Meg vagyok győződve, hogy már 100x volt téma. A szivattyú 15 mp-ként tölt. / két körös/ . Indításkor min 1 perc mire elalszik a STOP, de lehet , hogy több. alsó szervízből 5 perc mire el kezd emelni , előtte minden piros.
Előzmény : a szivattyún "o" gyűrűt cseréltem mert nedvedzett. Valami rugós szelep van alatta.
Lehet , hogy nem tudja kilégteleníteni magát? Meg én se.
Sikerült eltrélerezni a villanyszerelőhöz. Még nem nagyon állt neki, de azt mondja valószínűleg valami test hiba, vagy ilyesmit mondott.
Amúgy elmentem 2 bontóba is vonószemet keresni. Az elsőnél rákérdeztem hogy Xantiához vagy Xsarahoz vonószem van-e. Azt mondta s srác hogy semmilyen nincs.
A másik bontóban így kezdtem: "Vonószeme..." félbeszakított: "Há' az biztos hogy nincs!" :D Állítólag nagyon ritka, hogy olyan autót kapnak amiben benne van a gyári szerszámkészlet, vonószemet meg még nem is láttak, csak olyat ami nem ki-be tekerős.
A vonószem az enyémből is hiányzott, az M12-es menetes vége ott figyelt beletörve a fészekben, ahova be kell tekerni. Vigyázni kell vele, oldalirányban nem szabad a vontatókötéllel megrántani, mert bele tud törni. Így nekem is barkácsolni kellett az M1 autópálya leállósávján, szerencsére volt nálam 12-es menetes szár, anya, meg jó erős vasdrót, így meg tudtam oldani. Azóta már van hozzá eredeti (Xsaráé, de ugyanolyan), de az valami öntvény, a nyakánál elég könnyen el tud törni.
Délután meglesem, vagy hajnalban meló után. Ez az inercia kapcsoló, ha jól értem ütközésnél lekapcsolja az üzemanyag szivattyút. Menet közben spontán le tud kapcsolni?
Remélem igazad van és csak ez a baj, bár a nagy izgalomban nem figyeltem de ha jól emlékszem hallottam a szivattyú hangját amikor ráadtam a gyújtást.
Nézd meg, hogy nem kapcsolt-e ki az inercia kapcsoló a motortérben ! (szemből bal torony felett egy piros "izé" - nyomd meg a tetejét, ha kattan egyet, akkor visszakapcsoltad - feltéve, hogy kikapcsolt)
A vezérműszíjszakadásnál összeveri a szelepeket sajna.
A vonószemet nézd meg, hogy nincs-e a motorháztetőbe, a pereménél egy tartóba bepattintva ! (nem feltétlenül van ott, de van amelyiken ott van)
Gyors segítségre lenne szükségem! Ez történt ma hajnalban: Kanyarodtam ki a körforgóból, és abban a pillanatban ahogy kiraktam jobbra az indexet megállt a motor. Valami zárlat jöhetett létre, mert elakadás-jelzőt kiraktam és észrevettem, hogy a hátsó index és a féklámpa felváltva (vagy együtt) villog. Nem tudom hogy egy ilyen zárlat beleszólhat-e a motor elektronikájába, de elképzelhető hogy letiltott az immo? Menet közben is le tud tiltani? Mi a teendő, hogyan tudom ilyenkor indítani? Ha ráadom a gyújtást nem sípol folyamatosan mint amikor először letiltott. Remélem hogy nem a vezérműszíj szakadt el, bár nem vettem észre hogy túl könnyen tekerné az önindító. Vezérműszíj szakadás esetén szét tudja verni a dugattyú a szelepeket, vagy ki van süllyesztve a szelepek helye? (1.8 16v LFY) A másik nagy kérdés: Nem találom a kocsi vonószemét, azt tudom, hogy betekerős mert látom a helyét, a pótkerékben nincsen. Egyedül a pótkerék leengedő kurbli-micsodát kaptam hozzá. A Fiat Brava vonószeme nem jó bele? Nagyon sürgős lenne, mert piros parkoló zónába tudtam lerakni a kocsit és az 320HUF/óra. 3200 forintért péntek reggel 7-ig van parkolójegyem.
Akkor sajnos így fogy el a gyári toronyszilent, hogy először a balos. Sajnos ez várható, hogy egyszer elfogy... De akkor a jobbos meg a nyakukon marad (attól függ, mennyi van még raktáron belőle), mert ki vesz fél pár cipőt? Korábban hallottunk egy ilyen (litván) megoldásról is:
Szal 2 levélre emlékszem. Lefotóztam, neked a hűtőt, vagy csak leírtam, milyen vastag? Tudom nem illik minden nehézségre hivatkozni, de kb most látok ki a szarságok közül. Ja meg a gazdájával sem egyszerű kontaktolni...
Közben már megszereltem. Rendeltem hozzá könyököt és vettem 4 db bilincset. Nehézséget csak a régi könyök kiszedése jelentett, elég jól bele volt gyógyulva. A csövek végét le kellett vágnom, mert gyárilag rá van sütve valamiféle műanyag gyűrű, vagy talán ragasztva van. Így pár centivel rövidebbek a csövek, de legalább működik. És nem mellesleg nem kellett fűtőradiátort cserélni ahogyan a szerelő javasolta. Megkíméltem magam egy kb. 40 ezres kiadástól (25ezer munkadíj+anyag), így kb 6 ezer forintból megoldottam, bár felszámoltam magamnak 5 ezer munkadíjat az 1 órás munkára :) de így is negyed annyiból megúsztam.
Nekem a kormánymű beszerelésekor törték el. A következőképen javítottam meg: 1/2 zollos réz vízvezeték csőből vágtam le a karmantyús oldalon 6 cm-t. A vékonyabbik végét, egy kis szerencsétlenkedés és kapirgálás árán beragasztottam a felső csőrészbe, kétkomponensű, hőálló műgyantával. A karmantyús részt, bedugtam a gumicsőbe, persze előtte ki kell piszkálni belőle a műanyagot, és le kell operálni a külső műanyag csőrészt, majd csőbilinccsel rögzíteni. A kánikulát bírta, remélem a hideget is.
Jelet tenni az ékszíjtárcsa külső és belső részér. Klímát bekapcsolva járatni>a jelek biztosan elvándorolnak az általad írtak alapján. Én a kompresszort is szétszedetném! Új csapágy +olaj bele.
Úgy néz ki hogy a klíma csapágy kotyog, és morog. Az tuti cserés, viszont a főntengely végén lévő szíjtárcsával kapcsolatban bizonytalan vagyok.
Kézzel viszonylag nehezen, de mozgatható, kb 3-5mm-t ha elengedem visszaáll az eredeti helyére. Ha rajta van a szíj látszólag excentrikusam áll a tárcsa külső fele. Szerintetek cseréljem azt is?
A másik kérdésem hogy emnnyire necces a klíma csapágy cseréje?
nem akarok okosítani, mert valaki nemrég (és veszem a bátorságot, hogy nem keresek most vissza, keressen az akinek fontos...) feltette a generátorra vonatkozó képeket, kapcsolásügyileg...
Ehhez én sem sokat tudok hozzáfűzni, mindössze annyit, hogy vannak buta, félokos és okos fesszabályzók...pont mint telefonok...
Erről -is- tudok ezt-azt...de ezen régi gépekre max a buta-félokos közötti átmenet lehetne igaz...
Jut eszembe...Néked adósságod vala, velem szemben...
Szó volt -magánban- egy hűtőről...írtam, hogy érdekel...azóta semmi nem jött tőled!!!