Kedves népek! Egy kérdés: ha már 11k -ért lehet egészen jópofa Shimano hidraulikus tárcsaféket kapni (feltöltve, 100cm -es csővel, üzemkészen), akkor miért vesz még bárki bowdenes tárcsaféket? Mik az előnyök/hátrányok oda-vissza?
Két éve vettem egy Challenge Seirant (26"), viszont ez annyiban kényelmetlen, hogy épp azon a határon van, amit a magasságommal tudok használni. Aztán úgy alakult, hogy a fiam Challenge Furai (24") rekuját átvettem én (ő vett magának egy másikat), viszont mivel én szerettem volna egy 26-os, de a Seirannál alacsonyabb rekut, így a Furaiból csináltam egy 26-ost ('csak' a villákat kellett megcserélni, mert az azonos gyártó miatt szinte minden kompatibilis), a Seiarnból pedig lesz egy 24-es, amit majd eladok. Ez a része még hátravan a projekntnek, jelenleg a Seiran még erősen darabokban van.
Hát, ez a "tudott volna" már három t-t is érdemelne a végére, annyira múltidő... Ráadásul "volna", tehát nem tudott, csak akár... De lehet, hogy megcsináltam, nem emlékszem ilyen adatokra, viszont akkor még jóval közelebb voltam a harminchoz, mint a húszhoz (felülről:-)).
Néha elgondolom, milyen jó lenne leadni azt az 5-6 (esetleg 10) kilót, ami vésztartalékként helyezkedik el rajtam, de elbizonytalanodom akkor, mikor csapatostul nyomatjuk és a nálam bálnább termetű emberkék olyan lazán veszik a tempót, hogy öröm lenne nézni, ha éppen nem a tüdőm keresgélném valahol az út porában.
Én is szerettem a Kivi-féle táblázatot és akkoriban nem is nagyon volt lehetőség más felületen összehasonlítani a teljesítményeket. Ha volt is ilyen, akkor sokba kerülhetett használni.
Most pl. a Strava-n felvehetsz bármilyen szegmenst és új korában még KOM-od is lehet, de hamarosan jönnek olyan bringások, akikről soha nem hallottál és letaszítanak a trónról. A Kivi listában legalább egy csomó személyes ismerős volt és annak ellenére, hogy bemondásosak voltak az adatok, én elhittem. Miért is lett volna értelme meghamisítani? Nagyjából mindannyian tudtuk, hogy ki, mire képes.
Bocs, most szúrtam ki, hogy te is kérdezted. Egy használt Schlitter Encore-t vettem, azaz a Carbonrecumbent 2.0-t. Két évig agyaltam rajta, de a végén az szólt mellette, hogy Mo-on lett eladó egy váz. Pontosabban egy bringa kerekek nélkül.
Bocs, de a megálló neve Csobánkai elágazás. Kiskovácsi arrébb van, sőt még előtte van a Csikóváraljai th. nevű megálló is. Kiskovácsiból meg aztán először a "puszta", aztán a "kórház".
Akkor csak, hogy Szezo is lássa, hogy mennyivel erősebb nálam, nekem 54 perc volt a legjobbam, s már nagyon a lista végén voltam, s talán 35 perc volt a legeleje, azaz a 37-38 perc már nagyon, de nagyon jó idő. Szezo mintha 45 perc körül tudott volna. ;-)
Amúgy 15,5 km-ről beszélünk, s olyan 580 +/-10 m-es szintemelkedésről.
Én imádtam ezt az old fashioned listát, bár csak pont a megszűnése előtt találtam rá. Azért mert becsület alapon működött.
Egészen pontosan milyen rekud van? Abban már szinte biztos vagyok, hogy nem tricikli. Saját gyártás vagy márkanév alatti? Highracer vagy lowracer vagy majdnem ülős?
Igen, Kiskovácsi buszmegállóban a rajt. Kivi tartotta naprakészen a listát, de ha jól emlékszem, elengedte a kezét. 2017-et írunk, az ingyen megvásárolható telefonon is két kattintás, hogy bárkivel tudasd a világhálón mikor, mennyit és milyen gyorsan tekersz.
Úgy emlékszem a Topikos időfutam onnan kaezdődik ahol Pomáz után van a Csobánkai elágazás és ott az elágban jobbra van egy busz megálló is. Na az a rajt.
És igen fent DK-n a busz megállóban levő kék nyomóskút a vége.
Akkor a Nagytarcsa-Isaszeg közti rész már nem probléma, de a Galgamácsa még igen :) Ott én szimplán feltoltam, amikor arra mentem. A Pilist még nem céloztam meg rekuval, talán majd jövőre, most úgyis váltottam egy kicsit könnyebbre :)
Szerencsém van, mert még nem untam rá a környékünkre, pedig '90 óta itt lakom. Szerencsésnek tartom magam, mert igen sok útvonal közül választhatok, hiszen 15 km-re van a Pilis, a János-hegy és a HHH szinte az orrom előtt terpeszkedik és a Kékes is belefér egy napba. Rengeteg variáció áll rendelkezésemre.
Családtagjaim kérdezték, hogy hogy nem unok rá a munkába járós útvonalaimra. Ők kérdezték, akik rendszeresen úszni jártak a 33 - 50 m-es medencékbe (oda-vissza-oda-vissza). Hiába érveltem, hogy velük ellentétben én csak egyszer látom naponta az adott útvonalat, nem értették.
Sztem felreertetted az amator szohasznalatomat. Nem a rendszeresen bringan ulo, eleteros, de nem profi ferfiakra gondoltam, hanem a nem eltunyult atlag ferfiakra, akik lehet, hogy evente csak egyszer ulnek kerekparra, de gyorsabbak, mint en. Pl. a srac, aki kitalalta ezt a fekvobringat, Adam, kozel 300 wattos (FTP) "amator", hiszen nem profi versenyzo. En jelenleg picivel tobbet tudok, mint ennek a fele. S engem rengetegen lehagynak Dko fele, amikor orszagutival megyek. Emlekeim szerint te is lehagynal, ld Dko idofutamot.
A szantoi falat korabban nagyon megszerettem, de arra regen jartam mar, mert valahogy az egesz kornyekunket unom mar. 19,5 eve lakom itt.
Tulajdonképpen onnan indul az emelkedő, de éppen a Szlovák-Ostoros elkerülése miatt kerestem más lehetőséget és adódott a csömöri kerülő. Ez utóbbi bár forgalmasnak nevezhető (melyik nem az?), de jó minőségű és szélesebb, mint a Szlovák kombó, amelyik még zsúfoltabb is.
Az igazi emelkedő jóval Nagytarcsa után következik, de nem mérhető Galgamácsához, vagy Vácegreshez, sem a szántói falhoz. Ezt a szakaszt pár éve újították fel, korábban borzalmas volt, mert a lejtős részeken igencsak rázott.
Jómagam boldog lennék, ha felcsúszhatnék az átlag amatőr országútis szintjére, te meg azon keseregsz, hogy oda csúsztál le.
Addig jutottam el 3-4 tekeréssel, hogy 5-6%-os emelkedőnél már nem ég az izom a felső combon a térdem felett. 8-10% között párszáz méter után le kell szállnom. Csobánkán a kanyarig ment, Pmarót felől az utolsó 300 m-t nem tudtam megtenni a nyeregig tegnap, ráadásul ott még kisebb jégbordák is voltak. Kb. a 2/3-3/4 a hosszabb távú teljesítményem, mint az országútin, a nagyon rövid távú, meg olyan 50%. Ráadásul pár elfogadható év után az oútin is lecsúsztam az átlag amatőr szintjére, sztem most max 160-170 wattaot tudok csak 1 órán keresztül, ami azért gyengusz.
Hát úgy, hogy bejártam Mo. összes települését, s ahová korábban sem a munkám vagy mezei tevékenységeim, sem a gyalogtúrázás során nem jutottam el, sőt az OKK ajánlott útvonalán tett tekerésem során sem érintettem, na oda elmentem vagy csak simán autóval, vagy úgy, hogy autóval odafelé kígyóként "végigtekeredtem" pár addig nem érintett településen, majd ott megtettem bringával egy 50-120 km-es kört (nyilván kisebb kitérőkkel) szintén főleg addig be nem járt településeken, végül autóval hazajöttem egy másik nyomvonalon tekeregve.
Szóval kár, hogy nem jegyzeteltem, mert az utolsó kb 1500 települést valamikor 2013-2014-ben érintettem, azaz nem volt olyan régen.
Tehát ha szembe behajtok, akkor át kellene vágnom két sávon is szembejövő autók között? Annál még a szembe tekerés is biztonságosabb...
Való igaz, valamikor a kiegyezés környékén még látszott a felfestés ami átvezetett a kerékpárútra. Mostanra nyoma sincs, de szó szerint, ahogy a guglimapszon látható is. Így elég fura, hogy ott a tábla, hogy behajthatok, aztán az egyszeri kerékpáros meg találja ki, hogy akkor most mi is van?
Még egy tipp és egy kis kompromisszum, hogy ne kelljen Fajszig sem kocsikázni:
Az 51-esen Solt és Dunapataj között évekkel ezelőtt kiváltották a töltéskoronán vezetett autóutat egy mellete futó úttal, és a régi út aszfaltozását feljavítva a gátat kerékpárúttá tették. _Elmondásokból_ és kocsiból, buszból saját szemmel látva úgy tudom, jó minőségű, viszont csak Dunapatajig aszfaltos, onnan a Duna vonalát követve, egy jó nagy kanyart téve Fajszig murvás/földes felületű. Dunapatajnál ki lehet menni az 51-esre, ami bár forgalmas, de most már jó minőségű, vagy lehet menni a kis forgalmú, de szintén kerülőt jelentő 5106-oson, ami minőségileg nagyjából olyan lehet, mintha római kori mozaikokon próbálnál bringázni. Vagy rosszabb.
Az autóutak valóban pocsékok arrafelé, de én kimondottan a bal parti Duna-töltést és az 55-ös menti új kerékpárutat ajánlottam! Ha átkeverednél a Dunántúlra, arra figyelj, hogy a jobb parti töltés Pörböly és a Sió-torkolat között nem a tükörsimaságáról híres, attól északra, a Szent László-hídtól viszont nem rossz, kár, hogy csak Domboriig tart az aszfaltozás, utána murvás szekérút megy jódarabig.
(Hogy kerültél Homokmégyre? Sokan azt sem tudják, van ilyen falu. Azt még csak-csak értik, hogy Homok, de mi az a Négy??? :-) )
Még annyi tapasztalatot megosztok, hogy az országútizás után először kicsit félelmetes volt a rekumbens, no nem önmagában az rányíthatóság, hanem a Bp. közeli iszonyat forgalomban. Aztán leesett, hogy csak azért, mert a nagyforgalmú utakon szinte mindig a kis visszapillantót néztem. Erről már félig leszoktam, s azóta nincs para. De azért egy tekerhető jó padka mindig megnyugtat, mert az "állva ülő" bringához képest a fekvőnél kisebb a testtel irányíthatóság, azaz egy váratlan gödör vagy szélbefújás miatt kacskaringót nehezebb megfognom. Egyelőre.
Köszi a részletes leírást, de ezeket mondjuk elég jól ismerem. Pomázi vagyok, bár a 2. pontban lévő nagykör Zsámbék-Érd szakaszán már elég régen jártam. Nekem úgy rémlett, hogy az 1-es keresztezése után már nem olyan jó az út.
Másfelől bár tudom, hogy elég gyenge minőségűek az útjaink, az azért ultragáz, ha ezeket az utakat nevezzük csúcsminőségűnek. Mondjuk azt, hogy ezek nem a szégyen kategóriába tartoznak, lehet rajtuk élvezni a bringázást. Illetve pár kilométer ezeken belül is gond. Pl hiába van egy másik kedvence köröm Pomázról, ami Nagytarcs-Pécel után Maglód-Üllő- stb irányába visz, a Pécel utáni pár kilométertől elmegy a kedvem.
Illetve sajnos ezeket az utakat már nagyon unom, ezért is vagyok hajlandó akár autóba is vágni magamat.
Az eddigi tapasztalatom az, hogy van az országban néhány megdöbbentően jó útszakasz, de a legtöbbször ezek rövidebbek mint 10 km (zsámbok-kóka vagy Zsámbok-Dány ???), s a folytatásban visszaadod (vagy visszakapod, nézőpont kérdése) azt, amit ezen a max 10 km-en kaptál (adtál).
A Galgamácsa felé vezető emelkedő az jó kis játék, valóban.
Köszi, na pont ilyen tippekre vágytam. S nem az orgazmus miatt. :-)
Amúgy jártam errefelé is pár éve, pontosabban kicsit északra, egy Homokmégy-Foktő-Dunapataj-Hmégy körön, illetve kicsit délebbre, Baja-Duna töltése-Homorúd-Hercegszántó-Baja körökön, de valahogy az nem maradt meg, hogy hű de milyen jó utak lennének errefelé.
Szerintem a Tisza-tó körüli kerékpárút nagyobb része is elég jó, ha hajlandó vagy némi kompromisszumra. Kisköre környékén, ill. Kiskörétől északra a keleti parton van egy-két rövidebb rettenetes szakasz, de a 65 km-es kör nagyobb része jó, a Poroszló–Tiszafüred szakaszt is nemrég hozták rendbe, ahol 2019-ig még közúton kell haladni.