Lehet,hogy a te logikád ezt mondja,de az enyém mást. ;-)
A kompresszor összesüríti a hűtőközeget,ami egy rendszerelemnél elveszti a nyomását és az itt lezajló halmazállapotváltozás miatt keletkezik a hideg.
Ha kevesebb a hűtőközeg,akkor nem hűt annyira.Éppen az általad vázolt esetben derül csak ki sokszor.Ha a mennyiség rendben,akkor érdemes megnézni,hogy a kondenzátor (klímahűtő) letudja-e adni a hőt.
Uraim! Szeretnék egy kis segítséget kérni, mi a véleményetek a következő jelenségről: EGy opel astra G az alany. Manuális klímával. 20-25kinti hőmérsékleten a szellőzőből áramló levegő az 6-10fok között van(ez hőmérős mérés). De ha a kinti hőmérséklet 30-35 vagy több akkor viszont a beáramló levegő hőmérséklete 13 fok körül van(mondjuk ezt nem mértem hőmérővel. Lényege az egésznek, hogy nem azt mondom, hogy meleg van az autóban de nem hűt annyira mint 20fokba. Ez természetes jelenség? Nem tudom, logikusan belegondolva ugyanúgy kéne hűtenie, mivel egy jó kompresszornak ugyanolyan hideg levegőt kéne tudnia előállítani. De lehet nem. VÉleményetek az esetről?
@xmbela: Üdv., írtam megint mailt (alias ffookkaa foka) a gmail-es címedre (Tárgy: Egyterű klíma) ... már elég volt a sokadik "szakiból" inkább utazok Körmendre.
Egy fikanickből ismét kiengedtem a szuszt. Jelzem, hogy az élet igazságtalan, nekem ez kevesebb munka mint a regelés, stb. Lehet próbálkozni, van szabad kapacitásunk. Erre szokták mondani, hogy innen szép nyerni. A többiek pedig kérem kerüljék ki, ne reagáljanak. Ha töröltem és tiltottam, nyoma sem marad.
Suzuki Grand Vitara 2.0TDi 64kW '99 RF motorkód? -hoz keresek klima kapcsolási rajzot. Törve volt az eleje, kondit + csövet hegesztettek rajta. Feltöltés után sem indul a kompresszor. Egy kétvezetékes nyomáskapcsolót találtam a nyomó ágban, az rendben van, (zárva). Kompresszor + a reléje ok, a relé mágnestekercsére viszont nem érkezik meg a kapcsolt negativ, és nem tudom honnan kéne hogy megkapja.
Ebben még valószínűleg nem R134a van, de itt vannak olyanok akik okosba még tudnak szerezni a régi anyagból is. De a motorház belső oldalán vagy a csöveken nincs egy matrica ami ezt grammra pontosan megmondja?
De ne a péktől várd az infót, ő csak a mélységi felderítésben és a lingvisztikában van otthon :)
Hozzáértők segítségét szeretném kérni: adott egy Audi 100 S4 (1992) autó. A klímáját valószínűleg tölteni kellene. Ezekben az autókban melyik típusú gáz van? (ne rohangáljak feleslegesen, ha környezetszennyezőnek minősül az eredeti, és nem lehet sehol sem tölteni)
Azt szeretném kérdezni, hogy valakinek van-e valami ötlete arra (esetleg meg is valósítaná), hogy évek óta jól működő 5.2 KW-os tetőtéri Midea klímám hangját, akár teljesítménycsökkentés árán kissé visszább vegye, hogy éjszaka kevésbé zavarjon. Semmi problémám nincs vele, de éjszakára hangos, 3 fokozatú ventillátora a legkisebb fokozaton is túl sok levegőt mozgat, ezáltal kissé hangos, és minden bizonnyal a kevesebb hideg is elég lenne nekünk éjszakára a bekapcsolásokból ítélve. Segítségeteket előre is köszönöm, remélem lesz valami javaslat itt a fórumon vagy akár magánban is!
Sziasztok! Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy egy bizonyos külső hőmérséklet felett nem kapcsol be a klíma. Nekem 28-29 fokig teljesen jól működik, de ahogy a külső hőmérséklet meghaladja 30 fokot nem kapcsol be!