Igen, a Chrysler DPF-es, mikor megvettem, a Hunyadi János úti szervízben rátették a diagra, és regeneráló üzemre állították. Akkor (70.000 km-rel ezelőtt) 2% eltömődöttséget írt a DPF szűrőre. Kíváncsi vagyok, most mit mutatna, a sok 2T használata miatt.
Én még nem raktam rá, mert utána nem merem levenni. Egy köztes ülepítőszerűségen gondolkodom ahova bemegy a cső a nagynyomásútól, benne a mágnes, másik oldalon meg megy a közös cső felé.
Ezt időnként egyszerűen lehetne takarítani, a vasport a mágnessel eltávolítani.
A prémium gázolajjal annyi a gondom, hogy az ára miatt kevésbé fogy a kutakon, a hozzáadagolt bio származék a hosszabb tárolás miatt (s)avasodik, ez a savas tartalom több kárt okozhat mint ami előnyre számítottunk a drágább felárért.
Egyébként 50 liter gázolajat a hozzáöntött 0,5 liter 2T bruttó 430-500 Ft-al drágítja meg. Az literenként 8-10 forint.
Még a végén a mágnest is le kell szednem a rail csőről, mert megszólnak a topiktársak, hogy tönkreteszem a CDI-t. Csak mert a gyár úgy tervezte, hogy a pumpa lemorzsolódott fémdarabjai szépen bekerülnek az injektorokba és ott dolgoznak bent, én hülye meg nem engedem neki :-)))
A magyarországon kapható gázolaj valóban "más" mint a tőlünk nyugatabbra árult. Ennek több oka is van, például az, hogy itthon máshonnan származó kőolajból párolják le a motorhajtóanyagokat. Mi itthon azt használjuk, ami a Barátság Kőolajvezeték végén kibuggyan, nyugaton viszont inkább arab vagy északi-tengeri kőolajból dolgoznak. Az orosz kőolaj azonban más összetételű és magasabb kéntartalmú, meg mindenféle krakkolt összetevők is kerülnek a magyar gázolajba. A lényeg: itthon valahogy jobban kormolnak és többet fogyasztanak a dízelmotorok.
Természetesen ma már kénmentesítik a gázolajat. Ezzel azonban a gázolaj kenőképessége csökken, amit adalékolással oldanak meg. Enélkül az adagolók, illetve a közös nyomócsöves rendszerek (ilyen a dci is) nagynyomású szivattyúi hamar beállnának. Ez azért durva lenne, mert ma már minden dízel ilyen rendszerű, ezért az olajcégek nem engedhetik meg maguknak, hogy ezek mind bedögöljenek. (Más kérdés, hogy a kúton mit manipulálnak. Ha dízelem lenne, azért mindig elraknám a tankolási blokkokat.)
A barátodat mégis lebeszélném erről az "adalékolásról". A kétütemű motorolajokat úgy találták ki, hogy többé-kevésbé elégjenek, de benzinmotorban magasabb az égési csúcshőmérséklet, mint a dízelben. Így félő, hogy nem ég el rendesen, s ki tudja, mit szól hozzá az oxidációs katalizátor, meg a kipufogógáz-visszavezető rendszer. Ráadásul az sem garantált, hogy ugyanolyan jól keveredik a gázolajjal, mint a benzinnel. Ha már mindenképp félti, az ilyen modern és kényes motoroknál szerintem érdemesebb az úgynevezett prémium (=drágábbik) gázolajokat tankolni. Egyrészt jobbak az égési tulajdonságai, kevésbé kormol és tisztábbak tudnak maradni a befecskendező fúvókák. Jobban is adalékolják az ilyen gázolajokat és van rá esély, hogy nagyobb "technológiai fegyelemmel" jut el a kutakra. (Bocs a ronda szóért, arra gondolok, hogy tiszta tartálykocsival szállítják.) Ez már önmagában megéri a felárat."
Szerintem ott ahol ezeket a mérnökök kitalálják, ott annyival jobb a gázolaj (Németország) hogy nem kell ezt bele kalkulálni. Nálunk köztudottan valamiért rosszabbak az üzemanyag hatásfokai is mint tőlünk nyugatabbra.
aaa...így értem. Ugyan akkor ha ez( gyárilag )javasolt, hogy tegyetek bele 1% ban olajat, akkor logikus lenne,vagy mondom úgy hogy ÉN elvárnám a gyártótól, hogy egy viszonylag egyszerű olaj adagoló valami sz..t, ami bármelyik robogóban benne van, egy ilyet tegyen már bele.Ne nekem keljen saccolgatni hogy mennyi az annyi.
Ne haragudjatok hogy így neki lendültem,remélem nem bántottam meg senkit. A beteg csökkent agyammal.
Hát szerintem ..végül is ez egy Mercedes. Vagy rosszul gondolom?
Egyébként nem vagyok benne biztos, hogy ezt a 2t-t raktuk-e bele, de valami "kétütemű olajadalékot" raktunk az előírt arányban (de talán inkább csak kevesebbet) viszont annak a márkájára most hirtelen nem emlékszem! :/
A nagynyomású CDI pumpa max 2000-t forog (motorfordulat per kettő), az injektorok egyáltalán nem forognak, a 2T olaj ezeket keni. Semmi köze ahhoz, amit írsz.
"Én speciel az ML-be nem merem használni a DPF/részecskeszűrő miatt :-("
Chrysler 300 C CRD-ben ugyan az a motor dolgozik, és kapja minden tankolásnál 1%-ban a 2T-t nálam. Nyáron lesz 4 éve hogy hajtjuk, 70.000 km ment bele.
És +1x ui: A 2t nem használ ható lánc fűrészbe,beáll a motor. A 2t wartburg,trabant,simson,riga verhovina kárpáti,etz ezek nem pörgős motorok ezekbe való.
A stihl,-lánc fűrész 9000 fölött forog, a nagy 12000 forog.
Akkor miért is lenne jó a nagy teljesítményű Mercedesbe a 2t.?
Nem értek hozzá csak paraszti ésszel. Végül is az vagyok. :)
A részecske szűrő miatt nyugodtan öntheted. Dolgoztam ott csopvez ként ahol gyártják őket. Ezt nem eszi meg az olaj jobb anyag mint a katalizátor, és a működése is egész más.
Könyörgöm ezeket a szép jó autókat elcseszitek ezzel a fos olajjal ! Én annak idelyén a trabantba is Stihl olajat tettem. Ha már tesztek bele akkor ezt tegyétek. Ez 100x jobb mint a 2t!!
A trabiba ha véletlen többet öntöttem akkor sem füstölt,nem volt büdös stb...
Ilyen autókba ezt a sz..t önteni? Ha már akkor STIHL !