Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65785

Az O1-emben a refi H1 LED-es, elég jó, de sokkal kevésbé pontszerű az "izzó" fénye, így nem feltétlenül hasznosul teljes egészében a fénytöbblet.

 

Én tompítottba nem tenném pont a fentiek miatt, míg a refit a szembejövő nem látja, addig a tompítottnál nem az igazi, hogy összevissza nyomja a szórt fényt, ilyen szempontból még rosszabb mint a H4-es xenon és társai. Ráadásul míg H1, H3, H7-ben a kétledesekben mindkét oldali LED folyamatosan világít, addig a H4-ben a szabvány miatt tompított állásban csak az egyik, így a technológiával elérhető fényerő felét kapod meg, ami már önmagában kérdésessé teszi, hogy megéri-e a buli.

 

Projektoros lámpában egy próbát megér, foncsorosban szerintem csak reflektorként.

Előzmény: Sándor-68 (65778)
nohab Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65784

de mindenki éjszaka akar majd tankolni,

 

Miért akarna mindenki éjszaka tankolni?

 

Feltételezel egy 20-30 év múlva bekövetkező állapotot azzal az alapvetéssel, hogy semmi nem változik, csak addigra mindenki áttér a 2016-os technológiájú, hatótávolságú és kapacitású villanyautókra, amiket otthon, éjszaka fog tölteni a 2016-os technológiával termelt árammal.

Előzmény: Pierr_Kardán (65773)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65783

Sok-sok kép/videó/hozzászólás tanulmányozása után kb. ezeket szűrtem le:

- vannak már komoly fényerejűek, némelyik közelíti a xenon-t

- a beszerelés nehézségekbe ütközhet a külső hűtőborda miatt (az újabbakon flexibilis fémharisnyával oldják meg)

- tükrös lámpában 95%-ban vakítanak, probléma lehet a fény terítésével is

- projektoros lámpában egész jól tudnak teljesíteni, de a siker ott sem garantált

- tükrös lámpában még a neves gyártók fókuszálható termékeivel is probléma lehet, beállíthatatlan

- ködlámpába jó lehet, egy ilyen nekem nagyon bevált O3-nál (megjegyzem, takarólemez van a lámpában az izzó csúcsánál)

 

Szóval, H4 nagy eséllyel nem ajánlott...

Előzmény: Sándor-68 (65778)
nohab Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65782

Valószínű a használt e-autó ugyanúgy drágább (lesz) a mint a hasonló korú belsőégésű motorral működő használt autók.

 

Persze, de amit leírtam az ugyanúgy igaz lesz rá.

Előzmény: SLX-350 (65764)
nohab Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65781

Azon kívül nagy kérdés, hogy kinek a felesége fog -10, -20 fokban karvastagságú keményre fagyott kábellel birkózni vagy ugyan ezt szakadó esőben! Egy kézzel az esernyőt a másikal meg a vastag áramdrótot cimbálni a saras földön. A benzinkúton 1 perc alatt megitatja a kocsit a kutas segéd, és amíg iszik a kocsi addig anyu már a sorban is áll. Átlagos tankolás kb. 4 perc alatt meg is van és már lehet is menni tovább. 

 

1. ha kúton tölt majd, akkor a helyzet ugyanaz, mint amit leírsz a benzinkútnál

2. ha otthon tankol, akkor az enyém mondjuk megkér rá engem

3. ki az a barom, de komolyan, aki odaadja a kutas segédnek a pisztolyt és közben beáll a sorba?

4. a 4 perc elég ambíciózus, annyi elég hozzá, hogy mostanában rendszeresen találkozom olyan kutakkal, ahol 4-5 másodperc alatt folyik át egy liter, nem nehéz kiszámolni, hogy az 50-60 liter hány másodperc alatt megy át, és akkor még nem hajtottam ki a kútra, nem álltam (esetleg) sorba az oszlopnál, nem álltam sorba a kasszánál, nem tartott nullánál hosszabb ideig a fizetés...

Előzmény: Törölt nick (65763)
Hannsg52 Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65780

Szerintem a tolató lámpáról vegyél le, mert akkor kell mikor tolatsz. Hátramenetbe kapcsolsz, akkor lesz áram alatt.

Előzmény: Draganovic (65779)
Draganovic Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65779

Sziasztok 

 

Ki rakott már O2 be autó specifikus tolatókamerát? Fejegység rns 510 - est ki vettem kínai octavia navi fejegység vissza és így már fogadja a videót és a kamera jelet. 

Rendszámtábla világítás helyére kamera LED világítással "can bus os" 

Azt már kifundáltam kombi ajtó belső kárpitjàt le veszem, kamera vezetékeit elvezetem a rendszámtábla világítás és az ablaktörlő motor vezetékeivel együtt.... Csak azt nem tudom hogy a fejegységhez alul a küszöbök belső műanyag borításai alatt huzzam el vagy az ajtók felett a tetőkárpitban egész előre A oszlop borítás mögött le és műszerfal mögött egész a fejegységhez. 

Jó az elképzelés? 

Vagy van aki már csinálta? 

Ja és pozitívot 12 V - ot  honnan vegyek a kamerának? Ablaktörlő motorról? 

Kösz bármilyen segítséget. 

RNS 510 majd vissza lesz rakva ha eladom, vagy ha találok hozzá nem gyémánt áron videó modult. 

Sándor-68 Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65778

Szép estét!

 

Urak, van valakinek tapasztalata, ledes H1, H4 égőkről?

MZ/Y Creative Commons License 2016.04.03 0 1 65777

Ha valaki egy adott irányt hibásnak tart, az nem jelenti, hogy ragaszkodik a régi megoldáshoz és ne akarna fejlődést.

Előzmény: Varshi (65776)
Varshi Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65776

Egyébként ti kinek drukkoltok?

 

Ha mindenki így gondolkodna, sose lenne haladás.

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65775

Amíg írtam az enyémet, addig te is pont erről írtál! :)

Előzmény: Pierr_Kardán (65773)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65774

Ok értem mit mondasz, de a víztározókkal megint csak a környezetet változtatjuk meg. Méghozzá jelentősen, hiszen egy tározó rengeteg helyet foglal, élőhelyeket, élet struktúrákat teszünk vele tönkre, a tározóba a víz nem önként megy fel, hanem egy bonyolult és komplex rendszer kényszeríti oda. 

A biomasszás erőművek nem tudnának elég áramot termelni így kénytelenek lennénk más rendszereket felépíteni. Nem arról van szó, hogy egy autónak az energia ellátását hogyan oldjuk meg, hanem arról, hogy több milliós nagyságrendű elektromos járműét! Mert akkor a buszokat, teherautókat miért hagynánk ki? A villamos energiát továbbítani is kellene az erőművektől a felhasználókig. Az elektromos járműveknek brutális energia éhségük van! Szerintem te rutinosabb vagy ezért rád bíznám a feladatot, hogy saccperkábé számold ki, hogy  jelenleg a személyautók mennyi energiát zabálnak fel naponta. Én el sem tudom képzelni azt az óriási számot. Ez az elektromos energia mennyiség mekkora rendszer bővítést igényelne? Brutálisat! Ekkor szabadulna csak el igazán az elektromos áram ára ... 

Mint BZ én sem szarakodnék a több órás tőtikézéssel. Biztosan változni fog ez az idő múlásával, de egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy nagy sebesség növekedés nem fog bekövetkezni a közel jövőben. 

Útyhoty egyelőre marad az O3 a 4.5-5 Literes fogyasztásával, amiben klímázhatok, fűthetek, ordíttathatom a zenét, nyakig pakolhatom a 600 Literes puttonyt tele utastérrel és közben vontathatok vele utánfutót vagy autót is, ha tankolnom kell bemegyek a benzinkútra és mire tele a tank, addigra oda érek a pénztárhoz és fizetek. Na ezt nem tudja még jói ideig (vagy talán inkább soha) az elektron hajtású kocsi. :)

Előzmény: stevie-13 (65770)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.04.03 0 1 65773

És pl. Magyarországon honnan lesz annyi TÖBBLET áram, ami ahhoz kell, hogy a mostani kocsiparkot lehessen árammal tankolni?

 

Mert benzinből kb. 1,7 milliárd liter, gázolajból pedig 2,8 milliárd liter az éves fogyasztás Magyarországon.

 

Szóval honnan lesz a kb. 4,5 milliárd liter hagyományos üzemanyag helyett ezzel ekvivalens mennyiségű áram? 1 liter benzin energiatartalma ugye kb. 10 kWh, vagyis a 4,5 milliárd liter üzemanyag 45 milliárd kWh, azaz 45 gigaWh energiát jelent! Ezt 365 nap alatt kellene ugyan előállítani, de mindenki éjszaka akar majd tankolni, vagyis kb. 150 - 200 gigawatt erőműkapacitást kell ehhez a többlethez (nagyságrendileg ez egy paksi blokk teljesítményének a fele!)

Előzmény: stevie-13 (65770)
stevie-13 Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65772

én sem vagyok összesküvés elmélet párti [...] A pénzt valaki nyomja a gazdaságokba, globális szinten

 

 

:-))))))

 

Előzmény: Törölt nick (65769)
Centi the real Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65771

Erre mondják: Jézus sírját sem őrizték ingyen... Valamikor meg fogod fizetni a mindig friss akkukat...

a villanyautozás is hatalmas biznisz, nem a világ jobbátétele miatt fejlesztenek ezek sem, hanem a mocskos pénzért...

Előzmény: Varshi (65767)
stevie-13 Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65770

És az elektromosság vajon honnan fog belecsurogni a kocsi akksijába? Vízi, szenes, gázos esetleg atom erőműből(éjszaka, szélcsendes időben máshonnan nem származhat)?

 

 

Ilyeneket csak magyar politikusok szoktak mondani :-)

 

Németországban már ma is egy jobb napon az elektromos energia kétharmada megújuló forrásokból származik, de az átlag is 30% körül van. A megújulók között a legnagyobb aránya a biomasszának van.

 

Ha víz- és szélenergiánk nem is igen lesz, biomasszában speciel Magyarország is jól áll, geotermikus energiaforrásokban pedig kifejezetten erősek vagyunk.

 

(Egyébként a nap- és szélenergia tárolásának is van módszere: a világban sok helyen működnek már olyan rendszerek, amelyek a napkollektorok vagy a szélfarmok által termelt energiát nem táplálják közvetlenül vissza a hálózatba, hanem szivattyúkat hajtanak vele, amivel vizet szivattyúznak fel egy alacsonyan lévő pontról egy magasan fekvő pontra. Az energiát aztán mini vízerőművel, immár a pillanatnyi energiakereslet arányában nyerik ki - a felső pontról visszaengedik a vizet alulra, közben viszont a lefelé folyó víz meghajtja a vízerőmű turbináit.)

 

Előzmény: Törölt nick (65763)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65769

Két konkrét eset.

Egy (méregdrága) német szerszámgyártotól importörétől vásároltam (bartelben) többek között egy akkumulátoros ütvefúrót, Li-ion 18V/5.2Ah-68ogr -os akkúval. A gép teljesen azonos paraméterekkel rendelkezik mind egy hasonló DeWalt (18V/5.oAh) csúcsmodel gép, amit már egy éve használunk.

Mindkettő szénkefe nélküli motorral van szerelve. A két gép súlyra is majdnem egyforma: 1.88 és 1.9kg. A német géppel kb. 4oo darab fi6-os 25-3omm mély lyukat lehet fúrni betonba, egy töltéssel. A DeWalt-al csak kb. 12o-at. 

 

Kaptam ajándékba 5 hónapja egy powerboxot (ugyanettől a cégtől), egy sima fehér kartonpapír csomagolásba. Márkajegy nuku. Nem ír rajta semmit, nincs rajta csak egy led+1 IN micro +  2 OUT normál USB. Kb. a legnagyobb samsung teló meretű- súlya 4oogr.

Nap mind nap használom. A kocsiba tartom és töltöm a telomat, ha elfelejtettem feltölteni éjjel. A powerboxot még egyszer sem töltöttem. A csomagolásba sem volt töltő.:)

 

Szerintem, és én sem vagyok összesküvés elmélet párti:.

A pénzt valaki nyomja a gazdaságokba, globális szinten. Az készített magának egy matekot. Nem éri meg neki lemondani a belsőégésű technologiáról. 

És ha valakinek mégis az elnne az érzése, hogy ez összesküvés elmélet, akkor lesse meg ezeket a linkeket:

 

http://www.nationaldebtclocks.org/debtclock/unitedstates

http://www.nationaldebtclocks.org/debtclock/japan

http://www.nationaldebtclocks.org/debtclock/germany

http://www.nationaldebtclocks.org/debtclock/china

 

Ezek a kormányok kinek tartoznak ennyivel? Egymásnak biztos nem.

 

Előzmény: nohab (65758)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65768

Jó magyar gondolkodásmód, de természetesen amerikában nem így van :-))

 

A Tesla csinálja ezt a californiai részen, hogy kb. 15 eFt-nak megfelelő pénzért gyorsban cserélik az egész akkupakkot.

 

Viszont ez az ár csakis akkor érvényes, ha később visszamégy a saját akkupakkodért és (ismét 15 eFt-ért) visszarakják azt feltöltve.

 

Ha nem mégy vissza a saját akkudért, akkor bizony felszámolják a te korábbi akkupakkod és a berakott új akkupakk közötti árkülönbséget!

 

Az akkucsomag "amortizációja" mindenképpen téged terhel és az bizony havonta kb. 100 -150 liter benzin ára!

Előzmény: Varshi (65767)
Varshi Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65767

Ami kimondatlanul is, de azzal jár, hogy soha többet nem kell félned attól, hogy kukázni kell az akksidat, hiszen rendszeresen újat (másikat, de garantált teljesítményűt) kapsz.

Előzmény: SLX-350 (65766)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65766

" ... amíg az elektronokat nem lehet ilyen gyorsan pótolni az akksikban, számomra felejtős az amúgy is drága vellanyautó. ... "

 

(elvileg) megoldható lenne hogy kikapják a lemerült aksikat és beteszik helyettük a feltöltötteket. Ehhez persze úgy kell kialakítani az autót hogy az aksik ki- és beszerelését valahogy úgy lehessen megoldani mint a F1-ben a kerékcserét.

Előzmény: Törölt nick (65763)
Varshi Creative Commons License 2016.04.03 0 2 65765

És ez most már örökkön örökké így is fog maradni.

Előzmény: Törölt nick (65763)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65764

" ... Akkor majd a másodpiacon teszed meg ugyanezt ugyanígy, mint ahogy most is a többség. ... "

 

Most sem új autókban gondolkodom (a jelenlegi autóm 10 éves, tavaly év végén vettem). Valószínű a használt e-autó ugyanúgy drágább (lesz) a mint a hasonló korú belsőégésű motorral működő használt autók.

Előzmény: nohab (65757)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.03 -2 1 65763

 Amíg csak kuriózum a villanyautó és nem veszélyezteti a többi autós lobbit, addig ingyen tőtikézhetik a kocsikat a Nagyfaluban.  Ha a villanyautók tömegével elterjednek, drágább lesz az áram. A pb gáz is megdrágult, de az E85 is és az áram sem maradna érintetlenül. 

Azon kívül nagy kérdés, hogy kinek a felesége fog -10, -20 fokban karvastagságú keményre fagyott kábellel birkózni vagy ugyan ezt szakadó esőben! Egy kézzel az esernyőt a másikal meg a vastag áramdrótot cimbálni a saras földön. A benzinkúton 1 perc alatt megitatja a kocsit a kutas segéd, és amíg iszik a kocsi addig anyu már a sorban is áll. Átlagos tankolás kb. 4 perc alatt meg is van és már lehet is menni tovább.  

Addig amíg az elektronokat nem lehet ilyen gyorsan pótolni az akksikban, számomra felejtős az amúgy is drága vellanyautó.

És az elektromosság vajon honnan fog belecsurogni a kocsi akksijába? Vízi, szenes, gázos esetleg atom erőműből(éjszaka, szélcsendes időben máshonnan nem származhat)? Lehet, hogy perpill olcsóbb villannyal autózni, de a járulékos dolgokkal így is úgy is le fogják terhelni a környezetet ...  

nohab Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65762

Végtelen pénzzel és végtelen kapcsolatrendszerrel minden, vagy majdnem minden megoldható. Kérdés, hogy legalább az első tud-e egy kézben, vagy legalább egy érdekkörben felhalmozódni.

 

A "jobb nekik" ráadásul jelenthet bármit, jelentheti éppenséggel azt is, hogy egy másik cég meggyőzi őket, hogy egy olyan akkutechnológia van születőben, amivel ők nem fognak tudni árban/költségben versenyezni, ezért minden cent kidobott pénz.

Előzmény: kezdo_O1-es (65761)
kezdo_O1-es Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65761

Kb. 2 eve beszeltem egy pasassal, aki a kanadai Johnson Controls-nal dolgozott auto akkumulator temaban. Aztan visszajott Mo.-ra. Pont az auto akksikrol kerdeztem, hogy ott mi volt. Azt allitotta, hogy 2005-ben a ceguknel kanadaban megjelent egy csapat es meggyoztek oket, hogy jobb nekik, ha nem nyomjak ennyire az akkukat, vegyenek vissza a fejlesztes lenduletebol. Ebbol nekem az a konkluzio, hogy nyilvan nem tudjak megakadalyozni az akksik terjedeset, de kesleltetni tudjak es akarjak. Nem volt erdekeben, hogy hazudjon, de nyilvan nem is ellenoriztem.

nohab Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65760

Egyébként pont pár hónapja volt fent a hahun egy E-up 4.999.999 Ft-ért minimális kilométerrel. Egy hasonló felszereltségű benzines Up újonnan ~3 misi vagy több, ez már több mint elgondolkodtató lett volna annak, aki új városi autót keres.

Előzmény: nohab (65757)
nohab Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65759

Ha javíttatod, akkor szükségszerűen elvész a bent lévő olaj, vagy legalábbis egy része, ilyenkor értelemszerűen frisset tölts bele. Normál esetben nem szokás cserélni, de a szintig utántölteni mindenképpen szükséges.

Előzmény: net91 (65756)
nohab Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65758

Mindenkinek az üzleti érdekeit, akiknek a belsőégésű motorizálási tehnologiához valamilyen köze van.

 

1. Mivel az akkutechnológia fejlődése az egész világ jövőjét jelenti (számold össze, hogy otthon hány akkumulátort tartalmazó berendezésed van, én 20 körül abbahagytam), a kizárólag belsőégésű motorhoz kapcsolódó gyártók ehhez képest kisebbség. Az olajtermelőknek meg inkább abban kellene gondolkozni, hogy valahol eldugott helyeken (ami lakott területen nem okoz imissziót) giga-mega erőműveket telepítsenek a növekvő áramigény kielégítésére.

 

2. Nincsenek számaim, hogy egy autó hány beszállítónak a termékeiből áll össze, jóval száz felettire tippelem, ebből mennyi lesz, akinek minden jövőképe borul? Egy? Három? Öt? Csak azokra a cégekre gondolj, akik csak és kizárólag belsőégésű motorhoz szükséges alkatrészeket gyártanak ÉS nem tudnak semmilyen szerepet találni maguknak a villanyautóknál. Nem is biztos, hogy lesz ilyen akár egy is.

Előzmény: Törölt nick (65755)
nohab Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65757

Ez a kérdés nem kérdés.... de ha nincs az a pénz a zsebemben akkor mindez csak teória (és úgy sejtem hogy ezzel nem állok egyedül).

 

Akkor majd a másodpiacon teszed meg ugyanezt ugyanígy, mint ahogy most is a többség.

Előzmény: SLX-350 (65754)
net91 Creative Commons License 2016.04.03 0 0 65756

Sziasztok,

 

Szivárog a sebességváltó kapcsolórúdnál az olaj (O1 Tour/2005/BFQ).

Kérdésem, hol lehet ellenőrizni a sebváltó olajszintjét, és ha javíttatom, érdemes-e/kell-e olajat cserélni?

Köszönettel. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!