Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

elf Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2078
isemősöm=ismerősöm
fáradt vagyok már...
niváskarcsi Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2077
FIUK. Nekem a CJ7 verziója tetszik, de valószínű hogy ez a spéci gázos töltés onnan ered, ami mostanában itthon is terjed.
elf Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2076
CJ7:Izlandi gumi: Hát Izlandon járt isemősöm szerint arrafelé igazából nem hogy medve, de semmi sem él meg, mert az egész sziget egy hatalmas vulkanikus sivatag. Ahol van két csomó moha, az vagy valakinek a kertje, vagy nemzeti park.
Ugyhogy nem medvével fujják. :-)

RR81. A teflonspray jó drága, de azért kell. Hívj ha megvan.
235/85-ös kerék ügyben neked megint a lentebbi szerzőtől(Tomasz Konik) idéznék:

kérdés:"Is it possible that I fit 235/85-16 tires on my 1994 tdi range? Can I use the VOGUE alloys,or must I use steel discovery wheels?"

válasz:
" 2-inches suspension and 1-inch body lift is needed or body trimming. 215/85 is the biggest size you can fit with no susp./body lift. 7Jx16 ET+33 RR's alloy rims are good for: 205, 235/70, 225/75, 215/80, 215/85 and 235/85 as well.
Regards
Tomasz Konik"

Magyarán: 235/85-höz, a Range-en, szükséges 2 col emelés(rugókon, gátlókon-"suspension lift"), és 1 col body lift(karosszéri emelés). Ez utóbbi helyett a karosszériát is ki lehet vágni. Ez a 2 ajtósón(mint a tied) viszonylag egyszerű manőver.

Szerintem kérd ki a Farkas Laci véleményét, ő elég profi ilyesmiben,asszem.

Kwiki: 1100 USD egy komplett híd? Difik, féltengelyek?

JPmaster: Miért is olcsóbb/egyszerűbb a Blazer-t
emelni?

Törölt nick Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2075
Beer helyett Bear. Már megint a sör...:)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2074
jpmaster
A helyes válasz: Polar Beer Gas Compressor.Működése röviden a következő: fogj egy kiéhezett jegesmedvét etesd tele babgulyással és várj fél órát. Ezután a jegesmedvét egy gumicső seg(g)itségével csatlakoztasd a felfújandó kerékhez és várd meg amíg a keréknyomás a megfelelő lesz.
Előzmény: jpmaster (2065)
rr81 Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2073
Ki kérdezte a miskolci autókereskedés számát (2db Gaz-69, 1db Niva, 1db Nissan Terrano, platós és dobozos Uazok, orosz terepgumik)? Hétvégén sikerült megnéznem: 46/367-737.
rr81 Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2072
Hú, miből maradtam ki...:-)
A következő gumijaim 235/85R16-os BFG MT-k lesznek, majd meglátjuk, hogy a Range mit szól hozzá.
Leto, nekem a 7.5x16-os traktorgumikat gond nélkül vitte az Uaz. Tudom, ez a méret még nem a világ vége, de a 9x16-hoz túl sokat kellett volna faragni a gépen és akkor nem volt rá lehetőségem (az volt a munkába járó autóm is). Egyébként BMW kormányművet szoktak az beépíteni, de ezzel nincs nagy tapasztalatom. Lesz hétvégi ötletcsere?
elf, ma megrendeltem a teflonspray-t, 300ml, 3750 HUF(+sarc? erre már nem emlékszem). Pénteken vagy hétfőn kapom meg. Bocs, hogy nem egyeztettem veled az árat, ha esetleg nem kell, akkor marad nekem.
kwiki Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2071
jpmaster,

Fekete.
4.0 HPO, automata, 4wheelparts emelés, 4:1-es diff., Trailmaster gátlók.
36-os Mickey Thompson kerékkel valóban nem volt a stabilitás mintaképe, max 130-ig volt használható, ott már kolbászolt jobbra-balra meg mindenfele. Viszont a 35-ös BfGoodrich Triguard 3szoros oldalfal olyan merev, hogy még 170-nél is stabil (10-es felni). Pedig azóta a "kutyacsontokat" (azt hiszem a kanyarstabilizátor a becs. neve) is kivetettem, aminek okából jobban követik a talajt az első kerekek.
Ja, a triált ne emlegesd, legutóbb a hosszúhetényi Trophyn a 2. triál szakaszon régi hátsó tengellyel + 36-os MT-vel olyan helyen sikerült a féltengelyt eltörni, hogy másfél órába telt, mire hat segítővel sikerült borulás nélkül lejönni a krosszpályáról. (Itt egyébként előttem borult egy G mercis, Rizzo koma pedig előző nap ölte le G-jének féltengelyét, s ha jól emlékszem Alfred hibapontért kikerülte az egész szakaszt ... :-))).
Triálról jut eszembe: Warn fullfloateren hátsó tengelyeket lehet szabadra állítani, így első diff.zárral + kézi (lábi) fékkel be lehet az orrát fordítani helyben.
100%-os diff.záram nincs, kérdés melyik a jó. ARB-ék csak 31-es kerékig, a SchwarzSperr (azt hiszem így írják) meg macerás, a DetroitLocker meg állandóan és automatán zár.
Érdekes lehet az a hintós rugómegoldás... (most XX be állt a szemem)

jpmaster Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2070
kwiki!

Viszont romlik a stabilitás...amig a terepre érsz, főleg a ballonos kerék miatt.
Neked nem fehér a kocsid?

Én egyébként a komplett hidcserére szavaznék.
De ha csodát akarsz látni Jeep ügyben akkor mutatok Neked olyan 2 egymásra forditott laprugót (mint a régi hintókon), hogy x-be áll a szemed töle, igaz kifejezetten trial-ra épitve.
{} igy áll, persze 90 fokkal elfogatva.

JP

Előzmény: kwiki (2068)
leto- Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2069
Nagy papucs temahoz: Szerintetek meddig esszeru novelni a kerekatmerot, mielott vegleg folborulna a verda?
Vagy rakjam fol batran a 320/70 R24 trakit? (41.5") :))
kwiki Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2068
jpmaster, CJ7, elf, meg akit érint

kerékméret növelésben igazságotok van, dehát nagyobb kerék = jobb terepjáróképesség, és hát izé, az ember telhetetlen...
A megoldás ott leledzik elf ángilus szövegében: "full floater option is best". Jeep YJ Wrangler 36-os kerékkel törte a hátsó féltengelyt, mint mókus a mogyorót. Így hát én hozattam jenkiktől Warn tipusút (1100$). Azóta OK. NLQ BFG 35*12,5*15 MT-jével is, és mondhatom megérte az (arany)árát. Pl. a mindenki által ismert fóti patakos "speciál" oda-vissza első próbálkozásra vidáman megy.
A 32-es kerékkel csak egyirányban lehetett bizonyítani...
A laprugós megoldás viszont 2-3 hetente megbetegszik (ugratni jó!), erre pedig vmi porkohászati Rancho laprugó készlet a gyógyír.
Már úton van...

jpmaster Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2067
Remek !!!

Bár egy hülye kérdésre miért is várok normális választ...:)))

Szóval: mit fújnak BELÉJE?

JP

Előzmény: niváskarcsi (2066)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2066
KOMPRESSZORRAL.
jpmaster Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2065
Hali elf!

"A lényeg:a terepjárók emelése egy ponton túl nagyon drágává tud válni."

Ezért kell amerikai, lehetőleg Chevy Blaser, az ott töredéke bármi más modellhez képest.

Egyébként tényleg Hummer vázon van az a busz.

Más
Könnyed esti kérdés: mivel fújják az izlandi kocsik kerekét?
(a helyes válaszoló 2x tök ingyen irhat a topicba)

JP

Előzmény: elf (2058)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2064
SZatti. Csinálj egy T kulcsot aminél a hosszú szár alján van egy háromnegyed karika avval lehet csörlőzés közben irányítani a kötelet,és használj fordító csigát.
Szatti Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2063
Hello!
Egy kis időre eltüntem,de újra itt vagyok.
Hétvégén volt egy kis örömautózás,csak úgy klubon
belül,3 autóval:Patrol,Pajero,Niva.Elég jó volt,patak ,sár meg ilyesmi.
Kérdés:
A Pajerora most költözött fel a csörlő/xd 9000/
Még most próbálkozom a használatával.A gondom az ,hogy, úgy tapasztalom a kötélzet elég fogyó eszköz lesz.Már most,2-3 használat után láthatóak a sérülések a kötélen.Nem igazán sikerül mindíg úgy feltekerni,hogy ne legyen egymáson keresztbe,főleg a dob végén.Pedig nagyon igyekeztünk vigyázni rá.Vagy csak mégis bénák vagyunk???
Várom a tapasztalt hozzászólásokat.Köszi:
Szatti
niváskarcsi Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2062
elf.Kétkormányos lenne mint az oktató ifák,arra menne amerre az erősebb söfőr tekerne.
niváskarcsi Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2061
ELF:kösz a fordítás,lassan a gépelésbe belejövök,ezután megtanulhatnék angolul.
UI.tetszett az uzsonnás doboz hasonlatod.
elf Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2060
Ááá, akkor mindíg menne a veszekedés hogy ki vezessen. :)

Na komolyan:
Láttam ilyesmit egy izlandi turisztikai cég prospektusában. Az a titok, hogy a busz Hummer alapra épült.

Előzmény: niváskarcsi (2059)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2059
Gyerekek láttam egy természetfilmet tegnap valamelyik műhódon,jegesmedvéket figyeltek meg.Egy amcsi iskolabusz alá volt berakva négy olyasmi kerék mint a nádarató kombájné volt a gép vagy három méter magas meg vagy tizenkettő hosszú,nagyon jól ment a havon.Kéne egy ilyen vas,és az egész topic egyszerre mehetne kirándulni.
elf Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2058
Jogos, igazad van. Nem tudálékoskodni akarok, csak hát ez egyszerűen angolul volt, és én meg lusta voltam lefordítani.

Szóval az a lényeg hogy a srác a gyárinál(29 col) jóval nagyobb (35 col) kereket rakott föl, és csodálkozott hogy széttörte a difiit.
Erre a Tomasz nevü lengyel srác , aki a hozzászólásai alapján elég profinak tűnik, leírta hogy mit is kéne kicseréni-megerősíteni-kivágni- az autón hogy a nagy gumik gond nélkül működjenek.

Pl. Difik, féltengelyek, váltók,rugók, gátlók, központi difi/difizár, kardánok, hosszlengőkarok, esetleg az hidak kompetten.
Így keletkezett a lenti lista, ami jó hosszú,még akkor is hogyha figyelembe vesszük hogy a fickó több(különböző áru) opciót sorol fel.

A lényeg:a terepjárók emelése egy ponton túl nagyon drágává tud válni.

Előzmény: niváskarcsi (2055)
jpmaster Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2057
Hali CJ7!

Az amerikai és német komoly terepjárósok ezért épitenek át CJ-ket oly módon, hogy a régi Grand Cherokee futóműveit veszik ki, és épitik át...
A szélesebb nyomtáv nagyobb oldaldőlést enged meg.
Ez természetesen nem vonatkozik a Gold Eagle CJ-re mert abban eleve a G.Ch. futója igaz normál méretre csinálva.

JP

Előzmény: Törölt nick (2052)
jpmaster Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2056
czy

Yesss!
Igen aszfaltra.

JP

Előzmény: czy (2041)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2055
Elf.és aki nem beszél ángliusul avva mi lössz?Mer óvasnyi még csak csak,de nem érteni.Me magyarul az kafa.
Dokia Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2054
Most hétvégém elég sűrű de ha akartok szervezhetünk valamit, ha máskor nem jövő hétvégén. Van egy barátom ismer egy pár jó terepet holnap beszélek vele és este írok mikor mehetünk.
elf Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2053
Ja, ja. Az autók alkatrészei álltalában nincsenek annyira túlméretezve hogy elbírják ha valamiből (motor,gumi) sokkal nagyobbat tesz beléjük/rájuk az ember.

Találtam egy ehhez némileg kapcsolódó szöveget a Land Rover enthusiast (korábban Land Rover Owner) fórumjában.

kérdés:
"Help!!!!!!!!!!!!!!!!
I have 35/12.5/15 Muds on my 88 EFI Rangy an my Diffs (orig ) Broke down . What is the best Diff I can By. Air Looker, KAM Diffs ,Detroid Lockers ????????
I need stronger Halfschafts too. What are The Best."

válasz:
"Nobody starts tuning RR to fit such large tyres! I use 32-inches narrow 7.50 R15 XCL and I am afraid about my halfshafts and diffs each time I go offroad...
Generally you have two options:
- cheaper one:
fit Disco/D90 24-splines rear axle, Ashcroft halflhafts and 4-planet HD diff (HD was applied for D90 V8 as standard and TDI in option) or fit Detroit locker/True Trac diff; fit Disco/Defender front axle, Ashcroft halfshafts and True trac diff. Anyway I would not fit anything bigger than 33x12.50.
- the more expancive one:
fit Disco/D90 front and rear axles and McNamara diff (with vacum locker) and halfshafts)
The second option is much better becouse McNamara diffs/main gears/halfshafts are extremaly strong (you can choose one of the several main gears too) but extremaly expancive as well.
You can also use Salisbury rear axle (Land Rover's equivalent of Dana 60) or find both 101 FC axles if you can find them) or simply order Dana 60 or Dana 44 (full floater option is best) for rear and Dana 44 or Dana 60 for front (you can order ARB lockers for them as well) at any american shop. Following this way you have to weld new joints for springs, shocks, radius arms, steering rods etc., to fit new brake hoses, make drive shafts shorter etc. To complicated. And you have to be still afraid about cardan joints, drive shafts, central diff/diff lock and LT77 gearbox (if you have manual).
If you want more info about McNamara diffs go to: www.mcnamaradiffs.com.au
American Safarigard has a lot of experience in upgrading Land Rovers. They use 9.00 or even 11.00 R16 tyres for Land Rovers. Their site is: www.safarigard.com
Let me know the results of upgrading of your RR.
Regards,
Tomasz Konik (PL) '86 RR Vogue 3.5 EFI Auto"

Előzmény: Törölt nick (2052)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2052
Nagy gumik=féltengelytörés+csapágytörés+hamarabb kopó gömbfelyek.Ez saját tapasztalat.
Előzmény: NLQ (2050)
leto- Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2051
Nem tudjatok veletlenul. UAZba milyen auto kormanymuvet szokas attenni, ami szervos, es ki sem torik?
NLQ Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2050
Hali!
na megint elokerultem 1 kicsit :))
gomesf ajanlatom a gumira: Goodrich MT 33*9,5 R15 mar ha lesz egyaltalan, mert eleg nehezkessen szallitjak :(( de ennel magasabb es keskenyebb gumit nehezen talalsz...
mas tipusbol ne is keresd ezt a meretet, mert csak a goodrich gyartja...
az AT-s gumirol lebeszellek, illetve nagyon jo, ha tartasz mellete 1 MT-s gumit is amivel sarat gyurni jarsz :))
CJ7 igazad van a 33*12,5 R15 nel valoban jobb ay 1 el kisebb AT -s (33*12,5 nagyon szeles)

Udv
nlq

Előzmény: gomesf (2013)
NLQ Creative Commons License 2001.02.12 0 0 2049
hetvegen kaposszekcso... az is 1 jo hely :))
kwikivel indulok 1 csapatban versenyben stb...

nlq

Előzmény: CCJ-100 (2047)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!