Nysában azért vannak egyéb látnivalók is, nemcsak a rynek és környéke, hanem múzeumok, templomok, valamint erődök a város szélén...
Érdemes átnézni a helyről szóló ismertetéseket.
Mi - lassú lábakkal - talán másfél órát töltöttünk Paczkówban, megkerültük körbe a városfalat (de az alig több, mint egy kilométer, csak mi le-leültünk...), föl lehet menni a városháza tornyába...
Nysa is egy-másfél óra lehetett nekünk, de csak a belváros belsejét néztük meg.
Otmuchówot mi kihagytuk - de a várban lovas lépcső van, emlékszem, hogy ezt olvastam.
Paczkówban kb. fél órát voltunk. A János templom brutális, a várfalakat és tornyokat érdemes megnézni, meg tenni egy kanyart a főtéren.
Nysa jóval nagyobb, és több látványosság is lehet, de az önkiszolgáló kajáldával együtt (jáá, pirog volt bőven, de egy hatalmas göngyölt, káposztával és szalonnával töltött húsnál kötöttem ki :) nem töltöttünk ott egy óránál többet.
Én most kezdem a Szilézia 2 utamat. Nekem eddig kimaradt Nysa és Paczkow, de tervben vannak Otmuchów-val együtt. Csak még nem tudom, hogy jutok el kocsi nélkül. Eddig találtam egy magán busztársaságot, de az nem megbízható nekem. Ti tudtok valamit? Nysára Paczkowra hány óra kell kb?
Mindig gondban vagyok a lengyel nyelv átírásával, maradnak az eredeti nevek, ez lett a kérdéses nap: Klodzko óvárosát körbejártuk, végre egy nem sík főtér! A várhoz túl meleg volt. Zloty Stok falucska is érdekes látvány volt, a múzeumnál csak a tárna elejébe húzódtunk be hűlni pár percig és néztük a gyerektömeget. Packów nagyon kedves városka a tornyaival, a régi települést kihagytam. Az elég kaotikus városképet nyújtó Nysa egy jó kis önkiszolgálóval segített feltöltődni. Moszna vára giccses, ráadásul pár aranyat fizetni is kell, de nem bántam meg, szép a parkja is. Este értünk Krakkóba, azért a fizetőkapus autópálya nyomorult egy dolog (na meg drága).
A karpaczi norvég, a jawori és swidnicai béketemplomok, illetve a Zakopane környéki fatemplomok közé Nowa Bystricát nem volt erőm beilleszteni :) A béketemplomok (10 zl) lenyűgözőek, de szintén nagy élmény volt lassan átautózni a Szudéták lassan elhaló régi ipartelepülésein a ksiazi vártól Klodzkoig, van a vidéknek egy leírhatatlan hangulata.
Jó pár sört ismertem, de a zakopanei turistacsapda közepén nagyon meglepett a kisebb főzdék söreit áruló bolt (gondolom a magyar kézműves sörökhöz hasonlóan lassan terjed), azonban minduntalan visszatértem a zöld cimkés Zywiechez (Marcowy).
Lengyel sör városa? de hiszen vagy kéttucatnyi lengyel sörfajtáról tudok, nagyjából egytucatnyi sörgyárból :-) még nem sikerült mindet végigkóstolni, de rajta vagyok :-)
Előkészületkor érdemes településnevekre keresni - illetve előbb megye vagy tájegység szinten, aztán szűkítve. Sok olyan találatot ad a net, amire az ember magától soha nem gondolna.
Jó a térkép nagyon! Nowa Bystricát lehet, hogy beleveszem az útba, Zelaznotól (szállás) nincs messze. Valószínűleg megállok Paczkowban is, de úgyis Nysa viszi majd az időt. Moszna művára útbaesik, nekem jó lesz - a Vajdahunyad is bejön :)
Bielso-Biala kiesik, ahogy a lengyel sör városa is sajnos.
Hát a Tátra megkerülésével nem számoltam, ezek szerint arrafelé nincsenek alagutak. Én is a lengyel társaság oldalán néztem, azért gondoltam, hátha rosszul értelmeztem valamit.
Sajnos a kérdésedre nem tudom a választ, valójában még csak ötlet szintjén merült fel az utazás. Néztem, hogy Krakkó is, Breslau is gyönyörű, gondoltam, egy hosszú hétvégét (csütörtöktől vasárnapig) el lehetne ott tölteni, de nem számoltam ennyi utazási idővel. Így nem fér bele.
Ugyan nem vonatoztam, de ennyit mutat a lengyel MÁV oldala is. Amúgy kb. 270 km, engem a Vásárosnamény-Budapest távra emlékeztet, az is 5 óra :) A Budapest-Krakkó vonat nem tudja átugrani a Tátrát, ezért valamennyire meg kell kerülnie - így hosszabb az útja, mint a prágai vonalnak.
____
Lenne kérdésem nekem is: Klodzko - Krakkó autós szakaszra Nysa és Moszna mellett milyen érdekességnél érdemes még megpihenni? (Oswiecim és Wielicka kivételével).
Értem, köszi. Végül is logikus, ott is ilyen MÁV színvonalú társaság lehet, ugyanahhoz a bandához tartoztak, mint mi. Mondjuk TGV-t azért nem vártam, de azt hittem, legalább egy 100km/h átlagot hoznak, mégis csak turisztikailag kiemelt városok közötti szállításról van szó.
Létezik. Amúgy is szar a pálya állapota, de most még fel is újítják ezért több helyen is lezárás van, ahol csak egy vágány járható.
Prágáig a vonat viszonylag egyenesen megy, Krakkó felé meg tesz egy kitérőt, így hosszabb a távolság. A díj viszont nem ettől függ, hanem inkább üzletpolitikai szempontok határozzák meg, pl. Krakkóba nyáron nem lehet olcsó jegyet kapni, mert anélkül is tele a vonat, de szeptembertől lesz megint spar jegy.
Vonatozott már itt valaki Lengyelországban? Létezik, hogy a Krakkó és Wroclaw (Breslau) közötti kb. 200 km-t öt óra alatt teszi meg a vonat, vagy valamit nagyon benézek? Már azt sem értem, hogy Budapestről miért kerül árban is, időben is kétszer annyiba a vonat Krakkóig, mint Prágáig, amikor még közelebb is van???
Sziasztok! Tud valaki valamit arról, hogy a levehető vonohoroggal, de vontatmány nélkül közlekedő személygépkocsik tekintetében mi a szabályozás és a rendőri ellenőrzési gyakorlat Lengyelországban? (Ausztriában, Szlovéniában előszeretettel bírságolnak a "szervek" ezügyben)
Crashpo topiktárs viszont nem jelentkezik... vagy megrettent a tanácsainktól és ezután messziről elkerüli a topikot.... vagy nagyon megtetszett neki és már el is utazott oda...
Egyszer Krakkó elött villant a kamera Húsvétkor ,egyszer meg a Katowice- Warszawa közti pályán május 8-án villant . Azóta még semmi se jött. Valszeg nem is lesz belöle semmi. Legalábbis remélem:):)
Lefényképeztek és kaptál is büntetést? Tavaly év elején nekem is volt egy olyan érzésem, hogy lekapott egy ilyen doboz. De azóta sincs semmi, így talán megúsztam...pedig ált. igyekszem betartani a sebességhatárokat, de ott épp nem jött össze...