Igen a PCV valóban az csak ez a szar 11 éves volt :) és nem segített semmilyen tisztítás kapott újjat így minden klappol és nem ártott a gyári fojtószelep beállítás sem mivel egyből meglett a hiba mikor 1500 rpm-en járt a motor hibás szeleppel. szóval örülök hogy ő volt a a ludas.
A gyárin igen csak nekem már nem az van,és azon sajna nincs,a trafót meg nem néztem de most meg fogom nézni,igaz már betéve tudom a sorrendet,mióta megírtad. :)
PCV szelep egy sima mehanikus kis basz, az elromlani nem tud, max bekoszolódni. Szerepe, hogy a karter túlnyomásos olajgőzét megszellőztesse, közvetlen a szívó torokba van bevezetve belőle egy cső, illetve a légszűrő csövéről van levezetve hozzá egy másik, amin keresztül a tiszta levegőt szívja. Lényegében megszellőzteti a kartert. Ha bekoszolódik és nem zár, akkor lehet olyan, hogy a folytószelepet megkerülve tud levegőt szívni a motor és pörög ha kell ha nem. Ki kell tekerni, kifújni féktisztítóval, aztán mehet vissza a helyére.
Ha nem vagyok indiszkrét, engem is érdekelne, hogy melyen információ érdekelne egy "teszt" videóból.
Műszerfal mint írták, faék egyszerűségű. Hangja kb annyi mint több millió más, ilyen kategóriájú autónak...ha extrémet akarsz 100-as szöggel 2 lyukat ütsz a dobba, vagy a dob elé a csőbe, és máris "racsing".
Visszajelzők semmi extra....sípol ha rajta hagyod a világítást kulcs kivétel után, meg amúgy is.....kézifék visszajelez amint 2 kattanásig behúzod, a többi meg szokásos.
Teljesítmény....2200-nál elváltogatva úgy 70le, de értelmesen fogyaszt(5,5,6,5l), ha 4-5000-ig van pörgetve 2-5 fokozatban, akkor halad szépen, de a hallani ahogy a műanyag tank horpad össze kb..
Rendes vezetős videóra amibe mennek a kalos-al városba, városon kívül esetleg autópályán! Kicsit odalépnek neki de mennek vele normálisan is. :) Nem tesztvezetős videóra gondolok!
Ha nem lyukas a kipufogó rendszer akkor gyakorlatilag alig hallani. Ha hallani akkor valahol tuti ereszt már.
Műszerfal? Semmi meglepetés nincs benne, tök szabvány. Aki más autóból ül át a Kalosba, fél perc alatt kiismeri.
Műszerfal visszajelzők? Vagy működnek vagy nem, vagy világítanak, vagy nem.
Menetteljesítmény? Felejtsd el, ez nem sportautó. 3000-es fordulaton adja le a maximális nyomatékot a motor, tehát ha e körül hajtod, akkor kvázi lehet vele dinamikusan haladni.
Ahha most már értem enyém 1.2 8v S-OHC motor abban kellene egy ilyen kis tájékoztató de köszönöm felőlled is neked tényleg külön helyezkedik el minden.
ahha, hogy ez egy előrelépés és fejlesztés, hogy az ember ne szívja be a komplett fojtószelep cserét. pechem van akkor valóban remélem győz az elektronika és helyrehozza ezt ha nem akkor ki kell cserélnem. esetleg tudsz egy képet nekem hogy hol helyezkedik ez a szerkezet el a te motorteredben? köszönöm vagy hogy hol kell keresni elnézést a sok kérdésért de munkaeszközöm kis családi autónk ha ez nincs konkrétan megáll az élet ;-)
a gond hogy 2003-as Kalos-ban nincs üresjárati léptetőmotor szerelve a fojtószelep házra, hanem az integrálva van abba :( komplett fojtószelep ház új 40.000 ft :( holnap megy szalonba hátha még beállítható ha koszosan ment tisztán is mennie kell szerintem
egy gáz fröccs mielőtt lefulladna és egyből minden jó. mit tudok kezdeni a felakadt EGR szeleppel? az is takarítva lett anno tökéletesen végezte a dolgát most hogy tiszta a fojtószelep megadta magát? vagy csak a szereléskor maradt úgy? laikus vagyok és 11 évig az autó rendesen szervizelve volt semmi ilyen problémája nem akadt 190.000 Km van benne ;-)