Ne agódj maradok de csak HÉV-vel kapcsolatos témában!
Mert ez való ebbe a topikba!!!
Nem tudom ismered e az Orosz motorvonatot amit a máv használ?
Nos abban a kábelek álítólag tűzbiztos!!! Ez a próbákon nem így alakult mert a próba kábelt alig tudták eloltani! Érdekes!?
A BKV Rt nagyon alul finanszírozott cég ezért ot spórol ahhol tud! És valószínüleg ha úgy újítanának fel egy hévet, hogy az modern és 100%-ig biztonságos legyen akkor évente kb 1szerelvény lenne kész.
Na látjátok ez aztán érdekes egy kis járműtűz ti meg egymást kezditek szapulni ezekszerint nálatok is jól müködött az úgynevezett agymosás tutira tudjátok ,hogy kell a lényegről elterelni a szót ,és ami a topic társakat nem igazán érdekel egymást szidjátok. Kérjétek el egymás e-mail cimét és rendezzétek le egymás között,mert ezt nem itt kellene.
Akkor már nem oktattam, de a tegnapi gödöllői motorász kollégának a 80-as évek végén igen, aki egyébként egy nagyon jó motorász és rajta most sem múlt semmi...
Néhány gondolat a járműtüzekről, illetve a tegnapiról...
1985. május 1. hajnal félnégy Békásmegyer FII-FI. Csövesek fejgyújtják a 963-ast, majd a tűz átterjed a 682-esre és a 989-esre. Aki látta a 963-ast, annak ma dejavu érzése van, amikor megnézi a 903-ast. Én voltam a vonatatási diszpécser Szentendrén azon az éjszakán...
2006. január 16. Cinkota...
A 903-as irányváltójának és menet-fék kapcsolójának érintkezői olyanok, mintha most rakták volna fel, tehát onnan nem jöhetett a tűz...
A zárkapcsolók csak megpörkölődtek, tehát onnan nem jöhetett a tűz...
A fűtőtestek épek, bekötésük nem égett el, a pótkocsin a fűtésbiztosítékok épek, tehát onnan nem jöhetett a tűz...
A járművezető utolsó megállóközben üzemszerűen vontatott (főkapcsoló nem váltott ki, a nagyiccei gh.-ban sem volt leváltás), üzemszerűen fékezett, ajtót nyitott, rádiózott, tehát a segédáramkörben zárlat nem volt, ne ebből mi következik... (egyébként Őt senki nem nyaggatta)
A vezetőállás nem égett ki teljesen, miközben a kocsiszekrény, úgy középtájon megrogyott, tehát onnan nem...
A kocsi vége sem égett ki...
A HÉV szerelvények gyenge pontjai az irányváltó, menet-fék kapcsoló, zárkapcsoló, vonatatómotor. Ezek nem nem voltak a tűzgócban, tehát?
Hogy pontosan mi történt, azt a szakértők fogják megállapítani, de hogy ez nem volt elektromos tűz, az biztos és ha erre lehetne fogadni, akkor csak ezért nem tenném, mert ÚRIEMBER BIZTOSRA NEM FOGAD! Ja és mégvalami ennek a kocsinak nincs "AMPERSZAGA". Az elektromos hiba miatt kiégetteknek még a felújításuk után is sokáig volt.
Csak hogy a részrehajlást kizárjuk nem a járműfenntartásnál dolgozom, de a HÉV járművekhez (vezetés, oktatás, utasítászerkestés, stb.), mintegy 29 éves HÉV mánia fűz, és persze nem csak a járművekhez, hanem a forgalomhoz és az infrastruktúrához is.
Majd jövök...
Ps.: Néhány korábbi hozzászólás egyébként méltatlan a HÉV Mániához és a legtöbbször szakszerű, korrekt és előrlátó hozzászólóhoz is, SAJNOS...
A BKV-nál van ellenőrzés, egy rakás szervezet él abból, hogy a dolgozókat csesztesse, sőt, leveleit elolvassa, telefonbeszélgetéseit meghallgassa.
A BKV-t magát nem ellenőrzik.
Információkhoz kollégáktól jutok, jutunk. Vannak még becsületes emberek is a cégen belül, olyanok, akik pl. felkínált fotózási lehetőségért cserébe nem állnak neki rágalmazni a barátaikat. Ismerős?
Hírszerzés ügyben a BKV igen erős. Jó sok káderrel van ellátva ehhez. Ezzel mi nem versenyezhetünk és nem is akarunk.
Vállalati belső információk. Tudod, amit ti ott belső információnak képzeltek (vagy amit a fejetekbe öntenek) arról mi azt gondoljuk, közérdekű, nyilvános információk.
A propagandaosztályotok remek agymosási munkát végez.
A második mondatot olyan mondta, akit valószínűleg te is ismersz és adsz a szavára.
A harmadik mondatban megerősített egy magas rangú tűzoltó, aki ma írt levelet nekem. Valamint ide sorolható a fővárosi tűzoltóparancsnok vallomása a Városüzemeltetési bizottság ülésén (a busztüzekről volt szó).
Lehet, hogy a vasútnál van ellenőrzés. A BKV-nál BIZTOSAN nincs.
Kvázi azt csinálnak, amit akarnak. Vagy nem akarnak.
Nincs kontroll, nincs fék. Egy ilyen abnormális szabályozási környezet szükségszerűen vezet katasztrófákhoz.
"...mi pedig elmondjuk, amit tudunk, illetve ami a szakmai álláspontunk." "Minden 70-es évekbeli vasúti kocsi "ég mint a zsír", egy neves kollégát idézzek." "...hogy az üzemeltetőt semmi sem kötelezi, hogy ahhoz alkalmazkodjon és termsézetesen ezt senki nem is kéri rajta számon. Felújításkor sem."
A BKV (ugyanez érthető a Volánok és a vasutak bármely társaságának bármely kocsijára) járműparkjának és üzemeinek egy része a mai előírások alapján nem lenne üzembe helyezhető. Sőt, átépítésekben van olyan is, amely egyértelműen létező irányelvekkel ellentétes. Ezért bármikor bármelyik társaságon el lehetne verni a port. Nem kell. Ha baj van, akkor úgyis lekerülnek a vizes lepedők. Márpedig ilyen finanszíroszási helyzetben minden bizonnyal időről időre (sűrűbben mint kellene) közfeltűnést keltő események lesznek, amelyek rávilágítanak egy-egy problémára. Nekem az az érdekes, hogy miért nem került elő az a tény, hogy a Barbi program keretében többek között a fazonírozott metrókocsik tűzbiztonságát is megerősítette a Társaság? Nos, ez már a ZRt. kommunikációját "dícséri", hogy nem azzal kezdi, hogy mennyit csinált eddig, illetve meddig jutottak el - de sajnos épp ez a kocsi fogott tüzet, hanem azzal, hogy még a sajtótájékoztató időpontját sem úgy hozta a sajtó nyilvánosságára hogy az újságírók megértsék.
Sokan a szenzáció miatt írnak vagy látogatnak ide, egy-két hozzászólás pedig finoman kiköpve a BKV-t hibáztatják, mert most valami tragikus dolog a hévvel történt.
KB.két hete a trolibuszos topik volt ilyen szép számmal látogatott.