nem baj, majd szombaton teszek még egy próbát.... köszi.
(a 250-nek sem 36 a 25%-a.... egyébiránt 2006 óta történt némi beruházás a reptéren, tehát valszeg az Airport értéke nem lehet sokkal alacsonyabb a nemzetközi helyzet fokozódása ellenére sem.....:-)))
Olvasgattam a reptér honlapját, és a hurrájelentések között találtam ezt:
"a MasterCard is saját váróval jelent meg, amit a 80.000 magyar prémium bankkártya tulajdonos illetve a külföldi Gold, Platinum vagy World MasterCard tulajdonsok és közvetlen kísérőik, családtagjaik vehetnek igénybe."
Tessék, hogy mennyire nem érdemes a 2005-ös számot figyelembe venni (alapvetően is furcsa ötlet, egyébként):
"Ez elemző szerint a nemzetközi gazdasági környezet jelentős átalakulása és a légiközlekedés nem túl jó kilátásai miatt jelenleg a BA illetve a vele járó reptéri üzemeltetési jog durván 250 milliárd forintot ér."
Pont ezért írtam, hogy a privatizációs szerződésben (amit nem Orbánék kötöttek) ennyi összeg lehetősége szerepelt. Hiába a matek, ha a szerződésben nem matematikai egyenes arányosság (100 százalék versus 25 százalék) alapján határozták meg ennek a kötelező vételi opciónak az értékét. Érted már? Remélem.
Másrészt pedig 2005-ben volt 464 milliárd a reptéreladás összege. Azóta egyrészt infláció is volt, másrészt pedig a hitelekkel megpakolt, és éppen nem nyereséges (a hírek szerint persze) reptér értéke ki tudja, hogy jelen pillanatban mennyi. Vagy te tudod?
Ettől függetlenül, de ezt eddig nem mondtad, sokkal jogosabb felvetés lenne az opció lejárta utáni piaci értékesítés. Például.
Amit, ki tudja, milyen megfontolásból (háttéralkuk miatt?) elvetettek. A piaci értékesítés bizonytalan kimenetele? Kínaiak? Hochtief ígért valamit? Vagy?
mindig utáltam a matekot, de ha 75% = 465,5 milliárd forint (anno ennyi jött be), akkor 25% (akár tegyük hozzá a 4-5 éves inflációt is) az NEM = 36,6 milliárd forint.... (most meg ennyiért sikerült).
A tegnap megjelent ÉS-ben egy egész oldalas cikk foglalkozik a reptérrel, a legutóbbi fejlemények tükrében. Tanulságos.
Például az is kiderül belőle - azon túl, hogy úgy tűnik, Budai Gyula valóban össze-vissza beszél -: a privatizációkor vállalt beruházások nemcsak időben, hanem költségben is módosítva lettek. 2012-13 a vállalások véghatárideje, és nem 260 millió euró (vagy mennyi), ahogy eredetileg, hanem 240 milka körüli összegre szállították le (pontos számok a másik szobában az újságban, hadd ne kotorjam elő, bocs :) ).
Erről nem kell igazolás viszont előfordulhat, hogy elkülönített vizsgálat lesz csupán a diszkréció miatt. Naponta tucatjával érkeznek utasok ilyen ketyerékkel, fel vannak rá készülve az ellenőrök, megvan erre is a megfelelő eljárás. Semmi extra nem fog történni, nem kell megijedni.
Nem a politikusokról beszéltem, hanem háttéremberekről, olyanokról, akikről akár még a parlamentben ülők nagy része sem tud... ott azért talán lehet, hogy van néhány tényleges szakértő.
Áron alul? A 2005-ös privatizációs szerződésben foglaltak szerint történt idén júniusban a maradék 25% értékesítése, ott az volt leírva, ami... mihez képest áron alul? A 6 évvel ezelőtti teljes összeghez képest ma mennyit érhet a reptér? Tekintélyes hitelek is vannak ám azóta...
Visszacsinálni soha, semmit nem nehéz ilyen kategóriákban...
Nos, ismét a sci-fi kategóriájába tévedünk az olyan kifejezésekkel, hogy " szakértői gárda", miegymás....
Tény, hogy mivel nemrégiben - értsd a jelenleg átmenetileg regnálókat - sikerült hanyatt feküdni a fennmaradó 25% áron alul történő értékesítésével (mi is van azokban a kínai szerződésekben???), nos, ezt elég nehéz lesz "visszacsinálni" azoknak az okoknak a mentén, amelyről a kék-piros/narancsos papagájok igyekeznek.
Tudod, kicsit túl hosszúra nyúlik ez a "tégy el három borítékot" körjáték a fiúk részéről mostanság így másfél évvel a választások után, lassan fel kellene venni már azt a bizonyos inget.... Ja, hogy akkor meg kiderülne, hogy a király meztelen? Az meg egy másik mese (vagy inkább valóság.)
Hogy Budai Gyula miket beszél, az egy dolog. A madarak viszont azt csiripelik, hogy a kormánypárt szakértői gárdája mintegy 2-3 éve dolgozik a privatizációs szerződés vizsgálatán, a lehetőségek, stratégiák kidolgozásán. Cél: visszaállamosítás.
Végül is lehet, hogy nem lesz rá szükség, ha a HNA megveszi a Hochtief Airportot...
Az hagyján, hogy csak 400-an (a "csalók"?) láthatták, de azt hogy tudták megoldani, hogy csak onnan volt látható? Bár merre mentem a reptér körül nem láttam az A380-ast, csak a 2A teraszáról lehetett látni. Na ezt hogy csinálták? :)
Ingyen szórt ajándékért aztán tényleg felesleges rinyálni, de legalábbis érdekes, hogyan sorsolták ki , ki nézheti a Budapest Airportra érkező Airbus 380-at a reptér teraszáról: Talán kevesen tudják, de október 2.-án hazánkba látogat a világ legnagyobb utasszálító gépe[...] Bővebben!Tovább »
Készített valaki képet a nagy madárról? Sajnos nem tudtam kimenni, el voltam utazva. :)
"És Önnek hogy tetszett az A380-as? Rábukkantunk egy olyan oldalra, ahol bárki megoszthatja véleményét a világ legnagyobb utasszállító gépéról, az Airbus A380-asról."
Ahogy írtam, nem nagy ügy - maradjunk annyiban, hogy biztosan eltakarta a zakó.... Én kb. elég jól megértem, hogy miért van szükség utasbizti ellenörzésre egyébként is.
Mindenesetre valszeg nem véletlen, hogy sok helyen a forma/egyenruha nem annyira a szokásos hétköznapi viseletre/konfekcióra hasonlít, mint mondjuk egy szimpla fehér ing szürke zakó, hanem színösszeállításában is kitünik. Lásd pl. a TSA vagy pl. a schipholi bizt. szolgálat ruházatát. Csak úgy mondom.
a formaruhánk ingből, nadrágból, plusz opcionálisan mellényből és öltönyből áll (egyelőre ki-ki ízlése, illetve például aszerint, hogy mennyire van melege, mennyire izzad, stb.), illetve a nyakkendőt egyelőre a helyszínen dolgozó feletteseink viselnek, de lehet, hogy hamarosan nekünk is fel kell venni újra. nyáron a nagy meleg miatt nem volt kötelező viselni.
kártyának elvileg mindenkin lennie kell, anélkül nem dolgozhatunk. de ha ilyen biztosan állítod, kénytelen vagyok elhinni, hogy valóban nem volt esetleg jól látható helyen, de ismerve a kollégákat, ha megkéred, hogy mutassa meg a kártyáját, meg fogja tenni.
Aham, nos akkor tegyük tisztába, hogy az öltönyös úron (nagyjából udvarias volt) sajna semmilyen nyakkendö nem volt, sem kitüzö, nos ennyit a formaruháról. Az összes többi szolgálatban levö himnemü utasbiztin nadrág, fehér ing, nyakkendö kombó volt.
Az mondjuk lejött, hogy én voltam a statisztikai tizedik (?) a kapu csörgésnél, de mint írtam, nem ez volt a bibi.