Keresés

Részletes keresés

vasefake Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5790

hi Méregzöld!
Te  L VIII-t oktattál?

most ahhoz gyüjtök anyagot, s szeretnék, valahogy egy kapcsolási rajzot kreálni( elektromos, illetve lég vezetékit)
Nem tudod honnan lehet beszerezni ehhez segédanyagot?

Előzmény: Méregzöld (5789)
Méregzöld Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5789

Hi DLala!

A szakmai okfejtéseddel egyetértek, abban köztünk nincs nézetkülönbség, de felvetődik egy "életszerű" kérdés - A HÉV-es járműves kollégák, de általában a műszakiak és nem csak a HÉV-esek, mindig azt teszik amit szükségesnek tartanak, vagy amit a finanszírozás enged? Ez tudod olyan, mint a háború... ugyan az a három dolog kell hozzá... Ha van módod gyakorló műszakiakkal beszélned, itt a hangsúly a gyakorlón (vezető, beosztott) van, nem találsz olyat, aki ne akarna mindig újat, jobbat, többet ALKOTNI, ÉPÍTENI... Azt nem gondolhatja senki komolyan, hogy a szakmában van olyan, aki szerint minél rosszabb, annál jobb!

 

Egyébként nem tudom mivel foglalkozol, de azt gondolom Te sem vagy olyan kegyelmi állapotban, hogy mindig azt csinálod, amit akarsz, dehát Magyarországon vagyunk...

 

Meglátásom szerint az igazi kiút a normatív finanszírozás (valós és szükséges mértékben) lesz, amikor elvárok (megrendelek) 100-at és finaszírozok 100-at. Ma talán 50-et!

 

Menj be egy étterembe rendelj egy komplet menüsort és mond meg előre, hogy az előételt és a levest fogod csaj kifizetni... Úgye tudjuk, hogy mit fogsz kapni...

Előzmény: DLala (5783)
vasefake Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5788
Tökre örülök hogy érdemi héves hozzászólás max 3, vagy 4 darab jött ami a hévvel foglalkozik...GRAT! EZ TELJESÍTMÉNY! továbbra is véleményem az, hogy a Veke VS. Veke ellenesek ne itt hányják vessék meg személyes incidenseik! amugy meg Dlala, szerintem nem csukló van begyulladva, eccer olvassátok végig az álltalam megjelölt topikot, s gondolkozzatok el! tudo ha egy ember mondja,hogy részeg vagy ne törődj vele...ha kettő gondolkozz el, ha három keress detoxot!

Vasefake
csuklo Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5787

Ne agódj maradok  de csak HÉV-vel kapcsolatos témában!

Mert ez való ebbe a topikba!!!

 

Nem tudom ismered e az Orosz motorvonatot amit a máv használ?

Nos abban a kábelek álítólag tűzbiztos!!! Ez a próbákon nem így alakult mert a próba kábelt alig tudták eloltani! Érdekes!?

A BKV Rt nagyon alul finanszírozott cég ezért ot spórol ahhol tud! És valószínüleg ha úgy újítanának fel egy hévet, hogy az modern és 100%-ig biztonságos legyen akkor évente kb 1szerelvény lenne kész.

Előzmény: DLala (5783)
DLala Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5786

Nézd, én éppen azon vagyok, hogy a témát visszatereljem a lényegre.

5783.

Előzmény: Simmons (5785)
Simmons Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5785

Na látjátok ez aztán érdekes egy kis járműtűz ti meg egymást kezditek szapulni ezekszerint nálatok is jól müködött az úgynevezett agymosás tutira tudjátok ,hogy kell a lényegről elterelni a szót ,és ami a topic társakat nem igazán érdekel egymást szidjátok. Kérjétek el egymás e-mail cimét és rendezzétek le egymás között,mert ezt nem itt kellene.

:-)))))

Előzmény: DLala (5773)
Dash 9 Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5784
Akkor nem az vagy akire gondoltam. Köszi
Előzmény: Méregzöld (5782)
DLala Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5783

Nézd, ez lehet mind igaz.

A fő kérdés nem ez.

A fő kérdés az, hogy akár műszaki hibától, akár meggyújtástól hogyan éghet rommá pár perc alatt egy MXA kocsi. Mindkettőre volt már példa.

Szigdani írta, tele van gyúlékony anyagokkal. Anno decibel ezzel nem foglalkoztak, nem is nagyon tudtak volna más anyagokat használni.

Ma már nem építenének ilyen kocsit.

 

Lehet tenni a tűzbiztonság, az élet- és vagyonvédelem érdekében.

Lehet.

Tett-e ebben az ügyben bármit is a BKV Zrt?

Pl. Felújításokkor igyekeztek-e csökkenteni az éghető anyagok mennyiségét az utastérben?

A tűzoltók szerint ez az üzemeltető dolga.

Kíváncsian várom a választ. Nem tudom, történt-e ilyen, ezért kérdezem.

 

Előzmény: Méregzöld (5775)
Méregzöld Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5782

Hi Dash 9 és Evribádi!

Akkor már nem oktattam, de a tegnapi gödöllői motorász kollégának a 80-as évek végén igen, aki egyébként egy nagyon jó motorász és rajta most sem múlt semmi...

Előzmény: Dash 9 (5780)
DLala Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5781

Kínos a téma?

Feldobod aztán menekülsz?

Tedd. Menj csak a fikatopikba.

 

Én maradok.

Előzmény: csuklo (5776)
Dash 9 Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5780
Oktathattál nekem műszakot a spenótházban 93' őszétől 94' tavaszáig?
Előzmény: Méregzöld (5775)
csuklo Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5779

Ez így ahogy leírtad korrekt volt!

Köszönet érte.

Előzmény: Méregzöld (5775)
Dash 9 Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5778
Kár.
Előzmény: DLala (5777)
DLala Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5777

Jaaa, te tévedésben vagy!

A hallgatószolgálat nem azért van, hogy igazolja dolgozók ártatlanságát.

Azt keresik, ki mikor mondott a vezetésre nézve dehonesztálót vagy ki adott ki adatokat a sajtónak vagy a VEKE-nek.

Semmi sem úgy működik, ahogy azt elképzelnénk normál esetben.

A BKV Abszurdisztán egyik vezető cége.

Előzmény: Dash 9 (5774)
csuklo Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5776

Ezen túl ebben a topikban csak hévvel szorosan összefügésben lévő dologról szertenék beszélgetni.

A többit a vészfék által megjelölt topikban szivesen meg vitatom!!!

Továbbá kérlek te is ezt tedd!

 

Előzmény: DLala (5773)
Méregzöld Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5775

Hi Evribádi!

Néhány gondolat a járműtüzekről, illetve a tegnapiról...

 

1985. május 1. hajnal félnégy Békásmegyer FII-FI. Csövesek fejgyújtják a 963-ast, majd a tűz átterjed a 682-esre és a 989-esre. Aki látta a 963-ast, annak ma dejavu érzése van, amikor megnézi a 903-ast. Én voltam a vonatatási diszpécser Szentendrén azon az éjszakán...

 

2006. január 16. Cinkota...

  • A 903-as irányváltójának és menet-fék kapcsolójának érintkezői olyanok, mintha most rakták volna fel, tehát onnan nem jöhetett a tűz...
  • A zárkapcsolók csak megpörkölődtek, tehát onnan nem jöhetett a tűz...
  • A fűtőtestek épek, bekötésük nem égett el, a pótkocsin a fűtésbiztosítékok épek, tehát onnan nem jöhetett a tűz...
  • A járművezető utolsó megállóközben üzemszerűen vontatott (főkapcsoló nem váltott ki, a nagyiccei gh.-ban sem volt leváltás), üzemszerűen fékezett, ajtót nyitott, rádiózott, tehát a segédáramkörben zárlat nem volt, ne ebből mi következik... (egyébként Őt senki nem nyaggatta)
  • A vezetőállás nem égett ki teljesen, miközben a kocsiszekrény, úgy középtájon megrogyott, tehát onnan nem...
  • A kocsi vége sem égett ki...

A HÉV szerelvények gyenge pontjai az irányváltó, menet-fék kapcsoló, zárkapcsoló, vonatatómotor. Ezek nem nem voltak a tűzgócban, tehát?

 

Hogy pontosan mi történt, azt a szakértők fogják megállapítani, de hogy ez nem volt elektromos tűz, az biztos és ha erre lehetne fogadni, akkor csak ezért nem tenném, mert ÚRIEMBER BIZTOSRA NEM FOGAD! Ja és mégvalami ennek a kocsinak nincs "AMPERSZAGA". Az elektromos hiba miatt kiégetteknek még a felújításuk után is sokáig volt.

 

Csak hogy a részrehajlást kizárjuk nem a járműfenntartásnál dolgozom, de a HÉV járművekhez (vezetés, oktatás, utasítászerkestés, stb.), mintegy 29 éves HÉV mánia fűz, és persze nem csak a járművekhez, hanem a forgalomhoz és az infrastruktúrához is.

 

Majd jövök...

 

Ps.: Néhány korábbi hozzászólás egyébként méltatlan a HÉV Mániához és a legtöbbször szakszerű, korrekt és előrlátó hozzászólóhoz is, SAJNOS...

Dash 9 Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5774

"A BKV-nál van ellenőrzés, egy rakás szervezet él abból, hogy a dolgozókat csesztesse, sőt, leveleit elolvassa, telefonbeszélgetéseit meghallgassa."

 

Egy ismerősömnek volt egy utaspanasza név és cím nélkül. Azt állította, hogy trágár hangon beszéltek vele + félreinformálták.

Az ismerős nem is beszélt akkor telefonon, de a kollégája igen.

 

Ezért kellene egy olyan ember, aki vissza tudja hallgatni a beszélgetéseket.

Az ismerősömet lerázták azzal, hogy csak különleges esetben lehet ezt megtenni. Egy ember önérzete szvsz megér ennyit!

 

Nos, tudsz segíteni?

Előzmény: DLala (5773)
DLala Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5773

Kedves plusszos barátom!

Lehetséges, hogy szövegértési problémáid vannak.

A BKV-nál van ellenőrzés, egy rakás szervezet él abból, hogy a dolgozókat csesztesse, sőt, leveleit elolvassa, telefonbeszélgetéseit meghallgassa.

A BKV-t magát nem ellenőrzik.

 

Információkhoz kollégáktól jutok, jutunk. Vannak még becsületes emberek is a cégen belül, olyanok, akik pl. felkínált fotózási lehetőségért cserébe nem állnak neki rágalmazni a barátaikat. Ismerős?

Hírszerzés ügyben a BKV igen erős. Jó sok káderrel van ellátva ehhez. Ezzel mi nem versenyezhetünk és nem is akarunk.

Vállalati belső információk. Tudod, amit ti ott belső információnak képzeltek (vagy amit a fejetekbe öntenek) arról mi azt gondoljuk, közérdekű, nyilvános információk.

A propagandaosztályotok remek agymosási munkát végez.

Kár, hogy ezt pl. a sajtó sem veszi be.

Te igen, csak ne terjesztenéd...

Előzmény: csuklo (5772)
csuklo Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5772

"Lehet, hogy a vasútnál van ellenőrzés. A BKV-nál BIZTOSAN nincs."

 

Erre csak két mondat. Bár így lenne mert akkor könyebb lenne az élete a BKV dolgozóknak!

 

És te honnan jutsz vállalati (belsö) információkhoz?

Vajon ez legális hír forrás?

Ja bocs tudom honnan vannak a hírek bizonyos szervezetek nek jobb a hírszerzése mit az Amerikai kormánynak.

 

Bocsi több volt mint két mondat.

Előzmény: DLala (5771)
DLala Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5771

Nem kell nekem ezt hinnem.

A második mondatot olyan mondta, akit valószínűleg te is ismersz és adsz a szavára.

A harmadik mondatban megerősített egy magas rangú tűzoltó, aki ma írt levelet nekem. Valamint ide sorolható a fővárosi tűzoltóparancsnok vallomása a Városüzemeltetési bizottság ülésén  (a busztüzekről volt szó).

Lehet, hogy a vasútnál van ellenőrzés. A BKV-nál BIZTOSAN nincs.

Kvázi azt csinálnak, amit akarnak. Vagy nem akarnak.

Nincs kontroll, nincs fék. Egy ilyen abnormális szabályozási környezet szükségszerűen vezet katasztrófákhoz.

Előzmény: Vendégsín (5770)
Vendégsín Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5770
Hiszed is?

"...mi pedig elmondjuk, amit tudunk, illetve ami a szakmai álláspontunk."
"Minden 70-es évekbeli vasúti kocsi "ég mint a zsír", egy neves kollégát idézzek."
"...hogy az üzemeltetőt semmi sem kötelezi, hogy ahhoz alkalmazkodjon és termsézetesen ezt senki nem is kéri rajta számon. Felújításkor sem."
Előzmény: DLala (5715)
Dash 9 Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5769

Hja!

 

De hogy egy kicsit a HÉV mániáról is szó essék....

 

Amikor még vígan suhant a kezem alatt...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Remélem rendbehozzák, mint anno a 923-ast...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És végul jó lenne, ha bealkonyulna ezeknek a vitáknak...

 

 

Előzmény: kawirzbácsi (5762)
SzigDani Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5768

A BKV (ugyanez érthető a Volánok és a vasutak bármely társaságának bármely kocsijára) járműparkjának és üzemeinek egy része a mai előírások alapján nem lenne üzembe helyezhető. Sőt, átépítésekben van olyan is, amely egyértelműen létező irányelvekkel ellentétes. Ezért bármikor bármelyik társaságon el lehetne verni a port. Nem kell. Ha baj van, akkor úgyis lekerülnek a vizes lepedők. Márpedig ilyen finanszíroszási helyzetben minden bizonnyal időről időre (sűrűbben mint kellene) közfeltűnést keltő események lesznek, amelyek rávilágítanak egy-egy problémára. Nekem az az érdekes, hogy miért nem került elő az a tény, hogy a Barbi program keretében többek között a fazonírozott metrókocsik tűzbiztonságát is megerősítette a Társaság? Nos, ez már a ZRt. kommunikációját "dícséri", hogy nem azzal kezdi, hogy mennyit csinált eddig, illetve meddig jutottak el - de sajnos épp ez a kocsi fogott tüzet, hanem azzal, hogy még a sajtótájékoztató időpontját sem úgy hozta a sajtó nyilvánosságára hogy az újságírók megértsék.

 

SzigDani

Előzmény: Bazsi75 (5709)
vasefake Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5767
Kösz az infót. asszem szótfogadok s megnézem!
Előzmény: kawirzbácsi (5766)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5766

Azt javaslom mindenkinek hogy nézzétek meg a későesti híiradót kb.21:30kor a Duna TV-ben.

Talán mindenki megkapja azt a választ amit hallani akar a hév-tűzzel kapcsolatban.

üdv kawirz

Előzmény: kawirzbácsi (5762)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5765

:-))))

üdv kawirz

Előzmény: sjanius (5759)
vasefake Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5764

Egyet értek ! a lejáratós-fikázós akcióra ott a "Veke és más marhaságopk címü rovat"

 

Előzmény: csuklo (5761)
DLala Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5763
*** user ignored ***
Előzmény: sjanius (5759)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5762

Sokan a szenzáció miatt írnak vagy látogatnak ide, egy-két hozzászólás pedig finoman kiköpve a BKV-t hibáztatják, mert most valami tragikus dolog a hévvel történt.

KB.két hete a trolibuszos topik volt ilyen szép számmal látogatott.

üdv kawirz

Előzmény: Dash 9 (5721)
csuklo Creative Commons License 2006.01.16 0 0 5761

Nem is emlékszem! Ti rúgatatok a vekéből némi kohholt vádak alapján.

 

A továbbiakban csak hévvel kapcsolatban vagyok ebben a topikban komunikálni hisz ezért van.

 

Előzmény: DLala (5757)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!