a gond hogy 2003-as Kalos-ban nincs üresjárati léptetőmotor szerelve a fojtószelep házra, hanem az integrálva van abba :( komplett fojtószelep ház új 40.000 ft :( holnap megy szalonba hátha még beállítható ha koszosan ment tisztán is mennie kell szerintem
egy gáz fröccs mielőtt lefulladna és egyből minden jó. mit tudok kezdeni a felakadt EGR szeleppel? az is takarítva lett anno tökéletesen végezte a dolgát most hogy tiszta a fojtószelep megadta magát? vagy csak a szereléskor maradt úgy? laikus vagyok és 11 évig az autó rendesen szervizelve volt semmi ilyen problémája nem akadt 190.000 Km van benne ;-)
Érdekes jelenség lehet. Én a múltkor lehúztam a csatlakozót róla, tehát a központi egység számára olyan volt, mintha leszerelem és visszaszerelem, de semmi változás nem lett, ugyanúgy működik minden. Még arra is gondoltam, hogy a két tekercsről ami benne van, leveszem a jelet és csinálok egy visszajelzést, mikor milyen állapotban van éppen a szelep.
köszönöm szépen tökéletes még annyi, hogy az autón ki lett tisztítva a fojtószelep és azóta hideg indításkor lefullad az autó nem tartja meg a felmelegedéshez szükséges alapjáratot mint az előtt tökéletesen. ami infót kaptam hogy be lehet állíttatni szoftveresen, de csakis gyári GM chevrolet szalonban műszeresen az alapjáratot igaz ez? Az idióta ECU reset és 15mp gyújtás le fel meg dedós betanítási műveletek nem működnek mivel nem tanulja meg így sem az autó elektronikája. Mivel le lett szerelve és meg lett tisztítva az ECU újnak veszi és érdekesen működik azóta nem fullad le az autó, üzemi hőmérsékleten pedig szépen beáll az előírt 800-900 rpm fordulatra amit tart is szépen, közlekedés közben annyi furcsaság van, hogy sebességből üresbe téve az autó teljes megállásáig 1500 rpm fordulaton tartja ezt sem csinálta. Ha találkozott vki ilyennel várom a kreatív tanácsokat. Köszönöm
Üdv valaki tudna segíteni service manual letöltésben daewoo kalos 1.2 8V autómhoz érdekelne a motortérben milyen érzékelő és hol helyezkedik el. Köszönöm a segítségeket előre is.
Van, persze, a kérdés inkább az volt, hol lehet kapni.
pl ilyesmit:
MIvel nemrég vettem az autót, kíváncsiságból leszedtem, hogy lássam milyen állapotban van, de teljesen jó, alig volt koszos, a szelep lazán, akadás mentesen jár. De az enyémben is egy vékony lemez van tömítés gyanánt.
Neeeem...:) Benzinből az enyém is annyit fogyaszt mint a Te kalózod. Én csak azokra a fórumtársakra gondolok, akik saját magukkal is elhitetik, hogy az ő autójuk "termeli" az üzemanyagot.
Amelyik a rezonátorcső és a katalizátor között van az a monitorszonda, ha jól tudom. Nekem van egy bluetooth-os kütyüm, amit rádugok a számítógépes csatira, és pda-val és obd trip progival ellenőrizhetem a megfelelő működést. Mármint ha értenék hozzá :) a 4vezetékes zöld oszlopa gyorsabban dolgozik, a monitorszonda meg csak korrigál talán. arra jó, hogy ha nem működik valamelyik azt kijelzi a kütyü. az egr-vakolás állítólag csökkenti a fogyasztást, de hosszú távon a katalizátor és a két szonda kárára válhat. nem tudom meg ér -e annyit, hogy elmondhassam: az enyém 6-ot eszik százon, vagy elköltöttem százat a cserére.....
A legegyszerűbb ha megemeled a bal elejét leveszed a kereket utána kiveszed a műanyag borítást a kerékjáratból ott van egy gumi átvezető azon át tudsz dugni óvatosan valamilyen vastagabb drótot és már bent is a vezeték az utastérben.
Ha óvatosan veszed le az egr szelepet akkor nem lesz semmi baja,maga az egr az kicsit fekete színű volt fék tisztító folyadékkal befújtam,vártam 10 percet hogy kifolyik minden és egy puha ronggyal letöröltem,utána vissza a helyére.
Ja, nem, nem kell cserélni, egy papír vékonyságú acél lapka "tömít", se paszta, se más tömítés nincs közte. Én most vettem le először (közel 100.000km), de szinte tök tiszta volt, nem bántottam. Simán le lehet vakolni, az ECU-t nem zavarja meg, a kocsi kicsit fürgébb lesz tőle, de elvileg növeli a fogyasztást, ha nincs bekötve a rendszerbe. Rövid ideig kipróbáltam, de mivel épp azért akartam kiiktatni, hogy hátha csökken a fogyi tőle. De alaposabban utánaolvastam, hogy mit is csinál a kipuffogógáz az égés közben, és mindenhol azt írják, hogy tökéletesíti az égést és ha kiiktatjuk megnő(het) a fogyasztás, illetve romlik a kocsi károsanyag kibocsájtása, így visszakötöttem.
Gondoltam megnézem milyen állapotban van de ha leveszem esetleg tömítést is kell cserélni. Sosem láttam milyen tömítés van ott így nem tudom azt sem, kell-e cserélni vagy sem.
Az hogy jó-e vagy sem, fene tudja, írnak mindenfélét róla. Ameddig működik addig nincs útban, csak szemrevételezni akarom majd egyszer.
Amúgy, ez az EGR szelep értelmes dolog? Úgy értem oké, hogy visszavezetünk kipuffogógázt, hogy az emisszió csökkenjen, de ezzel nem nő a fogyasztás? A motornak jót tesz, ha kipuffogógázt eszik...? Égést javítja/rontja?
Gondoltam lehetne bütykölni hozzá egy kis monitort ami kijelzi a visszadott feszültségét a szondának (0V és 1V közötti érték) és így menet közben lehetne látni, milyen minőségű az égés a motorban. Vagy, mivel van a katalizátor előtt és után, így a katalizátor állapotára is lehetne következtetni. Talán.
Nálam cserélték az 1-s lambda szondát a katalizátor előttit,az a gyertyák alatt a motorba van betekerve,de a másikat is lambda szondának mondták azt 2-s . 1-s ami a motornál van az 4 szálas/vezetékes/.
Nem tesz semmi. Amikor megvettem a kocsit, igyekeztem körbe fotózni, a motorteret is, pont az ilyen esetekre, ha netán elfelejtek valamit feljegyezni mielőtt szétkapom.