Ha jól gondolom, akkor A Zafiráról van szó. Ebben az esetben a rádiónál van állandó (biztosítékkal védett) +12V. Azonban a rádiót csak akkor szedd ki, ha megvan a kódja, vagy ki van kapcsolva a kód védelem.
Egy kis segítség kellene. Rendszeresen kempingezünk, az áram aránytalanul drága napidíjas, és csak telefon töltésre használnánk. Egyszerűbb lenne az autóról tölteni. Azonban a szivargyújtó csak gyújtással megy, ha a gyújtást ráteszem, akkor tányleg nagy a fogyasztás, Egy kempingben meg nem járathatom a motort órákig. Van valami lehetőség, hogy legalább a hátsó szivargyújtón kint maradjon az áram 15 perc után is? Nem szívesen állok neki még egy folyamatos szivargyújtót beszerelni direkben az akksiról.
Van egy 2009 B Zafira a gyújtáskapcsolóban zárbetétet kellet cserélni mert megszorult a régi panelel lett az új kulcs öissza téve és azota nem reagál a távirányitóra de az autót inditja rendesen.
Próbáltam tanitani de semmi.Itt még nincs vége a gondoknak 3 napig levolt véve a szervizben a saru mert szétszedték a motort azóta nem megy a fütés és klima sem elötte minden rendben volt.
Kinai opcom nem talál hibát.Lenne esetleg valaki akinek komolyabb opcomja van pesten és rátudna nézni?
2015 Zafira Tourer 1.8 125LE indítás után fél - egy percig mintha egyenetlen lenne a motor járása, illetve mostanában azt vettem észre, hogy gyorsítás nem egyenletes hanem a gázpedál megnyomásakor van egy kis "hullámzás" (főleg klímás használatkor). Ezek valami gyújtásproblémák?
Köszi! Egyenlőre addig jutottam, hogy annyit ír ki: Audio. A csippantás után is marad ez, ha rányomok a BC gombra akkor pedig No function. Még gyakorolok. Még egy kérdés: a középkonzolnál, ahol a ventillátor és hőfok szabályozó tekerentyű van, oda csavarozták a Nokia-tartót. Levenném, de ehhez azt a panelt ki kellene pattintanom, ha lehet sérülés nélkül. Hogy lehetséges?
A pedáltesztnél feldob négy hibakódot: 13607, 14100, 161450, 16160. Neten nézegetve ezek mintha lambdaszonda 2 hibát jeleznének.....persze virít a sárga tengeralattjáró folyamatosan.
Sajnos a vízhőfok kijelzést kihagyták, és emellett a visszajelző is többnyire későn értesít. Arra most nem emlékszem, hogy felvillan-e gyújtásnál, de led van benne így a meghibásodás esélye nagyon csekély.
A teszt mód aktiválásával meg lehet nézni a valós vízhőfokot (gyári rádión SETTINGS hosszan nyomva tartani, ameddig hangjelzést ad, majd a BC gombbal lehet az adatok között lépkedni). Az autó felszereltségétől függően motor leállítása után kilép magától, de jobb ugyanúgy SETTING gombbal kilépni. Ez elég macerás, de ingyen van. Következő opció a digitális mindentudó beszerzése és elhelyezése. Ez Kínából mindennel együtt 15 eFt alatt megáll. Van lehetőség hőmérő beépítésére a műszeregységbe, ez anyaggal és munkadíjjal - ha jól tudom - 40 alatt kivitelezhető. A legdrágább pedig a cseh pepas modul (https://www.pepas.cz/), ez kb.: 45 eFt.
Újonc Zafirásként szeretnék kérdezni. Mercim volt, őt csukott szemmel bütyköltem, most vettem helyette egy 2007.-s 1.6 benzines Zafira B-t, így átnyergeltem ide, csak béna vagyok még.😁 Ebben nincs vízhőfok mérő, de a könyve mutat egy visszajelzőt a töltésjelző alatt. Neki gyujtás ráadáskor fel kell villanni, mint a többinek, vagy csak akkor visong, ha baj van?
Ha a gombok tekergetésére a kijelzőn változnak az értékek akkor nem azokkal van a daj. Érdekes lenne megnézni a szellőző ventilátor kap-e áramot. Ha igen és mégsem megy akkor talán az a hibás. Ha nem kap áramot sem akkor nagyobb hibakeresés kell.
igen, próbáltuk de sikertelenül. Sajnos debreceni vagyok és aug. 20-ig már esélytelen hogy találjak bárki aki foglalkozik vele. De igen, ez lenne a jó ha ki lehetne olvasni a hibakódot.
Ha van rá lehetőség, akkor első körben a hibakódot kellene kiolvasni (Csepelen ebben tudok segíteni). Nem okvetlen mondja meg mi a pontos hiba, de segít a felderítésben.
adott gy 1.6-os benzines, 9 éves opel zafira B típusú gépjármű.
A probléma az, hogy csak úgy a semmiből, minden féle hiba üzenet nélkül a klíma (digitális klíma) egyszerűen nem működik. Ezt úgy kell érteni, hogy nem a klímagázzal történt valami, és nem képes hideglevegőt befújni, hanem maga a szellőző rendszer egyáltalán nem műkdik, tehát bekapcsoláskor egészen pontosan nulla levegő jön be az autóba, teljesen mindegy milyen hőmérsékleten ill. fokozaton szeretném azt használni. Tehát a szelőztetés egyáltalán nem működik, ebből gondolom, hogy a hűtőventillátor körül lehet a hiba. Bekapcsoláskor a fedélzeti computer visszajelzi a beállított hőmérsékletet és fokozatot, de nem működik. Biztosítékok átnézve és (elvileg) nincs bajuk. Mi lehet a gond? Volt már valakinek hasonló tapasztalata? Hűtőventilátor probléma, vagy biztosíték? vagy a motortól nem kap áramot? Valakinek tippje esetleg?
Üdv mindenkinek ! 1,9 b zafira 2005 kiadás. Nem kapcsol a ventillátor , a motorvezérlő nem kapcsolja állítólag. Van megoldás a számítógép cseréjén kívül is? Illetve mennyiben fájhat a cseréje, feltelepítéssel együtt? Netán van e valakinek pont eladó? Előre is köszönöm.
Zafira C (2018) autómba szeretnék - gyári - tolatókamerát szerelni. Milyen alkatrészek szükségesek ehhez? Vajon ki van eleve építve a vezetékezés (a navigáció miatt), és elég a kamerát (13412487) és a kameraházat (13390037) beszerezni/beszerelni?
Amikor villog az izzítás jelző, akkor menni kell vele ameddig villog. Lehetőleg 2000-es vagy afeletti fordulaton tartsd a motort. Az 1.7 motorok DPF regenerálása más mint az 1.9-nek. Gyakrabban regenerál (akár 3-400 km-enként is) cserébe kisebb az eltömődés veszélye.
Ha netán nullázzák szoftveresen a DPF-et (tehát az mondják a motorvezérlőnek, hogy ki lett cserélve a DPF), akkor az első 1000 km-en sokszor fog regenerálni. Ha a DPF működése helyreáll és érdekel pár élő adat róla, akkor keress meg (erről van szó: https://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/ ).
Az autónak az egész eloeletet ismerem, apumék céges autója volt. Biztos benne van a reszecskeszuro, mivel csak márka szervizben járt az auto. Az autó amúgy nem tilt, jól megy, csak az izuitas villogasa, és a fogyasztás utal valami gondra. Hétfő után elvileg többet fogok tudni, majd megorom mi volt a gond.
Az izzítás azért villog mert nem tudta befejezni az égetést, esetleg meg kéne próbálni újként beállítani. Nem tudom így vetted e az autót. Esetleg kivan dobva a részecske szűrő csak nincs szoftveresen kiütve. Az autó nem tilt? Jól megy?
Vettem egy 2014-es B zafirát, 1.7 cdti motorral (125le)
Olyan gondom lenne, hogy a regenerálást a részecskeszűrő nem tudja be fejezni, illetve, a végéhez közelítve újra indítja.
Voltam hibakód olvasáson bosch szervízben, ott kényszer regenerálták is, de a program végéhez érve mindíg újra kezdi. A diagnosztika szerint jó a részecske szűrő, a nyomás értékek is jók, de mindíg újra indítja.
Fogyasztásom extra sz.r, 12,5 liter. Azt vettem még észre, hogy amíg hideg a motornálm, az alapjárati fogyasztásom, olyan 0,5-0,6 liter. Majd be melegedve, elkezd ugye regenarálni, amit onnan gondolok, hogy a normálishoz képest jelentősen megugrik a fogyasztás, pl alapjáraton 3-3,5 lterre. Ilyenkor, ha le állítom az autót akkor megint jó a fogyasztás. Autóztam vele majdnem 400 km-t autópályán (M5), füst is volt hátul, mikor felment a fogyasztás. Visszajelző lámpa, csak az izzítás villog.
Első kérdésedre: CD30MP3, CD70NAVI rádiók cd lejátszója kezeli az MP3 fájlokat.
Bluetooth cucc: kizárólag AUX-os rádióhoz lehet használni, némi átalakítással (ugyanis az Opel rádió csatlakozóba utólag nem tehető be másik csatlakozó, hanem a megfelelő pinekre kell kötni). Nem ezt, hanem egy hasonló aliexpress-es szerkezetet használok. Teljesen rendben van az átvitel, a hangminőség megfelelő, a telefon kezeli egyszerre ezt és a kihangosítót is. Bár sok hetet kell rá várni, cserébe kb.: 4000 Ft volt.
Üdv Urak ! Meggajdult a levegő-irányváltó a 2006-os Zafimban . Nem hajlandó átállítani a befúvás irányát , jelenleg középre és a lábhoz fúj , nem reagál a kapcsoló fordításra . Hogy kezdjem a javítást , őtletet kérnék . Köszönöm , karcsi .
Ha a gyári rádió van benne, akkor a SETTINGS gombbal éred el a beállításokat (bár akkor lenne BC gomb is). A Langue menüelemben már ki tudod választani az angolt vagy németet.
Motorvezérlőben lévő hibakódot pedálteszttel tudsz kiolvasni, közel az összes vezérlőből pedig egy ELM327 eszköz és Torque alkalmazás segítségével. Ennél többet opcom-mal lehet, de ezzel akár indíthatatlanná is tudod tenni az autót (funkció hibás alkalmazása esetén). Első körben az ELM327-et javaslom.