Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Canek Creative Commons License 2024.02.02 0 0 50130

Nekem is meghalt 2 évet még nem töltötte be. Nekem többet nem kell Banner.

gabocsiga Creative Commons License 2024.02.02 0 0 50129

Banner pontosan 1,5 évet élt...

Előzmény: kroni1 (50111)
Frankie64 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 50128

Mentem egy kört itt környékben, aki látott biztos hülyének nézett, hogy össze-vissza fékezgetek :) Úgy néz ki működik minden, próbáltam tempomatot is, esp kapcsolóra is jelez. Nincs hibaüzenet, úgyhogy autózgatunk tovább :)

Előzmény: Frankie64 (50127)
Frankie64 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 50127

Remélem nem az első döccenőig tart az öröm :)

Előzmény: SajtFondue (50125)
Frankie64 Creative Commons License 2024.01.26 0 0 50126

Az enyém 2004-s, 2.2 dci. Abban nincsenek ilyenek :) 

Előzmény: kroni1 (50124)
SajtFondue Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50125

Egy gonddal kevesebb :-D

Előzmény: Frankie64 (50120)
kroni1 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50124

Szerintem semennyire nem szereti ezt az ólomsavas. Sok értelme van ennek a smart rendszernek ha az olcsó akkut kinyírja és drágább kell bele.. 

 

Ezt írták rá amúgy máshol Renault topikban:

 

"Ahogy forceberg kolléga írta, ki kell kapcsolni ezt "Energy Smart Management" cuccot, vagy AGM akku kell bele.

Ha nem kapcsolod ki és sima akkut raksz bele, akkor azok JÓ esetben 2-3 éven belül kipurcannak.

Én sem tudtam erről a remek "feature"-ről, így 2db minőségi akkut nyírtam ki, mindkettő 2-2 évet bírt, aztán forceberg kolléga felvilágosított, erről a rendszerről."

Előzmény: Frankie64 (50122)
Frankie64 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50123

Ezt benéztem, valamiért '18-s évjáratot néztem. Mindegy :) itt tudsz jármű kód alapján megfelelőt keresni. 

Előzmény: Frankie64 (50122)
Frankie64 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50122

Ezt a kisüt/feltölt dolgot nem tudom mennyire szeretik az ólom/savas aksik. Szerintem egy villamosságszerelőt kérdezz meg a dologról, vagy akun lévő matrica és feliratok alapján keresgélj. A márkaszerviz mindig sokkal drágább. 

Most nézem, ezekbe valami efb akkut kell tenni. Ez már nekem nagyon új :) 

Itt találsz párat: Akkumulátor mert RENAULT Espace V (JR) 2.0 Blue dCi 160 (JRAM) (118 KW / 160 LE) Dízel (rexbo.hu)

 

Előzmény: kroni1 (50121)
kroni1 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50121

Köszi az infót!

 

Annyit tudok, hogy ha a generátortól megy egy oldható csatis kábel az akksi felé az ilyen smart vezérelt.. Nekem úgy látom h megy. Én még sosem mértem ki, de állitólag ez nem folyton tölt.. majd meglesem tüzetesebben ha hazaérek.

Előzmény: Frankie64 (50119)
Frankie64 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50120

Szóval kicsomagoltam a kockát, hogy hozzáférjek. Két kábelköteg van a bolygatott területen, az egyik a kockáé, hosszú téglalap alakú, és a tartón egy kocka alakú, hűtőbordás valami. Nekem a kockára menő csati záró szerkezete kicsit szét van töredezve, de rögzít rendesen, csak segíteni kell neki :) levettem mind a kettő csatlakozót, kapott egy kis kontakt sprét, gondosan összenyomtam őket, és megtörtént a csoda :) Az összes nemkívánatos jelzőlámpa elaludt, és nincs új hibaüzenet sem :) És megjött a 0 a két vízszintes vonal helyett :)

Szóval úgy néz ki bódottcság van :) 

Előzmény: SajtFondue (50113)
Frankie64 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50119

Ezt a smart töltés dolgot nem ismerem, nem vagyok villamosság szerelő:) A képen a fő biztosítékok vannak az akkusarura rögzítve, és szétosztva különböző körökre.

Előzmény: kroni1 (50117)
Frankie64 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50118

Nem :) Autonetes a gyerek, qwp az aksi. Nekem a rönóban ilyen van: QWP Akkumulátor 95Ah Jobb+ WEP5950 (akkuapu.hu)

 

Mondjuk a nyáron mikor cseréltem, 38e volt nekem. 

Előtte magnum volt, de elfáradt. A csónakhoz bannert használok, munka  aksit, 105 ah-t. Az is 7-8 éves már, de még egy-két napot kibír :)

Előzmény: kroni1 (50117)
kroni1 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50117

Köszi az infókat! A bárdiautó lesz esetleg az említett cég?

 

Kaptam egy olyan infót másik fórumon, hogy a Smart rendszerrel elláttott generátorok nem feltétlenül folyamatosan töltik az akksit, hanem sokszor hagyják merülni és utána nagyobb áramerősséggel megtolja, ezért érdemes lehet ilyen kocsihoz drágább AGM-es akksit venni, vagy sima akku mellett ezt a funkciót kiiratni. Ezt nem tudom hol lehetne kiiktatni, de szerintetek lehet tényleg létjogosultsága?

 

Az én kocsim 2013 2.0dci, nem start-stop-os, de ilyen plusz kütyük valóban vannak a pozitívon, és a negativ saruhoz is megy valami plusz kábel, így szinte biztos, h ez is smart vezérelt..

Előzmény: Frankie64 (50115)
Frankie64 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50116

Már felemeltem, levettem a kereket, visszaszedem a burkolatot, megmozgatom a csatlakozókat, hátha történik valami :) 

Előzmény: SajtFondue (50113)
Frankie64 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50115

A fiam egy alkatrészes cégnél dolgozik, én most mind a két autóban az ő sajátmárkásukat használom. A régebbi az több mint 4 éves, a nyáron a rönóba is azt hozott. Alig több mint a varta félár. 

Előzmény: kroni1 (50111)
SajtFondue Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50114

Én is ilyesmit vennék. A másik autómban is pont most cseréltem, és egy Varta került bele.

Előzmény: Frankie64 (50109)
SajtFondue Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50113

Sajnos nincs ötletem, bár nem vagyok a legnagyobb szaki :-)

Előzmény: Frankie64 (50108)
020205 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50112

Sajnos ugyanolyan hulladék mindegyik, nem véletlen, hogy néhány éve már csak 1 év garancia van mindre.

Előzmény: kroni1 (50110)
kroni1 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 50111

Egy előnye volt mondjuk ennek a Banner akksimnak, hogy nem hirtelen halálozott el mint a motoromban a Yuasa, hanem adott előjeleket, és még úgy ahogy beindult párszor a minusz 4-5 fokban is. Egyszer a Xiaomi zsebbika húzott ki mondjuk a pácból, most abból fogok a másik kocsiba is tenni egyet.

kroni1 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 50110

Elvileg azzal nincs gond, tölt rendesen. A gyári első akku kerek 8 évet kibírt, a Banner ami váltotta az kb. 3 után megkotlott. 

 

Amúgy ahogy nézem az utóbbi 3 évben akkufronton is komoly infláció volt, a Banner ami anno 26.5k volt most 42ezer, Varta és Exide mondjuk nem sokkal több, úgyhogy akkor sztem egy Varta lesz a befutó, köszi!

Előzmény: Frankie64 (50109)
Frankie64 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 50109

Üdv!

Szerintem egy varta, vagy egy bosch akksit belepattintasz, és 5-6 évig nem lesz semmi gondod, ha a töltés rendben van. 

 

Előzmény: kroni1 (50107)
Frankie64 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 50108

Üdv!

Töröltem a hibakódokat, de a lámpák nem aludtak el. A mind a 4 keréken csináltattam munkahenger tesztet, a motor megy. És a műszerfalon világít  az esp, abs, és a kézifék visszajelző lámpa. Mentünk vele egy kört, megfékeztem néhányszor keményen, de szerintem csúszott minden kerék, és nem dolgozott az abs. Az opelemnél érzem a talpamon ahogy visszadolgozik a fék, ennél nem. Nem emlékszem előtte milyen volt, mert nem nagyon kellett ilyeneket fékeznem. A km óra sebesség helyett csak két vízszintes vonal van.

Van valami tipped?

Előre is köszi!      

Előzmény: SajtFondue (50105)
kroni1 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 50107

Úgy néz ki a 2.0dci IV-esemben haldoklik az akku. Megkérdeztem a Renault-nál, a gyári akku 82ezer ft lenne 3 év garival.. Csak én emlékszem úgy, hogy ez 2-3 éve még vállalható áron volt, kb. olyan 40ezer alatt?

 

Ennyiért viszont biztosan nem veszem meg.  Exide ajánlott lehet helyette vagy esetleg másik tipust vegyek? Nem SOS, de egy két héten belül meg kéne vennem.

 

 

Frankie64 Creative Commons License 2024.01.20 0 0 50106

Hétfőn már meg tudom nézni a rönolinkes kütyüvel, aztán meglátom mit mond. Addig már nem foglalkozok vele.

Jó hétvégét mindenkinek! 

Előzmény: SajtFondue (50105)
SajtFondue Creative Commons License 2024.01.20 0 0 50105

Most vannak elég hidegek, valami csúszós úton ki tudnád próbálni.

Frankie64 Creative Commons License 2024.01.19 0 0 50104

Üdv!

Nem tudom. Nem fékeztem meg, gondoltam menet közben beáll a rendszer, tévedtem :( Visszatettem az akkusarut, nem változott semmi, sajnos. hétfőn már rá tudom tenni a műszert, aztán megmondja. Mondjuk be nem indítottam a garázsban, csak vártom a csodát :) 

Előzmény: SajtFondue (50103)
SajtFondue Creative Commons License 2024.01.19 0 0 50103

De az ABS müködik?

Frankie64 Creative Commons License 2024.01.19 0 0 50102

Az ABS kockán motort cseréltem :) Tavaly kigyulladtak az ABS/ESP, és szerviz visszajelző lámpák. Akkor néztem hibakódot, szivattyú motor hiba. Fék volt, nem tiltott, úgyhogy halogattam, a javítást. A héten volt időm, fent a helyén kicseréltem a motort, egy korábban levett kockának a motorját tettem fel. Számra azonos, erre a típusra való. Nem tudtam törölni a hibakódokat, mert nincs itthon a laptopom, majd a jövő héten. Tegnap mentünk egy kört, szerviz felirat nem világít, ellenben a leírtak nem működnek. Most levettem az akkusarut, hátha elfelejti a múltat :) 

A levett motort próbáltam megpörgetni akkuról de nem ment, szétszedtem, a szénkefetartó el van oxidálódva valamitől  amit felraktam az ment mindkét irányba. 

Ha nem javul akkor csere lesz :( De csak tavasszal, mert a garázsba nincs akkora hely, hogy körbe tudjam légteleníteni :(

Előzmény: SajtFondue (50101)
SajtFondue Creative Commons License 2024.01.19 0 0 50101

Mit piszkáltál mielőtt mindez elment?

Előzmény: Frankie64 (50100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!