A vezérlőkocsis IP-t azért tartom kizártnak, mert az egyetlen miskolci IP vezérlőt (Btzx 802) Békéscsabára állomásították. Amúgy a mostani IP-k mennyire kihasználtak a 92-en?
"Van benne kellemes meglepetés, pl. a délelőtt egy pár szegedi IC H-Cs nemközlekedésének vége, hurrá!"
Egyetértek. Egy új utas csütörtökönként garantált elég gyakran (telekocsi helyett)... ;-)
Nekem tetszik Szombathely térsége is (szép egészes pókot sikerült kihozni, a 15 engem különösen pozitívan érint). Szerintem lehetne Sopron-Pécs tengelyt is csinálni, kérdés, hogy a mozdonycsere + GySEV-MÁV miatt ez megoldható-e.
A Dél-Dunántúlon sok pozitívumot nem találtam, talán a 47-es vonal újranyitását, de azt busszal is meg lehetett volna oldani értelmesen (Dombóvári ráhordással, a 666 fős Magyarhertelend esetén eltekintve a 2 órás ütemtől, normális menetidővel), plusz a a délutáni Gemenc IC normalizálását. A 41-es szétveréséről szóltam (a 12:41-es sulipénteki kaposvári gyorsvonat IC-vé átkeresztelése szintén kiemelendő, a magam részéről kellemes utasvesztést és IC-kocsi-hiányt kívánok hozzá), a 40 és csatolt részeitől továbbra is ideges leszek (Fact #1: a Pannon Volán helyjegy nélkül tudna 3 órás menetidőt produkálni, de nem engedik. Fact #2: a MÁV nem tud akkora átlagkésést és helyjegymizériát csinálni a feláras szolgáltatásán, hogy a megrendelő azt mondja, hogy gyerekek, vagy 1 hónap alatt összekapjátok magatokat, és a busszal versenyképes alternatívát nyújtotok, vagy valóban jön a versenytárs - ha nincsenek piaci viszonyok, legalább emuláljuk, könyörgök). A délkör megkapta a kegyelemdöfést (lekorlátozásokkal, szétvágással, és Kaposvár felől versenyképtelen dombóvári átszállási idővel), na nem mintha olyan sokan lennének rajta...
A Keleti-Déli vitához nem tudok hozzászólni, én személy szerint több Déli-párti utassal találkoztam, mint Keleti-pártival (nekem is jobb a Déli), de ez annak is betudható, hogy általában az elégedetlenkedők szokták hallatni a hangjukat, nem az elégedettek.
92: A barcikai átszállás okát sejtem, de ez mindenképpen biztos lépés a további leépülés felé. Barcikáig V43 + 2-3 kocsi? Utána szóló Bz? Vezérlőkocsis IP Bz? Más nem nagyon jár körül 5 perc alatt Bánrévén.
Véleményem szerint 1-1 reggeli és délutáni miskolci IC-t el kellene vinni Barcikáig, így a legforgalmasabb időszakokban megoldható lenne, hogy csak egyszer kellene átszállni Ózdig. (estleg hétvégén lehetne az IC-nek ózdig menő kocsija is - de ez csak álom...)
Miután hivatalosan is megjelent a 2011-es menetrend, akkor néhány észrevétel ami úgy elsőre eszembe jutott, csak úgy ömlesztve:
Van benne kellemes meglepetés, pl. a délelőtt egy pár szegedi IC H-Cs nemközlekedésének vége, hurrá!
1: Megindul a közlekedés a bezárt mellékvonalak közül az életképesebbeken, többnyire használható menetrenddel, kivéve Rajkát, ahol kivívták a megmaradást egy már-már a röhej kategóriába tartozó vonatsűrűséggel, ami most sem változik. Tán ha teljesen megszűnt volna, akkor most normális menetrenddel indulna újra, de mivel nem szűnt meg, nem téma most? Ráadásul a legfontosabb, legforgalmasabb reggeli bejárási időpontban átszállásos Győrbe utazáson 7 percet tovább rontanak!
80: Miért nem áll meg Hort-Csányban egy pár egri gyors délelőtt? Minden bizonnyal valóban akkor van ott a legkevesebb fel- és leszálló, de ilyen alapon tucatnyi vonal rengeteg vonatának megállási rendjét lehetne délelőtt változtatni, tönkrevágva a rendszert.
80a: Miért lassabb a saujhelyi gyors Bp-Hatvan között, mint az egri? És miért csak az egyik irányban? Keletiben mindig 0-ra és 5-re végződő percben lesz érkezés és indulás is, tehát egyszerre. Fizikailag lehetetlen, hogy soha ne legyen keresztbejárás. Akkor meg ez így betarthatatlan, nem?
45: Egész nap ütemes közlekedés jó sárbogárdi pókkal, lényegében megvalósul az, amit az itf.hu oldal javasol. Sőt, még (legalábbis ránézésre…) jobb is születik, mert 2 megállással 55 perces menetidő lesz az itf.hu ütemtérképe szerinti 3 megállásos (nyilván börgöndi kereszttel tervezett) 61-64 percéhez képest. A nagy kérdés az, hogy tartható-e az 55 perc, a feszes fehérvári kereszt.
5: No itt már nem áldozták be a helyi forgalmat a távolságinak, az 5-45 irányban, van itt minden lehetséges variáció: közvetlen vonat 1-38 perc között mindenféle tartózkodási időkkel, átszállásos kapcsolat 3, 25, 37 perces csatlakozással, és a 9-14 perccel előtte elment eset is előfordul. Azért egy Székesfehérvár típusú állomáson a 3 perces átszállás „csatlakozásra nem vár” jellel elég morbid.
120a: Miért áll meg Mendén a nagykátai zónázó? Nem lenne logikusabb Gyömrőn?
92: A barcikai átszállás okát sejtem, de ez mindenképpen biztos lépés a további leépülés felé. Barcikáig V43 + 2-3 kocsi? Utána szóló Bz? Vezérlőkocsis IP Bz? Más nem nagyon jár körül 5 perc alatt Bánrévén.
De bizony voltak időszakok és napok,mikor rendesen megtelt.
És én iskolaidőben,ha lene csatlakoz IC Vasárnap és Hétfőn visszaállítanám.
A MÁV helyében úgy közlekedtetném,hogy IP pótjegy kellene rá 100FT-ért,és aki Rédics felől utazna,az a 100FT-os pótjegyével utazhatna tovább az ICvel BP-ig.
Csak azt nem értem, ha az utasok többségének megérte a pótjegy/helyjegy ára ezt a szolgáltatást, és sokan (túl sokan) vették igénybe, akkor miért nem közlekedett IP helyett IC...
Pár hete egy szombat délelőtt alkalmam volt Veszprémben hallani egy beszélgetést egy apa és a lánya között, miután az apa kiment a lányáért az állomásra. Kérdezte tőle, hogy
- Sokan voltak a vonaton?
mire a lány:
- Tele volt. Alig találtam üres fülkét.
Na, a rédicsi IP pont annyira volt tele, mint az említett 20-as vonali gyorsvonat.
Anno a 135-ös vonalon az IP vezérlők segítségével nem volt ritka a 3-4 de akár 5 részes IP-k fullos kihasználtsággal való közlekedése,
Az a MÁV egyik óriási baklövése volt: utasforgalmilag kurrens időben a korábban jól kihasznált személy helyett közlekedtette az alacsony férőhelyszámú IP-t. Minden hétvégén balhé volt, hogy elfogytak az IP helyjegyek, az utasok meg álltak és fizették a büntit. Szóval az a magas kihasználtság nem az IP-nek szólt, sőt sikerült az IP-val utasok százait jól megszivatni.
Ja, hogy az IP! Nem csoda, hogy a Göcsejről eltűntek az utasok, mert az IP az ráhordott, míg a személy jóval korábban ért be. Így nem csoda, hogy leszoknak a vonatról az utasok, bravó MÁV! :(((
Ha csúcsidőben sincs igény, akkor csúcson kívül mi szükség van a többi megállóra?
Semmi!
Én már régen mondogatom, hogy a személyvonatok nagy része Halipusztán, Ménfőcsanakon áthaladhatna, Gyömörén (nagyállomás), és Győrszemerén is csak elég lenne 1-2 vonatnak megállnia!
Egy csomó pénzt takarítana így meg a Start (megállási díjak), de nem lehet megvalósítani, mert az RKI nem engedi. ezért aztán a semmiért megállunk esti késői vonatokkal is mindenhol, igaz hogy csak a kalauz száll le-, meg fel.
Anno a 135-ös vonalon az IP vezérlők segítségével nem volt ritka a 3-4 de akár 5 részes IP-k fullos kihasználtsággal való közlekedése, sőt esetenként már M41+3A(o) közlekedett. A 97 km-t 1:30 perc alat tette meg, ma a személyvonat 1:52 perc alatt a gyorsvonat 1:48 illetve 1:54(!) perc alatt teszi meg ugyanezt az utat...
Egyetértek, viszont tényleg csak úgy lenne értelme, ha eredeti funkciójában üzemelne mind, vagy egyik sem. A szerelvények maradnak/maradtak (én pl. nap mint nap utazok vele személyvonattal), nekem maga a szolgáltatás hiányzik, amit a mellékvonalakon/másodrendű fővonalakon nyújtott.
Ha csúcsidőben sincs igény, akkor csúcson kívül mi szükség van a többi megállóra? (Leszámítva azokat, akik Pápára járnak, na meg leszámítva Ménfőcsanakot, ami a jövőben egy S-Bahn rendszer része is lehetne?
Na meg a korszerűsítésnek (nyomvonalkorrekció) éppen Szerencseny esne áldozatául, ha jól tudom. :(
Na meg azért nemcsak Szombathelyből lehet kiindulni. Ott van pl. Győr. Celldömölk felől a következő vonatok érkeznek be: 6:25 7:12 8:12
Miért van az, hogy a 7 után csak egy gyorsvonat jön, és nem egy személy, mert így csak Gyömöre-Tét és Szerecseny felől lehet hivatásforgalomba bejönni?
Mert nincs is máshonnan rá igény!
Vaszar, Gecse-Gyarmat nem jár Győrbe iskolába, Szerecsenyben megáll a gyors, ahogy Gyömörén is, Szemere, Ménfő meg buszos.
Felvetődött korábban, hogy miért nincs poszt: nos, ez egyszerű, nem jön túl sok levél. Amint van valami, általában ki szoktam rakni, de ha nincs mit (illetve nem olyan minőségű), akkor nem lesz poszt. Ha van is, akkor az kizárólag hétköznapokon kerül ki. Nagy örömök[...] Bővebben!
Egy olvasói vélemény...gondolom, majd megszűnnek a késések, hogy a pécsi IC-k visszamennek a Délibe
Ha azt akarod megtudni, hogy vajon egy városban mikor kezdenek az iskolák/hivatalok stb, akkor ne a vasúti menetrendből indulj ki, mert azt ezer dolog torzítja, téríti el az ideálistól. A buszmenetrend sokkal jobb tanácsadó e téren.
Hogy Győrbe Cell felől, és Pécsre Szigetvár felől miért nem ér be személyvonat negyed 8 - fél 8 körül, azt én sem értem évtizedek óta, de nyilván megvan az oka. Ha rajtam múlna, biztosan beérne, ahogy Székesfehérvárra is Sárbogárd felől.