Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

afitos Creative Commons License 2017.07.10 0 0 43784

Ez a "régi" típusú Daciások topikja, talán próbáld meg itt:

http://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9213026

Előzmény: Phnx (43783)
Phnx Creative Commons License 2017.07.10 0 0 43783

Sziasztok!

 

Azt tervezzük, hogy vásárolunk egy új Dacia Lodgy-t.

 

Igazából azt szeretném kérdezni olyanoktól, akinek új, szalonból kihozott Dacia-ja van, lehetőleg Lodgy, hogy hogyan lakul ennél a márkánál és ennél a típusnál a kötelező szervizek költsége?

 

Még sosem volt új autónk, ezért érdekelne, hogy éves szinten az alap, kötelező szervizek mennyi pénzt emésztenek fel.

 

Köszi előre is minden infót, nagyon örülnék, ha esetleg valaki tételesen le tudná írni, hogy mondjuk az első 5 évben milyen tuti biztos költségekkel kell számolni és mekkora összegben?

 

De ha van valahol neten ilyen lista, annak a linkje is nagy segítség lenne, én eddig még nem nagyon találtam.

 

Köszönöm!

 

pergerz Creative Commons License 2017.07.09 0 0 43782

Köszönjük!
:) :)
..."soha ne mond soha" !
 :) :)

Előzmény: dr17zozo (43781)
dr17zozo Creative Commons License 2017.07.08 0 0 43781

Jól tudom, hogy egy soha vissza nem térő lehetőség volt ez a túra, nagyon sajnálom, hogy nem tudtam Veletek tartani!

Örülök, hogy baj nélkül megjártátok!

Tiszteletem és elismerésem a szervezőknek és a résztvevőknek !!!!!!

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.07.08 0 0 43780

Köszönet a tali megszervezéséért Rolinak és Pergerznek, remek kis túra volt! :)

És persze azoknak is, akik el(tudtak)jöttek(jönni) és gyarapították a közös élményeket! :)

 

A bontóban fény derült eme rejtélyre.

Kell hézagoló alátét, ám nem azonos a 4-esével.

Íme két kép:

Előzmény: Bandeee1988 (43753)
Köny Creative Commons License 2017.07.04 0 0 43779

De miért pont 187ezer? Van ott egy szép sárga Skoda is. 

Előzmény: yenoee (43778)
yenoee Creative Commons License 2017.07.04 0 0 43778
Rébék Péter Creative Commons License 2017.06.26 0 0 43777

KKT v KTT,  NBR ezeket v HUBBER felejtsd el

Rébék Péter Creative Commons License 2017.06.26 0 0 43776

Szimmeringet csapágyboltban is kapsz abból is a jobbat vedd Kok Nak ilyesmi japán gyártmány a legjobb

frakciós Creative Commons License 2017.06.25 0 0 43775

Vajon olcsón milyen minőséget adtak??  Sajnos valószínű fekete NBR anyagút amil nem való oda. Még elöl el lehet kísérletezgetni de hátul már idő és munka igényes mutatvány. Hátra mindenképp forgásirányos főtengely szimeringnek valót kéne venni ami sacc 1000-2000 Ft között kapható. Elring, Corteco márka.

Előzmény: pro-volone (43774)
pro-volone Creative Commons License 2017.06.24 0 0 43774

Köszönöm a segítséget. Sikerült vennem.

Nem akarok itt semmilyen üzletet lehúzni rossz véleménnyel de néha nem tudok megérteni dolgokat.

Bementem ma Békéscsabán a Bárdi Autóhoz. Mondom nekik, hogy a főtengely végére kellene simering és mondom a méretet.

Van, de csak a kisebbik. Kérdezem a sráctól, hogy milyen árú?

1907Ft :(

De rendes volt és azt mondta, hogy keleti kocsikhoz itt ne nagyon vegyek semmit de nem is nagyon van alkatrész náluk . Ő egy régi Ladával küszködik és máshonnan oldja meg az alkatrészt.

Átirányított  a nem messze lévő Duvet Kft-hez. Ott tele volt az egész fal szimeringekkel.

A 35*50*8- as 170Ft volt, a 80*100*10 pedig 420Ft. Vettem mindegyikből kettőt és még akkor sem fizettem annyit mint a Bárdinál amennyibe került volna az az egy darab.

Előzmény: afitos (43773)
afitos Creative Commons License 2017.06.23 0 0 43773

Szia!

35*50*8 (gyári méret, ezt nemigen lehet kapni)

35*50*7 (szerintem ilyet fogsz kapni)

Főtengelyszimeringnek megfelelő minőséget vegyél, ha forgásirányos, akkor jobbos forgásirányút!

Előzmény: pro-volone (43771)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.23 0 0 43772

Fejből én se tudom sajnos.

De vedd le nyugodtan az ékszíjtárcsát és szereld ki mintának az első szimeringet. Olajszint a szimering alatt van.

Előzmény: pro-volone (43771)
pro-volone Creative Commons License 2017.06.22 0 0 43771

Motor szimering témában kérek segítséget. A váltó felől 80 - 100 - 10  jelzésű van, de nem tudom milyen van a motor elejénél mert még nem bontottam szét annyira, majd csak hétvégén de akkorra meg már kell az új szimering.

afitos Creative Commons License 2017.06.22 0 0 43770

Ezen ne spórolj!

Ha a kuplungszerkezet jó az maradhat, de jó minőségű, nem lötyögős közepű a 180-as szerkezethez való kuplungtárcsát kell beszerelni...

Előzmény: pro-volone (43764)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.22 0 0 43769

Abban egyetértek, h pár évet kint állt és beleköltözhetett a rozsda, ellenben a motortérben nagyon kevés rozsdát látok, kaphatott valaha alvát- és üregvédelmet is (torony mögötti lemez is csúnyán összefújva...), szinte az összes bilincs gyári, optoelektronikus gyújtás.

 

De biztos beleköltözött már a rozsda, mivel csomagtér fedél alatt is csipázik. Feltehetőleg ajtók alja is és a tipikus helyeken is.

Előzmény: pro-volone (43768)
pro-volone Creative Commons License 2017.06.21 0 0 43768

Szerintem ez a kocsi a kinézete alapján pár éve kint rohad a szabad ég alatt. A motortérnél szinte habzik a rozsda. Szétszedni donornak jó, de felújítani nagyon költséges lenne.

Előzmény: Bandeee1988 (43765)
pro-volone Creative Commons License 2017.06.21 0 0 43767

Új kuplungtárcsa lenne, csak picit kisebb a mostanitól ami benne van a kocsiban.

Előzmény: Bandeee1988 (43766)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.21 0 0 43766

180mm átmérőjű kuplungot vegyél szerintem!

170mm-es 1300-asokon volt.

 

Amúgy szerintem 170mm-essel is működhet. (Lendkerék mérőórázás nem árthat.) Ha jól értem használt kuplung beépítésére készülsz (?). Szerintem ne tedd, mivel fél-1napos munka... Legyen tuti elsőre...

Előzmény: pro-volone (43764)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.21 0 0 43765

Csak az én fantáziám mozgatta meg? :)

https://auto.jofogas.hu/budapest/Dacia_1310Tlx__1989_67455312.htm

 

Bár valószínűleg csámcsog már benne a rozsda itt-ott, de őszinte, gyárias autónak tűnik.

pro-volone Creative Commons License 2017.06.20 0 0 43764

Üdv mindenkinek.

Széthúztuk a tartalék blokkot a váltótól. levettük a kuplungot és a lendkereket. Szimeringet kell cserélnem. A kuplung felől van egy 80 100 10- es jelzésű kétajkú szimering. Elől Milyen van? Kuplung cserénél ha átmérőre kisebb egy kicsit a kuplung mint az előző, Attól az még ugyan úgy beszerelhető, vagy törekedjek ugyan olyan  nagyobb beszerelésére.

Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43763

Nem terveztem ilyen durván eltávozni, szóval a kocsira gondoltam. :)

 

Tomi: jó ötletnek tűnik, köszi! Bár a fényezés és/vagy hegesztés se biztos, h megköszöni majd. Viszont egy összehasonlítást a 4-esével biztos megér.

 

Viszont még mindig érdekelne a gyári szerelvényezése a hátsó tartókonzolnak, így aki tud, légy szí írja meg/küldjön fotót!

Előzmény: plero (43762)
plero Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43762

"Romániába pedig aki jön, gondoljon rám és hozzon jóóóó erős kötelet! :D"

 

Neked vagy a kocsinak?  :D  Bocsi ha durva voltam!!

Előzmény: Bandeee1988 (43755)
frakciós Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43761

Annyit kell tenni, hogy leszereled az összekötő rudazatot. Satuba fogod a g pogácsás résznél és a rögzítő furatba dugsz egy erős hosszú csavarhúzót és csavarsz rajta. Így semmit nem kell reszelni.

Előzmény: Bandeee1988 (43759)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43760

Ja és a rudazat közepén a 2 gumipogácsán kívül ott van a 3db feszítő gumilapocska is -képen látszik. (Ez pl 4-es váltónál sokáig nem volt meg nekem és mikor megvettem az 5-ös rudazatot Gyógyszergyár utcában, akkor láttam csak, hogy oda bizony kell ilyen is! És hozott a pontosságon annó.)

Előzmény: Bandeee1988 (43759)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43759

A váltó végén a szilentblokk használt, de az sem tűnt vészesnek. (Nem vészesebbnek, mint a 4-esemé volt és azzal nem volt ilyen gondom.)

 

Utángyártott a hátsó váltótartó konzolom. Esetleg az miatt...? De minden lyukon volt, nem kellett reszelnem egy lyukon se. Igaz, gyárilag -vélhetően- 9-10mm-es lyukakon rögzült (M)7-es csavarok által a váltó, így a váltó hátulja millimiétereket ugyan, de állítható volt jobbra/balra. Nem tudom ez számít-e érdemben. Jelenleg ugye 2db (M)8-as csavarral van felrakva és egy (M)7-essel, ami a váltófedélben ér véget.

 

No meg a bakoknál is. (M)8-as csavarok, a 9-10mm-es lyukakon. Ott is lehet kicsit bűvészkedni.

Előzmény: Bandeee1988 (43758)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43758

A rudazat új, így a bronzpersely is.

A váltóbot alján, a csonk, amire a rudazat bronzperselyes része csúszik sajna kicsit viseltes már, de minimális lötyögés van. Ráhúzni nehezen tudtam, de ahol felfekszik, ott picit lötyög.

A csonk végén a műanyag hézagoló/porvédő a helyén, ahogy a seeger gyűrű is.

A rudazatban a 2 gumipogácsa is új.

 

Viszont lehet esetleg a váltó és a hátsó tartókonzol közé kell mégis csak az a 3db kör alakú vastag alátét, ahogy a 4-es váltónál is volt (?) és akkor helyre jönne minden? Ezért lenne jó kiderítenem a gyári "felállást".

Előzmény: Rébék Péter (43757)
Rébék Péter Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43757

A váltórudazatod nem lóg? Gondolok a kapcsolótengelyen lévő stiftre, szilentre, a két gumiszilentre egymás mellett, és a váltókar alján lévő perselyekre.

 

Előzmény: Bandeee1988 (43755)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43756

Viszont erre valaki?

 

Senkinek nincs 5-ös váltója ilyen tartókonzollal?

 

Robbantott ábrát csak a 2 részes konzolról találtam az egyik könyvben. :(

Előzmény: Bandeee1988 (43753)
Bandeee1988 Creative Commons License 2017.06.15 0 0 43755

Tegnap eljutottam próbakörre:

 

1-esben feltűnően gyengének tűnt, de 2-esben is kissé, de mivel ritkán vezetem már és a kuplung is máshol fogott, ezért gondoltam ilyen ez, illetve kuplung-szerelési problémára kezdtem gyanakodni.

 

Aztán pár elég feszült perc után rájöttem:
Valójában annyiról van szó, h a rüki határolót nem állítottam arrébb, így az 1-es/2-es síkjáig nem engedte el a botot. Mikor rájöttem, próbáltam 1-est/2-est szúrni kicsi csalással (lefelé nyomással), de inkább csak a 2-es akart sikerülni. A csalóka az, h mozgattam én a váltóbotot az általam gondolt 1/2 és 3/4 síkja között és mind a kettőben vette a sebességet -valahogy-, de valójában rendre csak 3/4-ben turkáltam egy ideig... :D Hiába, Civic váltójával elkényelmesedtem... :D

 

Érzésre sajnos pontatlanabb ez a váltó, mint a gyári 4-esem volt, de összességében nincs hangja 1 fokozatban se, jónak tűnik a ~15km-es próbakör alatt.
A határolót kopra kiállítottam az utas felé, de még mindig kevés az 1-eshez és trükközve veszi csak. 2-es már jó. Sajnos le kell vegyem a határolót és reszelnem kell a lyukon szerintem. :( De ha ennél nagyobb problémám nem lesz én boldog leszek. :)

 

Hétvégén fékpofa és kormányösszekötő(->axiálcsuklós) csere. :) Jövő héten pedig futóműállítás valahol -pár ezer km alatt megint elment a kormány közepem... Meguntam. :)

 

Romániába pedig aki jön, gondoljon rám és hozzon jóóóó erős kötelet! :D

 

Előzmény: Bandeee1988 (43753)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!