Az alsó részen a csőhajlítást és cserét a kipufogósok nyilván meg tudják oldani, ha csak ott van elrohadva! (A cső külső átmérője 43mm, szellőző cső 12mm)
A felsőrész rekonstrukciója a bonyolultabb a perem és szellőző cső csatlakozás, valamint a benzines töltőpisztolyhoz illeszkedő szűkítő tölcsér miatt. Egy jó hegesztő biztos meg tudja csinálni.
Nálam a tankoló nyílás alatti felfogató perem és a szellőzőcső becsatlakozásnál volt elrohadva. A gumicsövön repedezettség nem látszott!
Egyébként a benzintolvajok, ezt a gumicsövet szokták kihasítani és a résen keresztül szívják le a benzint a Suzukikból. Nézd át azt is!
A Vatera-ról vásároltam egy használtat. Angliából postázták, két hét alatt jött meg. Egy magyar srácnak (piranha66) van ott bontója. Az ára: 3500 +1200.- Ft postaköltség volt.
A srác nagyon korrekt megbízható eladó, tudom ajánlani neked is. Keress rá a vaterán vagy írj neki mail-t és érdeklődj, hogy van-e még neki több belőle!
A jobb oldali fényszóróm a fölső állásban maradt, nem zúgott a motorja és egy picit melegedett.
Mikor megjött a cseredarab, a rosszat szétszedtem és a benne lévő fogaskerék megmozgatása után megjavult! Talán valami kis "szutyok" akasztotta meg. A motor szétszedése nagyon macerás, nehéz károsodás nélkül végrehajtani. 8 db kis műanyag fület kell egyszerre kifeszíteni, hogy a ház szétjöjjön, sajnos 2 fül nekem is letört, de még így is jó lesz tartaléknak.
Ha "bátor" vagy, próbáld te is szétszedni, ha letörnek a fülek szerintem a két fél motorházrészt össze is lehet ragasztani. Ezt csak végső megoldásnak javaslom, és akkor működhet, ha jó az elektronika.
A fényszóróházon a motornak (ha rossz is) mindenképpen rajta kell lenni a kézi állíthatóság miatt!!
A héten most olvasok először fórumot, ezért a késlekedés. A legfeltűnőbb tünetek a benzinszag és a szuszogás elmaradása volt, plusz némi benzinfolyás látszott a kerékjárati védőburkolaton.
A betöltőcső nekem a fölső végén a felfogató peremnél és a vékony szellőzőcső becsatlakozásánál rohadt el. lásd. az 1724-es hozásszólásnál lévő képen.
Az oka egyszerű, (szerintem konstrukciós hiba) a kerék által fölcsapott vizes sár berakódik a műanyag védőburkolat és a betöltő cső közti szűk résben és ott nehezen tud kiszáradni. Van egy vékony fém fül a szellőzőcső becsatlakozásnál, ami a műa. védőburkolat fölső részének patentes rögzítésére szolgál. Először ez rohadhatott le, utána a talán már a burkolat remegése is hozzájárult a korrózióhoz.
Vedd le a hátsó kereket és próbáld leszedni ezt a védőburkolatot és nézz mögé! (három műa. patent és két fémcsavar tartja)
A másik korróziós pont a betöltőcső és a tartályhoz vezető gumicső csatlakozásánál van. Van ott körbe egy "kidomborítás" A gyári korrózióvédelem csak addig tart . Maga a domborítás és a gumicső csatlakozás csak normál festésű. Itt tud még elrohadni. Az új cső csak gyáriban van és több tízezerbe kerül. A bontottak nagy része, hasonló problémával küzd.
Teszek fel néhány képet az én cseredarabomról, ami mutatja, hogy a rozsda a jónak látszó gyári bevonat alatt is dolgozott! Érdemes egy kicsit tovább bontani, majd RO-55 és Body 930!
szia hksz bölcsőt nem cseréltek de fékeket egy hónapja igen az autó külföldön van meg fogom mondani amit írtál de ez 60km/h fölött nem csinálja darálos köszörülös hang amit hallani és lassításkor csinálja köszönöm remélem haza ér vele épségben 400km/
Sziasztok Kedves Baleno társak! a következő problémába ütköztem amit szeretnék javítani,valakinek nincs esetleg elfekvőbe 1-2db fényszóró állító motorja? előre is köszönöm a segítséget!
Bölcsőcsere után, (szerencsétlen egybeesés) egy fél cm-es kavics került a féktárcsa és a féktárcsát körülvevő lemez közé. Iszonyatos hangot adott. Mintha valami hegesztés elengedett volna és két lemez megfeszülve pattogna egymáson.
A zaj 30 km/h felet megszűnt. A szerelő azt mondta, biztos a centrifugális erő feszítette stabil helyzetbe a kavicsot, azért szűnt meg a zaj 30 felett.
Ellenőrizd, hogy ha egy picit rálépsz a fékre, megszűnik-e a hang. Lehet, hogy a fékbetétek berezonálnak.
Szép ez így is! A fogyasztás miatt ne költsél rá sokat. 100 km-en 2-3 dl. nem a világ. Az olaj ill. szűrőcsere a megbízhatóság miatt sokkal fontosabb mint a fogyasztás miatt.
Féltengejcsukló kopás esetén kopogó (ropogó) hang halható, de csak kanyarban. Sebességtől független.
Jelenség oka, hogy a golyóhornyok kikopnak az egyenes menetben, pl. a porvédő szakadása miatt, és távozik a zsír ill. por kerül a csuklóba. Kanyarban a golyók mozognak a golyóhoronyban, és amikor elérik a kikopott részt, bepattannak a méllyedésbe.
Egyes VW modelleknél fordult elő, hogy annyira keményre edzették a csuklót, hogy terheléskor pikkelyes darabok váltak le a golyóhornyok belsejéről.
Nem vagyok autószerelő, de a féltengelycsuklót hagynám utoljára.
nekünk azt mondták hogy nem kell a kopogással foglalkozni tavaly azóta így jár vele a párom a hang az anyós felőli oldalon hallani de nem mindig ez a daráló hang meg lassuláskor van nem értenek hozzá találgatnak egy másik szerelő azt mondta nem ön indító higgyem el tavaly javították a váltott mivel az öt dik sebességet nem vette be valami csapágy golyót cseréltek fék csere volt egy hónapja és hamarosan a bölcsőt is cserélni kell igen pontosan olyan hang mintha valami rosszul lenne rögzítve de tudnám hasónlitani olyanhoz amikor valamibe bele ér egy lemez és darál és megy fel a sebesség abba hagyja 60ig csinálja érdekes jelenség
Segítség, a balenom 1,8-as kombi automata, elöl jobb oldalt időnként középen kopog induláskor, lengő kar kizárva, májusban cseréltem, decemberben a jobb tengely amire még van jótállás, és elvileg a csillag alakú csapágyat is kicserélték. A lengéscsillapítón nem látok hibát. Esetleg váltó??
hát az az igazság, hogy a szerelő nem részletezte, hogy a két zaj közül melyik az, meg majd akkor tud többet mondani ha fel van emelve a kocsi, azért nem is rendeltem még meg csak arra gyanakszik erősen. Egyrészt van egy koppanás, olyan tipikus odaütődés hang lassításnál meg lassú bal kanyarnál. Másrészt a darálás hang nálam is megvan motorféknél, szerintem egyre gondolunk, olyan, mintha valami rosszul rögzített alkatrész csörögve beremegne.... gyanúsított még a kipufogó is mert nem rég cserélték végig, és lehet, hogy valahol rosszul van rögzítve és berezegteti a motor.
SUZUKI BALÉNO KOMBI EL FELEJTETTEM ÍRNI MEGYÜNK A KOCSIVAL MONDJUK 50-NEL ÉS OLYAN HANGOT HALANI MINTHA RÁ INDÍTANA ÚJRA ÉS OLYAN DARÁLOS HANG JÖN DE CSAK ALACSONY FORDULATON ÉS LASSÍTÁSKOR KERÉKCSAPÁGYAT A VÁLTOTT fèltengelycsuklo. EZEKET A HIBÁKAT MONDJÁK AZ AUTÓ KINT VAN CSÜTÖRTÖKÖN JÖNNEK VELE HAZA NEM TUDOM MI LEHET EGYRE JOBBAN HALLANI 60NÁL TÖBBNÉL NEM HALLJUK HA VALAKI TALÁLKOZOTT ILYENNEL KÉREM ÍRJON
szia had kérdezem meg a féltengely csuklóhiba hogy jött elő volt valami hangja a kocsinak?2001-es baléno a miénk kombi alapjáraton semmi hang amikor lassul az autó akkor darálós hangót hallunk 60-as sebességnél abba hagyja az ön indítót mondják hogy az lesz aztán gyújtáskapcsoló de szerintünk nem vajon mi okozza ezt a hangot a kocsinál ha valaki tapasztalt már ilyent kérem segítsen mi jöhet szóba köszönöm
nekem műszakinál jött elő a bölcső probléma,45-ért szerzett a mester utángyártott, amivel csak nünasznyi probléma volt a futómű ellenőrzés után hézagolni kellett,de abszolválva a gyári értéket,a fékjavítással,szelepszár szimmeringezéssel és teljes olaj+szűrő és ékszíjcserével,műszaki vizsgadíjjal volt caklipakli 170eft
Jelenség a csere előtt: balra kellett tartanom a kormánnyal kb. 5 fokot.
Egyik nap feltünt, hogy már kb 15 fok az ellentartás az egyenes menthez. (Furcsa volt, hogy nem húzott a kormány.) Ekkor néztem alá. Jobb oldalon szakadt le a bölcső és kezdett kifordúlni.
Bal oldalon a bolcső mintha új lett volna.
Megvolt a csere. Szervízben persze. Bölcső ára 75000. (Az olcsóbbik már nem volt kapható)
Kicseréltettem még a két küszöböt, fényezzéssel, 60000 -ért.
Összesen 148000 lett a vége (benne van a bölcső ára). Az autom nem ér ennyit.
Baleno 1998 1.6 4ajtós.
Az árakat nem ismerem, de érdekelne, hogy ez sok vagy kevés.
Ha valakit érdekel a szervíz címe és Gaga1 hozzájárúl a reklámhoz, már mondom(irom) is.
nálam is olajcsere a jövőheti program, meg komplett fékcsere mind a 4 keréken + egy féltengely csukló, sajnos rosszabb a helyzet mint reméltem, de utána rendben lesz a kocsi, csak olyan apró hibák vannak nálam is mint a tolatólámpa kapcsoló meg a hátsó ablaktörlő motorja.
az nagyon jó érték!!! :O nekem ha minden igaz ma fog kiderülni, hogy mennyi az annyi. 2 hét múlva meg olajcsere, szűrők, és jön a következő kör :) tegnap alánéztek, és elég sok a rozsda. Arra gondoltam, hogy elviszem leszedni a rozsdát, aztán alvázvédelem. Érdemes? nem esik majd szét, amikor leveszik a rozsdát remélem... :/