Nehogymár azt akarja valaki bevezetni, hogy városban minden megállásnál huzigáljam a kéziféket. Én is tudom, hogy egy LED-es lámpa elég rendesen tud világítani, de akkor kicsit hátrébb kell megállni és nem kell belenézni ... szerintem
Ez igy tényleg jól néz ki, persze jó lenne egy olyan kép, hogy az egyik az eredeti 5W-os izzó. "Több mint egy évet ment nála" hááát ahhoz képest, hogy egy jó led élettartama 100000 óra, mit mondjak, nem nagy dicsőség:DD
Igen, csak az a baj, hogy ezek a 3 és 5W-os Luxeon ledek elég drágák. A fényük nagyon jó, nekem van egy elemlámpám amiben egy 3W-os led van, majdnem úgy világít mint egy 5W-os halogén. Namost egy 21W-os izzó helyett kéne legalább 3-4 db 5W-os led (darabja 5-6 ezer ft), így meg a kutya sem venné meg. Tulképpen ezek a 20-30 ledből álló helyettesítések sem olcsók, pedig a leggagyibb ledekből vannak összerakva, el tudom képzelni egy ilyennek az árát Nichiákból:)
Az a barom aki meg kezifeket hasznal arra szamit, hogy majd a kezifek megvedi az elotte alloba/keresztezodesbe lokestol, ha a hatul jovo elnezi a dolgot?
Jano
p.s: Biztosan egesz Ny-Europa "barom", mert egyik se ismeri a kezifeket... Fogalmazzunk mar azert ovatosabban...
Halogén spotok helyére már lehet kapni powerledes megoldásokat, állítólag azoknak már egész komoly fényteljesítménye is van. Gondolom hamarosan megjelenhet ugyanez az autókban is.
Első körbe helyzetjelzőbe raktam ilyet, mert épp kiégett, gondoltam kipróbáljuk, elvileg soha nem ég majd ki, tévedtem...
Kb. 1 hónap múlva az egyiken a 4 LED -ből csak 2 világított, majd kb. 3 hónap múlva elkezdett villogni.
Most ilyen van benne, kb. 3 hónapja, de még működik. :) Gyengébb a fénye, mint a LED -esnek.
Aztán a lábtérvilágításba szerettem volna, ilyen zöldet, de itt az egyik szép nagy körbe van fókuszálva, a másik meg csak épp egy pontba világít... Gyártási szórás? :)
Majd vettem ilyet, féklámpába terveztem, hogy majd gyorsabban villan fel, stb... Az eladó szerint 21W -nak megfelelő teljesítményű (sehova nem volt ráírva), de beszerelve annyit világított, mint az 5W -os izzó.
Ha jól megvan csinálva szerintem nem lehet rossz, mert a fényét messziről észre lehet venni, csak az a gáz ha egy kiég a 20-ból. Megoldják a javítását, vagy cserétetik az egészet - ez egy "márkás" autónál nem két fillér lesz.
Első lámpának viszont nem lenne túl jó, motoron már láttma ilyet. Saját tapasztalatból tudom (kerékpáros LED-es első lámpa; 5db extra erős fényű 10mm-es LED), hogy messziről észre lehet venni, de vaksötétben "kevés" és kék fényt ad.
Izzó helyére rakható LED-es lámpa sajnos nem működőképes egyenlőre. Nem lehet elég LED-et bezsúfolni ilyen kis helyre. Nézd meg az 5-ös képet. Azt a csomó LED-et próbáld meg egy izzóba belerakni...
A LED-ek teljesítméne viszont növekszik. Idővel megoldódik ez is.
Ha az egész búrát tudod led-esre cserélni, akkor már jó a dolog. Számomra az élettartama a legfontosabb, bár a mostani autómon egy éve nem kellett izzót cserélni.
Az előzőn félévente mentek ki és fél óra volt egy izzócsere, persze a kezem is összevagdostam és csupa olaj lettem...
Persze, mert azt úgy tervezték. A féklámpa kilépő fényének meg kell ütnie egy bizonyos fényerősséget. Azokon az autókon ahol a fék sok-sok led-ből áll ott meg lehet figyelni, hogy sok led, sok nagyon erős led, és mindegyik egy külön kis foncsorban van vagy legalábbis a műanyag búra úgy van kiképezve, hogy a led fényét összeszedje.
Már több helyen kapni LED -es "izzókat", direkt autós használatra. Állítólag annyi az élettartamuk, mint az autónak, gyorsabban villan fel, tisztább a fénye, és jobb.