De Te terhelve hajtod a motort(és én is) az egész más.
Láttam már hajtókart kijönni a blokk oldalán, az enyémen nem szeretném látni:)
Ráadásul az üresben zúgatásnak sem látok sok értelmét, úgy is terhelés alatt fog jobban füstölni üresben pörgetve nem. A fölösleges f@szságokat meg nem állom.
Egen, volt mar olyan vizsgabiztos, aki azt mondta, hogy egyszeruen sajnalja 5 ezer fele forgatni a dizelt, uh ha nem ragaszkodk hozza, akkor megoldja maskepp. Legutobb viszont szigorubb helyen voltam, es kivancsi is voltam, hogy kijon-e hatererteken belul a fust az oregbol. Egyebkent en ugy gondolom, hogy egy uzemmeleg, jol megepitett es jo allapotu motornak nem szabadna baja legyen attol, hogy leszabalyozasig porgetik. Raadasul ezt a procedurat kb tizszer ismeteltek meg, mert valami bibi volt a geppel, es mindig 5 ezer alatti fordulatszamot mentett el, pedig a kijelzon 5460-nal akadt meg ( asszem egyszer volt 55xx ). Semmi baja nem lett a gepnek, mondjuk szokva van hozza, hogy 4-5 ezer kozott valtok, maskepp nem nagyon lehet elozni meg hegyet maszni vele. Neha megszolitanak, hogy megolom a motort, en meg ugy gondolom, ha anno Gunter ur, az okleveles automernok ugy gondolta volna, hogy az 5 ezres fordulatszam tonkreteszi ezt a motort, akkor csak szolt volna Hans-nak, hogy ne 5.200-tol tegye a fordulatszammeron a piros zonat :-)
Magát az eljárást jól mondtad, azzal nincs baj, azzal van a baj, hogy a viton nem férsz hozzá.
Még a 601-es motorral szerelt is elég necces, de ha esetleg még cdi is.... :(
Persze egy szaki, egy rutinos ember akár meg is oldhatja így, mert ismeri a körülményeket és buktatókat, de egy laikus aki ráadásul már idegből ablakot akar törni...hát mit mondjak :) Mi úgy szoktuk hívni a rövidzárlatot a műhelyben, hogy HOPP! Hegesztünk? :D
Nekem spec van ilyen esetekre egy flexibilis eszközöm, kb 50cm hosszú, és végig szigetelt, kb 1-2cm nem, és az hegyes.
Bikázni ugyan nem jó, de ugye ilyen esetekben nem is szükséges, csak legyen 12V, arra jó :)
Elcsalják egy kütyüvel amivel tetszőleges fordulatszámot állít be a gépen, a motor pedig alapjáraton is járhat.
Normálisabb helyen így csinálják, nem tudom hogy kinek pattant ki ez a remek ötlet az agyából hogy a terheletlen diesel motort üveghangon kell forgatni...
Az alap felület egy régi,nem lakkozott szmgk volt. Nem reklámozom sehol,csak a kérdés okán a fejembe jutott hogy láttam ilyet még valamikor 1996 táján. Nem kellett volna hogy a fejembe jusson mi? :-)
Üdv. Köszönet Dr csabaisMég nem beszéltük meg mivel is tartozom a segítségért? Az eredeti probléma meg maradt,motor nem áll le vezényszóra,viszont az adagoló jó lett. Működik. Mibe kerül ez nekem?
En ma lattam egy remek gepet egy hasznaltautos-honlapon: 96-os C250 Diesel, sportfutomuvel es AMG-sportcsomaggal meg alufelnikkel, 79 eves oregurtol, 68 ezer kilometerrel :-) Csak nekem nem all ossze a kep? Egyebkent szep az auto.
alá fekszel a kocsi alá 1 bikával,a generátor nagy sarujának adsz 1 pozitívat,a kasznin keresel 1 testet,és szólsz azasszonynak,mikor nyomja a nyitó gombot...
Nem rossz ez a cikk, bár ír érdekes dolgokat is - a régi 200 kompressor (meg az új se) nem arról híres, hogy 10L alatt eljárjon a városban, viszont abban igaza van, hogy az átlagember ha egy benzines 2 literes autóban meglát 405000 km-t, legyen az akármilyen szép hajlamos másikat nézni, még ha abban ugyanannyi van is, de az órájában csak a fele... Ez Mo-n még egy évtized lesz mire a fejekben helyreáll, hogy 16 év alatt nem reális a szokásos 165ekm (vagy már nem is tudom mire szeretik állítani az órát mostanában, ha bűncselekmény ha nem) egy E kategóriás autóban.
Sziasztok, nem tudok bejutni a vitomba... nem voltam itthon több mint egy hónapot, és lemerült az aksi , a központi zár nem nyit, az ajtó zárak rosszak, kulcs elforog, elfúrtam már a lengőajtó zárat kihullott a betét de a kocsi nem nyílik, jól jönne egy kis segítség, vagy egy rajz a z ajtó zár részéről vagy valami, mert be kéne még ma este jutnom ebbe a tetves autóba, csk már úgy felbosszantott hogy azon gondolkodok bebaszom az ablakot..
" Üresben normális a 4000-nél tiltás!!" Ez biztos? Mert az enyem dizel, es a muszaki vizsgan 5460-at mutatott a gep tiltasnal, tobbszor is megismeteltek a mutatvanyt. Az itteni vizsgaeloiras szerint ez a motor (OM604) 5000 es 5600 kozotti fordulatszamon kell legyen a fustmeres pillanataban, a beniznesekre biztosan meg nagyobb az eloirt fordulat
Gyári diaggal fojtószelepház beállítás kéne, valamint jó lenne átnézni a motor kábelköteget, nem ritka, hogy az a baj, elkeményednek, lepattognak a szigetelések, és apró zárlatok lépnek fel. Üresben normális a 4000-nél tiltás!!
Jaja az lesz. Hétfőn elviszem egy diagra. (Egyébként hibát már nem jelez vissza. A sárga hiba jelzés kábelköteg szakadás volt, ezt már a villamossági szerelő megoldotta...)
Még mindig küszködök az autómmal. (W202 C200 1998évj.)
A hibajelenség: Hidegen első indításnál fulladozik, kisebb gázadásra leesik a fordulat. kb fél percig 2-ezres fordulaton kell tartanom, utána jó, használható az autó. Viszont menet közben is van úgy hogy berángat, torpan. Szóval nem az igazi. Ja és üresben padló gáznál nem pörög többet 4 ezernél. (letilt) A légtömegmérőt a mai napon újra cseréltem, de ugyanaz a hibajelenség, szóval felesleges volt a csere. Szerintetek mi lehet a hiba? A szerelőmet megkérdeztem, Ő üzemanyag szivattyúra, vagy nyomásszabályzóra gyanakodott. Nem tudom..