A képen látható toldást hogyan lehetne úgy megcsinálni, hogy üzembiztos legyen, és a talajszint alá lehessen tenni?
A kék kábel egy mélykúti szivattyú kábele, és lapos kivitelű. Az öntöző automatához kellene elvezetnem, és kb a következő 10 évben nem szetenének hozzányúlni.
A meglévő toldás szerncsére eddig nem okozott problémát, de az ördög nem alszik. Legalább is nem akárkivel.
Hááát, szerintem felesleges lesz az az áramkorlátozás, én először bekötném egy komoly diódával és mérném, mennyit vesz fel. Autó indítóakkumulátoroknál állandó feszültségű töltés van, a generátor ráteszi a 14V körüli értéket aztán kialakul valamekkora kiegyenlítő áram (töltőáram) a kettő közötti feszültségkülönbség miatt.
Vélhetően a motor beindítása után pár perccel már visszaesik a kezdeti nagyobb töltőáram, ahogy eléri az akku feszültsége a 14V-ot.
De ha téged megnyugtat, köss be egy 100W-os izzót :)
Én egy rendes bikakábelből csinálnék neki tápot. A töltőáramot felesleges korlátozni azt majd az akkumulátor megteszi, ahogy töltődik úgy fog csökkenni a töltőáram.
Ha nagyon korlátozni akarod egy kapcsolóüzemű áramgenerátorral megoldhatod.
Feszültség oldalról természetesen nincs probléma, itt a töltőáram szabályzása a kérdés, mert ugye vezeték keresztmetszetet is kell rá méreteznem, és a töltőáramot is korlátozni akarom.
Oké, dióda, hűtőborda fog kelleni neki, de mekkora?
Az autó generátora ezt gond nélkül megoldja, egy emberes schottky diódát ha sorba kötsz vele (kb. 100A, nagyjából 5EUR) akkor megoldja, hogy indítózásnál ez az akkumulátor leválasztódik. Túltölteni nem fog tudni a generátor, erre van kitalálva.
Ebbe a dobozba bottal sem nyúlnék, nemhogy ÁVK-t szereljek. A fotó csak az áthidalás miatt készült róla. EZt nyilván alkalmasint leplombáltatom, bár ha jól sejtem ahhoz kellene szereznem átfúrt fejú csavart is....
Az ÁVK felülre kerülne a másik - villanyórát is tartalmazó dobozba, lakáselosztót cserélek és egyúttal a hiányzó dolgokat is pótolnám, és a pincének is külön ÁVK-t adnék, meg az emeletnek és a földszintnek is.
Menet közben és ez egy plusz akku, aminek a funkciója csupán annyi, h egy hétvégén kiszolgáljon telefontöltőket, meg világítást.
Persze a kapacitása bőven elég erre ha otthon feltöltöm (a Lidlis töltőmmel), csupán azt akarom megoldani, ha menet közben is tölteni akarom a generátorról.
Ha olcsóbban akarod megúszni akkor a LIDL akkutöltője megfelelő de max 4A-rel tölt ami azt jelenti, hogy ha lemerült az akkumulátorod lassabban fogja feltölteni. De ha jól értettem akkor csak időnként akarod feltölteni, gondolom időszakos használat miatt.
Van egy Diesel aramfejlesztőm, ami tud 230 és 400v-t. van rajta egy kapcsoló, 0, csillag, delta államokkal. Valaki elmagyarázza nekem ( egyszerűen) hogy ez miért van és mikor kell használni? Köszönöm.
Alul jön be a földkábel az utcai szekrényből. Felül megy tovább a villanyórába, ez egy méretlen szolgáltatói doboz, ami a hőszigetelés után egy műanyag fedlapopt is kapott, de sosem volt rajta plomba, eszembe sem jutott soha. Most néztem rá először, 9 éve lakunk itt. Akkor a fenti zs-ból és kékből csinálok egy PEN-t, az lesz a védőföld sínje és a fi-relék N betápja, a nulla sín meg a fi-relé kimenete.