Hali!
na megint elokerultem 1 kicsit :))
gomesf ajanlatom a gumira: Goodrich MT 33*9,5 R15 mar ha lesz egyaltalan, mert eleg nehezkessen szallitjak :(( de ennel magasabb es keskenyebb gumit nehezen talalsz...
mas tipusbol ne is keresd ezt a meretet, mert csak a goodrich gyartja...
az AT-s gumirol lebeszellek, illetve nagyon jo, ha tartasz mellete 1 MT-s gumit is amivel sarat gyurni jarsz :))
CJ7 igazad van a 33*12,5 R15 nel valoban jobb ay 1 el kisebb AT -s (33*12,5 nagyon szeles)
CCJ-100.EGy pár héten belül szervezhetünk egy újabb topic homokozást,de február 25.én,lesz Mohácson a busójárás,arra el akarok menni, akit érdekel jöjjön.Lehetne sétálni beszélgetni.
koszi a gumis infokat.Doki,NLQ egy Pest kornyeki
tura hetvegen?Ti biztos tudtok egy-2 jo helyet.
Udv Nivaskarcsi tuti volt a Bakony mikor megyunk
legkozelebb?
niváskarcsi
Valamikor földmérőként dolgoztam akkor történt. Kitűztük a földet lekaróztuk, aztán jön a paraszt, hogy az a határ amit mi kitűztünk az nem jó, az arréb van pár méterrel, mert ő addig szokott szántani. Tovább nem is tudott volna, mert egy mély árok volt. A térkép szerint ott egy út van(volt). Nagy veszekedés, majd egy kicsit távolabb az út folytatását is megtaláltuk a szomszéd telek mellet gazzal benőve amit a tulaj nem tudott megközeliteni, mert az utat a szomszédja még az Árpád-ház uralkodása idején sáját földjének nyilvánított és beszántott.Tehát az útjog lehet, hogy örök, de az utat két perc alatt el lehet tüntetni.
Bocs, hogy hosszú volt és nem is nagyon tartozik ide.
Dokia,Hány kiló a gipszed?
Alfred,Én is kb így gondolom az erdei autózást,ne tedd azt amit te sem szeretnél,hogy tegyenek veled,ez a mottóm.A parasztok mindig elfelejtik,az útjog örök,ha megveszel egy területet és azon út van nincs jogod elzárni,tűrnöd kell a hasztnálatát.Igaz ha újra elvadul akkor már nem út és belehet szántani, ezért sokszor elárkolják vagy fát döntenek rá.
225/75, de mivel komplett kerék, a régi fellnikre tudok venni fenyô-mintás Papp-gumit! (viszont arra még gyűjteni kell... )c:
Ha a jövô 7en esik, 7végén mehetnénk sarat dagasztani!
Még valami. Valamikor régen a településeket csak - mai szemmel nézve - földutak kötötték össze. Idővel az országos fontosságú utakat az adott koroknak megfelelően korszerűsitették, de mindig maradtak utak, amikhez nem nyúltak. Néhány éve még lovaskocsival használták ezeket a kisforgalmú falvak közötti utakat, de ma, autóval már a helyiek is inkább kerülnek, mintsem a porban-sárban autózzanak.
Ezek az utak tehát eltűnnek, a parasztok előszeretettel beszántják, aztán pofáznak, ha valaki mégis végigmegy rajtuk. Ugyan ez vonatkozik sokszor az erdőkre. Ha az 1-es út vág ketté egy erdőt, fel sem merül senkiben, hogy az "erdőben" autózik, de ha hérom kilométerrel arrébb két kistelepülést öszekötő, alighasznált, valaha makadám úton mész, rögtön nagy a fölháborodás.
Igen, én is ezt tartom be, annyi megszorítással, hogy a nem szabványos :-) sorompóval védett utakat is kerülöm, függetlenül atól, hogy nyitva van vagy se.
Erdei út.
Nekem az a koncepcióm, hogy a KRESZt tartom be.
A KRESZ szerint mindenhova behajthatsz, ahová nem tilos. A magánútra is, ha az meg van nyitva a közforgalom előtt. A megnyitottságot az jelzi, hogy nem tiltja semmi a behajtást. A magánútra való behajtás tilalmát behajtani tilos tábla, fekete-fehér sráfozású sorompó, illetve egyéb szöveges tiltótábla jelezheti.
Ha ezek a táblák nincsenek kint, illetve a sorompó föl van nyitva be szabad hajtani. A praktikum azonban azt diktálja, hogy a sorompóval védett útvonalat akkor is kerülni érdemes, ha a sorompó nyitva van.
Tehát, ha nincs sorompó, nincs tiltó tábla az útra be lehet hajtani, és az _úton_ végig lehet menni.
Ha azonban lekanyarodsz az útról, és a bokrok között törsz utat magadnak, akkor nem tudom mi mindent lehet rádhúzni.
Most, hogy a Földmővelődési és Vidékfejlesztési Miniszter úr lemondott itt az ideje, hogy felvilágosodjunk... (gumi ügyben).
A gumiknál ez a profil kiképzését jelöli, az MT azaz Mud Terrain (sziklás-saras talajra), tehát durvább terepgumi, az AT -> All Terrain az az "enyhébb" általános célra használható, csendesebb, utcán is elfogadhatóbb, de azért terepen is elmegy.
Az MT gumik kemény futófelületűre gyártottak, hogy a sziklás talaj se sebezze ki(ezért csúszik bitangul vizes úton), az AT kissé puhább, kb. olyasmi, mint a téli gumi az utcai kocsikon.
A többi jelölés a méretre(265/75X15 metrikus-DIN, ill. 31x10.50x15 SAE szabvány szerint), szerkezeti felépitésre(radial-diagonal, acél, ill. kord szálak száma), terhelhetőségi(load index), valamint sebességhatárra utal. Általánosságban az un. terepgumiknál ez max.(!) 160 kph.
Az eplényi sípályánál ki volt téve, hogy fizetős út. Bementem, kassza nem volt, tábla csak 30 km/ó sebességkorlátozás, mentem, aztán földúttá vált az út, és elég rémísztő vadnyugati stílusban állítottak meg (villogás, félig meddig leszoríva előzés, keresztbe állás) magukat erdészeti dolgozónak valló emberek, és miután hosszas vita után belátták, hogy semmiféle szabály nem szegtem meg, középudvariasan megkértek, hogy menjek ki a területükről. Ma már behajtani tilos tábla van kint, gondolom nem csak miattam.
rr81.kösz,hogy nem dorgáltál meg .Egyszer már autóztunk együtt és tudod nem vagyok egy erdő széttaposós fajta,azóta az erdő törvénnyel kelek fekszem.elf nek volt egy kedves megjegyzése a szégyentáblában,valahogy úgy szólt,aki mellett a média kiáll az a jó akit leír az rossz,a terpjárós most rossz.A törvényből egy idézet/A tiltott helyet táblával jelolni kell,és mégeggy,a közlekedésre utat kell kijelölni./ Ahol jártunk tábla nem volt és semmilyen más tiltás sem.Akkora lukak vannak a törvényben,hogy egy pótos ifa meg tud benne fordulni.A média meg a vadászok így magyarázzák mi ,vagyis én, meg úgy.Igazad van ez élőszóban is egy nagy vita kérdése,de ez valószínűleg beillik a topicba.Főleg ha a régiek is úgy gondolják,PL jeepmaster.
UI.jó lenne egy terpjárós, erdész, vadász,összeröffenés és tisztázhatnánk egy két dolgot.
gumi: Nekem BFGoodrich Trac Edge van. Terepen eddig mindenhol elment ahol az MT-s gumik, aszfalton viszont sokkal jobb azoknál. Elküldöm neked a gyári leírását.
Nem valami olcsó(3x eFt /db) viszont jó. NLQ árul ilyet.