Ha nem tudsz vele megegyezni még mindig van lehetőséged a paypaltól visszakérni a szállítás költségét. Egy régebbi hozzászólásban le van írva ennek a menete.
Én ezt úgy szoktam megoldani, mivel nem tudok címkét küldeni én sem (magyar posta), hogy a vevő ír egy szállítási költséget, amit én elküldök neki paypalon. Miután feladta a csomagot, a tracking számot beírja az ebay ügyhöz. Simán le tudtam eddig bonyolítani ezeket.
A gyakorlatban nekem így ment, amikor egy bóvli kamerát kaptam a rendelt normális helyett. Ha nincs címke, a vevő választ és fizet futárt vagy postai csomagot és emiatt eleve nehezebb megegyezni az eladóval a visszaküldés módjáról és áráról. Az E-bay pedig nem tud nagyon belelátni vagy érdemben beleszólni, mert nem rajta keresztül történik. Macerás.
A kísérlet(ünk) nem egy meglepetésprojekt... Egyértelmű, hogy egy tárgy eladásáról (vagy vételéről) beszélünk, ugye erről szól az Ebay...
Ha pl. "A gyermek Göbbels a Führer térdén" című eddig ismeretlen fényképről vagy festményről lenne szó, nem változtatna a helyzeten, sőt. Bizonyára igen magas áron kelne el, egy kiélezett licitháború után, és nyilván a médiumok is tele lennének e szenzációnak számító hírrel...
Ha nyilvános volna az e-mail címed, mint pl. az enyém, akkor szívesen küldenék képet a Hitler-hasonmás színészhasonmásról...
Én még soha nem vásároltam és/vagy adtam el az Ebayen, csak itthoni oldalakon, ez volna az első és utolsó alkalom. Számomra ez idegen terep, ezért keresek egy gyakorlott, tapasztalt honfitársat, aki felrakná a saját cuccai közé a kis (6x8-as) fényképemet...
Nem gondoltam, hogy ez a kérés ekkora parát von maga után...
Egy hazai aukciósházon keresztül fölvettem a kapcsolatot a Sotheby's-zel, a szakértőik (december 9-én) megvizsgálták a fotográfiát, de végül is nem vették fel a repertoárjukba, mert nem híres fotóművész alkotása. Egyébként az ő képviselőjük is ajánlotta az Ebayt...
Ha mar ilyen olcso, probaltam en is venni egyet. Amikor ranyomok a fizetesre, akkor beterheli a kartyat is, majd jon az uzenet, hogy ez a fizetesi mod nem elerheto, probalj masikat. Utana jon az sms is, hogy torolt tranzakcio. Valami szerintem nem klappol vagy az eladoval, vagy a termekkel, vagy mindkettovel. Siman kartyaval elvileg kifizetheto, de en attol tartozkodnek a helyedben. Ha nem erkezik meg, vagy tegla van a dobozban, akkor hogyan koveteled vissza a penzt? Chargeback-kel?
Egyebkent van egy US elado is, feher szinut arul, 19USD+2USD postakoltsegert, worldwide shipping-gel, igaz az ertekelese 0-s...
Kanadai dollár az. Hol akad el? Amúgy szerintem éppen vevővédelemről lehet szó, gondolom vizsgálják vagy már volt is rá bejelentés, irreálisan olcsó. Feltörhették a fiókját, vagy ilyesmi.
A követés nem mutatja, hogy megérkezett. Egyelőre csak annyi, hogy megérkezett az Usába. Ez vagy azt jelenti, hogy még ülnek rajta a karácsonyi hajtás miatt, vagy azt, hogy bár kézbesítették, de nem került "bejegyzésre". Utóbbi is fordult már elő velem párszor, csak akkor nem tahó volt a vevő, hogy kihasználja a lehetőséget.
Én is jártam úgy az ősszel, hogy visszatérő, több száz csillagos vevőm jelezte, nem tudja kifizetni a kiküldött számlát, mert valamiért elszáll a rendszer közben.
Írtam neki, hogy akkor "resend invoice"-al elküldöm még1x, és próbálja meg, és ha megint nem tudja, megint kiküldöm... és így tovább.
A 2. resend után ki tudta fizetni.
KETTŐ: A paypalhoz csatolt bankkártya még nincsen teljesen beélesedve, és próbálja húzni az időt.
ÉN ebay-n eladott termékhez nem küldök külön pp-számlát, mert akkor 180 napig retteghetek, hogy megszivat a pp-n. Vagy sikerül max. 3 alkalomból az ebayes számlát kifizetni, vagy törlést kérek (de mondom, 2 resendnél nekem még többre nem volt szükségem).
Van valaki, akinek sikerült már töröltetnie negatív értékelést?
Most karácsonyra kaptam egyet egy ....-tól.
Természetesen késett a csomagja a torlódások miatt. Azonnal követelte vissza a pénzét "changed my mind" indokkal. Írtam neki, hogy legyen türelemmel, és ha megérkezik a csomag, küldje vissza, refundolok.
Case-t nyitott, az Ebay pedig ugyanezt mondta mint én, hogy küldje vissza a csomagot, visszakapja a pénzt. Erre a vevő az ügyet rögtön lezárta, és negatívot adott.
Gyanús, hogy csak ingyen szerette volna a terméket.
Az értékelésébe beírta, hogy csaló vagyok. Ez a "rágalmazás" vajon indok lehet a töröltetésre?
Erre ismét nem tudok neked válaszolni. Annyit tudok elmondani, hogy én vagy a licit megnyerése után azonnal fizetek, függetlenül a határidőtől. Eladóként nekem is ez a jóleső, és megnyugtató. Nemkülönben pedig megtisztelem ezzel az üzleti partneremet. A többség a leadott értékelésében meg is szokta hálálni. Ha egyéb okokból akadályoztatva vagy a fizetésben, akkor is mihamarabb rendezd. Ja, és ezt jelezd egy üzenetben az eladó felé.
Ebben most sajnos nem tudok segíteni, mert nekem párom kezeli az adás-vételeimet (nyelvtudás híján :-((). De ugyanolyan a funkció, mint a V..án a "kérdezzen az eladótól". Remélem lesz itt aki konkrétan tud segíteni, hogy pontosan hol találod.
Ezeken a beállításokon már rég túl vagyok. Sajnos mindez nem jelent akadályt, hogy valaki teljesen új regisztrációt csináljon a korábbi mellett és úgy vásároljon. A pp fiók más néven fut, ott a beállított szállítási név és cím a korábbi - egyébként blokkolt - nickhez tartozó.
Egyenlőre beállítom az országot, hogy oda nincs szállítás (és nem tud vásárolni, ez be van állítva). Talán nem tud hirtelen más országbeliként regelni. Úgysem nagyon volt onnan még vevőm.
Újabb kérdésem lenne a nagyérdeműhöz! :) Eladtam egy dolgot egy 0-ás vásárlónak, de pár nap alatt sem fizette ki a tételt, ezért nyomtam egy open unpaid-et. Erre írja, hogy valamit gond van a fizetéssel, küldjek neki direkt PP számlát és elküdte ehhez a mail cimét is.
Nos, ebay ehhez mit szól, külsős tranzakciónak számít?