A finnországi Räyskaläban esős időjárással kezdődtek a 33. Vitorlázórepülő Világbajnokság edzésnapjai. A magyar szineket Standard géposztályban Diófási Orsolya, mig Klubban Hamar Zoltán és Csonka István képviseli. Csapatkapitány Diófási Gábor. Az ugyanitt rendezett 20 m-es kétüléses géposztályban magyar induló sajnos nincs! Biztonságos és eredményes versenyzést kívánunk sportolóinknak! A verseny honlapja elérhető a Magyar Vitorlázórepülő Szövetség honlapján, a bal oldali menüsorról.
Kaffa :-) Egy kis zene sokat dob az ilyen filmecskéken, bár én is tudom, hogy sok macera meg idő jól összevagdalni. Amíg volt kamerám ezeket ollóztam, kivéve a sárkányos EB-seket :)
Értem, csak az is Falke volt, amit én láttam. Egy darabig párban repültünk, de sajnos Abánál a cimborám ott maradt keresgélni egy gyengében, én tovább mentem, ő elvesztett szem elöl aztán nem érte el azt az ötmétert, amivel felestem 2200-re :-)
Határozottan hasonlít ! Bagolyt csak névről ismerem, az első hazai 1000 km beszámolóját többször elolvastam már. Úgy látom nagyon más "dimenziókban" repked :-)
Ezek az online versenyek úgy működnek ( legalábbis mifelénk ), hogy a lerepült távból a lehető legnagyobb pontszámú értékelést próbálja kihozni a szoftver. Például nálunk a szabadtávnál 1km = 1 pont, huroknál (lapos háromszög) 1km = 1.8 pont, FAI háromszögnél 1km = 2 pont. A zártaknál a start és cél pontok R=400m cilinderbe kell essenek. A versenyben természetesen a nagyobb pontszámú repülés számít, azokból is a legjobb négy alapján alakul a rangsor.
Ráadásul klubtàrs :-) Sajnos a farokjelet és a lajstromot sem tudtam leolvasni, piros v. narancs színűek voltak a csűrők. Csak egy kört tekertünk együtt együtt aztán a felhő másik oldalára helyezkedett és ment a maga útján. Majd összerakom a logokat aztán kiderül.
Amúgy mennyire látszunk vitorlából egy hasonló helyzetben? Én kb 1km-ről vettem észre, pont felêm siklott kicsit alacsonyabban. Voltak már hasonló találkozások, nagy élmény, csak mindig megfordul a fejemben, hogy vajon láttok-e :-)
Megnéztem azt az építkezést a darubval, kb. 300 méterrel a 33-as küszöb előtt van lenn a völgy aljában, valamit a földbe betonoznak, amolyan betonkockákat. Nem lakópark formája van a dolognak :) Remélem inkább ILS vagy VOR lesz :) netán fénytechnika NVFR-hez :)
A Prékó oldali földfelhordás nem tudom mi, de valószínűleg csak feltöltés. Azon az oldalon nagyon hullámos a pálya, most valószínűleg az egyik hullámvölgyet feltöltötték, Mondjuk maradt még elég...
Némi színezési javításon kívül a leglényegesebb változás, ami a könnyűrepülő hétvégi pilótáknak nagyon lényeges, hogy a "fullos"változat mellett van egy "weekend" változat is. Ebben nincsenek benne azok a katonai célú légterek, (LH-D, MTMA, TRA) amelyek hétvégén nem élnek. Így nem zavarják a képernyő látható képet.
A szélesítést teljesen komolyan írtam. Mikor ott repülőztem, mondták az öregek, hogy a Szekrényes elhagyásakor, "lenti" reptér megépítésekor tervben volt egy keresztirányú kifutó készítése is. A feltöltés már akkor részben megtörtént, sőt, folytatták a 90-es évek végén is, de nincs készen.
Egy 200 m széles pályán mit kell szélesíteni? :) Talán feltöltés lehet. De áll egy daru is a 33-as küszöbtől délkeleti irányban, azt legközelebb jobban megnézem.
Faheggyel mi a helyzet? Látszik egy nagy földes terület a pálya nyugati részén. Minap a főútra egy olyan traktor fordult ki onnét, amelyen Budakeszi városüzemeltetés felirat szerepelt. Ez most akkor ugye reptéri beruházás (a nagyon régen tervezett, de halasztgatott pálya szélesítés) vagy más?