Keresés

Részletes keresés

Kele64pisti Creative Commons License 2006.09.27 0 0 3532
Hi!
A mai Bizalom és Biztonságerősítő Intézkedések 1999. évi Bécsi Dokumentumának
előírásai értelmében 2006. szeptember 27-én megrendezett új fegyver-rendszerek bemutatójával egybekötött légitámaszpont-látogatáson készített néhány fénykép
a honlapomon.

(gripen nem volt, csak a zonában 1 db.)

A bemutató: felszállt a szürkére festett Zümi. Utána fel egy tereptara Alba. Aztán egy MIG-29 géppár. A tereptarka ALBA mögé és mellé kerüés, elfogás. Lekészerítés a reptérre. Ott egy terepjárónyi kommandós elkapta a pilótákat, elötte vegyvédelmi sárga felszerelésbe öltözött 2 katona megvizsgálta a gépet.

Két MiG-29 le, majd két régebben levegőben lévő MiG szintén.

Az eseményt 3 busznyi mindenféle nemzetű (31 ország 66 katonája) nézte végig.

üdv. kele


www.jetbirds.gportal.hu
micimedve Creative Commons License 2006.09.21 0 0 3531
Természetesen!
Előzmény: Dynax 7 (3530)
Dynax 7 Creative Commons License 2006.09.21 0 0 3530

Szia!

 

A hírt a honlapról átvehetjük a JETfly-ra?

 

Üdv: Dynax

Előzmény: micimedve (3529)
micimedve Creative Commons License 2006.09.21 0 0 3529
Előzmény: Viktor (Bcs) (3527)
micimedve Creative Commons License 2006.09.21 0 0 3528
Pénteken 10.30-kor kezdődik az átadási ünnepség. Meghívó csak VIP vendégeknek. Bővebbet nemsokára a honlapunkról olvashatsz. Ha kész leszek vele, belinkelem ide. 
Előzmény: Viktor (Bcs) (3527)
Viktor (Bcs) Creative Commons License 2006.09.20 0 0 3527
Sziasztok!
Tud valaki valamit a békéscsabai reptér megnyitójáról? Állítólag pénteken délelőtt lesz. Bővebben?
Előre is köszi.
rolsky Creative Commons License 2006.09.17 0 0 3526
Szept. 17 vasárnap 10:00 air fiesta Nyíregyházi Repülőtér
Kele64pisti Creative Commons License 2006.09.14 0 0 3525
Szerbusztok!
Felraktam a Fetesti repülőbázison (románia) készített képeimet a honlapomra.
AIR-99 Soim, IAR-330 Socat, MiG-21 A/C/ LanceR, Jak-52, H-5 Harbin. L-39
Itt rendesen repültek is, tehát nem csak statik, néhány levegőben lévő gép is.
Kele

www.jetbirds.gportal.hu
Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.09.14 0 0 3524

Fantasztikus F-14D bemutató-videó.

A legérdekesebb ettől a papíron alacson tolóerő/tömeg arányú tipustól a videó végén látható érintéses(!) átstartból indított függőleges nyolcas nyitott futóval.

hehehe

 

http://www.patricksaviation.com/videos/Tomcat%20101/986/

Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.09.12 0 0 3523

Miniország mini MiG-29-ese egy másik bemutatón...

 

http://www.youtube.com/watch?v=D6jE9ztpyFo&mode=related&search=

Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.09.11 0 0 3522
A CIAF magyar MiG-29-ese a flightlevel350.com-on.
Érdemes megnézni, jó, tiszta videó, tényleg a magyaroktól kissé szokatlanul "alap" bemutató.
Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.09.09 0 0 3521
A spangdahlemi Block 50-es F-16C forszázslángját elkapni nem egyszerű, lévén, hogy a F-110GE129-es valamiért nem húz jól látható csóvát.
Csak a PW hajtóművesek, meg a GE-ből a Block 40 (pl az avianoiak).
Jó képek megint.
Köszi
Kele64pisti Creative Commons License 2006.09.08 0 0 3520
Brno 2006 néhány kép a www.jetbirds.gportal.hu -n

Kele
Directeur Creative Commons License 2006.09.07 0 0 3519
Nem szoktam élménybeszámolót tartani - illetve még sosem fordult elő -, de most megpróbálom egy jó ügy érdekében . Hátha sikerül .

Börgönd 2006.09.03. Repülőnap . Hogy máskor mégtöbben jöjjenek , mert kiváló hangulat (most különösen jó idő), és repülési lehetőségek legalább 10 fajta gépen .
Volt a HA-LIX "Kármán Tódor" , egy Bel valami helikopter , Cessna-k(4db), hőlégballonok (2db), sárkányrepülők és még pár fajta, sajnos a többit nem tudom , de kb. 15 járművel volt lehetőség emelkedni , már 3500FT-tól .
Bemutatót tartott : HA-LIX ,egy Jak52, egy buborék helikopter , Veres Zoli .
Apropó Veres , csak őmiatta érdemes kimenni egy repülőnapra , de repültem is , így meg főleg . Ezt nem dicsekvésképpen mondom , de minden repülőmániásnak- aki nem pilóta - nagyon javaslom Börgöndöt , mert a legtöbb géppel 10ezer Ft alatti áron lehetett repülni .
Veres Zolitól : gyorsulás Mitsubishi Evo ellen , kötél elvágása pár méterrel a föld felett, fejjel lefelé repülés , oldalazva ,az elengedhetetlen orsók stb.stb.
Kiegészítő prg-k : katonai bemutatók , modellek repülése (mármint repülőgépmodellek),
motorok , tuning, koncertek : Tóth Vera, Sub Bass Monster .
Most ennyi jutott eszembe , de minden évben megéri ...
elefi Creative Commons License 2006.09.05 0 0 3518
Jol mondta Devil, az amerikaiak harci gepei, pilotai, harcra keszulnek, nem bemutatora. Ugy latszik, hogy a gepek hatarerteken torteno szaggatasa ott valoban nem prioritas, hanem sokkal inkabb a biztonsagos uzem, es a hadrafoghatosag biztositasa, aminek adatai alapjan mindenki masnak csak csorog a nyala, es minden nap eles korulmenyek kozott bizonyitanak. Igazabol nincs is szukseguk ra hogy "prospektuskepessegeket" bizonyitsanak laikusok szamara, hiszen valodiakkal megteszik azt minden nap.  Persze ezt a kozonseg nem latja , nem ertekeli, hiszen egy nyilvanos bemutaton a repules igenis legyen “show stopper”, amitol tatva marad az ember szaja. Ez van. Ahogy mondhatnak is egymas kozott: szep, szep, de elesben manoverezzen inkabb a raketa…..

Dynax 7 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3517
Hmmm. Nagyon tetszett az eszmefuttatásod. Javaslom folytassuk az emlékezetes nagyiváni összejövetelen már egyszer bevált módon. És ünnepeljünk birkával! :)
Előzmény: Allesmor Obranna (3514)
Devil 505 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3516
Ámen.
Előzmény: Dynax 7 (3513)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3515

http://www.semperapollo.com/

 

nos, alátámasztandó az állításaimat itt egy link, a legfelső épp Atlantic City 2006, itt a Raptor műsora érdekes, még európai szemmel is.

Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3514
Hát igen. Ez az a bizonyos közönség kontra szakmai bemutatózás határa.
Vagy vitája.
Igen, van aki magát szerényen a közönségbe és vannak akik magukat a szakmaiba sorolják. Vagy, hogy senkit se bántsak meg ezzel, vannak, akik eleve eldöntik, mi a közönség és mi a szakmai bemutató.
Ne vegye itt senki magára, még az újságíró kollégánk se:)
Nos.
Induljunk ki abból, amit anno Vári Gyula és az ő mentalitását egy az egyben továbbvivő Topi és Bagira kitalált.
Ők szinte az alapoktól kezdték.
Mert mi volt előttük?
Kvocsur, Vasek, Dunaj bemutatói?
Ezek inkább szakmai programok voltak?
Nos, a közönségnek tetszett Kvocsur 250m-es startja 1990-ben Farnboroughban, de pl . nem hiszem, hogy stopperral mérte ki a nagyérdemű, hogy vajon meglesz-e az 1986-os F-16A-féle 13 másodperces kör?
Pugacsov egy igencsak határértéken repült függőleges nyolcassal indított a Szu-27-essel 1989-ben Le Bourget-ban, 300 m start után, ebből a szakma levonhatta a következtetést, ez az orosz masina nagyon erős. De nagyon ám!
De ez a közönségnek is látványos, bár itt a közönség már attól is befolyásolva volt, hogy a gép orosz, tahát misztikus.

Nos Váriék abból indultak ki, hogy kell a 9g, de igazándiból a dübörgés, a pörgés, a hirtelen irányváltás az ami a közönségnek kell, a szakmailag értelmetlen álkobra és harang is infracsabdákkal lett feldíszítve, extrém helyzet, ez kell a népnek.
Na, ez az.
Ez pont ugyanaz, mint a mit a jenkik csinálnak, csak szpíker nélkül.
Ott a "jól megkommunikált" nagysebességű átdübörgés az ami nálunk némi zenei aláfestéssel a folyamatos manőverezést jelenti.

És ne feledjük, itt vannak az új ászok.
Nos a Szu-30MKI-t egy műrepülőpilóta (Averjanov és néha a szintén műrepülőbajnok Vascsjuk) repüli, ezzel bármit csinálnak az sok(k) mind a laikusnak, mind a szakmának.
A MiG-29OVT szintén inkább show gép, bár ennyi erővel a szakmának is repült, mert technológia-demonstrátor.

Az F-22 Raptor. Igen, ez az a gép, ahol néhány heritage flight már nem elég.
Bár mint azt Langley-ben láthatta a nagyérdemű, mégiscsak ez volt a központi elem, hiszen hol az A-10-el, hol az F-15-el, hol az F-86-ossal repkedett kötelékben, levett gázzal.
Az indok állítólag annyi, hogy a géppel 2007-ig tilos bemutatót repülni.
Ehhez képest, Michael "Dozer" Shower alezredes a felszállásból ráállította a gépet a tolóerejére, megtartotta, és ott állt a levegőben, ami elég groteszk látványt nyújtott.
És persze elegánsan áthidalta a "bemutatót repülni tilos" és az egyénire kapott 10-15 perc közötti értelmezési szakadékot, mert amíg a kisebb gépek szaladgáltak a nézők előtt, addig ő egy kissé magassabban, kissé meszebb, de kobrát, harangot, bumerángot és húzott fordulóból talpraállítást produkált, persze szigorúan műsoron kívül, várakozási légtérben, de jól látható módon.

A hangja a gépnek nagy és sajátos.
Ez már jó kiindulási alap a nézőknek is.

Dynax 7 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3513

Feltétlenül egyet kell értsek veled abban, hogy egy repülőnap nem attól jó csak, hogy hány G-vel cincálják a vasmadarakat az elvetemült pilóták. A hangulat, szervezés és a helyszín varázsa éppen annyire meghatározó, mint a bemutatók. Az viszont egy másik történet, hogy ha az ember fiia egy lapnak dolgozik és cikket ír az adott eseményről, akkor bizony le kell írni, hogy Tomasek miként repülte le a Fulcrummal Billyt, aki Texasból jött és a haverjának Frenknek, hiába van igen jó dumája, attól még az a Falcon repülés akkor és ott elég harmatos volt. :) Amúgy szvsz ebben is az a szép, hogy mindenkinek más tetszik és ez így van jól. Ámen.

Előzmény: Devil 505 (3512)
Devil 505 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3512

"Itt feltétlen bele kell, hogy szóljak, bár a kutya se kérte."

Itt általában mindenki így szól bele :-))))))), ezért hát rajta!


"Itt valaki írta, hogy ők hangulatos zene mellett jó pörgős kommentárjukkal legalább már itt tartanak. Pontosítanék."

Én is. Nem ezt írtam, hanem azt, hogy felismerték a körítés (szpíker, zene) fontosságát.

 

"Ők MÉG itt tartanak.
De majd belejönnek..."

Nem hiszem. Az egy dolog, hogy az említettek "oroszosan értelmezik a sugárhajtású műrepülés fogalmát", azonban a tengerentúli mentalitás nem ilyen és nem minden bemutatópilóta gyári tesztpilóta. A repülőnap vagy a bemutató nem arról szól, hogy nagy tömeg előtt határértéken repüljünk, hanem arról, hogy mutassuk meg a technikát, magunkat, dumáljunk az emberekkel, stb.. Számukra ez "csak" egy show, ami nem a technika értelmetlen szaggatásáról szól.

Otthon ők ilyenek és el kéne már fogadni, hogy többnyire ezt hozzák magukkal, ha Európába jönnek, akkor is. Jönnek a lefikázott F-16-osaikkal és F-15-öseikkel, azokkal, amelyeknek a képessége valóság és nem ígéret és pont annyit mutatnak amennyit akarnak. Mibe kéne belejönni és minek? Egy-két elismerő csettintésért? Kiktől? Ugyan már .....

 

Egyébként a "semmi extra nem történt az égen" műfajban jó példa a tavalyi caslavi típusváltás. A MiG-21-es már nem, a Gripen még nem műrepült, szóló és kötelék áthúzások voltak. Mégis egy rendkívül jó hangulatú nap volt, profi szervezéssel.

Előzmény: Allesmor Obranna (3509)
Dynax 7 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3511
Én is azt írtam, hogy tisztelet a kivételnek, láttam már amerikaiaktól is nagyon jó programot, F-15-östől és F/A-18F-től. De a 16-osok szinte mindig az adott repülőnap színvonala alatt teljesítenek és ez a színvonal nálam a francia Mirage 2000-es, a holland 16-os, a magyar és a szlovák 29-es produkcióját jelenti.
Előzmény: elefi (3505)
Hülyesamu Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3510
No, akkor a szöveg:

1. A spanyol F/A-18-asnál pl. a tavalyi zeltwegi svájci gép repült fényévekkel jobbat, pl. lapos dugóhúzót tuti csinált. Ami nem jelenti, hogy ez a spanyol rosszul repült volna.
2. Az amcsi F-16 magához képest elég jót ment, oszt hogy ez pl a hollandoknál sokkal rosszabb, az már egy másik kérdés. Persze, az amerikaiak sokkal nagyobb repülőnapokra tartogatják magukat, igaz, azokon potyognak a JDAM-ek és egyebek.
3. Ja. Volt szó az asszimetrikus forszázslángról, most pl. az F/A-18-nak volt tök más színű az utánégetője.

A szlovákok tettek ki magukért a legjobba, az Alba az csak standardot repült, de a Mi-24 is nagyon látványos volt, ellenben a szintén alajáraton repülő cseh gépnek. Kár, hogy az Ocsovai Pásztorok nem jöttek. A MiG-29-et nem értem, jó, hogy a hátában hozta az infracsapdákat, és csak egy töltést tudott ellőni, de a második napon szerintem teljesen más programot is ment, többek között két harang is befért, talán más repülte?

A magyar MiG-29 egyébként szombaton felszállás előtt "eresztett", a hajtóműből lefelé valami nagyon szivárgott, vagy inkább süvített, mint a mellékelt képen látszik is.

A Gripen képén meg lásztik az az alant leírt füstölés leszállás után, azt nem tudja valaki, hogy mi volt? Mindkét napon megjelent, sza valami normál dolog lehet.

Érdekes, hogy idáig soha nem láttam, csak tudtam, hogy a füstölő az miközben persze olajat porlaszt a levegőbe, ég is. Most vasárnap, a setét fellegek alatt a Team 60 és az L-159B füstölőin is látszott, hogy belül valami ég. Az L-159B füstölője, talán csak a bal oldali, időnként jó métereseket lobbant, de ezt nem tudtam lefényképezni, csak egy félméteres lángot, ld. alább.

A nap másik fénypontja az olaszok voltak, a Spartan is jól ment, két palástorsót csinált mindkét nap, a Frecce is kb a legjobbat repülte, pl a szólógép szemközt időnként a fák mögűl jött elő, (nem sikerült lekapnom) és a vegyeskötelék meg felejthetetlen volt, jó, hogy a Blue Angels átjött, legalább tanulnak tőlük (mármint ha ők repülnek a Fat Alberttel kötelékben, nem tudom...)

Aztán volt még rendőrhelikopteres (többek között valami új Eurocopter-135-tel) tűzoltás meg kommandózás, ez nem tetszett annyira.

A lengyelek meg a második nap, ha jól láttam, össz-vissz négy géppel repültek, az nem sok.

Ja, még a jugók, hát ők (akiket én egyébként nagyon szeretek, csak nem a Galebet, hanem a Juromot és a Super Galebet) nem szakadtak meg, volt egy háromgépes Galeb-kötelék, szegényeket szombaton egy felszálló CSA 737 miatt először visszahívták a dinamikus oldaltól távolabbi küszöbtől, oszt rájöttek, menet közben, hogy mégsem, vissza, és az egyébként lezárt Alfa gurolón várkaoztatták őket. De tülrelmesek voltak.

Itt a Görög F-16D:

Előzmény: Hülyesamu (3508)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3509
Itt feltétlen bele kell, hogy szóljak, bár a kutya se kérte.
Dynax kollégának igaza van.
Az amerikaiak európai szemmel nézve igencsak unalmas műsort adnak elő, ott a sok "Heritage Flight" mellett annyi már az is műsor, hogy egy F-15C egymás után négyszer csinál 360 fokos fordulót, majd a változatosság kedvéért egy "flat cuban eight"-t, vagyis vízszintes nyolcast.
Ne feledjük Joe Felock-ot, vagy Ricardo Travent, az előbbi az F-15E, az utóbbi a Super Hornet fő berepülő és bemutató pilótája.
Na ők azok, akik ha bemutatót repülnek, hülye kifejezéssel élve "oroszosan" értelmezik a sugárhajtású műrepülés fogalmát.
Mind a kettő tisztában van vele, hogy a gépe mivel is tud többet az átlagnál.
A digitális FbW kormányrendszerű Strike Eagle ha már kb 1,5-ös tolóerő/tömeg aránnyal rendelkezik, illő, hogy a felszállásból szögletes loopingot csináljon, ami más gépnél a második 90 fok (háton) után látványos földig lapos dugóval végződne.
Vagy pl. ő az egyetlen az USA-ban, aki nyilvánosan kobrát repül nem TVC géppel.
Ricardo Traven a Super Hornettel, meg bőszen gyártja a dobott orsókat 150 km/h-ig elhúzva a gép orrát, meg a húzott vízszintes 90 fokból oldalkormánnyal "seggreültetett" nagyállásszögű gyertyákat, ami más jenki előadótól nem szokványos.
De az átlag a pergő duma mellett a nagy büdös semmi.
Itt valaki írta, hogy ők hangulatos zene mellett jó pörgős kommentárjukkal legalább már itt tartanak.
Pontosítanék.
Ők MÉG itt tartanak.
De majd belejönnek...
Hülyesamu Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3508
Meg még kettő lemaradt:



Előzmény: Hülyesamu (3507)
Hülyesamu Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3507
No, egy pár kép, meg folytatva az észrevételeket:



Allesmor Obrannának: F/A-18 eltérő színű forszázzsal





































Előzmény: Hülyesamu (3493)
elefi Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3506
Aki virtuoz amerikai bemutatot keres, batran ajanlhatom hogy nezze meg mit muvelnek a  Chinook-kal vagy a C-17 Globemasterrel.
elefi Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3505

Az amerikaiak bocsanatara legyen mondva, hogy felszerelesuk es pilotaik mindenki masnal joval elfoglaltabbak a vilag fegyveres konfliktusaiban, es valoszinuleg kevesebb idejuk marad a piruettre es a pukedlira....

Ennek ellnere az F-15C bemutatoja akar az East, akar a West Coast Demo Team eloadasaban mindig megallit mindenkit az Airshow-kon. Mar az a 70fokos gepfelvetel felszallaskor egy fel orgazmus.... :-)   vagy amikor kis magassagbol indulva fuggolegesen gyorsulva emelkedik 9000 labig folyamatosan orsozva, fuggolegesen, bazzer, nem viccelek, kis luk tamadt a felhoben ahol a gep atszakitotta...  (meg jo, hogy 1 bemutatorepulesen csak 1 felszallas van :-))) )Arra aztan nem lehet mondani, hogy gyenge, atlagos, erotlen, fantaziatlan, stb.... Mondjuk az F-16 mar szerintem is mindig szolidabbra sikerul  - osszehasonlitva az europaiakkal - de fogalmam sincs,hogy miert, hiszen azoknak is van kulon bemutatocsapatuk.

H. Balázs Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3504

A kosár a tűzoltók járművéhez tartozik. A Jet Ranger-ről pingponglabdákat szórtak az alant szemlélődő publikumnak valamilyen nyereményjáték miatt, ekkor készült a felvétel.

Előzmény: Hülyesamu (3502)
Dynax 7 Creative Commons License 2006.09.04 0 0 3503
Lehet, hogy elfogult vagyok, de az elmúlt években Fairfordtól Moszkváig, Berlintől Párizson át Rivoltóig elég sok helyen jártam és az a véleményem alakult ki, hogy az amerikaiak általában igen gyenge, minden virtuózítást nélkülöző programokat repülnek, tisztelet a ritka kivételnek. Az amerikai 16-osok programja rendre messze elmaradt pl. a hollandokétól vagy a belgákétól. A CIAF-on a Viper Team repülése pedig olyan Tornadosra sikeredett... A duma és a zene sokkal jobb volt mint a repülés, erre akartam utalni. De izlések és pofonok :)
Előzmény: Devil 505 (3499)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!