Kovács-tól rendelt szilent Láng-os csomagolásban megérkezett:) gyorsan nekiestem. A szilent bilincseket pillanatszorítóval rögzítettem és villannyal megpöttyöztem, mert szintén nem tudtam lecsavarozni úgy biztosra, hogy tutira a helyén legyen a bilincs szerintem szarul megtervezett nyúlványos szara:)
Adtam neki szilikonzsírt.A rúd áll mint Katiba oldalirányba megszűnt a mozgás, egy dekát nem mozdul. Fel le "szorosan" fordul. Holnap hangteszt
köszönöm a kielégítő választ.Megfogadom tanácsod és nekiállok én is.
Ha othon élnék Magyarországon akkor nem is gondolkodnék a szerelőn,de itt kint Németbe már két helyen is kértem árajánlatot és gyszerüen sokkalok ennyit kiadni ezért a munkadílyért.
Itt kint 550-és 600 euro között válalták volna...úgyhogy úgy gondolom megér ez egy kis szenvedést ...
Nemrégen cseréltem. Egyedül sikerült. 15-ös, 16-os, talán 17-es kulcs kellett hozzá. Meg egy kalapács, amivel leütöttem a gömbfejet. Ahhoz, hogy bemenjen az új, felemeltem, leengedtem a kocsit párszor, hogy kitapasztaljam, mikor nincs útban a stabilizátor összekötő (azt nem sikerült levennem). A gömbfej berakás volt kicsit trükkös, mert lefelé kellett húzni a lengőkart, miközben a kereket illeszteni kellett. Kötelet kötöttem rá, arra hurkot, amibe beleálltam, így húztam lefelé a lengőkart, így szabad maradt a kezem, és be tudtam illeszteni a gömbfej szárát.
Az lenne a kérdésem,hogy JTD 105-ös multiba mennyire bonyolult az első midkét oldalon lévő lengőkar cseréje??Töprengek azon hogy bemerjem e vállalni jómagam vagy vigyem szerelőhőz.Régebben toyota corollán csináltam ott nem volt tul bonyolult és megküzdöttem vele.
Másik kérdésem esetleg az lenne,hogy szükséges e hozzá esetlegesen valamiféle speciális szerszám a ki vagy esetleg a visszaszereléséhez??
Jelenleg (600 km van most benne) 7,1 l/100 km-t mutat. Ez olyan 7,5-8 között lesz valahol, ha megtankolom, megmondom. Vegyes, vidéki használat mellett.
Kösz a megerősítést!:) amikor szétszedtem szilikonzsírral kentem telibe pont a Zuk (Lengyel Zsuk nyikorgó hangja ) hang miatt. Pont ez lett volna a kérdésem bekenjem e szilikonzsírral:)), mert szerintem nem jó ha agyon van szorítva kikoptatja a rudat. A mozgását elég alaposan vizsgáltam tekergetett kormánynál, néztem ahogy fordul. Sztetoszkóppal nézegettem a belső határoló csövecskéket mi a szarér tolódik a rúd kb 3mm-t oldal irányba. Utána néztem a gyári gumi képein a szilent peremezését, ami nekem elkopott ezért mozog el. Még gyári a szilentem benne a fiat pajzs jele. Arkom vagy valami ilyesmi nevűt rendeltem kemény 369FT/db. A Birth 4000Ft+.
A stabilizátorrúd szilentből ha a Birth vagy A.Z.Meisterteile márkát választod a szilenten megtalálod a Fiat-Alfa-Lancia logót! Nekem kb.80000 Km-t bírt a múlt héten cseréltem ki ,mert időnként nyikorgott. Ha rám hallgatsz ne köszörüld le a kis csöveket amin a peremezés volt, mert az vezeti meg a kengyelt. Ha az nincs hiába húzod össze a két kengyelt a felső jobban kinyílik és nem szorítja rendesen a szilentet. A szilenteket kívül-belül kend meg szilikonzsírral, mert a tévhitek ellenére a rúd fordul bennük amikor csavarodik. Nekem ez a módszer bevált.
Valószínű lekopott a szilent belső pereme, így a szilentbilincs hozzáér a rúd határoló gyűrűjéhez, fém a fémen kopoghat.+ kinyúlt a gumi mozog benne a rúd.
Kösz a tippet! úgy néz ki a stailizátor rúd szilentjeit kell cserélnem. Oldal irányba mennyi a megengedett mozgása? kb 3mm-t mozog. A szét nem szedett oldalon kicsit ki van nyílva a gumi kotyog a stabrúd.
Asszem Bojo írta anno a szilent bilincs CO-s rögzítését, ha leköszörülöm a présnyúlványt a bilincs alsó részéről és simán összerakom mi baj lehet?