Ja még annyit...........Felícia kényes pontja a termosztát hőérzékelő jeladója..............lehet hogy a víz tuti hőfok csak a műszer mutat összevissza............érdemes aztvis kicserélni......
Ez a hűtő elé papirt tenni ez nemvalami jó ötlet...........eleve ha nem megy fel hőfok ott valami termosztát gond van,vizkövesedés a rendszerben stb..........annak ugy jónak kell lennie ahogy van papír nélkül bárhol bármikor gyári állapotban. A másik meg az ha beérsz városba araszolni ott meg nemkapja meg a megfelelő hűtést.........Nézd meg termoszátot és nyomasd át a rendszert is valami oldóval.........
Legtöbbször hosszú utakra használom az autót, autópályán közlekedek vele 110-120 km/h-ás sebesség mellett. Jónak tartjátok, ha egy kartonnal letakarnám mondjuk a hűtő felét, mert autópályán úgy 75-80 fokon marad csak a hőmérséklet, és ahogy lehajtok a pályáról, visszaesik a hőmérséklet olyan 60-ra is, ha jól emlékszem.
hosszú idő után újra benéztem, és visszaolvasgattam kicsit. Nos, ez a termosztátos dolog nagyon nem világos, megnéztem a linket is amit küldtettek (Totalcar cikk) de nem értek semmit. Azt írják, hogy télen, amikor nyit a termosztát, nem szabadna visszahűlnie a víznek??? :S
Nem hülyeség? Vagy lehet én értelmeztem rosszul...
Mert ugye indítás után a kis körforgásban kering a víz, és onnan is veszi a fűtést. Felmegy kb 90 fokra, amikor kinyit a termosztát, és akkor visszahűl a víz olyan 70-re, ami sztem abszolút normális, mert megnyitja a nagy keringési kört, és jéghideg víz áramlik a motorba. Én inkább azon töröm a fejem, hogy hogy a csudába nem robbantja szét az a mínusz akárhány fokos jéghideg víz a motort, mikor hirtelen beleömlik a 90 fokos helyére??........
Valamelyik Skodás fórumon szokott téma lenni. Sosem forralod fel a farost kartonpapír nélkül. :-) (tehát nagyjából : a menetszél hűti a hűtőn keresztül a motor által felmelegedett vizet; ha eltakarod a hűvösebb levegőt a hűtő elől, akkor hogy is fog lehűlni?)
A központizárra annyit tudok mondani hogy nekem mikor kiment 1 motor gyárit sehol se találtam, ezért vettem univerzálisat csak meg kell nézni hogy fér el benne, amúgy nem is drága én 1000 ft-ért vettem autóvillamossági boltban. Adnak hozzá leceket, lemezeket amikkel kis barkácsmunka után működött is.
Köszi szépen a leírást s a fáradtságot amit segítségemre fordítottál! :) Nagyon kíváncsi vagyok az eredményre bár biztos vagyok benne, hogy lesz az eddig írtak alapján, ami számomra teljesen kézenfekvő, csakhát eddig nem votlam biztos az áldásos 90 fok körüli vízhőfok kérdésében. még1x köszi!!
Lenne egy két kérdésem.............adva van egy Felícia 1.3 MPI.......jár a motor szépen alapjáraton azt egyszercsak felpörög össze vissza 4-5 ezerig oda vissza stb"ezt akkor csinálja ha már bemelgszik jól a motor pl városban araszolásnál"azt utána pár perc esetleg egy ujrainditás és abbahagyja...mi lehet ennek az oka. Másik kérdésem az lenne hol tudnék jobb oldali első ajtóba központi zár müködtető motort venni olcsón?
Te félreértettél én nem írtam rólad semmit én is csak a cikkre reagáltam. Bocs ha félreértetted! A cikk írója tipikus szerelő! Ne csinálj az autóval semmit majd mi lemossuk a szélvédőt is (kalapáccsal ennek szem és fűl tanuja voltam!!!!) persze jó pénzért!:) :)
OK. De nem sok egy kicsit a a feltételezés? Abban a válaszban pont a lényeget nem írta és csak amit a kérdező akart azt ne csinálja. Diplomatikus válasz! És mi köze van a második világháborúnak a nehezen melegedő autóhoz??? Talán lőni kellene rá vagy gránátot alá! és meleg lesz! :)
Az oldalsó befúvók leginkább csak jól néznek ki :)
Az egyetlen használható funkciója, hogy a szellőző hármas fokozatában langyos levegőt lehel az ember fázós kezére.
Egy kis segítséget kérnék: Van valakinek bontott kesztyűtartó fedele eladó - sürgősben kéne mert elromlott a zár rugója, és így felnyitva tartja magát (szerencsére nem az enyémben) :)
Na végre egy ember, aki reálisan tud gondolkodni!:)
Így utólag már nem is értem minek magyarázkodtam itt a többieknek... Aki akar, az felőlem járhat hűtőtakaróval, meg 75 fokos vízzel is, meg ülhet a hideg autójában... meg is érdemli! ;)
Akkor az én autómmal mi a baj? 68-lovas beindítom simán közleked vele 2perc után már érezhető fűtés van kb 10km után beáll gyönyörűen középre a mutató araszolás után feljebb is megy ahogy kell aztán visszaáll középre. Ja és új elejű. Emberek nehogy már takargassuk. Venni kell egy normális termosztátot és nem bemagyarázni,hogy biztos hideg van azért nem melegszik. Meg "felicia betegség" istenem....
Nyáron ugyan olyan jól fog működni, mint a tiéd:)) A termosztát nem tudja, hogy kint nyár van vagy tél, neki egy adott ponton nyitni kell és kész;)
Azóta már többször előfordult, hogy dugóban araszoltam... a termo nyitott, venti bekapcs, víz lehült, termo bezárt, 93foknál nem tudott feljebb menni a vízhőfok.
Ne gondolj valami nagy buherálásra, kb. 5 másodperces művelet az egész, csak késleltetek a nyitási időponton és kész:)
Egyébként most a hidegben nekem is jobban lehül mint "normális" körülmények között. Nyitni 88-89foknál nyit, utána leesik 80 körülire, de aztán lassan feltornássza magát megint, és kezdődik elölről az egész.
Légteleníteni a jeladónál tudod. Töltőd a löttyöt bele, és a jeladó lyuknál látod ahogy emelkedik a víz szintje- mikor a jeladó lyuk pereme felé van a víz- bedugod a jeladót a helyére és a tágulási tartályban a min- és max jel közé lövöd a szintet- ennyi.
A termosztát egy hőfokon nyit de - 10 fokokban ne várd hogy az össznépi hőfok 80- 85 foknál feljebb legyen- eccerűen anniyra visszahűti a jeges levegő a vizet hogy nem tud 80-85 fok fölé menni a hőmérséklet. Ki kell takarni azt ennyi.
Stemplis kollegánál kiváncsi leszek nyáron majda hőfokra a buhera mártrix termosztáttal!:PPP