Mentem egy kört itt környékben, aki látott biztos hülyének nézett, hogy össze-vissza fékezgetek :) Úgy néz ki működik minden, próbáltam tempomatot is, esp kapcsolóra is jelez. Nincs hibaüzenet, úgyhogy autózgatunk tovább :)
Szerintem semennyire nem szereti ezt az ólomsavas. Sok értelme van ennek a smart rendszernek ha az olcsó akkut kinyírja és drágább kell bele..
Ezt írták rá amúgy máshol Renault topikban:
"Ahogy forceberg kolléga írta, ki kell kapcsolni ezt "Energy Smart Management" cuccot, vagy AGM akku kell bele.
Ha nem kapcsolod ki és sima akkut raksz bele, akkor azok JÓ esetben 2-3 éven belül kipurcannak.
Én sem tudtam erről a remek "feature"-ről, így 2db minőségi akkut nyírtam ki, mindkettő 2-2 évet bírt, aztán forceberg kolléga felvilágosított, erről a rendszerről."
Ezt a kisüt/feltölt dolgot nem tudom mennyire szeretik az ólom/savas aksik. Szerintem egy villamosságszerelőt kérdezz meg a dologról, vagy akun lévő matrica és feliratok alapján keresgélj. A márkaszerviz mindig sokkal drágább.
Most nézem, ezekbe valami efb akkut kell tenni. Ez már nekem nagyon új :)
Annyit tudok, hogy ha a generátortól megy egy oldható csatis kábel az akksi felé az ilyen smart vezérelt.. Nekem úgy látom h megy. Én még sosem mértem ki, de állitólag ez nem folyton tölt.. majd meglesem tüzetesebben ha hazaérek.
Szóval kicsomagoltam a kockát, hogy hozzáférjek. Két kábelköteg van a bolygatott területen, az egyik a kockáé, hosszú téglalap alakú, és a tartón egy kocka alakú, hűtőbordás valami. Nekem a kockára menő csati záró szerkezete kicsit szét van töredezve, de rögzít rendesen, csak segíteni kell neki :) levettem mind a kettő csatlakozót, kapott egy kis kontakt sprét, gondosan összenyomtam őket, és megtörtént a csoda :) Az összes nemkívánatos jelzőlámpa elaludt, és nincs új hibaüzenet sem :) És megjött a 0 a két vízszintes vonal helyett :)
Ezt a smart töltés dolgot nem ismerem, nem vagyok villamosság szerelő:) A képen a fő biztosítékok vannak az akkusarura rögzítve, és szétosztva különböző körökre.
Köszi az infókat! A bárdiautó lesz esetleg az említett cég?
Kaptam egy olyan infót másik fórumon, hogy a Smart rendszerrel elláttott generátorok nem feltétlenül folyamatosan töltik az akksit, hanem sokszor hagyják merülni és utána nagyobb áramerősséggel megtolja, ezért érdemes lehet ilyen kocsihoz drágább AGM-es akksit venni, vagy sima akku mellett ezt a funkciót kiiratni. Ezt nem tudom hol lehetne kiiktatni, de szerintetek lehet tényleg létjogosultsága?
Az én kocsim 2013 2.0dci, nem start-stop-os, de ilyen plusz kütyük valóban vannak a pozitívon, és a negativ saruhoz is megy valami plusz kábel, így szinte biztos, h ez is smart vezérelt..
A fiam egy alkatrészes cégnél dolgozik, én most mind a két autóban az ő sajátmárkásukat használom. A régebbi az több mint 4 éves, a nyáron a rönóba is azt hozott. Alig több mint a varta félár.
Egy előnye volt mondjuk ennek a Banner akksimnak, hogy nem hirtelen halálozott el mint a motoromban a Yuasa, hanem adott előjeleket, és még úgy ahogy beindult párszor a minusz 4-5 fokban is. Egyszer a Xiaomi zsebbika húzott ki mondjuk a pácból, most abból fogok a másik kocsiba is tenni egyet.
Elvileg azzal nincs gond, tölt rendesen. A gyári első akku kerek 8 évet kibírt, a Banner ami váltotta az kb. 3 után megkotlott.
Amúgy ahogy nézem az utóbbi 3 évben akkufronton is komoly infláció volt, a Banner ami anno 26.5k volt most 42ezer, Varta és Exide mondjuk nem sokkal több, úgyhogy akkor sztem egy Varta lesz a befutó, köszi!
Töröltem a hibakódokat, de a lámpák nem aludtak el. A mind a 4 keréken csináltattam munkahenger tesztet, a motor megy. És a műszerfalon világít az esp, abs, és a kézifék visszajelző lámpa. Mentünk vele egy kört, megfékeztem néhányszor keményen, de szerintem csúszott minden kerék, és nem dolgozott az abs. Az opelemnél érzem a talpamon ahogy visszadolgozik a fék, ennél nem. Nem emlékszem előtte milyen volt, mert nem nagyon kellett ilyeneket fékeznem. A km óra sebesség helyett csak két vízszintes vonal van.
Úgy néz ki a 2.0dci IV-esemben haldoklik az akku. Megkérdeztem a Renault-nál, a gyári akku 82ezer ft lenne 3 év garival.. Csak én emlékszem úgy, hogy ez 2-3 éve még vállalható áron volt, kb. olyan 40ezer alatt?
Ennyiért viszont biztosan nem veszem meg. Exide ajánlott lehet helyette vagy esetleg másik tipust vegyek? Nem SOS, de egy két héten belül meg kéne vennem.
Nem tudom. Nem fékeztem meg, gondoltam menet közben beáll a rendszer, tévedtem :( Visszatettem az akkusarut, nem változott semmi, sajnos. hétfőn már rá tudom tenni a műszert, aztán megmondja. Mondjuk be nem indítottam a garázsban, csak vártom a csodát :)
Az ABS kockán motort cseréltem :) Tavaly kigyulladtak az ABS/ESP, és szerviz visszajelző lámpák. Akkor néztem hibakódot, szivattyú motor hiba. Fék volt, nem tiltott, úgyhogy halogattam, a javítást. A héten volt időm, fent a helyén kicseréltem a motort, egy korábban levett kockának a motorját tettem fel. Számra azonos, erre a típusra való. Nem tudtam törölni a hibakódokat, mert nincs itthon a laptopom, majd a jövő héten. Tegnap mentünk egy kört, szerviz felirat nem világít, ellenben a leírtak nem működnek. Most levettem az akkusarut, hátha elfelejti a múltat :)
A levett motort próbáltam megpörgetni akkuról de nem ment, szétszedtem, a szénkefetartó el van oxidálódva valamitől amit felraktam az ment mindkét irányba.
Ha nem javul akkor csere lesz :( De csak tavasszal, mert a garázsba nincs akkora hely, hogy körbe tudjam légteleníteni :(