Tegnap Velence és Velencefürdő között a robogó vonatról a tóparton mintha egy vízibuszt láttam volna. Nem vagyok benne biztos, de nem hasonlított a tavon közlekedő 3 járathoz, és inkább a formája mintha a Györök lett volna. Sajnos későn vettem észre, és gyorsan mentünk.
(... a Belo pedig egy szomorú történet, igen. Nagyon ígéretesen indult, de ott a kezdő csapatot csúnyán átvágták a palánkon, akik pedig kiebrudalták őket, azok egyelőre (szó szerint) semmit nem csinálnak. A hajó felújítása január elején megállt. :-( )
A "Vén Hajó" írta ki Facebook -ra, hogy bezárnak átmenetileg és majd jelzik, ha (máshogy, másképp, máshol) újra kinyitnak. (Kerülőúton annyit tudtam meg, hogy az "újra megépített" Szőke Tisza (replika) lesz majd abban a szerepben, amiben eddig a Kossuth volt, az utóbbit pedig "visszakapta" a tulaj, azaz a Közlekedési Múzeum. (De hogy az mit tervez vele, rejtély... A helyükben én nekiállnék restaurálni, ha már most módjukban áll. Az országban ez a hajó áll "legközelebb" ahhoz, hogy működő gőzhajóként lehessen szenzáció.)
Lehet hogy régen keverték a kis gőzössel, de a Belo nem borult fel? És utána építették át alacsonyabbra? Erről nem ír a cikk és a hajóregiszterben sem találtam rá utalást. Vagy csak túl kilengett és csak emiatt építették át?
Egyelőre annyit tudni, hogy egy vitorlás hajó és egy segédmotoros elektromos hajó égett Alsóörsön a kikötőben. A lángok miatt a balatonfűzfői hivatásos és a balatonfüredi önkormányzati tűzoltók vonultak ki a helyszínre, akik két vízsugárral megfékezték a lángokat.
Nem tudom. Itt áll az ablak alatt. Azt sem tudom, hogy Gibaltárra megy vagy Algesirasba? A hajókövetőn megnézhetném, de a fene bánja! Túl sokan vannak.
Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét – olvasható a Polar Klíma sajtóközleményében.
Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egyégkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer dollár fölött is kellett fizetni, de még mindig 2700 dollár körüli költséggel kell számolni.