Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sprinter CDI Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334942

Ahol a rail csőbe bemegy a pumpa felől jövő cső. Ott szerintem megfog mindent. Leszedni nem szabad.

Előzmény: karimax (334933)
karimax Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334941

Biztos igazad van, mert van 2T olaj aminek "csak" API TC minősítése van (AGIP 2T MIX) és van amelyik az API TC mellett a JASO FC, FD,-t is tudja.

 

A 8 év és 400.000 km alatti rendszeres használat tapasztalata azt mutatja nálam, hogy a TC megfelelő.

 

 

Előzmény: Törölt nick (334938)
karimax Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334940

Igen, a Chrysler DPF-es, mikor megvettem, a Hunyadi János úti szervízben rátették a diagra, és regeneráló üzemre állították. Akkor (70.000 km-rel ezelőtt)   2% eltömődöttséget írt a DPF szűrőre.  Kíváncsi vagyok, most mit mutatna, a sok 2T használata miatt.

 

 

Előzmény: treekkeer (334934)
T.A.L. Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334939

Eddig én is eljutottam, már mint a 12/24 h állításig, de tovább nincs menű a W203-as esetében.

 

De a bejátszáon sem jutott tovább, csak a 12/24h választásig.

Előzmény: Tiberiusmester (334925)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334938

T.Karimax!Ez sem így működik.A mérések szerint nagyok a különbségek.(Tudok világszínvonalú gázolaj adalékot,amit Németországban árulnak.)

 

Előzmény: karimax (334922)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334937

Szép napot!Látom még az olajat sem ismered!A gyártóját sem,meg az összetételeiket sem.

Előzmény: Zulficar (334914)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334936

Ez a doktorátus amit magának adományozott annyit ér,mint a Palié.A szakértelmét is megkérdőjelezném.

Előzmény: thosy (334929)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334935

Vannak bio nélküli gázolajok.Itthon egyetlen prémium márka az ajánlott:OMV MM.

Előzmény: karimax (334932)
treekkeer Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334934

Azt tudom, hogy ugyanaz a motor, csakhogy a Mercikben sem volt mindegyik DPF-el felszerelve.

Sajnos az enyém DPF-es (majdnem egy literrel többet eszik, mint az egyik barátom ugyanilyen típusú és évjáratú DPF nélküli ML-je). 

A te Chryslered tuti DPF-es??

 

(ma mértem fogyasztást, egész baráti 9,4 lityó jött ki, mondjuk 110-120-nál jobban nem mentem és város sem volt sok)

Előzmény: karimax (334920)
karimax Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334933

Hova raktad a mágnest?

 

Én még nem raktam rá, mert utána nem merem levenni. Egy köztes ülepítőszerűségen gondolkodom ahova bemegy a cső a nagynyomásútól, benne a mágnes, másik oldalon meg megy a közös cső felé.

 

Ezt időnként egyszerűen lehetne takarítani, a vasport a mágnessel eltávolítani.

Előzmény: Sprinter CDI (334931)
karimax Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334932

A prémium gázolajjal annyi a gondom, hogy az ára miatt kevésbé fogy a kutakon, a hozzáadagolt bio származék a hosszabb tárolás miatt (s)avasodik, ez a savas tartalom több kárt okozhat mint ami előnyre számítottunk a drágább felárért.

 

Egyébként  50 liter gázolajat a hozzáöntött 0,5 liter 2T bruttó 430-500 Ft-al drágítja meg. Az literenként 8-10 forint.

Előzmény: thosy (334929)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334931

Még a végén a mágnest is le kell szednem a rail csőről, mert megszólnak a topiktársak, hogy tönkreteszem a CDI-t. Csak mert a gyár úgy tervezte, hogy a pumpa lemorzsolódott fémdarabjai szépen bekerülnek az injektorokba és ott dolgoznak bent, én hülye meg nem engedem neki :-)))

Előzmény: karimax (334923)
karimax Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334930

Találtam pár képet, hátha segít.

 

 

 

Olyan mint a zongora, jobb és bal kézzel is kell nyomkodni a gombokat a kormányon, lényeg a megfelelő sorrend, hogy jó legyen a hangzás.

Előzmény: Tiberiusmester (334925)
thosy Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334929

Olajdoki ezt irta rola anno:

 

"

A magyarországon kapható gázolaj valóban "más" mint a tőlünk nyugatabbra árult. Ennek több oka is van, például az, hogy itthon máshonnan származó kőolajból párolják le a motorhajtóanyagokat. Mi itthon azt használjuk, ami a Barátság Kőolajvezeték végén kibuggyan, nyugaton viszont inkább arab vagy északi-tengeri kőolajból dolgoznak. Az orosz kőolaj azonban más összetételű és magasabb kéntartalmú, meg mindenféle krakkolt összetevők is kerülnek a magyar gázolajba. A lényeg: itthon valahogy jobban kormolnak és többet fogyasztanak a dízelmotorok.

Természetesen ma már kénmentesítik a gázolajat. Ezzel azonban a gázolaj kenőképessége csökken, amit adalékolással oldanak meg. Enélkül az adagolók, illetve a közös nyomócsöves rendszerek (ilyen a dci is) nagynyomású szivattyúi hamar beállnának. Ez azért durva lenne, mert ma már minden dízel ilyen rendszerű, ezért az olajcégek nem engedhetik meg maguknak, hogy ezek mind bedögöljenek. (Más kérdés, hogy a kúton mit manipulálnak. Ha dízelem lenne, azért mindig elraknám a tankolási blokkokat.)

A barátodat mégis lebeszélném erről az "adalékolásról". A kétütemű motorolajokat úgy találták ki, hogy többé-kevésbé elégjenek, de benzinmotorban magasabb az égési csúcshőmérséklet, mint a dízelben. Így félő, hogy nem ég el rendesen, s ki tudja, mit szól hozzá az oxidációs katalizátor, meg a kipufogógáz-visszavezető rendszer. Ráadásul az sem garantált, hogy ugyanolyan jól keveredik a gázolajjal, mint a benzinnel. Ha már mindenképp félti, az ilyen modern és kényes motoroknál szerintem érdemesebb az úgynevezett prémium (=drágábbik) gázolajokat tankolni. Egyrészt jobbak az égési tulajdonságai, kevésbé kormol és tisztábbak tudnak maradni a befecskendező fúvókák. Jobban is adalékolják az ilyen gázolajokat és van rá esély, hogy nagyobb "technológiai fegyelemmel" jut el a kutakra. (Bocs a ronda szóért, arra gondolok, hogy tiszta tartálykocsival szállítják.) Ez már önmagában megéri a felárat."

Előzmény: MSK813 (334927)
silverfort Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334928

Nincs olyan cls, amibe beszámolná a tulaj ?

Előzmény: nagygabi69 (334919)
MSK813 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334927

Szerintem ott ahol ezeket a mérnökök kitalálják, ott annyival jobb a gázolaj (Németország) hogy nem kell ezt bele kalkulálni. Nálunk köztudottan valamiért rosszabbak az üzemanyag hatásfokai is mint tőlünk nyugatabbra.

Előzmény: Zulficar (334926)
Zulficar Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334926

  aaa...így értem. Ugyan akkor ha ez( gyárilag )javasolt, hogy tegyetek bele 1% ban olajat, akkor logikus lenne,vagy mondom úgy hogy ÉN elvárnám a gyártótól, hogy egy viszonylag egyszerű olaj adagoló valami sz..t, ami bármelyik robogóban benne van, egy ilyet tegyen már bele.Ne nekem keljen saccolgatni hogy mennyi az annyi.  

    Ne haragudjatok hogy így neki lendültem,remélem nem bántottam meg senkit.       A beteg csökkent agyammal.

    Hát szerintem ..végül is ez egy Mercedes.   Vagy rosszul gondolom?

Előzmény: karimax (334922)
Tiberiusmester Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334925

Na itt a videó Kedves Barátom/Barátaim! :)

Dátum és idő beállítási probléma!!!

https://www.youtube.com/watch?v=vztWFgxjKqo

Mindenki jól nézze meg, hogy mit hibázhatok... Várom az okfejtést! :D

Előzmény: Sz.G.E270CDI (334900)
Tiberiusmester Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334924

Egyébként nem vagyok benne biztos, hogy ezt a 2t-t raktuk-e bele, de valami "kétütemű olajadalékot" raktunk az előírt arányban (de talán inkább csak kevesebbet) viszont annak a márkájára most hirtelen nem emlékszem! :/

Előzmény: Zulficar (334910)
karimax Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334923

:-))

 

Felébresztettek téged is??

Előzmény: Sprinter CDI (334921)
karimax Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334922

A 2T-nél is vannak minősítések.  Az AROL 2T az API TA minősítéssel rendelkezik, folyt is ki a Trabi Warnyú kipufogóján mert nem égett el.

 

Gázolajba API TC minősítésű, füstmentesen elégő bármilyen 2T megfelel.

 

Itt nincs nagy fordulatszám, amit kenni kell az a nagynyomású rendszer az meg max. 2500-at forog, üzemi viszonyok között meg 800-1300-at.

Előzmény: Zulficar (334914)
Sprinter CDI Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334921

A nagynyomású CDI pumpa max 2000-t forog (motorfordulat per kettő), az injektorok egyáltalán nem forognak, a 2T olaj ezeket keni. Semmi köze ahhoz, amit írsz.

Előzmény: Zulficar (334917)
karimax Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334920

"Én speciel az ML-be nem merem használni a DPF/részecskeszűrő miatt :-("

 

Chrysler 300 C CRD-ben ugyan az a motor dolgozik, és kapja minden tankolásnál 1%-ban a 2T-t nálam. Nyáron lesz 4 éve hogy hajtjuk, 70.000 km ment bele.

Előzmény: treekkeer (334913)
nagygabi69 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334919

akik érdeklődnek,azoknak nem eladó...

de csak azok érdeklődnek sajna...

de nincs gond,max. megmarad... ;-)

Előzmény: emrovII (334829)
Csab2esz Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334918

Szerintem a Stihl is 2T olaj,ugye bár a fűrész is kétütemű.Nekünk is Stihl fűrészünk van.Amúgy egy simson is leforog 9000-et 1-ben ;)

A magas fordulat 12000rpm-től kezdődik,na egy normálisabb fűrész egy kicsit fölötte dolgozik. :)

Előzmény: Zulficar (334917)
Zulficar Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334917

  És +1x ui: A 2t nem használ ható lánc fűrészbe,beáll a motor. A 2t  wartburg,trabant,simson,riga verhovina kárpáti,etz ezek nem pörgős motorok ezekbe való.  

   A stihl,-lánc fűrész 9000 fölött forog, a nagy 12000 forog.

  Akkor miért is lenne jó a nagy teljesítményű Mercedesbe a 2t.? 

  Nem értek hozzá csak paraszti ésszel. Végül is az vagyok. :)

Előzmény: Zulficar (334916)
Zulficar Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334916

 ui: Stihl

Előzmény: treekkeer (334913)
Zulficar Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334915

  A részecske szűrő miatt nyugodtan öntheted. Dolgoztam ott csopvez ként ahol gyártják őket. Ezt nem eszi meg az olaj jobb anyag mint a katalizátor, és a működése is egész más.

Előzmény: treekkeer (334913)
Zulficar Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334914

  Könyörgöm ezeket a szép jó autókat elcseszitek ezzel a fos olajjal !  Én annak idelyén a trabantba is Stihl olajat tettem. Ha már tesztek bele akkor ezt tegyétek. Ez 100x jobb mint a 2t!! 

  A trabiba ha véletlen többet öntöttem akkor sem füstölt,nem volt büdös stb...

     Ilyen autókba ezt a sz..t önteni?    Ha már akkor STIHL !

Előzmény: treekkeer (334913)
treekkeer Creative Commons License 2014.03.31 0 0 334913

Nem poén.

Common rail motoroknál ajánlott tankolás előtt beönteni az üzemanyagtartályba 1%-os arányba.

Én speciel az ML-be nem merem használni a DPF/részecskeszűrő miatt :-(

Előzmény: Zulficar (334911)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!