Van valakinek olyan bluetoothos OBD-olvasója, ami rendesen működik? Rendeltem egyet jómúltkor az Aliról, de azon kívül, hogy párosodik, semmilyen autó-telefon kombóval nem hajlandó működni. Jó lenne egy bevált típusból rendelni egy másikat.
hidegben több benzin kell neki, ez épppenséggel összefügghet azzal, hogy kicsi az üzemanyagnyomás.
nézd meg az üzemanyagszivattyú tömítését, ahogy írtam. ha szétmállik, akkor eltömít mindent az üzemanyagszűrővel bezárólag, szerencsés esetben ott megáll.
Ha nem, akkor a lámpakapcsolón kell lenni (elvileg) egy TFL nevezetű lábnak, arra kell áthúzni egy kis vezetéket a lámpa vezetékéről (ez pedig simán ki lehet mérni, vagy rá kell keresni a neten)...
Sziasztok érdeklődni szeretnék hogy octáviaba hogyan lehet megoldani utólag az autómatikus világítás kapcsolást,vagy egyáltalán meg lehet csinálni valahogy?
Igen, ez bennem is felmerült, így a múltkor mentem vele kb. 80 km-t benzinnel, de lehet, hogy többet kellene. Másnap mégint nem indult, de lehet, hogy hosszabb ideig kellene.
Ez lenne a legegyszerűbb mód, talán ezt próbálom ki elsőnek, aztán megyek tovább a vizhőfok jeladóval és a többivel.
Nekem akkor csinált ilyesmit, amikor már kb. 15-16ezer km-t mentem gázzal. Ugye az indítás benzines, de nagyon hamar (~40 fokos víznél) átvált gázra. Hidegen szinte mindig csak második indítózásra indult, vagy hidegen benzinnel egyenletlen volt az alapjárat. Ekkor tanácsolta valaki egy fórumon, hogy próbáljam meg, hogy megyek 150-200km-t simán benzinnel, hogy azután is fennáll-e d hidegen indításkor a jelenség...
Nekem ez megoldotta. Állítólag "eltanul" a benzines ECU, és ~4-5-6ezer km után érdemes egy 70-80km-t benzinnel menni, így nem lesz gond a hidegindítással sem...
Konkrétan már nem először kinlódok vele, talán 2 éve már volt hasonló eset. Akkor arra jutottam, hogy ki kell takarítani a folytószelepet. Pár hét múlva a takarítás után elmúltak a tünetek, akkor betudtam annak, hogy az volt a hiba. De most pár hónapja visszatért. Mivel nemrégen váltottam a gyári gyertyáról NGK-ra, így most erre fogtam a tünetek megjelenését, visszacseréltem a gyertyákat és 2 hétig pöccre indult hidegen is. Aztán most a gyárival sem indul... Érdekes jelenség amúgy már évek óta, hogy hidegen nincs erő a motorba, pár percig nem húz, nem tudom, hogy ez vajon összefügg-e a nem indulással.
A vizhőfokmérőre még nem gondolta, mert véletlenszerűen pöccre indul, néha meg alig, így talán ez kizárható.
Az első tippem az, hogy a vízhőfok-jeladód elromlott, ezért nincs dúsítás hidegben. A gázrendszernek saját vízhőfok-mérője van, így azt nem vagy csak kevésbé érinti a hiba.
Ha ez jó, akkor első körben kellene egy üzemanyagszivattyú nyomóoldali nyomást mérni, hogy az megvan-e.
Ha nincs, az üzemanyagszivattyú vállánál van egy nagyobbacska tömítés, nézd meg, hogy nincs-e szétmállva az alsó fele, az etanolt nem szereti.
Ha szétmállott, akkor cserélni kell a tömítést, jó eséllyel az üzemanyagszivattyút (de lagalább a motorját), az üzemanyagszűrőt és ki kell pucolni teljesen a tankot.
Volt előjele a hibának (pl. benzinen egyre szarabb lett) vagy hirtelen jött?
Annyit vezettem a 9o években Romániába (havonta végigjártam vagy 15 várost és volt egy utam Bp-re és egy Bécsbe- ez Bukarestből, évente 2-3 német vagy holland út- Audi A4-es céges kocsim volt- 1.6-os benyás kézi), hogy minden kanyart ismerek az országba.
Nem fogok DSG-s kocsit vásárólni, esetleg csak családinak, ha lejárjuk az O3-ast.
Munkakocsinak biztos nem. Romániába nagyon figyelmetlenűl vezetnek, nincs meg a vezetési kultura és másnemű sem. Egy ilyen forgalmi környezetben, nagyon oda kell figyelni mindenre. Eddig nem esett nagy bajom kézi váltóval, ezen nem fogok változtatni.
Sajnos most is 5oekm járok évente, és ezen nem fogok tudni változtatni egyhamar.
Ez alapvetően így van, de még így is hamarabb melegítesz el egy tárcsaféket, mint ahogy a hátul értelmezhető fékhatást produkáljon a fékerőszabályzó... ha csak nincs annyira megpakolva, hogy üljön az ütközőkön a feneke! ;-)
van egy 1.4-es benzin-gázos octavia II-esem, ami egy ideje nem akar indulni hidegen. Melegen pöcc. Gázzal is indul, így nagy eséllyel valami benzines móka van a háttérben. Egyik ismerősöm szerint a benzintankban van egy gumicső, ami a benzinben lévő etanol hatására tönkremegy, ezért elereszti a szivattyú a nyomást.
Van valakinek bármi tapasztalata ezügyben? Esetleg ötlet, hogy vajon miért nem indul hidegen?
" ... ugyanez a szitu a város táblát elhagyva dinamikus gyorsításkorkor ... "
Annak idején (amikor DSG váltós Golf V 2.0 TDI-vel jártam) ha el akartam lépni a város táblánál akkor "S"-be tettem a váltót, a tempomattal rááltam az 50-re (ilyenkor a váltó ugyanolyan fokozatot és fordulatszámot választ mintha "D"-ben lenne) a táblánál pedig odaléptem.... :)
A kezdetektől imádom a DSG-t, már akkor beleszerettem, amikor kigurultam az új O3-mal a kereskedésből.
A 2.0 TDI-hez az olajos 6 sebességes váltóm van.
Előtte lenyomtam közel 1M km-t kézi váltós autókkal, nem sírom vissza.
Többségében pályán megyek, városban alig, de így is nagy áldás.
Ahogy írod a végén, ezt is szokni kell valamennyire.
Nekem kellett kb. 10e km, hogy kiismerjem.
A gázpedállal nagyjából teljesen elérhető az, amit szeretnék.
Rendeltem kormány váltófület…hát, 2 év és 120e km alatt jó, ha 20 alkalommal használtam.
Náhány apróság, ami nem annyira tetszik:
- állóra fékezni (kisebb) bólintás nélkül szinte lehetetlen, kézisben szerettem alkalmazni a fékpedál felengedős trükköt
(- egy minimális döccenés elindulásnál is van)
- tolatás után elindulás: R-ből D-be téve 2 mp-ig bamba a váltó (kiküszöbölöm: a hátragurulás végén, fékezéskor már teszem a D-t)
- bambulás hosszabb fékezés utáni gázadásnál, tipik példa a fekvőrendőr (előbb kell elkezdeni gázt adni, kb. ennyi)
- hasonló helyzet néha kereszteződésben befordulva (hetente 1-2 alkalommal azért elhagyja a számat a "mennymááá")
- kb. ugyanez a szitu a város táblát elhagyva dinamikus gyorsításkorkor (finoman le lehet nyomni előbb a gázpedált, és észbekap…egyébként: "mennymááá és 1 mp múlva ülésbe süppedés)
- lejtőn, P állásban a fékről leugorva képes 10 cm-t is gurulni, mielőtt leblokkol a váltó
- 1-2 azért érezhető, és valamennyire a 2-3 is (de így sincs ember, aki szebben váltana kézissel)
- városi araszolásnál gázelvételre néha előfordul némi bólintás (tipikusan 2. sebességben), akármilyen finoman szállok le a gázról...itt bejátszhat a fékenergia visszanyerő rendszer is
Ezek mind-mind eltörpülnek az előnyei mellett.
Végre vezettem 200 km-t a párom Sciroccóját is a 160 lovas 1.4 TSI-vel és a 7 sebességes DSG-vel.
Szebben váltott, de a kis bambulás ugyanúgy megvan a fenti szituációkban.
Gyorsabbnak nem nevezném a váltót, ezt is tiporni kell, ha sportosan menne az ember.
Fura volt még, hogy mennyivel később kezd kúszni a fékről leugorva.
A sport fokozat indokolatlan motorpörgetős problémája ezek szerint már az O2-nél is megvolt.
Nem tudom, miért van így programozva, különösen a TDI-hez.
Itt nem segít az enyhe gázadás sem, túl sokáig pörgeti a motort. Hülyeség.
Az erdélyi túra alkalmával pl. használtam a Királyhágón, mert lejtőn hamarabb vissza is vált.
Egyébként haszontalan, koppig nyomva a gázpedált úgyis aktív. :)
Jó lenne egy D fokozat az S fokozat gázreakciójával…tudom, vegyek pedálboxot. :)
Ha érezted valaha a dobfék hátrányát, vagy úgy érzed, hogy jobban nézne ki tőle az autód és megéri, akkor igen. műszakilag nem, a dobfék a folyamatos/sorozatos terhelést bírja rosszul, mert lassan hűl. Egy-egy fékezésnél nincs igazán különbség.
Ez kétségtelen tény, viszont a dízelmotorral felszerelt autók kisebb összáttételük révén a kisebb fordulatszám tartománnyal is közel ugyanakkora sebesség tartományt fednek le.
Ez igaz, de éppen emiatt a hosszabb áttétel miatt van az, hogy a "nyomatékos" dízelnél a keréken ébredő forgatónyomaték távolról sem lesz olyan letaglózó, mint amire a számadat alapán gondolsz.
Ha már O3 választás van, jó példa az, hogy az 1.2 TSI már 0-100-ig is partiban van az 1.6 TDI-vel (kicsit jobb is), de ha kivesszük a ~0-40-et, ahol a dízel is rövid áttételű, akkor felette simán rugalmasabb a benzines minden tartományban.
A katalógusban pedig a lóerő ugyanaz és a dízelnek >40% nyomatéktöbblete van, csakhogy azt a többletet teljes egészében elviszi a fent leírt hosszabb áttétel.
Braun, ezért is fontos, hogy kipróbáld az autót, mert azt megértem, ha nem akarsz 1.2 TSI-t, mert nem egy rakéta, de az 1.6 TDI-nél azért egy kicsit jobban megy, sokkal kultúráltabb, valamivel rugalmasabb, városban brutál kellemesen halk és valami 700+ ezerrel olcsóbb. Cserébe többet fogyaszt (terepviszonyokról függően) 1-1,5, nagyon nehéz láb esetén akár 2 literrel, amit nagyjából ki tudsz számolni, hogy mit jelent nálad az autó életciklusára (szerintem arra, amit írtál, a beker ár és a fogyasztás ismeretében orrhosszal a dízel nyerne a teljes életcikluson).
Kicsit off, egy ismerős egy automata 2.0 benzines Touran után tavaly vett évi 30-35.000 futásra (döntően M0, országút) egy 2.0 dízel kézi Tourant, de nem szerette meg, így most egy 1.4 benzin automatára vált vissza. Így ha benzinesből ülsz át, azért próbálj ki egy benzinest is, mert a fogyasztás csak egy része a teljes összképnek.
Az automata váltó amiatt került szóba, hogy a futásteljesítmény jelentősebb része valóban pálya, viszont az üzemidő nagyobbik része pedig város. A másik érv, hogy az öt sebesség, ami az 1,6 motorhoz jár, véleményem szerint nem éppen ideális.
Hát, ha sokat pályázol akkor ott a váltó jellege nem sokat jelent. Már úgy értem, hogy automata, vagy manuális kapcsolású. Ekkor viszont értelmes dolog elgondolkozni a 2.0TDI opción manuális váltóval. (Nekem is ilyen van Passat B7-ben és én is automata váltósat szerettem volna venni, Golf-VII 1.4TSI+DSG kombinációban, sőt majdnem vettem is, csak "elém ugrott" ez az autó, szó szerint az utolsó pillanatban és kellően jó vétel volt ahhoz, hogy ki ne hagyjam!)
Nekem ez az autó pályán a szabályokat betartva (élesített VÉDA rendszer ugyebár...) 5 liter körül fogyaszt, van hogy alatta, van hogy kicsivel felette.
Saját tapasztalat híján, de olyan emberektől hallva akiknek megbízom a szavában, ezt a fogyasztást, vagy mondjuk max az 5,5l-es határt egy 1.4TSI is tudja, pláne egy okos DSG-vel.
(Itt nem sokkolnám a nagyérdeműt azzal többet, hogy jobban megéri egy VW Golf Variant mint például egy Skoda Octavia kombi, de ha érdekel a téma, dobj rám egy mailt és szívesen megosztom a tapasztalataimat. ...de akár kicsit visszaolvasva, mondjuk úgy az utolsó egy év hozzászólásaiban láthatod a vitát érvekkel pro és kontra.)