Mi az a konverziós tőcsavar? Tuningoldalon láttam. Azt hittem, azt jelenti, hogy átalakít valamit valamire, de aztán a leírás szerint nem. Akkor mitől konverziós?
Annyira szarok, hogy ritka a jó, és az ára is ennek megfelelően 40-50 ezer Ft. Mármint egy fos pólóhoz való.... Én 40-ért vettem, de a kiszedettből át kellett raknom az ötödik fokozat villáját, hogy mindig bevegye az ötöst. a másik meg a rückvercet kiiktatta a fokozatok közül ....
Sztem a 28i/kis M3 váltó bontottan most 60 ezer körül járhat, amire beépítési garanciát vállalnak.
Nem súrlódhatnak egymáson, mert olaj van köztük. Adott felület terhelése sok mindentől függ. A motorolaj is más egy BMW-ben, mint a váltóolaj, tehát a terhelés - hőmérséklet viszonyok sem válthatók át 1:1.
Itt áll a garázsban, mai is kerülgettem. Szóval a ZF-ről van szó...azért az sem egy űrtechnika :) Váltókban azért nincs olyan terhelés az anyagon, mint egy motorban, nem?
Egyébként mi az árfolyama manapság ennek a váltónak? Te biztos tudod. :)
Én egyéb, de normális gyártótól valót tennék bele.
A kis póló váltójába most cserélek olajat én is. Váltót is cserélem, ami az előzőbe volt, leengedtem, ebbe neg feltöltöm :XD.
Neem, persze, csak vicc volt.
Sztem az előzöbe sose cseréltek, jó sok olajsár volt benne. Mivel elment a rükverc, lett belőle váltócsere. Ebbe meg az ötodiket recsegve veszi, már leszedtem a deklit, a kiemelő villán kell állítanom. Ekkora egy sz@rt, ami ebbe van.... Egy simson váltója is masszívabb talán. Így persze friss olaj megy bele, de nem vettem drágát. :D Azért a gyártói ajánlásnak megfelel.
Persze, igazatok van. ;) Nem nekem való, kéttonnás tank. Sose vezettem, de az "élményről" sok beszámoló van. Nekem formailag, erőre, hangra ott lenne, de sose felejtem el, mikor a mercivel a 21-esen egy 6g3d civic vti-vel akadtam össze. Minden körforgalomban annyit rávert a tatterre, hogy hiába volt egyenesben gyorsabb, mire leakcióztam volna, jött a körforgalom megint. Újra....
Az kicsi, könnyű, súlyához képest erős volt. A merci.meg csak egy izom motor, semmi futómű, nagy tömeg... Nem jó maradt a szám íze a merci után. Ez ugyanaz lenne.
A csak egyenesen jól.menő autó nem az én autóm. Kanyarodni is kell tudnia. Maradjon az e46? :)))) Csak be kéne fejezni, már megint ott tartok, mint a 36-nál,.a közben vett két kisautó árából rég makulátlan lenne.
Asszem megvóna a következő projektem. Csak egy kis zetont kell már hozzá gyújtenem.
Tudom nem ide való, de egyre többször el-álmodomozom, pont egy ilyenről. Nem kívánhatok már többet/jobbat nagyfaterként vazze :DDDD ezzel ellennék egy darbig, tuning nélkül - is :D
Na, jah, a komoly mozgatáshoz komoly energia kell, az meg a fogyasztás exponenciális növekedésével jár.
Pont emlegette a 30i tulajból lett Foresteres haverom, hogy ok, hogy jót lép, de nagyobb sebességnél nagyon komoly a fogyasztás. A 20l könnyen elérhető.
Csak egy saját tapasztalat, már kb 10 év távlatból:
Az akkor épülő 28-as motorba ment be a Szuromi veztengely pár. Nem annyira volt alapjárat, Pista Bá iránymutatása alapján empirikus közelítéssel beállítottam. Előző nap tankoltam tele. 4 tesztkör volt, ami valóban teszt volt. 0-100, 100-200, stb. Elég durván lefogyott a benzin, újból teletank. 54 km-en kerek 20 l fogyott. És azért ennek max a 2/3-ada volt igazán forszírozott.
Jó az a 20i nem egy erőmű tényleg , de a legtartósabb motor. Ma megjött havernak az e46 M3 cabrio ,picit mocorogtunk vele a hegyen (parádi gyorsasági szakasz ) ..kellemes :). A teljesítmény nem lepett meg , inkább a fogyasztás ...nyeli szépen az üzemanyagot .
Nekem nem búgott egyiken se. a a 20i nevü atomerőmű a váltóját kezdte ki a hajtásban.,nem jutott el a difi-ig.azzal menetdinamikával nem csoda.. de csodák nincsenek,a getrag váltó az getrag marad.
Az ikarus busznál az egyenes fogazásu difi adja azt a jellegzetes visitó hangot.Kezdeti modellekre volt jellemző.nem hiba,hanem ennyit tud. Buszos körökben "hangos hidasnak" hivják
E46-nál jellemző a diffitartó keret befogási pontjai, szilentjei problémája. Ha nem jól áll a konfig, lehet akár zajjal járó tünet is. Ezenkívül kerékcsapágy is lehet zajos. Persze, lehet maga a diffi is zajos, nyilván a benn lévő, használt cseréje, másik bontottra nem biztos, hogy sokkal jobb. És a váltó is lehet zajos, persze azt nem annyira hátulról hallani, jobban beazonosítható.
UI: Helyesírásból volna mit erősödni, ne haragudj. ;) A gardánnal kivered az itteniek biztosítékát :DDDDD De azért segítünk. ;)
BMW e36 1.6-1.8 Gyári első féktárcsa. Kopásmentesek
BMW E36 1.6-1.8 Gyári féktárcsa ."BMW tárcsa." pár száz km.-futott csak és a kocsi összetört, igy kibontásra került. Hibátlan állapotban, még kopás sem látható rajt. Betétek is kopás mentesek. Féknyergek letisztítva hibátlan állapotban jár hozzá. Ára fix ! Sajnálom elkótyavetyélni tényleg újszerű. Veszprémi átvétel vagy Posta de a vevő költségére.
Eddig már 8-10 bmw hengerfejet csináltattam velük, egyikkel se volt hiba eddig. Ez 2x annyiba került, de lejet szar. Az egyik szelepvezető furcsán volt a helyén, megkérdeztem, hogy vissza vigyük-e? Nem kell, ha körbeforog, akkor ok. Körbeforgott szépen. És nem az a "gyanús" henger dugója, egy másiké.
Olyan amúgy, mintha a szelepzsebet megütötte volna valami, és elrepedt a dugó. Azért kell szétbontanunk. Azt mondták a Szakálnál, ha a hengerfej lenne rossz, állják a czechet
Nem a.saját dugók, nagy CR-es stroker. Egy b25 blokkból valók, mind egyforma, mind szép, méreten belüli volt. És fotó készült a hengerfej lehúzás előtt, nem, nem fordítva van beépítve
A képen az endoszkóp kameraképe van, az egyik szelepzseb, és onnan kiindul valami - repedésféle, de így pontosan mi sem tudtuk azonosítani.
Mikor be lett rakva a dugó, ellenőrizve lett, nem tudno, hogy repedhetett el/át. Ha meg egy szelep ütötte meg, hogyhogy csak egy szelep? Mitől nyithatott mélyebbre, mint a többi?
A Szakálban végezték a hengerfej felújítást, az összes szelep új.
A tutit Húsvétkor majd megmondom, addig lehet tippelgetni. Nekem is van tippem, csak kíváncsi vagyok. Az alany egy stroker szokásos m52 motor, m52 b28 belsővel, b25 dugók, m54b30 szívótengellyel. Csak ez az egy henger beteg. Vezérlés jól áll, erő bőven megvan, ami kell. Csak most nem járhat, míg szét nem szedjük. Kb 200 km van benne.
Erre mond valaki valami diagnózist? Tünet: egyik henger gyertyák kokszolódnak. Kompresszió (végnyomás) tökéletes. Frissen felújított motor, hengerfej. Hidegen szépen jár, melegedve borzasztóan csattog.
Még egy dolgot hozzátennék ..jól éreztem magam , nem villanyautó , nem dízel ...a lányom 13 évesen is ezt próbálgatja ..kinn a jó levegőn ..kell ennél jobb ?? :)
Az autót Jedlóczky Márk (TCR)túraautó versenyző építette pályára hobbiból magának. Állítható Bilstein gátlók elől , hátul csak sima Bilstein, eltolt toronycsapágy , nyomtávszélesítő elől-hátul.Előre került egy komoly fék , hátra egy picit nagyobb a gyárinál fúrt mart tárcsák , típust ne kérdezd mert karácsony előtt hozta el , azóta szinte csak a tréleren és a garázsban állt időm sem volt szétszedni.Beleraktam az ülés+öveket ennyi időm volt ,lemostam aztán gyerünk teszteljük ..kb ennyi .A difi áttétele hosszú nagyon,lacházára nem igazán jó , tényleg pályára való , cserébe 8000 fölött forog szépen ha van hely elforgatni. Majd nekiesek aztán leírok mindent , csak legyen időm foglalkozni vele. 17" gyári felnivel lett elhozva ő 18" -as magnézium motorsport felnivel használta .Beszélek vele és megkérdezem pontos adatokat neked. Érzésre a futómű nagyon profi , bőven az autó teljesítménye fölött áll .Nagy élvezet vele menni , befordul ahol kell , megáll ahol kell .Egyenlőre mentem vele max 100 km versenytempóban.
Jópár youtube videót néztem mar meg e36-46 béjembék dyno, stb méréseirőll.
A 23i motor mechanikailag teljesen azonos a 25i-vel motorblokk tekintetében, de alumínium blokkban. Persze más az olajszivattyú, pár csavar, néhány lemezke, stb, de ugyanaz a ccm, ugyanaz a hengerfej (vanos 25i-nél). Injektor azt tudja, amit a másik. A szívósor egy nagyobb változás. Meg a kipufogó rendszer. M52 egycsöves, az m50 kettő, végig.
Sok mindent megcsináltam az m52b25 motorral már. Legjobb, mikor felfúzzük 2,8 strokernek, normális hengerendlkénti leömlővel. Még a nagyszívósor se feltétlen kell. Nagyon harapós karaktert kapunk, a b25 dugókkal, nagy CR-rel. Most 3 motorom nyomát kísérem figyelemmel, a legutolsó a legjobb, olyan markáns hangja van, besz@ás. :) 2000-től komolyan veszi a lapot, a gyári m52 szívósorral, egy nagyon jó leömlőbel és e46 30i átalakított rendszerrel.
De az m52b25 se rossz. Igazából hivatalosan egy hajszállal marad el a gyorsulása a 25i-től. Az meg nem a "hivatalos" lóerő hiánytól, hanem a hosszabb végáttételtől lehet túlnyomórészt. A motor karaktere a modernebb vezérlés miatt jobb, de gyári konfigban fenn nem tudja a 25i teljesítmênyét, de rendszerint tényleg 170+.
Neményi Gyuri lemérette hengerenkénti leömlővel, b25 szívósorral, programozva egycsöves rendszerrel 194, vagy 6 lóerő volt.
A touringom nem mérettem sajnos, a szokványos b30, novanos tengelypárral, Schmiedmann leömlővel, nagyszívósorral egy gyári 25i-t körbeatóztam volna vele, több Ocravia RS meccsem volt, amik rendszerint fej-fej mellett mentek, de nem az első szériás octaviákkal, hanem.a 3-assal... Tudni kellett használni, de jó volt, boztosan 200+ volt a Le. Lehet kritizálni, meg beszólni, de néhány fórumtárs ismerte.
Sajnos a rozsda miatt megváltam tőle, meg megvettem a w124-et, de azóta is bánom. De már nemigen lesz e36 nekem sem, nagyon szerettem a 36-ot,.meg ki is ismertem, de vagy visszább, vagy előrébb.
Ez mind a német biztosítási kategóriák változásait tükrözte le a gyártóknál, az Audi 30 szelepes 2.8-asa is 193 lóerős teljesítményre lett homologizálva, meg a Mercedes akkori 2.8-as motorja is. Emlékszem, mikor annak idején a 23i tesztautókat fékpadra tették a német autós magazinok tesztjeiben, mind 190 lóerő körül tudtak.
Másrészt akkoriban jelent meg erőteljesebben a flottafogyasztás csökkentésére irányuló törekvés, nyomatékosabb motorokat kezdtek építeni a korábbi forgósak helyett. Az összehasonlító tesztkörön a 23i és a 28i is kevesebett evett, mint a 20i.
A 2,8-as és a 4,4-es motornál egyszerűen más koncepció érvényesült, mint az elődjüknek tekinthető 2,5-ös és 4,0-es motoroknál. A korábbiak fent, magasabb fordulaton lettek erősek, a későbbiek amerikás módon már lent, a pincében.
De akkor a 28i miért lett kemény 1 lóval erősebb a 25i-nél? Miért fojtották le a 300 köbcentivel nagyobb motort? És miért nem változott a ménes 98-ban, amikor megkapta a 28i a doppelvanost?
Ezek a nagy kérdések. Kétlem, hogy a 28i vásárlók nem bírták volna kifizetni a 200+ lóerőhöz tartozó adót.
23 i az akkori német adózási törvények miatt lett,buta 25 í
Gézánk néha túlmérnökösködi.:)))))
Ugyanúgy ahogy az ETA az e30 ban. Kicsi motor de jól megy 2,5 ről 2,7 lett.teljesitmény meg lennt....5000 ig forgatható.Mint egy nyomorék dizel.... ja hogy a házat traktorral együtt elhúzza. mi kérünk elnézést jürgenéktől :)))))
"miért érdekel annyira a 20i, mikor 28-asod van? ;)"
Csak úgy. Kíváncsi voltam, hogy ha már az M50B25-höz képest az M52B25 annyival gyengébb lett, hogy átnevezték 23i-re, továbbá az M52B28 alig haladja meg az M50B25 teljesítményét, akkor az M50B20-hoz képest logikusnak gondoltam az M52B20 gyengülését is.
Én új Behr hűtőt vettem és nekem sem lett jó. Rossz volt az új hűtő. Elvittem Kerepesre a hűtőshöz átnézte lenyomáspróbázta kiderült, hogy a sapka volt rossz. Adott egy használtat de mondta, hogy erősen rá kell húzni azóta jó kb 2 éve. (A régi hűtőt se kellett volna kidobnom jobban jártam volna ha előbb szakemberhez viszem.)
Én termosztát csere után bőgettem mint a barom,szomszédok nagy örömére este 10 kor.szépen beállt minden fütés megjött mutató beállt középre. E34 525 i nél hűtőcsere volt,ott sokat kinlódtam.
Ami tippem van,vizpumpa,ha műanyag lapátos akkor a lapátok hajlamosak szarni menni. Lehet alig veszed észre, csak épp nem forgatja _ELÉGGÉ_ át a vizet.
Szétrepedt a tágulási tartály.Először vettem hozzá csak tartályt,de amikor összeraktam alulról engedte a vizet.Érzésre passzos volt de valahogy mégsem.Akkor döntöttem úgy hogy veszek komplett hűtőt.Nissens márkát vettem amit javasoltatok.A fűtés fel lett rakva maximumra a ventilátor szintén.Csere előtt egyszer már légtelenítettem a rendszert akkor nem volt semmi gond.Most viszont tanácstalan vagyok.
Én csak M50B20-szal találkoztam, de nekem tetszett a motor. Ahogy nő a fordulat, egyre erősebb, egyre jobban tol. Igazi, régi vágású négyszelepes, számomra olyan hondás jellegű. Vagy alfás :)
Kérdés: miért érdekel annyira a 20i, mikor 28-asod van? ;)
Amúgy: az. M50-M52 b20 szívósorai csak alakzatban különböznek, szívócsatorna átmérő egyezik. Tehét teljesen felesleges b20-nál a nagynak gondolt szívósort cserélni, mikor semmi plusz nem lesz.
A b20 motorok hengerfejen lévő szívónyílás méret egyezik mindkét b20 szívósoréval.
Az m52 b25 és b28 hengerfej szívónyílása az m50b25-tel egyező, azaz nagyobb a b20-nál. Viszont az m52b25 és b28 gyári szívósora teljesen egyezik az m52b20-szal. Tehát ez a kisszívósor, amit, ha az m50b25-re cserélnek, akkor van a nagyszívósor tuning, a hengerfej és szívósor átömlési keresztmetszete megegezik, több levegőt szív a motor.
Hang: az m50 motor testesebb, a vasblok miatt, de bent észre se veszed, csak kint, a vájt fülűek.
A novanos b20 nem megy úgy, mint a b20 vanosos motor. A vanos nyomatékosabbá, rugalmasabbá teszi a tárgyi motort
M50tub20-m52b20 között észrevehető különbség nemigen mutatkozik. Bár nekem volt 2 autóm is m50tub29, azaz a vanosos huszi, mindkettő '93-as volt. Ugyanez az évjárat van Jedinek is. Meg volt Jacktwoonak is.mindegyikünk meg volt elégedve a tudásával. Vezettem novanos 20i-ket, nem mentek úgy. Lehet az az évjárat jobb volt. Az m52b20-at nem éreztem jobbnak a vanos m50-től, sőt.
Miért kellett hűtőt cserélni? Amúgy simán lehet, hogy a termosztát miatt nem fordul körbe a víz. Fűtést felvetted maxra mikor légtelenítettél? Max fokozat és max hőfok.
Sziasztok.Kicseréltem a hűtőt és a vízpumpát az autóba.Ma próbáltam légteleníteni de valamiért nem akar összejönni.A hőfok állandóan pirosba megy,a légtelenítőn nyomja kifele a levegőt,a tágulási tartályból a vizet meg zárt kupak mellett is nyomja ki.Mi lehet a baj szerintetek.Lehet nem nyit ki a termosztát?
Én nem tudom,hogy covidos vagyok -e.Hivtam a dokit,4 után újratervezés,nem müködik az oep honlap..akarok tesztelést. a csajom/aki már 2 napja az exem/ szarul volt.lehet itthagyta ajiba.:(((
Lehet itt előre hátra okoskodni fönököm 4 azaz 4 tesztet csinéltatott,mind negativ.. mégis 2 hétig nyomta az ágyat.elmondása alapján mint akit földhözvágtak..na nekem is ez van.
Illetve úgy volt, hogy zarko írta, hogy covidos, mire Tyetyi írta, hogy nála is így volt: teszt és röntgen. Szerintem épeszű ember ebből csak azt gondolhatja, hogy ő is covidos volt.
A másik, hogy ha nem tudják, mit lehet kezdeni a covidos tüdőproblémával, akkor mit is segít a röntgen?
Hogy ne kelljen tovább kerülgetni a forró kását, inkább válaszolok a kérdésemre: semmit.
Üdv urak. Az autóm 97-es szedán bontott jobb tükröt keresgélek hozzá. Melyikkel kompatibilis? Azthiszem a kupé, M3 más és talán a 95 előtti is? Többi jó? Elvileg a kupénak csak a felfogató háromszöge más vagy az egész tükör is?
Tyetyi nem írta, hogy koronavírus okozta-e a tüdőgyulladást. De általánosságban tény, hogy ha hamarabb megvan a helyes diagnózis a betegségről, akkor korábban el lehet kezdeni a kezeléssel a gyógyítást, vagy nem fognak olyan betegségre kezelni, ami neked nincs is, csak benézték.
Amúgy a koronavírus által okozott hegek látszódnak a tüdőröntgenen, csak azt nem tudják, hogyan lehet őket megszüntetni, ez a rész ugyanis kiesett a légzőfelületből.
Tudtommal a cov-19 okozta atypusos tüdőgyulladást semmilyen gyógyszer nem hatja meg. Forrás: a háziorvosom, aki korábban tüdőgyógyász volt, valamint a fia, aki pedig radiológus.
Teszt, és tüdőröntgen. Nálam is így volt, tüdőgyulladás, 2hónap táppénz. De ha nem csináltatok röntgent az elején akár még szarabb is lehetett volna. Jobbulást
Esztergom,hol van az már.....azóta volt még egy kör az intercars nálmajd 10 hónap semmi.most szakál metal.de táppénz.Hogy el kaptam e nem tudom de eléggé rottyon vagyok.játrányi eröm nincs.
Mégis, hozzá képest az autóm sportkocsinak érződik.
Ezzel a Chargerrel kényelmesen hátradőlve utazni meg méltóságteljesen vonulni prímán lehet. Egy nagy tank, hosszú, széles, robusztus. Jó vele menni, jó benne ülni. Tele van modern frincfrancokkal, nekem ez már űrhajó.
Vezetési élményben mégis veri a kb. 20 évvel öregebb és sokkal gyengébb BMW. Meg a sorhat hang is vadítóbb a V6-nál, pedig aszittem a vémotor mindig szebben szól, még ha nem is nyolchengeres.
Elegendő kitisztítani és rendesen megolajozni, zsírozni a zár mechanikát. Én 10 éve csináltam meg az E32-vel, azóta nagyon finoman működik. Ez egy 25 éves autónál nem meglepő. Megint leírtad, hogy az E36 nem a te utód volt, bánod, hogy az E34-et eladtad. A BMW az E34-után befejezte az autógyártást!-Ez t csak úgy megemlítem a helyetted, mert kimaradt a szokásos mondanivalóból.
Ideig-óráig jó lesz.e34 e36-al a jártam ugyanigy. wd 40 max tüzöltásra.Központi zár motor csere..nekem ez is adta be a rajzot e36 nál.hagytam a faszba. hálistennek jött valaki aki átértékelte,amit én is,hogy az e36 nem az én autóm.Azthittem szeretem,de nem sikerült. 20 i kombi volt meglepóen jó állapotban. siratom az e34 525íx emet,bánom,hogy ezért eladtam.
Most meg ülhetek itthon.Még jó hogy a soför áállás nem tud home office lenni...Dottore kiirt azonnal. mondok teszt vagy bármi? szarnak bele mindenbe.azt annyi erő nincs hogy a wc ig elmenjek.
Sziasztok. Pici segítség kellene. A jobb első ajtó kívülről nehezen nyitható egy japán napja. A külső kilincs ha emlem az utolsó pár milliméteren nyit de akkor is csak ha megrantom. Mi lehet a baja?
Csqk akkor akarom szét bontani az ajtót ha valami javítható dolog vagy ha valamit cserélni kell akkor megveszem és legyen ott
Szerintem nem a Hun vezérnek akartad írni, hanem nekem :)
Ez egy tapasztalat volt és mint ilyen megkérdőjelezhetetlen. Én csak leírtam. Ha így fékeztem, utána nem rázott. Nyilván nem volt jó az új! tárcsa. Egyébként idővel csökkent a hajlam.
Bocs...de ezt a a hülyeséget töröld is "gyogyfékezés" Sajnos van egy két hozzá értő ember, Önmagában nem baj csak ne írja le.
Ha a tárcsa akkor azt fékezés nélkül is hallani lehet álltalában. Sajnos az új tárcsák is hamar elvetemednek napjainkban...sajnos nem a megfelelő keménységűek. Emeld meg a kocsit és pörgesd meg kézzel a kereket. Érezni fogod ! Ha igen szabályoztasd fel...Vagy új vásárlása de ha kellően vastag a tárcsa elég felszabályoztatni.
Ha nem akkor az első alsó szilent van oda. Fékezésnél elöre dől a kocsi, a súly elöre megy és az a szilent terhelődik. Ha oda van akár egy kicsit is, akkor is lehet ez a jelenség. Típus hiba a Bömbiknél...
Már nem tudom melyik divattervező volt aki elmondta , hogy a 70-es években tervezett filléres anyagból készült ruháit nem tudta eladni amerikában , kölcsönt vett föl és kibérelt new york-ban egy boltot , a ruhákra csillagászati számokat írt és jöttek a vevők ..milliárdos lett belőle. Ma az egyik legnagyobb divatcég az övé.
Ki lehet simítani a tárcsát, ha csak a melegedéstől kezdett rázni. Gyógyfékezéseket kell csinálni, amikor szép egyenletesen és fokozatosan engedjük fel a fékpedált. Nekem működött a nagy BMW-n.
Bocs, nem hagyhattam ki ;) ez valami interferencia miatt lehet. Pl a guminak van valami kis hibája, vagy a gumi+valamely gömbtámasz együtt. A féktárcsa, ha hullámos, akkor mindig ráz, nem alkalomszerűen. De lehet pl toronycsapágy miatt is. Sok kis bizbasz összehozhatja sajnos a diagnózis alapos vizsgálatotnigényel sztem.
Egyébként nem rossz vezetni, illetve meg lenne a helye nálam is, csak előtte egy budai kertes ház kellene napelemmel.
A ledarált hulladékot szó szerint értsd: az ajtópanelek, illetve talán a műszerfal is abból van. 13 millióért egy ekkora autóban ne szemétből legyen, hanem minimum maláj szüzek bőréből vagy ilyesmi.
jóban vagyok a Magyar Tesla importőrrel, ha újban gondolkozol kaphatsz 1 jó árat :)
Én már végig vezettem mindet, tetszik az élmény amit ad, de venni még nem venném, de a jövő az egyértelműen ez lesz, ha megoldják a "gyors" teli töltést, hobbynak meg megmarad majd vmelyik nagyhangúm :)
(de az valóban igaz, hogy helyenként tényleg nagyon silány, nem Én mondom, hanem az akinek napi szinten átmennek a keze között, de a Model3 megjelenése óta valóban javul a minőség is, de még kell pár év!)
Amúgy Kakucson az extremautosport.hu-nál mind kipróbálható, akár már áprilisban is.
Ha Dacia, vagy Toyota Corolla szintű dolgokkal megelégszel. Kb olyan szigetelése, meg elektromos hálózata van. Már láttam párat, haver néha javít Tesla villanyos bajokat. Egy irodai nyomtatóban jobb csatlakozók vannak...
Havi 8 ezeöccából a pólóval is eljárunk, itt a faluba ;) abba igazán minőségi minden :XD Amúgy tényleg nem olyan szar, megérte az árát, pedig ma vettem hozzá egy váltót, mert hirtelen szar lett. De belefér. A kis civichez képest szinte minőségi ugrás érzetre a beltér. Csak a civic majd 2x úgy megy. Azért e46 nekem nem tűnik szarnak. Tudom ócska már, de arra, amire, nem szar az....
Mindenkinek más az értékrendje. Én, ha halomban állnának a milliók, se vennék új autót.
Még nem ültem benne, lehet egy üléspróbánál kiszeretek belőle, de így távolról még tetszik. Olyan nagy elvárásaim nincsenek, ha jól megy-nem kell szerelni...
Sziasztok.Hűtő csere előtt állok.Érdeklődnék hogy melyik márkát érdemes megrendelni ami méretben is passzol bele és a minősége is jó.Az alany M52 B20 97'évjárat.A válaszokat előre is köszönöm.További szép napot Mindenkinek.
A sohat az sorhat persze ;) Amúgy a pólóval mazochista módon elmentünk tesómhoz látogatóba, 600 km oda-vissza, tele tankból maradt egy negyed.... megvan az értelme. :D Ezt tudná a vitara, de szeretném.... 600 km még sose volt egy tankkal.
Na ez jól szemlélteti, hogy egy négyhengeres béemvé mégiscsak kétharmad motoros, a sohatos nagytesókhoz képest;)
Bár pont elgondolkodtam, hogy a minap vett ezres pólóban mi értelme volt 50 lóerőhöz 4 hengert rendelni. 250 ccm/henger... de legalább nem kávédaráló hangú.
Ezt tovább lehet vinni a 20-asra, de annak azért kimagaslóan jó hangja van a 2 literből. Kettőféltől hathenger a bmw.
Nemrég volt szerencsém egy lexus Is200-hoz, kicsit meg is lehetett hajtani. hangja kb hasonlóan jó.
A 20-as bmw-hez képest majdnem olyan, de mégse. Nem tudtam eldönteni, melyik lehet jobb autó, vagy melyik mehet jobban. Az első felére a jobb a lexus, potensebb a futóműve- elég érezhetően, szerintem az e46-hoz közelebb áll tudásban. A 36 meg prosztóbban adja magát elő, bizonyos értelemben az a menőbb :DDDD
Próbáld meg TAZ-t mezőkövesden, vagy hol üzemel ő. Előre mondom, hogy csak a korábbi munkásságai alapján gondolom úgy, hogy alkalmas lehet erre. Facebook TAZ motors.
A görbéken látszik, hogy nem gyári programon fut. A hitelesség meg egy külön fogalom ;)
Az én még most benn lévő 23i motorom 315 ezres futással, szerintem komolyan erős kezű előző német tulaj után, 10,5 bar végnyomással (egyforma, a 6-os hengernél csak 10,2) nemigen több 160 Le-nél. Minden gyári, csak kopott. Az e36 ugyanez, de egyvanos motor sokkal filigránabbul mozgatta a bódét.
Hát van élet a 350 ezer km környékén az m54 motorban.
Csak a múltkori, pesszimistára sikerült m54 hozzászólások csillapítására mondom. Nyilván van olajfogyasztás, de 359-nél és rendeltetésszerű használatból miért is ne lenne, meg kit érdekel ilyen felhasználással.
Én optimista vagyok az épülő 30-assal, hiszen full felújítva lesz beépítve. Csak pont csúszik megint ez az istenverte tiltások miatt....
Nem tudom milyen a jeladó,de ha hasonlóan működik mint pl.a fékfolyadék érzékelő,akkor nem kellene folyamatosan világítani? Mert ez kb. fél perc után elalszik.
Kicsit tükröződik,de látszik az alsó sorban. A motor M43 B19, az utolsók egyike,mert 2000 decemberben megszünt a gyártás,ez 2001 márciusban lett forgalomba helyezve.Félig már E 46-os.
Nem tudom 100%-ra, de sztem az e36 autókban (na az m3-ban másképp lehet) nem volt olajszint jeladó. Esetleg az m43 tub19 compactban talán az már ugye az e46 motorja is volt.
Felül van három,töltés,olajnyomás,távfény. Az alsó LED-soron van egy narancs színű,szintén olajnyomás,de ez kb. fél perc után alszik ki. A felső piros azonnal ha beindul,de ez kb. fél perc. Meg van a kezelési könyv de abban ez a led nem szerepel.Én olajcserére figyelmeztetésre gondolok de nem tudom.
Elszoktam tölteni tökig a hűtőt, megyek vele , hogy nyisson a termosztát. Majd majd megállok lassan kinyitom, majd megint tökig öntöm a hűtőt. Megint megyek vele, úgy, hogy pont haza érjek. Itt várok még lehül, ha nem kell bele önteni, mert sok van benne, akkor leszívom szintre, és jó lesz
A baj mindig a lenti jeladós csőnél van, oda jut viz rendesen, és a termosztát össze vissza nyitogat.
Hát szerintem ha azt nézzük hogy a gumis általában 2.2-t nyom a gumiba és milyen kemény szerintem indokolatlanúl sok gyárilag még ha éppen hogy 2-bár is.Amiket cseréltél én is átmentem ezeken.Viszont tudsz cikkszámot adni az E36 termosztátról,csak nekem meg gyárilag már nem a bilincses a termosz csatlakozása hanem cuppantós akkor azt is át kéne alakítani meg annak a csőben van a venti gomba plusz a termosztát már Kennfeldes és hiányolni fogja hogy nincs rá csatlakoztatva.Amúgy a sima M43 meg a Tu verzió hengerfeje csont ugyanaz,a termosztát Hf-ben lévű átmérő is egyezik?
Max 2 barnál enged el a nyomás. De nincs benne normál esetben ennyi. Arra figyelni kell, hogy nagy szívás le légteleníteni. Kezdők sokszor hengerfejesre vágják, mert nem jól légtelenítik le.
Igaz csak az nem volt készleten de legközelebb megrendelem azt,de Bárdinál sose rendelhetek a felületükön gyári cuccot csak bent személyesen én meg Tanyán lakom és 30 K-m od-avissza a legközelebbi bolt,szar itt Keleten minden kiesik :)
Gyári gyűrűt rendeltem kb 2-hét alatt érkezett meg a Bárdihoz Külföldről.Viszont az észrevettem hogy ez a hátsó cső 1-1.5 évet bír max kicsit bosszantó.Szóval tutira kizárhatjuk a hengerfej tömítést mer akkor nem csak a fagyálló szivárogna?
Szerintem nem O gyűrűt kellett volna cserélni, hanem magát a csőcsonkot. Az szokott elrepedni, tipikus hiba m43-nál. 99%, hogy emiatt csepeg-folyik.
Elég szar hozzáférni, de ha leveszitek a motor.mögött tűzfalon, a szélvédő és levélrács alatt lévő elemet, könnyebben be lehet férni. Valahogy az O gyűrű csere is megvolt. Ugyanúgy, csak csőcsonkkal. Lehet kapni több helyen, sztem nem is drága cucc.
Plusz egy kérdés: O gyűrű megfelelő méretű? De ha odanyúl valaki mindenképp új cuccot tegyen fel, hizzávaló gyűrűvel.
Sziasztok.Létezik olyan az M43tu-nál hogy úgy hengerfejtőmítéses hogy csak tisztán a fagyállót szívárogataja? A tűzfal felől a váltóharang és a blokk találkozásánál cseppenget de amennyire be láttam nem úgy tűnik hogy a hátső cső Ó-gyűrűjénél szivárogna (Azt a gyűrűt pár hónapja cseréltem gyáriból) bár nem teljesen láttam be oda pedig alá is feküdtem,próbáltam egy régi tükörlapot be dugni a tűzfalnál de szart sem látok,alulról meg a kipufogó könyök miatt alig tok be látni (Ami le cseppengetett az aszfaltra újheggyel megkóstólva édes de nem kesrű evileg nem olajjal keveredett csak tisztán fagyálló.)
újra, újan kellene gyártani az E39 30D-t, valami rendes automatával, nem azzal a szutyok GM-mel, és Isten bizony vennék...
( Érdekes egyébként - de nem akarom elkezdeni a "régebben minden jobb volt" baromságot -, a másik fiam E39 528i-je 1997-ből sokkal kevésbé macerás. Beleül, magy, 10-12 ezrenként olajcsere.)
270k körül van... nyilván eszi az olajat, de ha finoman járna vele, akkor kevesebbet enne ( ha én megyek vele, akár 4-5.000-et is menne utántöltés nélkül, de ennyit egyben sosem használtam.)
De azt mondja, nem azért vett 30i-t, hogy nagypapisan közlekedjen. Akár meg is értem...
Szerintem az égéstérbe bejutó motorolaj kokszosodik, és lerakódik a dugattyúgyűrűk mellett. Az olajlehúzó gyűrű meg se tud mozdulni a helyén, nemhogy lehúzni az olajat. Ha pedig a kompresszió gyűrűk is ugyanígy járnak, akkor kezd elmenni a hengerből a kompresszió. Talán ilyenkor a hengerfal még nem sérül, mert olaj, az van ott több is, mint bőven.
Nálam az M54B30-nál az első három és a második három henger között is volt egy-egy, ahol alacsonyabb volt a kompresszió. Szerintem a dugattyúgyűrűk nem tudtak mozogni a sok koromtól. De hogy ez miért nem egyszerre jelentkezett az összes hengerben, azt nem tudom.
180- től bármikor szar lehet a 30i. 10-ből 8 eszi az olajat. Vagyis mind eszi, mert gyárilag meg van adva elég nagy olaj fogyasztás. Kérdés, hogy mennyit eszik.
Ha az előéletében nem voltak kitolt olajcsere periódusok, és jó olajjal használták, sztem 250-300 ezerig kibírja gyűrű csere nélkül.
Az biztos, hogy sokan nem szeretik az alu blokkot a hengerfej csavarok lehúzása miatt, de az olajfogyasztós probléma és a kompresszió csökkenés csak belenyúlással orvosolható, ahhoz szét kell szedni. Csökkent végnyomás, és veszteség lehet a szelepek, de a gyűrű kopás miatt is. Persze más is, pl beszívott valamit és a hengerfal fel van szántva.
A kezeim közt mostanában vannak az m54b30 dugók. Előkészítettem beépítésre, azaz jól eltakarítottam. Biztos ez is ette az olajat, a gyűrű hornyok tele voltak retek koksszal. Az olajlehúzó gyűrűhorony láthatóan keskenyebb, mint az m50-52 dugóknál.
Evga felújított b30 motorját felmart gyűrűhoronnyal rakták össze, azaz az m50 gyűrűszettel.
Remélhetőleg sokat kibír majd. Állítólag kb 2 meghosszabbított olajcsere ciklus is képes a vékony hornyokba lerakódni, onnan egyenes az út az idő előtti kopáshoz.
Nem tudom, 10 évig volt nálunk, mindig a belevaló Castrol olajat és Mann szűrőket kapott. Az olajfogyasztás ez idő alatt fokozatosan nőtt, és ez idővel a két lambdaszonda, a két monitorszonda és a két katalizátor változatos hibaüzeneteit eredményezte. Kicseréltük a kartergáz szellőztetést az összes csövével, mert állítólag ez is okozhat olajfogyasztást. Fölösleges ráköltés volt. A szondákat és a katalizátort is kicseréltük volna egy nagy nyeléssel, ha a motornak nem lettek volna kompresszió gondjai. Innentől minden ráköltés kútba dobott pénz lett volna. Talán 250e körül volt, nem emlékszem, rég volt.
Állítólag az M54-nél a gyár kijött valami új fejlesztésű alacsony súrlódású dugattyúgyűrűkkel, ami javította az emissziót és a teljesítményt, de az élettartamnak ez nem tett jót.
Pedig nagyon jól ment, jól húzott alul is a kettős vanos miatt, meg ahogy nyitotta-zárta a kipufogó végcsövek közül az egyiket egy fojtószeleppel, hangja is jó volt, csak épp az élettartam lett katasztrófa.
"Amikor állandóan ég az M54 motorhiba lámpája, és bank1 és bank2 katalizátor hibát tárol el, zabálja az olajat, a 6 hengerből az első 3-ból 1-ben és a második 3-ból is 1-ben nem túl fickós a kompresszió, vagyis minimum gyűrűzés, majd felvázolják neked, hogy a hengerfejcsavarokat nem biztos, hogy ismét le lehet húzni az alublokk miatt, szóval nincs garancia rá"
Ez mekkora km futás után jelentkezik az összes M54-nél?
Én a korant-ot használom. lecsiszolod a nagyját, aztán bekened párszor, és ha még nem lukas, azaz felületi rozsda, akkor ad egy olyan massziv alapot, amit utána lehet glettelni, fényezni. De kell a megfelelő rétegrend. Alapozó, festék, lakk. Belülről nem fog elkezdődni, de ha nincs meg a megfelelő külső védelem, akkor az első sótól ugyan ott vagy.
Rá fogok állni a tőcsavaros m52-m54 blokk mentésre. Egész jó megoldást tudok rá. Úgyis egy vagon m54b30 blokkot hirdetnek. A szebbeket felvásárolom, majd rendberakom. Jah, csak főtengely se nagyon van, sztem pont az olajproblémák miatt lesznek hajtókarcsapágyasok.
2016-ban vette nekem a szóban forgó sz...élhámos. (Állítólag Bécsben, mint kiderült inkább Pesten), a lényeg a kérdésedre a válasz, hogy meg sem kaptam az autót már neki is esett, hogy csinálja (már amit csinált rajta, mert alig kellett volna valamit csinálni, annak is csak egy része lett meg, pl. olajcsere fél év alatt sem sikerült, mert fél évig volt nála, aztán elhoztam tőle, és előző évben adtam el fele annyiért, mint amennyiért vettem (a vételárba beleszámolom az állítólagos javítási költséget is, amit én nem hittem el, és nyilván most realizálódott az 1,8millás bukó), pedig alig használtam 5ezer km-t.
Az állítása az volt az illetőnek, hogy nagyon drága Würthös anyagot használt ami nagyon jó. Nekem meg szemmel láthatóan úgy tűnt mintha semmit se használt volna miután alánéztem.
Amikor állandóan ég az M54 motorhiba lámpája, és bank1 és bank2 katalizátor hibát tárol el, zabálja az olajat, a 6 hengerből az első 3-ból 1-ben és a második 3-ból is 1-ben nem túl fickós a kompresszió, vagyis minimum gyűrűzés, majd felvázolják neked, hogy a hengerfejcsavarokat nem biztos, hogy ismét le lehet húzni az alublokk miatt, szóval nincs garancia rá, hogy lesz belőle valami, csak a halovány remény, akkor lesz tele vele az ember töke, kiszereli belőle a nagy hifit és az M-es nyárifelgen garnitúrát, és megy a hahura.
Valaki megvette, majd 3 hét múlva ismét fent volt a hahu-n, aztán 2 hónap múlva ismét... aztán az ügyfélkapun láttam, hogy összetörték, és okádékul dobálták össze az orrát, hiányosan, más színű elemekkel...
Valamiféle rozsdamaró szerűség (a rozsdamaró is elvileg ha jól tudom átalakítja a rozsdát kémiai folyamat révén), de hogy mivé alakítja nem tudom, nyilván valami vegyületté, ami elvileg akadályozza a későbbi rozsdásodást. Lehet ilyenekről itt ott hallani.
Én még nem találkoztam olyan szerelővel, aki számlát adott volna, olyat pedig teljességgel elképzelhetetlennek tartok, hogy egy autószerelő árajánlatot írjon. :)
Én nem öregszek, az ötödik ikszszel a B oldalt játszva. Ami pénzt elszórtam már zsákutcàkba az autóimmal, de most is ugyanazon az úton haladok újfenn. Sose leszek toyotás nagyfater.
Szerintem a toyotának is vannak olyan sport autói mint a bmw-nek időben visszamenve de nyilván eu szemmel kissebb látáskörünk van rá. Én ,szerettem ..ennyi.Egy celica gt-four bármikor jöhetne megint az M3 nem volt ellenfél .
Természetesen mint autó , mint nekem élvezhető autó a bmw a favorit . Ezen fölül , vannak jó autóik amik nagyon mennek és nem egy 330i kategória . Én , imádtam mindet ..és olyan bosszantó dolgok voltak benne mint izzócsere ..
Toyota nem sportautó. Neked volt egy olyan Toyotád.... Nem ez a lényege annak amit írtam.
Nekem meg volt olyan 2-es Golfom (dízel), amivel lehagytam a M3-assal autózó versenytársaimat. Mindegy, hiszen ez nem változtat a BMW és a VW (mint gyártó) autóépítési filozófiáján.
Ezzel nem értek egyet , aki terepjárózni akar komolyan biztos nem x5-öt vesz (élmény), ezen fölül volt olyan toyotám amivel a bmw-ket bármikor megettem ..és felét kellett költeni rá ...még ezen fölül versenyeztünk is vele ..soha rosszabb autót .Teljesen rendben van szerintem.
Toyotát akkor vesz az ember, ha már megunta a német prémium márkák állandó szervizigényét, és rohadtul tele lesz vele a töke.
Innentől kezdve mindig mindenhova odaér az ember, nem kell folyton szerelőkhöz hordani, több idő jut a családra, több pénz marad a zsebben kirándulásokra.
Ahogy halad előre az ember a korral, idővel más szempontok lesznek fontosak.
Akkor nem értelek, ez nem friss történet? Már el is adtad az autót?
Kicsit több, mint 4 millió volt 2006 körül, és kb. 10 évvel később a feléért ment el. Kimondottan jó állapotú volt, mert rengeteg volt ráköltve, de megelégeltük.
Kb. dupla áron vettem, így van, de műszakilag nem volt rossz, az enyém nem ette az olajat, csak a Hungaroringen használtam versenycélra (egyébként teljesen utcai volt, csak a futómű volt ültetve, meg furatos féktárcsák), de amióta nem versenyzek én is eladtam (a vételár feléért), utcára amúgy is fölösleges a 230LE.
Volt E46 330Ci a rokonságban, 2 milla körül adtuk el. Mindegyik egy olajzabagép. Te ezt megvetted lefestett ablaktörlő lapátokkal (mi a picsa??), olajcsere nélkül dupla áron. Tudnék még mondani dolgokat, amire a gatyádat rá fogod költeni, nálunk legalább 10 évig megvolt. Most Toyota és Honda van. Ezek autók, nem a prémiumnak mondott német márkák.
A következő kérdés nyilván adódik, hogy miért adtam egy millióval többet, mint amennyi az autó, egyszerű, azt mondta ennyi kell, gondoltam, hogy pár százezerrel adok többet max., azt is csak a biztonság kedvéért, alig tudtam utólag kideríteni mennyi volt az autó (a hirdetést persze sehol se láttam, szerződésre nem is írták rá az összeget).
Egy Excellben írt táblázatot adott, se munkalapot, se számlát nem kaptam, reklamáltam is, de mindhiába.
E46 330
3,8millát adtam neki, hogy majd hoz nekem autót. Aztán mondta, hogy ilyen olyan hibák vannak, nagyjából sorolom, telipolír az autóra, kozmetika belül (ha tudtam volna, hogy az is több, mint40ezer lesz, akkor persze nem kérem), azt állította, hogy 2,8 millió volt az autó, és még egy milla ami a javítás, meg, hogy érte ment, meg elment Németországba megnézni másik két autót (én kételkedem ebben, bizonyíték nem volt rá), aztán motormosás valami 12ezer, amúgy tiszta kosz volt, de nem is mosattam volna le, csak esetleg belső motoröblítős mosást szerettem volna az olajterekben, mert tiszta lerakódás volt az olajbeöntő sapka belső oldala, aztán hátsó fékbetét csere, aztán valami 12ezerért két hátsó rugó homokszórás és festés, de erről se volt szó előtte, nem kértem, gyanús, hogy nem ő festette, hanem már úgy vette, meg a féknyergeket is befestette szép pirosra, de minek. Váltógomb bőrének a festése leszerelve, ezt se kértem csak a váltószoknyáét, de az is meg lett csinálva, bár lehet nem is volt kopott. Meg az üléseken a bőrt befesttette, no azok jók lettek. Szervóolaj, mondjuk az csak 2 ezer volt, de azt kifejezetten kiemeltem, hogy ne foglalkozzon vele, mindenféle patentek néhány ezerért. Nem alvázvédőzést mondott, hanem Würthös rozsdaátalakítózást 10 ezerért (minimális rozsda volt lemeztalálkozásoknál, de szemmel láthatóan nem volt megcsinálva. Nagyjából ezek, meg amit az előző hozzászólásba írtam, meg talán pár dolog maradt ki. Mondjuk egy olajcsere többet ért volna, mondogatta, hogy ha megyek az autóért majd beleöntjük az olajat, no az csak nem lett beleöntve egy fél év alatt, én cseréltem le utána mire nagy nehezen elhoztam. Ja igen, az ablaktörlő lapátok festését kértem, szép is lett, megcsinálta.Meg a rendszám fölötti megvilágító tartót is rendesen rögzítette, de azért maradtak még apró cseprő hibák.
Azért kerestem valakit aki tud a vételben segíteni, mert előtte 8 évvel amikor az az előtti autómat megvettem nagyon átvertek, és féltem, hogy megint át fognak verni. Nézegettem én egy ideje a BMW-ket, konzultáltam szerelőkkel, stb., de egyiket se mertem megvenni. Nagyon megörültem amikor ajánlották, végre nem fognak átverni...
Mindenhol ez megy. Én lassan ott tartok, hogy javítás után kérem, menjünk le az aknába és mutasd, melyik szilenteket cserélted. Mert a futómű kopogása ugyanolyan, mint amikor idehoztam... 12 ezer.
Ezen a fórumon is van olyan többet emlegetett személy aki állítólag nagy "bmw guru" ..csak egy sima fémmegmunkáláshoz nem ért , kb a vicc kategória ..csak fizessenek ..az a lényeg :D.
Sajnos múkodik a lehúzó ipar, magyar sajátosság. Az egyik volt kollégámnak megtetszett a bmw-k iránti rajongásom, el is hvott venni egy e36 touringot anno. Már a választás se volt kedvemre való, de nem beszéltem le. egy 18i gyári M-pack touringot vett, nem túl drágán, de kb ugyanannyiért volt eg nem M-pack 20i is akkor, annak ellenére, hogy 300+e km volt benne (német autó volt mindkettő) igen megkímélt, és selymes járású, relatíve erős motoros 20-as volt. A 18i-t választotta, mert az majd kevesebbet fog fogyasztani, meg ilyesmi.
Na ide is, oda is hordta ezért, azért. Érdi nagynevű társaság is lehúzta a futóművel. Majd elvitte szintén nagynevű, Zarkó barátunk (az is lehúzó az ABS-sel) Ivánhoz. Fék felújítás (18i-ről van szó, és tárcsát nem cserélt) kb 200 ezret akart elszámolni, plusz egy-két munkáért is majd 100 ezret. mert ez béjemvé.
Már akkor elhívott, hogy segítsek neki, mert érzi, hogy le akarja húzni. Elmentem, tettem fel fogó kérdéseket, nem nagyon tetszett embernek, meg baszakodott, hogy mi a fasznak hívott engem oda, semmi közöm a munkájához. Én belekötöttem a tételekbe, majd a srác kifizetett egy egyébként még akkor is irreális összeget, aztán majd 2-3 nap úlva betr hozzá. Hát kiadta az autót, - szerencsére - de soha nem ment vissza kifizetni, vagy egyeztetni a czechet.
Majd egyszer hívott, hogy e forgat az önindító - m43 motor :D. Mondom ne ccsináljon semmit, majd ránézek. Valaki birka szomszéddal nem bírták betolni, ezért behúzták kötéllel. jah, csak közben az egyik hengerbe víz került, mert hengerfejes volt. :D A hengerfej tuti elrepedt, Mondatm is neki is, meg az általam ismert érdi szerelőnek is. Erre mit csinált, meggyűrűzte a motort, a hengerfejet megszimmeringezte, majd ahogy volt felrakta, se nyomáspróba, se semmi. Perze gátrepedt volt, szegényenk én hajtottam fel egy normális m43 hengerfejet, amit aztán a Szaklban valóban rendbe szedtek.
Még további pénzt kért érdi ember, én egy fillért nem fizettem volna, hisz tudható volt, hogy úgy nem szabd hengerfejet vissza rakni ezek után.
Majd ismét futómű reklamációk voltak a másik nagyevű érdi műhelynél.
Szegény az életét ráköltötte, meg is utálta a bmw-t örökre. Soha, senki se állt hozzá normálisan rajtam kívül.
Most j astra kombit hajt, nagy örömmel, minden nap.
Sajnos az élet ilyen. Öreg bmw-t ne vegyen, csak aki tudja miez, másképp pont úgy jár, mint kolléga. Pláne négyhengeressel. (utóbbi gonoszság egy kicsit, de igaz)
Feltételezem, hogy van róla munkalap vagy számla, mert írod, hogy nem elírás: ajtókárpit le-fölszerelés. Ez 1 óra akkor, ha az ember még sose csinált ilyet, és a youtube-ról kell megnéznie, hogyan kell. Ha már csinált ilyet, akkor 10 perc. Ezért nem számlázhat ki 48000 forintot. Ez olyan túlszámlázás, mikor a pesti kocsmában vacsorázik egy külföldi, és a reális ár 10x-ére vágják meg. Nyugodtan lehet belőle ügyet csinálni, feljelenteni, ha van papír a kezedben.
Amúgy pontosan milyen autóról van szó?
És miért fizettél 1 millió forintot? Két ajtókárpit le-fölszerelése, lámpapolír, amit nem csinált meg, két kis horpadás javítás, alvázvédelem, amit nem végzett el...
Szóval mi az, amit 1 millió forintért el is végzett? Ezt is írd meg kérlek.
Nem támadlak, csak azért kérdezem, mert nem értem, miért fizettél ennyit. Vagy az 1 millióban benne van a "bécsi" autó vételára is?
Ő sem ismerte, de azért ajánlotta... Ez kurva jó :D.
Teljesen feleslegesek ezek a sztorik. Akit le lehet húzni, azt sajnos le is fognak. Ez itten' Magyarország, kérem szépen. Nagyrészt nem hibáztatlak téged, mert nem kell neked, illetve másnak sem érteni ezekhez a dolgokhoz. Viszont a jelenséget te is táplálod azzal, hogy nem csinálsz belőle ügyet. Bár elismerem, hogy a jogi környezet és a joggyakorlat nem kedvez hozzá.
Legyen inkább neked lecke: mindenről munkalap és számla, ha van rá mód, akkor előzetesen árajánlat (írásban). Persze, most nem könnyű ilyen gazdasági környezetben, de nagyon remélem, hogy végre valahára jön egy komoly válság, és a tisztítótűzben az összes ilyen vérszívó parazita porrá ég.
Egyébként ez nem autószerelő-specifikus jelenség, hanem általában véve a magyar kkv szektorra igaz.
Aránylag bizalmi dolog az ilyen, érdemes jobban megnézni kihez kerül az autó.
Tényleg nem kapnál vissza semmit szerintem (ha önként nem adta volna vissza a nem jogos pénzt), ha ügy lenne belőle. Kénytelen az ember ezt tanulópénznek elkönyvelni.
Egy történetet akarok megosztani, hogy más ne járjon így: egy bizonyos egri illetőségű M. Péter BMW specialista, "tuningmester", versenyautó, rally-autó felkészítő "javította" az autómat. Valójában szinte semmit nem csinált rajta, de majdnem 1 millió Ft-ot kért el. Amiket pl. állított: két ajtókárpit le-föl szerelés 48000Ft (nem elírás). Eleje, lámpák szét-össze: 10000Ft Nem tudom miért volt rá szükség, mert lámpapolírról ugyan volt szó mattulás miatt, de az nem lett megcsinálva.
Tetőn alig látható két pici horpadás javítása: 47000Ft. Ezt kértem, de ha tudom, hogy aranyárban méri, akkor nem kérem. Tetőkárpit le+fölrakása: 22000Ft. Szükségtelen volt, miután azt mondta, hogy mégsem kinyomva, hanem vákuumos módszerrel történt a javítása a tetőn lévő két kis horpadásnak
Hogy csak néhány dolgot említsek. Utána én még vihettem fényezőhöz, meg javítgathattam ezt azt, hogy tényleg meglegyen csinálva. Mindemellett volt egy csomó munka amit nem is kértem, hogy csináljon meg, és mellesleg meg se csinálta csak azt állította, persze én utána senki sem javasolta, hogy bírósághoz forduljak a hosszadalmas, bonyolult, nehezen bizonyítható, költséges (amit utólag kap vissza az ember, de a nehéz bizonyíthatóság miatt még kétséges kimenetelű is) procedúra miatt. Arról nem is beszélve, hogy megkértem, hogy hozzon be Ausztriából, vagy Németországból nekem BMW-t, de hozott egy magyar rendszámos, állítása szerint Bécsi autót, mert magyar a tulaj, de ott dolgozik. Furcsálltam már azt is, hogy milyen hamar hazaért vele, de nyilván megbíztam benne. Kiderült, hogy Pestről hozta, utána ennek a javításáról szól a hozzászólásom eleje (szinte javítani se kellett volna)... Tudnék mesélni bőven, de csak annyit tudok mesélni, hogy vigyázzon mindenki a pénztárcájára, nekem ez egy milliómba került. Szóval ne bízzatok így meg senkiben, mint én tettem, nekem ajánlották az illetőt, aztán kiderült, hogy aki ajánlotta az sem ismerte :/
Ezeknél is az a helyzet,mint E39-nél,hogy szép lassan lerohad a hibátlan motorról-hajtásról a kasztni. Kidobjuk majd a kukába,mert ésszerűen javítani nem lehet. A bontósnak meg lesz +1 hibátlan 30d motor..
Igen, és marad is. Műszaki hiba nincs, kívül lehetne szépítgetni, aztán vigyázni rá, de inkább használom. És imádom. Még egy sperr kellene ha a szivemre hallgatok, de tilos, ha az eszemre...
Itt csak sorhatra kapsz bíztatást! :) Nem kell félni a "fogyasztástól", sztem normál üzemmódban egy 23i kézis se eszik többet a 18i automatánál, amúgy sorhatban az automata sem rossz.
Kiindulás: m52b25, vagy b28 blokk, hengerfej. B28 főtengely, hajtókar, b25 dugó. A b25 dugó 0.9 mm-rel magasabbra jár. Ha a hengerfejet síkoltatod, márpedig kötelező, és gyári alap vastag 1,75-ös HF tömítést használsz, akkor 11,4 körül van a CR. Anno Gyermán mondta, ha elkerüljük a kopogásos égést, kibírja a gyári HF tömítés is. Eddig mind bírja tudomásom szerint.
Karakter: sokkal gyorsabb a gázreakció a gyárihoz képest. Programozni kötelező. Javasolt a 7-es hőértékű gyertya, de a gyárival is elmegy, a 7-es jobban passzol. M másfél, amit múltkor linkelt tökéletes.
Neked is jó lehet ez a recept, a nagyobb CR-hez passzolnak a veztengelyeid, a szívósorod, meg a vezérlőd ;)
Én így raknám össze a motorkád. De ott már King Racing, vagy ACL verseny csapágyakkal.
Mezei utcai változatban annyit jelent, hogy 95-ös benzinnel nem járhatsz, inkább a 100-as. És a nagyszívósor miatt nem nagyon van nyomatékvesztés, és jobban reagál a gázra.
kíváncsiság képpen érdeklődnék csinált-e már közülünk valaki a gyárinál nagyobb kompressziós M52 motort, ha igen akkor hogy? Milyen elemekből építkezett? és mekkora növekedést ért el?
Jelen esetben nem az elmélete érdekel, meg a neten olvasható történetek, hanem a valóság!
Hogy a lassabb felfogásúak is megértsék, amit én mondok, az leegyszerűsítve annyi, hogy egyesben jobban gyorsul az autó, mint kettesben. Vagy ez is vita tárgya?
Szóval kétszer írsz hülyeséget, nem csak egyszer, az ügyes!
'6 fokozatra, így a hatsebességesnek minden fokozata átlagosan és nagyjából 20%-kal rövidebb, ergo ennyivel jobban is fog gyorsulni a másiknál, ha különben minden más paraméter megegyezik.'
Amikor áttételről beszélünk, akkor a nem csak a váltó, hanem értelemszerűen a difi áttétele is számít. Sőt, a kerék átmérője is.
Ha ugyanannál a modellnél van öt- meg hatsebességes váltó is, akkor a hatosnak általában nagyobb áttételű a difije.
Most konkrét bmw-s példák nem jutnak eszembe, de pl. Mazda MX5-nél 1999-ben volt 1,8-as motor öt- és hatsebességes váltóval is és a hatos váltó hatodikjának összáttétele pont megfelelt az ötös váltó ötödikjének. Ugyanez volt a helyzet az Alfa 156-166-nál is.
A 3000GT VR4 hatsebességes váltója sem olyan volt, hogy a meglévő öt fokozat után jött egy hosszabb hatodik, mert a difi áttétele nagyobb volt a hatsebességesnél.
Vagy nem tudom megfigyelte-e valaki, hogy pl. az F1 autókon, vagy a Moto GP motorokon milyen hosszú az egyes fokozat, amit nagyjából csak egyszer használnak a versenyen, induláskor. A többi viszont jó sűrű.
Emlékszem, az Integrálén is elég hosszú volt az 1. fokozat.
A B, mint Bold be van kapcsolba. A 6-os váltó nem rövidebb, a 6. 0,75-ös áttétel az 5-ösnél a 1-nél vége-direkt ezért vettem, hogy tudja utazni a gyárinál rövidebb difivel. Az E90 szériáknál már tényleg más volt az áttétel, nekem még az e46 330i alatti van.
Nem hinném, bár elképzelhető olyan speciális eset, amikor épp a plusz egy váltás miatt veszít valaki egy időmérős gyorsulási versenyen, leginkább 201m-en. Viszont mi nem konkrét távon tartott versenyről, hanem magáról a gyorsulásról beszéltünk és ott ez nem fontos. Általában sokkal tovább tart a váltások közötti gyorsítási fázis is, mint maga a váltás, ezért az ott gyűjtött 20% előny bőven kompenzálhatja a korábbi váltásból adódó veszteséget.
De gondolhatsz arra is, miért akar Evga mindig rövid difit az autójába? Biztos nem azért, hogy legyorsultassa magát a limuzinokkal :DD
Azért befolyásolja, mert általában ugyanazt a sebességtartományt osztják fel 5 vagy 6 fokozatra, így a hatsebességesnek minden fokozata átlagosan és nagyjából 20%-kal rövidebb, ergo ennyivel jobban is fog gyorsulni a másiknál, ha különben minden más paraméter megegyezik.
Ne zavarjon, hogy a druszádnál az előd és az utód is 5 sebességes. Ha úgy vesszük, mindkettő chiptuningos. A 46 (állítólag) 260+ végsebességre volt képes, hengerenkénti leömlő és egyedi kipufogó is volt. A Forester végsebessége 210 korlátozva. A súlykülönbség 100 kg-n belül. A 30i nyomatéka gyári adat szerint 300 Nm, a Foresteré 320. De: a bodega Foester teljesítmény görbéje a nyomatékhörbével együtt teljesen más. Sztem a 30i belenyúlás után nem biztos, hogy hozta a gyári nyomatékot, a teljesítményben valszeg több, de a Forester meg turbós révén a chip végett nemigen vesztett nyomatékot, és talán a teljesítményt is növelte 20- 30 Le-vel. Akkor haaz erőátvitelt megnézzük,.nem hiszem, hogy szarul áll a Forester helyzete. Mármint hyorsulásban. "Jobban" bizzos nem megy azaz tuti nem megy 260-at, vagy 250-et sem. Sztem a végáttételnis röbidebb. Sztem 120-140-ig jobb, 160-180-ig forma forma, utána 200+nál elmarad. Totál.más karakter. Itt az utca végén van egy srác autószerelő, neki bolt egy impreza wrx 2.0 (chipelt) és van egy még évjáratban is egyező Forestere. Mondogatta, hogy a dobozzal jobban gyorsul az imprezától egy darabig, a nagyobb motor/nyomaték miatt.