Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szabowo Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65845

Bármilyen leírás, információ érdekelne erről a motorról.
Nem igen találtam a neten semmit.

Előzmény: olomana (65832)
nohab Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65844

Hááát.... nálunk a cégnél volt egy 1.4 TSI + DSG VW Touran, majdnem örültünk amikor ellopták, 7-8 liter/100 km fogyasztás alatt nem nagyon lehetett vele kijönni míg a 2.0 TDI (Golf) + DSG verdákat képtelenség volt 6 liter/100 km fogyasztás fölé vinni.

 

+200 kiló, plusz egy négyzetméter homlokfelület, mégis mit vártatok? :)

Előzmény: SLX-350 (65836)
olomana Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65843

Jó, az kimaradt, hogy azonos korú motoroknál.

Előzmény: Pierr_Kardán (65839)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65842

A benzinest szélesebb fordulatszám tartományban lehet igénybe venni. Előzésnél nem mindegy, hogy pl. 3. fokozatban meddig húzathatod a kocsit! Van az a fordulat ahonnan az öngyujtós már csak kínlódik, de a benzines még vígan húz! :)

Nem minden a nyomaték ... 

 

Előzmény: SLX-350 (65840)
csbocsi Creative Commons License 2016.04.06 0 0 65841

Köszi a választ és a segítséget nagyon hasznos volt. A magasságot sikerült is beállítani, de a vízszintest is be kellene. Azt viszont nem találtam. Majd még próbálkozom.

Előzmény: Octi19 (65830)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65840

" ... nem lényeges a többletfogyasztása a benzinesnek (100 km-enként 1 nagy üveg Cola ára :-)), de szükség esetén sokkal nagyobb tartalékot tud mozgósítani, mint a dízel. .... "

 

tartalékot? ugyan miből? ugye nem nyomatékra gondoltál?

Előzmény: Pierr_Kardán (65839)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65839

Azonos kasztniban nem volt alkalmam huzamosabban használni benzines és dízel motort, de mivel a mostani autóm előtt 10 évig használtam egy 1,6 TDCI dízelt (a teljesítménye 109 lóerő volt, pont annyi, mint a mostani 1,6-os CRDI-nek, a váltója pont úgy 5 sebességes volt, a súly is pár kiló eltéréssel ugyanannyi volt, meg a lábam is ugyanaz) így elmondhatom, hogy nekem a 40 lóerővel erősebb benzines 1.4 TSI mindenhol nagyjából 1 literrel eszik többet, mint a korábbi dízel autóm.

 

Egy görög nyaralást a TDCI-vel 5,0-5,1 literrel tudtunk le, az 1.4 TSI-vel 6,0-6,1 literrel. A városban a TDCI 5,5-5,9 litert fogyasztott, az 1.4 TSI 6,5-7 litert fogyaszt.

 

20 % többletfogyasztás, de egyharmaddal nagyobb teljesítmény.

 

Az 1,6 CRDI 10,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, az 1.4 TSI 8,1 másodperc alatt.

 

A, 1,6 CRDI maximális sebessége 197 km/h, az 1.4 TSI-é 219 km/h.

 

Szóval kíméletesen vezetve nem lényeges a többletfogyasztása a benzinesnek (100 km-enként 1 nagy üveg Cola ára :-)), de szükség esetén sokkal nagyobb tartalékot tud mozgósítani, mint a dízel.

Előzmény: olomana (65837)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65838

" ... Nem értem a csodálkozás tárgyát  ..... "

 

Nem csodálkozom mindössze megosztom a tapasztalataimat.

Előzmény: olomana (65837)
olomana Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65837

Nem értem a csodálkozás tárgyát: azonos teljesítményű benzines kb. 30-35%-kal szokott többet fogyasztani a dízelnél azonos kasztniban, tehát 6 literre 8 jön ki a benzinesnél. Ráadásul a Touran sokkal magasabb, nagyobb légelenállású, ami pályán sokat dob a fogyasztáson, szóval szerintem bőven rendben van.

Előzmény: SLX-350 (65836)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65836

" ... Ha már mindenáron dízel, akkor inkább a 2.0 TDI, vagy ha DSG akkor próbálj ki egy 1.4 TSI motort is! Egy DSG váltóval nagyon kellemesen használható és majdnem dízelesen alacsony fogyasztással de csöndes és nem rázza úgy a kasznit. .... "

 

Hááát.... nálunk a cégnél volt egy 1.4 TSI + DSG VW Touran, majdnem örültünk amikor ellopták, 7-8 liter/100 km fogyasztás alatt nem nagyon lehetett vele kijönni míg a 2.0 TDI (Golf) + DSG verdákat képtelenség volt 6 liter/100 km fogyasztás fölé vinni.

Előzmény: Octi19 (65834)
Varshi Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65835

Ezt a mondatot én nem értem.

Előzmény: szabowo (65831)
Octi19 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65834

sem a motor, sem a váltó amit ahhoz a motorhoz szoktak csatolni (illetve inkább a kuplung...) nem tartozik a legremekebb konstrukciók közzé. Ha már mindenáron dízel, akkor inkább a 2.0 TDI, vagy ha DSG akkor próbálj ki egy 1.4 TSI motort is! Egy DSG váltóval nagyon kellemesen használható és majdnem dízelesen alacsony fogyasztással de csöndes és nem rázza úgy a kasznit.

 

Bár azért függ a dolog attól is, hogy milyen évjáratban gondolkozol... a hármas Octiba szerelt szíjas motorokkal már nincs baj, de a láncos TSI még lehet lutri is.

 

Ha vannak kiszemeltjeid, akkor nyugodtan linkeld, szokás itt kivesézni a vásárolni kívánt autókat és több szem többet is lát, nem is beszélve arról a rengeteg üzemeltetési tapasztalatról ami itt megvan.

Előzmény: braun (65833)
braun Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65833

Urak

 

Némileg még outsiderként bátorkodlak benneteket zavarni. Autóvásárlás előtt állok és eleddig a befutó az Octavia. Elsősorban dízelben gondolkodom, és a döntési helyzetem most nagyjából ott áll, hogy 1,6 CR TDI DSG váltóval, vagy 2,0 CR TDI manuális váltóval. Keresgettem itt a fórumon, de eleddig nem nagyon leltem, ezért kérdem, kinek van tapasztalata az 1,6 CR TDI +DSG kombóval, továbbá az ebbe a modellbe szerelt DSG váltók tartósságáról milyen tapasztalatokkal bírtok?

 

Köszöntem

 

olomana Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65832

A motor király. Milyen dokumentációra gondolsz?

Előzmény: szabowo (65831)
szabowo Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65831

Az új 1.8 tsi motor dokumentációk érdekelnének, tapasztalatok szintén.

Octi19 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65830

A fényszóróban mindkét foncsort lehet külön is két síkban (marketingesek szerint 4 irányban) állítani. Az FL előttieknél a lápatest elején a motorháztető által takart helyen van két állító a tompítottnak, és hátulról megközelítve hasonlóan imbuszkulccsal állíthatóan az országútié. (ott az egyik kicsit jobban el van dugva, a másik meg egy szöghajtással van kombinálva emlékeim szerint, de látni fogod egyből)

Az állítók egyike vízszintesen, a másik függőlegesen billenti a foncsort!

 

A DRL funkciók állítgatásához mindenképpen laptop és kábel kell...

 

A beállításhoz itt egy ki segítség az orrmotor fórumról: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=132231190&t=9015819

Előzmény: csbocsi (65829)
csbocsi Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65829

Sziasztok!

Világítással kapcsolatos kérdéseim lennének: A fényszóróm nagyon felfelé világít (fákon jól látni a szarkafészket) a tompítotthoz képest az O2 -n. Mivel két külön foncsor van a kérdés az lenne ,hogy lehet e állítani a fényszóró magasságát a tompítotthoz képest, ha igen milyen módon? Esetleg valami link egy idevágó youtube videóról, vagy fotók? 

A világítás skandináv stílusúra van beállítva az autón. Magyarul a gyújtás ráadásakor bekapcsol a tompított világítás műszerfal nélkül. Ezt állítólag valami menüben lehet állítani. Ez a menü egyszerűen is elérhető, vagy csak laptop ,megfelelő kábel, és szoftver segítségével? Ebben az esetben mennyibe kerül és honnan lehet beszerezni az eszközöket? Laptop van.

 

_Yasin_ Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65828

Korábban többen kérdezték, hogy O2-be befér-e 3 gyerekülés. Nos, így:

 

 

Az látszik, hogy a két szélső picit befelé fordul a formázott támla miatt, és a gyári csatokhoz sem lehet hozzáférni, kellett 3 övtoldó.

 

De a lényeg, hogy befér a 3 teljes méretű gyerekülés.

 

-Y-

Octi19 Creative Commons License 2016.04.05 0 1 65827

Hát igen, ilyen történetek vannak... nekem tavaly volt egy hasonló az M1-es belső sávjában még az Octival.

Haladtam Pest felé olyan valós 130-135 km/h sebességgel és egyszer csak elém vágott a külsőből egy platós furgon. Én beleálltam a fékbe, a gumik küzdöttek, az ABS recsegett de éreztem, hogy nem lesz elég a lassulás és ebből baj lesz... ...és akkor észre vettem, hogy a külsőben nincs akadály, ezért olyan 110 körül csináltam egy fél rénszarvas tesztet jobbra és elsuhantam a kb 70-nel a belsőben poroszkáló furgon mellett!

Mind a négy abroncsomat hallottam egyenként ahogyan a csúszáshatáron felsírtak a forró aszfalton, a fékezés után másodszor és harmadszor is a két irányváltásnál! Szerencsére hátul volt kb 200kg súly a csomagtartóban, ami ellensúlyozta a fékezés miatt előre lendülő tömegközéppontot és segített a hátsó gumiknak a tapadásban, de azért érezhetően elkönnyült a fara...

 

Olyan gyorsan lezajlott az egész, hogy még anyázni sem volt időm és mire kiszakadt volna belőlem akár csak egy dudálásnyi reakció is, addigra jócskán megelőztem a figyelmetlen furgonost.

Előzmény: olomana (65826)
olomana Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65826

Egyszer régen Rézművesék húztak egy szakadt Ladával egy utánfutót velem szemben országúton telepakolva minden sz@rral, beszitált a futó, lehullott róla egy csomó cucc, és egy nagy rozsdás vashordó gurult velem szemben a sávomban. Vészfékezéssel meg lehúzódással el tudtam kerülni. Ők gyorsan kiugráltak, és elkezdtek visszapakolni a futóra, és gondolom folytatták vidáman útjukat. Engem azért kivert a víz.

Előzmény: Octi19 (65824)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65825

Köszönöm mindenkinek a kipörgésgátlós gyakorlati tapasztalatokat, tehát nem baj, ha néha kicsit elforog az első kerék határozottabb elinduláskor...

Octi19 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65824

Sajnos a vészfékezési szituációk csak részben függnek a sofőrtől. Általában kiszámíthatatlan ostoba véletlenek is előidézhetnek ilyen szituációkat.

Előzmény: Törölt nick (65819)
olomana Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65823

elpörög, nem fel...

Előzmény: olomana (65822)
olomana Creative Commons License 2016.04.05 0 0 65822

Alap az ASR, és menüből kikapcsolható. Én szoktam is, ha gyorsulni kell :). Havas úton azért kicsit felpörög, mielőtt leszabályozza.

Előzmény: Pierr_Kardán (65815)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.04.04 0 0 65821

Szerintem a kipörgésgátló alap mindegyikben. A műszerfalon villogó lámpa jelzi, ha aktív. :)

Lehet, hogy az XDS-t hiányolod, az nekem sincs. :( Az fékezgetné a kanyarban gyorsításkor kipörgő kereket, sajna csak erősebb motorokhoz adják.

2 éve próbálnak rájönni az okosok, hogy lehetne aktiválni, de még nincs megoldás...

O2-n csak egy bitet kell átállítani, és aktiválódik.

A kipörgésgátló ellenére jeges/havas úton azért elpörög valamennyire a kerék, bár az O3 sokkal kevésbé csinálja, mint az előző Golf 5-öm.

Előzmény: Pierr_Kardán (65815)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.04 0 0 65820

Volt nekem is Ladam:), talán egy :újfajta: sötétbarna kombi 15oo-as, pár hétig, 199o-ben. A németektől hoztam. Ment mind a villám. Aztán motorhibás lett (eladtam:)). 

Emlékszem, hogy egy esős időben belehajtottam nagy sebességgel az egyik kerékkel egy pocsojába és majdnem kitépte a kezemből a kormányt.

Érdekes, hogy az O3 Scout meg se parittyázza az ilyen helyzeteket. 

Előzmény: SLX-350 (65817)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.04 0 0 65819

Az ABS-ről és egyáltalán a vészfékezésről még annyi, hogy aki hosszú etapokat vezet, az annyira kiszámított kell legyen, hogy felismerje a veszélyeket és ne kerüljön olyan helyzetbe, hogy vészfékezni legyen szükség.  

 

Előzmény: Octi19 (65816)
Octi19 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 65818

Szerintem alapban van ESP aminek része az ASR (motornyomaték szabályozás), már a kettesben is alap volt az ASR. Direkt kipörgésgátló, nem hiszem, hogy elérhető. Olyan meg nem igazán van ami egyáltalán nem engedi kipörögni a kerekeket.

Előzmény: Pierr_Kardán (65815)
SLX-350 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 65817

" ... A télen leereszkedtem egy havas szerpentinen egy ónos eső után (murvás út- korlátok nincsenek), 1.-esbe mentem 15 km, lépésben. ... "

 

Az én rekordom(?) egy Baja-Eger út volt végig ónos esőben, 1200-es Ladával, gyári diagonál gumikkal. ABS-ről akkoriban legfeljebb álmodtak néhányan..... :))

Előzmény: Törölt nick (65814)
Octi19 Creative Commons License 2016.04.04 0 0 65816

A jégen semmi nem segít, ha csúszik akkor csúszik.

Havon valóban hátrány lehet az ABS, mert nem fog feltorlódni a hó a kerék előtt, ami segít a lassulásban, de minden más esetben (és még jégen is!!!) jobb ha a kerék nem fékeződik állóra és valamennyi kormányerőt még azért képes átvinni az útra!

...még havon is ritkán van olyan amikor jobb irányíthatatlanul csak nagyon kevéssé lassulva csúszni arra amerre a fizika törvényei akarják, mint egy alternatív menekülési irány, vagy egyszerűen a kisebbik rossz irányába gurulni alig lassulva...

 

Az ilyen extrém körülmények nagy gyakorlatot és józan vezetési stílust követel, de én az előző hozzászólásomban nem ilyen példákra hivatkoztam, hanem a bármikor előforduló általános vészhelyzetekre.

Az extrém téli útviszonyok között valóban a józan ész a leghatásosabb, mert a hárombetűs dolgok hülyeség ellen (még?) nem tudnak megvédeni!

Előzmény: Törölt nick (65814)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!