Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65628

Hirdet valaki egy autót normális futásteljesítménnyel, és a belsejéről egyetlen képet sem tesz fel? Kizárt dolog.

Illetve ha csak elöl van villanyablak, akkor nem Elegance.

Szerintem mehet nyugodtan a kukába, ez egy hulladék lesz.

Előzmény: Bombyna (65592)
nohab Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65627

már csak a motorfejlesztésre kell koncentrálniuk...

 

Meg a belső dizájnra. Az O3 ebben szerintem nagyon erős, legalábbis én kevés autót tudnék mondani, ami jobban tetszik belül.

Előzmény: skt15 (65604)
nohab Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65626

Igen, erre gondoltam, ez az 1 liter/1000 km a szerviz szerint jó.

 

Ő egy decit írt 1000 km-re, nagyon nem mindegy :)

Előzmény: MZ/Y (65622)
nohab Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65625

(Azt nem ertette, hogy a belso keringtetes miert nem megy, ha ablakfujas van beallitva, de hat egyikunk sem tokeletes:-))

 

kábé 1996 óta minden VW-csoportos (és rengeteg más) autó így működik :) Az oka az, hogy a belső keringtetés miatt a levegő egyre párásabb lesz ahogy szuszogod kifelé a nedvességet, és ez eléggé ellentmondásban van az ablak párátlanításával :)

Előzmény: kezdo_O1-es (65616)
nohab Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65624

Ez még egy 500+ ezret futott autótól is sok.

Előzmény: Bombyna (65587)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65623

Nem zavarna az olajfogyasztás, csak nem tudom, hogy hova megy az olaj. Elvileg 3 felé mehet az eltűnő olaj.

 

Ha kifolyik a szimering mellett, az kisebb hiba, de olyan szerintem nincs, mert látnám a földön a tócsát.

 

Ha felmegy a motorba a gyűrűk mellett, az egyrészt jó, mert keni a hengert, de másrészt nem jó, mert eltömíti a katalizátort.

 

Ha pedig a kartergázzal távozik a szívócsőbe, az a legrosszabb, mert akkor szépen hízlalja a kokszcsomókat a szívócsőben és szívószelepeken :-(

 

Egyébként, hogy mondjak valami jót is, nagyon szép az olaj a motorban :-) Előtte turbódízel autóm volt, abban már az olajcsere után egy nappal is fekete volt az olaj, pedig mindig kértem, hogy tisztító adalékkal mossák át az olajrendszert az olajcsere előtt.

 

Ebben viszont annyira tiszta sárga az olaj, hogy nem győzök csodálkozni.

 

Amikor átvettem az autót a szalonban, akkor már jelezték, hogy ez a motor fogyasztja az olajat és kaptam ajándékba egy flakon Castrol Edge olajat. Nos, ha nem a gyáriaktól kapom, akkor biztosan nem merném beleönteni a motorba, mert ennek az olajnak világító neonzöld színe van, olajban ilyet még nem láttam :-))

Előzmény: MZ/Y (65622)
MZ/Y Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65622

Igen, erre gondoltam, ez az 1 liter/1000 km a szerviz szerint jó.

Igaz, egy 18-22 éves, ki tudja mit kapott Golf meg az 1.6-os Octi az összes tapasztalatom, de mivel egyik sem ette/eszi az olajat, nekem furcsa, hogy a nyári dunántúli nyaralásunknál természetesnek mondja a gyár, hogy ugyan töltsünk már bele 1 liter olajat... 

Előzmény: Pierr_Kardán (65617)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65621

:) Amikor megtudták a szervizesek a képviseletem, hogy vettem O3-as Scoutot, már árúlták az O2-es Scoutomat. Elégé pofára estek, hogy nem adom el. 

Előzmény: kezdo_O1-es (65616)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65620

jav. nem kéne hogy gyári hiba legyen

Előzmény: Pierr_Kardán (65617)
vbandit Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65619

Köszönöm, tovább lapoztam az octaviahoz,mert az első oldal csak a haldex generciót mutatta be.

Szóval az octavia résznél azt irja haldex 2. Gen van 2004- 2009ig.

http://m.awdwiki.com/en/skoda/#Skoda_Octavia_A5_Combi_4x4__Scout_Facelift__2009_____

 

Utána egyből ugrottak a 4. Generáciosra az o2 Fl nel,de a motorokat nem említi.

Nagyon jó oldal, köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (65606)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65618

igen olvasok én is ilyeneket. csak az a baj hogy a szerviz  szerint ez pont jó, még belefér...

kb mint mikor vettem a notim. csináltunk egy pixel tesztet ès 4 pixel hiba volt. azt mondja az eladó hogy az 5 még belefér a normálba. nem értette miért akarok másikat

Előzmény: Pierr_Kardán (65617)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65617

megértelek, de szvsz az olajfogyasztás a nem megkímélt használatból adódik, nem gyári hiba

 

Nekem egy 150 lóerős 1.4 TSI Octaviám van, 9 hónapos az autó és úgy látom, hogy nagyjából 1000 km-enként beszippant 1 deci olajat. 7 ezer km van benne, 7,5 deci olajat töltöttem bele eddig összesen (most a hétvégén kapott 4 decit, a felső nívón van most az olajszint).

 

Pedig kímélősen használom 4 ezer fölé az életben sem volt pörgetve...

 

Tudom, hogy még csak bejáratós, remélhetőleg később csökkenni fog az olajfogyasztás, de utoljára a kispolszkim fogyasztotta ilyen jó étvággyal az olajat.

Előzmény: Törölt nick (65602)
kezdo_O1-es Creative Commons License 2016.03.28 0 1 65616

Elmondon en hogyan vettem hasznaltan az Octimat (1.4 16V 2005-os, 2011-ben vettem):

allandoan bujtam a hahu-t, minden napra megvolt a tuti auto, aztan amikor ott voltam megnezni jott a hidegzuhany:-). Egy neppernel nezegettem egy kepen tuti, valosagban nem annyira O2-t, amikor lattam a tavolban egy Skoda emblemat. Gondoltam a mai nap sem lesz auto, legalabb egy kis nyalcsorgatas legyen. Odamentem a szalon ele nezegettem az elado kocsikat. Dragak voltak nekem, meg a hasznaltak is. Erre jon ki az elado, kerdezi mizu. Elmondtam neki, hogy Octaviat fogok venni valamikor a kozeljovoben, ennyim van ra. Ok, jarjunk korbe. Ment a jopofi, profi volt a ficko. Na mondom, nyomja a suketseget, de legalabb nezegetek autot, meg valami infot csak elejt a rizsazas kozben. Mondom neki, hogy mik az igenyek, elso auto, jo legyen (erstd: megbizhatoan vigyen el A-bol B-be), ennyi, semmi mas nem erdekel. Latta, hogy a keszlettel nem jut velem sokra. Azt mondja, lesz, egy O1 hamarosan, a tulaj hozza be mert csereli O2 fl-re. Parametereket elmondta, szol ha a kocsi ott lesz. Ebben maradtunk. 2-3 het mulva jon a telefon, befutott a kocsi, lehet nezni. Ok, asszonnyal mentunk, tetszett. Mondtam kerem a tulaj szamat, meg latni szeretnem az adatokat a szamitogepen, ha minden stimmel visszuk. Mindent leinfoztam, gep monitarjan egyutt neztuk a szervizbejegyzeseket, szervizkonyv elottem, tulajjal beszeltem, voltam is nala. Minden klappol. Masnap megvettem a gepet. Azota is klassz. Tehat en a szalonbol vettem meg, ahol az eredeti tulaj is, helyben volt minden info. Latta a lelkesedesem, jo arc volt, a vegen, eljatszottuk, hogy uj autot veszek, megmutatott mindent, mint egy szalon auto atadasakor (gondolom) bent az atadoterben:-) (Azt nem ertette, hogy a belso keringtetes miert nem megy, ha ablakfujas van beallitva, de hat egyikunk sem tokeletes:-))

Előzmény: Bombyna (65592)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65615

mármint ezt nem tudom miért van, egyedül annyi hogy próbáltam jó autókat venni (használt volt mind) normál tempóban közlekedek, de van 4 céges autónk is, azokban sem kell sosem utántölteni...igy számomra furcsa az olajfogyi gond. 

Előzmény: Törölt nick (65613)
Emi2 Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65614

Lehet e olyan turbòs tulajt találni, aki az mellett, hogy odafigyelt ezen alkatrèszre, az meghibásodott volna?

Előzmény: Mr. 4T (65601)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65613

hát nem tudom, de nekem 7 autóm (147, 2 db G3, astra, maxima, O2, Corolla.  volt az elmult 20 évben, 2 egyszerre... de egyikbe sem kellett csak nagy ritkán max 1 decit beleönteni, azért hogy maximumin legyen, mivel e turbo diesel azt szereti... igaz egyik sem csöpögött stb.. és én mindeben 10 ezrenként cserélem, legyen benzin diesel. a maximát nem tudom, mert hamar utilaput kötöttem a talpára:((

 

 

Előzmény: Draganovic (65610)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65612

Nem, mert részecskeszűrős.:)

Előzmény: Draganovic (65610)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65611

Toyotába beültél?

Előzmény: Mr. 4T (65601)
Draganovic Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65610

Mi van akkor ha eszi az olajat? Nem értem nekem az O2 1.9pdtdi 6dl ert bever egy olajcsere között 15 ezer km, de ennyit evett 100 ezer km el is, meg most 266 ezerrel is, na és ez egy ilyen motor.. Mennyibe kerül  egy liter olaj, nem fér bele? 

A 2 literes 120 KW - os HDI - im meg egy mililitert sem eszik az meg olyan motor. 

Ez alapján autót venni :) 

Mr. 4T Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65609

Talán az első hozzászólásomból kiderült, de ha mégsem akkor világosan leírom, hogy használt autóban eleve nem gondolkozunk, (legutóbbi ugyanis megjártuk).
Az eddigi válaszokat is nagyon köszönöm, de ha még bárkinek bármi eszébe jutna ne tartsa magában!

Előzmény: MZ/Y (65608)
MZ/Y Creative Commons License 2016.03.28 0 1 65608

Nem értelek, a koreaiak nem elromlósak, de miért kérdez a vw motorról? A koreaiakat miből szűrted le? Amit a gyár mond, vagy ami a tapasztalat? Gondolom, utóbb. Akkor ugyanerről miért nem mérvadó a vw-tulajok tapasztalata?

 

Egyébként az öreg 1.6 nem igazán eszi az olajat, de volt itt bőven - talán éppen az 1.4/75 - ami lelkesen.

 

Volt "egyéb" kérdés is, ha jól emlékszem, a láncos tsi-kkel volt gond bőven, főleg az első 1-2 verzióval, a szíjasokkal tán nincs, vagy csak még fiatalok.

 

Szóval teljesen jogos előre kérdezni. (Vagy eszembe jut még hűtlenné vált topik-alapítónk tapasztalata, hogy az 1.5 dci motor mindig szar, hol ezt módosítanak, hol azt, de valami mindig szar benne. Jobb ennek előre utánajárni - avagy okos ember más kárán tanul.)

Előzmény: Törölt nick (65602)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65607

Nemtom, amikor megjelent a Yeti, utanna mindegyikre IV. szereltek. Addig se volt II, az az O1-en volt. 

Előzmény: Törölt nick (65606)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65606

Bocsi IV. generációs.

Előzmény: Törölt nick (65605)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65605
Előzmény: vbandit (65603)
skt15 Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65604

"és eléggi kifújták az autóipar orrát pár év alatt."

 

már csak a motorfejlesztésre kell koncentrálniuk...

Előzmény: Törölt nick (65602)
vbandit Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65603

Hol lehet megnezni hogy az 1,9 es 2010 o2 FL2- be is haldex 2. Generácios a 4x4 vagy abba már a 3. Van?

Sajnos ebben a kérdésben Google nem a barárom :(

Köszönöm 

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65602

megértelek, de szvsz az olajfogyasztás a nem megkímélt használatból adódik, nem gyári hiba, illetve pár tipusnál, mint a régi ztec fordok köztudott hogy eszi az olajat. de 1-2  éves kocsiknál én nem gondolnék ilyen kijelentésre hogy mind eszi az olajat.

bár az a gond hogy valahogy ez az autófenntartás már nem olyan mint régen volt. nem olcsó mulatság. akár mit veszel könnyen aknára léphetsz, és bármelyik javitás lehet 6 számjegyű és nem feltétlen 1es el kezdődik( kettőstömegű, ha nem az akkor tsi és kokszosodik, ha nem benzines akkor porlasztócsúcs, maganyomású szivattyú, LMM,  főtengely szíjtárcsa stb...nem tudom mit gondolnak az autó gyártók, de régebben ez nem igy volt, ha vett az ember egy fiatal autót olajcsere plusz kopó alkatrészek, fék stb... de ez nem volt jelentős teher. kb vásárláskor a méret felszereltség ár szin alapján lehetett választani mert az ember tudta, hogy 5-8 évi semmi baja sem lesz. 

most meg ugy dobálóznak 2-300 ezres szerviz számlákkal mintha egy kiló kenyér lenne. ha

 

 

amugy nem tudom milyen autót keresel mennyiért, de ha nekem most kellene választanom, én biztos kóreait vennék, i40 stb...azok nem elromlósak...és eléggi kifújták az autóipar orrát pár év alatt.

Előzmény: Mr. 4T (65601)
Mr. 4T Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65601

Csak szeretnék tájékozott lenni, hogy nagyjából mire lehet számítani. Mert hosszútávra kell a kocsi. A másik két versenyben lévő kocsi hibáival is tisztában akarok lenni mielőtt kiválasztjuk a befutót. Azt hiszem a tulajok tudják a legtisztább képet adni arról, hogy milyen hibák jönnek elő milyen motort/motorokat érdemes kerülni.
Továbbá evidens, hogy a Mazda 3-as és Toyota Verso motorjára vonatkozó dolgokat nem az Octavia tulajoktól fogom megkérdezni. A másik dolog, hogy soha nem volt turbós autónk és kicsit tartunk tőle. Jelenleg Octavia 1.4 16V és Felicia 1.3 MPi van, ami teljesen más világ. 

Előzmény: Törölt nick (65600)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65600

ne vedd bántásnak de az álmos könyv szerint nem jó jel ha itt a fórumban lévő hsz. ok alapján akarod eldönteni hogy amit te venni akarsz az eszi e az olajat?? és ha itt senkié nem eszi amit veszel meg igen akkor mi lesz?? vagy forditva. 

Előzmény: Mr. 4T (65599)
Mr. 4T Creative Commons License 2016.03.28 0 0 65599

Ez volt természetesen az első, de az olajfogyasztásra itt nem találtam semmit.

Előzmény: Törölt nick (65598)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!