Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stemplis Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7919

Annyi pénzért szerintem megérte, elég jól néz ki! Ráadásul szervokormány, légzsák, vonóhorog is van benne.

Előzmény: tiglinc (7914)
glx16 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7918
<a href="http://www.sof.hu/muhelytip.php?id=67" target="_blank"></a>

Nem tudom, fog-e működni a link, nem tudom még, hogyan kell beszúrni...
Előzmény: glx16 (7917)
glx16 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7917
Gratula az új autóhoz!
Jó választás az 1.6, könnyedén mozgatja ezt a könnyű karosszériát.

Az alapjárat minden Felicián ingadozik, az enyémen is.
Ha már le is áll alapjáraton, érdemes első körben megpróbálni a fojtószelep tisztítást.
Az akkut kösd le előtte, majd utána pár óráig még ne kösd vissza, különben fent marad a gáz kb. 2000-es fordulaton :)

Előzmény: tiglinc (7914)
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7916
Folytószelep szokott néha mocskos lenne akkor csinálja, nekem is csinálta még nem volt takarítva, takarítás után vagy 200km után teljesen megszűnt a baja, mert ugyebár a takarítás után 1 ideig még jobban ingadozott, de beállít.
Előzmény: Bizso3 (7908)
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7915
Nekem se eszi az olajat egyáltalán, ezt a gyári gépkönyvében olvastam hogy 1-3 deci lehet.
Előzmény: tomi 01 (7900)
tiglinc Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7914
Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat a az autó karbantartásigényéről. Ha már eldöntöttem, vettem is egy Felicia kombit. 1,3-ast szerettem volna, de mivel áron alul, tűrhető állapotú (legalábbis remélem, hogy nem nagyon vertek át vele) 1,6-ost kaptam, így ez a kompromisszumos megoldás született. Vannak apróbb hibái, azok ügyében majd kérdezlek titeket, most első körben fékbetéteket és termosztátot kell cserélnem. Képeket majd teszek fel, ha egyszer világosban érek haza, addig egy link:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/felicia/skoda_felicia_kombi_1.6_lx-3488418

Ő az.

Egy műszaki kérdést bedobok azért: hidegen, indítás után 1-2 percig nincs alapjárat, tartani kell a gázt. Hőgombára tippelt az eladó, csak sárga volt kéznél, kicseréltem, ekkor láttam, hogy sárga volt benne eddig is, de a probléma nem oldódott meg. Az alapjárat is ingadozik 700-800 között (néha esetleg 650-ig leesik), de a termosztát cseréig még nem zárom ki, hogy a hideg motor miatt. Fogyasztók lekapcsolása esetén feljebb ugrik. Ez normális? (a 120-asban az volt, de remélem, ez más kategória) Más: a 120-asnál megszoktam, hogy egy csepp olaj sem fogyott két olajcsere között. Ezért nem is nagyon szoktam nézegetni. Ha fogy, akkor azt ki lehet küszöbölni, vagy így kell elfogadni, ez az élet rendje?

Előre is köszönöm a segítséget, és boldog, Šikerekben gazdag új esztendőt kíVWánok.

Tiglinc
arthur877 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7913
Ha jól emlékszem a 120-as megengedett olaj fogyasztása EZER kilóméterenként 8 DECILITER volt... Pontosabban 0,5-0,8 liter/1000 Km... De jó, hogy nagyon rég volt 120-om, most drága lenne fenntartani... :D
Előzmény: glx16 (7911)
Berlac69 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7912
Sziasztok!

Boldog új esztendőt kívánok mindenkinek!
glx16 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7911

Igen, tényleg én értelmeztem rosszul.

Így már tényleg elég sok, ha 10ezer km-en megeszik akár 1 liter olajat is.

Bár többnyire a gyártók az előírásban sokkal magasabb olajfogyasztást engednek meg mint amennyit a gyakorlatban fogyaszt az autó.

Előzmény: Fischi (7910)
Fischi Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7910
Nem olvasta félre- mivel ő 10 ezer km- re vetítette ki!
Ha 1000 km/ 1-3 deci akkor te is kiszámolhatod a végeredményt...
Előzmény: glx16 (7906)
tomi 01 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7909
igen annyit irt 1000 km re
Előzmény: glx16 (7906)
Bizso3 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7908
Sziasztok
Köszi a tippet,gyertyacsere meg lesz.Volna még itt valami.A motor (1.3 mpi) időnkén magától felpörög 1másodpercre többször egymás után,mintha gázfröccsött adnék.Gázra lépéskor a tünet megszűnik.Ezt mi okozhatja?
stemplis Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7907

Ez borzasztóan hosszú...  a jövő év elejére sem végzek az olvasással.. ;) :DD

BÚÉK mindenkinek! :)

 

Előzmény: Fischi (7903)
glx16 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7906
Ha jól látom, félreolvastad: a kolléga 1...3 DECI-t írt, nem litert :-)
Előzmény: tomi 01 (7900)
glx16 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7905

Nekem pont az ellenkezője fordult elő:

a szerelő a márkaszervizben a szemem láttára cserélte ki a termosztátot gyári újra, és most 90 fok fölé kúszik menet közben (1.6-os motor)

Mivel ez városban mindig jobban melegszik, lámpáról lámpára haladva észrevehetően nő a hőfok. Jó eséllyel, ha kitavaszodik, búgó ventillátorral fogok végig menni a városon, a nyárra nem is merek gondolni... (régebben, jó termosztáttal is, nyáron nagyon hamar felmelegedett)

Ezt mi okozhatja? Túl sokat ereszt át a termosztát? Legalább állandó 100-as tempónál állna be 90 fokra...

Előzmény: bordoLX (7898)
Fischi Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7904
és a folytatása:

olaj2
Előzmény: Fischi (7903)
Fischi Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7903
Na it van még egy érdekes dolog az olajokról- és ezzel összefüggésben a hőfokról is..

olaj
stemplis Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7902

Az a termosztát nem jó, ki kellene cserélni... bár ahogy olvastam a fórumban, vannak egy páran, akiknek már 70-75 fokon nyit, hozzájuk képest te szerencsés is vagy;)

Már csak  a fogyasztás és a motor élettartalma miatt is szerezz be egy másikat, de ahogy látom, elég sok olyat lehet kapni, ami már új korában is sz@r ..

Előzmény: kutyus85 (7891)
stemplis Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7901

Ha jó a motor a felesleges szétszedni!  Csináltass rajta egy kompressziómérést, abból  kiderül, ha valamelyik hengerrel gond van.

Mit jelent az , hogy "talán fogy az olaj"?  mennyit kell utántölteni 10ezer kilométer alatt?

Én elsősorban kicseréltetném azt a tömítést ahol folyik az olaj. Ha utána is fogyna, akkor kicseréltetném a szelepszárszimmeringeket, ahhoz nem kell szétbontani a motort. 

 

Amúgy meg az "Üzemeltetési útmutató" ezt írja:

 " A motor olajfogyasztása normális esetben 1000 kilométerenként a 0,5 litert is elérheti"

Előzmény: kocoska007 (7892)
tomi 01 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7900
szép is lenne 10 ezernél 1, 3, liter olajat enne meg és aki 15 ezrenként cseréli az olajat az mire jön az olajcsere már nincs benne olaj nem??????? én 10 ezrenként cserélek olajat és semmit nem eszik 15w 40 castrol ugyanott ál a nivom mint mikor bele öntöttem :) B U É K
Előzmény: PeterStyle (7896)
Fischi Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7899
A második az a gyárira hajaz- én lengyelt vettem, és elég- jó- bár 90 fokra nem álla a mutató be vele, de stabil 85-88 fokot tudja!


termo
Előzmény: bordoLX (7898)
bordoLX Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7898
Na ez az, amiről beszéltem. Én pontosan így jártam.

98-ban vettünk családilag egy 55le-s feliciát Újonan. Abban mindig beállt pontosan 90 fokra, ha esetleg nagyon dugó volt, akkor felment mondjuk 95-re. Abban is beszart egyszer, de az úgy esett szét, hogy zárva mardt, magasbb volt a hőfok, aztán megcsináltattuk, minden okés volt, úgy emlékszem. gondolom gyárit tettek bele. azzal is adtuk el.

Én 2 éve vettem egy ugyanilyen 55 lovas felit, csak 99 eset. Eleve szar volt a termosztát, de amúgy nagyon zsír állapotú kocsi. Kicseréltettem a termosztátot szerelőnél, házzal együtt. Mivel késő tavasszal történt, nem volt annyira feltűnő
a dolog, melegdett szépen. Aztán télen ugyan ez, mint most, és nem kell hozzá -20. Tegnap előtt kipróbáltam +5 fokban is. Mész 90-100-110 körül, és beáll 80 egy-két fokra, onnan el nem mozdul. Ha fűtesz, akkor lejjebb is tud menni 1-2 fokkal. Ha megállok, és járatom a motort, akkor szépen lassan felkúszik. Szerintem vagy hamarabb nyit, vagy többbet ereszt át, mint kéne, mert a hűtő felé menő cső folyamatosan melegszik, a visszajövő meg langyos. Nem akarok én ezzel ennyit rinyálni, de ha egyszer évekig úgy használtunk feliciát, hogy 90 fok volt ez a kurv@ víz, akkor itt valami nem oké. Na.
Amúgy meg lehet kapni 80 fokosat, meg 88 fokosat is. lehet, hogy anno 80-ast tett bele a szerelő. Viszont két fajta van. mindkettőből. Van ez a hagyományos kalapszerű, meg van valami félig műanyag hengeres.

Ez a kalapszerű: http://shop.bardiauto.hu/Images/ProductCodePictures/F/NWKEP/Q/QTH/QTH270.JPG

Bardiautonál kerestem rá, úgy hogy 1999-es évjárat. Azt írja, hogy 135, 136-os motorszám, 1994-1995-1996

Ez a hengeres: http://shop.bardiauto.hu/Images/ProductCodePictures/F/NWKEP/F/FE/FEBI17/FEBI17922.JPG

Ez szintén ugyan az a keresés, de AMG-s motorszámot ír, meg azt, hogy AUDI, VW, SKODA, SEAT-ba jó, és 87 fokon nyit. Akkor most mi a fene van. Az én autóm 99-es, de a motorszában 135M van. Ez megfelel az AMG-nek?? Mert ehogy itt látom, 98 utáni feliciák AMG, AMH,stb motorkódúak. Startauton is megnéztem. Kalapszerű mihez jó: Felicia I és II, favorit, 105, 120.
Hengeres mihez jó: felicia (szerintük I és II is), Fabia, octavia, audi a2, stb, de nem szoci skodához

Ez egy kicsit hosszú lett. Összegezve: fingom sincs, de valószínűleg a drágábbik újabb skodákhoz valót fogom megvenni (ha jó ebbe a házba), mert valószínűleg modernebb, pontosabb, nem ereszt. Majd a végeredmény lesz a döntő.

áh.

Buék!
Előzmény: kutyus85 (7891)
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7897
De előbb a tömítést célszerű megnézni ami ereszt, meg esetleg az olajteknő tömítését. Ha ezek után fogy még az olaj akkor érdemes szerintem belenyúlni.
Előzmény: kocoska007 (7892)
PeterStyle Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7896
Szia! Vezérműlánc, vezérmű, szelepek, szelepszár szimeringek, esetleg a motor szimeringei. Az olajfogyás lehet amiatt is hogy már bekeményedett a szimeringe, lehet henger-dugó-gyűrű kopás is, de lehet sima tömítésnél való eresztés, ha jól tudom 1000 km-en 1-3 deci a normális fogyás.
Előzmény: kocoska007 (7892)
dixi75 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7895
Koszonom mindenkinek a jotanacsokat. es ahogy irtátok tankolás után kezdte ezt a csintalaságot csinálni. meg légyszi irjatokmán meg h azt a benzin filtert holtanálom.
dixi75 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7894
Szia koszi a tanácsokat Hát a régebi felicia 96 os eloszto fejes.Tegnap levetem a filter tetejét és ojan volt mintha utángyujtása letvolna. meg az ijektornal valmi kattog ha mozgatom a gáz zsinort. ahogy babráltam ott aztán begyult. de ma megint roszalkodik.
arthur877 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7893
kocoska007 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 7892

Sziasztok!

 

Tavasszal vettem 1,3-as Feliciát.

Nem bántam meg nagyon meg vagyok vele elégedve!

A "szokásos" gyertya, olaj, szűrők.... ki lettek cserélve.

De szerintetek mi lenne az ami egy 10 éves 225.0000 km-es kocsiban még ellenőrzésre, cserére szorul? Úgy különösebb gondok nincsenek. (bár menet közben kicsit kopog ha jobbra kanyaradok, de remélem csak a féltengely) Csapágy lett cserélve, mert kopogott. Féltengely és a kuplung folyamatban.

Motor gyűrűzés? Vagy mi lenne? és milyen költségeket jelentene?

Amúgy a kocsi erős és megy.... Talán az olaj fogy egy kicsit, de az a blokk oldalán jön és álítólag csak egy tömítés...

 

Ötletek?

 

Köszi előre is!

kutyus85 Creative Commons License 2009.12.30 0 0 7891
Üdv minden Felicia tulajnak! Olvasgatom itt a fórumot és a termosztátos dologról lenne 1 kérdésem? Milyen termosztát kell az autóba ahhoz hogy az üzemi hőmérsékletem normálisan meg legyen 90 fok körül? Ugyanis mikor megvettem az autóm (2000es évjáratú 1.3 MPI) 6 évvel ezelőtt, nem volt semmi gondom a vízhőfokkal. Menet közben normálisan beállt a mutató a középső vonalra. De 1 évvel ezelőtt kicserélték benne a termosztátot mert az előzőnek gatter lett és azóta az a gondom, hogy csak 80 fok körül van a hőfok! Kérlek Titeket segítsetek, hogy mitévő legyek!
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.30 0 0 7890
Köszönöm a jó tanácsokat!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!