Nem könnyebb ,vagy nehezebb pont ugyanolyan színre lefújni valamit mint eltérő színnel.
A másik kérdés az az hogy nem a fényező vagy a lakatos keveri ki a színt.
Ha nem veszed le akkor a szegélyek nem lesznek lefújva és az látszani fog.
Másrészt vannak dolgok amiket le kell venni a lökhárítóról.Nem tudom hol laksz de nem pesten az biztos.
Ha egy alkalazottnak magas fizetést akarnak adni akkor magas díjat kell elkérni,gondolom 200 nettó a te szinted és nem érted hogy kereshet egy fényező alkalmazottként 5-800 ezer ft ot.nettó.
Nemlehet a helyén jól lefényezni,aki szakmabeli az tudja.
Nincs is jól lefényezve :-) Feltételezni tudok én is bármit...
Márkaszervízben ennél magasabb díjak is vannak megsem kiáltozik mindenki átverést,pedig az anyagot ugyanott veszik.
Mi az hogy nem kiabálnak átverést? A biztosítós rezsióradíjak miatt még büntetve is voltak, aki nem károsultként javíttat nem is hord semmit hozzájuk. Mit kellene még tenni?
Főleg akkor lesz pontos mikor a golfnál régen is kétféle ezüst volt, és kapott egy lökhárítót, hogy ilyenre kellene, közben meg a másik lett volna. :D Még mindíg nem tudjuk a valós dolgokat, csak egy leírást. :)
"A gyári fényezésnél is ugyan az a bázis kerül a müanyagra mint a fémre. Mégse lesz eltérö a szine."
Van egy rossz hírem: DE. És nem is kicsit .Szériában gyártott autók esetében is jócskán van színkülönbség műanyag elemek és a fém elemek között . Mivel nem egyszerre és nem ugyanolyan technológiával készül mint a karosszéria - és sok esetben külön beszállítóval- fényeztet a gyár ezért is van szemmel is látható különbség gyári autóknál is. Egy bizonyos tűréshatárt engednek de nagyon bántó különbség esetén nem engedik ki a gyártósorról.
Ennél a szóban forgó autónál -kép alapján- jelentős az eltérés. Most nem kezdek bele mi minden befolyásolhatja egy szín "jóságát" egyezését,ezt azért előre érdemes tisztázni az ügyféllel is ,hogy bizonyos mértékű eltérés lehetséges.
Naponta futunk bele olyan színekbe amitől sírva fakadunk, /A Genius spektofotométer is/legyen az gyári vagy javított fényezés. Ha nincs saját színkeverő rendszered az is egy plusz hibaforrás,és a sornak nincs vége milyen egyéb nehézségekkel kell szembenézni egy szín beazonosítása és keverése okán.
Már kevésbé küzdenek a festékboltok a színállítással mint régebben ,mert egyszerűen nem tudnak annyi időt eltölteni / nem éri meg/ egy problémás színre amennyiért reálisan el lehet adni a kevert színt. Ez esetben marad a melléfényezés.
Müanyagokon éppen úgy be lehet állítani a színt, mint bármi máson. A gyári fényezésnél is ugyan az a bázis kerül a müanyagra mint a fémre. Mégse lesz eltérö a szine.
Mert akkor még a szín is jó lehet nem feltétlen a fényező hibája.
De. Ez mindenképpen a fényezö hibája. Pont.
Ha nekem hoznak egy elemet autó nélkül, akkor megkérem az ügyfelet hogy annyira jöjjön el az autóval, hogy a színt össze tudjam hasonlítani. Nem ritka dolog hogy az ügyfél hoz egy sárvédöt, amire ki akarja majd cserélni a fent lévö korrodáltat. Eljön, legfeljebb 1-2 óra alatt (ha egyáltalán kell színt után állítani) megvan a megfelelö színtónus. Ahogy korábban írtam, ebböl a munkából kispórolták a munkát. Kikeverték a gyári receptúra alapján a színt, aztán lefújták. Ez a szakma ettöl többröl szól...
A szín tényleg nem stimmel, a fényezés minősége elég jónak tűnik. Nyilván szét meg össze is rakták, vagy neked privátban megírták, hogy csak egy lökhárítót vittek autó nélkül? Mert akkor még a szín is jó lehet nem feltétlen a fényező hibája. Saját löki, vagy egy másiké került rá? Akad itt kérdés. Meg igazából hadd dolgozzon mindenki annyiért amennyiért akar. :)
Na battyogjál vissza a mesterhez, és mondd meg neki hogy erröl le kell "polírozni a lakkot, és a bázist, és egy megfelelöen utánállított színnel újra kell fújni. Jó hogy nem azzal védekezett hogy korom sötétben nem látszik a különbség. Máskor meg ilyen munkát ne fizess ki...
Elemek újrafényezésénél mindig kell kártyát fújni, (metál ezüstnél ez különösen fontos!) és a színt összehasonlítani az karosszéria tényleges szinével. Söt, nem csak bázist fújunk, hanem megy rá a fedölakk is, mert a végsö színtónust az hozza ki. Ebbe a munkába pont a "munkát" nem tették bele.
Segítségetek kérném a következő problémával kapcsolatban:
Barátnőm autóját elvittem fényeztetni, hátsó lökhárító volt meghúzva minimálisan. (83000Ft ért megcsinálták.)
Az eredményt "képek" link alatt láthatjátok. Szerintem, nagyon durva árnyalat különbség van.
A cég azzal védekezik, hogy még össze kell polírozni. Mit gondoltok erről? Tudnátok esetleg, tippeket adni, hogyan tudnám őket "rávenni", hogy normális munkát végezzenek?:)
A leírtak alapján teljesen rendben van, bár ez nekem gyanúsan olcsó. Ha csak azt nézzük, hogy ellocsolnak 3 liter alvázvédőt meg 3 liter üregvédőt, az magában kb 30 ezer Ft anyag.
Kárpitok, műanyagok bontása, aztán teljes alvázmosás, szárítás stb.
Én nem vállalnám el ennyiért, ha meglenne hozzá a felszerelésem, akkor sem.
A MikeSanders nem alvázvédő. Persze lehet fújni fenéklemezre is, csak állandóan csöpögni fog nyáron. Nem könnyű egyenletesen szépre.. én inkább csak az üregekbe használom.
Nem a sóval van a baj (illetve persze az sem egészséges), hanem azzal, hogy lespórolnak mindent az autókról a profithajhászás érdekében. Mert ha 1 forinttal olcsóbb festéket használsz és egységnyi mennyiségből nem 1, hanem 1.1 autót állítasz ki, akkor nyertél 3 forintot. Érted?
Rohad a lengőkar 2.5 évesen? Kit érdekel, alul van, nem látszik, meg amúgy is koszos lesz.
10 évesen nem megy majd át emiatt műszakin? Kit érdekel, öreg autó már.
Visszatértünk a szocializmusba, amikor az új autódat viheted alváz és üregvédelemre. Csak régen a bevonat minőségével volt a gond. Most már van minőség, ezért a mennyiséggel spórolnak. A lényeg, hogy te szopjál és még véletlenül se legyen tartós a tartósnak vásárolt termék.
Tavaly vettem, 2004-es 140ezer km-el. Karosszériás haverommal néztük az alját, azt mondta ez olyan jó állapotban van még, érdemes lenne alvázvédőzni.
Akarom használni még 10 évig, ezért megcsináltattam. Ha rozsdát, lukat találnak, van karosszériásuk is, megcsinálják, de az természetesen plusz pénz.
De a tied túl fiatal ahhoz, hogy bármit kellene lakatolni rajta.
Nekem megfelel amit csináltak, a karosszériás haverom talált rajta valahol a dupla lemezek között egy olyan helyet , ahova nem fújtak, de azt mondta az nem nagy probléma. Két hétig nagyon büdös, arra készülj fel.
Ha összetörik, akkor kitakarítani, meg olajat cserélni is kár volt előtte :-)