A későbbiekben gondolkodunk szellőző rendszer beépítésén, egyelőre csak egyszerűbb kivitelben, nem hővisszanyerős fajtán. Ha jól gondolom akkor elszívó kell a konyhába, WC-be, fürdőbe, légbeejtő pedig a hálószobákba, és a nappaliba. Jelenleg a födém és a tető cseréje zajlik, és mielőtt a födém teljesen elkészülne, lenne alkalmam betenni a szükséges csöveket. Kérdés, hogy jó ötlet-e ezt most betenni, és "leszigetelni, ledugózni", amíg el nem készül a szellőzőrendszer, vagy inkább majd akkor fúrjuk át a födémet, ha aktuális lesz. Sima fagerendás födém lesz, párnafákra szerelt gipszkarton menyezettel.
Opció 2: az elszívókat beépítjük most, és az ablakokba szereltetünk Aereco légbevezetőt.
Komplett tetőt 10-12e Ft/tetőm2 áron csinálnak (anyag+mukadij). Ez alapterületre vetitve a tető hajlásszögétől függően 15-18e Ft/alapterület m2 lesz (viszont számolni kell az ereszkinyúlással is!).
Nettó alapterület 94, akkor a bruttó 115 körül van, és az eresz miatt van még egyszer kb 15%, ami ~130 m2 alapterületre vetitett tetőt jelent.
130x15000= 2 milla, plusz a jelenlegi tető bontása.
Találtunk egy felújításra szoruló lakást, amelynek alapterülete 94 nm. A lakás polgári stílusú nem mai építésű... A szerkezete alapvetően nem rossz, viszont a tető felújítandó.
Kérdezném, hogy egy ekkora lakás esetén milyen költségekkel kellene számolnom egy komplett tetőfelujítást illetően? L alakú az ingatlan, a pontos méreteit sajnos nem tudom egyelőre. (A nettó alapterülete 94 nm).
Akkor váltja ki a csatornát, ha az engedélyt megkapod rá a szakhatóságtól. Ezt elintézik egyébként a telepitő cég emberei az árban, viszont vannak olyan települések és kerületek, ahol a vizbázis védelme miatt nem kapnak rá engedélyt.
(van itt pár ember a fórumban aki saját bőrén tapasztalta)
Akkor még nehezebb a dolgod, ha van meglévő szennyviz rákötésed, és attól szabadulnál. Ekkor a fenti engedélyt még jobban megneheziti az is, hogy a vizitársulat nehezen ereszti a fejőstehenet...
Az utcában van csatorna, de nem vagy rákötve valami okból, hanem zárt szennyviztárolód van. Ebben az esetben talajterhelési dijként a vizdijad 5-10x-es.
Ha van szennyviztisztitód, akkor mindkettőt kiváltod. Tehát nincs szippantás és talajterhelés, viszont nincs csatornadijad m3-ként, csak a vizdij.
2. eset
Ha nincs lehetőség csatornára, csak zárt szennyviztárolóra. Ekkor csak a szippantás költségét úszod meg, aminek viszont baromira megemelték az árát, és egy TÉNYLEG zárt szennyviztároló azért hamar megtelik.
Bocsánat, csak azt mondtam, hogy a padlófödém, mint ahogy tanult kollégánk is írja, ha bevan vasalva a zsalukő lábazati falba az helyettesitheti a lábazati koszorút.
Ajánlom figyelmedbe a 2011 óta érvényben lévő, és kötelező EUROCODE elnevezésű statikai szabványt, aminél az alaptestet kell vasalni, a lábazati koszorú ugyanis földrengés szempontból nem biztositja az előirt határértékeket.
Ráadásul minek a lábazati koszorú, amikor azt külön zslauzni is kell? Van a vasalt alaptest, rajta a betüskézett vasalt zsalukő lábazat, és azon a vasalt szerelőbeton.
Nem fog eldurvulni a vita, viszont szeretnék látni egy megoldást arra, hogyan oldható meg a lábazati szigetelés az általad elmondottak alapján úgy, hogy a berakott megoldásnál gazdaságosabb és hőhidmentesebb legyen, vagy legalább azzal egyenértékű.
Ha kapok ilyet, elismerem hogy okés a dolog. Addig fenntartom szakmai szkepticizmusomat.
Azért van a lábazatti koszorú, hogy kiegyenlitse az esetleges süllyedéskülönbséget, meg hogy szét ne csússzon az épület, stb. Igény esetén a sávalap fölső része vasalható. Mint irja 30x30 cm-es kengyeleket tart helyesnek. Ezzel nem is vitatkozom, ez is jó. A fagyhatár az úgy 80 cm körül szokott lenni. Marad 50. Ha a padlófödémet ráviszem az alaptestre akkor az koszorúként is funkcionálhat, ha megvan a szabvány által megkövetelt beton és acél keresztmetszet. Vannak megoldások arra is, hogy elférjena lábazati szigetelés. Nem szeretném, ha a vita elvadulna, de hogy mi a marhaság, azt hagyjuk.
"A sávalapba bele lehet rakni régi betondarabokat, fagyálló követ vagy fagyálló tégladarabokat ha van, max. 30%-ot."
Ezt marhagyorsan tessék elfelejteni, és nem hirdetni többet!
A mai követelményeknek megfelelően minden sávalapot vasalni KELL, azaz (általában) egy 30x30-as kengyelezésű, 4x12-es viszszintes vasalást bele kell rakni a sávalapba.
Nem beszélve arról, hogy ha valaki rendesen hőszigetelni akarja a lábazatot, akkor az alaptest maga már csak 50x60 cm-es kb, és a többi zsalukő, hogy ennek a sima falára fel lehessen rendesen rakni a lábazati XPS hőszigetelést.
A sávalapba bele lehet rakni régi betondarabokat, fagyálló követ vagy fagyálló tégladarabokat ha van, max. 30%-ot. Ezt hivják úsztatott betonnak. A fagyállóságra figyelni kell, ha nem egyértelmű akkor be kell áztatni és berakni a mélyhűtőbe. Tégladarabból csak a tömör az igazi.