Ismerősömnek van egy 1.8-as G Astrája, ami ki szokott dobálni check enginet, most kiolvastattam a hibakódot: P1482. Ahogy olvastam, ez a hűtőventi 2-es áramkörének reléje vagy "powerstage high temperature" ami nem tudom mit jelöl.
Most kivettem a reléket (akksi fölötti dobozban van 3, két lilal Bosch meg egy kisebb fekete GM) megnéztem, a foglalat érintkezőin meg vannak a 12V-ok. Kiszedtem a két lilát, azokat multiméterrel megnéztem, 85-86 lábakat mérve ~68 Ohm ellenállás, másik két lábon szakadást mértem mindkét lila relén, a feketét nem néztem még. Gondolom ezek a rendes értékek. Ha igen, mit tudnék még megnézni, mi lehet a gond?
Köszi a válaszod!A legrosszabb forgató könyvre voltam kíváncsi.Egyébként már szerelőnél van a kicsike.De már a szelepfedél levétele nélkül is megállapította,hogy minimum 5-6 szelep valószínűleg elhajlott.Bár nem tudom hogyan.Abszolút nem értek hozzá...A kompresszió 8 volt.Biztosan abból.Azért mégegyszer köszi
Nekem a Z14XEP motoros Merivámnál mindkét ismerős szerelőm lebeszélt az SKF-ről. Akinél csináltattam az a 5-6 féléből a Dayko-t ajánlotta ár/érték alapján, így az került bele.
Üdv! Szeretném a segítségeteket kérni! Opel Astra g 1.2 vezérlést szeretnék cseréltetni rajta, két szettet néztem ki, melyik lenne a jobb? Az egyik SKF gyártmány a másik Dayco. A Cromaxban az SKF tömítéssel 46000 Ft a Dayco tömítés nélkül 48000. Az autó 170000 km futott 2003-as, úgyhogy nem akarok drága eredeti opel cuccokat belerakni.
Én újonnan vettem 2005-ben egy Meriva Fantasy 1,4-est, Z14XEP motorral. Imádjuk! 11 év után megkapta a lányom, mert vettem egy új 1,4-es B Merivát. Ma is nagy megelégedéssel használja. Az igaz, hogy minden karbantartás időben és minőségi anyagokkal történik. (Pl. olajcsere 10e km vagy 1 év, 0W40 Dexos2 Castrol Edge olaj.) Nem tudom az Enjoyba vagy Cosmoba milyen a felszereltség, de ebben az akkor nekem szükséges dolgok nagyjából megvoltak. Manuális klíma, gyári CD-s rádió (Mp3 jó lett volna), 2 légzsák, könyöktámasz, elöl elektromos ablakok. Fel lett dobva utólag tempomattal, tolatóradarral, majd később egy 7"-os WinCE fejegységgel és tolatókamerával. Szerintem a motor jó, elviszi simán a kasznit. Annyit persze nem szabad tőle várni mint egy 1,6 turbótól, de sosem éreztük hiányát a lóerőnek. Az igaz, hogy nem vagyunk hajtósak. Nem eszi az olajat (187ekm) és igen megbízható. Nagyon jó a fogyasztása. A lányom 5,8-6,9 között jár vele. vezeti a tankolásokat egy kockás füzetbe. :-) A múlt hónapban cseréltettem vezérműláncot és a hozzávalókat, a szívósort is felújíttattam (bár még ráért volna, de egyben megakartam csináltatni mindent). Első féktárcsák és betétek lettek még cserélve, valamint az össze folyadék (fék és hűtő a motorolaj mellett). Fél éve volt egy kormányszög-jeladó cseréje is. Összességében egy nagyon szerethető, jó belsőkialakítású, jól variálható és pakolható, megbízható autó. Mi imádjuk!
Sziasztok. Nem találtam külön merivás topicot, ezért itt tenném fel a kérdésemet.
Ismeretségi körben van egy eladó meriva viszonylag kevés km.rel. Opel meriva 1,4 Fantasy. Mennyyire ritka autó? Mi nincs menne ami pl egy Enjoyba vagy Cosmo.ba van? Nem kevés a 66Kw. 90LE?
csak az érdekesség kedvéért .egy szóval sem emlitettem hogy mi a szakmám mindaddig amig egy kedves bunkó névtelen kioktatást nem kezdett nekem tartani. és ugylátom ezen személynek olvasási gondjai lehetnek ,nekem az irással van. mert egy szóval sem irtam, hogy ez a szakmám. csak , hogy szerelem a kocsimat. na már most a villamosági szerelő akire szükségem lett volna ,meg az autószerelés az kajakra két külön szakma .szerintem minden 10 éves gyerek tudja.azt visztont emlitettem,hogy nem tudok hazamenni.ebből még józan paraszti ész is azt vonja le következtetésnek.hogy akkor nincs garazs ami mondjuk nem is feltétlen szükséges,de a benne tárolt szerszámok már annál inkább.es itt jegyezném meg aki szereli a saját autóját nem biztos hogy szakmája is az.esetleg érdekli,szereti,es hobbiból megtanulta a gyakorlati részet. az meg hogy mások is rá merik bizni a sajátjukat igazolja hogy nem csinálja rosszul. én ide sorolnám magam mert a szakmának még van sok-sok fejezete ami még tanulható számomra.de igazabol nem erdekel ki minek gondol. azonban a megoldás vagy egyaltalán a hiba tüneteiről érdeklődő társaság hiányában inkább elmentem vásárolni és láss csodát amegfelelő müszerrel valoban 2 perc sem kellett hozzá, hogy kimérjem az aksit es a generátort de ezt egy szerelőnek illene tudni mi menyi időbe telik . pláne akkor ha még egy hobbi kontár is tisztába van vele.
talán magába szál az illető es nem itélkezik tudatlanul előre ismeretlenekről, aki esetleg szintén itt kérne tanácsot esetleg megoldást,a hiba elháritására. bár őszintén nem hiszem ,hogy érti mire gondolok.
megállt az autód, leírod hogy nem vagy szerelő, neked más a szakmád. Végül három perc alatt kideríted a hibát és azt is megtudjuk hogy szerelőműhelyben dolgozol és a haverok autóját is javítod a sajátod mellett.
mivel nincsennek szerelők budapest ezen kerületében csak oly kényelmesek akik talán majd 2-3 hét mulva megnézem hozzáállásal gondolkodnak,vagy hozd be a kocsit es majd keresek egy villamosságis valakit.aztán nemtudom menyi idő de majd hivlak ha megvan stb .az autó számomra mindennapi munkaezköz ezert köszönöm nekem ez nem kielégitő es nem is tul korrekt hozzáállás.tehát nem kerülnek csak nem biznám rájuk az autómat. ugyhogy sajna ki kell ábranditsalak tévedtél. és elárulom csak azért kerestem segitséget mert nem mehetek haza. évek óta dolgozm egy szerelőmühelyben tehát a saját autóimat mindig én szerelem .de a másét is nyugodt szivvel rámbizzák a haverok.gyakorolj még a neten.nem igazán megy a helyes következtetések levonása mások irásaibol.
ha neked nem sikerül 3 db csavart ki és becscavarni akkor biztos nem téged kereslek. egyébként a burkolat már le van bontva nem tartott két percig sem, és en bontottam a saját két kicsi kezemmel. aztán elmentem a müszerert és lás csodát szinten két perc alatt megtudtam miert nem indul. de mivel szerelő még azóta sem akar dolgozni.igy ugydöntöttem megcsinálom magam. szia
Az utópia, hogy láthatóan 10perces munkáért 10percet fognak számolni. Vannak egyéb állandó költségek is egy-egy munkára, így minimum 0,5órát, de inkább 1-et fognak számolni mindenhol. Utópia az a 10perces gyújtáskapcsoló csere is, annyi idő alatt még az oszlopburkolatot sem lehet le/fel szerelni.
köszönöm a figyelemfelhivást az arak irant.ezzel én is tisztába vagyok épp azert keresnék oly szerelőt akinek fizethetnék ugymond aranyos árat. a szerniz valahol budán van es konkrétan nem kerdeztem tovább. mivel tisztában vagyok a hibalehetőséggel. és azok közt szerepel akár egy gyujtáskapcsolo csere is ami 3000 ft körüli összeg 10 perc a csere és tuti eltart nekik addig hogy ramondhassak minimum az 1 órát. azztán lehet még sok más is.ami persze dragabb mint pl.a generátor .abba 8000 a diódahid majd egy éve cseréltem ki és az kevésbé fer bele egy orába. aztan önönditó de azt paraszzt logikával kizártam bar tévedhetek.az aksi meg szintén jo tehát az is kizárós.
.tehát minel az én szakmám más ezert szerelőt kell keresnem . szembesültem vele. hogy nem egyszerü dolog mivel senkit sem ismerek budapesten. arra gondoltam itt jó fej társaság komunikál egymással és egy válalkozó is akadhat aki vállal javitásokat.
azert kösz hogy irtál.bocs a nagybetűk és irásjelek hibánya miatt,de utálok irni. szia.
Az, hogy egy autónak mennyi a forgalmi értéke, nem befolyásolja az alkatrészárakat és a javítási költségeket. !!! A szocializmusban volt az divat, hogy típusonként szabták meg a munkadíjakat. Ma már mérlegelni kell, hogy egy gyakorlatilag értéktelen autóra érdemes-e költeni, vagy bontóba kell tolni. Ettől függetlenül kicsit túlzónak tűnik az a 25e-res óradíj, ha nem márkaszervizről van szó.
Ez a hibakód áramköri hibát jelent*, ami lehet maga a jeladó, annak a vezetékei/csatlakozói, és az ECU is.
Hogy melyik a "B" jelű jeladó, az kiszűrhető a csatlakozója lehúzásával, hogy melyikre írja be ugyanezt a hibakódot. Mondjuk a gumigyűrűs magyarázat az tényleg marhaság. Ne feltétlenül romlanak el a dolgok úgy, hogy egyből teljesen rosszak, vagy egy hibás érintkezés/vezeték szakadás is lehet időszakos.
* az egy közkeletűen hibás elképzelés, hogy az az alkatrész a hibás aminek a neve szerepel a hibakód leírásában. !!! Ezek a hibakódok mindig áramkörről szólnak, annak bármelyik eleme lehet a hiba okozója.
Vezérműtengely jeladó problémám lenne (P0365) astra h gtc 1.6 xer, de már totál össze vagyok zavarodva. Mond mindenki mindent. Annyit vettem észre hogy néha elmegy a kocsi ereje kb mintha csak 3 henger menne. Opel márkaszervizben lett diagnosztizálva a hiba ahol így mondták (valószínű a tömítőgyűrű van elrohadva és mozog a szenzor mert ők még sosem hallottak olyanról hogy ez tönkremehet, egyszer ad jelet egyszer nem....), ehhez le kell venni a szelepfedelet stb...stb... közben kiderült hogy semmi köze a szelepfedéllevételhez mert a jobb oldalon(okoskerékkel ellentétes oldalon) kívül elhelyezkedő nem is egy hanem 2 db szenzorról van szó... ennyit a hivatalos opelszervizről, a gyűrű persze hibátlan volt benne, így nincs mozgása amiből adódóan hibás jelet adhatna... azt nem értem viszont hogy, ha valami teljesen tönkremegy(ebből kifolyólag nem ad jelet) akkor egyik pillanatban, hogy lehet erős az autó, másik pillanatban gyenge... a szerelő azzal magyarázta hogy valószínű csak az egyik rossz.... de nem értem ha az egyik rossz hogy lehet egyszer tökéletes az autó egyszer meg gyenge... 2-t nem akarok cserélni blinkre, lehet az sem oldaná meg... volt valakinek ilyennel tapasztalata már?
sziaszok. viki vagyok és van egy corsa b autóm. villamossági szerelőre lenne szükségem .megált bp x.ker.-ben 2 hete nem találok senkit aki megjavitaná.van itt esetleg egy szerelő aki beválalná valami emberi árért. mert a 25000 oradij sajnos sok a pénztárcámnak. a kocsi maga kb er 150000et