A 760rol hallani sok aljasságot. Ez már nem a jó öreg M73. Itt közvetlen befecskendezés, magas nyomású pumpa, minden, mi szem szájnak, hibaforrasnak ingere.
Keves olyan török akad, akinek van penze, de nem egy ennel ujabb harmasra akar 22es kromfenlit rakni nagyperemmel, ugyanigy porba ültetve, Hamann matricaval a kormanyon.
Szoval kultur ember Nemetorszagban nem vesz ilyet (marmint ami igy el van gagyizva), a villantos parasztnak meg vagy nincs eleg penze, vagy amelyiknek van, az nem ilyenben akar mar villantani a diszko elött.
Azon kivül irja is, hogy nyugtalanul jar a motor, pedig mar csereltek gyertyat, meg trafot, de ezen a ponton feladtak, vagy rajöttek, hogy tenyleg mi a baja, es szopjojn vele aki akar.
Szuggeráld Vojnót, hogy egy hétvégén jöjjön le hozzánk! Pálinkával, Jaegermeisterrel, jó hangulattal meg némi pénzmaggal kell csalogatni, és akkor előbb-utóbb beadja a derekát. :D
Milyen másik motor van ott? (fűtésmotor nem lehetett,mert azt hallottam bent is).
Nos.
Elég szépen szólt (terheletlenül ment) és elég szép füstöt eregetett, szóval valami nagyon meleg lehetett benne, biztos le kell venni és javítani/cserélni, de mielőtt ez megtörténik, jó lenne tudni, hogy az új is tönkre mehet-e valami más alkatrész vagy rendszer hibája miatt.
Nyilván az is lehet, hogy valami mechanikai hibája van az önindítónak és kapcsolatban vannak a fogaskerekek, csak a motor (elektromos) nem hajtja meg, hanem elforog belül, anélkül, hogy kihajtana.
biztos, hogy az önindító pörgött? Nem lehet hogy valami más elektromotor? Mert ha pörög az indító motor, akkor az 3-5 perc alatt galyra is megy, utána nem indít, ha terhelés alatt pörög. Ha meg nem terhelés alatt akkor a bendix nem ugrott be a fogaskoszorúba, akkor viszont utána is kellene hogy szalajtson tehát, nem indít hiba mentesen sztem.
A benzinmotor (M73) beindult, de kiírta hogy állítsam le (olajnyomás hiba miatt), amit megtettem, de az elektromos motor (önindító) nem állt le. Ez azt jelentette, hogy nem volt kapcsolatban a fogaskoszorúval, önmagában pörgött.
Egy ideig ment (3-5 perc), aztán leállt.
Közben bármit csináltam a kulccsal, próbáltam indítani párszor (még bent ültem és nem hallottam a kinti zajokat), aztán kivettem a kulcsot, sőt be is zártam a kocsit, csak forgott tovább. Hibaüzenet nem volt több.
Azóta is indul rendesen.
Ezért gyanakodom magára az önindítóra vagy egy beragadt relére, de persze nem értek hozzá. :-)
Akkor ezért emlegetnek a neten sok helyen EWS-t a hibával kapcsolatban...
Bár nekem nem az a gond, hogy nem indul, és nem az, hogy folyamatosan forgatja a motort, hanem a motor beindulása vagy be nem indulása (?) (eddig egy ilyen eset volt) után szabadon forog az önindító.
Pontosan kéne tudni a szériát, mert igazából nincs önálló relé az önindítónak, illetve nem hozzáférhető!
A gyújtáskulcs kapcsol tápot az önindítónak, pontosabban a behúzómágnesnek és ezt szakítja meg az EWS-ben egy relé.
Ha olyan a rendszer, hogy addíg indít míg fel nem ismeri hogy jár a motor, (a nagymotorosok ilyenek) akkor is az EWS-ben van ez a relé!
Ha ez a relé beszarik akkor csak az EWS kiszerelésével és abban történő cserével oldható meg, de ha ez a relé már be sem húz akkor a kulcs azonosítással van a bibi, magyarán a diag megmondhatja hol akad el a jel!
igen lehet, de akkor hogyan állították be a bordás szíjat? (mert akkor nem egy síkba esnek) illetve a bárdit néztem ott olyat dob ki ami rajta volt... ilyenkor mi a teendő??
Segítsetek kérlek!!! egy 97-es 725tds -hez keresek klíma kompresszort. De a cikkszám nincs meg. Ami számot találtam a régi kompresszoron az a következő. Denso 7SB16C 447200-9750 HFC134a ND-Oil 8 3S 9947
Érdemes ilyen kocsit nézegetni, vagy hát rá van írva a lényeg... ? :)))
Mellesleg én nem is tudtam, hogy a városnév 1-3 betűje után az ember némethonban kb. azt rendel, amit akar felár nélkül... (és persze ami nem foglalt, és kellő karakterszámú), így csomóan élnek a monogramjukkal vagy a születési dátumuk (egy részével) az autójukon
Igen, az X1 nekem is tetszik, kicsit műanyag belül, de kb direkt, hogy ne veszélyeztesse a "nagyok" pozíciót, ennyi még belefér.
A SUV-ok átka, hogy hatalmas tömeget cipel magával az ember, ami a vezetési élményre és a pénztárcára is rossz hatással van, holott a legfőbb funkciót már egy kis SUV is tudja: hogy magasan üljünk, pontosabban magasabban a többieknél :)
Nem véletlenül tervez pl. az Audi a Q7 -> Q5 -> Q3 után már Q1-et is.
Nekem sajnos még pár év, mire az X1 városi autónak lőtávolba kerül, de tény, hogy manuállal meg s-drive-val a várható gondok és szervizmajrék egy része kilőve, de sajnos az N47 megkerülhetetlen lesz benne, mert ezzel vette kb mindenki.
A parkolóházak minden tisztességes autóval macerásak szerintem. Én szeretek vele nagyvárosban is menni, átlátod a forgalmat, nem jön zavarba a kátyúktól, rövid, jól beférek vele mindenhova. Ok, kicsit széles, de mégsem egy F650 Super Duty.
Ez valóban ízlések és pofonok. Én hétköznapi autóba alap elvárásként kezelem az automatát. Egy sportkocsi persze más, oda kell a fíling, a küzdelem. De én ezt a mindennapokban már nem igénylem.
Valószínűleg így volt ezzel a legtöbb X5 vásárló is, mert rettenet ritka a kézi, és eddig mind szinte full fapad volt, amit láttam.
pesten macera vele közlekedni, a parkolóházakba főleg.:) A belvárosba nehézkes, de biztonságos.
Kíváncsiságból kiszámoltam, hogy az E53 alapterülete KISEBB az általam jelenleg hajtott ingolstadi limuzin konkurenciánál... szóval lehet, hogy felüdülés lenne egy X5-tel manőverezni :-))
Főleg ez tűnik fel, hogy milyen "rövid": 466,7 cm, még egy E39 is hosszabb.Hogy ON maradjak, egy alap E38 is 498,4 cm, azaz jó 30 cm-vel hosszabb az első X5-nél.
És ha már megint katalógust böngészek alvás helyett, akkor érdekes, hogy az első X3 is csak 10 cm-vel rövidebb az X5-nél.
Nem lehetett elég mélyre engedni a vezetőülést, a fejem elérte a tetőkárpitot, utólag bánom, hogy ilyen szinten rendbe lett rakva. Ez nagyon bejön, rettenetesen kényelmes és nagy belül. Egy jó összkerekes kellene mellé, csak ugye 200 cm-el nem olyan könnyű. :)
Ezzel fogadott ma délután. Leállítottam, nem indult újra, akárhányszor próbáltam. Aztán meghallottam, hogy valami éktelenül zúg. Kiszálltam és valami motor(?) ment kegyetlenül, repedtfazék hangon. Aztán füst gomolygott (olyan elektromos égéses) a hűtőrács alól.
Mivel kétemberes a motroháztető nyitása, csak álltam a kocsi mellett, gondoltam fegyullad mindjárt....
Kb. 3 percig zúgott, aztán egyre keservesebb hangot adott és leállt.
Utána beindult a kocsi hiba nélkül, a büdös szagon kívül, semmi gondja, semmi üzenet, megy, vált, indul, szellőztet
Ötlet:
Megragadt az önindító, emiatt a fordulatot nem vette a motor, ezért írta ki az olajnyomás hibát. Ahogy leállítottam a motort, az a szerencsétlen még pörgött tovább, ahogy tudott, terheletlenül és vagy helyrejött magától vagy leállította a rendszer egy idő után.
Mondjuk azóta is indul, de gondolom jó meleg lehetett és megolvadt a benne/közelében valami.
Sajnos én egy karcot sem tudok elnézni rajta, az előző tulajt meg egy-két ilyen apróbb nem zavarta... Lámpabúra repedése se zavarta, azt is kicseréltem, most már olyan mint az új. :)
Pesten szerintem nem ideális, én szeretem mindenhol, de pesten macera vele közlekedni, a parkolóházakba főleg.:) A belvárosba nehézkes, de biztonságos.
Szerintem ideális. Robosztus, a futóműben minden egy számmal nagyobb, tehát ballonos gumival pestre is optimális. A 3literes egyetlen hátránya, hogy ez a remek motor kissé küzd a tömeggel, így kb 1 literrel eszik csak kevesebbet a V8nal, ami cserébe megy is, meg alapból jobban fel van szerelve. Már ha ez szempont. Amit belinkeltél az a full fapad verzió.
Az mindigis nagyon bejött nekem! És állítólag a futómű széria (iS), csak lejjebb van ültetve. Azt akarták megmutatni, mit bír a gyári futómű meg a hajtás. Mennyire szürreális hangja van már! És mekkora király lehet 300 fölött tolni a szelet egy X5ben...
Én úgy tudom, az első passzol. A hátsóknál egy merevítő van útban a légzsáknak, azt kell kivágni. Legalábbis nekem ezt mondták, érdemes utánajárni. Az alsó léc csak azért más, mert a faceliftes festhető, és más a küszöb. De ajtó szempontjából csereszabatos az biztos.
Én az elején belehúztam, remélem most már a kellemesebb része jön a dolgoknak. Egyébként guminál sem mindegy milyet veszel, nekem 85e volt darabja, de van 40-ért is, meg használt is, meg olcsó használt is... Illetve mindenből gyárit tetettem bele. :)
Leginkább azt, hogy mi az amit a sok futás miatti tétel (több olajcsere, fékek, gumik), mi az ami egyéni hobbi (zene), és mi az, ami a normális szintentartáshoz amúgy is kell.
Így elsőre úgy tűnik, ha nem 150e-t, hanem csak 50e km-t megy vele valaki, akkor sem ússza meg 1,5 m Ft alatt.
Es azok passzolnak? Mert ahogy sokszor olvasgattam a neten nekem ugy jott le, hogy mas a diszlec az also azokra es abban nincs legzsak az ajtoban. Vagy ez nem gond? :D
Vegyel facelift elötti bontott hibatlan ajtot! Azok nem rohadnak, ha nem voltak serülve. Keresd Alibimant, ö tartalekolt egy szettet, de eladta az autot, hatha megvan meg neki.
tegnap jöttem rá, hogy a tavaly májusi, Bőrember által tisztított, festett két első ülésem 80.000 Ft-ját bele sem írtam...
( Ill. nincs benne az a 21k, amit a hátsó ajtó "zárnyitó" egységéért fizettem Daniéknak... igaz, az még a garázsban pihen,mert Vojnó úgy szétszedte-összeszerelte a régit, hogy azóta is jó, és nem nyílik ki esőben-mosóban ...)
Sárvédők cakkosak voltak ajtó alja rozsdás... Több kasznist megkérdeztem mennyiért csinálja. Az nyilvánvaló volt, h nem fogok gyári javító íveket venni 170eFt/db áron. Beszereztem Bamowe-tól egy autó hátulját, kasznis levágta róla az ívet, és azzal javította az enyémet.
Ajtó aljával nem tudom mit csinált, de nagyon szép lett... a két oldali hátsó sárvédőívet és az ajtó alját csinálta meg.
A festőt is jól meg kell választani...ez nekem nem sikerült....szép szép...de nem elég fényes a felület.
Nekem főleg pest-vác vonalon kellene valami jó lakatos és fényező. A kérdésem mindenkihez szólna. Mivel nincs 1.5 millióm új karosszéria elemekre jön a kérdés, hogyan érné meg a felujítás. Eddig arra gondoltam veszek szép állapotú géptetőt és sárvédőket, viszont az ajtók aljai valoszeg rettenetes állapotban lehetnek. Látszólag nem durva, de hát ki tudja milyen a díszléc alatt.... Bontottnak sok értelmét nem látom mert ha nem is egyből de 1-2 év mulva gondolom esélyes h az is rohadni fog (99es autóról van szó amugy) Szóval a kérdés, hogy mit csináljak? ajtókat rakassam rendbe valakivel ha tudom? VAGY esetleg amikor van rá keret veszek egy új ajtót 210 ezerért lefényeztetem és használgatom? :D Aztán 1-2 év alatt csak rendbe lesz :D Vagy az nem lesz jó mert el fog ütni a 4 ajtó színben mivel nem egyszerre lettek fújva? Mi a tapasztalat mit érdemes ilyenkor csinálni?
X5 vagy X6 vásárlásán gondolkozom 2012 körüli évjáratban. Van valami tapasztalat velük kapcsolatban? Az 5 GT-nél mondták, hogy az a motor már jó, az előtte lévővel a lánccal voltak gondok, ilyesmi véleményekre lennék kíváncsi. :)
Holnap este megyek érte. Sajnos nem csináltam előtte fotót (nem égbekiáltó sérülések voltak, de engem egy karc is zavar). Megmondom majd pontosan, de én Zala megyében lakom. :)
Hol fényezik az autót és kb milyen áron dolgoznak? Nekem is jövőre kéne valami fényező aki jól dolgozik csak jó lenne 30-35 ezer/elem árnál megállni ha lehet....
Dönts előre a háttámlát, nyúlj be alulról a borkolat alá (jó szoros ha jók a klipek), ki lehet tapintani a két klipet(szélétől kb 5-5cm-re),azok mellett kell egy határozott mozdulattal két kézzel megrántani magad felé.
Nekem is csinál ilyesmit, de ugy rémlik mindig egy irányba. Létezik, hogy nekem csak az egyik oldali szar? Ha igen gondolom azért célszerű mind2t kicserélni főleg h nem tétel. A háttámla fekete borítását h szedem le úgy h szépen vissza is tudjam rakni? Nem lenne jó szétbarmolni.
Sziasztok! Régen jártam erre, ás tudom, már volt kérdés-válasz, de nem találom sehol.
A nagy kérdés, hogy hol lehet venni az első ülés kattogását hogyan lehet megszüntetni, s hol lehet venni olyan kis alkatrészt hozzá? A javítás, illetve csere menetét leírná, aki már csinált ilyet?
Felraktam tegnap az új gumikat. Ég és föld. Sokkal halkabb, és ami meglepett, hogy sokkal lágyabbnak erződik szar úton, pedig ugyannyi a nyomás benne. Gondolom, a 6-7 éves gumik már kicsit megkeményedtek.
Amit viszont néztem, hogy a két hátsó gumi belső része sokkal jobban el volt kopva, mint a külső. Nem tudom, hogy az én futóművem a szar, vagy az előző tulaj eleve szar gumikat rakott rá (használtakat pakolt fel, ráadásul tengelyenként eltérőt 2-2 darabot). De a következő lépés a futómű felújítása lesz.
Annyit hagytam ki, hogy a WDS bal oldal betöltése közben még feldob egy Java ablakot,abban "I accept the risk and want to run application"-t pipálni, majd értelem szerűen Run gomb és indul.
Tegnap elhoztam az XJR-t a szerelőtől. Nem volt olcsó mulatság, de legalább megoldódott a vízfojás, és a teljes vezérléscsere során kiderült, hogy az egyik láncfeszítőm is be volt állva, így jókor cseréltem. Szebben indul és szebben is jár, meg kicsit jobban veszi a fordulatot is.
Gondolom ugyanúgy a csúcsnyomást jelenti, csak nem a "robbanásét", hanem a "turbulens égését". Biztosan függ attól is, hogy mennyi és milyen nyomású gázt juttatnak az égéstérbe. Ahol egyébként kompresszió növelési (sűrítési) fázis sincs, illetve turbó feltöltés sincs, csak beszívja a levegőt (forgástengely)középről.
Kínlódok az ABS-el, meg beletolattam egy kerti csapba is, jól benyomtam a csomitartót, a faceliftes krómléc meg összetört, de most mégsem ezzel zargatnám ezt a benzingőztől megzavarodott hímgyülekezetet, hanem kicsitt off jellegű elméleti kérdéssel.
Lehetséges lenne egy kb. 50 kg-os (gázzal működő) motortól, hogy az alábbi teljesítmény adatokat produkálja?
500 ford/perc, 2 Bar robbanási átlagnyomás 26 LE (190 Nm) => alapjárat
500 ford/perc, 5 Bar robbanási átlagnyomás 68 LE (450 Nm)
1000 ford/perc, 5 Bar robbanási átlagnyomás 136 LE (945 Nm)
1000 ford/perc, 10 Bar robbanási átlagnyomás 272 LE (1890 Nm)
Való igaz, nem szokványos ez a motor, mondhatni forradalmian új: nincs benne "kalimpáló" dugattyú, de mégsem wankel motor. Pláne hogy sűrítési ütem és kompresszió sincs benne, meg tömítések sem, csak pontos illesztések, mint a gőzgépeknél (egyébként pontosan a tömítési problémák miatt bukott meg lényegében a wankel motor). Dugattyú helyett pedig két lapátkerék van, ami szabályos körmozgást végez, nagyjából így:
És itt egy sematikus ábra az egy fordulat (360°) alatt végbemenő hat (elméletileg "tökéletes" vagy "ideális") robbanásról:
meg egy beszélgetés a feltalálóval:
aki egyébként "léghajóban utazik", és ahhoz kell(ett) neki egy hatékony motor (mondhatni hogy ez a motor csak a léghajózás mellékterméke)
Én úgy nézem a realoem-en, hogy sem az E46, sem a korai E53 nem kapott hátsó diffizárat. Tehát az akkor elérhető legfrissebb összkerékhajtást kapták meg, a legutolsó 525ix-ét.
Szerintem az elektrohidraulikus sperr elég drága lehetett, és elég kevés 525ix-et adtak el ahhoz, hogy ilyen drága rendszert egyetlen típushoz gyártsanak, ezért egyszerűsítettek.
Itt vannak darabszámok, 9540 db 525ix készült, tehát kevesebb, mint amennyi M5 készült összesen E34-ből. Bár darabszámok nincsenek, a 3.8-as M5-ből kb. 5000 darab készült.
Saját összeesküvés elméletem: a BMW 1995-ben megvette az egész Rover csoportot, köztük a Land Rovert. 2000-ben a BMW feldarabolta a Rover csoportot, és eladta belőle többek közt a Land Rovert. Kb. innentől lettek ismét összkerekes BMW-k.
Szerintem a BMW kinyerte a Land Rover terepjárókból az összkerékhajtásos tudást, amit aztán tömegével hasznosítottak a saját autóikban. Mikor már nem volt mit kiszedni a Land Roverből, eladták az egészet, elvégre házon belül konkurencia lett volna a születendő X modelleknek.
Tehát a 94-e modellévtől, azaz pont a legvégére kapott új rendszert az E34, mikor is az E39 prototípusai már a próbaköröket rótták, amiből meg ugye pont hogy nem volt X. (Meg E36-ból, E38-ból sem)
Azaz a "kísérleti év" után vagy 5 év szünet következett, mert az alatt kb semmilyen összkerekes BMW nem volt...
Aztán jött a VCL X5 ezek szerint kb. a régi rendszerrel, ezt megkapta az E46 is, majd ugye a 2000-es évek közepétől sorra megkapta minden modell a ma ismert xDrive rendszert, ennek minden kilúgozott szépségével és bonyolultságával.
No, ezt nem is tudtam. De ez a későbbi iX is sokkal jobb hóban csapatni, mint az x drive. Az iXel még úgy lehet driftelni, mint egy normális osszkerekes autóval. Az X Drive az olyan , mintha kő papír ollóznál a számítógéppel.
A 93.09 előtti elektrohidraulikusan szabályzott sperr volt a hátsó difiben, ami nagy királyság volt.
93.09-től közönséges hátsó difit kapott, kizárólag sperr nélkül, és a hátsó kerék kipörgésgátlós fékezgetésével oldották meg a dolgot, nyilván nyomába se ért a korábbi megoldásnak.
Az E30-ban meg viskose sperr volt a hátsó difiben, ami egy harmadik megoldás.
A legjobb a 93.09 előtti E34-é volt. A későbbiek szerintem mind a 93.09 utáni E34-en alapult, az sajnos nem egy nagy szám.
Így van! Az E46 és a VFL E53 az ugyanaz a buta, de vezetési élményt nyújtó és strapabíró iX, mint az E30 E34. Az E60, E90, FL E53 az okos, de sérülékeny, vezetési élményt nélkülöző X Drive.
Urak, olvasom a BMW összkerékhajtási rendszereit, és lehetséges az, hogy az E53 facelift előttijeiben ugyanaz a fix osztású, "buta" rendszer van, mint az E34 X-ben?
Mert ha jól látom, a sokat dicsért intelligens osztóműves, soklamellás kuplungos, elektronkusan vezérelt, stb. okos rendszert úgy 2004 körül kapta meg mind az E60, E90, E83 és E53 facelift. (Meg még ki tudja mi)
Ergo az E46-ban meg a régi E53-ban még a réginek kell lennie...
"olyan a váltó, mint újkorában, lejtőkön úgy gangol vissza magától, hogy ihaj !!"
Nekem még nem volt szerencsém új váltót kipróbálni -így nem tudom milyen a tökéletes,
de egyelőre semmi panaszom rá. Az R-t észrevéltenül kapcsolja(ilyet korábban csak Zsolti full felújított 30d-jében éreztem),
a váltó vagy a vezérlő lassúságán kívül nem tapasztalok semmi rendellenességet.
Amióta kihajítottam belőle az ECO-tuning váltóvezérlő chip-et,azóta 60-100 között is bárhol bele lehet állni a gázba,nem váltogat össze-vissza.
A vissza váltogatás szerintem program függő is. Adaptáció törlés után vagy sok S mód és nagyobb hajsza után nekem is veszettül visszakapcsolgat, majd 10-20-50km után már kigurultatja,ami én vezetésemhez jobban passzol.
A bordcomputer szoftverét (nem a térkép CD/DVD!!!). 2 éve ugyan ez volt nekem is. Világért sem akart menni a monitor, aztán végső elkeseredettségemben újraraktam a firmware-t és hibátlan lett.
Neten keress rá a firmware-re. Mk hanyas (I, II, III, IV?) navid van? Mk I-III-ig azt hiszem jó a 3/63-as firmware Mk IV-hez már mehet a 4/00-as verzió. Kiírod CD-re és követed a lenti leírást:
Open the drivers door, this must stay open during the entire procedure.
Put your key in position 1.
Remove Map DVD from trunk computer.
Insert burned software CD/DVD.
Small delay (maybe 30 seconds) then update screen with progress bar.
Let the computer think; leave your door open. Installation should take between two and six minutes, depending on which computer youre using.
When its done, it will say Software Successfully Loaded.
Remove software CD/DVD from trunk, replace maps disc.
Confirm your update by pressing OK with the right button.
The system will now reboot with your new software.
Horvátország odavissza plusz ott is napok, kilométerek, meg még előtte itthon is és semmi fogyás.
persze ha téli hidegben megint előjön kénytelen leszek meglépni ezt a központi csöves dolgot mert azért láttam enyhe nyomot a síró-nyíláson mikor foglalkoztunk a témával..
A mi váltónkban ( GM) ugye csak 5.-ben van look-up.
Amikor elvettem a gázt 130 tempomatról és lelassult 105-110-re, majd visszanyomtam a tempomatot, akkor először egy alig érezhető remegés jött elő gyorsítás közben, jellemzően enyhe emelkedőn. Később már mindenhol és a remegés erősödött.
akkor annak olyan - egyre erősödő - jelei vannak, amikkel én az első problémaészlelés után még 17k km-t mentem. Lehet, 50-et is mehettem volna... Igaz az ő váltója más, mint az enyém.
Igazabol nem tudom, mire szamitottal. Leirod, hogy kifingott a valtod, majd megkerded, mi lehet a gond. Ebbol a kerdesbol egyenesen kovetkezik, hogy nem Te fogod megjavitani, tehat nyilvan el kell vinned egy valto felujitasra.
A 4:3as kijelzo rengeteg okbol lehet, hogy nem mukodik. A behalt paneltol a hianyzo modulokon at a kabelszakadasig akarmi. Miota nem mukodik, mit jelent az, hogy nem mukodik (sotet, vagy be se kapcsol, stb), megvan e minden komponense, stb, stb.
És persze az sem mindegy melyik változat és évjárat azt hiszem.
Nem romlik.
Viszont a kerékcsavar igen. A negyedik gumis tudta leszedni reggel.
Eléggé elborult az agyam a sok csilli-villi műhelytől, elcsesztem rájuk 1 órát: "verjünk rá új kerékulcsot hátha, meg rá kell hegeszteni egy T-kulcsot", ilyenek.... vagy "ismerjük hogy van speciális csavarkihajtó szerszám, de nekünk nincs olyan".... közben meg tele vannak új gépekkel, emelőkkel, térkővel...
Aztán egy kis garázsműhelyben simán megvolt kerékcserével és fizetéssel, új csavar rendeléssel együtt 10 perc alatt.
Komolyan mondom, a mai tapasztalat alapján nagyon kétségbeejtő a helyzet hozzáértés terén. Azért egy sérült kerékcsavar egy magát valamire adó műhelynek nem kellene gondot jelentenie. Eléggét körülhatárolható az a terület amivel foglalkozniuk kell egy kocsin, nem a kilencedik dugattyú gyűrűit akartam kiszedetni velük.
Meg is érkeztek az új gumik, nagyon jók, nagyon csendesek, jól tapadnak, és kanyarban sem csikorognak, ha körforgalomban kicsit odatolok neki. Ennyi pénzért sztem ajánlott vétel. A régi gumik pedig aprópénzért eladóak, Ákosnak elővételi jogot biztosítok :)
Folytatódott az ABS hibakeresési történet. Jobb hátul kicseréltük a vadi új jeladót egy másik vadi új jeladóra (legalább van tartalékom, ha kiderül hogy mégsem a jeladó a hibás, mert most nagyon így tűnik). Sajnos nem lett hibátlan a működés. Most ott tartunk, hogy ABS lámpa nem világít, nincs hibakód, az ABS és a kipörgésgátló is működik, DE, sajnos kis sebességnél, mielőtt megállok, az ABS működésbe lép. Nem durván, csak nagyon finoman, de akkor is. Kicseréltük az ABS kockát is a motortérben, egy bontott, de garantáltan hibás egységre, semmi nem változott. Próbáltunk menet közben élőadatot is nézni, de nem nagyon sikerült (lemerült egy perc alatt az ősrégi windows XP-s laptop).
Most az a gyanúnk, hogy (mégiscsak) a bal hátsó kerékről érkező sebességjellel lehet a gond. Úgy döntöttem, kicseréljük a féltengelyt, mert azon van az a rész, amiről a jelet veszi a szenzor, és hiába tűnt szemre jónak, lehet hogy mégis kopott, amit a szem nem lát, de a szenzor igen. Állítólag csapágy "kotyogás" is tud okozni ilyet... Nem tudom, de a békesség kedvéért kap egy új csapágyat is. Addig meg ABS nélkül járok, ne dolgozzon már állandóan szegény ABS kocka.
Beteszem D-be vagy R-be és néha elkalpja ha egyenes úton van és gurul, de hiába adok gázt nem indul meg, nem történik semmi csak felbőg a motor és búgó hang hallatszik a váltótól ha D vagy R állásban van a váltó.
Néha kiírja a km óránál, hogy Getriebeprobleme vagy valami hasonlót.
Mi lehet a gond??
Továbbá van egy 4:3 navi de a kijelző nem ad képet, nem reagál semmire, a rádió része működik.
Nyeregtank lévén két "külön" edény van a tankban, így 2db jeladó van.
Board 6. titkos menüpontban tudod nézni a két jeladó üzenetét külön-külön. Talán kiszűrhető melyik hazudik. Az E38-39 tankban 20 liter alatt csak az egyik edényben van anyag. Utána kezd telni a másik oldal.
Szopat az X5. Az izgalmas benne, hogy pont ugy, mint az elozo iS. Ezt sem lehet teletankolni. Kb 60-70 liternel lekattan, a maradek 20-30 litert csorgatva lehet beletenni jo 5-10perc alatt, ha van az embernek turelme. Az elozo iS is ugyanilyen volt.
Aztan penteken ugyanugy szart be rajta a szintjelzo is. Annyi kulonbseggel, hogy itt latvanyosabb volt. Most ugyanis nem szinte tokures tanknal tankoltam tele, hanem bo negyedig volt a tank. Mielott tankoltam volna (Oednel) mar necces volt a Reichweite Salzburgig. Telecsorgattam, mert raertem, ettem egy isteni gulyaslevest, rendes magyarosat, majd tovabbindultam. Ekkor vettem eszre, hogy a tank tovabbra is negyedig van. Orultem, hogy na, ez is elb@szodott, es egesz uton figyeltem, mit mutat. Fokozatosan csokkent, de nem olyan gyorsan, ahogy kellett volna. Tankolas elott, ahol ugye nem ment feljebb a szintjelzo, kb 180 km hatotavom volt. 260 km utan erkeztem meg, es meg volt tobb mint 30km hatotav. Azota persze ez mar nulla, mutato szerint ures a tank, valojaban meg jo felig.
Nézegettem próbaképp egy - kettőt, kicsit műanyag belül, de igazság szerint a SUV-ozás egyetlen értelme, hogy magasabban üljünk mint a többiek, és erre a legkisebb SUV is elég.
Persze ha mindenkinek SUV-ja lesz (Duster, Vitara, stb.), akkor ez már nem igaz :)
Mindenhogy xp-t ajánlom. win7-re kell egy bmw standard tool program hogy menjen. Meg win7 alatt xp sp3 kompatibilitási mód rendszergazdaként. Amúgy utána olvastam rizikós, mert a benne lévő chip FTDI driverét a windows frissíti és megöli a kínai kábel chipjét mert másolat. Csak xp a befutó és a hozzá adott driver. Net nélkül nehogy frissítsen.
Win 7re. De igazad lehet, mert mikor rádugom az interfészt, pirosan világít pár percig, majd sehogy. Tehát arra utalhat, hogy nem kommunikál. Telepítés során nem tettem rá 1x sem. Itt lehet a gond.
Ez érdekelne. Fizetnék is neked ha csinálnál egy ilyet. Én 7 ezer ft-ért láttam elérhetőt. 5 ezret megadnék érte ha neked megéri. A lényeg, hogy eddig anyóséknál tudtam komolyabban diagolni ott is ablakon hosszabbító ki és oda dugtam a laptopot. Ezért szeretnék egy olyat amiről a 2 laptop mehet. Lemerüléstől nem félek, mert szoktam járatni a motort diag közben.
Eladó E60,61 vagy 7esre 4db BMW MAM 19X8 5x120,ET15 ös Német alufelni 2db nagyon jó,2db kopott 245/35-19 es nyári gumival ! A felnik javítás mentesek,enyhe padka sérülések láthatók,nyomás szenzoros szelepekkel ! Ára : 179 900 ft/4db. 06304882125.
Kár a 230V-ot bevinni az autóba. Bonyolult és drága.
Lehet csinálni relatív kis pénzből egyszerű autós laptoptápot.
Vagy még egyszerűbb egy kész modult venni Ebay-ről,DC-DC converter vagy Boost converter néven futnak,csak egy kis borkolat kell rá meg bizti meg csatlakozók és soha többé nem kell a diagos lapitopiba drága aksit venni.
Sógornak is m41 1,9tu van. neki eddig 3 hiba volt. indításkor hülye hang. ez a disa szelep volthalott.
Másik hiba 8 fok alatt nem indult. Kesztyűtartóban egy relé volt rossz elvileg ac-hoz volt köze.
Harmadik ez a légtömegmérős szondás hiba. Azt mondta ez a típus eszi őket csak a gyári jó bele. Utána is nézett meg próbált is utángyártottat is és sajna igaz. Szóval vett gyáriba légtömegmérőt és lambda szondákat és egy éve nincs gondja. Neki emelkedőnél dobta ezeket a hibákat majd ha felért elaludt a check engine.
Sajna a 64 bit nem sikerült. Fogtam egy régi laptopomat felraktam az xp sp3-at felraktam az inpat tegnap ki is próbáltam beraktam a dde 2,2 királyul olvassa.
Ezeket is kipróbálom mert jó lenne ha nem oldba lenne a típus. Meg akkor kirakom azokat amikre gyakran rakom.
Sajna a laptop aksija nincs is meg. Kitaláltam nem aksi idővel játszok hanem veszek 12v 220v konvertert. Mindig járó mocinál diagolok úgy is.
Szóval most megy:
- ibm t30 inpa, dis ads interface-el, megy a bmwscanner 1,4.
- fujitsu siemens inpa d can bus interfacel és bmwscanner 1,4.
Elégedett vagyok.
bmwscanner-ben m43 1,9tu nál látom az élő adatokat sajnos tds-nél nem erre valaki tudd választ?
Milyen gépre akarod feltenni win? mert xp-n sp3-al szeret menni? Ez a hiba akkor jön ki mikor én elfelejtem a laptopra dugni az interface-t szóval nincs kapcsolatod a kocsival.
Ha nem jó a servotronic, akkor vagy túl konnyu a kormany (ritka), vagy dognehez (gyakori). Magyaran a szelep vagy nyitva, vagy zarva marad, tehat minden sebessegnel ugyanakkora rasegitest ad, es az valamelyik veglet.
Itt az alkalom, megmagyarazhatod anyanak, hogy sajnos kifekudt a motor, de szerencsere talaltal nagyon olcson egy V8ast, higgye el, jó lesz, legfeljebb a kormanyt razza majd picit jobban! ;-))
Hmmm. Ha leesik a legmennyiseg, akkor gondolom fals levego, vagy hibas legtomegmero. Ha sporadikusan esik le, akkor gondolom, utobbi. Ha leesik, de a lambda jó, akkor viszont nem szegeny a keverek. De csak hangosan gondolkodok, nem ertek hozza.
másfél évesek, ugyanazt a terhelést kapják, mint a Makiták.
Négy már megjárta a szervizt. Olyan, mint az 530D, "ha jó, akkor nagyon jó".
Csak az 530D általában jó. :-)))) Dolgozni nagyon jó a Hilti, de nem vártam, hogy tönkremegy az elektronika, hogy kiesik egy csavar a tokmányból 2 nappal a vétel után, hogy kontaktos lesz a nyomógomb ...
Szóval azonnal visszaálltam Makitára.
Bala: a Millwaukee borzasztó nyers, nehezen adagolhatóan erős termékcsalád, és drága a javítása. Volt nálunk próbán, nem szerettünk dolgozni vele. A DeWalt nagyon jó még, de egy cégben egyféle szerszám legyen ( szervizelés) és nálam ez a Makita lett.
Szakértsük ezt meg a 318i-t,tud valaki BMS46-os M43TU-hoz hozzászólni?
141 és 171 ez a két hiba jelenik meg a DME tárolóban, random szerűen. Néha csak a 141 ez nem gyújt csekklámpát,a 171 néha igen.
141 valamilyen lambda szabályzási hibának gondolom. A kat előtti és utáni oxigén szonda fűtését kimértem,rendben. Élő adatban nem tudom mit kéne néznem,minden "zöldben" van. Lambda értéket kéne, lesnem amikor bedobja a hibát?
171 keverék képzésre utalhat. "Zárlat aksifesz-re"? Élő adatban azt látom,hogy üzemmeleg motornál az alapjárati légmennyiség lemegy 6-7kg/h-ra,ami elvileg kevés, 15 alá nem kéne mennie. Tehát elszegényedik a keverék?
Mi lehet? Oxigén szenzor,de melyik?
Légtömegmérő?
Vagy valahol fals-ot szívhat és azért lát kevesebbet a légtömegmérő?
Úgy szabod át az Inpa-t magadnak, ahogy szeretnéd.
A CFGDAT mappában az inpa.cfg-ben tudod a nyelvet váltani,tudod a menüt átírni,például melyik funkció gomb alatt melyik kasztni legyen. Ebben a mappában vannak a kasztni konfigok pl. E46.ENG és E46.GER különbség csak annyi, hogy milyen nyelven vagy,azt hívja meg,megnyitod és látod melyik szöveg melyik file-t hívja meg.
Ha valamelyik modult nem tudod megnyitni,általában az a gond, hogy nem a hozzávaló file-t hívja meg.
Ilyenkor meg kell próbálni más verziós Inpa-ból áttenni a file-t próbára. Ha így sem megy, akkor a kint fórumokon átalában mindenre van megoldás,csak kitartóan kell keresni.
A +19 lo az 4,9% teljesitmenynövekmeny. Ezt kb 0,05bar turbonyomas-emelessel el lehet erni. A nyomatek gondolom csak azert ilyen keveset nött (+1,3%), mert a valto nem bir többet. Persze ezt csak feltetelezem. Cserebe joval szelesebb a hasznos tartomany, gondolom, egyenletesebben is epül fel, jobb a gazreakcio, stb. Elvegre alacsony nyomashoz is ket turbot hasznal, meg a magas nyomashoz is. Mondom, csak tippelek, de inkabb szol ez finomabb adagolhatosagrol es termeszetesen faszhosszusagmeregetesröl (az enyemben mar 4 turbo van, bibibi), mint a plusz meresi hiba loeröröl es nyomatekrol.
május 7.-én fényképeztem a 333.333-at, azaz 67.000 lett egy év alatt ( a jövő héten itthon vagyok, pihen az autó a garázsban), de én is úgy számolok, hogy - ha megmarad -, akkor jövő december és 2018 március között lehet meg az 500. ( nyilván akkor, ha változatlanul Németországban fogok dolgozni)
Tudtok valakit, aki lelkiismeretesen javit lampaburat? Sajnos a Z1-nek nem hibatlanok a hatso lampai, meg az elsö indexek sem, es csak a JE indexbura rendelhetö, a többi egyszerüen nincs. Bontottat talalni meg egyelöre lehetetlen...
Ezt el kell mesélnem. Árulom a Q7 két darab gyári könyvét 25e Ft-ért, amit amúgy 30-ért vettem. Felhívott egy pali, hogy ő neki jó lesz fénymásolatban olyan 7-8 ezer forintért. :DDDDDD
Bontottam anno egy lakótelepről vett, igazi pusztulat ősmagyar, két autóból összevágott, gitthalmaz 750et. (amiből végül túl sok alkatrészt nem sikerült hasznosítani.......) De tényleg az a hubazdmeg kategória, bőrbelső késsel felhasítva, szigszalag hegyek és egyéb finomságok.
Annyira gyenge volt, hogy 120-ra alig bírt felgyorsulni. Szétborítottuk a motorját, bár a sok olajsár meg ráégés nem a sűrű olajcseréről tett tanubizonyságot de a blokkon ott figyelt a gyári hónolás, ,csapágyak újszerű állapotban voltak. Aztán később kiderült, hogy a gyengeséget az egy darab benzinpumpa y elágaztatása okozta :) :)
Olyan verziójú INPA-t tegyél fel,amiben van. De a vezérlők tipusa a lényeg,nem is a kasztnikód. Az E38 moduljait általában megtalálod az E39 és/vagy E53-nál. Ha az van benne.
Köszi az olvasnivalot, erdekes volt es tanulsagos!
Beszelek Gabival, hogy csak akkor csereljen, ha muszaj. Tenyleg megdöbbentö, hogy mennyire szep a csapagya ennek a teljesen elhanyagolt es lerugott motornak...
Es sajnos az is igaz, hogy a mai gyari uj messze nem olyan, mint az akkori.
Szóval felraktam win 8,1-re az inpát müködik is a gondom az hogy ebben az inpában nincs m51 dde 2,2 amiaz e38 tds motorja. Hogy kell belerakni inpába a hiányzó motorkódokat. Légzsákot abs-t minden mást olvas. A listában 2.1 dde van ami e34 tds-e így nem ismeri fel.
Én a vezérlésre, csapágyakra V12 esetében nem költenék, sosincs baja, nem lesz attól semmivel sem jobb, hidd el. Vízcsőből is csak azt venném, ami viseltes. Ezek a mai gyári új alkatrészek már nem olyan minőségűek, mint a gyári első szereltek.
Leszoljuk itt mindig, hogy a a V12 egy buta ösmotor, ket M20, stb, stb. Aztan amikor kicsit belemelyedtem, es nekialltam kicikkszamoozni, hogy mi minden kell hozza (mert meg kell mondjam, sziven ütött az arajanlat), ra kellett döbbennem, hogy kib@szott sok slkatreszböl van am ez az egyszerü ösmotor, es sajnos korrekt volt az arajanlat, ez tenyleg ennyi.
Nyilvan egy 7esben sosem ujitanam fel, inkabb cserelnem ötödeböl-tizedeböl, de a 8asnal egyszer meg jol jön az, hogy matching numbers.
Mindenkeppen miszlikbe lesz szedve. Örök darab, szeretnem, ha kitartana jo karbantartassal eletem vegeig, ami evi 5ezres kimelö futassal (csak orszagut/autopalya), rendszeres karbantartassal (evenkent olajszerviz) szerintem realis cel. Minden ki lesz cserelve, az összes tömites, vizcsö, benzincsö, csapagy, gyürü, hidrotöke, lanc, szij, tarcsa, feszitö, vizpumpa, mittudomen, stb, stb. Mellekaggregatok felujit, valto szinten, fek, futomü. Belsö terben tetökarpit, kalaptarto alcantara, kis hibak javitasa, kivül egy nagy polir. Nem akarom, hogy szobor legyen, eleg, ha müszakilag tökeletes.
Mondjuk futomübe most valoszinüleg nem maszunk bele melyen, elvitte a büdzset a Z1. Csak az lesz cserelve, ami muszaj, valamire, ami egy evet meg 5ezret kibir. Aztan majd jövöre kap mindenböl ujat.
Ha megvannak az új nyári gumik, akkor hamarosan úgyis elmennék arrafelé a Frundi Kft-hez, ők centíroznak a legjobban az országban, legalábbis azok közül, ahol én jártam.
Facelift előtti, nem DSC-s E38 a delikvens. Az ABS agya bent van az utastérben, ahogy bala képén látszik. Na ilyenből kettő másikat is kipróbáltak a fiúk, és nem segített a csere, sajnos...
De, ami jó feladat lesz, hogy van egy motoros memos sport coupe ülés szettem, és rá akarom tenni az alvázra a sima limo bőr ülést:) Így motoros memoriás, fűthető, derék, gerinc támaszos, limo bőr ülés lesz.
"Nem, de biztos hogy nincs szakadás, hiszen "érezte" hogy kicseréltük az ABS jeladót."
Erre a helyedben inkább nem fogadnék.. :-)
Annyi kábelhibát láttam már,hogy én azzal kezdenék. Aztán ha ott vagyunk a vezérlőnél akkor -
ilyen esetben parasztban keresztbe szoktam cserélni a vezérlő csatijában a hátsó jeladók vezetékeit.
Lehet, hogy elég csak a jel vezetékeket,de inkább a tápot is át szoktam kötni.
Szóval a vezérlő csatijában pin11-pin13 csere és pin12-pin38 csere. De ugye a vezérlő nem az "ABS tömb" a motortérben,az csak az elektrohidraulikus egység. Az agy a kesztyűtartó felett van.
Aztán értelemszerűen ismét hibatároló olvasás és ha a hiba maradt a "jobb hátsó jeladó" (ami már ugye a bal), akkor a vezérlő a hibás. Vagy a tömb,de azt írod másikkal is ugyanez. Vagy a vezérlő és a tömb között kábelhiba,de ez nem túl életszerű.
Nem, de biztos hogy nincs szakadás, hiszen "érezte" hogy kicseréltük az ABS jeladót. Csere után ugyanis elaludt az ABS hibát jelző lámpa, de korai volt örülni, mert beszaggatott, és egy idő után meg is unja, és bedobja a hibát, hogy jobb hátsó jeladó hiba (hibakódot ne kérdezz, ennyire nem jó a memóriám)
Aztán ha minden kötél szakad, ha lehet hogy (megint) nálad kötök ki :)))
Hátul a féltengelyen van az a felület, amit "néz" (amihez viszonyít) a szenzor, ezt a felületet nézte át a szerelőm, hogy nincs-e sérülve, de nem volt.
A szalag nem biztos, hogy megfelelo megnevezes volt reszrmrol. A lenyeg, hogy elol a jelado a kerekcsapagyat "nezi ", es amikor kifurtak, az a felulet serult. Hatul nem tudom, hogy van, azt a feluletet kell nezni, ahova nez a szenzor, es ha csak egy karc is van benne, akkor az cseres.
Amikor a csere történt, akkor itt is fúrni kellett, mert be volt gyógyulva a jeladó. De pont azért szedték ki (utólag, múlt héten) a féltengelyt, hogy egy esetleges sérülés nyomait megvizsgálják (függetlenúl attól, hogy mi okkzhatta (volna) a sérülést). Már ott volt a csere féltengely is, de végül nem került beépítésre, mert az volt a diagnózis, hogy hibátlan a fétengely, pontosabban a féltengelyen lévő valamilyen karika vagy mifene.
Ez a kerékcsapágyon lévő szalag nekem újdonság, de majd rákérdezek.
En ugy jartam a 728i-vel, hogy amikor vettük ki a jeladot, termeszetesen beletört a kerekagyba. Amikor Hansi nekiesett, hogy kifurja, megsertette a kerekcsapagyon levö szalagot, ahonnan a jelet veszi. Igy elindulas utan nem sokkal elöjött mindig a hiba, de addig is eletveszely volt az auto, mert folyamatosan vert az ABS, ha a fekhez ertel.
Nincs valakinek kölcsönbe (csak kipróbálásra) szürke csatis (facelift előtti) ABS szenzora? Vettem vadi újat, be is tettük, de továbbra is fennáll a hiba, a jobb hátsó jeladót dobja be hibásnak. Igaz, nem azonnal, mint korábban, hanem csak pár perc elteltével. Amíg nem tiltja le az ABS-t, addig meg úgy érzi, mintha csúszna a kerék, úgyhogy dolgozik az ABS. Az ABS kocka az jó, mert két másikkal is kipróbáltuk (az amúgy is egyébként ritkán meghibásodó 000-ás régebbi változatról van szó). A féltengelyt is kiszereltük, hogy nem azon van-e valami hiba, ami a szenzor működését megzavarhatná, de nem. Tököm kivan már, hónapok óta nincs ABS-em (ez még anno az az eset, ami miatt vészprogramba állt a váltó, azóta kivettük az egyik ABS biztosítékot, ABS nélkül járok, és váltó hibátlan, hála a jó égnek).
A jó hír viszont, hogy a motor mint a schaffhausen, szóval nem a (dupla) vezérmű lánc volt a ludas. Szíjjak, görgők, feszítők (konzolokkal együtt) és klíma kompresszor cseréje csodát tett.
Nálam ma már el sem indult,akárhova állítottam. Levett gyújtással viszont véletlen szerűen be-bekapcsolt. (?)
Azt írja a szakirodalom, hogy érdemes a gyári Behr-t megjavítani,mert amit kapni újat hella és valeo nem tartós cucc.
A süni kap tápot gyújtás nélkül is. A süni 3-as lábára kap az IHKA-tól 0-8V-ig feszültséget, ezzel állítja a venti sebességét. Nálam itt megvezérelve meg sem nyekkent,viszont ha letesteltem, akkor néha-néha fújt egyet-egyet. (ahogy a valóságban is tette levett gyújtással)
Kivettem a sünit és átforrasztottam, ahogy a szakirodalom írja.
Volt már valakinek benzin + gáz BMW-je? Hogy bírják ezek a nagy motorok a gázt?
Próbálgatom a dízeleket, de félek tőle, hogy huszonsokév benzines autói után sosem fogom megszokni a hangjukat, a turbólyukat, a hamar elfogyó fordulatszámot, stb. Sajnos kissé kemény a fejem, az automata váltót sem tudtam sohasem megszeretni.
Persze, ez érthető. Épp ezért mindig jól körbejárom, mielőtt rendelek. Szerencsére eddig sose volt gond ezzel, pedig szinte mindent én viszek a szerelőimhez.
A hollandok, akiktől rendelek pedig 3 nap alatt szállítanak, és mindig jó előre egyeztetem a szerelővel, hogy tudjon ütemezni. Szerencsére, akiket találtam (Land-Horváth), elég korrektek, és rugalmasak.
Azért a munkadíjak itthon elég durvák magukban is. Ismerős mesélte, hogy a Jaguarján Bécsben(!), a hivatalos márkaszervizben(!!) olcsóbban megcsinálták az autóját, mint itthon a Murányiban (a legismertebb magyar Jaguar nem hivatalos márkaszerviz) az árajánlat volt.
Mind két oldalt meg értem, de az is kurva szar amikor egy autó áll szét szedve mozdíthatatlanul az aknán a tulaj rossz hozott alkatrésze miatt. Akár napokig, és nem tud dolgozni máson e miatt:)
A zöld matricán lévő szám dekódolásához van egyébként valami segédlet? Az enyém alatt elvileg alpina B10 5hp24 van, szóval elméletben ez azt is jelentheti, hogy "komolyabb" igénybevétel esetén ellenállóbb, gondolom. Egyébiránt valaki próbálkozott már rámérni a mágnesszelepekre (ellenállást persze)? Nekem a lockup-ot vezérlő szelep kicsit lustának tűnik, jóbarát tanácsára lehet, hogy megcserélem a mellette lévővel, hát ha vándorol a probléma.
Viszont azzal is számolni kell, hogy elég nagy az ellenállás a szerelőknél is a hozott alkatrésszel szemben. Gondolom, nem kevés hasznuk van az alkatrészeken is.
Amugy X5tel mentem erte, egy baratom vette, neki segitettem elhozni. Voltam a ZFnel is, nagyon rendesek voltak. Megtudtam immaron biztos forrasbol azt is, hogy 5HP30 es 5HP30 kozott (de irhatnek 5HP24et vagy barmit) hatalmas kulonbsegek lehetnek a belso felepiteseben. Ez a jeloles kb annyit jelent, mint hogy 7es BMW. Kivulrol ugyanugy nez ki, de benne 25tds töl 50i ig barmi lehet. A zold plaketten levo 10jegyu szam azonositja a valtot.
Tehat a 4.6iS 5HP24e belul mas, erosebb, egyel tobb lamellaja is van, mint a 4.4i 5HP24e.
Azt is megtudtam, hogy az Alpinaknak nem csak a vezerlese mas, hanem a hidraulika egysege is.
Ja, es meg mindig imadom az X5ot, lazan tudja a 240es gyari veget, es kurva jol gyorsul 180rol is. Kivancsi vagyok, hany foto keszult, tegnap ugyebar speedmarathon volt, tehat az osszes bevetheto trafipaxot bevetettek, de en egyet sem vettem eszre... :-o
Van egy nemzetközi Jaguar specialista alkatrészkereskedő cég (SNG Barratt). Tőlük rendeltem. Az itthoni árajánlathoz képest kb 200-250ezerrel olcsóbban. Minden gyári (összes tömítés) vagy OEM (láncok, feszítők).
Szívesen. Ha kicsit cicereg felül, érdemes még a himbákat megnézni, azok meg szoktak kopni, mondjuk nem tudom mennyi méter van a tiédben, 300ezerig jók azok is.
Én nem mondanám lustának a váltót, nekem pont az tetszik benne, hogy nagyon direkt. Aztán lehet a tiédnek más a szoftvere, ahány évjárat-piac, annyiféle szoftver.
Ez a szívósortömítés 120ezer Ft a V12-höz, de már lehet több. Ez bakelitből van és a felfekvő felületnél vékonyan be van futtatva gumival. A legfullosabb motorfelújításnál sem szokták megvenni, kivéve akkor, ha már annyira összesült, hogy a bakelit meg van vetemedve.
No igen, a jó kis buta 4gangos lusta valto. De szerintem nagyon jol illik az auto karakterehez, igazi kruzer. Vezettem M73 5HP30 kombinacioval is, egy teljesen mas auto. Osszessegeben az M70 4HP jobban tetszik, szerintem jobban illik hozza. Az 5HP sokkal jobban alkalmas hetkoznapi hasznalatra, de a 8asnal nekem ez pont nem celom. Legyen egy kicsit mas, kicsit kulonleges, még ha objektive rosszabb is.
Azért az sem mindegy milyen olajat használsz. Van rendesen itt azért hőtermelés, egy melegebb nyári napon nagy hajszoláskor egy szarabb minőségű olaj simán elhígul a v12-ben.....
Kényes az olajkérdés de pl. én Total Quartz 9000 5W-40-et használok az összesben (m50-m60-m70) és nagyon bevált. A v12 egy ciklus alatt egy litert evett meg. De egy full szintivel lehet ennyit se fog :)
Ha kompresszio meres rendben van, akkor jo esellyel csak a kartergaz szelep a ludas? Vagy ezt rosszul gondolom?
Jól gondolod. Lehet azért még a kikeményedett szelepszár szimering, ha sokat állt az autó. Ügyesebbek meg tudják csinálni hf levétel nélkül is. Ha nem folyik a hf alól az olaj, nem erőltetném a leszedést.
A blokk tényleg örök-élet meg egy nap, ezzel az áttétellel nehéz megölni :)
Igy fustolni egyetlen egyszer fustolt. Szerpentineztem, majd utolertem egy totymorgo tatat egy 645i cabrioban, par kanyart motorfeken mentem mogotte, majd nyelgazon megeloztem. A tatat meg beboritotta a kek fust. Be is tojtam rendesen, de azota sem eresztett felhot. Se elotte, se utana. Persze lehet, hogy csak nem tunt fel, de ezt azért nem hiszem.
Szívósortömci horror, jó bontottat kell nézni, ami nincs behorpadva és azt pasztázni. Vezérlésre felesleges költeni. Vezetékből csak a hátsó porlad el, ami a szívósor végén levő szenzorra megy, könnyen javítható forrasztható. Szelepfedéltömítésből csak gyárit vegyél, minden mással folyni fog.
Amúgy kurvajó ez a motor. Ha olaj-víz van, sose megy tönkre. Váltó fillérekből felujítható, azt hiszem 70ezer Ft-nyi dollárból megvan az összes lamella, kb otthon az asztalon ki tudod cserélni.
Ne is mondd, akkorat szoptam visszafele, mint meg soha! Keses kesest kovetett, az utolso 110kmt taxival kellett megtennem, mert idore kellett odaernem. 198 euro volt a mulatsag, de legalabb kifizeti az OEBB meltanyossagi alapon.
Eszi az olajat, olyan 0,8-1l/1000km, ki kell cserelni a szivosor tomitest, vizhofok jeladot, meg ha már kint van, szeretnem az osszes gumi csovet, elektromos vezeteket, tomiteseket cserelni, vezerlest cserelni, hengerfejet felujitani, ilyenek.
Igazából minden öreg járművemnél erre vágyok a legjobban. Hogy külföldre mehessek vele. Lehetőleg Nyugatra. Köpjenek le, egy sznob vagyok, nekem még mindig ott a legszabadabb a levegő, ott merek leülni az utcai lépcsőre tiszta farmerben, ott érzem logikusnak a dolgok[...] Bővebben!Tovább »
Az enyémre (M60, no vanos, dupla lánc) 100e volt az ajánlat, mert bizony rákérdeztem. Én ezt soknak találtam, de aztán mondta a srác, hogy nagy szopás, sokkal kevesebből kicseréli a komplett motort, ha hozok egy ugyanilyet.
Merthogy csúnya hangja volt (van) a motornak, és a távdiagnózis ezt dobta ki. De tévedett a távdiagnózis, mert kiderült hogy a klíma tojt be, és annak van kerregő hangja. Meg a szíjjak, csapágyak is csere érettek már, úgyhogy ezt így egy körben ezen a héten meg is játsszuk. Szerencsére volt a spájzban egy hibátlan tartalék klíma kompresszor (remélem csereszabatos, mert faceliftes autóból vettem, amúgy Denso, Made in Japan...)
Rendeltem 1 DSP-s kalaptartót amibe szeretnék plusz hangszórót rakni. Jelenleg benne vannak a 8 ohm-osak de jó lenne kicserélni valamire és hozzá egy megfelelő erősítő. Aki csinált már hasonlót vagy van hozzá szagértelme az leírná, hogy milyen lehetőségeim vannak? Jó lenne pici mély többlet mert a gyári hangszórók ebben eléggé elmaradottak.
A másik dolog, hogy van egy yatour médiatáram. Előtte dension volt, de erre lecseréltem, bár nem tudom minek :D mert fölösleges volt. Olyat csinál hogy van egy kis sípolás ha cd-tárra váltok és a motor fordulatának növekedésével a sípolás frekvenciája is változik. Cseréljem vissza egy dension cuccra vagy valami más megoldást kell keressek? A densionnal nem találkoztam hasonló jelenséggel bár ez nem jelenti azt h nem volt jelen :D
Urak, tudja valaki, hogy nagyságrendileg mennyi lehet egy DOHC V8 (pl M62) részleges vezérléscseréjének (láncok, összes láncfeszítő, láncvezetők, tömítések, stb.) a munkadíja (csak munkadíj, anyag nélkül)? Kaptam egy árajánlatot, de kicsit meglepett.
Akartam is kerdezni , hogy azt nem rendeltel e! Szerintem az uzemanyag nyomast is meg kell emelni, mert a tobb levegotol meg nem lesz erosebb. A jo megoldas a chip, szerintem probald ki az auto korbelt, vagy rendelj egy keszet.
Ha matematikailag az jon is ki, hogy nem erdemes, akkor is az a kerdes, hogy Neked meger e annyi felarat, hogy rendes autoban ülj. Elvegre ilyen futassal a fel eletedet az autoban toltod, es a sajat eletminoseged, boldogsagod, egeazseged szempontjabol kurvara nem mindegy, hogy ezt egy olyan autoval teszed, amit szeretsz, amibe orom beulni, vagy egy olyannal, amit elviselsz, mert olcsobb.
A héten lekerült a kompresszor, és meg lett a bűnös. A kompresszor alatt van két gumicső, és ebből az egyik szétrepedt. Inkább cseréltem mindkettőt. A lényeg, hogy nem hengerfejes. Öröm, bodottá'!
Ha már így szét van kapva, kap egy teljes vezérlés cserét az eggyel újabb XJR-hez való, erősített láncfeszítőkkel, 8 új NGK gyertyát, szelepfedéltömítést.
Igen én is így vagyok vele. Jelenleg mivel 2015. februárban vettem, így csak azt tesztelem megérte e megvenni az állapotából kifolyólag. Persze ez egy hatalmas nagy igen, de nem is volt lutri mert a szerelőm hozta be németből, ő ezeket (tds e34 e39 e38) szereli bontja. De a számok is ezt igazolják.
Ott még nem tartok, hogy olyan legyen állapotra és szervizelésre, ahol megállnék és azt mondanám, hogy csak fenntartani kellene. Ezt a pontot reményeim szerint év végére elérem. Utána kopó alkatrészek lesznek csak cserélve és ahogy írtam insp 1 insp 2 betartva.