusszpoén, hogy az egész anyag még egyszer hivatkozik a 648-as vonalra, de arról máshol semmi szó nem esik!
814-es viszonylat Vasútállomás Sóstóhegy, vasútállomás bej. útA 8-as és a 14-es viszonylatok összevonása. Aut. áll-ról indul a 14-es vonalán,
Most akkor hogy is van?
Ja, a 18-ast is visszavágnák a Tescóig, pedig még meg sem szokták az utasok. Mondjuk ilyen sűrűséggel nem is lehetett volna...
Volt időm most tüzetesebben megnézni (de nem eléggé), ez egyelőre komolytalannak is tűnik. Kidolgozott ugyan, de egyrészt tele van helyesírási hibákkal, vagy elírásokkal (Krúdy csárda???), és ez a napszakonkénti járatszámváltás és vonalvezetés csak káoszt hoz. Meg ilyet, hogy kétszer teszi meg a viszonylat ugyanazt a két megállóközt egy irányban (Kemecsei út), vagy A Korányiról áttér a Krúdy Gyula utcán a Sóstóira, majd vissza később), ez 12-es szindróma. A számozások meg teljesen kaotikusak a 814-től kezdve a 132-esen át a H331-ig...
Egyszer kellene beruházni, csak az elektronikus jegyrendszerre, aztán lehetne vágdosni, átszállásozni is szabadon...
Hát nem. Amikor először megláttam az összevont járatszámokat megijedtem, de végülis a kisebbik rossz mentén készültek a javaslatok. Ami probléma a menetidők megnövekedése. Illetve, hogy a hálózatban pár átgondolatlanság benne marad. Például a hálózatot jól ismerő szakik első kérdése, hogy mi a francnak megy ki a buszállomásra a Bózatértől a 2,2Y,4,4Y,12,14,H32, H40, stb. viszonylatok mindegyike üresen? Ja, mert nincs a Bóza téren kiépített buszforduló. Hely pedig lenne rá, a parkoló autókat el is lehetne ásni a buszok alá, ha már divatba jött a mélygarázs a belvárosban.
És az a legnagyobb baj, hogy erre azt fogják mondani: csinálják ezt. Politikusok, nem gondolkodnak. Automatikusan elfogadják, amit a volán/kti mond. :(
Nem tudom, én sosem hordok készpénzt, nemcsak azért, mert veszélyes, hanem mert a kártyámmal pontokat gyűjtök. Minek essek el az "ingyen jött" pontjaimtól, nem? És szinte minden hitelkártyával, de sok betéti kártyával vannak ilyen pontgyűjtő programok, vagy 2-3% cashback, hülye lennék kihagyni...
Annyira gáz, hogy nem lehet semelyik volán pénztárban, sem a viszonteladóknál kártyával fizetni! Miért jó ez?! Vannak, akiknek a kártyás fizetés az egyetlen megoldás, mert ott van a pénzük, és/vagy pontot gyűjtenek a kártyás vásárlások után. Mikor lesz már végre valahol POS terminál??? :(
Úgyis régen volt már kép... A nagy kredencfanoknak ajánlanám, hogy üljenek fel eme 3 éves csodára, utazzanak egy kört vele, aztán üljenek fel egy 11 éves Solarisra menjenek azzal is egy kört, lehetőleg ugyanazon az útvonalon, aztán csodálkozzanak. Ez a kis valami már majd szét hullik, zörög, csattog, lengéscsillapítás 0, lehejtható ülés használhatatlan.... Ellentétben egy 11 éves busszal, amin látszik az idő nyoma, de még mindig jobb állapotban van, mint ez a tákolmány.
"..a szerződéses kevésbé macerás. :) Ugye, ott nincs utas(panasz), a pálya széléről bárki nem kiabálhat be csak úgy, és a szerződés szerint lehet módosítgatni körülötte mindent."
Azért ez sem teljesen így van. Sok helyen a szerződéses járatok előrébb vannak, mint a menetrend-szerintiek. Pl.: Bp: Telenor, OLK ; Kkmét: Merci ; Hatvan: Bosch, stb.. A szerződéses járatokra fix elvárások vannak, amiket maximálisan teljesíteni kell..
Utazott már valaki olyan járaton, ami betér Homoktanyára? Milyen az utasforgalom oda? Számomra hihetetlen, hogy egy alig több mint 200 fős tanyára ilyen ellátottság kell...
A Növényvédő állomás buszforduló sokáig megvolt, az Erdészet viszont a legújabb épületét ráhúzta. A gond csak az, hogy a volánnak senki nem szólt, a forduló az ő tulajdona(?), tehát papíron még megvan. Már akkor sem értettem, hogy ez a forduló miért nem a vasút túloldalán van, mert a növényvédő állomás biza' ott van. :)
A 80'-as évek végén még a 22-es kb. 5-6 járatpárrar dolgozott, ebből a 16.40 körüli Sóstóhegyen a vasútállomástól a Fácán utcáig a mai 14F vonalán és megállóiban, onnan pedig a Vadászig a régi, régi 14-es vonalán, aztán onnan a 22-es vonalán közlekedett.
A 18-as pedig a következő útvonalon járt.
Vasútállomástól a 'Zöld Elefántig' a mai 20 'as vonalán, onnan pedig a Kótai úti sorompóig a 10-es vonalán. Valahol a sorompó előtt jobb oldalon volt a Növényvédő állomás, ez volt a végállomása. Ha jól emlékszem egyetlen járat volt reggel. 8-ra vitte oda a dolgozókat.
Régen a 15-ös, 20-as járatok legalább 10 járatpárral közlekedtek.
A "piros" 24-es pedig az Örökösföld-Délli Ipartelep viszonylatban járt.
A Váci Mihály út 9-ig a mai 6-os vonalán, onnan pedig a 15-ös, 16-os vonalán a Déli Ipartelepig.
A helyi meg a szerződéses járat között az a legnagyobb különbség, hogy a szerződéses kevésbé macerás. :) Ugye, ott nincs utas(panasz), a pálya széléről bárki nem kiabálhat be csak úgy, és a szerződés szerint lehet módosítgatni körülötte mindent. Egyszerűbb kezelni. Igaz, "földi halandó" nem használhatja.
Egyébként hasonló járatok vannak helyiben is, a 8A rásegítők vasárnap este, vagy hétköznap reggel láttam Vasútállomás indulással. Nincs meghirdetve, de ha kell, megy. Hívjuk másodrésznek. Sokkal egyszerűbb ennek kezelése is, mint ha meg lenne hirdetve. Nem kell róla a városházán külön dönteni, habár a költségeket nem tudom, így ki rendezi. De nyilván az utaslemaradás sem kívánatos a volánnak.
Hozzáteszem, a gumigyár szerződésés járata a 21-es vonalán közlekedik, reggel egy csuki van tele napközben és este meg egy 263-as. Igaz, a Buszállomásról indul nem a vasúttól.
A 22-en is lennének Sóstó- Sósthegyről. Nagy is volt a döbbenet, amikor megszünt. 3 járat volt reggel. Mire felkelt a nép már el is ment ez a 3 járat.
Olyan elszomorító, hogy a szerelők olyan trehány munkát végeznek 1-1 buszon. Ma este az egyik háromlábún nem lehetett beszélgetni, mert a motortérfedél belül nem volt rendesen visszatéve és akkora volt a zaj hátul. Miért nem lehet az ilyen dolgokra kicsit jobban odafigyelni... Nem beszélve arról, hogy így üzmeltetni egy buszt fokozottan tűz és balesetveszélyes...
Persze, persze, de akkor is, vicc az egész. A konkrét esetet megírtam, csak valahogy eltűnt mikor elküldtem, már nincs kedvem újra írni az egészet, mert egész szép kis regényre sikeredett, de ha valakit érdekel, akkor lehet megírom, elég sok kérdést vet fel az egész szerintem.
Erre van egy sabloválasz: a helyijáraton a csatlakozás véletlenszerű, nem biztosított. (Múlt héten vasárnap bosszankodtam amikor a 18-as 7 perccel ment el hamarab... ilyenkor miért nem lehet picit később indulni, vagy pl. a megállókban megvárni az adott indulási időt?) Egy vicc a vasárnapi közlekedés (persze utas sincs... ) viszont ahhoz, hogy kiérjek időben a vasútállomásra, így fel kellett gyalogolnom a Kodály sulitól a Kelet áruházig, s ott a szintén jelentősen siető 12est le kellett intenem... különben nem érek ki.
Én meg azt fogom videózni, hogy a 20:57-kor Orosról induló 4-es buszról milyen jó nézni amint elmegy az ember előtt a 21:13-kor Örökösföldről induló 5-ös busz. Mint például ma....
Nagyon jól sikerült,szépen kivehető,hogy milyen szép napos idő volt aznap :) A videó résztvevőit nézve a felvétel 14:30-14:40 között készült. Gratula hozzá,bár szerintem ettől nem oldódik meg hamarabb a probléma...
Mert nem csak a kapacitás számít, kor, futás stb... Gondolom a szerződésben van valami kikötés az átlagéletkorra a járműveknél ugyanúgy mint a vonalnál. Más kérdés hogy azt nagyívben......
Van, valami szersződés ezekre a bérleményekre most amúgy? Leghamarabb csak márciusban jutok el arrafelé sulis napon. Jó lenne tudni, bár szerintem tuti, akkor ott lesznek-e még.
Igen. De csak egyet. Játszik a Tourismo L, de az nagyon valószínűtlen. Esetleg lehet valamelyik kifutó 400-as Setra. De szerintem ez egy bemutató, bordó, háromtengelyes 517-es lesz. :-) (Vagy legalábbis ebben reménykedem.) Lényeg az, hogy minél előbb sikerüljön eladni a régit. :-)
Gondolom inkább a távolsági járatokon erősítenek picit ezzel. Én egyébként nyáron az FLX-953-assal utaztam fel pestre, közel 100%-os kihasználtsággal mentünk.
Tudtommal csak az FJG-299 van nekik mint Neoplan, régebben csinált rásegítőjáratokat Kótaj felé és vitte már a pesti járatot is. Van nekik helyköziben egy FLF-920 névre hallgató Integrojuk is, nem tudom, hogy ő csak rásegítő szerepet tölt-e be vagy van rendes fordája is.
Nem tudom. A Trans Tourt kérdezd.;-) Én csak azt tudom, hogy azt a kocsit eladják és jön egy új helyette. Ne kérdezgess! ;-) Inkább örülj az új kocsinak! ;-)
Mostanra már tudom is. Nincs a céggel semmi gond, a busz csereérett lett. (Mikor fogjuk megélni, hogy a Volánok is lecseréljék az ilyen idős kocsijaikat?)
Valószínűleg az új kocsi is Setra lesz. Még az is lehet, hogy hamarosan elkel az első 500-as itthon! :-)
Egy kicsit kíváncsiskodnék az IUN egri fordáját illetően. Reggel lemegy ugye Mezőkövesden át Egerbe, majd kb. négy óra "cigiszünet" után indul vissza Nyíregyre. Ezen kívül megy még valahová a busz az említettek előtt vagy után?
Valamit akkor is kezdeni kell vele, mert hatalmas lyukak tátonganak. Ha újra és újra tönkre megy, akkor gondoskodni kell a javításról. Nem kifejezzeten tesz jót ez a buszoknak, főleg nem egy Solarisnak.
Meglepődsz, de a bazaltkő jól lerakva és hézagok betömve elég szuper tud lenni. Azt hiszem, a Luther tér parkolói (csak azok) ilyenek. Fontos, hogy a kövek felülete minél simább legyen.
Nagy hátránya, hogy télen síkos, nagyon csúszik. Esőben is. Sózni viszont lehet, nem úgy, mint a díszburkolatot.
Ja, ma láttam, katasztrófa. Hasonlót legközelebb Ukrajnában látni, de ott is csak a végeken. Fel kell marni, és a terhelésnek megfelelő vastagságban leaszfaltozni, vagy betonozni. A jutalmak és prémiumok kifizetése mellett erre is juthatna a városnak...
Azzal ha kezdenek is valamit,akkor sem lesz hosszan tartó eredménye. Emlékeim szerint minden évben betömik a lyukakat,de a forgalom (főleg autóbusz és teherautó) nem kíméli. Persze lehet,hogy a tömés minősége is hagy kívánnivalót maga után.
Tudomásom szerint az még nem a buszállomás területe,hanem Széchenyi utca,így gondolom a város hatásköre alá tartozik.