Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pitecus Creative Commons License 2007.11.03 0 0 3464

Nos, 1 kis leskelődés:

Ilyen volt DYWitrij valamikor 3 héttel ezelött

 

 

 

 

 

 

 

mr.Szonda Creative Commons License 2007.11.02 0 0 3463
Szia Bálint!


Köszi szépen a pontos értéket, de arra majd csak akkor lesz beállítva, majd ha le is lesz szedve a váltó és levesszük a váltóról a harangot is...

Üdv,
Gyuri
Előzmény: Aleko Viva (3458)
mr.Szonda Creative Commons License 2007.11.02 0 0 3462
Szia Pite!


Valamikor elbeszélgethetünk róla... Amúgy is nagyon régen találkoztunk már, meg is mutatnám majd nagy büszkén az új szerzeményt is!
A werlingek is érdekelnének.

Köszi, üdv,
Gyuri
Előzmény: Pitecus (3459)
mr.Szonda Creative Commons License 2007.11.02 0 0 3461
Szia Prudy!

Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást!
Majd ha még idén lesz jó idő, lehet hogy megpróbálkozom vele...

Örömmel olvasom amiket az alekokról írsz, mintha csak én írtam volna. Elfogadom hogy jobb lenne egy másik típus iránt váltani nekem is, de annyira hozzámnőtt már, meg én is kezdem már nagyon kiismerni, rögtön tudom mikor mit igényel, hova kell nyúlni, és alkatrészem is van hozzá még elvétve.

Szeretnék még sokáig alekózni én is, nem minden áron, de a lehető legtovább azért. :)

Üdv!,
Gyuri
Előzmény: prudy (3457)
Pitecus Creative Commons License 2007.11.02 0 0 3460
Meg van 4 werling dobom is...
Pitecus Creative Commons License 2007.11.02 0 0 3459
Van egy fölös váltóm kell?
Előzmény: mr.Szonda (3455)
Aleko Viva Creative Commons License 2007.10.31 0 0 3458

Hali!

 

0,1mm a hézag a kúp és tányérkerék között.

Előzmény: prudy (3457)
prudy Creative Commons License 2007.10.31 0 0 3457
Szia Mr Szonda

A váltonál a koronás anyák valoban le annak biztositva elfordulás ellen de ez nem véd az olaj nélkül megtett sok száz kilométer okozta kopástol.

Válto röntgen képe

A kép remélem látszani fog a váltoról miután látszik a kúpkerék tengely van fixen beépitva a váltoban a koronás anyákkal a tányér kereket lehet közelebb állitani a kúp kerékhez .
Ami menetirány szerint bal oldalon van ( a tányérkerék) ha tehát a menetirány szerinti jobb oldalon kifelé kell csavarni a koronás anyát akkor lesz hely és a bal oldali anyát befelé kell csavarni ami befelé nyomja pár milimétert a tányérkereket akkor fog csökkeni a foghézag.
Leirni bonyolutabb mint megcsinálni.
A helyes foghézag nagysága pontosan nem tudom megmondani de minél kisebb annál jobb de valamennyinek lenni kell a csapágyazás és hötágulás miatt is . Ugy 10-15 foknyi biztos elég de 30 - 45 fokos elfordulást már biztos korigálni kell.
Vizsgálni elég csak az enyik oldalon ugyanis a másik oldalon is azt kell hogy mérjed .
Amugy 8 éve van Alekom 1.6 ladás mocival és LPG -s átszámitva 6 liter benzin a fogyim
és már az 5. alekonál tartok ami megfordult a kezeim között igaz 3 darabot már az örökvadászmezökre küldtem (az olvasztóba) persze ezek roncsok voltak be van pár alkatrészem kettö viszont komplett
Amugy már nincs olyan szerkezete a masinának amit nem szedtem volna szét illetve még nemromlott el olyan állatorvosi ló esete az enyém de azeretem ezt a nagy orosz vasat mert mindent meg lehet rajta csinálni van böven hely és alkatrész is viszonylag olcsok
Igaz sokan lenéznek vele de ez legalább kivan fizetve és talán elsem lopják bár azért nagyon fájna a szivem utána

Üdv Rudy
Előzmény: mr.Szonda (3451)
Pitecus Creative Commons License 2007.10.30 0 0 3456

Nem, nem lesz belőle cikk, csak 12450Ft-os szinátírás. :-)

 

Csak nagyon lassan tudok dolgozni, mert a balabbik kezemet 2 fa kiszedéssel 2 hónapja taccsra vágtam (bal kezes vagyok) és nem tudok egy notebookot se megemelni normálisan vele.

Most meg rakom (raknám) össze DYWitrijt.

Egy apró apróság. A hátsó lökhárítón van 2 takaró gumicsík, amit az idő vasfoga leamortizált. Pánikba voltam, hogy hogyan takar. ELárulom: Az új hátsó lámpabúrákat megcsinálták úgy, hogy nem kell már takarás. Magasabb 1 centivel (pontosabban lelógatták ennyivel).

Előzmény: mr.Szonda (3455)
mr.Szonda Creative Commons License 2007.10.30 0 0 3455
Szia Pite!


Húúú, már tűkön ülök... :)
Cikk lesz belőle?! ;-)


Üdv,
mr.Szonda
Előzmény: Pitecus (3453)
Bogtl55 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 3454

Sziasztok!

 

2140-eshez lenne egy indítómotor és néhány kiegészítő.

70-466-39-66

 

Üdv: Bogtl55

Pitecus Creative Commons License 2007.10.27 0 0 3453
Már alakulok... Még 1 hét és látjátok a metamorphosis-om.
sapirico Creative Commons License 2007.10.27 0 0 3452
Kedves TIK .
Megjelent itt a totalcar egyik almenüpontjaként a Ritka Lengyel Autók Klubja ( = R.I.L.A.K. ) topicja . Kész őrültek , mit a Pedálos Moszkvics , Citroen Kacsa , Mini , tizenkétnégyzetméteres autók stb. Kéretik írni bele .
f. s. sapirico
mr.Szonda Creative Commons License 2007.10.27 0 0 3451
Szia Prudy!


>a váltomorgás lehet a kupkerék és a tányérkerék nem megfele foghézaga miatt is de >ezt lehet állitani kivülröl a koronásanyákkal a féltengelyek váltoba csatlakozásnál.

Hmm... Nekem csak az nem világos, hogy mi a frászt tudtak csinálni ezzel a váltóval, hogy 33e km alatt így elhasználódjon?! Tudtommal egy idős házaspár vezette előttünk az autót, abból is a férj, aki kézigázzal vezetett, mert mozgássérült volt.
Az enyémben most van 39e km és hát kapott hideget, meleget az a váltó, és semmi hangja nincs. (KOPP-KOPP-KOPP)

A másik meg az, hogy tudtommal azok a koronásanyák le vannak konktrázva, mikor cseréltem rajta az olajat, legalábbis még fentvoltak a határolók, ugyhogy nem hiszem hogy az állítódott volna el.

Vagy ennyire szar összeszerelés lett volna az a váltó, hogy ennyi idő alatt szétesne?!

Valahogy most nincs nagyon pénzem megjavítani, mennyire terhes így eljárni vele?! Mert önmagában a hangot meglehet szokni, de én is minden kis szar nesz után nekiállok szerelni, javítani...

Olvasom Bálint is így járt a diesellel 50ekm-t még, mégsincs semmi baja.. :)

>De nem mindegy merre mert a z egyiket befelé a másikat kifelé kell csavarni attol >függ
>hogy novelni vagy csökkenteni akarod a foghézagot.

Esetleg letudod írni, hogy melyiket merre tekerve csokkentem vagy novelem a házagot?

Elég ha csak az egyik oldalt állítom, vagy ezeket szimmetriában kell?!

>A foghézag nagyságára lehet következtetni avval a modszerrel ha az egyik >féltengelyt picit kézzel csavarod mig az a levegöben van nem ér le a kerék mig a >másik oldali kerék a földön áll .

Elég ha az egyik oldalt vizslatom meg?! Gondolom ha a másik oldalon is megnézem, ugyan azt kell hogy tapasztaljam...
Gondolom akkor nagy a foghézag, ha sok a játéka a féltengelynek..

Teszem azt ha fentvannak a kerekek, akkor mekkora az elfogadható fogházag a keréken mérve?

>Meg jegyzem én már állitottam az enyémen de már láttam olyat is az Alekomon >hogy a tányérkereket rögzitö komoly nagy csavarok fellazultak és maga >tényérkerék mozgott öszevisza.

Mióta foglalkozol így alekokkal?! :)
Remélem itt nem ez az eset áll fenn, és elég lesz csak házagot állítani...

Egyébként ez magyarázatot adhat az alapjárati felengedett kuplungos morgásra is? Vagy az már kinyomócsapágy/nyelestengely csapágy?!
Asszem nemfogom megúszni a váltó fel-leszedését.. :(


Üdv,
mr.Szonda
Előzmény: prudy (3442)
mr.Szonda Creative Commons License 2007.10.26 0 0 3450
Nekünk 3,7-3,8 liter ment bele, míg el nem kezdett kifolyni a beöntőnyíláson.
Könyv asszem olyan 3,5 litert ír.
Előzmény: Aleko Viva (3449)
Aleko Viva Creative Commons License 2007.10.25 0 0 3449

Most nemtom fejből mennyi kell bele.

Kicsit mindenképpen töltsétek túl a váltót.

Előzmény: mr.Szonda (3446)
mr.Szonda Creative Commons License 2007.10.25 0 0 3448
//A tulaj a kiskönyvébe beleírta, hogy a váltóban elvileg 15e km-nél cseréltem olajat.//

Hülye! :) Mit írok... A tulaj cserélte benne az olajat és bele is írta a kocsi kiskönyvébe... :D
Legközelebb elolvasom amit írtam. :)
Előzmény: mr.Szonda (3446)
mr.Szonda Creative Commons License 2007.10.25 0 0 3447
Hello Prudy!


Árpád úti bolt úgy vettük észre a legdrágább... Akkor már inkább Ázsió, vagy GDM...

Igenám, de a bontott váltó is lutri.. :(

Ennek a váltonak szép tiszta, mondhatni fényes az oldala és alja, nem láttam rajta olajfolyás nyomokat, ellenben sajnos az enyémmel... Azon már cseréltuk is a féltengely és nyelestengely szimmeringeket...


Üdv,
mr.Szonda
Előzmény: prudy (3445)
mr.Szonda Creative Commons License 2007.10.25 0 0 3446
Szia Bálint!


A kocsit 33e km-re vettuk meg, ez szólt főként a vásárlás mellett... :)
A tulaj a kiskönyvébe beleírta, hogy a váltóban elvileg 15e km-nél cseréltem olajat.

Én a valszeg jól ismert Tescos, Achanos 5 literes átlátszó barázdált desztvizes palackba engedtem le az olajat, úgy hogy vágtam egy lukat a flakon oldalába és fektetve tettem a kocsi alá.

Így nekem kb. a nagy kék kupakon túl ért valamivel az olaj szintje, vagyis szerintem olaj 3 liter minimálisan kellett hogy benne legyen...

mr.Szonda
Előzmény: Aleko Viva (3444)
prudy Creative Commons License 2007.10.25 0 0 3445
én egyszer megkérdeztem az ujpesti üzletben az Árpád ut mögött évekkel ezelött a kup kerékért akkor 19 ezer forintot kértek ujonnan ugyhogy én is vettem egy bontott váltot
amit a Gyuri ir nem szabad kihagyni szerintem
A válto olajszint tényleg fontos az oldalán van a nivó szint jelzö csavar ha azt kicsavarjátok abbol éppen jönni kell az olajnak addig kell önteni és akkor a váltó hosszuéletü lesz egyébként a koronásanyák alatt van a féltengely szimering az szokott elkopni és akkor veszti el az olajat

Üdv Rudy
Előzmény: mr.Szonda (3443)
Aleko Viva Creative Commons License 2007.10.25 0 0 3444
Mennyi olaj volt a váltóban? Mármint mennyit engedtetek le?
Előzmény: mr.Szonda (3443)
mr.Szonda Creative Commons License 2007.10.25 0 0 3443
Sziasztok!


Nagyon szépen köszönjük a gratulációkat!

Ajjaj.... akkor komolyabb baj is lehet mint gondoltam.... :(
Már csak az is gyanakvásra adott okot nekem, hogy ez a hang csakis motorfékezésnél jelentkezik, valamint ha kinyomott kuplung mellett mikozben fékezem, kapcsolgatom vissza a sebességeket, egyre erosebb, magasabb a sivítás hangja... nincs koze a motor fordulatszámához...

Nemtudom mitévő legyek, lehet lesz egy moszkvamotoros aleko bontásra, abbol 15e-ért akarják adni a váltót, ha jobb állapotú, akkor érdemes lenne megvenni?!

Üdv!
Gyuri
prudy Creative Commons License 2007.10.25 0 0 3442
Én is gratulálok a géphez nekem is pont ilyen van csak picit kopottabb és LPG gázzal megy

a váltomorgás lehet a kupkerék és a tányérkerék nem megfele foghézaga miatt is de ezt lehet állitani kivülröl a koronásanyákkal a féltengelyek váltoba csatlakozásnál.
De nem mindegy merre mert a z egyiket befelé a másikat kifelé kell csavarni attol függ
hogy novelni vagy csökkenteni akarod a foghézagot.
A foghézag nagyságára lehet következtetni avval a modszerrel ha az egyik féltengelyt picit kézzel csavarod mig az a levegöben van nem ér le a kerék mig a másik oldali kerék a földön áll .
Meg jegyzem én már állitottam az enyémen de már láttam olyat is az Alekomon hogy a tányérkereket rögzitö komoly nagy csavarok fellazultak és maga tényérkerék mozgott öszevisza.

Üdv Rudy

Előzmény: mr.Szonda (3440)
Aleko Viva Creative Commons License 2007.10.25 0 0 3441

Hali!

 

Gratula a géphet. Az asszonyt is fertözöd rendesen  amint látom:-DD

Sztem inkább a váltó valamely fokozatának a fogaskereke tud csúszkálni a tengelyén, álltalában a 3. szokott. Az én dieselem is ilyen mióta megvettem, de én nem vettem le emiatt a váltót pedíg azóta több mint 50000-et mnetem vele.

 

Üdv:Bálint

Előzmény: mr.Szonda (3440)
mr.Szonda Creative Commons License 2007.10.24 0 0 3440
Lenne is rögtön pár kérdésem az autóhoz...

A váltónak aggasztó hangja van, motorfékezéskor, ha sebességben van nyünyög, de amint a gázra lépek, elhallgat.
Alapjáraton is hallatszik a hang, de amint kinyomom a kuplungot, kezd szépen lassan elhalkulni a surrogó hang. Ezt megtudom azzal gyorsítani ha megkezdem betuszkolni a váltókart valamelyik fokozatba, gondolom ilyenkor a szinkrondob hamarabb megállítja a váltó forgását.

Ti mire gyanakodnátok? Kinyomó- vagy nyelestengely csapágyra?! Esetleg valami súlyosabb?!
Az olajat most cseréltuk le a váltóban, de elvileg még nem volt indokolt...


Köszönettel:
mr.Szonda
mr.Szonda Creative Commons License 2007.10.24 0 0 3439
Sziasztok!


Szeretném nagy örömmel bejelenteni, hogy immáron hivatalosan is, családunk tagja lett egy másik alekonak is! :) Páromé lett, aki régóta szeretne jogosítványt és autót. Ebből az alkalmi vétel miatt előszőr az autó lett meg, de párom gőzerővel rajta van a jogsi letételén is. :) (tipikus a gombhoz a kabát esete...)

Az autó 94-es gyártmány, lada motoros. Van pár hibája, de összeségében nagyon jó kis autó, megszerettem. :)

Küldök is róla egy két képet, még a vétel napjáról, amikor még a kereskedőnél állt.

kép1
kép2
kép3

Üdv,
mr.Szonda
Ati113 Creative Commons License 2007.10.23 0 0 3438

Szia!

 

Köszi a választ, érdekelne így is. Megköszönném, ha megadnád a számodat. Az enyém: 20-9743436. Sürgős lenne. Mikor hívhatlak?

Előre is köszi!

Attila

Előzmény: ícsí 345 GLS (3437)
ícsí 345 GLS Creative Commons License 2007.10.22 0 0 3437
helló!
nekem lenne mind a 2ajtó de az aljuk egy picit rozsdás de nem annyira, és visszapillantóm is van. ha érdekel írj.
Előzmény: Ati113 (3436)
Ati113 Creative Commons License 2007.10.20 0 0 3436

Sziasztok!

 

Tudna valaki segíteni?

Komplett váltóra, baloldali első hátsó ajtóra, első lökhárítóra, baloldali visszapillantóra volna szükségem.

Köszi!

Ati113 Creative Commons License 2007.10.20 0 0 3435

Szia nanoja!

 

Remélem, tudsz segíteni.

Nekem baloldai első, hátsó ajtó, baloldali visszapillantó, első lökhárító, kellene. Van még ezekből neked?

Előre is köszi.

Attila 

Előzmény: nanoja (3425)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!