Helyzetjelentés a Börzsönyi Kék Diósjenő-Nagybörzsöny szakaszáról (csütörtök-péntek): - pecsétek és kódok mindenhol rendben megvannak - matrica Hamuháznál NINCS, Bányapusztánál VAN - Diósjenőtől Tompaharasztig sok nehezen kikerülhető dagonya, pocsolya; ugyanez lightosabb változatban Bernecebaráti és Kemence között - szállás Bernecebarátiban, a Tünde Vendégházban (korrekt, csak kissé drága) - hangulatos részek: Pénzásás (havasi cincér), Drégelyvár, Hamuház, Bányapuszta
Van valakinek ötlete, hogy hol tudnám beszerezni a Az Országos Kéktúra Atlasz (Hűvösvölgy-Hollóháza) kiadványt? Sajnos ahol eddig kerestem, nem volt belőle készleten. Használt példány is érdekelne.
A Bodajk - Csókakővel még ki is volnék békülve... Alsórendű útvonalak, épp úgy mint az alsótoldi szakasz... Tapolca környékén igazán nehéz bármit is kezdeni, mert lápos, mocsaras a terület, de legalább ezzel a Tapolca - Lesencetomaj szakasszal tennének valamit... legalább a tomaji elágig... a Veszprém - Tapolca - Keszthely főútvonal, lényegében a 71-es út tranzitforgalmát viszi... a szó legszorosabb értelmébe életveszélyes. Rosszabb mint Szeleste - Bögöt közt a 88-as, hisz azon alig mész 200 métert... Amúgy tudni valamit, hogy mi lesz, ha a 86-os út Szelestét elkerülő szakasza megépül??? 2x2 sávosnak tűnik, és nem hiszem, hogy biztosítják rajt' az áthaladást...
Itt vázlatosan le van bontva napokra, hogy milyen útvonalon fogok haladni, úgyhogy ha valakinek esetleg megjönne hozzá a kedve, hogy velem tartson egy darabon, örömmel veszem! A bejegyzésben ott van a telefonszámom is, amin tudtok keresni ilyesmivel kapcsolatban....
Amúgy pedig a tervek szerint a blogon telefonról bediktált bejegyzések formájában nyomon lehet majd követni a dolgok alakulását, úgyhogy akit érdekel a dolog, annak is figyelmébe ajánlom a blogot! (lehet az előzményekről és a készülődésről is olvasni ezt-azt, aztán a túra után jön egy bővebb élménybeszámoló is)
Köszi, ha nyomon kisérítek a vállalkozásomat, meg ha neadjisten egy kicsit szurkoltok néha... :)
Köszi megnéztem! Az új útvonal valóban nyerőbb mint a régi. A Balaton mellett, közel a bélyegzőhelyhez! Miért nem lehet másutt is így csinálni??? Alsótold környékén 6 km aszfalt, Tapolca körül még több... Ezeket nem lehet valahogy kiiktatni??? Épp Tapolca felé indulok a jövő hónapban, úgyhogy kíváncsi vagyok különösen a Lesencetomaj - Tapolca aszfaltra...
Bár az eltérés és maga az új útvonal is pofásan jelzett, de múlt héten még a régi útvonalon is gyönyörűen virítottak a jelzések, se szürkítés, se törlőkereszt ...
Köszönöm a gyors intézkedést! Így ismét be tudok lépni a TTT fórumba :) Illetve mindenkinek köszönöm a zalaszántói, és kőszegi szállásajánlatokat. Megyek is Sümeg- Keszthely szakaszra a hónap végén Zalaszántói szállással. Majd Szeptemberben Tapolcai szállással tervezem lenyomni a Keszthely - Tapolca, Tapolca - Badacsonytördemic, ill. a Szentbékkálla - Badacsonytördemic túrákat... Hallottam hírét, hogy Keszthelyen az OKT útvonalában történt némi változás, és így már -hála Istennek, és az MTSZnek- a vasútállomást is érinti... Hol tudok informálódni a pontos útvonalról???
"de a legbiztosabb ha az egyéni túranaplót mielőbb elkezded vezetni és a túrákat a naplóban lepecsételteted a célban."
Ameddig nem tagja egy Egyesületnek, addig felesleges gyűjtögetni a pecséteket. MTSZ tagság nélkül nem lehetett minősített túrázó.
Apropó pecsétek, miért kellene a túranaplóba pecsételni? Az igazolást (pecsétet) nem a túrajelentésen kell gyűjteni? A túranaplóban kell vezetni a túrákat és leadni a túrajelentésekkel az Egyesületnek. Vagy rosszúl tudom?
Ha jól emlékszem, nekem is volt egy kis szünet az ezüst és az arany között. Tehát nem évült el az esüst fokozat.
- Az érdemes fokozat: én úgy tudom, hogy 3 éven belül 4000 MTSz-pont, + az OKT vagy a DDK és AK (együttes) teljesítése. Kivéve: ha a 4000 pontból legalább 1000 pontot más szakágban teljesítesz (pl. kerékpár).
- Ha rosszul tudom, az illetékesek biztosan kijavítanak... :-)
Én viszont úgy tudom, hogy lehet a két minősítés között szünet, viszont ha elkezded, akkor tartani kell az X évet, tehát az újrakezdéstől számított további 3 éven belül össze kell gyűjteni az adott pontot. Szerintem felesleges újra kezdeni minden szünet után az egészet és a gyakorlatban is ezt alkalmazom (alkalmazzuk). Az iskolát sem kezdjük előlről, ha abba is hagytuk pár évre és magasabb fokozatot szeretnénk elérni. :)
"Az persze érdekes, hogy ekkor viszont mikortól "kezded" ismét a bronz gyűjtögetést? Szerintem azok a pontjaid, amiket legutolsó megítélt minősítést követően gyűjtöttél, azok alapján számolhatod ismét, hogy megvan-e a bronz-ezüst-arany."
Ez szerintem azért nem jó, mert ha nincs meg adott éven belül a bronz-ezüst-arany, akkor buktad az összes pontot, ami elég sok is lehet. Közben pedig ha folytatnád a sort, lehet hogy már meg lenne az arany nagy része és mondjuk lenne még fél éved a hiányzó pont begyűjtésére. Úgy emlékszem, hogy a 2. aranynál rákérdeztünk az MTSZ-ben, hogy lehet-e folytatni és azt mondták, hogy akár hányszor lehetek utána arany, ha egyszer már voltam bronz és ezüst. Ezért is lettem 3x arany, meg persze azért, mert nem sikerült azóta sem befejeznem az OKT-t. Na ez is megérne egy misét, mert többek állítják, hogy nem is kell az érdemeshez, mások pedig, hogy kell. Ezt is több féle képpen lehet értelmezni a szabályzatban.
MTSZ Természetjáró Minősítési Szabályzat. Az alsó négy minősítési szintnél ezek szerepelnek: "Legfeljebb további X éven belül teljesít újabb Y pontot." Ez az én olvasatomban azt jelenti, hogyha nem sikerül valamelyik minősítést megszerezni, akkor kezded újra gyűjteni a bronz minősítéshez a pontokat, vagyis visszalépsz a minősítési rendszer elejére. Az persze érdekes, hogy ekkor viszont mikortól "kezded" ismét a bronz gyűjtögetést? Szerintem azok a pontjaid, amiket legutolsó megítélt minősítést követően gyűjtöttél, azok alapján számolhatod ismét, hogy megvan-e a bronz-ezüst-arany. A te verziód szerint a "további X éven belül" azt jelenti, hogy az előzőleg megszerzett minősítés után legyen olyan (bármikor megkezdett) X évnyi időszak, aminek a túrái Y pontot adnak. Ez viszont szerintem ellentétes a "legfeljebb további" fogalmával.
"de azért még nem tettem le arról, hogy a meglévő bronz és ezüst fokozatok mellett majd valamikor begyűjtsem a következőket is. (Az alsó két fokozattal együtt természetesen, mert egymásra épülnek, így újra kell kezdeni ezeket is.)"
Bocsika, hogy belekuruttyolok! Én úgy tudom, és eddig így is csináltam (tuk), hogy nem kell újra kezdeni, hiszen amit már megszereztél (bronz, ezüst) nem évül el, így pl. nekem a 3 aranyam sem, nem kell újra kezdenem az egészet ahhoz, hogy egyszer végre elkezdhessem az érdemest! Szóval ha épp úgy állsz, hogy sok túrát tervezel, akkor szerintem nyugodtan bele is kezdhetsz az arany fokozat megszerzésébe. Javítsatok ki, ha rosszúl tudom. Ebben az esetben viszont vissza kellene adnom a 3 aranyból kettőt. :(
A Börzsöny Természetbarát és Hegymászó Egyesület (BTHE) 2010. szeptember 18.-án erdőtakarítást szervez a börzsönyi Nagyirtáspusztán. Amennyiben ráérsz, várunk szeretettel programunkon. Ha nincs kedved egyedül jönni, akkor hozd magaddal a családot vagy a haverokat, hogy együtt tisztítsuk meg az erdőt az oda nem illő dolgoktól!!!
Van egy vár, aminek a helyét tudjuk, Móvár lakott területén. Tudtam, hogy sokat nem fogok látni, de odamentem, körbejártam a helyszínt, kérdezősködtem, fényképeztem a gyanús dolgokat. Most a váras topikban azt mondják nekem, hogy nem láthattam föld feletti részeket, az valami más volt. Vagyis amit a régészek kiástak, azt visszatemették vagy ráépítettek. Ez most vajon elszámolható a vártúrás mozgalomban? Konkrét követ ugyan nem fogtam meg, de a helyszínt jól bejártam, és ez talán ér annyit, mint egy GPS-sel megtalált földkupac a szántón valami vaskori földvárból.
köszi a helyesbítéseket és kiegészítéseket. Bár nem mentesít, de a Börzsöny térképnél nagyítót kellett elővenni, hogy Csitán vagy Csitári kereszt, amíg meg nem láttam a fél centis betűkkel írt "Csitár" részt... ;) Azért is választottuk ezt a túrát, mert a Börzsöny ezen része számomra még ismeretlen volt. Az időadatoknál a gyorsabb nekünk jobban helytállónak bizonyult, mert siettünk a buszhoz ;) Az a Kőkapu meg megtévesztő a turabazis-hu oldalon. Szerintem. Egyúttal köszi a Börzsönyi Kék mozgalom koordinálását.
Tegnap még nem volt felfestve és azt az info-t kaptam Biki Endre Gábortól (BMTSZ), hogy valószínűleg nem is lesz belőle semmi, így le is kellene venni a turistautak.hu-ról.
Azért az is megmosolyogtató, hogy miféle ipari titkot árulhat el egy több mint 100 éves vízerőmű kezelője (hacsak azt nem, hogy miként működik még mindig). Asszem a technológia már kissé elavult, de azért szerintem büszkék lehetünk rá - egy műszaki csoda. Asszem ez esetben egy kicsit túlzott az ipari kémkedés és a terrorizmus veszélye.
Jövő héten tervezek nekivágni a kéktúrának, amolyan teljesítménytúrás stílusban.
Valószínűleg Aggtelekről indulok hétfőn, 16-án, és ha minden jól megy, 22-ére, vasárnapra valahova a Gerecse környékére érkezek. Az egyik fő cél az, hogy minden nap meg legyen a 60 km. Amolyan egyéni rekordkísérlet ez, úgyhogy inkább a teljesítményen lesz a hangsúly, mint a (fizikai) kikapcsolódáson. (Amúgy persze kikapcsolódás lesz ez így is sok szempontból, amellett, hogy nyilván sok küzdéssel is fog járni.)
Egyrészt azért is írom ezt, hogy ha valakinek még hiányzik ebből a szakaszból valami, és bevállalja a haladós tempót, akkor lehetne hozzám csatlakozni rövidebb-hosszabb szakaszon, ahogy kijön.
Másrészt pedig szívesen veszem, ha megosztjátok a tapasztalataitokat erről a szakaszról, vagy bármi más jótanácsot értékelek, hiszen nekem új az egész műfaj. Előre is köszi!
Aki esetleg szívesen velem tartana egy szakaszon, az dobjon egy mélt a martyeah[kukac]gmail.com-ra, és megbeszéljük a részleteket!
- A Bernece utáni kereszt helyes neve: Csitári kereszt :-))
- A Jelenc-hegyi elágazásba lévő tábla Drégelyvár felé mutató adatai helyesek, mivel addig 6,1 km és 194 m szintemelkedés van! (A menetidőt 4km/h -ban és 10 m -ként 1 percben kell meghatározni!!!) Ezek alapján a Dobogó-hegyi tábla adatai nem helytállóak!!! (megjegyzés: Az ott lévő táblák ősszel lesznek cserélve...)
- A túrabázis oldalon a Kőkapu mint pont, "úton" lévő pontként szerepel, amúgy soha nem volt ott BKT kód !!!
Bernece és Drégelyvár között csak a Csitári-keresztnél van ellenőrzőpont (kód)!
Amúgy tegnapelőtt én is elkezdtem újra az OKT-t, ezúttal már a fiammal. 12 éves, úgy gondoltam, már itt az ideje, hogy ő is belekezdjen.
Erőfelmérő próba-szakaszként Kóspallag-Nagymaros távot jártuk be. Asszem én jobban elfáradtam. :-)
Tegnap viszont egész családdal jártunk egyet a Velencei-hg környékén, a Mészeg-hegyi arborétum, tanösvénnyel, tájházzal, erdei tornapályával és játszótérrel kifejezetten szerencsés választásnak bizonyult. Amúgy Fejér megye természetjárója érintőpont, de őzikés pecsét nincs, csak TKM-es.