Ja, és amit kihagytam a hibajelenségek közül: nem mindíg, de az esetek 99%-ában hideg motoros 120-as feeling: alacsony fordulatról (<2000) bármekkora mértékű gázadáskor torpan, kivár pár másodpercet, utána pedig meglódul (reggeli dugóban elég érdekes...)
a motor vezérlö megoldás VEMS :D:D csak többe kerül mint az autó:D http://www.vems.hu/ http://www.dailymotion.com/video/x2z2xg_bmw-e30-turbo-lezsi_auto
hi!nem tudom egy lambda szonda mennyire dud megbibásodni!de idáig az ismeröseimnek akinek behalt,ott tulfogyasztás is volt!/ez BMW 328-i nél volt/ nem bonyolodtam bele az enyémbe még annyira,nem rég vettem!de a BMW-men volt légtömegmérö!el szennyezödhet,benzinnel átmosva helyre jött! de aki nagy skoda szaki irhatna mi a véleménye erröl a skodánál:D
Sziasztok! Kedden és szerdán letudtuk a nagyobb karbantartásokat (olajak, szűrők, vezérműszíj, vízpumpa, feszítőgörgők cseréje). Kiderült, hogy az új BEHR termosztát is rossz volt, cserélték gyárira, számítógépet nullázták. De a 2000RPM alapjárat nem attól volt, hanem az előző tulaj előfeszítést adott a gázbowdennek. Ez is orvosolva. És akkor visszatértünk a gyökerekhez: hidegen tartani kell a gázt, különben nincs alapjárat, és hidegen egy az egyben olyan hangja van, mint a céges parkolónkban reggelente beinduló felicia 1.9D-nek. A szervizt hívtam, az alapjáratmentességre lambda vagy fojtószelep hiba volt a tippjük. Lambdát a hétvégén letesztelem. Lehúzom, megnézem, nélküle mit csinál. Írtátok régebben, hogy mérni is lehet, de nem emlékszem (és nem találom), hogy melyik pontokon kell mérni multiméterrel? Előre is köszönöm!
Eddig azt hittem az injektor az, mert nem 1 injektoros kocsinál halottam ezt a hangot már, a Suzukin addig ellenőrzi a motort míg az a hang tart utána szabad indítani, ott is csak 2-3 mp.
Nem tudom akkor mi adja azt a hangot de hallani vagy 2-3 másodpercre és utána nem. De az biztos hogy mikor meleg a motor nem adja ki ezt a hangot. A Suzuki meg minden indítás előtt, amúgy hidegen a Felicia is annyiszor adja ki ahányszor újra ráadod a gyújtást 2-es állásban. Nagyon halk de hallani ha nagyon figyel az ember.
Valami kis halk zúgás van 1-2 másodpercig indítás előtt, hideg motornál, de a motorházban jobban hallani, mielőtt még ráfordítod indításra 2-es vagy melyik állása a kulcsnak.
Uhh. Hogy mit csinál? Az olyankor nem dúsít hanem az elektromos üzemanyagszivattyú (AC PUMPA) nyomja fel a rendszert (csövek) üzemanyaggal. Ami 1-2 másodperc után egy kattanással leáll. Természetesen ha beindul a motor a szivattyú is elindul. Be is b..na ha hallanád ahogy fecskendez az a nyomorult injektor a motorba. Az nem egy slag hogy hallod ahogy spriccel.
Mióta hidegebb lett az idő észleltem 1 bosszantó dolgot a kocsin. Hideg motornál szépen indítás előtt hallom hogy befecskendez és utána szépen be is indul a motor. Üzemmeleg motornál ugyebár nem fecskendez már, legalább is nem veszem észre hogy csinálná. Na de van 1 kis bibim itt. Ha nem megyek hosszú távra és nem éri el az üzemi hőfokot csak mondjuk 70-75 fokot és leállítom utána azonnal nem nagyon akar indulni csak ha a gázzal játszok. Nem is hallom az injektort hogy dúsít, de vagy 2-3 perc után meg simán dúsít megint és indul is. Ez normálisnak vehető vagy valami kezd rinyálni benne?
Ha jól tudom az enyémben is lengyel van, a régebbi típusú. Ha mondjuk -10 fokban beindítom alapjáraton van vagy 10 perc mire felmelegszik, de nem szoktam vele igen várni 2 percet járatom, utána óvatosan megyek vele míg meleg nem lesz, ahogy nézegettem olyan 8-10 km mire lassan eléri a 88-90 fokot, akkor látszik hogy van 1 nagyobb hűlés mikor először megnyit, lemegy kb. 80 fokra és utána beáll 88 fok köré és nem is ingadozik tovább, csak nagyobb kigyorsításnál megy fel 90 fok köré de alig hogy lassítok vagy 10mp és már megint a "helyén" van.
Amúgy lehet engem informáltak rosszul de sokan szidják a gázos kocsikat, elégetik a szelepeket, gyengék, meg állítólag tegnap foglalkoztak vele a TV-ben hogy balesetkor nagyon veszélyesek ezért a vizsgánál nagyon nehezen fogják átengedni őket. Amúgy tegnap utánanéztem az etanolos dolognak és elvileg minden injektoros autó képes kezelni, az meg nem igaz hogy megeszi a tömítéseket, elvileg már ellenálóak vele. Annyi gáz van vele hogy télen nem szeret indulni ezért keverik benzinnel vagy gyárilag kezeli a problémát és többet ad neki, vagy pedig külön beszerelhető valami hidegindító. A többletfogyasztást azzal magyarázták hogy nehezebben melegíti fel a motort mint a benzin meg bezavarja a lambda szondát így többet adagol be, de erre meg azt a megoldást írták hogy az "újabb,, kocsik motorvezérlője már kezeli, amelyik nem meg "megtanítható,, rá, csak az a kérdés mennyiért, meg mondjuk 1 Felicián megéri-e az átalakítás pénzileg.
2 hónapja nézettem meg a hézagot akkor 0,2-re lett beállítva mindegyik, amúgy nem igen szeretem hajtani de kíváncsi voltam hogy bír-e még menni 12 év után :D
A gyári adat ideális körülmények között készült, egy új autóval és gyári tesztpilóták mérték be. Szóval a tiéd szerintem jónak mondható.
Ha gyakran próbálsz vele egyéni gyorsulási világcsúcsot felállítani, akkor normális a szelepzaj ;) ...komolyra fordítva a szót, ha nagyon zajosnak találod nézd meg a szelephézagokat, az a legbiztosabb és a legmegnyugtatóbb.