Azért egy kicsit nézzetek már a másik oldalra is. Nem azt mondom, hogy így kell kezdeni, de engedtessék már meg, ha én 5 percen belül fizetek, akkor elvárjam, hogy amilyen hamar csak lehet, adja postára a csomagot. Ne üljön a pénzemen, ami nem ritkán nekem nem 2 forint. És azért a legtöbb eladó tényleg gyorsan postáz. Viszont ha mégis van valami gubanc, akkor kommunikáljon, jelezze, ha nincs raktáron, vagy valami közbejött, emberek vagyunk, és teljesen más a gyerek fekvése, ha tudom a késedelem okát. A legjobb, ha ő maga jelzi, nem megvárva az én levelemet, hogy ez és ez van, és előreláthatólag ekkor tudja postára adni. Ha adatot szeretne egyeztetni, akkor tegye azt. Csak lássam, hogy ő is azon van, hogy minél simábban menjenek a dolgok. A legrosszabb, amikor egyáltalán nem reagál a levélre, illetve hadovázik, hogy feladta, holott nem. ekkor azért a bizalmam megrendül. Szerintem őszinte, tiszta beszéddel el lehet kerülni a "fenyegetőzést".
jól rémlik, és 60 Hz az itteni 50 Hz helyett, és a videonormák is eltérnek (NSTC az itteni PAL helyett) ha számítógépes monitor, akkor ez utóbbi persze mindegy (hacsak nincs videobemenete is), a tápegység pedig többnyire már vagy átkapcsolható más feszültségre, vagy univerzálisan, magától alkalmazkodik 100-240V között
inkább arra céloztam, h egy monitor esetén elég nagy a szállítási költség, a garancia pedig fontos lenne, mert a viszonylag könnyen meghibásodó eszközök közé tartozik az árkülönbség pedig nem akkora, h így is megérje messziről hozatni
Sajnos, nem "csalódtam" az Ebayben, az angol nyelvű linken látom, hogy "holnapra itt legyen a csomagom, különben beszúrom a negatívot" nem tartozik a szankcinálható fenyegetések közé :-(
De mindenesetre nagyon hasznos infó, jó erről is tudni.
Köszönöm a gyors választ Tusi74! Nagyon sokat segítettél nekem! Ezer hála!
Már csak egyetlen kérdésem van! Ez Internetvilággal le lehet beszélni azt, hogy ne a csomag valódi értékét tüntessék fel, hanem mondjuk 80-90 dollár körülit, hogy a vámon átmenjen? Egy monitorrol van szó. De sima nem figyelem felekeltő karton dobozban van. Vagy érdemes esetleg a dobozt is belehelyezni egy másikba, ne derüljön ki mi is az? Vagy a vámon tojnak rá mi van benne, ha látják hogy 80-90 dollár értékű a csomag?
Nemtom neked volt-e tapasztalatod, de US postal küldik? Úgy tudom ezzel lehet legjobban megúszni a vámot.
Nahh még ezen információra van szükségem. Előre is nagyon szépen köszönöm a választ.
Egy nagyon érdekes helyzet állt elő, és kéne egy kis segítség. A helyzet az, hogy kinéztem egy terméket az amerikai ebay-en amit csak 2 emberke árul. De nem postáznak Magyarországra.
Az a baj hogy ott lehet kapni nagyon olcsón a terméket, tehát ott érné csak meg megvenni.
A kérdésem az hogy van itt valaki aki szokott vállalni olyat hogy az amerikai ismerőséhez kerülnek az áruk és ő küldei ide ajándékként? Vannak ilyenek akik ezzel foglalkoznak? Nagyon örülnék ha tudna ebben nekem segíteni valaki olyan aki megbízható, tényleg hálás lennék érte.
Kérlek titeket segítsetek nekem. Előre is köszönöm.
Akkor elnézést a téves információért. Én nem próbáltam le, hanem amikor sokallottam a Hermes-es szállítást, akkor felhívtam jobb híján a magyar DPD-t, és ott mondta a csaj, hogy máskor úgy csináljam. Nekem sem volt számom, csak amikor a dobozról bemásoltam a DPD-s tracking-ba, akkor működött.
Ez volt utólag az útja a Hermes-es csomagomnak a DPD-s számmal nézve. 27.04.2007 18:27 0160 Raunheim (DE) felvétel HU • 2330 • 0660 101
03.05.2007 06:03 1640 Budapest (HU) beérkezo HU • 2330 • 1640 101
03.05.2007 06:03 0066 Budapest (HU) hub leolvasás HU • 2330 • 1640 101
03.05.2007 06:47 1640 Budapest (HU) 0372 kézbesítésre kész HU • 2330 • 1640 101
A hermes-es egyszerűen nem ér semmit. 27-e óta, ami pontosan megegyezik a DPD-s kezdéssel az van kiírva, hogy aktuális információk hamarosan. Egébként a Hermes-esek nagyon kedves maileket tudnak írni, de alapjában véve Magyarországra bonyodalmasabb, mint a DPD
Apuci-anyuci: Ez csak egyetlen példa volt, gondolkodtam, hogy leírjam-e egyáltalán, mert mindenki esete egyedi. :-)
Amúgy ha én sokezres eladót látok, akkor számítok a levelezési problémákra, mert tisztában vagyok vele, hogy ekkora rendelésmennyiségnél, elég nehézkes minden egyes vevővel kommunikálni.
A te oldaladról is érthető a dolog, de szerencsére már nem ebben az anyuci-apuci korban vagyok, minden az én nevemen van, Ebay reg, PayPal. Én 5 perc és fizetek, oda van írva a terméklapra, hogy 24 órán belül küldi, aztán könyörgök neki a tracking számért, és mi derül ki? Még fel sem adta. Na ekkor sajnos már előfordult, hogy kilátásba helyeztem a negatívot.
Saját statisztikám. Az angolok-írek azonnal postáznak, a németek többet variálnak, nem komálják a Paypalt stb.
Meg a legutolsó esetem. 9000 feletti eladó, minden pozitívja "schnelle lieferung". Mind mind némettől. 16 negája, ami aukció még látszik, mindenütt ki akarta fizetettni a PayPal díját. Beállítja országról országra a szállítási díjat, tehát az Ungarn-ra állítással, elvileg a Pay Now gombbal azonnal lehet fizetni. Mégis odaírja a terméklapra, hogy a nemzetközi licitálók kérdezzenek a szállításról. Én meg úgy voltam vele, be volt állítva, akkor mit kérdezgessek. Ki is fizettem azonnal, aztán persze ment a szállítással a huzavona. Az minden volt, csak nem 24 óra. Gondolom, ha "kérdeztem" volna a szállításról, már nem annyi lett volna, mint amennyit beállított, csak ugye ez nem terhelhető hivatalosan a vevőre. Ezért nem írja ki az Ebay-re. Aztán, a termék feladása úgy ment, mintha a fogát húzták volna. Ehhez képest az angolok-írek mindig "pöccre" postáznak.
Azért jó a fórum, mert itt mind a két oldal beleláthat a másik fejébe :-)
Én főleg eladó vagyok, engem az szokott bosszantani, amikor a vevők nem olvassák rendesen el a leírást, vagy a leveleimet. Gyakran előfordul, hogy az Ebayen és a Paypalon két különböző név és cím szerepel - gyerek regisztrál Ebayen, szülőké a Paypal számla pl. Mindent regisztrálva küldök, ezért nekem pontos név és cím kell, ki az aki majd átveszi a cuccot. Van hogy egy-két hétig könyörgök, mire megkapom és mehetek a postára. Na most ezután a nagyokos 4 nappal elkezdi rázni a csengőt, hogy ő már két-három hete vár az árura, hol van, és azonnal, különben olyan negatívot kapok, hogy leszárad a fejem, a pénzét pedig azonnal adjam vissza.
Ha rossz vége van a sztorinak, akkor visszamegy a pénz, az árut is megkapja, mert visszahívni nem tudom, plusz még egy jogtalan negatívot is beszedtem. Engem nem boldogít, hogy adok a vevőnek egy negatívot, mert nem ez a célom, s nekem úgyis többet árt a negatív.
Ez engem is érdekelne, mert már én is fenygetőztem negatívval. Zsarolni még nem zsaroltam, de ha én 5 percen belül fizetek Paypal-on keresztül, akkor 1 hét múlva ne variáljon még a feladással, hanem adja fel. És sajnos hamar felfut a vér a fejemben. Tényleg ezért kizárhatnak???
Halihó Eladó, itt vagy még a közelben? ;-) Ha jól emlékszem, te említetted, hogy a negatívval való fenyegetőzés, zsarolás azonnali kizárást von maga után. Átbogarásztam a szabályzat jelentős részét, de nem találtam meg. Tudnál egy linket adni, túl vaksi vagyok sajna...
Ha más is tudja a választ, akkor ne fogja magát vissza kérem :-)
Szerintetek, hogy lehet tudomására hozni a lehető legfinomabban az Ebay-es partnernek, hogy ő is értékeljen? Nekem még olyan kevés pontom van (7), és annyira igyekszem mindent nagyon precízen pontosan csinálni, és úgy örülnék, ha ez a pontjaim számán is látszana.
shippingnél kis kék kérdőjelre kattintva felnyiló buborékban hide optionsra kattintva, a szállitási résznél a 3-ból a 3. at választd, worldwide, és márkész is.
vagy mint egy másik kolléga találja jobb felül hide options, akkor mindennek látod a beállitásait, és abban kell külön a shippingre keresni, de ugyanaz a menü. nem olyan komplikált mint leirni :)
Ma sokat tanultam, a szállításról, konkrétan a Hermesről, gondoltam megosztom veletek. A Hermes-es csomagot Magyarországra a DPD szállítja, és most itt a ragnak sok szerepe van. Ugyanis már Németországon belül is a DPD szállítja. A Hermes azonnal átadja a DPD-nek még Németországon belül a csomagot, és a DPD ad neki egy tracking számot. És a DPD oldalán ugyanúgy követheted a csomagot, mintha DPD-s lenne. Hiába könyörgi ki valaki a Hermes-es számot az eladótól, azzal csak annyit tud tenni, hogy ír a Hermes ügyfélszolgálatának, hogy a kapott Hermes azonosító alapján adják meg a kapott DPD számot.
Erre ma egy magyar DPD-s nagyon segítőkész hülgy hívta fel a figyelmem, és ma, amikor megkaptam a csomagom, a dobozon valóban 2 db. matrica volt, egy Hermes-es és egy DPD-s. A DPD-sen levő számot beütöttem a DPD oldalán levő követőbe, és láss csodát ott volt, hogy már a feladás napjától a DPD kezeli a csomagom.
Viszont, így, hogy ez nem volt a kezembe, a DPD rá tud keresni a csomagra irányítószám alapján is, feltéve, ha a csomag már Magyarországon van.
valaki segítsen már rajtam, hogy van az angolul hogy "mikor adtad postára?" ?
Meg esetleg az, hogy ha ráér nézzen már utána a küldeménynek ott ahol feladta. Ezt is csak németül tudom, ha valakinek esetleg egyszer szüksége lenne rá itt van: Könntest Du vielleicht, wenn Du Zeit hast, noch einmal dort nachfragen, wo Du sie aufgegeben hast?