Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Fekete..Attila Creative Commons License 2014.09.22 0 0 1787

ahm végül lehet egyszerűbb lesz hővédő paplant tenni oda...

Előzmény: Fekete..Attila (1786)
Fekete..Attila Creative Commons License 2014.09.22 0 0 1786

Sziasztok!

 

Na sikerült eljutnom a karosszériáshoz nekem is... A bölcsővel nincs gond szerencsére, viszont...

A kipufogó hővédő lemez szétporladt a rozsdától, és nem is találok ilyesmit a neten.

Van valakinek ötlete, vagy tapasztalata, hol tudok ilyesmire szert tenni?

 

Egyébként teljes alváz és üregvédelem, plusz az első sárhányó ívek újra építése egy kis részen 60.000...

Remélem azért egy ideig bírja majd :)

Karesz986 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 1785

Az alsó részen a csőhajlítást és cserét a kipufogósok nyilván meg tudják oldani, ha csak ott van elrohadva! (A cső külső átmérője 43mm, szellőző cső 12mm)

A felsőrész rekonstrukciója a bonyolultabb a perem és szellőző cső csatlakozás, valamint a benzines töltőpisztolyhoz illeszkedő szűkítő tölcsér miatt. Egy jó hegesztő biztos meg tudja csinálni.

Nálam a tankoló nyílás alatti felfogató perem és a szellőzőcső becsatlakozásnál volt elrohadva. A gumicsövön repedezettség nem látszott!

Egyébként a benzintolvajok, ezt a gumicsövet szokták kihasítani és a résen keresztül szívják le a benzint a Suzukikból. Nézd át azt is!

Üdv,

Karesz

Előzmény: hksz (1784)
hksz Creative Commons License 2014.09.20 0 0 1784

Szia Karesz986

 

Köszönöm a részletes választ.

Egy ötlet.

A kipufogósok sem tudnak egy hasonló csövet lehajlítani?

Hiszen azoknak aztán mindenféle kanyart, hurkot tudniuk kell egy csőből reprodukálni!

 

A tankhoz gumicső csatlakozik?

Az a gumin nem tud elfáradni?

 

Üdv: hksz

Előzmény: Karesz986 (1781)
Balenos Creative Commons License 2014.09.19 0 0 1783

Kedves Karesz986! köszönöm a segítségedet,utánna is járok!

Előzmény: Karesz986 (1782)
Karesz986 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 1782

A Vatera-ról vásároltam egy használtat. Angliából postázták, két hét alatt jött meg.  Egy magyar srácnak (piranha66) van ott bontója. Az ára: 3500 +1200.- Ft postaköltség volt.

A srác nagyon korrekt megbízható eladó, tudom ajánlani neked is. Keress rá a vaterán vagy írj neki mail-t és érdeklődj, hogy van-e még neki több belőle!

A jobb oldali fényszóróm a fölső állásban maradt, nem zúgott a motorja és egy picit melegedett.

Mikor megjött a cseredarab, a rosszat szétszedtem és a benne lévő fogaskerék megmozgatása után megjavult! Talán valami kis "szutyok" akasztotta meg. A motor szétszedése nagyon macerás, nehéz károsodás nélkül végrehajtani. 8 db kis műanyag fület kell egyszerre kifeszíteni, hogy a ház szétjöjjön, sajnos 2 fül nekem is letört, de még így is jó lesz tartaléknak.

Ha "bátor" vagy, próbáld te is szétszedni, ha letörnek a fülek szerintem a két fél motorházrészt össze is lehet ragasztani. Ezt csak végső megoldásnak javaslom, és akkor működhet, ha jó az elektronika.

A fényszóróházon a motornak (ha rossz is) mindenképpen rajta kell lenni a kézi állíthatóság miatt!!

Üdv,

Karesz

 

 

Előzmény: Balenos (1777)
Karesz986 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 1781

Szia hksz!

 

A héten most olvasok először fórumot, ezért a késlekedés. A legfeltűnőbb tünetek a benzinszag és a szuszogás elmaradása volt, plusz némi benzinfolyás látszott a kerékjárati védőburkolaton.

A betöltőcső nekem a fölső végén a felfogató peremnél és a vékony szellőzőcső becsatlakozásánál rohadt el. lásd. az 1724-es hozásszólásnál lévő képen.

Az oka egyszerű, (szerintem konstrukciós hiba) a kerék által fölcsapott  vizes sár berakódik a műanyag védőburkolat és a betöltő cső közti szűk résben és ott nehezen tud kiszáradni. Van egy vékony fém fül a szellőzőcső becsatlakozásnál, ami a műa. védőburkolat fölső részének patentes rögzítésére szolgál. Először ez rohadhatott le, utána a talán már a burkolat remegése is hozzájárult a korrózióhoz.

Vedd le a hátsó kereket és próbáld leszedni ezt a védőburkolatot és nézz mögé! (három műa. patent és két fémcsavar tartja)

A másik korróziós pont a betöltőcső és a tartályhoz vezető gumicső csatlakozásánál van. Van ott körbe egy "kidomborítás" A gyári korrózióvédelem csak addig tart . Maga a domborítás és a gumicső csatlakozás csak normál festésű. Itt tud még elrohadni. Az új cső csak gyáriban van és több tízezerbe kerül. A bontottak nagy része, hasonló problémával küzd.

Teszek fel néhány képet az én cseredarabomról, ami mutatja, hogy a rozsda a jónak látszó gyári bevonat alatt is dolgozott! Érdemes egy kicsit tovább bontani, majd RO-55 és Body 930!

Sok sikert a cseréhez!

Karesz

 

  

Előzmény: hksz (1765)
gaga1 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 1780

Na most már én is megnézetem a bölcsőt.

A féltengely nálam fura módon viselkedik, kb. 2 éve kezdett kanyarban recsegni-ropogni. Ezt csinálta egy hónapig aztán azóta semmi.

Fura

vdomi Creative Commons License 2014.09.18 0 0 1779

Micsoda aktivitás lett itt!

 

Sziasztok újak, grat az autóhoz!

 

 

Hétfőn sikeres műszaki vizsgát tett az autó:

http://domi.garazs.net/blog/2014/09/18/Egyebek__Mszaki_vizsga/9441

arabella72 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 1778

szia hksz bölcsőt nem cseréltek de fékeket egy hónapja igen az autó külföldön van meg fogom mondani amit írtál de ez 60km/h fölött nem csinálja darálos köszörülös hang amit hallani és lassításkor csinálja köszönöm remélem haza ér vele épségben 400km/

Előzmény: hksz (1776)
Balenos Creative Commons License 2014.09.16 0 0 1777

Sziasztok Kedves Baleno társak! a következő problémába ütköztem amit szeretnék javítani,valakinek nincs esetleg elfekvőbe 1-2db fényszóró állító motorja? előre is köszönöm a segítséget!

hksz Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1776

Szia Arabella72

 

Bölcsőcsere után, (szerencsétlen egybeesés) egy fél cm-es kavics került a féktárcsa és a féktárcsát körülvevő lemez közé. Iszonyatos hangot adott. Mintha valami hegesztés elengedett volna és két lemez megfeszülve pattogna egymáson.

A zaj 30 km/h felet megszűnt. A szerelő azt mondta, biztos a centrifugális erő feszítette stabil helyzetbe a kavicsot, azért szűnt meg a zaj 30 felett.

 

Ellenőrizd, hogy ha egy picit rálépsz a fékre, megszűnik-e a hang. Lehet, hogy a fékbetétek berezonálnak.

Fékezésre pedig megfeszülnek és megszűnik a zaj.

 

Üdv:

hksz 

 

Előzmény: arabella72 (1771)
hksz Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1775

Szia Attila

 

Szép ez így is! A fogyasztás miatt ne költsél rá sokat. 100 km-en 2-3 dl. nem a világ. Az olaj ill. szűrőcsere a megbízhatóság miatt sokkal fontosabb mint a fogyasztás miatt.

(néha szeretek a "megmondó ember" lenni)

 

Üdv:

hksz

Előzmény: Fekete..Attila (1773)
hksz Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1774

Szia Arabella72

 

Féltengejcsukló kopás esetén kopogó (ropogó) hang halható, de csak kanyarban. Sebességtől független.

Jelenség oka, hogy a golyóhornyok kikopnak az egyenes menetben, pl. a porvédő szakadása miatt, és távozik a zsír ill. por kerül a csuklóba. Kanyarban a golyók mozognak a golyóhoronyban, és amikor elérik a kikopott részt, bepattannak a méllyedésbe.

Egyes VW modelleknél fordult elő, hogy annyira keményre edzették a csuklót, hogy terheléskor pikkelyes darabok váltak le a golyóhornyok belsejéről.

Nem vagyok autószerelő, de a féltengelycsuklót hagynám utoljára.

Ellenőrizd, hogy kanyarban hallani-e a ropogást.

 

Üdv:

hksz 

 

Előzmény: arabella72 (1768)
Fekete..Attila Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1773

megvan az első mérés... 7 liter. ebben volt országút, meg város is kb fele-fele...

aztán mértem egy csak pályát az 7.6 volt 130al végig...

nem rossz, de remélem kicsit csökken majd az olajcsere, szűrők csere után

Előzmény: gaga1 (1763)
Nagy Sándor Abdul EzaJó Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1772

köszönöm :) akkor nem tudom, remélem semmi gond, önindító itt se, mert 2-3 éve új van benne, elvileg a váltóval sincs gond.... de majd még átnézem. 

Előzmény: arabella72 (1771)
arabella72 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1771

nekünk azt mondták hogy nem kell a kopogással foglalkozni tavaly azóta így jár vele a párom a hang az anyós felőli oldalon hallani de nem mindig ez a daráló hang meg lassuláskor van nem értenek hozzá találgatnak egy másik szerelő azt mondta nem ön indító higgyem el tavaly javították a váltott mivel az öt dik sebességet nem vette be valami csapágy golyót cseréltek fék csere volt egy hónapja és hamarosan a bölcsőt  is cserélni kell igen pontosan olyan hang mintha valami rosszul lenne rögzítve de  tudnám hasónlitani  olyanhoz amikor valamibe bele ér egy lemez és darál és megy fel a sebesség abba hagyja 60ig csinálja érdekes jelenség 

Előzmény: bad will hunting (1769)
Nagy Sándor Abdul EzaJó Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1770

Segítség, a balenom 1,8-as kombi automata, elöl jobb oldalt időnként középen kopog induláskor, lengő kar kizárva, májusban cseréltem, decemberben  a jobb tengely amire még van jótállás, és elvileg a csillag alakú csapágyat is kicserélték. A lengéscsillapítón nem látok hibát. Esetleg váltó?? 

bad will hunting Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1769

hát az az igazság, hogy a szerelő nem részletezte, hogy a két zaj közül melyik az, meg majd akkor tud többet mondani ha fel van emelve a kocsi, azért nem is rendeltem még meg csak arra gyanakszik erősen. Egyrészt van egy koppanás, olyan tipikus odaütődés hang lassításnál meg lassú bal kanyarnál. Másrészt a darálás hang nálam is megvan motorféknél, szerintem egyre gondolunk, olyan, mintha valami rosszul rögzített alkatrész csörögve beremegne.... gyanúsított még a kipufogó is mert nem rég cserélték végig, és lehet, hogy valahol rosszul van rögzítve és berezegteti a motor.

Előzmény: arabella72 (1767)
arabella72 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1768

SUZUKI BALÉNO KOMBI EL FELEJTETTEM ÍRNI MEGYÜNK A KOCSIVAL MONDJUK 50-NEL ÉS OLYAN  HANGOT HALANI MINTHA RÁ INDÍTANA ÚJRA ÉS OLYAN DARÁLOS HANG JÖN DE CSAK ALACSONY FORDULATON ÉS LASSÍTÁSKOR  KERÉKCSAPÁGYAT A VÁLTOTT fèltengelycsuklo. EZEKET A HIBÁKAT  MONDJÁK AZ AUTÓ KINT VAN CSÜTÖRTÖKÖN JÖNNEK VELE HAZA NEM TUDOM MI LEHET EGYRE JOBBAN HALLANI 60NÁL TÖBBNÉL NEM HALLJUK HA VALAKI TALÁLKOZOTT ILYENNEL KÉREM ÍRJON 

Előzmény: arabella72 (1767)
arabella72 Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1767

szia had kérdezem meg a féltengely csuklóhiba hogy jött elő volt valami hangja a kocsinak?2001-es baléno a miénk kombi alapjáraton semmi hang amikor lassul az autó akkor darálós hangót hallunk 60-as sebességnél  abba hagyja az ön indítót mondják hogy az lesz aztán gyújtáskapcsoló de szerintünk nem vajon mi okozza ezt a hangot a kocsinál ha valaki tapasztalt már ilyent kérem segítsen mi jöhet szóba köszönöm 

Előzmény: bad will hunting (1761)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.14 0 0 1766

nekem műszakinál jött elő a bölcső probléma,45-ért szerzett a mester utángyártott, amivel csak nünasznyi probléma volt a futómű ellenőrzés után hézagolni kellett,de abszolválva a gyári értéket,a fékjavítással,szelepszár szimmeringezéssel és teljes olaj+szűrő és ékszíjcserével,műszaki vizsgadíjjal volt caklipakli 170eft

Előzmény: hksz (1764)
hksz Creative Commons License 2014.09.14 0 0 1765

Szia Karesz986

 

Lehet, hogy nekem is elszált a betöltő csövem.

Erős benzinszag a kocsi mellett, és hiányzik a tanksapka levételekor a szuszogás.

 

Nálad mi volt a jelenség?

 

Hosonló jelenség másnál?

 

Üdv:

hksz

 

 

Előzmény: Karesz986 (1737)
hksz Creative Commons License 2014.09.14 0 0 1764

Sziasztok

 

Túl vagyok egy bölcsőcserén.

Jelenség a csere előtt: balra kellett tartanom a kormánnyal kb. 5 fokot.

Egyik nap feltünt, hogy már kb 15 fok az ellentartás az egyenes menthez. (Furcsa volt, hogy nem húzott a kormány.) Ekkor néztem alá. Jobb oldalon szakadt le a bölcső és kezdett kifordúlni.

Bal oldalon a bolcső mintha új lett volna.

Megvolt a csere. Szervízben persze. Bölcső ára 75000. (Az olcsóbbik már nem volt kapható)

Kicseréltettem még a két küszöböt, fényezzéssel, 60000 -ért.

Összesen 148000 lett a vége (benne van a bölcső ára). Az autom nem ér ennyit.

Baleno 1998 1.6 4ajtós.

Az árakat nem ismerem, de érdekelne, hogy ez sok vagy kevés.

 

Ha valakit érdekel a szervíz címe és Gaga1 hozzájárúl a reklámhoz, már mondom(irom) is.

 

Üdv:

hksz

 



gaga1 Creative Commons License 2014.09.14 0 0 1763

Képet nem mutatok mert az enyém nem egy szépség:)

A hátramenet pedig szerintem normális,hogy esetleg elsőre nem veszi be. Nálam is sűrűn előfordul,de ez nem hiba.

Nálam a fogyasztás autóúton 6,2 100-as tempóval és közben jó pár településen áthaladva.

Előzmény: Fekete..Attila (1756)
Gaben7605 Creative Commons License 2014.09.12 0 0 1762

Köszönöm! Már kicseréltem.

Előzmény: hksz (1759)
bad will hunting Creative Commons License 2014.09.12 0 0 1761

nálam is olajcsere a jövőheti program, meg komplett fékcsere mind a 4 keréken + egy féltengely csukló, sajnos rosszabb a helyzet mint reméltem, de utána rendben lesz a kocsi, csak olyan apró hibák vannak nálam is mint a tolatólámpa kapcsoló meg a hátsó ablaktörlő motorja.

 

Előzmény: Fekete..Attila (1760)
Fekete..Attila Creative Commons License 2014.09.12 0 0 1760

az nagyon jó érték!!! :O nekem ha minden igaz ma fog kiderülni, hogy mennyi az annyi. 2 hét múlva meg olajcsere, szűrők, és jön a következő kör :) tegnap alánéztek, és elég sok a rozsda. Arra gondoltam, hogy elviszem leszedni a rozsdát, aztán alvázvédelem. Érdemes? nem esik majd szét, amikor leveszik a rozsdát remélem... :/

Előzmény: bad will hunting (1757)
hksz Creative Commons License 2014.09.11 0 0 1759

Szia Gaben7605

 

A Tolatólámpa kapcsolója a motortérben a váltó tetején található.

Ha jól emlékszen 17-es villással simán kitekered.

Üdv:

hksz

Előzmény: Gaben7605 (1717)
vdomi Creative Commons License 2014.09.11 0 0 1758

Hello!

 

Köszi az infót, Karesznek is!

 

Kombi bal leghátsó oldalablaka van esetleg valakinek? :)

Ma ügyes voltam, így beköszönt rajta egy kamion félpótkocsijának sarka  :(

Hétfőn meg műszakizna az autó...

 

Találtam már egyet OLX-en, de jó lenne egy B-terv is.

Előzmény: Gaben7605 (1736)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!