1. A nyolcvanas (nyócvanas) években egy ismerős az új-zélandi kirándulásoukon Nivát bérelt, mert akkor ott épp azt tudta legolcsóbban kivenni.
2. Az általam valaha látott egyetlen Botond (teljesen restaurált, működő darab) egy szlovák gyűjtő (egy egyszerű, kétkezi gyáriparos)tulajdonában van, neki van még Horch-ja és VW Kübelwagenje is (ezt csak hallottam, de a Botondot láttam is.)
Magánkézben???
Én egy fennmaradt példányról tudok, egy Botond B-ről, de az a Hadtörténeti Múzeum tulajdona, jelenleg a Rába gyár múzeumában van kiállitva.
Szóval, hogy 1 értelmű legyen: a terepváltó mindig a padlón van, jelölése: 4L, N, 2H, 4H.
A váltó/osztómű domborulatának utas felőli oldalán.
Egyébként tudod mennyi orosz Kalasnyikov, sőt MIG 21-es van az USA-ban?
elf ötlete megérne egy misét...
CJ7!
(kedves márkatársam)
Lehet, hogy valaki nem járatos a politikában, de eléggé érdekes lehet a gazdasági élet ott, ahol nMrd dollár a tárgyalási alap...
Képzelj csak egy szolid jutalékot...
kwiki!
Itt van az amit 1x mondtam a JKS' new swaybar "Quicker" Disconnects
http://jeepin.com/features/jks.html
Ez az, nivát akarok benne, meg csepelt, meg Rába Botondot, meg MAZ-t, meg BAZ-t, meg UAZ-t, meg az összes terepjárót, ami csak létezik:-))
Komolyra forditva, neutron, H-22-est nem tudtok berakni, ha már a H-18 megvan? A másik, hogy valami felépitményt igazán rakhattatok volna rá, mert anélkül nincs meg a 18 tonna (igaz, hogy akkor nem látszódna a felfüggesztés, de valamibe csak bele kell kötnöm:-)))
"nem hiszem, hogy orosz autoval akar jatszni, mikozben 3 Jeep all a garazsaban"
Dehogynem! Épp azért, egzotikum! Esetnekg vihetnétek bele valami "Russian Fellinget" pl orosz munkásmozgalmi dalok szólhatnának a rádióból vagy ilyesmi. :)
Sajnos én vasárnap valószínűleg nem tudok veletek tartanai, mert már megint/még mindíg dolgozom.
De nem lesz ez sokáig így...
"A kéziváltó és a terepváltó van a padlón, az automata a kormánynál."
Autmatanal aterpvalto is a kormanynal van? Az hogy helyezkedik el es hogy nez ki? Eddig csak a valtot irtad, de kene a terepvalto is.
Az Emlil Frey-nek nem szukseges licenszet adnia a Jeep nevere, es mivel Worldwide licensz kell, nem is adhat (marcsak azert sem mert a Jeep nev nem az o tulajdona). A nagy Chrislertol, az amerikai anyavalllalattol kellet engedelyt kerni. Emil Frey-tol anyagot kaptunk, rendesek voltak, lemasoltak vagy 300 oldalt nekunk puszira...
A Nivaval az a baj, hogy valoban ismert egesz europaban, es valoszinuleg meg jopar helyen, de ezeknek a jetkoknak az egyik legnagyobb felvevo piaca Amerika. Namost egy hamburger zabalo yenkee nem hiszem, hogy orosz autoval akar jatszni, mikozben 3 Jeep all a garazsaban. Sajna ez van...de azert nem elvetett otlet.
jpmaster
Mindig felteszel valami találós kérdést.Hummer.
De a függőleges hűtőrácsban továbvitték a hagyományokat.Ha van márkahűség, akkor létezik gyártóhűség is?(US Army):-)
Semmi extra, a Frey a Chrysler Mo.-i gen. imp.-e, a Jeep-et a Jeep Hungary Kft hozza, ami a Frey leányvállalata. Ez eddig OK. (a Jeep meg a Chrysler-é)
Ami a lényeg, hogy 1986-ban a Ch. megvette a Jeep márkanevet az AMC-től (Am. Mot. Corp.) de a gyárat (Toledo, Ohio) nem adták el, ott egy tök új modell gyártását kezdte meg az AMC utóda az AM General.
Kitalálod mi az???
Hu, most hogy mondod, a hajók milyen tuti terepjárók, milyen terepakadályok felett átmennek, a Marianna árok meg se kottyan nekik:-))
Na, most már aludnom kellene, ilyen marhaságok jutnak eszembe.
Ja,ja. Nivából nyugat európában egy csomó van, főleg a déli felén(pl Spanyolország), de Angliában sokat eladtak belőle, mindenféle idióta néven(Hussar, stb)
JPMaster: Mesélj, mi az a sztori az Emil Frey-el?
Ja, és nem látom a képet. Valami nem stimmel a címmel.
Nivát még Kanadában is fotózott le egy volt évfolyamtársam, ha megtalálom a képet felrakom. Brazil sorozatban is láttam:-))
Hidd el a világon szinte mindenhol ismerik a terepes megszállottak, még az angol iró 4x4 könyvében is bent volt, pedig az UAZ kimaradt belőle. Ja és a hungaroladán keresztül talán könnyebben el lehet intézni az engedélyezést.
BiharyG.Vasárnap Bács-Kiskunban egy laza csavargás lesz,akit érdekel annak mutatok olyan helyet ahol csomagtartóig eláshatja a gépét.Start
10.00-kor a Soltvadkerti iskola melletti murvás parkolóból,ez a falu közepe.Program KB:Csengőd Dankó villa,Soltszentimre csonkatorony,Izsák Kolon tó,mindez a lehetőségek szerint dűlőúton.