Szerintem a hidasi átmenet is biztos a jövőre nézve a két pár vonatnak, és ne felejtsük el Záhonyt, ami szintén biztosított a jövőben is. Szerb felé meg egy szintén biztos határátmenet.
Ha így haladnak a nemzetközi vonatok kiirtásával, 2-3 év és mindössze Hegyeshalom, Szob, Biharkeresztes, Lökösháza (+GySEV átkelők) maradnak meg, ahol lesz személyforgalom.
Megválaszolva. Egyébként én úgy még nem utaztam, hogy busszal majd vonattal tovább. Olyan helyre ahova busz megy, oda én nem dobok ki ajrót. :-) Egyébként ahol van pénztár -automata Nezsiderben-, ott kell a jegyet megvenni, mert kicsit drága a büntetés. Persze a pénztárak az NSB-n csak időszakosan vannak nyitva, ha nincs értelemszerűen a vonaton kell.
Hát a Kvarner ütemfelettisége és nem túl erős kihasználtsága miatt ebben nehezen hiszek, bár én nagyon szeretem azt a vonatot. A Maestral nyilván a Veneziához hasonlóan pótolva lenne belföldön.
Én azt sem tartom kizártnak, hogy a Kvarner idejében mind Budapest-Nagykanizsa (vagy akár Gyékényes), mind Koprivinca-Zágráb közt lesz egy-egy belföldi járat...
Tökéletesen beleillene az őrültségek közé, amit a vasutak mostanában elkövetnek.
Köszönöm. Nem tervezek menettérti utat, csak annyi érdekelt hogy busszal érintett településről elindulva, vonatra átszállva mennyiért jutok el Pomogyig. Majd akkor megnézem a zónatérképet.
Azért a reggeli első és egy délutáni nagykanizsai gyorsot levihetnének Gyékényesre, amennyiben lesz Zagreb, akkor ott lehetne átszállni vagy esetleg stokkot is rárakni a reggeli gyorsra, így legalább napi egy összeköttetés lenne Bp-Zágráb között
Gondolod, hogy utasszámfüggő ez a döntés? A horvátokra rájött a nem finanszírozunk nemzetközi járatokat mánia. Amúgy a Balkáni vasutak c. topikban, kb. 1 hónapja szellőztették meg, s több forrás szerint is sajnos igaz.
Az már kiderült, hogy jövőre nem lesz Kvarner, Maestral, Ivo Andric.
Ez miből derült ki és mikor? Ennyire tuti már? Azért a Maestralt megszüntetni....? :S Kvarner sem lehet annyira rosz helyzetben, azért 5/7-es napokon tud utasszámot felmutatni...
Ha már nem lesz(?) Maestral, akkor pl. mi lesz a hosszú évek alatt "mosásban összement" Tisza nemzetközi gyorsvonattal, ami már csak árnyéka régi önmagának...? A 2+1 (Záhony-Csop) belföldi vagon és a szezonon kívüli 3, szezonban (és akkor sem mindennap) 5 hálókocsival rohangáló nemzetközi vonat ilyen mértékű zsugorodása is elszomorító, nem tudom meddig tartja még magát a Tisza.
Érdekes dolgok vannak benne: (Persze, ha ez mind valóban így lesz. De egyelőre tegyük fel, hogy igen.)
- Az új Petrov EC-vel egész nap kétórás ütem lesz Pozsony-Brno felé. Szép, szép, de nem túlzás ez az utasforgalom ismeretében?
- Moravia helyett Polonia Varsóba. Továbá Prága-Ostrava-Zsolna egész nap kétórás Ex ütem, végig közvetlen vonatokkal. Ez utóbbi eddig úgy volt, hogy a Prága-Ostrava-Zsolna ütembe illeszkedő napi egy pár Prága-Ostrava-Varsó vonat Zsolna felé egy Ostrava-Zsolna csatlakozó vonattal folytatódott az ütem idejében. Ebből úgy sejtem, hogy Prága-Varsó helyett lesz a Budapest-Varsó. Ez jobban illeszkedik az ütemekbe, csak hát szerintem Varsó-Bp elég csekélyke létszámú utas van, Prága-Varsó azért szerintem esélyesbb lenne.
Nézve a többi vonalat, egy szlovák ITF kibontakozását figyelhetjük meg! Persze a tökéletes kristálytiszta ITF-től messze van, de nagy előrelépés!
"Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy ha felszállok egy vonatra vagy a Postbusra, ott megmondom hogy pontosan hová megyek, és akkor a legrövidebb úton át kiadnak oda egy jegyet amivel át is lehet szállni, vagy pedig járatonként kell megvenni?"
Ha a járaton veszel jegyet, akkor a járat útjába eső zónákra adnak jegyet. Ha előre tudod merre mész, akkor előre megveszed az útbaeső zónák számára érvényes jegyet. Járatra általában csak a távolsági jegyek vannak korlátozva.
Egy Pamhagen-Neusiedl/See-Sopron kanyar 12€, csak átszállásra érvényes (ebből 2-3 szükséges), 6 zónát érintesz (776, 778, 678, 676, 771, 871). Ez csak a VOR-szakasz, ehhez kell még belföldi jegy Pamhagenig.
Ellenkező irányból tervezem bejárni ezt a határátmenetet. E szerint:
- Pomogyon most át kell szállni?
- Mehetek Pomogyig VOR jeggyel, és onnan tovább belföldivel? Már úgy értem, itt nem fogják ezt szóvátenni?
- Tanácsos előre megvenni a Pomogy-Fertőszentmiklós-(Győr) jegyet, mert előfordulhat hogy a jegyvizsgáló nem fogad el forintot, vagy nem tudja a jegyet kiállítani?
És még VOR: "Odakinn" látom zónás tarifarendszer van. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy ha felszállok egy vonatra vagy a Postbusra, ott megmondom hogy pontosan hová megyek, és akkor a legrövidebb úton át kiadnak oda egy jegyet amivel át is lehet szállni, vagy pedig járatonként kell megvenni?