Hááát.... nálunk a cégnél volt egy 1.4 TSI + DSG VW Touran, majdnem örültünk amikor ellopták, 7-8 liter/100 km fogyasztás alatt nem nagyon lehetett vele kijönni míg a 2.0 TDI (Golf) + DSG verdákat képtelenség volt 6 liter/100 km fogyasztás fölé vinni.
+200 kiló, plusz egy négyzetméter homlokfelület, mégis mit vártatok? :)
A benzinest szélesebb fordulatszám tartományban lehet igénybe venni. Előzésnél nem mindegy, hogy pl. 3. fokozatban meddig húzathatod a kocsit! Van az a fordulat ahonnan az öngyujtós már csak kínlódik, de a benzines még vígan húz! :)
Köszi a választ és a segítséget nagyon hasznos volt. A magasságot sikerült is beállítani, de a vízszintest is be kellene. Azt viszont nem találtam. Majd még próbálkozom.
" ... nem lényeges a többletfogyasztása a benzinesnek (100 km-enként 1 nagy üveg Cola ára :-)), de szükség esetén sokkal nagyobb tartalékot tud mozgósítani, mint a dízel. .... "
tartalékot? ugyan miből? ugye nem nyomatékra gondoltál?
Azonos kasztniban nem volt alkalmam huzamosabban használni benzines és dízel motort, de mivel a mostani autóm előtt 10 évig használtam egy 1,6 TDCI dízelt (a teljesítménye 109 lóerő volt, pont annyi, mint a mostani 1,6-os CRDI-nek, a váltója pont úgy 5 sebességes volt, a súly is pár kiló eltéréssel ugyanannyi volt, meg a lábam is ugyanaz) így elmondhatom, hogy nekem a 40 lóerővel erősebb benzines 1.4 TSI mindenhol nagyjából 1 literrel eszik többet, mint a korábbi dízel autóm.
Egy görög nyaralást a TDCI-vel 5,0-5,1 literrel tudtunk le, az 1.4 TSI-vel 6,0-6,1 literrel. A városban a TDCI 5,5-5,9 litert fogyasztott, az 1.4 TSI 6,5-7 litert fogyaszt.
20 % többletfogyasztás, de egyharmaddal nagyobb teljesítmény.
Az 1,6 CRDI 10,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, az 1.4 TSI 8,1 másodperc alatt.
A, 1,6 CRDI maximális sebessége 197 km/h, az 1.4 TSI-é 219 km/h.
Szóval kíméletesen vezetve nem lényeges a többletfogyasztása a benzinesnek (100 km-enként 1 nagy üveg Cola ára :-)), de szükség esetén sokkal nagyobb tartalékot tud mozgósítani, mint a dízel.
Nem értem a csodálkozás tárgyát: azonos teljesítményű benzines kb. 30-35%-kal szokott többet fogyasztani a dízelnél azonos kasztniban, tehát 6 literre 8 jön ki a benzinesnél. Ráadásul a Touran sokkal magasabb, nagyobb légelenállású, ami pályán sokat dob a fogyasztáson, szóval szerintem bőven rendben van.
" ... Ha már mindenáron dízel, akkor inkább a 2.0 TDI, vagy ha DSG akkor próbálj ki egy 1.4 TSI motort is! Egy DSG váltóval nagyon kellemesen használható és majdnem dízelesen alacsony fogyasztással de csöndes és nem rázza úgy a kasznit. .... "
Hááát.... nálunk a cégnél volt egy 1.4 TSI + DSG VW Touran, majdnem örültünk amikor ellopták, 7-8 liter/100 km fogyasztás alatt nem nagyon lehetett vele kijönni míg a 2.0 TDI (Golf) + DSG verdákat képtelenség volt 6 liter/100 km fogyasztás fölé vinni.
sem a motor, sem a váltó amit ahhoz a motorhoz szoktak csatolni (illetve inkább a kuplung...) nem tartozik a legremekebb konstrukciók közzé. Ha már mindenáron dízel, akkor inkább a 2.0 TDI, vagy ha DSG akkor próbálj ki egy 1.4 TSI motort is! Egy DSG váltóval nagyon kellemesen használható és majdnem dízelesen alacsony fogyasztással de csöndes és nem rázza úgy a kasznit.
Bár azért függ a dolog attól is, hogy milyen évjáratban gondolkozol... a hármas Octiba szerelt szíjas motorokkal már nincs baj, de a láncos TSI még lehet lutri is.
Ha vannak kiszemeltjeid, akkor nyugodtan linkeld, szokás itt kivesézni a vásárolni kívánt autókat és több szem többet is lát, nem is beszélve arról a rengeteg üzemeltetési tapasztalatról ami itt megvan.
Némileg még outsiderként bátorkodlak benneteket zavarni. Autóvásárlás előtt állok és eleddig a befutó az Octavia. Elsősorban dízelben gondolkodom, és a döntési helyzetem most nagyjából ott áll, hogy 1,6 CR TDI DSG váltóval, vagy 2,0 CR TDI manuális váltóval. Keresgettem itt a fórumon, de eleddig nem nagyon leltem, ezért kérdem, kinek van tapasztalata az 1,6 CR TDI +DSG kombóval, továbbá az ebbe a modellbe szerelt DSG váltók tartósságáról milyen tapasztalatokkal bírtok?
A fényszóróban mindkét foncsort lehet külön is két síkban (marketingesek szerint 4 irányban) állítani. Az FL előttieknél a lápatest elején a motorháztető által takart helyen van két állító a tompítottnak, és hátulról megközelítve hasonlóan imbuszkulccsal állíthatóan az országútié. (ott az egyik kicsit jobban el van dugva, a másik meg egy szöghajtással van kombinálva emlékeim szerint, de látni fogod egyből)
Az állítók egyike vízszintesen, a másik függőlegesen billenti a foncsort!
A DRL funkciók állítgatásához mindenképpen laptop és kábel kell...
Világítással kapcsolatos kérdéseim lennének: A fényszóróm nagyon felfelé világít (fákon jól látni a szarkafészket) a tompítotthoz képest az O2 -n. Mivel két külön foncsor van a kérdés az lenne ,hogy lehet e állítani a fényszóró magasságát a tompítotthoz képest, ha igen milyen módon? Esetleg valami link egy idevágó youtube videóról, vagy fotók?
A világítás skandináv stílusúra van beállítva az autón. Magyarul a gyújtás ráadásakor bekapcsol a tompított világítás műszerfal nélkül. Ezt állítólag valami menüben lehet állítani. Ez a menü egyszerűen is elérhető, vagy csak laptop ,megfelelő kábel, és szoftver segítségével? Ebben az esetben mennyibe kerül és honnan lehet beszerezni az eszközöket? Laptop van.
Hát igen, ilyen történetek vannak... nekem tavaly volt egy hasonló az M1-es belső sávjában még az Octival.
Haladtam Pest felé olyan valós 130-135 km/h sebességgel és egyszer csak elém vágott a külsőből egy platós furgon. Én beleálltam a fékbe, a gumik küzdöttek, az ABS recsegett de éreztem, hogy nem lesz elég a lassulás és ebből baj lesz... ...és akkor észre vettem, hogy a külsőben nincs akadály, ezért olyan 110 körül csináltam egy fél rénszarvas tesztet jobbra és elsuhantam a kb 70-nel a belsőben poroszkáló furgon mellett!
Mind a négy abroncsomat hallottam egyenként ahogyan a csúszáshatáron felsírtak a forró aszfalton, a fékezés után másodszor és harmadszor is a két irányváltásnál! Szerencsére hátul volt kb 200kg súly a csomagtartóban, ami ellensúlyozta a fékezés miatt előre lendülő tömegközéppontot és segített a hátsó gumiknak a tapadásban, de azért érezhetően elkönnyült a fara...
Olyan gyorsan lezajlott az egész, hogy még anyázni sem volt időm és mire kiszakadt volna belőlem akár csak egy dudálásnyi reakció is, addigra jócskán megelőztem a figyelmetlen furgonost.
Egyszer régen Rézművesék húztak egy szakadt Ladával egy utánfutót velem szemben országúton telepakolva minden sz@rral, beszitált a futó, lehullott róla egy csomó cucc, és egy nagy rozsdás vashordó gurult velem szemben a sávomban. Vészfékezéssel meg lehúzódással el tudtam kerülni. Ők gyorsan kiugráltak, és elkezdtek visszapakolni a futóra, és gondolom folytatták vidáman útjukat. Engem azért kivert a víz.
Volt nekem is Ladam:), talán egy :újfajta: sötétbarna kombi 15oo-as, pár hétig, 199o-ben. A németektől hoztam. Ment mind a villám. Aztán motorhibás lett (eladtam:)).
Emlékszem, hogy egy esős időben belehajtottam nagy sebességgel az egyik kerékkel egy pocsojába és majdnem kitépte a kezemből a kormányt.
Érdekes, hogy az O3 Scout meg se parittyázza az ilyen helyzeteket.
Az ABS-ről és egyáltalán a vészfékezésről még annyi, hogy aki hosszú etapokat vezet, az annyira kiszámított kell legyen, hogy felismerje a veszélyeket és ne kerüljön olyan helyzetbe, hogy vészfékezni legyen szükség.
Szerintem alapban van ESP aminek része az ASR (motornyomaték szabályozás), már a kettesben is alap volt az ASR. Direkt kipörgésgátló, nem hiszem, hogy elérhető. Olyan meg nem igazán van ami egyáltalán nem engedi kipörögni a kerekeket.
" ... A télen leereszkedtem egy havas szerpentinen egy ónos eső után (murvás út- korlátok nincsenek), 1.-esbe mentem 15 km, lépésben. ... "
Az én rekordom(?) egy Baja-Eger út volt végig ónos esőben, 1200-es Ladával, gyári diagonál gumikkal. ABS-ről akkoriban legfeljebb álmodtak néhányan..... :))
A jégen semmi nem segít, ha csúszik akkor csúszik.
Havon valóban hátrány lehet az ABS, mert nem fog feltorlódni a hó a kerék előtt, ami segít a lassulásban, de minden más esetben (és még jégen is!!!) jobb ha a kerék nem fékeződik állóra és valamennyi kormányerőt még azért képes átvinni az útra!
...még havon is ritkán van olyan amikor jobb irányíthatatlanul csak nagyon kevéssé lassulva csúszni arra amerre a fizika törvényei akarják, mint egy alternatív menekülési irány, vagy egyszerűen a kisebbik rossz irányába gurulni alig lassulva...
Az ilyen extrém körülmények nagy gyakorlatot és józan vezetési stílust követel, de én az előző hozzászólásomban nem ilyen példákra hivatkoztam, hanem a bármikor előforduló általános vészhelyzetekre.
Az extrém téli útviszonyok között valóban a józan ész a leghatásosabb, mert a hárombetűs dolgok hülyeség ellen (még?) nem tudnak megvédeni!