(Azt nem ertette, hogy a belso keringtetes miert nem megy, ha ablakfujas van beallitva, de hat egyikunk sem tokeletes:-))
kábé 1996 óta minden VW-csoportos (és rengeteg más) autó így működik :) Az oka az, hogy a belső keringtetés miatt a levegő egyre párásabb lesz ahogy szuszogod kifelé a nedvességet, és ez eléggé ellentmondásban van az ablak párátlanításával :)
Nem zavarna az olajfogyasztás, csak nem tudom, hogy hova megy az olaj. Elvileg 3 felé mehet az eltűnő olaj.
Ha kifolyik a szimering mellett, az kisebb hiba, de olyan szerintem nincs, mert látnám a földön a tócsát.
Ha felmegy a motorba a gyűrűk mellett, az egyrészt jó, mert keni a hengert, de másrészt nem jó, mert eltömíti a katalizátort.
Ha pedig a kartergázzal távozik a szívócsőbe, az a legrosszabb, mert akkor szépen hízlalja a kokszcsomókat a szívócsőben és szívószelepeken :-(
Egyébként, hogy mondjak valami jót is, nagyon szép az olaj a motorban :-) Előtte turbódízel autóm volt, abban már az olajcsere után egy nappal is fekete volt az olaj, pedig mindig kértem, hogy tisztító adalékkal mossák át az olajrendszert az olajcsere előtt.
Ebben viszont annyira tiszta sárga az olaj, hogy nem győzök csodálkozni.
Amikor átvettem az autót a szalonban, akkor már jelezték, hogy ez a motor fogyasztja az olajat és kaptam ajándékba egy flakon Castrol Edge olajat. Nos, ha nem a gyáriaktól kapom, akkor biztosan nem merném beleönteni a motorba, mert ennek az olajnak világító neonzöld színe van, olajban ilyet még nem láttam :-))
Igen, erre gondoltam, ez az 1 liter/1000 km a szerviz szerint jó.
Igaz, egy 18-22 éves, ki tudja mit kapott Golf meg az 1.6-os Octi az összes tapasztalatom, de mivel egyik sem ette/eszi az olajat, nekem furcsa, hogy a nyári dunántúli nyaralásunknál természetesnek mondja a gyár, hogy ugyan töltsünk már bele 1 liter olajat...
igen olvasok én is ilyeneket. csak az a baj hogy a szerviz szerint ez pont jó, még belefér...
kb mint mikor vettem a notim. csináltunk egy pixel tesztet ès 4 pixel hiba volt. azt mondja az eladó hogy az 5 még belefér a normálba. nem értette miért akarok másikat
megértelek, de szvsz az olajfogyasztás a nem megkímélt használatból adódik, nem gyári hiba
Nekem egy 150 lóerős 1.4 TSI Octaviám van, 9 hónapos az autó és úgy látom, hogy nagyjából 1000 km-enként beszippant 1 deci olajat. 7 ezer km van benne, 7,5 deci olajat töltöttem bele eddig összesen (most a hétvégén kapott 4 decit, a felső nívón van most az olajszint).
Pedig kímélősen használom 4 ezer fölé az életben sem volt pörgetve...
Tudom, hogy még csak bejáratós, remélhetőleg később csökkenni fog az olajfogyasztás, de utoljára a kispolszkim fogyasztotta ilyen jó étvággyal az olajat.
Elmondon en hogyan vettem hasznaltan az Octimat (1.4 16V 2005-os, 2011-ben vettem):
allandoan bujtam a hahu-t, minden napra megvolt a tuti auto, aztan amikor ott voltam megnezni jott a hidegzuhany:-). Egy neppernel nezegettem egy kepen tuti, valosagban nem annyira O2-t, amikor lattam a tavolban egy Skoda emblemat. Gondoltam a mai nap sem lesz auto, legalabb egy kis nyalcsorgatas legyen. Odamentem a szalon ele nezegettem az elado kocsikat. Dragak voltak nekem, meg a hasznaltak is. Erre jon ki az elado, kerdezi mizu. Elmondtam neki, hogy Octaviat fogok venni valamikor a kozeljovoben, ennyim van ra. Ok, jarjunk korbe. Ment a jopofi, profi volt a ficko. Na mondom, nyomja a suketseget, de legalabb nezegetek autot, meg valami infot csak elejt a rizsazas kozben. Mondom neki, hogy mik az igenyek, elso auto, jo legyen (erstd: megbizhatoan vigyen el A-bol B-be), ennyi, semmi mas nem erdekel. Latta, hogy a keszlettel nem jut velem sokra. Azt mondja, lesz, egy O1 hamarosan, a tulaj hozza be mert csereli O2 fl-re. Parametereket elmondta, szol ha a kocsi ott lesz. Ebben maradtunk. 2-3 het mulva jon a telefon, befutott a kocsi, lehet nezni. Ok, asszonnyal mentunk, tetszett. Mondtam kerem a tulaj szamat, meg latni szeretnem az adatokat a szamitogepen, ha minden stimmel visszuk. Mindent leinfoztam, gep monitarjan egyutt neztuk a szervizbejegyzeseket, szervizkonyv elottem, tulajjal beszeltem, voltam is nala. Minden klappol. Masnap megvettem a gepet. Azota is klassz. Tehat en a szalonbol vettem meg, ahol az eredeti tulaj is, helyben volt minden info. Latta a lelkesedesem, jo arc volt, a vegen, eljatszottuk, hogy uj autot veszek, megmutatott mindent, mint egy szalon auto atadasakor (gondolom) bent az atadoterben:-) (Azt nem ertette, hogy a belso keringtetes miert nem megy, ha ablakfujas van beallitva, de hat egyikunk sem tokeletes:-))
mármint ezt nem tudom miért van, egyedül annyi hogy próbáltam jó autókat venni (használt volt mind) normál tempóban közlekedek, de van 4 céges autónk is, azokban sem kell sosem utántölteni...igy számomra furcsa az olajfogyi gond.
hát nem tudom, de nekem 7 autóm (147, 2 db G3, astra, maxima, O2, Corolla. volt az elmult 20 évben, 2 egyszerre... de egyikbe sem kellett csak nagy ritkán max 1 decit beleönteni, azért hogy maximumin legyen, mivel e turbo diesel azt szereti... igaz egyik sem csöpögött stb.. és én mindeben 10 ezrenként cserélem, legyen benzin diesel. a maximát nem tudom, mert hamar utilaput kötöttem a talpára:((
Mi van akkor ha eszi az olajat? Nem értem nekem az O2 1.9pdtdi 6dl ert bever egy olajcsere között 15 ezer km, de ennyit evett 100 ezer km el is, meg most 266 ezerrel is, na és ez egy ilyen motor.. Mennyibe kerül egy liter olaj, nem fér bele?
A 2 literes 120 KW - os HDI - im meg egy mililitert sem eszik az meg olyan motor.
Talán az első hozzászólásomból kiderült, de ha mégsem akkor világosan leírom, hogy használt autóban eleve nem gondolkozunk, (legutóbbi ugyanis megjártuk). Az eddigi válaszokat is nagyon köszönöm, de ha még bárkinek bármi eszébe jutna ne tartsa magában!
Nem értelek, a koreaiak nem elromlósak, de miért kérdez a vw motorról? A koreaiakat miből szűrted le? Amit a gyár mond, vagy ami a tapasztalat? Gondolom, utóbb. Akkor ugyanerről miért nem mérvadó a vw-tulajok tapasztalata?
Egyébként az öreg 1.6 nem igazán eszi az olajat, de volt itt bőven - talán éppen az 1.4/75 - ami lelkesen.
Volt "egyéb" kérdés is, ha jól emlékszem, a láncos tsi-kkel volt gond bőven, főleg az első 1-2 verzióval, a szíjasokkal tán nincs, vagy csak még fiatalok.
Szóval teljesen jogos előre kérdezni. (Vagy eszembe jut még hűtlenné vált topik-alapítónk tapasztalata, hogy az 1.5 dci motor mindig szar, hol ezt módosítanak, hol azt, de valami mindig szar benne. Jobb ennek előre utánajárni - avagy okos ember más kárán tanul.)
megértelek, de szvsz az olajfogyasztás a nem megkímélt használatból adódik, nem gyári hiba, illetve pár tipusnál, mint a régi ztec fordok köztudott hogy eszi az olajat. de 1-2 éves kocsiknál én nem gondolnék ilyen kijelentésre hogy mind eszi az olajat.
bár az a gond hogy valahogy ez az autófenntartás már nem olyan mint régen volt. nem olcsó mulatság. akár mit veszel könnyen aknára léphetsz, és bármelyik javitás lehet 6 számjegyű és nem feltétlen 1es el kezdődik( kettőstömegű, ha nem az akkor tsi és kokszosodik, ha nem benzines akkor porlasztócsúcs, maganyomású szivattyú, LMM, főtengely szíjtárcsa stb...nem tudom mit gondolnak az autó gyártók, de régebben ez nem igy volt, ha vett az ember egy fiatal autót olajcsere plusz kopó alkatrészek, fék stb... de ez nem volt jelentős teher. kb vásárláskor a méret felszereltség ár szin alapján lehetett választani mert az ember tudta, hogy 5-8 évi semmi baja sem lesz.
most meg ugy dobálóznak 2-300 ezres szerviz számlákkal mintha egy kiló kenyér lenne. ha
amugy nem tudom milyen autót keresel mennyiért, de ha nekem most kellene választanom, én biztos kóreait vennék, i40 stb...azok nem elromlósak...és eléggi kifújták az autóipar orrát pár év alatt.
Csak szeretnék tájékozott lenni, hogy nagyjából mire lehet számítani. Mert hosszútávra kell a kocsi. A másik két versenyben lévő kocsi hibáival is tisztában akarok lenni mielőtt kiválasztjuk a befutót. Azt hiszem a tulajok tudják a legtisztább képet adni arról, hogy milyen hibák jönnek elő milyen motort/motorokat érdemes kerülni. Továbbá evidens, hogy a Mazda 3-as és Toyota Verso motorjára vonatkozó dolgokat nem az Octavia tulajoktól fogom megkérdezni. A másik dolog, hogy soha nem volt turbós autónk és kicsit tartunk tőle. Jelenleg Octavia 1.4 16V és Felicia 1.3 MPi van, ami teljesen más világ.
ne vedd bántásnak de az álmos könyv szerint nem jó jel ha itt a fórumban lévő hsz. ok alapján akarod eldönteni hogy amit te venni akarsz az eszi e az olajat?? és ha itt senkié nem eszi amit veszel meg igen akkor mi lesz?? vagy forditva.